Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladík na fotbale zaútočil na strážníka nožem na koberce

Při sobotním fotbalovém utkání mezi domácím Hradcem Králové a pražskou Slavií zaútočil dvaadvacetiletý hradecký student kobercovým nožem na městského strážníka, který musel o poločase bránit výtržnostem. Městský policista vyvázl bez zranění jen díky tomu, že ho jiný strážník v momentě útoku strhl na svou stranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A90l54e79š 66H74r53u23b52ý 2283384523336

Když se před asi pěti lety vrátil prvoligovej fotbal do Hradce, všichni to přivítali. Nyní se mi zdá, že když odchází, většina lidí v Hradci je radši. Proč ?

To není způsobeno prvotně fans. Chyba je někde jinde. To není ani Jukl. Atmosféra, která se uměle vytváří proti těm, kdo na stadionu trochu fandí, je v širší veřejnosti silně negativní. Fotbal by neměl být divadlo. Média se honí za senzací, policie za prací a akce vyvolává reakci. Poté se také lépe v davu "žije" i těm, kteří možná jdou opravdu se "bavit" a ne na fotbal. Ale gesta, výmysly a výmluvy na straně FAČR a v mnoha případech i policie situaci nezlepší. Přece dávno víme, že prevence je vždy lepší represe. Nebo ne? Ale jaksi na to "není čas"... a peníze.

0/0
27.5.2015 8:29
Foto

A63l24e64š 62D35o87h70n60a46l 1695919681158

Zlý média, zlý aktivisti, zlý FAČR a chudáci "fanoušci". Netvrdím, že se policie chová vždy adekvátně, naprosto souhlasím, že security na stadionech je žalostná. To je ale na jinou debatu.

Pamatuji si na třeba dost nechutný incident z derby, vypnul jsem TV tehdy ještě před výkopem. Držela se minuta ticha za zemřelého rozhodčího a inteligenti z kotlu Slavie začali řvát "Smrt Spartě" a ta kontrovala "Jude Slavie". Znechutit tisícům a tisícům lidí fotbal zvládli ještě před tím než vůbec začal.

0/0
27.5.2015 10:12

A27l49e67š 58H92r66u69b73ý 2203894973576

Aleš Dohnal neví, o čem mluví. To jsou ti, kdo řídí veřejné mínění, zvyšují strach veřejnosti, na to reaguje policie až zběsile, což vyvolává reakci na druhé straně. ;-OKdo si koho pěstuje je znát při neadekvátních zásazích našich ochránců. Velký náznaky těchto praktik byly i v sobotu... Především naši ochránci si pěstují nevraživost, která pak vyústí v tyhle nesmysly, které jako senzaci komentují chudí duchem v médiích. Ryba smrdí od hlavy, hlava to vymyslela... Řekl bych, že hlava je "mimo mísu". Ale to je na delší diskusi... :-/

0/0
27.5.2015 7:56

J28a90n 42S29c60h85l85o89g94e51r 1678899935272

Škoda, že se napadaní nožem nekvalifikuje jako pokus o vraždu.

0/−1
27.5.2015 6:15

J75i29r55k72a 30H62r21a60d56e14c 5543922343703

Tohle uz je vrchol policejni propagandy a objektivni zurnalistiky....a ovce v cele s Dohnalem se "opravnene" rozhorcuji. Banda obrnenych fizlu a ovestickovanych frajeru okupuje sektor a neni schopna zabranit nejakymu seshitovi aby tam vlezl tak to fans vzali do svych rukou a sektor si hlidaji sami. Fizlove si svoji neschopnost musi omluvit "vrazednym utokem" coz ma pouze mit ucel odvedeni pozornosti od naprosto diletantskeho zasahu a vubec cele stupidni pritomnosti represivnich slozek. Nejaka "smysluplna" cinnost organu se musi prece vykazat...skoda, ze objektivni idnes uz nepise o prasackem zakroku fizlu na fans Slavie pri ceste zpet. Ale to se v ramci "korektniho" zpravodajstvi moc nehodi....

+2/−2
26.5.2015 19:36

P81a59ť52a 33J66e14r17m96e37r 8409858824

Mladík na fotbale... stačí, dál číst nemusím ;-D

0/−1
26.5.2015 19:06

J15i78r20i 74K80u77c64e74r89a 5507280476692

Já bych byl opatrný v těch silných odsuzujících výrazech, které zde čtu, nikdo z nás, jak předpokládám, u toho nebyl a tvrzení fízlů o napadení nožíkem na koberce je docela zvláštní.

Připomínám, že před pár dny pustili z basy kluka, kterému přišili vraždu a je docela dobře možné, že s ní nemá vůbec nic společného - to jen k naší policii, kde pracují, tak jako jinde, dobří pracanti i zakomplexovaná netáhla.

Historka s tím, jak mělo k napadení dojít, mi prostě připadá jako od JcD a důvěryhodná jak karlovarská losovačka.

+6/−4
26.5.2015 15:37

M44a46r66t43i38n 73P66e61t24ř17í45k 4982439331881

Ten kluk propuštěný z basy byl ale "dílem" soudu, ne PČR ;-)

0/0
26.5.2015 15:54

J20i77r90i 24K86u46c56e41r50a 5817320766382

No tak tvrdí, že ho fízlové řezali při výslechu, to jsem si bláhově myslel, že po gestapu a STB už tady není, a z 99% lidí vytlučou co budou chtít. Soud vycházel z práce policie (čímž ho nehájím, já ani nevím, jestli ten kluky je či není vinen) a ta podle všeho měla kvalitu rumunských počítačů z ŕy velkého Čaušeska. Na stadionech bývají snad kamery (nevím, nechodím tam), takže jsem zvědav, jestli tuhle podivnou story potvrdí. Protože je to dost zvláštní historka.

0/0
26.5.2015 16:00

M58a80r41t40i15n 63P31e67t49ř63í98k 4652289311901

Dotyčný mladík nebyl už předtím žádný andělíček, takže jednostranně věřit jenom jemu mi přijde také krátkozraké ;-)

Já spíše upozorňoval na "kvalitní práci soudu", když dotyčného mladíka odsoudil, ačkoli podle popisu byl vrah o 30cm nižší a také stopa obuvi v krvi neodpovídala velikosti nohy bývalého odsouzeného...

Je faktem, že médiím se nedá věřit ani nos mezi očima... ale tahle storka (= mladík zaútočil na policistu nožem na koberce) snad úplně vycucaná z prstu nebude...

0/0
26.5.2015 16:07

A71l73e75š 46H54r74u64b22ý 2583134603326

Já bych víc věřil víc historce, že zlodějinám vlajek (častý "sport" fans) se musí někdo nějak bránit. A policajti jsou tam asi jenom, aby na to dohlédli. Ovšem nevím, koho vlastně bránil policajt, asi sebe...

0/0
27.5.2015 8:50

P87a14v26e60l 15A96d38a12m43e74c 6144926

chudinka vožralejRv

+1/0
26.5.2015 15:29
Foto

A78l11e31š 70D23o90h58n67a25l 1645699761168

A Jukl si tuhle agresivni particku jeste pestuje,, developerum delaji spinavou praci, zastrasuji a mesto jako majitel klubu zavira oci...

+2/−5
26.5.2015 14:49
Foto

A85l32e63š 93D67o82h37n53a41l 1435629321138

Tim nerikam, ze vsichni z kotle jsou takovi, ale sef fanklubu mel uz nekolik konfliktu. Naposled loni v lete rozkopal stanek namestkyne Maclove a malem inzultoval kandidata TOP09 Vosousta.

+1/−1
26.5.2015 14:51

P93e68t89r 28C57h95ý68l81e66k 8528535924973

já rozumím tomu, že máte s kotele dlouhodobé spory - viz zveřejnění mailovky a mobilu, ale je nutné do toho tahat Richarda Jukla? je to hodně osobní a myslím, že to od Vás není moc fér.

0/0
26.5.2015 15:20
Foto

A66l54e91š 16D32o44h49n54a29l 1745749181748

Ano, je to nutne. Jukl je sef klubu a ani jednou se proti chovani fans neohradil,teda omlouvam se hlasatel to vzdy rekne na zapase a vstupoval, kdyz loni fanousci houfne protestovali proti Peltovi. To je dost malo, na spostu tech prusvihu se reagovat melo podobne jako se to deje na zapade (prikladem muze byt treba Bayern a jeho reakce na homofobni transparent proti Ozilovi). Navic klub patri mestu, je dotovany z verejnych penez, stadion taky patri mestu a treba fanklub sidli rovnez v mestskem majetku.

+1/−1
26.5.2015 15:52

J91i76r48i 47K66u67c47e20r96a 5887760956172

A neměl by pořadatel spíše povzbuzovat houfné protestování proti Peltovi, který má špinavé ruce z korupce když působil tuším ve Spartě a jako předseda toho jejich svazu vlastní prvoligový klub, což sliboval že nebude? Není snad vhodné na takovéto lidi upozorňovat i skandování hesel proti nim? Ostatně, jako aktivista proti všemu - neměl bys síly napnout právě proti lidem, jako je Pelta, Berbr?

0/0
26.5.2015 16:40
Foto

A72l17e34š 28D78o19h10n69a25l 1825609351218

Jen čistě ze sportu, když píšete, že jsem aktivista "proti všemu", tak co je to "všechno"? Díky.

Ne, proti Peltovi, Berbrovi, Damkové a spol. bojovat nebudu, nemám ani jak. Tu sílu mají samotné kluby. Zároveň si ale nemyslím, že protesty typu "Pelta je č...." jsou úplně nutné, dá se na problémy upozorňovat bez vulgarit. A vlastně proti nim "bojoju", přestal jsem úplně chodit v Česku na fotbal, nekoukám na něj ani v televizi a max. čistě z guilty pleasure čtu zejména články Luďka Mádla o zákulisí FA ČR.

+1/−1
26.5.2015 16:53

J27i82r57i 73K93u25c20e81r14a 5907420296842

ECE, lávka, Mileta, Pospíšilka... v každé hradecké konzervě je po otevření nějaký Dohnal ;-D.

Jinak souhlas, že č... a pod. by křičet neměli, i skandovat proti darebákům lze slušně.

0/0
26.5.2015 17:02
Foto

A84l55e86š 68D64o25h19n25a71l 1415299101948

Tak to jsou tři problematické developerské projekty, proti kterým se obecně zvedá dost velká vlna nevole. U lávky jsem pouze jednou veřejně upozornil, že není tak úplně pravda, že někdo město nutí jednat s vítězem arch. soutěže, jak tvrdil Vedlich. Navíc mohli postupovat tvrději v problému s přizvaným znalcem. Vše je ale záležitostí podmínek, které si magistrát napsal sám právě pod vedením náměstka Vedlicha. Pak jsem si dělal srandu, když na podporu lávku přispěchal, že na ní tlačí ČSOB. To už je taková hradecká obehraná písnička, ještě to bude pár let pokračovat a ČSOB budou chtít "postavit" na každé větší volné parcele ve městě. Důležité ale je, že se lávka soutěžila. Doufejme, že vítězný tým ji upraví i podle zásad ochrany přírody.

0/−1
26.5.2015 17:22
Foto

A64l17e15š 75D93o86h21n55a50l 1635629331948

Pár konkretních případů: moje zveřejněné osobní údaje plus dehonestace ve veřejném prostoru, urážení novinářů transparenty, konflikt Kotoučka s Maclovou, o mači se Slavií fans reportují i takto, teď cituji: "1700 votroků, 300 židů, 300 fízlů a 200 pořadatelů!" atd. atd. atd. To vše by měl klub důrazně řešit, je to tak v normálních zemích zvykem. A když se strachujete, že si s Juklem vyřizuju osobní účty, tak vězte, že na oficiálním stránkách klubu si o o sobě můžu dočíst, že jsem "zjevně vyšinutý" (uveřejnili dopis Kotoučka adresovaný Deníku). To je vyřizování osobních neshod hodně ubohým způsobem, já jen na konkrétních příkladech dokazuju, že Jukl tuto část své práce nezvládá. Naprosto nezvládá komunikaci, marketing klubu.

0/0
26.5.2015 16:45

J61a85n 34K67u26b90í98č92e33k 6540814559276

Už neříkáte že ty osobní údaje jste si zveřejnil sám a zcela dobrovolně. Alespoň všichni ví s kým mají tu čest a můžou si odplivnout. Věřte že "lidi" jako vy nikomu za kriminál nestojí, takže ze sebe nedělejte mučedníka.

0/0
26.5.2015 17:29
Foto

A45l25e95š 55D51o37h73n97a60l 1135769371968

Ano, zveřejnil jsem je podle zákona třeba na textu petice. To ale neznamená, že je můžete beztrestně napsat na mnohametrovej transparent a vyvěsit ho během fotbalového utkánía a přidat k tomu pár dehonestačních textů, výhrůžek...to je za hranou zákona.

0/0
26.5.2015 17:45

P54e17t39r 44C90h34ý45l68e63k 8338895144253

já se v žádném případě nestrachuju o vaše vyřizování osobních účtů, jen mi v kontextu článku (násilný trestný čin a jeho schvalování) přijde chucpe spojovat to s R. Juklem.

Kotouček není Jukl, jedná sám za sebe, případně za fanklub, na jehož fungování nemůže mít Jukl přímý vliv - může s ním buď nejednat, nebo jednat, nic víc, nic míň.

vyjádření o židech, fízlech apod. nejsou uveřejněny na oficiálním webu, je tu jen odkaz na stránky fanklubu.

zároveň pokud víte o zastrašování, špinavou práci či další přestupky / trestné činy dejte trestní oznámení buď na konkrétní osoby nebo na neznámého pachatele.

0/0
26.5.2015 19:30
Foto

A38l11e11š 40D62o32h30n75a51l 1955599941228

Chucpe je, ze "fanousci" FCHK maji za sebou dost incidentu a Jukla to vlastne skoro nezajima. Fanklub sidli na stejne adrese jako klub, na stadionu klub zodpovida za situaci v kotli a ta uz se xkrat vyhrotila a Jukl to skroro neresil. Navix by mel korigovat i jejich vystupy mimo stadion ac k tomu ho ani FACR nenuti. Pestuju si tu particku urvanych agresinich jedincu, nekoriguje jejich prusvihy. Vyjadreni o Zidech je na facebooku, na ofic. strankach se "jen" hlasi k pokriku "Jude Slavie".

0/0
26.5.2015 20:25

P34e58t95r 10C81h56ý39l28e46k 8908635874623

já jen žasnu, jak dokážete kličkovat a vybírat si, co se Vám zrovna hodí.  Fanklub je občanské sdružení - mám dotaz, jak nečlen občanského sdružení může "korigovat i jejich výstupy"?

na fotba chodím pravidelně, sedím se svým osmiletým synem cca 20 metrů od kotle a popravdě - nevšiml jsem si vyhrocených situací v kotli - vyjma vulgárního skandování a trochu pyrotechniky. Sobotní incident se zapálením pneu beru jako omezenost nejvyššího formátu.

jinak jen technickou pořád hovoříte o webu fanklubu, nikoliv fchk, na který může a  má vliv.

0/0
26.5.2015 20:50
Foto

A57l20e58š 81D91o15h51n35a98l 1725959291508

Tak znova. Klub spoluzodpovida i podle reguli FACR za incidenty na stadionech, proto padaji pokuty za vulgarni pokriky, pyro apod. Pak tady ale mame sirsi odpovednost (a tim nemyslim pravne vymahatelnou) za fanklub a jeho projev. To staci jedna, dve vety, tweet, ze hrde referevani o skandovani " Jude Slavie"  na webu fanklubu je v rozporu se zasadami, ktere fchk cti. Neni to povinnost klubu, vy zminujete, ze na to klub nema primy vliv...ja s tim vlastne souhasim, ale myslim si, ze by se od toho mel distancovat. To je vse. Navic v HK se jedna o klub ve vlastnictvi mesta a spokuprace fanklub - klub tady zkratka je (vcetne prejimani urazlivych clanku clanku fanklubuku na web klubu).

0/0
26.5.2015 21:40

P54e17t31r 13C21h78ý49l77e10k 8858715624503

ano, spoluzodpovídí, protože FAČR neumí postihnout nikoho jiného než klub. je to pro ně jednoduché, tak to využívají.

0/0
26.5.2015 22:33

P96e90t19r 47C52h98ý73l19e27k 8688135544533

já nevím, asi mám potíže s pochopením psaného textu. zkusím to zrekapitulovat:

1. článek je o fanouška z kotle, který se pokusil napadnout městského strážníka.

2. váš komentář cituji: "A Jukl si tuhle agresivní partičku ještě pěstuje, .....".

3. já vidím zásadní rozdíl mezi nevystupování, případně nedostatečnému protestu vůči agresivním fanouškům a pěstováním (přeloženo podporováním) a schvalováním násilí.

4. byl ten člověk, který napadl policistu členem fanklubu? nebo ne? i kdyby byl, je za chování členů fanklubu odpovědný generální ředitel klubu?

Richard Jukl, jako generální ředitel, primárně může za všechno, jistě i za zveřejnění vašich "osobních údajů", jinak veřejně dostupných. Btw. dle mého názoru není mail ani telefon osobní údaj.

0/0
26.5.2015 19:13
Foto

A86l34e85š 10D80o41h12n32a95l 1435799841488

1. A?

2. Ano, pěstuje. Omlouvá je, zavírá oči, nevystupuje proti těm prasárnám, které "nektelníce" zákonitě vidí a spojují si je s klubem. Nezvládád marketing organizace, které je ředitelem.

3. Ano, tak daleko se ještě nedostal, že by to podporoval a plácal je po ramenou. Mlčení je ale špatně.

4. Nevím, je mi to jedno, jestli byl člen fanklubu. Podle reakcí na fan webech členové fanklubu vědí, o koho jde.

Ne, za zveřejnění těch údajů skutečně nemůže, může ale za nulovou reakci klubu. E-mail, telefon, trvalá adresa jsou osobní údaje, navíc tady byly zveřejněny s jasným cílem zastrašit, zdiskreditovat.

0/0
26.5.2015 19:57

P84e57t33r 85C28h50ý72l76e38k 8188625584763

nejdřív (a nemyslím to zle) - jak mělo být správně slovo "nektelníce"?

a teď pro ty, co nepochopili nebo nechtějí pochopit.

v podstatě jste nepsal, že Jukl podporuje člověka, který se pokusil pobodat policistu. To je myšlenka, se kterou nesouhlasím. Možná proti akcím fans nedostatečně vystupuje, ale podporování je něco odlišného. vše ostatní od Vás jsou jen kecy, které akcentují Vaše spory s fanklubem a snažíte se do toho zatáhnout i Jukla.

toť vše .

0/0
26.5.2015 21:02
Foto

A50l79e96š 14D43o17h34n95a90l 1745989711808

To mělo být "nekotelníci", psal jsem to z mobilu. Sorry.

Ne, nic takového jsem nenapsal. Napsal jsem, že si pěstuje v hledišti členy kotle, kteří se často dostávají daleko za hranu, v této diskusi je krásně reprezentuje třeba nick Jirka Hradec. To jsou ti, kteří po zdech čmárají A.C.A.B. apod.

Spory s fanklubem, jsou i spory s Juklem, protože část z těch akcí se odehrála přímo během zápasu a pak třeba Kotoučkovi občas dává prostor na webu klubu, aby mě (nebo jiné lidi s jiným názorem než je jeho) poplival. Když to řeknu hloupě, klub si svoje fanoušku musí "vychovávat". Bylo by fajn, kdyby Hradec měl respektovanou osobnost-fanouška, která ty hnusné projevy fanklubu odsoudí, bude na ně reagovat. Bohužel třeba v Deníku se pravidelně můžeme dočíst moudra Kotoučka...ideální by byl samozřejmě Jukl jako ředitel klubu a klubová legenda, ten to ale bohužel nedělá.

0/0
26.5.2015 21:59
Foto

A18l39e51š 10D57o38h62n14a24l 1265859401508

btw od tohoto incidentu uběhlo už několik dní, klub o něm rozhodně věděl dříve než se to objevilo na idnesu, přesto není nikde ani čárka, že se to stalo, že klub nesouhlasí s násilím a co ja vím, třeba fotka Jukla na instagramu s měšťáky, jak je rád, že mu pomáhají zabezpečit utkání...nic z toho se nestalo, klub ani žádnou povinnost to dělat nemá, ale dostal by se z negativního světla, který na něj jeden pomatenec s nožem vrhnul. Netvrdím, že Jukl to schvaluje, ale mlčet by neměl. Tento incident už je samozřejmě hodně vyhrocenej a vyhnanej do nechutnosti s nožem, ale platí to i pro vyřizování si účtu s novináři apod.

0/0
26.5.2015 22:20

J61i80r75k57a 26H33r50a14d89e32c 5343912103713

Vy jste moralka sama pane Dohnale :-D jinak ty Vase moudra nema smysl moc komentovat. Neznate me, nikdy jste me nevidel, ale vite, ze cmaram po zdi. A taky nejlip vite co se v sobotu stalo, nuz v ruce....bojme se o zivot,policie prece nelze, pisou to v idnes :-D myslim, ze Vasimi prispevky jste Vase mysleni opravdu lepe popsat nemohl.

0/0
26.5.2015 22:31
Foto

A59l51e92š 81D33o23h46n42a42l 1355389601338

Sorry, ale fakt více věřím policii než "kotli". Nikde jsem nepsal, že čmáráte po zdech, ale ten váš příspěvek byl přesně z tohoto soudku. Zlá police, hodní fanoušci. To je absurdní.

+1/0
26.5.2015 22:43

J95i72r36k63a 21H72r91a54d52e30c 5433582753313

Vas pohled na svet Vam neberu, az do onoho "incidentu" s plachtou jsem ani nemel tuseni o Vasi existenci a prijde mi to jako mnoho povyku pro nic a to z obou stran. Jen mi prijdou usmevne Vase predstavy jak by mel klub "vychovavat" fans atd. O svete fans, ultras atd. nevite zhola nic, pouze slepe verite vsemu co papouskuji media a PČR. Ale presne vite co by se melo delat....no nastesti Vy nic v teto oblasti delat a resit nebudete :-D venujte se svym zabickam nebo jinym aktivitam a zijte ve svete svych nepokrivenych moralnich zasad. Necht Vas mestska policie provazi :-D

0/0
26.5.2015 23:15
Foto

A76l27e17š 27D17o56h65n12a61l 1305439611278

Takže ten člověk byl dohnanej policií, aby si vzal nůž a použil ho. Navíc byl chuděrka vyprovokovanej dalším pitomocem, který chtěl někomu šlohnout šálu.... Vskutku brilantní argumentace.

Nebudu se s vámi přít, jen bych připomněl, že obchodní modely klubů na západ od nás jsou nastaveny na úplně jiné fanoušky než jsou to tvrdé jádro a taky se proti různejm hnusnejm transparentům apod. staví dost negativně. V Česku je to ještě dost v plenkách, FAČR je neschopná, policie často tápe.

Jestli jste byl někdy v Alianz aréně v Mnichově, tak tam i při zápase jako je SF Ligy mistrů je vstup do sektoru hostí stejný jako pro domácí fanoušky. V Hradci přijede Slavie, v hledišti je 2000 lidí a vše musí hlídat těžkooděnci....to je ten rozdíl mezi civilizovaným světem a kapr ligou.

0/0
27.5.2015 9:59

P13e29t48r 49C28h65ý98l54e41k 8638685224293

ve své podstatě souhlas s tím, že to mohl a měl komunikovat - např. směrem k MP. Osobně si myslím, že je to způsobeno uvažovanou kandidatůrou do orgánů svazu (uvolněné místo po hrdličkovi) v reakci na "křivdy" vůči HK a ostatním malým klubům a snaze pro svou kandidaturu získat podporu.

pokud tvrdíte, že jste nenapsal, že Jukl schvaluje čin fanouška, tak jste, v kontextu původního článku, svůj první příspěvek formulovat "nešťastně" vycházelo z toho, že si pěstuje (pro mě podporuje) násilníka v hledišti - vidím zásadní kvalitativní rozdíl v tom někoho podporovat a nebo proti něčemu nedostatečně vystupovat - proto jsem měl potřebu reagovat.

0/0
26.5.2015 22:43
Foto

A17l27e17š 30D59o32h57n90a69l 1245349181318

Ok, rozumím. Měl jsem to formulovat lépe, to je moje chyba, od začátku mu šlo o to, že by marketing, komunikace klubu měla fungovat jinak. To je celé.

0/0
26.5.2015 22:56

P13e67t92r 20C16h29ý59l54e88k 8348135794243

OK, tak jsme si alespoň normálně pokecali. přeji vše dobré. třeba se nového stadionu dočkáme ještě v tomto desetiletí :-)))

0/0
26.5.2015 23:07
Foto

A92l76e76š 45D63o48h14n86a49l 1485949411708

:) Osobně to tipuju, že v tomto desetiletí je reálná oprava východní tribuny, přesun hřiště a postavení nové západní...pak se bude čekat a čekat. Investiční odbor má pod palcem nejvíc neschopný náměstek, kterého si snad lze představit, tak doufejme, že to bude co nejmenší průšvih. Zatím vzali čtyři úplně rozdílné prameny (upřednostňují jinak posunout hřiště, typologicky jsou to jiné arény) a na základě nich hledají nejlevnějšího projektanta. Vzhledem k tomu, že v tom lítají stamilióny z veřejného,  to není moc hezká vyhlídka.

0/0
27.5.2015 10:05

P21e13t35r 43C15h23ý41l96e61k 8418605304573

za mě, vzhledem k tomu, že nejsem ani stavař, ani architekt, ale ekonom si přeju jediné - funkční útulný stadion pro cca 8-10 tisíc za férovou (nikoli nezbytně nutně nejnižší) cenu.

Obávám se, že k tomu nám architektonická soutěž moc nepomůže. Stavbu to oddálí, soutěž bude stát kolik - 5 míčů a komise vybere "nejkrásnější" nikoliv nejfunkčnější stadion. Budou následovat odvolání neúspěšných a pak to skončí jako blob na Letné - u ledu.

0/0
27.5.2015 13:14
Foto

A49l62e74š 27D91o13h49n45a38l 1805249331598

Za prvé je třeba přiznat, že cca 10% arch. soutěží vykazuje chybu, která celý proces zdrží, problémy jsou ale různé - většinou to pramení ze špatně zadaných podmínek a špatné práce poroty. To je i případ blobu, to byla ale v Česku naprosto unikátní soutěž, nesoutěžilo se podle podmínek ČKA ale UIA.  S tím v Česku vlastně vůbec nemáme zkušenosti a pro stadion jsme to ani nepožadovali. Mimochodem ČKA na problematičnost soutěže na blob upozorňovala. Různé odvalačky navíc můžou být i postupu, které zvolilo město. Bohužel se mi ale nepodařilo najít žádné pro Česko relevantní číslo. Co se týče zdržení, v neprospěch arch. soutěže to je v prípadě stadionu cca půl roku. Stadion tady ale skoro beze změn bude stát desítky let.

Za druhé vaše vnímání arch. soutěží je mylné. Porota, kterou si sestaví sám ivestor (u stadionu město) musí hodnotit přihlášené projekty podle podmínek, které si opět sepíše sám investor. Podmínky, složení poroty i její verdikt je veřejný. Přihlášené projekty jsou hodnoceny anonymně. Nehledá se "nejkrásnější" stavba. Navíc dobrá architektura, kterou soutěž hledá z komplexního hlediska (arch. řešení, náklady na údržbu atd.), je logicky i funkční. Kdyby se soutěžil prostor u Koruny, dám ruku do ohně za to, že tam nevznikne ta absurdní fontána s nákladným trakčním vedením. To je realizace s prominutím mokrých snů docenta Kotase, který je za opuletnost kritizován zleva, zprava. Žádná z jeho staveb se nesoutěžila, daňový poplatník vyhodil z okna stovky milionů. Nám v Hradci zanechal (zanechá) vodotrysk, ke kterému se dostanete jenom autem nebo dvě obří prosklené čekárny s absurdní koulí dispečera nebo bez pardonu imbecilně umístěnými restauracemi. V Praze to rozjel ještě ve větším. Mimochodem je skutečně děsivé zjištění, že kruhový objezd před nákupákem se na zastupitelstvu hájil tím, že jím navazujeme na Gočára a musíme být odvážní, ale u stadionu za skoro 400 mil. vlastně nehledáme žádnou hodnotnou architekturu. To tam fakt zaznělo.

0/0
27.5.2015 23:03
Foto

A85l14e43š 62D28o96h78n45a17l 1555289551298

Uspořádání arch. soutěže by u stadionu vyšlo na cca 4 mil., za to bychom dostali desítky studií, které by posoudila odborná porota. Ty studie by zhodnotili i znalci z hlediska nákladu na výstavbu. Město si zvolilo jinou cestu, předložilo čtyři protichůdné prameny a teď bude hledat, kdo jim nabídne nejnižší cenu za to, že ty prameny rozpracuje do všech stupnů projektové dokumentace. Zájemci nepředloží žádnou studii, kupujeme hodně drahého zajce v pytli. Kdyby jim dali jako podklad dále rozpracovanou studii proveditelnosti arch. Vymetálka, která mimochodem stála půl milionů a žádnou odbornou oponenturou neprošla, byl bych klidnější. Hradec šetří na výběru projektu a projektanta jedné z nejdražších investičních akci posledních 25 let. Navíc šetření na projektu nerovná se ušetřit na výstavbě a provozu a to by nás mělo zajímat především! Ty obrázky, které promítal pan Vymetálek, jsou pouhou hrou, jak by to mohlo vypadat. Sám to přiznával i na zastupitelstvu. On zpracovával studii proveditelnosti, měl za úkol zjistit, jak bude probíhat etapizace, které tribuna bude hlavní atd. Musí se přiznat, že ta studie není špatná. Absurdní je, že do podkladů město přihodilo i projekty, které jdou proti závěrům arch. Vymetálka, zachovávají např. valy, na kterých stojí současné tribuny atd.

A pak samozřejmě tady máme historii města, i Gočár svoje realizace soutěžil. Město samo má směrnici, že stavby nad 50. milionů se mají vybírat v soutěži o návrh....a hlas odborné veřejnosti je taky poměrně jasný.

0/0
27.5.2015 23:03
Foto

A89l48e26š 40D44o25h25n16a98l 1505229311558

http://www.novaskolachyne.cz/

To je odkaz na web soutěže o návrh na novou školu v jednom satelitu u Prahy. Můžete tam vidět, jak takové zadání vypadá (to samozřejmě diskutovali), jak vypadá dobře složená porota, jak je vše včetně hodnocení poroty komunikováno....atd. Za v podstatě pár set tisíc si vybrali projekt od mladého francouzského architektonicého ateliéru, budou mít hezkou školu.

Porovnejte to s Hradcem. Studie proveditelnosti byla arch. Vymetálkovi zadaná na posledním jednáním rady bez toho, aby to prošlo zastupitelstvem, výborama a už vůbec ne veřejným projednáním. Tu studii a její zadání jsem si musel skutečně vyprosit, neodbytně jsem o to žádal. Taky máme další starší podklady a teď budeme čekat, kdo je rozpracuje nejlevněji.

Mimochodem městu jsme nabízeli, že o ČKA uspořádá Otevřený-think tank architektů (a kam by samosebou byli přizvaní i fanoušci a klub), kde by se debatovalo o stadionu, o možných podmínkách soutěže. Bylo to dost rázně odmítnuto. Je to neuvěřitelná škoda.

0/0
27.5.2015 23:17
Foto

A91l90e35š 81D32o20h19n54a37l 1375639971228

Mimochodem taky jsme tvrdili, ze stadion bez nakupaku bude stat neco pres 300 mil. Odpovedi z klubu a treba nam. Vedlicha bylo, ze by to bylo o cca 200mil. vice a navic by to nebyl stadion vhodny pro repre. O par mesicu pozdeji ti sami lidi uz taky tvrdi, ze realna cena je 350mil. Tim jsem chtel ilustrovat, ze ten neschopa Vedlich by mel jit vzdy cestou arch. souteze. Obejit tento odbornou verejnosti prijimany instut by mel jen osviceny investor, ktery presne vi, co chce, komunikuje. To v Hradci nemame.

0/0
28.5.2015 9:13

P63e51t22r 41C17h55ý71l72e23k 8118285974453

ok, já to fakt nerozluštil.

vychovávat fanklub se nedaří daleko větším klubům (Sparta, Slavie, Baník,...) než je HK. v podstatě má možnost jen agresivní fanoušky identifikovat a v případě opakovaných incidentů je na fotbal prostě nevpustit - obávám se, že na to nemá klub dost prostředků (zejména technických) a zároveň se domnívám, že k tak hrubým prohřeškům zatím v HK nedošlo.

jinak ve své podstatě téměř souhlas, respektované osobnost zřejmě chybí (na rozdíl např. od fans hokejových).

0/0
26.5.2015 22:30
Foto

A98l18e53š 86D62o30h41n71a14l 1875199351338

Ano, větší kluby to nezvládají taky, ale třeba tuším Chomutov v hokejové extralize docela tvrdě zakročil proti rasistickým křiklounům. Mě nejde vyloženě o represe, že by ty lidi vyhledávali, platili drahou bezpečnostní výbavu apod. Mě by bohatě stačilo trochu změnit komunikaci, vydání tiskové zprávy a statusu na facebooku nestojí ani korunu.

0/0
26.5.2015 22:40

J17a45n 73K61u21b62í42č32e60k 6720934669436

Ty škůdce šmejdskej, vůbec jsi tam u toho nebyl, na stadion nepáchneš a teď tady budeš rozhazovat moudra protože se ti to zrovna hodí do krámu? A vyhrožovat mladému člověku, jako předvádíš, agresivní není? Styď se!

0/−1
26.5.2015 17:22
Foto

A66l59e82š 78D88o16h83n85a21l 1115119501738

Aha, takže ten člověk vůbec neměl u sebe nůž, ty transparenty tam vůbec nevisely...už tomu rozumím! A s tím "vyhrožováním", to bude mít dohru a ne zrovna milou pro "fanoušky". Fanklub zveřejnil, že na mě v loni v srpnu bylo podané trestní oznámení kvůli vyhrožování smrtí panu Vilímovi, prý policie neodvedla práci dobře a já nepřebírám obsílky. Včera jsem se na policii vypravil, zeptat se, jak je možné, že nevím o trestním oznámení, které na mě mělo být podáno. Řekli mi, že žádné ani podáno nebylo, pan Vilím si vše rozmyslel (ten scan, co máte na stránkách je podání vysvětlení). Asi se lekl, že křivé obivnění je trestný čin. Nikomu jsem smrti nevyhrožoval, to někteří členové fanklubu neudrželi chladnou hlavu i takové nehoráznosti pouštěli a pouštějí z úst.

P.S. Na Votroky jsem chodil (letos jsem byl jen na Plzni), ale až na jeden případ, kdy jsem šel na Letnou na zápas SPA-HK, jsem vždy byl mimo kotel. Není mi to příjemné, nemyslím si, že k fotbalu patří pyrotechnika, vulgarity nebo rasismus a teď si skutečně od nějakého "fanouška" nechci nechat ještě k tomu nechat pobodat.

0/0
26.5.2015 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.