Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklověže v Hradci mají stopku. Od poradců primátora, který je prosazuje

Stavba dalších parkovacích věží pro kola je uspěchaná a miliony by se daly investovat daleko lepším způsobem. S tímto tvrzením přišla na hradecké radnici čerstvě vytvořená pracovní skupina primátora pro cyklodopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i53c24h83a31l 61Č54u90b46r 7760113613152

Nedivím se, že to město pozastavilo.

Jsou i lepší způsoby jak pořídit bezpečné parkování pro kola.

Například boxy na kola... www.boxnakolo.cz

V porovnání s cyklověží: za cenu cca 8 mil lze pořídit 40 sestav - celkem 192 boxů  - do každého boxu se vejdou dvě kola - celkem lze uschovat až 384 kol . oproti 110 ve věži..

0/0
13.7.2015 12:45

J23a10n 22R91o89h48á94č 4272552217279

Nebo se taky nedohodli o "prerozdeleni" prostredku ;-D

0/0
12.6.2015 7:24

B28ě29l35a 47H58o23r74á36k10o69v53á 1128222809130

Tuneldům...

0/0
11.6.2015 20:06
Foto

A59l92e23š 46D15o58h64n85a89l 1945779601378

Mimochodem studie České spořitelny spočítala, že funkční systém bikesharingu pro Prahu (1000 kol a 150 stanic) vyjde na cca 45 mil. Kč. V Hradci by to bylo samozřejmě méně a v některých zahraničních městech musí bikesharing provozovat společnosti, který např. vybírají parkovné (něco jako ISP HK) apod.

Za mě je bikesharing 1000x lepší investice než parkovací domy pro kola, které se dají na mnoha místech nahradit zmíněnými boxy apod.

0/−1
11.6.2015 15:18

J12a69r54o44s41l95a65v 12H36a16m41á32č12e73k 6603446698972

Bikesharing tak jak jsem ho pochopil z prezentace v HK je určitě vhodný pro študáky v blízkém okolí centra. Nedovedu si ho představit pro pravidelné dojíždění do zaměstnání 2x10km s tím, že odpoledne bych rád ve městě něco řešil a kolo nechával na ulici. Cykloboxy se mi líbí. Asi bude řešením určitý mix všech těchto veřejných služeb...[>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:30
Foto

A10l21e86š 88D12o14h19n15a68l 1625429441518

Bike sharing samozřejmě není využítelný například na cestu z rodinného domku na Novém Hradci do zaměstnání v Kuklenách, ale zejména na rychlé přejezdy v rámci širšího centra (třeba ze Slezského k Magistrátu, od "malého Tesca" ke Grandu, z Masarýkáče na nádraží apod.), musí to být propojené s MHD, llítačka by měla platit i na kola. Zkušenosti z desítek velkých i menších měst ukazují, že je to oblíbený systém.

Ty cykloparkovací domy mají svůj smysl velmi omezený, u nádraží asi smysl má, ale jinak jsou daleko lepší ty boxy, které jsou levnější a může jich být podstatně více.

0/0
11.6.2015 15:48
Foto

A79l62e46š 33D40o25h19n69a26l 1245119321858

A samozřejmě musí být souběh těch různých funkcí, s tím ale radnice bohužel moc nepočítá. Vrchol absurdity je pak umístění cykloparkovacího domu v areálu FNHK u řeky, který logicky ani není ve vlastnictví města. Pokud město má investovat do cyklodomu u nemocnice, tak jediné možné místo je u nového kampusu UK.

0/0
11.6.2015 15:52
Foto

A80l24e13š 83D13o50h30n96a77l 1495509231678

abych nezapomněl, pochvalu zaslouží ta veřejná pumpička u magistrátu. To je skvělý nápad. Bohužel ta část politiků, kteří jsou zodpovědní za investice, rozvoj města spíš vidí v absurdních projektech za desítky i stovky milionů (infocentrum, fontána uprostřed křižovatky), na které si můžou umístit fangličku o dotaci a vyfotit se pro Radnici, místo toho úplného základu jako je kvalitní mobiliář, úprava křižovatek pro cyklisty, snaha o dobrý pohyb po městě třeba s kočárkem atd.

0/0
11.6.2015 15:59

M49i34c35h36a12l 68F90r64a60n69z 7643493301292

proč většinu dobrých věci "pracovní skupiny" vždy spolehlivě zničí? :-/

0/0
11.6.2015 12:24

J60a37r82o95s85l66a26v 33H94a12m83á59č91e24k 6543116228952

Asi do toho vidí. Je tam trošku skrytě napsáno, že pokud dopadne průzkum využitelnosti pozitivně budou nadšeně souhlasit s investováním našich peněz do těchto potřebných stavbiček.... [>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.