Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny

Někteří lidé v okolí Police nad Metují na Náchodsku litují demolice dvou strážních domků zvaných vechtrovny u železniční trati. Krajina tím přichází o svůj typický kolorit, podle místních stavby mohly ještě sloužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A31l40e45x13a53n69d41r 95K48o52s15t10k32a 8142588496894

Ano, než dát kupujícímu podepsat, že je obeznámený se stavem baráčku a že je u trati, raději to zbouráme. Logika logická.

0/0
20.12.2014 23:39

P82e49t74r 68N13o41v12o24t35n79y 3139432889362

Oni prostě nechtějí, aby jim někdo v ochranném pásmu a tak blízko dráhy bydlel.

+1/0
21.12.2014 1:49

D32a60v86i56d 44Š80a19f65r58á22n20e98k 5547454807573

Přiznejme si na rovinu, dnes nepotřebuje každá výhybka svého hradlaře. Zbourat pár cihel daleko mimo obec obzvlášť, když desítky let pozbyly funkci, není v dnešní době národní tragédie.

+1/−1
20.12.2014 21:24

J27a27r27o62s15l69a28v 73D27r98o43b87n28ý 6886378617587

bohužel pro pobírače úplatků ve státních firmách už lidi vědí za kolik jde co postavit. Teď nám ukazují za kolik to jde zbourat

+1/0
20.12.2014 20:15

P26e82t48r 44J57a24v67u80r26e89k 9627575133856

někde se staví kilometry protihlukových bariér, které nejsou třeba, pak zase bilbordy nejen u železnice, bránící výhledu kamkoli.... Asi si to každý vykládá podle svého. To Je to všechno o lidech, asi v té firmě, kdo o tom rozhoduje sedí někdo, kdo je urbanisticky, kulturně a sociálně omezený. Chudák.....je mi ho líto :-(

0/0
20.12.2014 18:53

K65a43t77e61ř84i25n35a 30V61a41š23á38k44o47v30á 5471682839585

ja jsem podobny domecek vzdycky chtela....je stranou lidi, a uprimne receno,na tratich, o kterych mluvim, projedou treba 4 vlaky za den....nevidim v tom problem.

Zajem lidi dokazuje, ze jsou lidi, kteri o to stoji, aleSZDC bude na just trvdit, ze ne...

Rv Takovych pripadu je daleko vice.

+7/0
20.12.2014 16:48

M50a37t62ě41j 22N69o13v59á81k 1872789653258

Ochranné pásmo může být problém, prostě si kolem toho domečku už nic nepostavíte.

+1/0
20.12.2014 20:49

T65o91m12á84š 95V71y40b69í12r39a43l 4118109448162

Z některých příspěvků mám pocit, že by se vlastně nemělo bourat vůbec nic, pokud je tady nějakej baráček hlídače u železnice historickou památkou, tak pak je památkou vlastně úplně všechno, od kdejaké stodoly po prior na náměstí... by mě zajímalo, kdo by si jako něco takovýho koupil a ještě aby tam bydlel nebo co tady zaznělo ;-D

+2/−4
20.12.2014 16:03

J85i34ř19í 29S16o75u65č26e93k 5486677509459

Kdybyste si přečetl článek, nemusel byste se ptát.

+4/0
20.12.2014 17:19

J77o51s41e72f 72K48o93m85á20r79e69k 5924452184239

A kdyby se trochu koukal kolem tratí, tak by kolikrát čučel, co z toho lidi dovedli udělat za útulná místa k odpočinku.

+7/0
20.12.2014 18:26

J47a20n 43H10u83r51k83a 7770306246947

...blíží se doba kdy poslední strom padne na ruský srub a beton místo zacelí domy jak za cara nebo za první republiky a lidé v...8-o;-€

0/0
20.12.2014 15:33

J33o77s89e40f 91Z33d40r96á14h10a23l 2280770551928

Ja si myslim ze je skoda takhle bourat historicke budovy...na zapade si podobnych veci vazi mnohem vice nez my. S takovou deti nasich deti nebudou mit paru co byly vechtrovny. Neni to Karlstejn ale je to soucast nasi historie.

+5/0
20.12.2014 15:31

M12a74r54t48i36n 69P66r52á77š83e14k 8665661930933

proč to prostě někomu NEDAJÍ ?  bylo by tolevcnější než demolice !

+3/0
20.12.2014 15:10

P72a20v58e76l 24S26t95a79v86j45a61n47í14k 6238335907641

Protože by někdo neměl lukrativní zakázku na demolici.

+1/0
20.12.2014 20:24

L54a90d48i19s33l80a87v 34H66r35ů21z55a 8861666730136

Diskuse i článek krásně ukazuje pokrytectví lidí. Tyto budovy, které byly stavěné jako součást dráhy, tu někteří brání zuby nehty, ale když by se měla stavět nová trať nebo silnice, tak je to věc, která podle nich do krajiny nepatří. Srovnejte si to v hlavě.

+2/−4
20.12.2014 15:10

H20o36n12z69a 11F40á76t16o93r 2669125734320

SŽDC asi nemá úplně schopné právníky nebo co? Přeci by jistě šlo dát do smlouvy, že nájemník/kupující domku nebude požadovat protihlukové stěny (to by musel být vyloženě masochista, kdyby se chtělk dívat na šedivou stěnu místo na vlak), že bude mít povinnost udržovat cestu, atd. Jenom chtít...

+8/0
20.12.2014 15:00

M62i39r53o91s48l22a75v 54Z83i49k39m69u52n57d 7899833334103

Problém je v tom, že tu existuje patologická posedlost stavěním protihlukových stěn ... aniž by bylo provedeno měření ... vychází se z jakési hlukové studie, takže se staví až do výšky trakčního vedení, ačkoli smýkání smykadla po trolejovém drátu žádný extrémní hluk nevydává ,,,

+3/0
20.12.2014 17:13

J87a44r93o85s31l30a63v 23D23r42o24b66n78ý 6236128137947

já tzv. bydlím ( přespávám ) 3m od asfaltové cesty  z Poděbrad do Kolína. Hluková studie nikoho nezajíma, dům je pro bydlení. Po noční směně je to hukot, ale zvyknete si

+1/0
20.12.2014 18:09

R66o63m48a53n 97V57í35c86e72n98e58c 2829852318692

Jenomže dostane takový domek povolení (kolaudaci) pro bydlení?

0/0
20.12.2014 17:25

J65i32ř85í 87R67y53s 2329709843983

Ono to právě u prvních smluv bylo, jenže při dalším prodeji už ta klauzule být nemusela a tak se používali překupníci. Proto to raději bourají;-(;-(;-(

0/0
20.12.2014 21:46

P61e22t69r 81N59o56v49o53t94n26y 3699612359892

To je neštěstí. :-)

+2/−2
20.12.2014 14:49

J85a68n 98K57ř30í15ž 3409371201541

Je to veliká škoda. Jsem nadšenec pro železnici, ikdyz vlakem jezdím pouze s dětmi, protože to mají rádi. Ale co to ted zase vymysleli? Domek na Mýtě jsem znal, jezdíme tam při výletech na jídlo.

+4/0
20.12.2014 14:47

M10a55r36e23k 44F51l44e91k63a54č 1457442650141

škoda.. vždy jsem měl přání a sen si takový domek na stáří koupit a nastěhovat se tam, miluji vlaky. to by se mi líbilo:-):-(

+8/0
20.12.2014 14:24

J22i52ř18í 38E90r15b98e14n 1963954116987

Jednodušším řešením je takový domek si poblíž dráhy rovnou postavit. S kvalitní hydroizolací a zateplením. Když dodržíte rozměrové charakteristiky StEG, nikdo ani nepozná, že to není původní stavba...

0/0
22.12.2014 0:54

M53i73c49h78a67l 33R12i25m81b14a29u36e19r 4529815773977

"Pražský hrad bránil výhledu do krajiny, peníze na jeho údržbu po úsporných opatřeních nebyly a prodej soukromníkům by byl bezpečnostní riziko. Demolice se jevila jako jediné přijatelné řešení." :-P

+9/0
20.12.2014 14:17

I79v53a 51V12a93l45č77í96k12o46v15á 1549948571401

Kulturní diletantí na dráze.Rv

+2/0
20.12.2014 14:12

P44e96t69r 51B83a85č22a42v50č32í18k 3333808281479

Neosobní, bezcitně pitomá doba....

+18/−1
20.12.2014 13:49

V27l52a59d95i59m38í71r 81B65u86l96d69r85a 5557885245737

Keci v peci....

Zchátralost, stav, rozhled, přístup a bezpečnost...

Někdo je na bourání přiživen jako na všem v tomto státě.

Proto nikoho nezajímá vzhled, ráz krajiny, ani případné tržby.

Až dralby přijdou na to,že existuje i jiná metoda řízení než "Management by crises"... Tj. redukcí nákladů, až nesmyslnou. Pak už bude pozdě...

+10/0
20.12.2014 13:48

V55l22a36d23i92m41í18r 61B71u36l54d25r82a 5977815325887

Překlep. Dralby = Dráhy...

omluva ;-)

0/0
20.12.2014 13:49

I40v87a 61V47a47l41č78í11k30o34v45á 1799458621431

A "kecy".

+2/0
20.12.2014 14:12

I66v54a 91K20r94i91s33t21o50f44o86v11á 7275663822872

Když už, tak se říká kecY v kleci, vy peci.

+1/0
20.12.2014 14:40

H24e47l96e24n11a 61K35a17v79k56o22v72á 4163726819363

Proč se snažit o zachování koloritu,lepší je ho zbourat......

+7/0
20.12.2014 12:59

J73a20n 57F37r16o71l37í95k 6176750215134

Nejsme země nekonečných prostor. Tady není ani Amerika ani Dálný východ. Stejně jako třeba v Holandsku nelze stále stavět jen na zelené louce. Provádět údržbu a opravy u nemovitosti, která je pro dráhy nepotřebná je mrhání financemi. Prodej pro bytové účely v ochranném pásmu je do budoucna pro dráhy rizikový. Zbouraly se daleko hodnotnější domy. U nás třeba historická radnice na Starém Brně.

+3/−2
20.12.2014 13:34

J59o39s61e43f 47Z46a30h42á48l47k42a 4153299838396

Kdyby se postupovalo zásadně dle vašeho názoru, nemáme na našem území žádnou stavbu starší 50ti let. Naštěstí se najdou i soudnější, kteří dokáží opravovat, udržovat a provozovat stavby až 400 let staré. Buldozerová (zelená) louka není vždy řešení. Naše počty se nezvyšují, spíše naopak.

+4/0
20.12.2014 14:28

P48e79t60r15a 76N61o60v36á16k19o54v80á 7518196114178

Pokud se naše počty snižují, není potřeba uchovávat tolik budov.

Strážní domky u trati jsou sice kouzelné, ale není to tak cenná záležitost, aby nutně u trati musely zůstat a řešily se až časem, kdy se trať bude přestavovat/rozšiřovat/oplocovat...

+1/−2
20.12.2014 15:48

J50o93s77e34f 68Z51d49r87á36h76a51l 2180320421888

Tak zborte Konopiste, Krivoklat a vlastne vsechny tyhle v dnesni dobe nepotrebne budovy a postavte tam tesco nebo lidl...

+4/0
20.12.2014 18:16

D56a70v43i51d 98Z12a54j33d91á65k 8785322460401

Jasne,proc to neprodat nekomu,kdo by tam bydlel za symbolickou cenu,kdyz se to da zbourat.V nekterych vecech,co se tu delaji se snazim najit logiku,ackoliv tam asi neni...

+13/−1
20.12.2014 12:45
Foto

P35e45t34r 22P72r10o39c67h46á58z18k30a 3842606622164

Problém je jinde.Stavby kolem tratí sloužili k zabezpečení železničního provozu a lidé,kteří je obsluhovali,nebo v nich bydleli měli nějaké oprávnění vyplývající s jejich povolání.Na tratích se jezdilo jinou rychlostí a jiná byla i bezpečná vzdálenost a podobně.Dneska taková stavba ztratila své původní využití.Nelze ji ve většině případů odprodat.Nesplňuje podmínky pro běžné bydlení.Musela by mít vchod orientovaný mimo kolejiště,pevné oplocení a spoustu dalších a dalších věcí aby splnila dnešní normy.Obvykle to nelze zajistit.Často je i vzdálenost od kolejí nevyhovující pro bezpečný provoz vlaků.Stavby nejsou napojeny na kanalizaci,na plyn,nemají vodovodní přípojku ,ale jen studnu,kde většinou není pitná voda.Elektrické přípojky jsou zastaralé a obvykle jsou součástí drážní infrastruktury a nelze je dál prpovozovat pro soukrpomé účely.  Ty stavby je skutečně rozumnější zbourat.Mohu vám říct,že se ani neosvědčilo použít některé s těch velkých pro instalaci nových zařízení sloužících k provozu.Nákladná rekonstrukce a zachování vyšla mnohem dráž než kdyby se postavila moderní budova.Často se nepodařilo ani zvéítězit nad vlhkostí a plísní a je složité zajistit třeba klimatizaci a vytápění aby to vyhovovalo moderní technice.

+13/−3
20.12.2014 13:52

I47v48a 54V42a13l72č26í50k95o68v86á 1209958541441

Stavby sloužily. A za tečkou mezera. Uff...

+3/−2
20.12.2014 14:13
Foto

P30e35t18r 38P36r11o25c65h55á17z70k12a 3612786542574

Nemělo by se to stát, ale zkrátka nejsem a ani nechci být dokonalý. Na podstatě příspěvku to myslím nic nemění.

+5/0
20.12.2014 14:18

D27a77v49i15d 56Z92a41j61d95á32k 8145702790361

Souhlasim s vami.Ale urcite by se to nejak udelat dalo.Ty pozemky bez domku urcite ladem jako ochrannecpasmo trate nezustanou.

0/−2
20.12.2014 14:43
Foto

P63e84t70r 39P37r97o50c31h46á32z87k85a 3952126232884

Právě že zůstanou.Ochranné pásmo trati je 60m od osy krajní koleje.Tam je a bude vždy problém cokoliv dělat.Vždy na to musíte mít souhlas a povolení a to i přesto,že vám ten pozemek patří.

+2/0
20.12.2014 14:48

J14i39ř67í 36E92r55b42e13n 1963544846287

I když se mi to bourání vechtroven taky nelíbí, musím uznat, že jste nadnesl rozumné argumenty...

0/0
22.12.2014 0:58
Foto

P54e16t26r 90P49r27o58c75h56á13z81k67a 3162456592814

Možná díky tomu,že se v prostoru železnic pohybuji už skoro 40 let.:-)

0/0
22.12.2014 13:05

J87i57ř51í 44E44r58b55e13n 1123434516187

;-)R^

0/0
22.12.2014 22:36

M97a76t94ě78j 25C70h10l56á98d 3307576955591

Kolem tratí jsou spousty opuštěných domů, nevyužívaných budov a poloprázdných nádraží. Ale zkuste projevit zájem o pronájem nebo odkup něčeho. Napálí takovou cenu, že to všechny odradí. Takže stavby chátrají, vandalové a bezdomovci je ničí. Nakonec vše raději zboří...

+21/0
20.12.2014 11:34

J70o19s96e43f 83K19o57m69á87r46e83k 5174672384649

Už ani to ne. SŽDC pozastavila prodej a radši to budou pronajímat nebo rovnou likvidovat...

0/0
20.12.2014 18:30

J65o48s92e64f 83Z44a20h61á71l28k73a 4583979138816

Jojo, člověk který má zejem o vechtr bude v budoucnu tvrdě požadovat protihlukovou stěnu ...

Právník nejsem, ale připadá mě že řadu argumentů proč vechtry nelze prodávat soukromníkům lze ošetřit kupní smlouvou.

+9/−3
20.12.2014 11:21

J85a55n 57F56r39o79l68í82k 6416460365204

A pak soud ustanovení zruší jako diskrimminační, podepsané za nápadně nevýhodných podmínek, pod nátlakem atd.

+3/−3
20.12.2014 13:29

M40i21l71a57n 41M45a52j43e80r63č40í75k 1350970444716

Sice asi má pravdu i p. Frolík, ale zejména musím upozornit, že Vámi navržené řešení nepočítá s reálnou další změnou majitele těch nemovitostí v ochranném pásmu dráhy.

= Uvedený problém by asi vyřešilo jedině zapsání do katastru nemovitostí tzv. věcných břemen ve prospěch provozovatele dráhy - jako:

1.) za účelem správy dráhy má provozovatel dráhy právo vstupovat na pozemek

2.) nemovitost může být ovlivňována i nadměrným hlukem způsobeným provozem a správou dráhy

Velmi mne zaráží, že jiná státní organizace - České dráhy hojně mnoho obdobných staveb prodala a prodává ( http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/default.aspx  ).

Z tohoto důvodu velmi koketuji s myšlenkou, že se vedení SŽDC (Správy železniční dopravní cesty) ničením majetku (navíc za vynaložení finančních nákladů), když tento mohl být za obdržení (sebemenší) finanční částky prodán, dopouští trestného činu - dle § 220 "Porušení povinnosti při správě cizího majetku" ( http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=2&idBiblio=68040&recShow=224&name=trestn~C3~AD~20z~C3~A1kon~C3~ADk&rpp=100#parCnt  )!

+1/0
20.12.2014 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.