Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny

Někteří lidé v okolí Police nad Metují na Náchodsku litují demolice dvou strážních domků zvaných vechtrovny u železniční trati. Krajina tím přichází o svůj typický kolorit, podle místních stavby mohly ještě sloužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A34l35e35x64a10n58d37r 66K42o44s79t94k78a 8482758786534

Ano, než dát kupujícímu podepsat, že je obeznámený se stavem baráčku a že je u trati, raději to zbouráme. Logika logická.

0/0
20.12.2014 23:39

P77e40t27r 45N38o82v47o31t17n46y 3959872439952

Oni prostě nechtějí, aby jim někdo v ochranném pásmu a tak blízko dráhy bydlel.

+1/0
21.12.2014 1:49

D11a98v72i65d 63Š46a90f61r60á96n62e92k 5367284197843

Přiznejme si na rovinu, dnes nepotřebuje každá výhybka svého hradlaře. Zbourat pár cihel daleko mimo obec obzvlášť, když desítky let pozbyly funkci, není v dnešní době národní tragédie.

+1/−1
20.12.2014 21:24

J66a14r74o24s32l12a31v 16D95r52o87b42n91ý 6216408777987

bohužel pro pobírače úplatků ve státních firmách už lidi vědí za kolik jde co postavit. Teď nám ukazují za kolik to jde zbourat

+1/0
20.12.2014 20:15

P48e78t95r 15J82a22v41u61r26e78k 9297815443556

někde se staví kilometry protihlukových bariér, které nejsou třeba, pak zase bilbordy nejen u železnice, bránící výhledu kamkoli.... Asi si to každý vykládá podle svého. To Je to všechno o lidech, asi v té firmě, kdo o tom rozhoduje sedí někdo, kdo je urbanisticky, kulturně a sociálně omezený. Chudák.....je mi ho líto :-(

0/0
20.12.2014 18:53

K28a22t31e78ř90i23n29a 72V98a76š66á69k20o58v57á 5681482669845

ja jsem podobny domecek vzdycky chtela....je stranou lidi, a uprimne receno,na tratich, o kterych mluvim, projedou treba 4 vlaky za den....nevidim v tom problem.

Zajem lidi dokazuje, ze jsou lidi, kteri o to stoji, aleSZDC bude na just trvdit, ze ne...

Rv Takovych pripadu je daleko vice.

+7/0
20.12.2014 16:48

M93a87t49ě23j 79N83o91v42á61k 2153320128347

Ochranné pásmo může být problém, prostě si kolem toho domečku už nic nepostavíte.

+1/0
20.12.2014 20:49

T61o96m68á30š 69V41y48b63í78r74a78l 4288489238122

Z některých příspěvků mám pocit, že by se vlastně nemělo bourat vůbec nic, pokud je tady nějakej baráček hlídače u železnice historickou památkou, tak pak je památkou vlastně úplně všechno, od kdejaké stodoly po prior na náměstí... by mě zajímalo, kdo by si jako něco takovýho koupil a ještě aby tam bydlel nebo co tady zaznělo ;-D

+2/−4
20.12.2014 16:03

J82i14ř57í 39S62o95u49č67e77k 5986517939989

Kdybyste si přečetl článek, nemusel byste se ptát.

+4/0
20.12.2014 17:19

J80o66s66e76f 74K42o17m22á88r37e97k 5174272314259

A kdyby se trochu koukal kolem tratí, tak by kolikrát čučel, co z toho lidi dovedli udělat za útulná místa k odpočinku.

+7/0
20.12.2014 18:26

J70a93n 40H70u89r58k57a 7570916496377

...blíží se doba kdy poslední strom padne na ruský srub a beton místo zacelí domy jak za cara nebo za první republiky a lidé v...8-o;-€

0/0
20.12.2014 15:33

J21o39s90e31f 28Z46d49r82á21h18a12l 2530150151888

Ja si myslim ze je skoda takhle bourat historicke budovy...na zapade si podobnych veci vazi mnohem vice nez my. S takovou deti nasich deti nebudou mit paru co byly vechtrovny. Neni to Karlstejn ale je to soucast nasi historie.

+5/0
20.12.2014 15:31

M93a76r58t32i44n 74P34r54á17š14e20k 8335181310193

proč to prostě někomu NEDAJÍ ?  bylo by tolevcnější než demolice !

+3/0
20.12.2014 15:10

P18a83v35e14l 95S82t97a15v79j69a76n47í13k 6148675497341

Protože by někdo neměl lukrativní zakázku na demolici.

+1/0
20.12.2014 20:24

L65a11d64i80s97l69a14v 61H86r84ů83z26a 8171236400616

Diskuse i článek krásně ukazuje pokrytectví lidí. Tyto budovy, které byly stavěné jako součást dráhy, tu někteří brání zuby nehty, ale když by se měla stavět nová trať nebo silnice, tak je to věc, která podle nich do krajiny nepatří. Srovnejte si to v hlavě.

+2/−4
20.12.2014 15:10

H12o98n28z28a 10F18á15t95o70r 2789625664370

SŽDC asi nemá úplně schopné právníky nebo co? Přeci by jistě šlo dát do smlouvy, že nájemník/kupující domku nebude požadovat protihlukové stěny (to by musel být vyloženě masochista, kdyby se chtělk dívat na šedivou stěnu místo na vlak), že bude mít povinnost udržovat cestu, atd. Jenom chtít...

+8/0
20.12.2014 15:00

M30i49r48o64s84l66a17v 65Z38i20k24m30u52n18d 7979233874713

Problém je v tom, že tu existuje patologická posedlost stavěním protihlukových stěn ... aniž by bylo provedeno měření ... vychází se z jakési hlukové studie, takže se staví až do výšky trakčního vedení, ačkoli smýkání smykadla po trolejovém drátu žádný extrémní hluk nevydává ,,,

+3/0
20.12.2014 17:13

J55a46r85o10s15l49a30v 33D57r94o68b19n28ý 6166468347657

já tzv. bydlím ( přespávám ) 3m od asfaltové cesty  z Poděbrad do Kolína. Hluková studie nikoho nezajíma, dům je pro bydlení. Po noční směně je to hukot, ale zvyknete si

+1/0
20.12.2014 18:09

R44o44m61a31n 56V32í94c73e88n14e96c 2579982168812

Jenomže dostane takový domek povolení (kolaudaci) pro bydlení?

0/0
20.12.2014 17:25

J82i17ř16í 30R50y29s 2449989433603

Ono to právě u prvních smluv bylo, jenže při dalším prodeji už ta klauzule být nemusela a tak se používali překupníci. Proto to raději bourají;-(;-(;-(

0/0
20.12.2014 21:46

P19e21t95r 28N90o17v83o28t51n63y 3779352509982

To je neštěstí. :-)

+2/−2
20.12.2014 14:49
Foto

J23a89n 36K26ř44í32ž 3759571871861

Je to veliká škoda. Jsem nadšenec pro železnici, ikdyz vlakem jezdím pouze s dětmi, protože to mají rádi. Ale co to ted zase vymysleli? Domek na Mýtě jsem znal, jezdíme tam při výletech na jídlo.

+4/0
20.12.2014 14:47

M36a21r98e25k 82F46l98e45k27a69č 1477212980541

škoda.. vždy jsem měl přání a sen si takový domek na stáří koupit a nastěhovat se tam, miluji vlaky. to by se mi líbilo:-):-(

+8/0
20.12.2014 14:24

J96i96ř23í 39E57r52b13e56n 1663174176597

Jednodušším řešením je takový domek si poblíž dráhy rovnou postavit. S kvalitní hydroizolací a zateplením. Když dodržíte rozměrové charakteristiky StEG, nikdo ani nepozná, že to není původní stavba...

0/0
22.12.2014 0:54

M92i28c63h21a84l 61R32i18m90b78a17u68e44r 4159635423187

"Pražský hrad bránil výhledu do krajiny, peníze na jeho údržbu po úsporných opatřeních nebyly a prodej soukromníkům by byl bezpečnostní riziko. Demolice se jevila jako jediné přijatelné řešení." :-P

+9/0
20.12.2014 14:17

I79v61a 12V90a80l28č47í19k46o10v45á 1839798541901

Kulturní diletantí na dráze.Rv

+2/0
20.12.2014 14:12

P18e33t53r 80B81a16č84a84v87č89í62k 3273888531949

Neosobní, bezcitně pitomá doba....

+18/−1
20.12.2014 13:49

V51l88a70d47i85m55í14r 68B21u98l25d11r48a 5617865345217

Keci v peci....

Zchátralost, stav, rozhled, přístup a bezpečnost...

Někdo je na bourání přiživen jako na všem v tomto státě.

Proto nikoho nezajímá vzhled, ráz krajiny, ani případné tržby.

Až dralby přijdou na to,že existuje i jiná metoda řízení než "Management by crises"... Tj. redukcí nákladů, až nesmyslnou. Pak už bude pozdě...

+10/0
20.12.2014 13:48

V34l25a59d21i61m82í59r 11B94u75l24d10r27a 5107585645507

Překlep. Dralby = Dráhy...

omluva ;-)

0/0
20.12.2014 13:49

I57v56a 23V41a67l45č13í63k41o80v66á 1159458331101

A "kecy".

+2/0
20.12.2014 14:12

I65v51a 91K73r93i83s88t15o20f46o90v79á 7895673922972

Když už, tak se říká kecY v kleci, vy peci.

+1/0
20.12.2014 14:40

H65e45l96e13n40a 21K78a66v79k55o56v29á 5116913940586

Proč se snažit o zachování koloritu,lepší je ho zbourat......

+7/0
20.12.2014 12:59

J51a23n 44F75r17o84l70í66k 6686500125944

Nejsme země nekonečných prostor. Tady není ani Amerika ani Dálný východ. Stejně jako třeba v Holandsku nelze stále stavět jen na zelené louce. Provádět údržbu a opravy u nemovitosti, která je pro dráhy nepotřebná je mrhání financemi. Prodej pro bytové účely v ochranném pásmu je do budoucna pro dráhy rizikový. Zbouraly se daleko hodnotnější domy. U nás třeba historická radnice na Starém Brně.

+3/−2
20.12.2014 13:34

J76o64s23e95f 48Z81a10h69á48l30k69a 4543719358926

Kdyby se postupovalo zásadně dle vašeho názoru, nemáme na našem území žádnou stavbu starší 50ti let. Naštěstí se najdou i soudnější, kteří dokáží opravovat, udržovat a provozovat stavby až 400 let staré. Buldozerová (zelená) louka není vždy řešení. Naše počty se nezvyšují, spíše naopak.

+4/0
20.12.2014 14:28

P47e36t68r14a 28N50o41v37á76k32o26v89á 7808736394448

Pokud se naše počty snižují, není potřeba uchovávat tolik budov.

Strážní domky u trati jsou sice kouzelné, ale není to tak cenná záležitost, aby nutně u trati musely zůstat a řešily se až časem, kdy se trať bude přestavovat/rozšiřovat/oplocovat...

+1/−2
20.12.2014 15:48

J88o18s83e88f 24Z42d59r80á28h90a35l 2200310521898

Tak zborte Konopiste, Krivoklat a vlastne vsechny tyhle v dnesni dobe nepotrebne budovy a postavte tam tesco nebo lidl...

+4/0
20.12.2014 18:16

D13a81v90i33d 40Z98a46j83d53á44k 8375462730311

Jasne,proc to neprodat nekomu,kdo by tam bydlel za symbolickou cenu,kdyz se to da zbourat.V nekterych vecech,co se tu delaji se snazim najit logiku,ackoliv tam asi neni...

+13/−1
20.12.2014 12:45
Foto

P90e28t94r 18P84r79o45c86h46á78z15k75a 3872846362244

Problém je jinde.Stavby kolem tratí sloužili k zabezpečení železničního provozu a lidé,kteří je obsluhovali,nebo v nich bydleli měli nějaké oprávnění vyplývající s jejich povolání.Na tratích se jezdilo jinou rychlostí a jiná byla i bezpečná vzdálenost a podobně.Dneska taková stavba ztratila své původní využití.Nelze ji ve většině případů odprodat.Nesplňuje podmínky pro běžné bydlení.Musela by mít vchod orientovaný mimo kolejiště,pevné oplocení a spoustu dalších a dalších věcí aby splnila dnešní normy.Obvykle to nelze zajistit.Často je i vzdálenost od kolejí nevyhovující pro bezpečný provoz vlaků.Stavby nejsou napojeny na kanalizaci,na plyn,nemají vodovodní přípojku ,ale jen studnu,kde většinou není pitná voda.Elektrické přípojky jsou zastaralé a obvykle jsou součástí drážní infrastruktury a nelze je dál prpovozovat pro soukrpomé účely.  Ty stavby je skutečně rozumnější zbourat.Mohu vám říct,že se ani neosvědčilo použít některé s těch velkých pro instalaci nových zařízení sloužících k provozu.Nákladná rekonstrukce a zachování vyšla mnohem dráž než kdyby se postavila moderní budova.Často se nepodařilo ani zvéítězit nad vlhkostí a plísní a je složité zajistit třeba klimatizaci a vytápění aby to vyhovovalo moderní technice.

+13/−3
20.12.2014 13:52

I31v15a 33V41a22l18č89í50k98o44v52á 1349408541851

Stavby sloužily. A za tečkou mezera. Uff...

+3/−2
20.12.2014 14:13
Foto

P94e85t58r 36P71r39o11c46h71á54z26k44a 3212286632204

Nemělo by se to stát, ale zkrátka nejsem a ani nechci být dokonalý. Na podstatě příspěvku to myslím nic nemění.

+5/0
20.12.2014 14:18

D60a56v38i22d 31Z23a41j19d82á38k 8545192490371

Souhlasim s vami.Ale urcite by se to nejak udelat dalo.Ty pozemky bez domku urcite ladem jako ochrannecpasmo trate nezustanou.

0/−2
20.12.2014 14:43
Foto

P20e56t90r 91P19r89o39c58h63á84z30k68a 3602856952724

Právě že zůstanou.Ochranné pásmo trati je 60m od osy krajní koleje.Tam je a bude vždy problém cokoliv dělat.Vždy na to musíte mít souhlas a povolení a to i přesto,že vám ten pozemek patří.

+2/0
20.12.2014 14:48

J77i31ř44í 33E91r76b12e41n 1633814546487

I když se mi to bourání vechtroven taky nelíbí, musím uznat, že jste nadnesl rozumné argumenty...

0/0
22.12.2014 0:58
Foto

P53e43t84r 90P95r44o43c69h52á28z18k73a 3802126922534

Možná díky tomu,že se v prostoru železnic pohybuji už skoro 40 let.:-)

0/0
22.12.2014 13:05

J91i62ř61í 54E22r19b59e32n 1733254446437

;-)R^

0/0
22.12.2014 22:36

M53a59t37ě37j 44C89h14l29á98d 3387726265521

Kolem tratí jsou spousty opuštěných domů, nevyužívaných budov a poloprázdných nádraží. Ale zkuste projevit zájem o pronájem nebo odkup něčeho. Napálí takovou cenu, že to všechny odradí. Takže stavby chátrají, vandalové a bezdomovci je ničí. Nakonec vše raději zboří...

+21/0
20.12.2014 11:34

J36o30s59e23f 70K52o89m82á57r48e11k 5304982354449

Už ani to ne. SŽDC pozastavila prodej a radši to budou pronajímat nebo rovnou likvidovat...

0/0
20.12.2014 18:30

J83o61s26e79f 98Z10a25h92á89l80k38a 4893969728536

Jojo, člověk který má zejem o vechtr bude v budoucnu tvrdě požadovat protihlukovou stěnu ...

Právník nejsem, ale připadá mě že řadu argumentů proč vechtry nelze prodávat soukromníkům lze ošetřit kupní smlouvou.

+9/−3
20.12.2014 11:21

J62a88n 45F12r85o88l10í19k 6136720545594

A pak soud ustanovení zruší jako diskrimminační, podepsané za nápadně nevýhodných podmínek, pod nátlakem atd.

+3/−3
20.12.2014 13:29

M94i20l36a16n 45M63a69j45e47r22č91í26k 1520200364686

Sice asi má pravdu i p. Frolík, ale zejména musím upozornit, že Vámi navržené řešení nepočítá s reálnou další změnou majitele těch nemovitostí v ochranném pásmu dráhy.

= Uvedený problém by asi vyřešilo jedině zapsání do katastru nemovitostí tzv. věcných břemen ve prospěch provozovatele dráhy - jako:

1.) za účelem správy dráhy má provozovatel dráhy právo vstupovat na pozemek

2.) nemovitost může být ovlivňována i nadměrným hlukem způsobeným provozem a správou dráhy

Velmi mne zaráží, že jiná státní organizace - České dráhy hojně mnoho obdobných staveb prodala a prodává ( http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/default.aspx  ).

Z tohoto důvodu velmi koketuji s myšlenkou, že se vedení SŽDC (Správy železniční dopravní cesty) ničením majetku (navíc za vynaložení finančních nákladů), když tento mohl být za obdržení (sebemenší) finanční částky prodán, dopouští trestného činu - dle § 220 "Porušení povinnosti při správě cizího majetku" ( http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=2&idBiblio=68040&recShow=224&name=trestn~C3~AD~20z~C3~A1kon~C3~ADk&rpp=100#parCnt  )!

+1/0
20.12.2014 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.