- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Některá rozhodnutí jsou průlomová. Jakoby vítězil zdravý rozum. Viz. "precedens" z Mostu, kdy nedal řidič přednost autu jedoucímu 120 v obci.
Přestaňte sem psát pořád dokola ten nesmysl o tom, že nesmí vjet, když nemůže křižovatku opustit. To se týká ucpaného prostoru _za_ křižovatkou a nikoliv dávání přednosti při odbočování vlevo. A semafory mají být nastavené tak - konkrétně červená z protisměru, aby vozidla, která již do křižovatky vjela, měla čas manévr dokončit (někdy je k tomu účelu ještě zelená šipka vlevo, tzv. uvolňovací - ta dává signál, že protisměr má červenou). Viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p22-3
presne tak! A podle tecz nesmyslu vidim dene jezdit kazdebo druheho - tretiho ridice!...
Tem chytrakum tady doporucuji si tu krizovatku vyzkouset. Jedna z tech, kde to bez ohleduplnosti VSECH proste dost dobre nejde.
Že by první vlaštovka zdravého rozumu?
Zatím bylo zvykem že je chodec "chráněná zvěř" která nemá žádnou zodpovědnost byť se někdy chová sebevražedně...
Má snad chodec znalosti, které musí mít pouze osoba odborně způsobilá pro silniční provoz a které dostane jedině v autoškole (řidič)?
Mít zelenou neznamená automaticky volno.Co kdyby tam jelo třeba auto s právem přednosti v jízdě? Samozřejmě se zapnutým světelným a zvukovým výstražným zařízením....Odhaduju to u chodce.... "Hele, mám zelenou, tak hrrrrr..." Skokanu pod kola auta jsem zažil tento týden asi tři.....
Vážený,to co jste napsal,platí pro všechny? (mít zelenou,atd.)nebo jen pro chodce.
V autoškole učí, ¨řidič nesmí vjet do křižovatky,pokud ji nemůže opustit¨.
Samozřejmě, kdyby se toto striktně dodrželo,tak budou křižovatky beznadějně ucpané.Ve vyhlášce však o ucpané křižovatce nic není a mělo by tedy platit toto pravidlo.
Každopádně je podezřelé, že řidič autobusu nestačil dokončit odbočení vlevo. S tím se u semaforů většinou počítá. Čili je možná i chyba na straně nastavení semaforů. Jinak by měl platit myslím $70 odst.2 písmeno c. a zároveň také přednost chodců na přechodu, která se nikterak nevylučuje jak světly, tak i odbočováním vlevo. Spíše naopak. Ale jak je i někde uvedeno, "musel tam vběhnout". Těžko posuzovat od stolu.... Pravdou zůstává, že autobus takovýto souboj vyhrává a tak do něj za sebe osobně radši nepůjdu.
stačí jestli to např. autu před ním (nebo jemu) při rozjíždění chcíplo...
V zákoně ovšem je napsáno, že řidič nesmí vjet do křižovatky, pokud za ní nemůže pokračovat v jízdě. Tady nemohl a přesto vjel. Že to neví řidič, to je u nás normální. Asi se ale musíme smířit s tím, že to neví ani policie a soudní znalci.
Spis byste se mel smirit s tim, ze davani prednosti protijedoucim vozidlum pri odbocovani je neco jineho nez nemoznost ji opustit.
ti co tvrdi ze nemel autobusak na zelenou!!! pri odbocovani vlevo!!! do ni vjizdet, prej kdyz ji nestihne projet (to se ale mysli jedeteli rovno!), bud nemaj ridicat nebo zde az 50% !!! diskutujicich nema ridicak nebo,coz je katastrofa!, nezna predpisy...
no prave - vjel! Po prechodu se nesmi jezdit!!! prave proto!
Jít na zelenou, nezaručuje nezranitelnost ani nesmrtelnost.