Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba silnice R11 je v ohrožení, Poláci by raději jezdili do Králík

Chystané dopravní spojení po dálnici a rychlostní silnici R11 z Hradce Králové na hraniční přechod v Královci dostává po letech příprav nečekanou konkurenci. Polští aktivisté si přejí raději spojit Vratislav s Králíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e62t36r 78K49u11n91c 7662491281566

Poláci stihnou postavit obě dvě dálnice - Královec, Králíky. A u nás nebude stát ani R52 ani R43 a ani R11.

+1/0
9.3.2015 20:54

L65i28b80o46r 12F98i74l61á29k 3720655283323

Stačí v Polsku ve správných lokalitách rozmístit křečky a trasa povede podle plánu.;-)

0/−1
9.3.2015 17:27

V25l50a14d47i78m88í75r 21F33i62b65i72g77e97r 5874191321934

No já teď viděl křečky na trase plánované cyklostezky, jsem zvědavý co bude;-D

0/0
2.4.2015 12:51

J86a98n 88S33l72o24v18í25k 3679757110738

Vést trasu přes Králíky nebylo nikdy dopravně významné, proto se nechala zarůst i rozestavěná exteritoriální dálnice na Moravě. Tu Němci stavěli čistě z politických důvodů, aby spojili svá "německá" města Vídeň a Vratislav a naší republiku rozdělili čarou a tím světu ukázali, že jim vlastně překážíme a měli bychom být připojeni k Říši. Což se také během stavby stalo.

Celá tato akce "Králíky" je jen pokus kladských regionálních politiků - zřejmě se blíží tamní volby. Dálnice/rychl.silnice přes Lubawku/Královec se musí postavit tak, či tak, protože na ní bude zřejmě převedena E65, vedoucí nyní přes Harrachov a jistě E67, vedoucí přes Náchod. Silnice E67 má spojovat Prahu s Pobaltím, tedy ne oklikou přes Králíky a Třebovou. Navíc polská silnice 33 z Kladska do Králík je téměř pustá, takže pokud Poláci něco stavět chtít budou, tak pouze nějakou čtyřpruhovou silnici z Vratislavi do Kladska, dál už ne, tam jsou jen vesnice a to samé na české straně. Kdežto přes Královec je v Polsku podél trasy spousta velkých měst.

+2/−2
9.3.2015 12:19

K82a48r96e17l 56V34o60h86n28o70u39t 4808539930287

Na Králíky by to vyšlo hodně draze a pro Česko by to nemělo valného smyslu.

Chyba je ale i na české straně - rychlostka z Brna na sever měla vést směrem na Svitavy, ne na Moravskou Třebovou, jak to plánovali za Hitlera, kdy skutečně chtěli spojit Vídeň s Vratislaví. Češi ale dneska takovou motivaci nemají. Pro spojení Hradce s Brnem je objížďka Moravské Třebové zbytečná.

0/−1
9.3.2015 11:11

J80a38n 30S76l72o20v49í70k 3419337360268

Trasa přes Svitavy podél dnešní silnice I/43 by měla velice složitý terén, proto i Němci vedli trasu Boskovickou brázdou, tedy téměř po rovině. Navíc, když už ta dálnice byla skoro postavena a pozemky jsou vykoupeny, byla by škoda to stavět draze jinudy :-).

+5/0
9.3.2015 11:55

K41a33r69e72l 18V45o32h87n81o34u80t 4898419840717

S Boskovickou brázdou máte pravdu, úsek Letovice - Březová je komplikovanější. Ale zase ne o tolik - skoro celý úsek by vedl podél řeky Svitavy. Je fakt, že tam není moc místa, ale asi by to šlo. Pro nákladní dopravu to bude zajížďka. Rychlost kamiony netrápí, budou ze Svitávky do Svitav jezdit zkratkou. O 20 km kratší úsek, navíc bez nutnosti šplhat na Mladějov, bude lákadlo.

+1/0
9.3.2015 15:03

J16a68n 38S58l51o28v29í89k 3449387540338

Dneska není technicky vzato problém postavit dálnici kudykoliv, ale zrovna okolí řeky Svitavy je plné biokoridorů a rezervací a rovněž záplavových pásem a po kopích s vysokými mosty by to nezaplatil nikdo. Po R43 to vypadá jako velká zajížďka jen zdánlivě a kopce na staré silnici jsou ještě horší. A R43 má sloužit též pro napojení na silnici do Šumperka. Jinak, naopak, kamiony potřebují ujet co největší vzdálenost, protože jsou svazováni pauzami, vykládkami apod. Ale to je věc každého, co se mu vyplatí :-).

0/−1
10.3.2015 9:48

J11a72n 97Č35e75k32a97l 7439555944104

A nebyla by jednodušší varianta Náchod? Kladsko by se tím vyřešilo...

0/−3
9.3.2015 11:09

K65a72r18e71l 39V97o14h49n86o40u35t 4778649710947

Náchod stojí v dost úzkém údolí. Je problém postavit i jeho normální obchvat. Problém by byl i na polské straně - mezi Náchodem a Kladskem jsou dost vysoké kopce.

Kladsko Čechy netrápí. Zato je trápí, že současný projekt je už v dost načnutém stavu a muselo by se začít od nuly.

+2/0
9.3.2015 11:31

J76a74n 22S13l78o38v78í89k 3979867190358

Hned za Náchodem je Národní park a Poláci hlavně nechtějí, aby tudy dálnice vedla.

+4/0
9.3.2015 11:56

L54u23c18i85a37n 60P73a37p92a78z19i57a59n 5464347141465

Dálnice na Králiky má svou logiku, česká strana by to měla také podpořit a konečně stavět a ne jen tlachat. Klidně můžeme postavit dálnici jak do Lubavky, tak na Králiky. Prospěšné by to bylo pro všechny.

+3/0
9.3.2015 11:08

K69a47r29e70l 13V37o31h68n42o90u30t 4368939270737

Proč stavět dálnici pro Poláky? Češi by tuhle dálnici prakticky nevyužili.

A zrovna na Králíky by to znamenalo hodně drahou stavbu. Prodloužení plánované R43 by znamenalo překonat Zábřežskou vrchovinu, která je oříškem i pro R45. A ani spojka Králíky-Mohelnice nedává moc smysl.

+2/−3
9.3.2015 11:18

J52a88n 77S94l72o32v48í49k 3139977660828

Dále od M.Třebové na sever bude silnice I/43 pokračovat vždy už jen dvoupruhová, budovaná po kouskách dle místní situace. Dopravní zátěž je tam mizivá, většinou do 3 tisíc aut za 24 hodin. Dálnice by tudy sloužila pouze tranzitu, navíc mizivému, protože jen pro směr sever-jih. Kdežto R11 přes Trutnov převezme zátěž silnice I/37, zátěž z E67 od Náchoda a E65 od Harrachova.

+1/−1
9.3.2015 12:34

R95o13s54t29i90s54l84a60v 26S70i16k82s20t79a 7642683288

Poláci si budou muset postavit dvě dálnice - jednu na Královec, druhou na Králíky. A my kdybychom k tomu měli obě napojení, jak na R11 tak od Králík na Svitavy, kde má stát dálnice na Brno... ale to je asi z říše fantazie, protože tady řídí černý skřet, který dělá všechno pro to, aby plány dálnic zůstávaly desítky let stále jen a jen na papíře...

+7/0
9.3.2015 9:39

B81o16r66i84s 90C83e17j57p55e19k 7738470987785

Řekl bych, že tá silnice na Králiky není nic jiné než pokračování původního projektu extrateritoriální dálnice Vídeň - Vratislav. Takže už jenom dostavět R52/43 a bude tu to, ce se začalo stavět před 70lety...

+5/0
9.3.2015 10:58

J66a15n 69S47l72o39v45í11k 3449487420228

jo, co by za to někteří fandové dálniční historie dali :-) Jenže, ty historické cenné mosty, co tu Němci nechali komunistům, aby je nechali zarůst lesem, se stejně stavbou R43 zbourají a nebude už co chodit obdivovat :-)

+1/0
9.3.2015 12:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.