Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba silnice R11 je v ohrožení, Poláci by raději jezdili do Králík

Chystané dopravní spojení po dálnici a rychlostní silnici R11 z Hradce Králové na hraniční přechod v Královci dostává po letech příprav nečekanou konkurenci. Polští aktivisté si přejí raději spojit Vratislav s Králíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e13t29r 13K23u77n87c 7952401291856

Poláci stihnou postavit obě dvě dálnice - Královec, Králíky. A u nás nebude stát ani R52 ani R43 a ani R11.

+1/0
9.3.2015 20:54

L79i42b32o40r 42F87i26l95á86k 3870525573773

Stačí v Polsku ve správných lokalitách rozmístit křečky a trasa povede podle plánu.;-)

0/−1
9.3.2015 17:27

V50l58a89d29i50m14í22r 41F23i32b42i38g57e58r 5204391861164

No já teď viděl křečky na trase plánované cyklostezky, jsem zvědavý co bude;-D

0/0
2.4.2015 12:51

J89a92n 84S16l70o49v59í49k 3209217960608

Vést trasu přes Králíky nebylo nikdy dopravně významné, proto se nechala zarůst i rozestavěná exteritoriální dálnice na Moravě. Tu Němci stavěli čistě z politických důvodů, aby spojili svá "německá" města Vídeň a Vratislav a naší republiku rozdělili čarou a tím světu ukázali, že jim vlastně překážíme a měli bychom být připojeni k Říši. Což se také během stavby stalo.

Celá tato akce "Králíky" je jen pokus kladských regionálních politiků - zřejmě se blíží tamní volby. Dálnice/rychl.silnice přes Lubawku/Královec se musí postavit tak, či tak, protože na ní bude zřejmě převedena E65, vedoucí nyní přes Harrachov a jistě E67, vedoucí přes Náchod. Silnice E67 má spojovat Prahu s Pobaltím, tedy ne oklikou přes Králíky a Třebovou. Navíc polská silnice 33 z Kladska do Králík je téměř pustá, takže pokud Poláci něco stavět chtít budou, tak pouze nějakou čtyřpruhovou silnici z Vratislavi do Kladska, dál už ne, tam jsou jen vesnice a to samé na české straně. Kdežto přes Královec je v Polsku podél trasy spousta velkých měst.

+2/−2
9.3.2015 12:19

K10a91r35e78l 54V32o58h46n91o27u86t 4728569980937

Na Králíky by to vyšlo hodně draze a pro Česko by to nemělo valného smyslu.

Chyba je ale i na české straně - rychlostka z Brna na sever měla vést směrem na Svitavy, ne na Moravskou Třebovou, jak to plánovali za Hitlera, kdy skutečně chtěli spojit Vídeň s Vratislaví. Češi ale dneska takovou motivaci nemají. Pro spojení Hradce s Brnem je objížďka Moravské Třebové zbytečná.

0/−1
9.3.2015 11:11

J82a82n 76S86l19o79v96í58k 3729707780188

Trasa přes Svitavy podél dnešní silnice I/43 by měla velice složitý terén, proto i Němci vedli trasu Boskovickou brázdou, tedy téměř po rovině. Navíc, když už ta dálnice byla skoro postavena a pozemky jsou vykoupeny, byla by škoda to stavět draze jinudy :-).

+5/0
9.3.2015 11:55

K39a78r40e91l 25V79o23h40n17o59u12t 4358609920937

S Boskovickou brázdou máte pravdu, úsek Letovice - Březová je komplikovanější. Ale zase ne o tolik - skoro celý úsek by vedl podél řeky Svitavy. Je fakt, že tam není moc místa, ale asi by to šlo. Pro nákladní dopravu to bude zajížďka. Rychlost kamiony netrápí, budou ze Svitávky do Svitav jezdit zkratkou. O 20 km kratší úsek, navíc bez nutnosti šplhat na Mladějov, bude lákadlo.

+1/0
9.3.2015 15:03

J88a13n 30S38l17o75v66í76k 3719337110268

Dneska není technicky vzato problém postavit dálnici kudykoliv, ale zrovna okolí řeky Svitavy je plné biokoridorů a rezervací a rovněž záplavových pásem a po kopích s vysokými mosty by to nezaplatil nikdo. Po R43 to vypadá jako velká zajížďka jen zdánlivě a kopce na staré silnici jsou ještě horší. A R43 má sloužit též pro napojení na silnici do Šumperka. Jinak, naopak, kamiony potřebují ujet co největší vzdálenost, protože jsou svazováni pauzami, vykládkami apod. Ale to je věc každého, co se mu vyplatí :-).

0/−1
10.3.2015 9:48

J63a51n 29Č63e98k46a92l 7799165984114

A nebyla by jednodušší varianta Náchod? Kladsko by se tím vyřešilo...

0/−3
9.3.2015 11:09

K16a59r26e90l 44V79o56h26n92o25u90t 4938379430627

Náchod stojí v dost úzkém údolí. Je problém postavit i jeho normální obchvat. Problém by byl i na polské straně - mezi Náchodem a Kladskem jsou dost vysoké kopce.

Kladsko Čechy netrápí. Zato je trápí, že současný projekt je už v dost načnutém stavu a muselo by se začít od nuly.

+2/0
9.3.2015 11:31

J13a50n 62S16l16o89v97í26k 3709217520598

Hned za Náchodem je Národní park a Poláci hlavně nechtějí, aby tudy dálnice vedla.

+4/0
9.3.2015 11:56

L65u42c80i86a94n 86P95a70p21a25z41i85a29n 5554407851355

Dálnice na Králiky má svou logiku, česká strana by to měla také podpořit a konečně stavět a ne jen tlachat. Klidně můžeme postavit dálnici jak do Lubavky, tak na Králiky. Prospěšné by to bylo pro všechny.

+3/0
9.3.2015 11:08

K23a84r11e95l 94V39o73h98n19o13u89t 4878159470837

Proč stavět dálnici pro Poláky? Češi by tuhle dálnici prakticky nevyužili.

A zrovna na Králíky by to znamenalo hodně drahou stavbu. Prodloužení plánované R43 by znamenalo překonat Zábřežskou vrchovinu, která je oříškem i pro R45. A ani spojka Králíky-Mohelnice nedává moc smysl.

+2/−3
9.3.2015 11:18

J24a23n 45S16l30o14v97í66k 3329467700648

Dále od M.Třebové na sever bude silnice I/43 pokračovat vždy už jen dvoupruhová, budovaná po kouskách dle místní situace. Dopravní zátěž je tam mizivá, většinou do 3 tisíc aut za 24 hodin. Dálnice by tudy sloužila pouze tranzitu, navíc mizivému, protože jen pro směr sever-jih. Kdežto R11 přes Trutnov převezme zátěž silnice I/37, zátěž z E67 od Náchoda a E65 od Harrachova.

+1/−1
9.3.2015 12:34

R42o59s75t13i72s57l57a35v 51S63i69k12s17t86a 7842833158

Poláci si budou muset postavit dvě dálnice - jednu na Královec, druhou na Králíky. A my kdybychom k tomu měli obě napojení, jak na R11 tak od Králík na Svitavy, kde má stát dálnice na Brno... ale to je asi z říše fantazie, protože tady řídí černý skřet, který dělá všechno pro to, aby plány dálnic zůstávaly desítky let stále jen a jen na papíře...

+7/0
9.3.2015 9:39

B82o16r77i57s 71C15e20j33p65e31k 7698560617635

Řekl bych, že tá silnice na Králiky není nic jiné než pokračování původního projektu extrateritoriální dálnice Vídeň - Vratislav. Takže už jenom dostavět R52/43 a bude tu to, ce se začalo stavět před 70lety...

+5/0
9.3.2015 10:58

J34a40n 95S23l33o15v39í41k 3409787950308

jo, co by za to někteří fandové dálniční historie dali :-) Jenže, ty historické cenné mosty, co tu Němci nechali komunistům, aby je nechali zarůst lesem, se stejně stavbou R43 zbourají a nebude už co chodit obdivovat :-)

+1/0
9.3.2015 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.