- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na videu nevidím nebezpečná místa pro cyklisty, ale sobě a ostatním nebezpečné cyklisty, jezdící jako prasata.
Je vidět, že někteří z nich zřejmě nevlastní ani ŘP, když neví ani to, co je kruhový objezd a jak se na něm chovat.
Teda ty záběry z kruháče jsou opravdu šokující. Cyklista jedoucí v protisměru nebo po levém okraji kruháče. Tak když někdo netuší, že na silnici, což kruháč je, se jezdí při pravém okraji a po směru jízdy, tak se pak nemůže divit. To není past na cyklisty, ale past na blbce.
Jediné co video ukazuje, že cyklisti jsou kopyta a jezdí v kruháči v protisměru nebo se nedrží pravého okraje vozovky a "zkracují" si cestu napříč kruhovým objezdem.
To že cyklostesky kříží silnice (Futurum) je normální ve zmiňovaném Holansku naprosto běžné, bývá tam retardér pro auta (ale ne takový retardovaný žlutočerný pás jako u nás) cyklo přejez je výše než běžná úroveň silnice. Navíc auta v DE, NL atd. v obcích jezdí opravdu 50 a méně. V NL je běžné, že na cylo stezkách jezdí malé skůtry, lidé vozí děti do školky na nosičích atd. Funguje tam úplně jiná vzájemná ohleduplnost a respekt k tomu druhému.
Čím více na západ (Německo,... ) a na sever (Skandinávie) je chování lidí naprosto odlišné.První je chodec, pak cyklisté a ostatní "nemotoroví". Pak dlouho nic a teprve pak ohleduplní motoristé. A většinou to tam opravdu funguje.
A v londýnském CITY jezdí největší byznysmeni metrem...
A u nás ? Většina motoristů u nás (+ v zemích na jih a hlavně východ od nás) jsou arogantní namyšlenci bez sebereflexe. Teď se asi nějací ozvou ...
Souhlas, navíc rychlou jízdou po městě motorista s autem vůbec žádný čas nezíská. Naopak úplně zbytečně riskuje, že někoho zabije.
stále příliš mnoho kolařů žije v podivném snu, že mají přednost před auty na přechodech, kolař že je pánem chodníků a silnic (a chodci a auta jsou obtížný hmyz), otevřené že jsou pro ně všechny jednosměrky bez rozdílu, helma že je jen pro zbabělce (viz mrtvola z kruháku u Šimkových sadů, která by s přilbou mrtvolou rozhodně nebyla), osvětlení se hodí jen pro lunaparková autíčka a ne pro jejich kolo a reflexní prvky jsou módní výstřelek pro děti;
Klasika je objíždění překážek. Já v autě musím kouknou do protisměru, do zpětného zrcátka a dát blinkr. A cyklista? Je línej i natáhnout ruku. Kolo je přece úzký a tak se vejdem všichni hezky vedle sebe.