Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastupitelé se rozhádali kvůli křižovatce. Vadí cena i přínos Hradci

První ostrý názorový střet nové královéhradecké koalice s opozicí způsobila okružní křižovatka U Koruny. Zatímco vedení města si pochvaluje, jak stavba za osmdesát milionů vyřeší dopravu, kritikům vadí cena a obávají se kolon na Gočárově třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a66r63o65s79l19a86v 28H77a14m10á74č80e14k 6403286168892

Bude zajímavé sledovat jaký vliv bude mít křižovatka + obchodní centrum + plánované kongresové centrum Černigov na množství polétavého prachu = zdraví obyvatel v této lokalitě...EU

0/0
26.1.2015 16:28

D88a97n90i48e12l 47K91r16a49u93s 4281313252234

Ještě kdyby tak uměli řidiči správně najíždět do kruhových křižovatek, byly by dobré. Jenže když přijednou ke kruháči p.tomci - jednou opatrnka, který dává přednost i tomu, kdo ke kruháči z jeho pohledu příjíždí z pravé přípojky a jednou zase m.agor, který se domnívá, žekaždý, kdo je kolem kruháče, je jeho soupeř, kterému je nutné natrhnout s kvílením gum triko, je zaděláno na kolony až k Labi. Prostě na místě, jako je Koruna, kde se stýkají silnice s nesouměřitelným provozem (totéž co na obchvatu HK s křížením vedlejších silnic), nemají kruhové křižovatky co dělat. Jenže na mimoúroveň nějsou prachy a semafory mají drahý provoz.

0/0
24.1.2015 22:29

J85a74n 24S24l37o17v31í19k 3899297260298

Asi mají hradečtí špatnou zkušenost s velkým kruháčem u ČKD, že to má mít jen jeden pruh. Problém je, že my na těch vícepruhových okružních křižovatkách neumíme jezdit, to je celé. Rozdíl je totiž v tom, jak je používáme u nás a jak v cizině. Projížděl jsem celou Francií a po pár křižovatkách se to člověk naučí a pak už jsem vrazil do kruháče jak frajer, jak se hezky ta auta seřazují. V levém pruhu jen ti co pokračují rovně nebo doleva a pouze levým pruhem také vyjedou. V pravém pruhu přijížděla ke kruháči jen auta, která chtěla na prvním výjezdu odbočit a vyjížděla jen pravým. No zpočátku jsem moc nechápal, ale pak mi došlo, že pravý pruh v kruháči slouží jen k najíždění a vyjíždění. Nikdo v něm nejel více než pár metrů. A pokud chtěl někdo do levého pruhu, nikdo na něho netroubil, prostě přibrzdil a už z dálky s tím počítal.

+1/0
24.1.2015 19:04

M16i21l39a96n 64M70a25j64e87r64č14í54k 1630260724726

no u nás lidi neumí např. ani tzv. zipování  - zejména, že se řidiči s vozidly z rušeného pruhu snaží zařadit do zůstávajícího průběžného předčasně = když manévr ani nezačal řidič s vozidlem před nimi

ona nějak většinou na našich silnicích ohleduplnost k ostatním účastníkům nefunguje - spíše se víc lidí chová jak lovci/zvířata/závodníci!

Ale můžu se divit, když jsem si v minulosti v nějakém veřejném médiu přečetl názor nějakého údajného odborníka na dopravu, který prohlásil, že je proti zákonu umožnění najetí vozidel z připojovacího pruhu do pravého průběžného pruhu včasným přejetím vozidel v něm jedoucích do volného levého pruhu?

PS:1.) bezpečnější je pro pravé odbočení mít samostatné oddělené pruhy po obvodu vlastního kruhového objezdu o jednom jízdním pruhu sloužícího pro průjezd přímo a vlevo = přesně tak jak jsem popsal v jedno z předešlých příspěvků.

2.) Navíc údajně u nás existuje norma, že NOVÝ/REKONSTRUOVANÝ nepřerušený přechod přes dva jízdní pruhy v jednom směru může být vybudován jedině při vybudování SSZ (tzv. semaforů) řídících provoz na něm = chceme-li těsně před/za kruhovým objezdem přechod pro chodce, tak:

a) vjezdy výjezdy do/z něj musí být o jednom pruhu - jak je tam nyní navrženo

b) pravé odbočovací/připojovací pruhy musí být od těch levých "průběžných" odděleny pevným ochranným ostrůvkem = jak jsem již také navrhl v jednom z předešlých příspěvků.

+1/0
24.1.2015 22:17

P69e92t98r 55B88a86č87a16v88č25í89k 3983688791189

Nepoučili se autoři Lízátky na stadionu, Jakási Koruna s fontánou... Co takhle trpaslíka do středu, více jízdních, odbočovacích pruhů a ostrůvky pro chodce a cyklisty?

0/0
24.1.2015 7:08

P71e32t82r 41B80a76č51a39v56č16í59k 3353318691699

Za ty prachy......

0/0
24.1.2015 7:10

M59i21l44a57n 49M96a29j69e39r29č32í33k 1180480804256

Ovšem se fakt divým, že do/z Gočárovy třídy vede z okružní křižovatky vždy jen jen jeden jízdní pruh. Jsem opravdu přesvědčen, že již před přechody má být ochranným ostrůvkem od průběžného pruhu (vedoucího do vlastní okružní křižovatky) oddělený pravý odbočný pruh, který vpravo odbočující vozidla provede po obvodu okružní křižovatky do:

1.) Gočárovy třídy (ať již do centra či směrem do Kuklen/podjezd pod železnici) do přípojného pruhu odděleného od průběžného pruhu dělícím ochranným ostrůvkem až za přechody pro chodce přes Gočárovu třídu (teprve následně se z něj stane směrem do centra pravý průběžný pruh a směrem do Kuklen návazný pravý odbočný pruh do prostoru nové výstavby - http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.8119501&y=50.2117598&z=17&base=ophoto&rm=9jzczxYhg1fmPELLfMSLvNRM66LMq6QNEOH  ).

2.)Ulic Puškynova (k hlavnímu nádraží) a Habrmanova k dopravní značce "dej přednost v jízdě" či "stůj, dej přednost v jízdě" = vozidlům jedoucím přes okružní křižovatku JEN přímo či vlevo do té samé ulice jako vpravo odbočující vozidla, čili tato by dávala při průjezdu křižovatkou přednost výrazně menšímu počtu vozidel =urychlila by tak proti návrhu svůj průjezd křižovatkou = snížila by se hrozba přehlcení vjezdu do křižovatky z obou směrů Gočárovy třídy!!!

+1/0
23.1.2015 16:41

M94i17l56a42n 31M80a84j90e95r28č62í52k 1490380614666

citace: „Já se obávám, že nejvíce biti budou chodci. Blízko je základní škola a zelená na přechodu pro chodce svítí tak málo, že děti už teď přebíhají mezi auty. Podle mě to s novou křižovatkou bude jen horší,“ myslí si Monika Kmoníčková z Kuklen.

Potíže chodců by vyřešil snad jen podchod či nadchod. O jedné z těchto dvou variant město před lety uvažovalo.

reakce: Já myslel, že:

1.) okružní křižovatky mají donutit vozidla jedoucí i v přímém směru zpomalit o proti průjezdu běžnou křižovatkou

2.) na neřízeném (např. světelnou signalizací či policistou nebo případně pověřenou osobou) přechodu pro chodce mají chodci přednost před vozidly

= CHODCI NEBUDOU MÍT MOŽNOST PORUŠOVAT ČERVENÝ SIGNÁL "STŮJ" NA PŘECHODU A VLASTNĚ VŽDY BUDOU MÍT PŘEDNOST PŘED VOZIDLY, KTERÁ NAVÍC NEBUDOU MOCT (PRO SVŮJ BEZPEČNÝ VJEZD/VÝJEZD DO/Z BLÍZKÉ OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKY) JET NĚJAKOU EXTRÉMNÍ RYCHLOSTÍ, TAKŽE MUSÍ BÝT PRO CHODCE PROTI SEMAFOREM ŘÍZENÉ KŘIŽOVATCE PŘÍNOSNÁ.

+1/−1
23.1.2015 16:19

J45a29r64o78s64l21a40v 20H52a62m52á21č57e52k 6433896758892

Zkuste se mrknout na kruháč Dvorská / 11. Tady je z obou směrů na 11 rychlost omezená na  30km v hodině a přecházení přechodu je velké dobrodružství :-(. Děti jezdí do školy autobusem, protože poslat je přes tento kruháč je nesmysl...V ranní špičce před osmou hodinou si ten boj U koruny v jednom pruhu nedovedu představit. Ta varianta se samostatnými odbočovacími pruhy se jeví mnohem reálnější. Jinak je jasné, že dnes si lze nechat napsat kladný posudek na cokoliv...EU

0/0
26.1.2015 16:18

J63a27r74o36s47l78a36v 52T60a31c43h75o29v11s67k65y 2872880824110

A bude mit ta krizovatka plachtove zastreseni jako terminal a prechod na benesovce ?

+3/0
23.1.2015 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.