Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba silnice R11 je v ohrožení, Poláci by raději jezdili do Králík

Chystané dopravní spojení po dálnici a rychlostní silnici R11 z Hradce Králové na hraniční přechod v Královci dostává po letech příprav nečekanou konkurenci. Polští aktivisté si přejí raději spojit Vratislav s Králíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e22t66r 30K72u86n39c 7482311421466

Poláci stihnou postavit obě dvě dálnice - Královec, Králíky. A u nás nebude stát ani R52 ani R43 a ani R11.

+1/0
9.3.2015 20:54

L92i43b90o25r 12F51i64l82á29k 3580715193823

Stačí v Polsku ve správných lokalitách rozmístit křečky a trasa povede podle plánu.;-)

0/−1
9.3.2015 17:27

V29l66a80d43i67m78í94r 95F12i55b66i35g59e69r 5924741791884

No já teď viděl křečky na trase plánované cyklostezky, jsem zvědavý co bude;-D

0/0
2.4.2015 12:51

J52a58n 39S90l90o66v97í69k 3639187330228

Vést trasu přes Králíky nebylo nikdy dopravně významné, proto se nechala zarůst i rozestavěná exteritoriální dálnice na Moravě. Tu Němci stavěli čistě z politických důvodů, aby spojili svá "německá" města Vídeň a Vratislav a naší republiku rozdělili čarou a tím světu ukázali, že jim vlastně překážíme a měli bychom být připojeni k Říši. Což se také během stavby stalo.

Celá tato akce "Králíky" je jen pokus kladských regionálních politiků - zřejmě se blíží tamní volby. Dálnice/rychl.silnice přes Lubawku/Královec se musí postavit tak, či tak, protože na ní bude zřejmě převedena E65, vedoucí nyní přes Harrachov a jistě E67, vedoucí přes Náchod. Silnice E67 má spojovat Prahu s Pobaltím, tedy ne oklikou přes Králíky a Třebovou. Navíc polská silnice 33 z Kladska do Králík je téměř pustá, takže pokud Poláci něco stavět chtít budou, tak pouze nějakou čtyřpruhovou silnici z Vratislavi do Kladska, dál už ne, tam jsou jen vesnice a to samé na české straně. Kdežto přes Královec je v Polsku podél trasy spousta velkých měst.

+2/−2
9.3.2015 12:19

K55a61r12e82l 10V16o15h94n80o51u46t 4508909860337

Na Králíky by to vyšlo hodně draze a pro Česko by to nemělo valného smyslu.

Chyba je ale i na české straně - rychlostka z Brna na sever měla vést směrem na Svitavy, ne na Moravskou Třebovou, jak to plánovali za Hitlera, kdy skutečně chtěli spojit Vídeň s Vratislaví. Češi ale dneska takovou motivaci nemají. Pro spojení Hradce s Brnem je objížďka Moravské Třebové zbytečná.

0/−1
9.3.2015 11:11

J89a52n 80S71l17o48v69í29k 3609527370748

Trasa přes Svitavy podél dnešní silnice I/43 by měla velice složitý terén, proto i Němci vedli trasu Boskovickou brázdou, tedy téměř po rovině. Navíc, když už ta dálnice byla skoro postavena a pozemky jsou vykoupeny, byla by škoda to stavět draze jinudy :-).

+5/0
9.3.2015 11:55

K23a45r97e25l 86V72o88h10n14o32u75t 4698859690847

S Boskovickou brázdou máte pravdu, úsek Letovice - Březová je komplikovanější. Ale zase ne o tolik - skoro celý úsek by vedl podél řeky Svitavy. Je fakt, že tam není moc místa, ale asi by to šlo. Pro nákladní dopravu to bude zajížďka. Rychlost kamiony netrápí, budou ze Svitávky do Svitav jezdit zkratkou. O 20 km kratší úsek, navíc bez nutnosti šplhat na Mladějov, bude lákadlo.

+1/0
9.3.2015 15:03

J17a11n 21S88l10o13v43í17k 3269817460258

Dneska není technicky vzato problém postavit dálnici kudykoliv, ale zrovna okolí řeky Svitavy je plné biokoridorů a rezervací a rovněž záplavových pásem a po kopích s vysokými mosty by to nezaplatil nikdo. Po R43 to vypadá jako velká zajížďka jen zdánlivě a kopce na staré silnici jsou ještě horší. A R43 má sloužit též pro napojení na silnici do Šumperka. Jinak, naopak, kamiony potřebují ujet co největší vzdálenost, protože jsou svazováni pauzami, vykládkami apod. Ale to je věc každého, co se mu vyplatí :-).

0/−1
10.3.2015 9:48

J73a85n 42Č51e40k71a41l 7909585814364

A nebyla by jednodušší varianta Náchod? Kladsko by se tím vyřešilo...

0/−3
9.3.2015 11:09

K59a76r11e86l 28V66o76h21n84o47u63t 4618289480637

Náchod stojí v dost úzkém údolí. Je problém postavit i jeho normální obchvat. Problém by byl i na polské straně - mezi Náchodem a Kladskem jsou dost vysoké kopce.

Kladsko Čechy netrápí. Zato je trápí, že současný projekt je už v dost načnutém stavu a muselo by se začít od nuly.

+2/0
9.3.2015 11:31

J37a71n 79S38l80o43v49í57k 3259247710808

Hned za Náchodem je Národní park a Poláci hlavně nechtějí, aby tudy dálnice vedla.

+4/0
9.3.2015 11:56

L45u96c54i77a35n 35P73a61p22a97z26i25a49n 5494707611765

Dálnice na Králiky má svou logiku, česká strana by to měla také podpořit a konečně stavět a ne jen tlachat. Klidně můžeme postavit dálnici jak do Lubavky, tak na Králiky. Prospěšné by to bylo pro všechny.

+3/0
9.3.2015 11:08

K19a33r24e12l 75V43o68h21n30o11u91t 4208299850717

Proč stavět dálnici pro Poláky? Češi by tuhle dálnici prakticky nevyužili.

A zrovna na Králíky by to znamenalo hodně drahou stavbu. Prodloužení plánované R43 by znamenalo překonat Zábřežskou vrchovinu, která je oříškem i pro R45. A ani spojka Králíky-Mohelnice nedává moc smysl.

+2/−3
9.3.2015 11:18

J56a85n 40S24l40o69v37í36k 3539867510398

Dále od M.Třebové na sever bude silnice I/43 pokračovat vždy už jen dvoupruhová, budovaná po kouskách dle místní situace. Dopravní zátěž je tam mizivá, většinou do 3 tisíc aut za 24 hodin. Dálnice by tudy sloužila pouze tranzitu, navíc mizivému, protože jen pro směr sever-jih. Kdežto R11 přes Trutnov převezme zátěž silnice I/37, zátěž z E67 od Náchoda a E65 od Harrachova.

+1/−1
9.3.2015 12:34

R55o63s87t41i71s87l80a15v 90S56i77k68s62t84a 7652153338

Poláci si budou muset postavit dvě dálnice - jednu na Královec, druhou na Králíky. A my kdybychom k tomu měli obě napojení, jak na R11 tak od Králík na Svitavy, kde má stát dálnice na Brno... ale to je asi z říše fantazie, protože tady řídí černý skřet, který dělá všechno pro to, aby plány dálnic zůstávaly desítky let stále jen a jen na papíře...

+7/0
9.3.2015 9:39

B80o51r91i21s 53C68e63j18p56e30k 7168810957705

Řekl bych, že tá silnice na Králiky není nic jiné než pokračování původního projektu extrateritoriální dálnice Vídeň - Vratislav. Takže už jenom dostavět R52/43 a bude tu to, ce se začalo stavět před 70lety...

+5/0
9.3.2015 10:58

J25a34n 14S23l57o41v68í30k 3319487800808

jo, co by za to někteří fandové dálniční historie dali :-) Jenže, ty historické cenné mosty, co tu Němci nechali komunistům, aby je nechali zarůst lesem, se stejně stavbou R43 zbourají a nebude už co chodit obdivovat :-)

+1/0
9.3.2015 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.