Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastupitelé se rozhádali kvůli křižovatce. Vadí cena i přínos Hradci

První ostrý názorový střet nové královéhradecké koalice s opozicí způsobila okružní křižovatka U Koruny. Zatímco vedení města si pochvaluje, jak stavba za osmdesát milionů vyřeší dopravu, kritikům vadí cena a obávají se kolon na Gočárově třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a93r57o61s42l47a19v 37H30a53m33á52č35e31k 6733846928272

Bude zajímavé sledovat jaký vliv bude mít křižovatka + obchodní centrum + plánované kongresové centrum Černigov na množství polétavého prachu = zdraví obyvatel v této lokalitě...EU

0/0
26.1.2015 16:28

D24a62n75i78e89l 32K97r28a14u69s 4331353552304

Ještě kdyby tak uměli řidiči správně najíždět do kruhových křižovatek, byly by dobré. Jenže když přijednou ke kruháči p.tomci - jednou opatrnka, který dává přednost i tomu, kdo ke kruháči z jeho pohledu příjíždí z pravé přípojky a jednou zase m.agor, který se domnívá, žekaždý, kdo je kolem kruháče, je jeho soupeř, kterému je nutné natrhnout s kvílením gum triko, je zaděláno na kolony až k Labi. Prostě na místě, jako je Koruna, kde se stýkají silnice s nesouměřitelným provozem (totéž co na obchvatu HK s křížením vedlejších silnic), nemají kruhové křižovatky co dělat. Jenže na mimoúroveň nějsou prachy a semafory mají drahý provoz.

0/0
24.1.2015 22:29

J35a60n 21S61l57o84v10í18k 3209437820328

Asi mají hradečtí špatnou zkušenost s velkým kruháčem u ČKD, že to má mít jen jeden pruh. Problém je, že my na těch vícepruhových okružních křižovatkách neumíme jezdit, to je celé. Rozdíl je totiž v tom, jak je používáme u nás a jak v cizině. Projížděl jsem celou Francií a po pár křižovatkách se to člověk naučí a pak už jsem vrazil do kruháče jak frajer, jak se hezky ta auta seřazují. V levém pruhu jen ti co pokračují rovně nebo doleva a pouze levým pruhem také vyjedou. V pravém pruhu přijížděla ke kruháči jen auta, která chtěla na prvním výjezdu odbočit a vyjížděla jen pravým. No zpočátku jsem moc nechápal, ale pak mi došlo, že pravý pruh v kruháči slouží jen k najíždění a vyjíždění. Nikdo v něm nejel více než pár metrů. A pokud chtěl někdo do levého pruhu, nikdo na něho netroubil, prostě přibrzdil a už z dálky s tím počítal.

+1/0
24.1.2015 19:04

M48i70l31a17n 59M79a39j89e27r18č55í29k 1130350634246

no u nás lidi neumí např. ani tzv. zipování  - zejména, že se řidiči s vozidly z rušeného pruhu snaží zařadit do zůstávajícího průběžného předčasně = když manévr ani nezačal řidič s vozidlem před nimi

ona nějak většinou na našich silnicích ohleduplnost k ostatním účastníkům nefunguje - spíše se víc lidí chová jak lovci/zvířata/závodníci!

Ale můžu se divit, když jsem si v minulosti v nějakém veřejném médiu přečetl názor nějakého údajného odborníka na dopravu, který prohlásil, že je proti zákonu umožnění najetí vozidel z připojovacího pruhu do pravého průběžného pruhu včasným přejetím vozidel v něm jedoucích do volného levého pruhu?

PS:1.) bezpečnější je pro pravé odbočení mít samostatné oddělené pruhy po obvodu vlastního kruhového objezdu o jednom jízdním pruhu sloužícího pro průjezd přímo a vlevo = přesně tak jak jsem popsal v jedno z předešlých příspěvků.

2.) Navíc údajně u nás existuje norma, že NOVÝ/REKONSTRUOVANÝ nepřerušený přechod přes dva jízdní pruhy v jednom směru může být vybudován jedině při vybudování SSZ (tzv. semaforů) řídících provoz na něm = chceme-li těsně před/za kruhovým objezdem přechod pro chodce, tak:

a) vjezdy výjezdy do/z něj musí být o jednom pruhu - jak je tam nyní navrženo

b) pravé odbočovací/připojovací pruhy musí být od těch levých "průběžných" odděleny pevným ochranným ostrůvkem = jak jsem již také navrhl v jednom z předešlých příspěvků.

+1/0
24.1.2015 22:17

P43e49t13r 93B96a12č26a74v19č21í37k 3183278151519

Nepoučili se autoři Lízátky na stadionu, Jakási Koruna s fontánou... Co takhle trpaslíka do středu, více jízdních, odbočovacích pruhů a ostrůvky pro chodce a cyklisty?

0/0
24.1.2015 7:08

P41e94t67r 83B37a96č96a20v52č95í65k 3123278141909

Za ty prachy......

0/0
24.1.2015 7:10

M58i32l31a85n 74M69a39j88e34r45č53í55k 1960470524316

Ovšem se fakt divým, že do/z Gočárovy třídy vede z okružní křižovatky vždy jen jen jeden jízdní pruh. Jsem opravdu přesvědčen, že již před přechody má být ochranným ostrůvkem od průběžného pruhu (vedoucího do vlastní okružní křižovatky) oddělený pravý odbočný pruh, který vpravo odbočující vozidla provede po obvodu okružní křižovatky do:

1.) Gočárovy třídy (ať již do centra či směrem do Kuklen/podjezd pod železnici) do přípojného pruhu odděleného od průběžného pruhu dělícím ochranným ostrůvkem až za přechody pro chodce přes Gočárovu třídu (teprve následně se z něj stane směrem do centra pravý průběžný pruh a směrem do Kuklen návazný pravý odbočný pruh do prostoru nové výstavby - http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.8119501&y=50.2117598&z=17&base=ophoto&rm=9jzczxYhg1fmPELLfMSLvNRM66LMq6QNEOH  ).

2.)Ulic Puškynova (k hlavnímu nádraží) a Habrmanova k dopravní značce "dej přednost v jízdě" či "stůj, dej přednost v jízdě" = vozidlům jedoucím přes okružní křižovatku JEN přímo či vlevo do té samé ulice jako vpravo odbočující vozidla, čili tato by dávala při průjezdu křižovatkou přednost výrazně menšímu počtu vozidel =urychlila by tak proti návrhu svůj průjezd křižovatkou = snížila by se hrozba přehlcení vjezdu do křižovatky z obou směrů Gočárovy třídy!!!

+1/0
23.1.2015 16:41

M72i21l65a24n 34M44a50j36e26r45č39í60k 1960410104986

citace: „Já se obávám, že nejvíce biti budou chodci. Blízko je základní škola a zelená na přechodu pro chodce svítí tak málo, že děti už teď přebíhají mezi auty. Podle mě to s novou křižovatkou bude jen horší,“ myslí si Monika Kmoníčková z Kuklen.

Potíže chodců by vyřešil snad jen podchod či nadchod. O jedné z těchto dvou variant město před lety uvažovalo.

reakce: Já myslel, že:

1.) okružní křižovatky mají donutit vozidla jedoucí i v přímém směru zpomalit o proti průjezdu běžnou křižovatkou

2.) na neřízeném (např. světelnou signalizací či policistou nebo případně pověřenou osobou) přechodu pro chodce mají chodci přednost před vozidly

= CHODCI NEBUDOU MÍT MOŽNOST PORUŠOVAT ČERVENÝ SIGNÁL "STŮJ" NA PŘECHODU A VLASTNĚ VŽDY BUDOU MÍT PŘEDNOST PŘED VOZIDLY, KTERÁ NAVÍC NEBUDOU MOCT (PRO SVŮJ BEZPEČNÝ VJEZD/VÝJEZD DO/Z BLÍZKÉ OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKY) JET NĚJAKOU EXTRÉMNÍ RYCHLOSTÍ, TAKŽE MUSÍ BÝT PRO CHODCE PROTI SEMAFOREM ŘÍZENÉ KŘIŽOVATCE PŘÍNOSNÁ.

+1/−1
23.1.2015 16:19

J70a28r62o15s85l41a40v 81H11a16m43á48č82e50k 6103716988732

Zkuste se mrknout na kruháč Dvorská / 11. Tady je z obou směrů na 11 rychlost omezená na  30km v hodině a přecházení přechodu je velké dobrodružství :-(. Děti jezdí do školy autobusem, protože poslat je přes tento kruháč je nesmysl...V ranní špičce před osmou hodinou si ten boj U koruny v jednom pruhu nedovedu představit. Ta varianta se samostatnými odbočovacími pruhy se jeví mnohem reálnější. Jinak je jasné, že dnes si lze nechat napsat kladný posudek na cokoliv...EU

0/0
26.1.2015 16:18

J91a90r60o89s66l23a80v 94T68a38c39h78o90v92s45k54y 2842770834470

A bude mit ta krizovatka plachtove zastreseni jako terminal a prechod na benesovce ?

+3/0
23.1.2015 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.