Diskuze

Pověst o ráji pro cyklisty klame, v Hradci jsou na ně nastražené pasti

Hradečtí cyklisté stále hlasitěji upozorňují na nebezpečná místa, se kterými se na silnicích či stezkách často vyrovnávají. Redakce MF DNES otestovala ta obzvlášť kritická. Hradec Králové má přitom jedno z nejvyšších procent aktivních kolařů v celé republice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P63a64v89e50l 34M64a85r64e58š

29. 5. 2015 21:17

na videu nevidím nebezpečná místa pro cyklisty, ale sobě a ostatním nebezpečné cyklisty, jezdící jako prasata.

Je vidět, že někteří z nich zřejmě nevlastní ani ŘP, když neví ani to, co je kruhový objezd a jak se na něm chovat.

0 0
možnosti

Teda ty záběry z kruháče jsou opravdu šokující. Cyklista jedoucí v protisměru nebo po levém okraji kruháče. Tak když někdo netuší, že na silnici, což kruháč je, se  jezdí při pravém okraji a po směru jízdy, tak se pak nemůže divit. To není past na cyklisty, ale past na blbce.

4 0
možnosti

Jediné co video ukazuje, že cyklisti jsou kopyta a jezdí v kruháči v protisměru nebo se nedrží pravého okraje vozovky a "zkracují" si cestu napříč kruhovým objezdem.

To že cyklostesky kříží silnice (Futurum) je normální ve zmiňovaném Holansku naprosto běžné, bývá tam retardér pro auta (ale ne takový retardovaný žlutočerný pás jako u nás) cyklo přejez je výše než běžná úroveň silnice. Navíc auta v DE, NL atd. v obcích jezdí opravdu 50 a méně. V NL je běžné, že na cylo stezkách jezdí malé skůtry, lidé vozí děti do školky na nosičích atd. Funguje tam úplně jiná vzájemná ohleduplnost a respekt k tomu druhému.

2 0
možnosti

Čím více na západ (Německo,... ) a na sever (Skandinávie) je chování lidí naprosto odlišné.První je chodec, pak cyklisté a ostatní "nemotoroví". Pak dlouho nic a teprve pak ohleduplní motoristé. A většinou to tam opravdu funguje.

A v londýnském CITY jezdí největší byznysmeni metrem...

A u nás ? Většina  motoristů u nás (+ v zemích na jih a hlavně východ od nás) jsou arogantní namyšlenci bez sebereflexe. Teď se asi nějací ozvou ...

6 3
možnosti

Souhlas, navíc rychlou jízdou po městě motorista s autem vůbec žádný čas nezíská. Naopak úplně zbytečně riskuje, že někoho zabije.

0 0
možnosti

J32i46r48i 20K40u85c88e15r40a

20. 4. 2015 21:17

stále příliš mnoho kolařů žije v podivném snu, že mají přednost před auty na přechodech, kolař že je pánem chodníků a silnic (a chodci a auta jsou obtížný hmyz), otevřené že jsou pro ně všechny jednosměrky bez rozdílu, helma že je jen pro zbabělce (viz mrtvola z kruháku u Šimkových sadů, která by s přilbou mrtvolou rozhodně nebyla), osvětlení se hodí jen pro lunaparková autíčka a ne pro jejich kolo a reflexní prvky jsou módní výstřelek pro děti;

10 2
možnosti

Klasika je objíždění překážek. Já v autě musím kouknou do protisměru, do zpětného zrcátka a dát blinkr. A cyklista? Je línej i natáhnout ruku. Kolo je přece úzký a tak se vejdem všichni hezky vedle sebe.

2 0
možnosti