Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pověst o ráji pro cyklisty klame, v Hradci jsou na ně nastražené pasti

Hradečtí cyklisté stále hlasitěji upozorňují na nebezpečná místa, se kterými se na silnicích či stezkách často vyrovnávají. Redakce MF DNES otestovala ta obzvlášť kritická. Hradec Králové má přitom jedno z nejvyšších procent aktivních kolařů v celé republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64a43v88e82l 12M83a86r11e90š 2323608501841

na videu nevidím nebezpečná místa pro cyklisty, ale sobě a ostatním nebezpečné cyklisty, jezdící jako prasata.

Je vidět, že někteří z nich zřejmě nevlastní ani ŘP, když neví ani to, co je kruhový objezd a jak se na něm chovat.

0/0
29.5.2015 21:17

H45a22n35a 80U63l81r60y33c76h82o68v11á 9130233688398

Teda ty záběry z kruháče jsou opravdu šokující. Cyklista jedoucí v protisměru nebo po levém okraji kruháče. Tak když někdo netuší, že na silnici, což kruháč je, se  jezdí při pravém okraji a po směru jízdy, tak se pak nemůže divit. To není past na cyklisty, ale past na blbce.

+4/0
21.4.2015 9:25

D60u14š20a78n 83Š82i17m15ů29n87e62k 9284941712618

Jediné co video ukazuje, že cyklisti jsou kopyta a jezdí v kruháči v protisměru nebo se nedrží pravého okraje vozovky a "zkracují" si cestu napříč kruhovým objezdem.

To že cyklostesky kříží silnice (Futurum) je normální ve zmiňovaném Holansku naprosto běžné, bývá tam retardér pro auta (ale ne takový retardovaný žlutočerný pás jako u nás) cyklo přejez je výše než běžná úroveň silnice. Navíc auta v DE, NL atd. v obcích jezdí opravdu 50 a méně. V NL je běžné, že na cylo stezkách jezdí malé skůtry, lidé vozí děti do školky na nosičích atd. Funguje tam úplně jiná vzájemná ohleduplnost a respekt k tomu druhému.

+2/0
21.4.2015 8:13

J75a85r95o77s74l10a73v 82B95r91ů28n74a 7443488466214

Čím více na západ (Německo,... ) a na sever (Skandinávie) je chování lidí naprosto odlišné.První je chodec, pak cyklisté a ostatní "nemotoroví". Pak dlouho nic a teprve pak ohleduplní motoristé. A většinou to tam opravdu funguje.

A v londýnském CITY jezdí největší byznysmeni metrem...

A u nás ? Většina  motoristů u nás (+ v zemích na jih a hlavně východ od nás) jsou arogantní namyšlenci bez sebereflexe. Teď se asi nějací ozvou ...

+6/−3
21.4.2015 7:34

D97u70š39a55n 51Š55i83m45ů92n15e44k 9964401242228

Souhlas, navíc rychlou jízdou po městě motorista s autem vůbec žádný čas nezíská. Naopak úplně zbytečně riskuje, že někoho zabije.

0/0
21.4.2015 8:14

J17a24r26o79s31l41a48v 46V36i64k 9445496688746

Omylem jsem klikl na plus, omlouvám se a doplňuji. Nejsem řidič, pokud ale "většinu motoristů u nás" označíte za "arogantní namyšlence bez sebereflexe", jak potom označíte cyklistu, který plnou rychlostí vjíždí do podchodu pro chodce pod Střeleckou (aby přeci na druhé straně lehce vyjel, musí šlapat co to dá), jak označíte cyklistu, který jezdí po chodníku, i když na silnici vedle je jasně vyznačený pruh pro cyklisty, což muselo stát nějaké peníze apod. Onehdy do mě vrazila paní na chodníku, na chodníku, ne na stezce pro chodce a cyklisty, a první co bylo, že mi vynadala, že musím trochu dávat pozor. Možná by nebylo od věci, aby každý začal od sebe.

+6/0
21.4.2015 10:12

P83a89v82e81l 83M17a89r75e27š 2533128741981

V londánské CITY jezdí bysnysmeni metrem, protože za vjezd do centra Londýna se platí tučné výpalné. Potom je jednodušší jet sockou.

Ostatně londýnská TUBE je dost humus, proti tomu je pražské metro křištálově čisté luxusní svezení

0/0
29.5.2015 21:21

J93i19r63i 71K74u41c22e16r20a 5117210496452

stále příliš mnoho kolařů žije v podivném snu, že mají přednost před auty na přechodech, kolař že je pánem chodníků a silnic (a chodci a auta jsou obtížný hmyz), otevřené že jsou pro ně všechny jednosměrky bez rozdílu, helma že je jen pro zbabělce (viz mrtvola z kruháku u Šimkových sadů, která by s přilbou mrtvolou rozhodně nebyla), osvětlení se hodí jen pro lunaparková autíčka a ne pro jejich kolo a reflexní prvky jsou módní výstřelek pro děti;

+10/−2
20.4.2015 21:17

Z52d32e55n90ě15k 18H25á51j11e88k 6567802760623

Klasika je objíždění překážek. Já v autě musím kouknou do protisměru, do zpětného zrcátka a dát blinkr. A cyklista? Je línej i natáhnout ruku. Kolo je přece úzký a tak se vejdem všichni hezky vedle sebe.

+2/0
21.4.2015 11:29

J40a51n 45S36l58o63v57í14k 3389117580688

Jo něco podobného znám skoro denně, hlavně tam kde provizorně končí cyklostezka a oni se lehce vrhnou přímo do silnice, aniž by se ohlédli. Jaksi jim nedochází, že za nimi nemusí jet zrovna osobák, vedle kterého se vejdou anebo, že řidič zrovna jede hodně při kraji.

+1/0
21.4.2015 12:00

K74a18r93e94l 82M81a38t68o45u89š20e42k 2593835793

a co teprve právo přednosti v jízdě, pro kolaře, při vyjezdu z vedlejší ulice na hlavní ...

0/0
29.5.2015 20:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.