- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Poláci stihnou postavit obě dvě dálnice - Královec, Králíky. A u nás nebude stát ani R52 ani R43 a ani R11.
Stačí v Polsku ve správných lokalitách rozmístit křečky a trasa povede podle plánu.
No já teď viděl křečky na trase plánované cyklostezky, jsem zvědavý co bude
Vést trasu přes Králíky nebylo nikdy dopravně významné, proto se nechala zarůst i rozestavěná exteritoriální dálnice na Moravě. Tu Němci stavěli čistě z politických důvodů, aby spojili svá "německá" města Vídeň a Vratislav a naší republiku rozdělili čarou a tím světu ukázali, že jim vlastně překážíme a měli bychom být připojeni k Říši. Což se také během stavby stalo.
Celá tato akce "Králíky" je jen pokus kladských regionálních politiků - zřejmě se blíží tamní volby. Dálnice/rychl.silnice přes Lubawku/Královec se musí postavit tak, či tak, protože na ní bude zřejmě převedena E65, vedoucí nyní přes Harrachov a jistě E67, vedoucí přes Náchod. Silnice E67 má spojovat Prahu s Pobaltím, tedy ne oklikou přes Králíky a Třebovou. Navíc polská silnice 33 z Kladska do Králík je téměř pustá, takže pokud Poláci něco stavět chtít budou, tak pouze nějakou čtyřpruhovou silnici z Vratislavi do Kladska, dál už ne, tam jsou jen vesnice a to samé na české straně. Kdežto přes Královec je v Polsku podél trasy spousta velkých měst.
Na Králíky by to vyšlo hodně draze a pro Česko by to nemělo valného smyslu.
Chyba je ale i na české straně - rychlostka z Brna na sever měla vést směrem na Svitavy, ne na Moravskou Třebovou, jak to plánovali za Hitlera, kdy skutečně chtěli spojit Vídeň s Vratislaví. Češi ale dneska takovou motivaci nemají. Pro spojení Hradce s Brnem je objížďka Moravské Třebové zbytečná.
Trasa přes Svitavy podél dnešní silnice I/43 by měla velice složitý terén, proto i Němci vedli trasu Boskovickou brázdou, tedy téměř po rovině. Navíc, když už ta dálnice byla skoro postavena a pozemky jsou vykoupeny, byla by škoda to stavět draze jinudy .
A nebyla by jednodušší varianta Náchod? Kladsko by se tím vyřešilo...
Náchod stojí v dost úzkém údolí. Je problém postavit i jeho normální obchvat. Problém by byl i na polské straně - mezi Náchodem a Kladskem jsou dost vysoké kopce.
Kladsko Čechy netrápí. Zato je trápí, že současný projekt je už v dost načnutém stavu a muselo by se začít od nuly.
Dálnice na Králiky má svou logiku, česká strana by to měla také podpořit a konečně stavět a ne jen tlachat. Klidně můžeme postavit dálnici jak do Lubavky, tak na Králiky. Prospěšné by to bylo pro všechny.
Proč stavět dálnici pro Poláky? Češi by tuhle dálnici prakticky nevyužili.
A zrovna na Králíky by to znamenalo hodně drahou stavbu. Prodloužení plánované R43 by znamenalo překonat Zábřežskou vrchovinu, která je oříškem i pro R45. A ani spojka Králíky-Mohelnice nedává moc smysl.
Poláci si budou muset postavit dvě dálnice - jednu na Královec, druhou na Králíky. A my kdybychom k tomu měli obě napojení, jak na R11 tak od Králík na Svitavy, kde má stát dálnice na Brno... ale to je asi z říše fantazie, protože tady řídí černý skřet, který dělá všechno pro to, aby plány dálnic zůstávaly desítky let stále jen a jen na papíře...
Řekl bych, že tá silnice na Králiky není nic jiné než pokračování původního projektu extrateritoriální dálnice Vídeň - Vratislav. Takže už jenom dostavět R52/43 a bude tu to, ce se začalo stavět před 70lety...