Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklověže v Hradci mají stopku. Od poradců primátora, který je prosazuje

Stavba dalších parkovacích věží pro kola je uspěchaná a miliony by se daly investovat daleko lepším způsobem. S tímto tvrzením přišla na hradecké radnici čerstvě vytvořená pracovní skupina primátora pro cyklodopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i16c75h36a88l 17Č62u85b35r 7110713943332

Nedivím se, že to město pozastavilo.

Jsou i lepší způsoby jak pořídit bezpečné parkování pro kola.

Například boxy na kola... www.boxnakolo.cz

V porovnání s cyklověží: za cenu cca 8 mil lze pořídit 40 sestav - celkem 192 boxů  - do každého boxu se vejdou dvě kola - celkem lze uschovat až 384 kol . oproti 110 ve věži..

0/0
13.7.2015 12:45

J54a22n 12R23o91h78á88č 4522862407579

Nebo se taky nedohodli o "prerozdeleni" prostredku ;-D

0/0
12.6.2015 7:24

B42ě58l37a 24H81o13r47á33k85o54v47á 1818112679720

Tuneldům...

0/0
11.6.2015 20:06
Foto

A46l41e21š 32D17o38h42n50a25l 1435309261238

Mimochodem studie České spořitelny spočítala, že funkční systém bikesharingu pro Prahu (1000 kol a 150 stanic) vyjde na cca 45 mil. Kč. V Hradci by to bylo samozřejmě méně a v některých zahraničních městech musí bikesharing provozovat společnosti, který např. vybírají parkovné (něco jako ISP HK) apod.

Za mě je bikesharing 1000x lepší investice než parkovací domy pro kola, které se dají na mnoha místech nahradit zmíněnými boxy apod.

0/−1
11.6.2015 15:18

J45a21r74o50s74l27a92v 40H79a48m13á31č62e48k 6193776178392

Bikesharing tak jak jsem ho pochopil z prezentace v HK je určitě vhodný pro študáky v blízkém okolí centra. Nedovedu si ho představit pro pravidelné dojíždění do zaměstnání 2x10km s tím, že odpoledne bych rád ve městě něco řešil a kolo nechával na ulici. Cykloboxy se mi líbí. Asi bude řešením určitý mix všech těchto veřejných služeb...[>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:30
Foto

A11l55e28š 42D56o40h63n33a29l 1105179211798

Bike sharing samozřejmě není využítelný například na cestu z rodinného domku na Novém Hradci do zaměstnání v Kuklenách, ale zejména na rychlé přejezdy v rámci širšího centra (třeba ze Slezského k Magistrátu, od "malého Tesca" ke Grandu, z Masarýkáče na nádraží apod.), musí to být propojené s MHD, llítačka by měla platit i na kola. Zkušenosti z desítek velkých i menších měst ukazují, že je to oblíbený systém.

Ty cykloparkovací domy mají svůj smysl velmi omezený, u nádraží asi smysl má, ale jinak jsou daleko lepší ty boxy, které jsou levnější a může jich být podstatně více.

0/0
11.6.2015 15:48
Foto

A61l86e33š 87D74o79h96n16a82l 1735429661928

A samozřejmě musí být souběh těch různých funkcí, s tím ale radnice bohužel moc nepočítá. Vrchol absurdity je pak umístění cykloparkovacího domu v areálu FNHK u řeky, který logicky ani není ve vlastnictví města. Pokud město má investovat do cyklodomu u nemocnice, tak jediné možné místo je u nového kampusu UK.

0/0
11.6.2015 15:52
Foto

A18l11e53š 88D33o71h18n13a29l 1695949131638

abych nezapomněl, pochvalu zaslouží ta veřejná pumpička u magistrátu. To je skvělý nápad. Bohužel ta část politiků, kteří jsou zodpovědní za investice, rozvoj města spíš vidí v absurdních projektech za desítky i stovky milionů (infocentrum, fontána uprostřed křižovatky), na které si můžou umístit fangličku o dotaci a vyfotit se pro Radnici, místo toho úplného základu jako je kvalitní mobiliář, úprava křižovatek pro cyklisty, snaha o dobrý pohyb po městě třeba s kočárkem atd.

0/0
11.6.2015 15:59

M43i85c51h97a92l 32F67r67a50n44z 7393603431972

proč většinu dobrých věci "pracovní skupiny" vždy spolehlivě zničí? :-/

0/0
11.6.2015 12:24

J19a33r27o81s84l74a63v 31H62a79m39á76č44e12k 6763426278372

Asi do toho vidí. Je tam trošku skrytě napsáno, že pokud dopadne průzkum využitelnosti pozitivně budou nadšeně souhlasit s investováním našich peněz do těchto potřebných stavbiček.... [>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.