Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující potrápí nové výluky, místo vlaků vyjedou po kraji autobusy

Nejen do Pardubic či na Prahu, dlouhé tři měsíce budou výluky trápit cestující v Královéhradeckém kraji také na hlavní železniční trati z Hradce Králové do Liberce. Stovky lidí musí na jaře kvůli opravám kolejí denně cestovat náhradními autobusy, výjimkou nejsou zpoždění, zmatky a nervozita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H45o39n53z21a 75K14a86r83á37s58e47k 1935571222868

"Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, její přínos se blíží nule,“ říká pardubický radní dopravu Jaromír Dušek."

Ono dalším přínosem je samotná dvoukolejnost, tedy možnost letmého křižování bez nutnosti čekání na křižování s protijedoucím vlakem.

Ale nečekal bych, kdyby byl s. Dušek schopen toto pochopit. Opak by mě překvapil.

+5/0
17.4.2015 10:27

J19a75n 32Č16e68k45a89l 7829125494724

Na druhou stranu bych chápal, kdyby se, když už se stejně nahrazuje v celém úseku HK-Pce, rozkopal úsek celý, nebo aspoň třeba HK-Rosice. Ale jsou tam i další faktory, jako je připravenost všech úsekových projektů...

0/0
17.4.2015 10:47

J10a92n 94H14o59r24á73k 1443229779884

Tak on to ví ,ale musí politicky tlačit, aby pokračovaly další etapy stavby.

0/0
17.4.2015 11:13

R39a45d10e72k 42J12a88n72a93t69a 9115496404382

Ano, největší přínos je dvojkolejnost (i když by byla samozřejmě lepší v celé délce).

160 km/h je tam proto, že když už se to dělá, tak je nesmysl to dělat na míň, protože by se tím neušetřilo prakticky nic. Ta trať je rovná jak pravítko.

+3/0
17.4.2015 12:22

J56a82n 19Č82e44k45a58l 7169255884234

Když tratě chátrají, tak se držkuje. Když se opravují, držkuje se také...

+6/0
17.4.2015 9:31

L48u25k79á57š 63Š22m21a23h76e72l 2437434742754

Zásadní problém je v tom, že SŽDC nikdo netlačí k tomu (nebo možná tlačí, ale efekt to nemá, protože k tomu nejsou žádné efektivní nástroje), aby výluky plánovala efektivně, tedy zejména v době sníženého provozu a v co možná nejkratším čase. Výsledkem je, že se trať zavře na měsíc úplně a přitom práce, která se tam vykonává, by se dala udělat např. za 10 dní nepřetržité výluky a 20 dní výluky částečné (tedy jen např. v dopolední části dne nebo v noci, kdy je výrazně nižší intenzita provozu). Nebo se trať zavře na měsíc, pracuje se jen v jedné části a další rok se zavře zase na měsíc a pracuje se v jiné části (přitom by se práce daly zkoordinovat).

0/0
17.4.2015 10:36

J88a43n 71Č21e25k27a83l 7229695234654

Jenže ono je to také o penězích - můžete dělat 24/7, ale pak musíte také těm lidem zaplatit práci o nocích/víkendech/svátcích.

0/0
17.4.2015 10:45

J66i29ř32í 64E50r24b64e52n 1183294906747

Věřte tomu, že příplatková práce pořád vychází levněji než součet nákladů na převážení techniky v pondělí tam a v pátek zpět, nahřívání motorů po vynucené pauze, ostrahu objektů, leasingové splátky placené bez ohledu na využití stroje, platby za déletrvající zábor veřejného prostranství, vícenáklady na náhradní dopravní obslužnost atd.

0/0
18.4.2015 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.