Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradecký kraj i premiéra nápad na Hitlerovu dálnici znervózněl. Chtějí R11

Polská iniciativa prosazující oživení takzvané Hitlerovy dálnice, rozhýbala Královéhradecký kraj i premiéra. Bohuslav Sobotka tvrdí, že smysl má pouze silnice R11 s přechodem v Královci. Politici se shodují, že nyní je ideální čas, aby Česko vyvinulo největší tlak na stavbu této varianty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57u28b37o64š 28M26a67r69e11k 1912575476531

Co má pořád Hitler společného s nějakou silnicí?

Dejte pokoj s tou blbou propagandou!!

Ať si postaví silnici kde chtějí na svém území.

Pokud tam náš stát nebude chtít nějaký tranzitní provoz, tak si to snad na svém území zařídí, ne?!!

A to se ta jejich silnice bude jmenovat Hitlerstrase, nebo jak?;-€

0/0
1.4.2015 18:19

J80o40s14e82f 85N14o96v62á63k 1790643735

Určitě obě trasy. Obě jsou užitečné. Každá pomůže někomu jinému, navzájem se nevylučují ani se nemůžou nahradit. K tomu pár podotknutí:

1) Jednu trasu dřív a druhou později, aby co nejdřív fungovalo aspoň něco. Nejprve trasu přes Královec.

2) Poláci by měli postavit rozumnou zkratku z Bolkowa na Wrocław. Jinak bude část tranzitu i nadále v pokušení jezdit přes Náchod a polská lázeňská města.

3) Trasa přes Králíky má pro nás půvab i ve své délce. Ze severu Moravské Třebové, kam R43 povede tak jako tak, do Wrocławi leží 3/4 stavby na polské straně.

0/−2
1.4.2015 1:29

M63i64l75o53š 21P36r21á76z28n40ý 5954259740638

Padouch Hitler zase tak blbý nebyl s vyjímkou jeho válečných operací. Myslím, že je už načase s dálnicemi trochu více pohnout. Jsem pro obě trasy.

+1/−2
31.3.2015 19:25

J91a29r47o41s48l66a49v 68B32r13ů11n33a 7583748396964

Ať se na to dívám svým omezeným selským rozumem jakkoli, připadne mi dálnice přes Králíky logická. Dálnice přes Královec pak jako naprostá kravina.

+2/−2
31.3.2015 15:16
Foto

I55v35a79n 27K73o44p36t64a 5287152521497

No v první řadě jde o napojení velkých aglomerací, Králíky fajn ale pak je potřeba vybudovat nějakou spojku ve směru HK - směr Králíky, protože chtít po dopravcích aby jeli HK-Mohelnice-Králíky je blbost.

A trochu tam překáží červonohorské sedlo, takže pro tranzit je stávající silnice nepoužitelná.

+1/−1
31.3.2015 15:26

J89o27s60e49f 18N32o49v31á19k 1510523525

Červenohorské sedlo nepřekáží. Je opravdu daleko a úplně mimo. Stejně tak by se nejezdilo ani přes Mohelnici...

Ale máte tak nějak pravdu v tom smyslu, že z Hradce se tudy dálkově jezdit nebude, je to cesta napříč. I Hradecko ale může uvítat hezké silniční spojení na sever z Kłodzka.

0/0
1.4.2015 1:45

J95o44s34e79f 37N45o72v28á56k 1800983565

Dálnice přes Královec je rozumná pro Prahu a Hradec, odtud se přes Králíky jezdit nebude.

0/0
1.4.2015 1:33

V58i35k93y69r 26B45o17h89u90m19i70l 75S77t30r16a83n40s12k41y 9377298376769

Nó jó Hradec a Pardubice, ti si dají přes nos i kvůli menším krávovinám ;-D

+1/0
31.3.2015 14:03

V83i27k75y25r 19B82o13h28u80m75i17l 95S21t86r24a50n80s16k79y 9347498636359

Upozorňuji redakci na to, že zveřejněnou fotografii lze interpretovat jako neoprávněnou reklamu firmě Eurovia! ;-D V horším případě pány s ní "spojovat"?

+1/0
31.3.2015 14:02

Z32d78e19n77ě58k 40H44r90u66b67ý 5255338931486

Za stejnou dobu než se Česi a Poláci dohodnou by Němci postavili obě dvě. Podívejte se na hustotu německé dálniční sítě, zejména v okolí Frankfurtu nebo Dortmundu a pak si posuňte mapu na naše území http://www.mapy.cz/s/gRVB ;-D

No a pak se můžeme bavit o tom, proč Německá ekonomika prosperuje. Fungující infrastruktura je základem fungování státu, nikoliv všemožné dotace.

+1/0
31.3.2015 12:54

P24e11t16r 59N17i38v47n57i92c38k10ý 3232354255277

A kolik v té oblasti bydlí lidí?

0/0
31.3.2015 13:50

J45a33n 58S13l50o68v29í96k 3959877760988

jenom asi tolik co v celé ČR :-).

+1/0
31.3.2015 13:56

Z69d36e71n71ě33k 88H27r12u95b12ý 5745188281436

Tak tenhle argument sice chápu, ale pak je to o rozhodnutí buď

a) sestěhovat celý národ do Prahy - pak ty dálnice skutečně nebudou třeba

b) nebo podporovat i regiony s menším počtem obyvatel

Když nemáte jak dostat lidi, zboží, služby z místa A do místa B, tak je vcelku jedno, jestli tam žije 100.000 lidí nebo deset milionů.

+1/0
31.3.2015 17:11

M65i20c93h53a64l 91P29a89v60l17á18t 9933553894309

Pan Dusek nepochopil, ze cca posledni tri roky valky se z tech dalnic nestavelo nic (a utlumovalo uz se driv). Nebyla ocel, nebyl beton, dokonce ani drevo, nebyly pracovni sily. Takze o dva roky odlozena prohra by to nevytrhla.

+2/−1
31.3.2015 12:53
Foto

R71i15c46h80a23r30d 22N69e79u96g71e66b95a29u49e45r 6808139806412

R43 je z polského hlediska ideální volba. Pro cestu na jihozápad Evropy nepotřebují D11. Objedou nás přes Drážďany po rovině a mnohem pohodlněji (Praha nemá hotový obchvat). R43 ale napojí Dolní Slezsko a Přední Pomořany přímo na Vídeň, případně na Balkán.

Odklon R11 na Královec je nesmysl. Měla jít přes Náchod. Ale to už hejtmany v Hradci a Pardubicích nezajímá. Jejich svět končí na východním okraji jejich krajských měst. většina krajských radních podle mě dosud ani nevěděla, kde Dolní Lipka leží.

+8/−1
31.3.2015 12:38

R57a35d71k97o 58M95i72k33u95l62i15č 9543619917123

měla by jít přes Náchod. to by bylo logický. Ale jinak je trochu složitější, protože to má bejt součástí jakýsi transevropský magistrály Terst-Kaliningrad. a ta už je namalovaná a asi se to těžko mění. zvlášť takovejm nýmandům, jako je franc.

+1/0
31.3.2015 13:42

J57a20n 26S97l53o15v12í84k 3599197120978

Přes Králíky se to možná zdá logické ale jen jako sever-jih. Dálnice z Prahy přes Hradec je odpočátku stavěna jako trasa z Norimberka do Varšavy (E68). Kam si myslíte, že ta horda kamionů přes Náchod směřuje - určitě ne do Štětína. A protože Polsku i Česku to více vyhovuje vést přes Královec, bude to přes Královec. Kudy by se auta z Varšavy dostali do Prahy, pokud to postavíte přes Králíky ? Z Vratislavi dolů až do Moravské Třebové a odtud zase na severozápad ke Hradci ?

+1/0
31.3.2015 13:55

J27i54n70d36ř80i34c76h 60P90a18r74o24u26b10e71k 2331983921892

Spojení Varšava-Praha je pro evropskou logistiku zcela bezvýznamné. Co by si tyto dvě osady mezi sebou asi tak vyměňovaly?

+2/−3
31.3.2015 16:14

Z35d47e93n77ě46k 31H17r17u17b60ý 5715668521966

To samé co Vratislav s Vídní?

+4/−1
31.3.2015 17:13

J14a70n 75S85l46o17v11í56k 3889267970108

Pokud je koridor Praha-Varšava tak bezvýznamný, proč jsou ty silnice přes Náchod a Harrachov tak šíleně vytížené ? A jestli tedy Poláci potřebují dálnici stavět spíše na jih, tak musí být silnice přes Králíky a Mikulovice přetížené ještě více, jenže ve skutečnosti tam absolutně nic nejezdí. Takže, kdo tam bude jezdit ?

0/0
1.4.2015 10:20

J24o98s35e60f 41N58o78v83á34k 1470363455

Takže navrhujete postavit dálnici ne přes Královec, kudy nic nejezdí, ale přes Harrachov?

0/0
1.4.2015 11:59

J94a22n 63S34l15o37v91í25k 3849887770158

Já nenavrhují nic, o to už se postarali před desítkami let Poláci společně s Čechy, kdy se dohodli na nejlepším vedením trasy pro E65 a E68. Mezi Orlickými horami a Krkonošemi je jediné místo, kudy to jde jednak kvůli přírodě (jinak je všude CHKO, NP, či lázně), kvůli snadnějšímu terénu (Královec není průsmyk, ale jen sedlo) a také kvůli mnoha městům podél trasy (Trutnov, Jelení Hora, Valbřich) - v kladském výběžku je pouze samotné město Kladsko, dálnice by vedla desítky kilometrů "prázdným" územím a pokud by měla vést dokonce přes Králíky, tak další prázdné desítky km i na našem území. Trasa tak drahé stavby musí být efektivní.

0/0
1.4.2015 12:16

J85o76s84e81f 27N86o32v21á92k 1330123465

Jde mi o logiku, že když se tudy dnes nejezdí, nemá smysl tam stavět. Něco o problematice víte a nemáte zapotřebí argumentovat takhle.

Přeji Trutnovu důstojné spojení se světem a po vybudování R11 / S3 pojďme na další užitečná spojení.

0/0
1.4.2015 13:54

J41o74s34e58f 51N50o25v54á76k 1840323185

Pazourky a pěstní klíny.

0/−1
1.4.2015 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.