Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to lež, hodnotí film o Wonkovi jeho bratr. Chystá trestní oznámení

Snůška lží, polopravd a věcí vytržených z kontextu. Tak hodnotí Jiří Wonka, bratr poslední oběti komunistického režimu v tehdejším Československu, nový dokument režisérky Libuše Rudinské Pavel Wonka se zavazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a28r96o65s37l83a42v 63K13a65d19l39e16c 5881479552291

Tak těžko někdo může hodnotit bez znalosti věci. Nelíbí se mi ukřivděnost tohoto pána která sahá až do roku 1945 a trvá dodnes. To zavání spíše vzdorem a nepřijetím skutečností. Mnohdy i po smrti svých nejbližších se dozvíme věci, které prostě nedokážeme přijmout a pochopit. Říkáme si, jak jsme mohli žít vedle sebe a nevědět o tom... Soud už nic nedohledá, čas a ni paměť nikdo nevrátí. Otázkou je spíše, proč se v tom pořád vrtat...

0/0
19.11.2014 9:53

K66a40r82e69l 74D30r65d38a 6463365497379

Není ukřivděnost českých Němců v nacionálním Česku zcela oprávněná? Jaké pak přijetí skutečnosti?

0/0
19.11.2014 16:25

J63a70n 97K53r46a72u25s 4144827546

Letošní 25. výročí takzvané „Sametové revoluce“ je ideálním okamžikem, kdy z této události definitivně strhnout bahno mýtů, legend a báchorek, z něhož porevoluční garnitura uplácala golema „jediné a nedotknutelné oficiální pravdy“. Tomuto účelu nemůže lépe posloužit žádný jiný materiál než opětovně vydaná, s originálním strojopisem porovnaná a opravená Analýza 17. listopadu 1989 od Miroslava Dolejšího.

Disident a politický vězeň Jiří Wolf čtenáře seznamuje s odvrácenou tváří „Charty vyvolených“ i samotného Václava Havla: alkoholismus, obžerství, systematické rozkrádání peněz určených pro vězně, zákeřnost, amorálnost, spolupráce s StB – to je druhá tvář slavné Charty 77, o které se povinně mlčí.

http://guidemedia.cz/item/analyza-17-listopadu-1989

+2/−1
19.11.2014 7:52

A87l94e85x44a58n52d85r 48K57o11s77t17k51a 8232338916324

A vágus taky nebyl? Opilec a výtržník? Zato byl svatý že?

0/0
19.11.2014 6:30

J90i43ř94í 38H39o95v89o86r60k36a 2846287920601

Typický Wonka: Můj bratr že podával na lidi trestní oznámení? To je lež a kdo to tvrdí, na toho jdu hned podat trestní oznámení ;-D

Můj bratr že sám StBáky aktivně kontaktoval a podepsal spolupráci? To je lež! A udělal to jen proto, aby mohl StBáky oblafnout a emigrovat ;-D;-D Teď ještě aby dodal, že nic neplatil a ta suma taky nesouhlasí.

+3/−3
18.11.2014 22:51

J21i70ř24í 53E44r22b72e51n 1583864326127

Pokud režisérka Libuše Rudinská skutečně prohlásila, "že ve Vrchlabí nenašla jediného člověka, kterému by Pavel skutečně pomohl," pak bych jí za takovou nehoráznou lež nejraději lísknul takovou facku, že by druhou chytla o zeď. ;-€

(Je fakt, že pokud nehledala, tak ani najít nemohla.)

+4/−4
18.11.2014 22:12

D57a14n72i37e12l 25K17r76a34u27s 4311283122764

Dobrá, pak přece není takový problém doložit opak.

+2/0
18.11.2014 22:15

J91i82ř46í 81E70r93b23e88n 1143644916367

Přesně tak, stačí se projít po Vrchlabí a všech lidí 60+ se zeptat, zda jim nebo jejich rodině PW někdy pomohl v pracovněprávních a občanskoprávních věcech, počínaje neplacením přesčasů a konče třeba používáním společných prostor v nájemních domech. Zejména  dělníci z Milety by věděli své.

0/0
18.11.2014 22:25

D11a88n74i85e69l 67K35r24a88u23s 4611433142664

No tak hurá do toho. Jen bych to raději zúžil na otázku: Pomohl někdy vám osobně? Osobní zkušenost je možné jen těžko zpochybnit.

+1/−1
18.11.2014 22:33

A25l26e68x37a33n42d81r 49K98o83s46t93k93a 8952118686394

Také se stačí zeptat, jaký bordel dělal, když byl nametený. Což byl prakticky neustále. Taky se pral. Možná někomu (teoreticky) pomohl, ale taky spoustě (ryze prakticky) udělal monokl. Velmi nepříjemné, mít něco takového za souseda.

+4/0
19.11.2014 6:49

D85a66v44i88d 91Z86a21j64d86á23k 8445602750241

Az odvysilaji vsechny dily,tak tu ta pani nenatoci ani reklamu...Jsem zvedav ma jiny uhel pohledu na ty udalosti a hlavne ty lidi.

0/−1
18.11.2014 21:03

D18a57n38i21e72l 88K30r27a97u41s 4151863162564

Naštěstí už tu není doba, kdy si přístup k médiím držela jediná názorová skupina, takže bych se o její osud nebál. Ačkoliv je evidentní, že na výklad "pravdy" by některé skupiny rády monopol od někdejších vládců přezaly.

+4/−1
18.11.2014 21:10

D82a11v90i34d 95Z35a50j78d26á53k 8805642910231

Jenze tady nikdy jeden nevi...

+1/0
18.11.2014 22:21

D24a83n53i37e35l 93K26r75a94u63s 4951803322394

Tak nevím, když někdo jiný prohlásí, že s StB nespolupracoval a něco jim podepsal jen pod nátlakem, je to pro média a vybranou skupinku disidentů stejně estébácká svině a archivy StB jsou dostatečně věrohodným důkazem. Pokud najednou někdo celkem nezávislý zjistí, že jejich vybájená modla asi nebyla tak docela "nebeským stvořením", ale člověkem z masa a kostí s možnými velmi negaitvními povahovými rysy, jsou archivy StB nevěrohodné. Někde je chyba a poněkud mi to připomíná od pan Wonky styl Gusty Fučíkové, která taky spolu s komunisty udělala z Julka superodbojáře a mučedníka a sakra se snažili zahladit i ty lidské slabosti, kterými trpěl.

+11/−2
18.11.2014 20:57

S82y42l96v67a 90Š84p23o18r95k90o79v21á 9316949430534

jen by mě zajímalo, jestli je ta pipina jen blbá, nebo praucje na něčí (!) objednávku

+4/−11
18.11.2014 20:35

D67a44n63i36e11l 32K46r51a90u35s 4331533272574

No rozhodně to nebyla objednávka disidentské šlechty, která si uzurpuje právo neomylnosti. A jestli cítíte potřebu urážet někoho, kdo má rozdílné názory, od těch vašich, paní Šporková, je mi vás líto. Musela jste mít neskutečně těžké dětství.

+9/−3
18.11.2014 21:05

S37y37l43v64a 65Š18p56o89r84k80o90v28á 9506109690894

nejde vůbec o rozdílné názory (a nejsem fandou havlovských disidentů, prošpikovnaých komouši, ke kterým ale Wonka nepatřil). Jde o to, že někdo věří slovům fízlů...je to asi podobné, jako kdyby v norimberském procesu měli lidé dávat stejnou váhu slova náckům jako jejich obětem, jako kdyby začali pochybovat o vězních z koncentráků, jestli si to náhodou nevymysleli, protože ti dozorci tvrdí něco jiného - to prostě normální a myslící člověk nemůže udělat (tedy buď nemyslí, nebo je to na objednávku)

+2/−3
18.11.2014 21:10

D40a88n74i72e26l 54K88r96a15u39s 4251483402624

Takže pokud pan Wonka řekne, že si to estébáci kdysi vymysleli, aby bráchu po pádu režimu někdy za v budoucnu zdiskreditovali, je to nezpochybnitelná pravda. Jenže pokud např. Babiš řekne, že nespolupracoval jinak, než ho nutila jeho tehdejší profese obchodníka se zahraničím, tak dozajista lže.

0/0
18.11.2014 21:14

S50y57l52v87a 43Š89p35o50r13k24o12v67á 9746729950214

Jasně, že když někdo něco JEN řekne, tak to může být tak i onak. Ovšem pro nebo proti pravdivosti hovoří především doložitlená fakta (čímž nemyslím estébácké lži). v případě Wonky právě to, že ho nakonec estébáci umučili (a za velice pravděpodobné považuju to, co řekl jeho bratr - že když Wonka věděl, že umírá, mohl jim cosi podepsat - ovšem oni to antedatovali, protože podpis pár dnů před smrtí by fakt vypadal i na tehdější poměry blbě). No a v případě Babiše jsou rozhodující zase jiná fakta (nikoliv podplacené výpovědi) - a to jsou zápisy v jiných běžných svazcích, které dokazují, že donášel, svědectví spolupracovníků i to, jak se estébáci a komouši chovali k němu. Protože v dnenší době si těžko můžete na vlatsní oči ověřit vše, co se dělo či děje, je výše popsaný způsob asi ten nejlepší, jak si udělat úsodek o pravdivosti či nepravdivosti některých prohlášení

+4/−1
18.11.2014 21:25

D56a72n34i46e45l 36K47r86a42u87s 4961803242174

Paní Šporková, je mi líto vaší minulosti. Nic co bych chtěl zažít a co bych komukoliv přál. Ale jen podepisujete dojem, který na mě děláte - pravda je to, co si myslíte vy a nic jiného nejste ani ochotná připustit. Nicméně osobně pro vás mám omluvu, ježto jste zjevným důkazem devastujícího vlivu komunistického režimu na schopnost lidí uvažovat jinak než třídně a v duchu hesla: Kdo nejde s námi, jde proti nám.

+3/−3
18.11.2014 21:53

M65i68l55a94n 54Ž50á25d36n96í12k 9251672923636

to + mělo být pro paní Sylvu, nicméně nechtěl jsem vám dát opačné znaménko, s vaším názorem se sice neztotožňuji, ale nemohu ho odsuzovat

0/0
18.11.2014 22:06

S26y52l29v51a 61Š78p91o38r16k51o64v69á 9436449310734

Za prvé - i vzhledem k mé minulosti jsem dějiny 20. století (a ne jen české) docela dost prostudovala, kromě toho něco z politologie, filosofie - takže své názory mám docela podložené, nejsou jen nějaké "třídně navození dojmy". Za druhé - asi dost dobře nechápete princip diskuse: v diskusi se lidé snaží relevantními argumenty podpořit svůj názor a přesvědčit o něm i druhé. Takže je logické, že já tu obhajuji to, co si myslím, že je pravda - a vy (nebo jiní) zas pravý opak. Většinou se navzájem nepřesvědčíme, ale za prvé mě diskutovat baví, za druhé (a to je důležité) diskusi čtou i jiní, kteří si na základě fakt a názorů překdládaných oběma stranami mohou vytvářet svůj vlatsní názor - a to je přece fajn? K čemu by byla diskuse, kdyb se tu lidi poplácávali po zádech, jak myslí všichni stejně ;-D?

+2/−1
18.11.2014 22:08

D43a40n94i61e97l 75K69r72a56u38s 4281913562804

R^ Jak vidno, v něčem se shodnout dokážeme. Ostatně, neklame-li mě paměť, ač jsem v ní musel trochu zapátrat a stejně si nejsem úplně jistý, nestřetáváme se tu názorově poprvé. Ačkoliv minule to, tuším nebylo takhle citlivé téma, které stejně budou moci opravdu nezávisle zpracovat historici nejdříve tak za třicet let.

0/0
18.11.2014 22:14

D26a92n74i67e93l 14K81r55a25u53s 4731313472804

A jen pro přesnost - proč by to, co jste vyspekulovala, vůbec dělali? Notabene v době, kdy měli moc pevně v rukou a nikde ani náznak možné změny? A připravovat se na nějakou budoucí diskreditaci mrtvého člověka? I kdyby někdo takhle daleko dohlédl, nebyla by to práce s nulovým potenciálem? Když už, tak by přece bylo "užitečnější" připravovat si materiály pro diskreditaci možných živých lídrů opozice.

0/0
18.11.2014 22:04

S60y24l55v62a 37Š31p41o51r20k63o45v33á 9956489350674

Asi jste tu dobu neprožil - a nebo nikdy nepřišel s estébáky do styku - jinak byste nemohl takovou otázku "proč by to dělali" položit... Nemůžu spekulovat, ale důvodů mě napadlo hned několik - a věřte, že nějaká diskreidtace budoucí opozice je vůbec nenapadla, protože na nic takového, jako že by ztratili moc, vnzikla nějaká opozice a oni by ji tajně potřebovali diskreditovat, ani nepomysleli;-D

+1/−1
18.11.2014 22:12

D14a33n43i11e69l 19K54r88a70u10s 4361623782794

Naštěstí patnáctileté děti ještě tak často do drápů nedostávali, takže tuto zkušenost jsem nemohl udělat. Nicméně si o nich ani zpětně nemyslím, že to byli pitomci, jak se snad snažíte naznačit. Sloužili zvůli moci, dokázali evidentně utlouct i jen nějaký náznak svědomí, měli pokřivený pohled na svět, ale určitě to nebyli pitomci, co by dělali nesmyslné kroky z dnešního i tehdejšího pohledu. (čímž netvrdím, že nevyužívali některé schopnosti pitomců ve svých řadách). Takže se znovu ptám, jaké by mohli mít důvody, aby se něčím takovým vůbec zaobírali? A nemohla by pravda být o mnoho prostší, byť velmi bolestivá zvláště pro lidi, jako je bratr či snad i vy, tj. že nový dokument není nepravdivý?

+1/−1
18.11.2014 22:30

S15y45l48v48a 41Š14p27o63r56k33o84v77á 9676169630694

ano, když vám komouši zavřou tátu jen za to, že se nebál říct svůj názor, mámu nechají skoro umřít hlady a nás děti chtěli dát na převýchovu do nějaké "správné" komoušské rodiny (zachránili nás prarodiče, kteří začali v 70 znovu pracovat), dá se říct, že člověk prožil opravdu těžké dětství.

Naštěstí mě dnes za vyjádření názoru, že něco podobného může natočit jen hlupák (a já to řekla navíc mírnějí - pipina :-)) už nikdo zavřít nemůže - i když vám by se to jistě líbilo

+4/−2
18.11.2014 21:28

D69a79n85i15e98l 83K60r46a53u97s 4441753562914

Tohle jste jistě napsat nechtěla. Podsouvat takový chorobný myšlenkový výplod někomu, kdo s Vámi pouze nesouhlasí, to Vás nad mohlo na chvíli napadnout, ale do diskuze Vám to nejspíš uniklo omylem.

+3/−2
18.11.2014 21:57

P82e92t20r 15J46a81n75o71š 6630567985961

ve vas ta komouska vychova zustalaa tak jste zustala taky pipinou.

kdo neni s nami je proti nam. :-/

+1/−2
18.11.2014 22:57

J69a72r41o88s33l48a89v 85H49r89a18b80e44c 3390871565655

Rozhovor se Zifčákem,Miloušem a k tomu dokument s STBákama.To už si snad děláte z lidí pjudel ? Najednou jsou z nich kazatelé pravdy.Proč ta blbka nenatočila dokument s někým žijícím,který dostával kapky při výslechu,aby se mohl bránit případným lžím ?

+12/−1
18.11.2014 18:56

R48u93d22o27l74f 56H22r24u20b16o65ň 4102963489959

Pamatuje si přesně, kde a s kým byl před 31 lety, to je tedy "borec"... Rv

+2/−1
18.11.2014 18:54

D81a59v93i73d 96N63o89v63o40t26n13ý 2357362715219

Co je na tom tak neochopitelného ? Pamatovat si událost starou pět let (společná dovolená s bratrem 5 let před jeho smrtí) není nijak velká zátěž na paměť, a díky tomu úmrtí si to pamatujete navždy. Prostě se vám něco díky nějaké události vryje do paměti - i když si pak nepamatujete na něco co bylo před půl rokem. Já třeba vím přesně, co jsem dělal odpoledne a večer 16.11 1989  :-)

+5/−2
18.11.2014 19:10

J33i63ř11í 25E50r42b87e90n 1143724446507

Jo, já si datum ztráty panictví taky pamatuju, shodou okolností to byl státní svátek ;-D

0/0
18.11.2014 22:15

D36a66v39i90d 74N92o53v89o80t98n70ý 2527392215319

Tak hele, nevím kdy, jak a s kým jste přišel o panictví vy, ale já o to 16.11. s Pražským Výběrem v hale Rondo vážne nepřišel !!! :-P;-D

0/0
18.11.2014 22:30

S11y92l20v55a 95Š72p77o27r73k95o34v14á 9556549920634

budete se divit, ale pokud jde o událost, která není každodenní a navíc se týká mrtvého člověka, kterého jste měl rád, je to zcela běžné...pamatuji si data některých dovolených či jiných důležitých událostí z téže doby...

+3/−1
18.11.2014 20:37

J81a31r70o45s72l59a27v 42T82a96c60h88o31v70s89k69y 2542680204720

To by me zajimalo z jakeho trestneho cinu je chce obvinit.

+1/0
18.11.2014 18:51

P39a75v20e46l 80A21d45a36m91e70c 6824546

bolševici jsou s..., byli, jsou a budouRv

+10/0
18.11.2014 18:29

J17i49ř52í 19E55r24b70e22n 1703494646367

Proto jsou také rozlezlí ve všech politických stranách a hnutích bez ohledu na jejich oficiální politický program.

0/0
18.11.2014 22:26

O28n18d17ř11e66j 57N92o18v73á81k 9287544389989

Od jisté doby jsou svědectví řídících důstojínků StB důvěryhodnější, než písemné materiály ... vlastník tohoto média o tom musí něco vědět ....

+16/−1
18.11.2014 18:23

J61a28n 51Š77l88é72g50l 8462280198983

Nějak nevěřím tomu, že spolupracovníka STB týrají STBáci ve vězení. To spíš věřím tomu bratrovi.

+20/0
18.11.2014 18:06

M50a15r28e50k 11K65a38l19i61n52a 3719474635188

Vš je možné, navíc přízeň a nepřízeň StB přece mohla být proměnlivá v čase, že?

0/−2
18.11.2014 18:10

O47n42d82ř91e88j 96N74o30v81á72k 9347934609509

Myslíte, že jako někdo, kdo byl třídní nepřítel se najednou stal miláčkem režimu? ;-D

+4/0
18.11.2014 18:27
Foto

S24t30á98ň67a 15K44o38m48o41r65o11u44s63o45v90á 3665773357629

Všichni komunisti a StBáci volají "chyťte zloděje". Ani slovo omluvy, že nahnali lidi do zoufalé situace, kdy už jim bylo všechno jedno a podvolili se. A tak tu budeme pomlouvat a dehonestovat oběti, že někteří byli málo stateční - a ti, kteří všechnu tu hrůzu organizovali si budou v kldu užívat důchody. Rv

+9/0
18.11.2014 18:17

M79a23r52e67k 72K92a25l47i98n89a 3969504435598

To je pravda, co píšete. Na druhu stranu to možná odstraní glorifikaci a morální nadřezenost těch, u kterých je to pouze národní mytologie... Každopádně se přimlouvám za pravdivé dějiny, ať už jakékoli... Viz. bitva o rukopisy....

+4/−1
18.11.2014 18:20
Foto

S92t80á23ň20a 15K45o29m54o11r50o26u24s62o44v94á 3165383147609

Obávám se, že to je ještě složitější. Je to jako u obětí znásilnění. Stud, že selhaly, že něco bylo špatně. Zažila jsem jako přísedící obhájkyni - před zahájením nám sebevědomě řekla - až začnu dávat znásilněné otázky, tak vám ji tu za 10 minut rozbrečím že uteče a nebude vypovídat. Násilníci naopak jsou většinou vysmátí.

+2/−1
18.11.2014 18:28

D10a45v12i24d 39N12o26v71o84t44n66ý 2277542955989

Přesné. A nejsmutnější je, že mnohdy na ty zlomené a ponížené lidi, co nakonec nevydrželi plivou ti, co je do té zoufalé situace dostali... nebo jejich pohrobci a příznivci ... :-/ Demokracie a svobody mají (když se jim to hodí) plné huby, ale sebereflexe žádná ... Rv

+7/0
18.11.2014 18:26
Foto

S44t90á89ň25a 61K21o98m45o28r46o38u67s42o25v12á 3955753667489

Ano, to jsem měla na mysli.

+1/0
18.11.2014 18:30

D27a86v18i45d 55N92o60v48o30t20n19ý 2607102615519

jj, já to jenom vylepšil ;-D

+2/0
18.11.2014 18:43

O44n59d87ř91e74j 92N67o29v10á27k 9637444769549

Hezký. Ale nic z toho ani v nejmenším neomlouvá činy StBáků, dozorců ve věznicích a udávajících sousedů ....

0/0
18.11.2014 18:45

D96a36v31i71d 61N45o59v23o80t79n63ý 2607582565109

??? Máte dojem, že je nějak omlouvám ???

+3/0
18.11.2014 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.