Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující potrápí nové výluky, místo vlaků vyjedou po kraji autobusy

Nejen do Pardubic či na Prahu, dlouhé tři měsíce budou výluky trápit cestující v Královéhradeckém kraji také na hlavní železniční trati z Hradce Králové do Liberce. Stovky lidí musí na jaře kvůli opravám kolejí denně cestovat náhradními autobusy, výjimkou nejsou zpoždění, zmatky a nervozita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H82o60n14z78a 10K59a81r62á31s38e72k 1485201742128

"Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, její přínos se blíží nule,“ říká pardubický radní dopravu Jaromír Dušek."

Ono dalším přínosem je samotná dvoukolejnost, tedy možnost letmého křižování bez nutnosti čekání na křižování s protijedoucím vlakem.

Ale nečekal bych, kdyby byl s. Dušek schopen toto pochopit. Opak by mě překvapil.

+5/0
17.4.2015 10:27

J36a63n 31Č91e72k57a74l 7859495204744

Na druhou stranu bych chápal, kdyby se, když už se stejně nahrazuje v celém úseku HK-Pce, rozkopal úsek celý, nebo aspoň třeba HK-Rosice. Ale jsou tam i další faktory, jako je připravenost všech úsekových projektů...

0/0
17.4.2015 10:47

J65a83n 65H66o48r88á29k 1923239719114

Tak on to ví ,ale musí politicky tlačit, aby pokračovaly další etapy stavby.

0/0
17.4.2015 11:13

R58a63d48e15k 49J87a31n55a35t84a 9475966834762

Ano, největší přínos je dvojkolejnost (i když by byla samozřejmě lepší v celé délce).

160 km/h je tam proto, že když už se to dělá, tak je nesmysl to dělat na míň, protože by se tím neušetřilo prakticky nic. Ta trať je rovná jak pravítko.

+3/0
17.4.2015 12:22

J20a12n 39Č91e59k49a17l 7959465714164

Když tratě chátrají, tak se držkuje. Když se opravují, držkuje se také...

+6/0
17.4.2015 9:31

L10u31k55á18š 83Š62m35a93h72e38l 2347514342974

Zásadní problém je v tom, že SŽDC nikdo netlačí k tomu (nebo možná tlačí, ale efekt to nemá, protože k tomu nejsou žádné efektivní nástroje), aby výluky plánovala efektivně, tedy zejména v době sníženého provozu a v co možná nejkratším čase. Výsledkem je, že se trať zavře na měsíc úplně a přitom práce, která se tam vykonává, by se dala udělat např. za 10 dní nepřetržité výluky a 20 dní výluky částečné (tedy jen např. v dopolední části dne nebo v noci, kdy je výrazně nižší intenzita provozu). Nebo se trať zavře na měsíc, pracuje se jen v jedné části a další rok se zavře zase na měsíc a pracuje se v jiné části (přitom by se práce daly zkoordinovat).

0/0
17.4.2015 10:36

J28a63n 48Č80e46k68a82l 7709595194894

Jenže ono je to také o penězích - můžete dělat 24/7, ale pak musíte také těm lidem zaplatit práci o nocích/víkendech/svátcích.

0/0
17.4.2015 10:45

J82i79ř50í 29E50r66b11e43n 1433864106987

Věřte tomu, že příplatková práce pořád vychází levněji než součet nákladů na převážení techniky v pondělí tam a v pátek zpět, nahřívání motorů po vynucené pauze, ostrahu objektů, leasingové splátky placené bez ohledu na využití stroje, platby za déletrvající zábor veřejného prostranství, vícenáklady na náhradní dopravní obslužnost atd.

0/0
18.4.2015 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.