Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny

Někteří lidé v okolí Police nad Metují na Náchodsku litují demolice dvou strážních domků zvaných vechtrovny u železniční trati. Krajina tím přichází o svůj typický kolorit, podle místních stavby mohly ještě sloužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27l48e57x86a72n96d16r 51K32o40s71t26k30a 8702268716584

Ano, než dát kupujícímu podepsat, že je obeznámený se stavem baráčku a že je u trati, raději to zbouráme. Logika logická.

0/0
20.12.2014 23:39

P87e40t69r 81N27o49v69o38t38n26y 3369202399282

Oni prostě nechtějí, aby jim někdo v ochranném pásmu a tak blízko dráhy bydlel.

+1/0
21.12.2014 1:49

D95a87v14i74d 24Š80a39f88r68á87n93e48k 5347314647553

Přiznejme si na rovinu, dnes nepotřebuje každá výhybka svého hradlaře. Zbourat pár cihel daleko mimo obec obzvlášť, když desítky let pozbyly funkci, není v dnešní době národní tragédie.

+1/−1
20.12.2014 21:24

J67a52r87o25s85l82a63v 41D89r37o28b67n76ý 6196128757177

bohužel pro pobírače úplatků ve státních firmách už lidi vědí za kolik jde co postavit. Teď nám ukazují za kolik to jde zbourat

+1/0
20.12.2014 20:15

P59e41t36r 61J81a32v33u33r66e74k 9247245743616

někde se staví kilometry protihlukových bariér, které nejsou třeba, pak zase bilbordy nejen u železnice, bránící výhledu kamkoli.... Asi si to každý vykládá podle svého. To Je to všechno o lidech, asi v té firmě, kdo o tom rozhoduje sedí někdo, kdo je urbanisticky, kulturně a sociálně omezený. Chudák.....je mi ho líto :-(

0/0
20.12.2014 18:53

K54a51t54e61ř94i29n11a 10V38a21š94á72k47o72v79á 5561412369215

ja jsem podobny domecek vzdycky chtela....je stranou lidi, a uprimne receno,na tratich, o kterych mluvim, projedou treba 4 vlaky za den....nevidim v tom problem.

Zajem lidi dokazuje, ze jsou lidi, kteri o to stoji, aleSZDC bude na just trvdit, ze ne...

Rv Takovych pripadu je daleko vice.

+7/0
20.12.2014 16:48

M26a11t96ě97j 80N53o38v22á62k 2413410188787

Ochranné pásmo může být problém, prostě si kolem toho domečku už nic nepostavíte.

+1/0
20.12.2014 20:49

T17o26m67á47š 97V16y12b69í85r61a79l 4298549208162

Z některých příspěvků mám pocit, že by se vlastně nemělo bourat vůbec nic, pokud je tady nějakej baráček hlídače u železnice historickou památkou, tak pak je památkou vlastně úplně všechno, od kdejaké stodoly po prior na náměstí... by mě zajímalo, kdo by si jako něco takovýho koupil a ještě aby tam bydlel nebo co tady zaznělo ;-D

+2/−4
20.12.2014 16:03

J32i68ř75í 42S69o46u48č90e19k 5236537259349

Kdybyste si přečetl článek, nemusel byste se ptát.

+4/0
20.12.2014 17:19

J93o83s70e72f 96K66o45m13á92r94e60k 5164652154939

A kdyby se trochu koukal kolem tratí, tak by kolikrát čučel, co z toho lidi dovedli udělat za útulná místa k odpočinku.

+7/0
20.12.2014 18:26

J74a39n 15H20u67r75k24a 7500316936357

...blíží se doba kdy poslední strom padne na ruský srub a beton místo zacelí domy jak za cara nebo za první republiky a lidé v...8-o;-€

0/0
20.12.2014 15:33

J79o82s32e83f 76Z34d19r45á34h82a67l 2830670481538

Ja si myslim ze je skoda takhle bourat historicke budovy...na zapade si podobnych veci vazi mnohem vice nez my. S takovou deti nasich deti nebudou mit paru co byly vechtrovny. Neni to Karlstejn ale je to soucast nasi historie.

+5/0
20.12.2014 15:31

M11a37r92t45i37n 58P78r72á75š68e91k 8585881530203

proč to prostě někomu NEDAJÍ ?  bylo by tolevcnější než demolice !

+3/0
20.12.2014 15:10

P60a86v94e71l 56S98t78a20v37j76a47n27í61k 6928465457681

Protože by někdo neměl lukrativní zakázku na demolici.

+1/0
20.12.2014 20:24

L82a18d96i51s73l62a12v 76H89r38ů21z32a 8891396470886

Diskuse i článek krásně ukazuje pokrytectví lidí. Tyto budovy, které byly stavěné jako součást dráhy, tu někteří brání zuby nehty, ale když by se měla stavět nová trať nebo silnice, tak je to věc, která podle nich do krajiny nepatří. Srovnejte si to v hlavě.

+2/−4
20.12.2014 15:10

H34o14n56z56a 90F10á35t49o44r 2569985674750

SŽDC asi nemá úplně schopné právníky nebo co? Přeci by jistě šlo dát do smlouvy, že nájemník/kupující domku nebude požadovat protihlukové stěny (to by musel být vyloženě masochista, kdyby se chtělk dívat na šedivou stěnu místo na vlak), že bude mít povinnost udržovat cestu, atd. Jenom chtít...

+8/0
20.12.2014 15:00

M69i74r34o93s39l56a22v 63Z81i49k63m15u42n19d 7209533154793

Problém je v tom, že tu existuje patologická posedlost stavěním protihlukových stěn ... aniž by bylo provedeno měření ... vychází se z jakési hlukové studie, takže se staví až do výšky trakčního vedení, ačkoli smýkání smykadla po trolejovém drátu žádný extrémní hluk nevydává ,,,

+3/0
20.12.2014 17:13

J29a55r27o35s53l12a88v 68D24r42o37b75n49ý 6676718297767

já tzv. bydlím ( přespávám ) 3m od asfaltové cesty  z Poděbrad do Kolína. Hluková studie nikoho nezajíma, dům je pro bydlení. Po noční směně je to hukot, ale zvyknete si

+1/0
20.12.2014 18:09

R73o38m81a35n 34V15í78c24e59n51e76c 2719532188232

Jenomže dostane takový domek povolení (kolaudaci) pro bydlení?

0/0
20.12.2014 17:25

J90i53ř19í 98R60y37s 2479579543703

Ono to právě u prvních smluv bylo, jenže při dalším prodeji už ta klauzule být nemusela a tak se používali překupníci. Proto to raději bourají;-(;-(;-(

0/0
20.12.2014 21:46

P83e92t86r 17N20o81v78o18t14n40y 3399552389512

To je neštěstí. :-)

+2/−2
20.12.2014 14:49
Foto

J83a73n 27K39ř20í44ž 3589251811981

Je to veliká škoda. Jsem nadšenec pro železnici, ikdyz vlakem jezdím pouze s dětmi, protože to mají rádi. Ale co to ted zase vymysleli? Domek na Mýtě jsem znal, jezdíme tam při výletech na jídlo.

+4/0
20.12.2014 14:47

M38a90r23e11k 45F83l86e31k71a53č 1547952740831

škoda.. vždy jsem měl přání a sen si takový domek na stáří koupit a nastěhovat se tam, miluji vlaky. to by se mi líbilo:-):-(

+8/0
20.12.2014 14:24

J30i94ř48í 30E69r43b95e61n 1433744496447

Jednodušším řešením je takový domek si poblíž dráhy rovnou postavit. S kvalitní hydroizolací a zateplením. Když dodržíte rozměrové charakteristiky StEG, nikdo ani nepozná, že to není původní stavba...

0/0
22.12.2014 0:54

M54i47c29h62a57l 82R56i12m30b88a20u35e62r 4179645543347

"Pražský hrad bránil výhledu do krajiny, peníze na jeho údržbu po úsporných opatřeních nebyly a prodej soukromníkům by byl bezpečnostní riziko. Demolice se jevila jako jediné přijatelné řešení." :-P

+9/0
20.12.2014 14:17

I42v12a 62V14a82l42č57í11k83o75v46á 1539898701591

Kulturní diletantí na dráze.Rv

+2/0
20.12.2014 14:12

P53e62t36r 83B10a81č43a29v43č67í28k 3753708161279

Neosobní, bezcitně pitomá doba....

+18/−1
20.12.2014 13:49

V16l39a23d29i84m72í64r 68B18u92l38d90r96a 5397935755457

Keci v peci....

Zchátralost, stav, rozhled, přístup a bezpečnost...

Někdo je na bourání přiživen jako na všem v tomto státě.

Proto nikoho nezajímá vzhled, ráz krajiny, ani případné tržby.

Až dralby přijdou na to,že existuje i jiná metoda řízení než "Management by crises"... Tj. redukcí nákladů, až nesmyslnou. Pak už bude pozdě...

+10/0
20.12.2014 13:48

V87l37a90d42i72m95í35r 58B70u95l44d96r52a 5287385255217

Překlep. Dralby = Dráhy...

omluva ;-)

0/0
20.12.2014 13:49

I20v77a 45V96a41l67č55í33k42o18v64á 1929158371101

A "kecy".

+2/0
20.12.2014 14:12

I93v31a 49K21r44i31s70t41o69f10o56v56á 7535573392562

Když už, tak se říká kecY v kleci, vy peci.

+1/0
20.12.2014 14:40

H41e59l38e82n70a 43K37a33v43k85o15v72á 5126143190596

Proč se snažit o zachování koloritu,lepší je ho zbourat......

+7/0
20.12.2014 12:59

J60a22n 35F21r57o37l68í63k 6656290155494

Nejsme země nekonečných prostor. Tady není ani Amerika ani Dálný východ. Stejně jako třeba v Holandsku nelze stále stavět jen na zelené louce. Provádět údržbu a opravy u nemovitosti, která je pro dráhy nepotřebná je mrhání financemi. Prodej pro bytové účely v ochranném pásmu je do budoucna pro dráhy rizikový. Zbouraly se daleko hodnotnější domy. U nás třeba historická radnice na Starém Brně.

+3/−2
20.12.2014 13:34

J10o18s27e49f 70Z73a36h69á71l51k94a 4313299458126

Kdyby se postupovalo zásadně dle vašeho názoru, nemáme na našem území žádnou stavbu starší 50ti let. Naštěstí se najdou i soudnější, kteří dokáží opravovat, udržovat a provozovat stavby až 400 let staré. Buldozerová (zelená) louka není vždy řešení. Naše počty se nezvyšují, spíše naopak.

+4/0
20.12.2014 14:28

P84e70t57r15a 58N52o28v87á89k91o20v50á 7918586294648

Pokud se naše počty snižují, není potřeba uchovávat tolik budov.

Strážní domky u trati jsou sice kouzelné, ale není to tak cenná záležitost, aby nutně u trati musely zůstat a řešily se až časem, kdy se trať bude přestavovat/rozšiřovat/oplocovat...

+1/−2
20.12.2014 15:48

J30o71s62e96f 73Z23d62r77á80h83a73l 2560750511768

Tak zborte Konopiste, Krivoklat a vlastne vsechny tyhle v dnesni dobe nepotrebne budovy a postavte tam tesco nebo lidl...

+4/0
20.12.2014 18:16

D15a98v84i49d 74Z75a37j94d97á17k 8585972840501

Jasne,proc to neprodat nekomu,kdo by tam bydlel za symbolickou cenu,kdyz se to da zbourat.V nekterych vecech,co se tu delaji se snazim najit logiku,ackoliv tam asi neni...

+13/−1
20.12.2014 12:45
Foto

P12e72t71r 96P37r41o53c48h60á38z37k93a 3162376532534

Problém je jinde.Stavby kolem tratí sloužili k zabezpečení železničního provozu a lidé,kteří je obsluhovali,nebo v nich bydleli měli nějaké oprávnění vyplývající s jejich povolání.Na tratích se jezdilo jinou rychlostí a jiná byla i bezpečná vzdálenost a podobně.Dneska taková stavba ztratila své původní využití.Nelze ji ve většině případů odprodat.Nesplňuje podmínky pro běžné bydlení.Musela by mít vchod orientovaný mimo kolejiště,pevné oplocení a spoustu dalších a dalších věcí aby splnila dnešní normy.Obvykle to nelze zajistit.Často je i vzdálenost od kolejí nevyhovující pro bezpečný provoz vlaků.Stavby nejsou napojeny na kanalizaci,na plyn,nemají vodovodní přípojku ,ale jen studnu,kde většinou není pitná voda.Elektrické přípojky jsou zastaralé a obvykle jsou součástí drážní infrastruktury a nelze je dál prpovozovat pro soukrpomé účely.  Ty stavby je skutečně rozumnější zbourat.Mohu vám říct,že se ani neosvědčilo použít některé s těch velkých pro instalaci nových zařízení sloužících k provozu.Nákladná rekonstrukce a zachování vyšla mnohem dráž než kdyby se postavila moderní budova.Často se nepodařilo ani zvéítězit nad vlhkostí a plísní a je složité zajistit třeba klimatizaci a vytápění aby to vyhovovalo moderní technice.

+13/−3
20.12.2014 13:52

I43v47a 25V26a82l55č92í50k69o66v45á 1319608331111

Stavby sloužily. A za tečkou mezera. Uff...

+3/−2
20.12.2014 14:13
Foto

P25e34t45r 37P45r22o27c47h56á70z76k54a 3412166362604

Nemělo by se to stát, ale zkrátka nejsem a ani nechci být dokonalý. Na podstatě příspěvku to myslím nic nemění.

+5/0
20.12.2014 14:18

D21a22v52i24d 17Z37a28j14d79á22k 8485952220161

Souhlasim s vami.Ale urcite by se to nejak udelat dalo.Ty pozemky bez domku urcite ladem jako ochrannecpasmo trate nezustanou.

0/−2
20.12.2014 14:43
Foto

P17e21t25r 26P20r56o58c66h76á97z12k41a 3872656702424

Právě že zůstanou.Ochranné pásmo trati je 60m od osy krajní koleje.Tam je a bude vždy problém cokoliv dělat.Vždy na to musíte mít souhlas a povolení a to i přesto,že vám ten pozemek patří.

+2/0
20.12.2014 14:48

J50i36ř61í 38E27r26b79e20n 1623294226397

I když se mi to bourání vechtroven taky nelíbí, musím uznat, že jste nadnesl rozumné argumenty...

0/0
22.12.2014 0:58
Foto

P29e34t96r 11P37r10o22c20h77á42z14k94a 3712556502204

Možná díky tomu,že se v prostoru železnic pohybuji už skoro 40 let.:-)

0/0
22.12.2014 13:05

J73i80ř75í 88E86r63b42e37n 1433914926777

;-)R^

0/0
22.12.2014 22:36

M90a90t29ě18j 29C58h53l65á30d 3687376925921

Kolem tratí jsou spousty opuštěných domů, nevyužívaných budov a poloprázdných nádraží. Ale zkuste projevit zájem o pronájem nebo odkup něčeho. Napálí takovou cenu, že to všechny odradí. Takže stavby chátrají, vandalové a bezdomovci je ničí. Nakonec vše raději zboří...

+21/0
20.12.2014 11:34

J25o90s39e62f 80K62o37m39á26r77e34k 5844302454519

Už ani to ne. SŽDC pozastavila prodej a radši to budou pronajímat nebo rovnou likvidovat...

0/0
20.12.2014 18:30

J42o15s81e28f 80Z63a65h21á22l44k66a 4783619358286

Jojo, člověk který má zejem o vechtr bude v budoucnu tvrdě požadovat protihlukovou stěnu ...

Právník nejsem, ale připadá mě že řadu argumentů proč vechtry nelze prodávat soukromníkům lze ošetřit kupní smlouvou.

+9/−3
20.12.2014 11:21

J43a27n 93F35r58o33l26í59k 6196160725424

A pak soud ustanovení zruší jako diskrimminační, podepsané za nápadně nevýhodných podmínek, pod nátlakem atd.

+3/−3
20.12.2014 13:29

M48i57l23a36n 10M77a89j10e18r56č92í35k 1240630654216

Sice asi má pravdu i p. Frolík, ale zejména musím upozornit, že Vámi navržené řešení nepočítá s reálnou další změnou majitele těch nemovitostí v ochranném pásmu dráhy.

= Uvedený problém by asi vyřešilo jedině zapsání do katastru nemovitostí tzv. věcných břemen ve prospěch provozovatele dráhy - jako:

1.) za účelem správy dráhy má provozovatel dráhy právo vstupovat na pozemek

2.) nemovitost může být ovlivňována i nadměrným hlukem způsobeným provozem a správou dráhy

Velmi mne zaráží, že jiná státní organizace - České dráhy hojně mnoho obdobných staveb prodala a prodává ( http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/default.aspx  ).

Z tohoto důvodu velmi koketuji s myšlenkou, že se vedení SŽDC (Správy železniční dopravní cesty) ničením majetku (navíc za vynaložení finančních nákladů), když tento mohl být za obdržení (sebemenší) finanční částky prodán, dopouští trestného činu - dle § 220 "Porušení povinnosti při správě cizího majetku" ( http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=2&idBiblio=68040&recShow=224&name=trestn~C3~AD~20z~C3~A1kon~C3~ADk&rpp=100#parCnt  )!

+1/0
20.12.2014 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.