Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující potrápí nové výluky, místo vlaků vyjedou po kraji autobusy

Nejen do Pardubic či na Prahu, dlouhé tři měsíce budou výluky trápit cestující v Královéhradeckém kraji také na hlavní železniční trati z Hradce Králové do Liberce. Stovky lidí musí na jaře kvůli opravám kolejí denně cestovat náhradními autobusy, výjimkou nejsou zpoždění, zmatky a nervozita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H43o29n35z97a 94K57a81r64á69s36e25k 1285791212838

"Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, její přínos se blíží nule,“ říká pardubický radní dopravu Jaromír Dušek."

Ono dalším přínosem je samotná dvoukolejnost, tedy možnost letmého křižování bez nutnosti čekání na křižování s protijedoucím vlakem.

Ale nečekal bych, kdyby byl s. Dušek schopen toto pochopit. Opak by mě překvapil.

+5/0
17.4.2015 10:27

J40a63n 29Č94e49k74a19l 7699755984224

Na druhou stranu bych chápal, kdyby se, když už se stejně nahrazuje v celém úseku HK-Pce, rozkopal úsek celý, nebo aspoň třeba HK-Rosice. Ale jsou tam i další faktory, jako je připravenost všech úsekových projektů...

0/0
17.4.2015 10:47

J12a97n 42H68o98r94á92k 1983399349814

Tak on to ví ,ale musí politicky tlačit, aby pokračovaly další etapy stavby.

0/0
17.4.2015 11:13

R15a20d18e15k 21J40a84n36a79t29a 9445756224412

Ano, největší přínos je dvojkolejnost (i když by byla samozřejmě lepší v celé délce).

160 km/h je tam proto, že když už se to dělá, tak je nesmysl to dělat na míň, protože by se tím neušetřilo prakticky nic. Ta trať je rovná jak pravítko.

+3/0
17.4.2015 12:22

J49a23n 40Č66e44k89a11l 7259885464724

Když tratě chátrají, tak se držkuje. Když se opravují, držkuje se také...

+6/0
17.4.2015 9:31

L59u58k94á39š 90Š98m91a48h64e51l 2877554362434

Zásadní problém je v tom, že SŽDC nikdo netlačí k tomu (nebo možná tlačí, ale efekt to nemá, protože k tomu nejsou žádné efektivní nástroje), aby výluky plánovala efektivně, tedy zejména v době sníženého provozu a v co možná nejkratším čase. Výsledkem je, že se trať zavře na měsíc úplně a přitom práce, která se tam vykonává, by se dala udělat např. za 10 dní nepřetržité výluky a 20 dní výluky částečné (tedy jen např. v dopolední části dne nebo v noci, kdy je výrazně nižší intenzita provozu). Nebo se trať zavře na měsíc, pracuje se jen v jedné části a další rok se zavře zase na měsíc a pracuje se v jiné části (přitom by se práce daly zkoordinovat).

0/0
17.4.2015 10:36

J51a34n 85Č96e95k22a61l 7699185494984

Jenže ono je to také o penězích - můžete dělat 24/7, ale pak musíte také těm lidem zaplatit práci o nocích/víkendech/svátcích.

0/0
17.4.2015 10:45

J62i17ř39í 41E42r50b68e30n 1583834956437

Věřte tomu, že příplatková práce pořád vychází levněji než součet nákladů na převážení techniky v pondělí tam a v pátek zpět, nahřívání motorů po vynucené pauze, ostrahu objektů, leasingové splátky placené bez ohledu na využití stroje, platby za déletrvající zábor veřejného prostranství, vícenáklady na náhradní dopravní obslužnost atd.

0/0
18.4.2015 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.