Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklověže v Hradci mají stopku. Od poradců primátora, který je prosazuje

Stavba dalších parkovacích věží pro kola je uspěchaná a miliony by se daly investovat daleko lepším způsobem. S tímto tvrzením přišla na hradecké radnici čerstvě vytvořená pracovní skupina primátora pro cyklodopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i84c32h47a89l 14Č75u42b74r 7110913983552

Nedivím se, že to město pozastavilo.

Jsou i lepší způsoby jak pořídit bezpečné parkování pro kola.

Například boxy na kola... www.boxnakolo.cz

V porovnání s cyklověží: za cenu cca 8 mil lze pořídit 40 sestav - celkem 192 boxů  - do každého boxu se vejdou dvě kola - celkem lze uschovat až 384 kol . oproti 110 ve věži..

0/0
13.7.2015 12:45

J49a79n 54R56o82h17á10č 4632432307869

Nebo se taky nedohodli o "prerozdeleni" prostredku ;-D

0/0
12.6.2015 7:24

B37ě90l31a 86H63o13r33á95k96o77v12á 1488342169740

Tuneldům...

0/0
11.6.2015 20:06
Foto

A62l21e37š 33D92o46h32n72a86l 1795409571798

Mimochodem studie České spořitelny spočítala, že funkční systém bikesharingu pro Prahu (1000 kol a 150 stanic) vyjde na cca 45 mil. Kč. V Hradci by to bylo samozřejmě méně a v některých zahraničních městech musí bikesharing provozovat společnosti, který např. vybírají parkovné (něco jako ISP HK) apod.

Za mě je bikesharing 1000x lepší investice než parkovací domy pro kola, které se dají na mnoha místech nahradit zmíněnými boxy apod.

0/−1
11.6.2015 15:18

J86a82r10o18s83l68a13v 69H26a48m50á52č24e38k 6953326528822

Bikesharing tak jak jsem ho pochopil z prezentace v HK je určitě vhodný pro študáky v blízkém okolí centra. Nedovedu si ho představit pro pravidelné dojíždění do zaměstnání 2x10km s tím, že odpoledne bych rád ve městě něco řešil a kolo nechával na ulici. Cykloboxy se mi líbí. Asi bude řešením určitý mix všech těchto veřejných služeb...[>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:30
Foto

A75l53e43š 81D92o87h80n19a58l 1135979841638

Bike sharing samozřejmě není využítelný například na cestu z rodinného domku na Novém Hradci do zaměstnání v Kuklenách, ale zejména na rychlé přejezdy v rámci širšího centra (třeba ze Slezského k Magistrátu, od "malého Tesca" ke Grandu, z Masarýkáče na nádraží apod.), musí to být propojené s MHD, llítačka by měla platit i na kola. Zkušenosti z desítek velkých i menších měst ukazují, že je to oblíbený systém.

Ty cykloparkovací domy mají svůj smysl velmi omezený, u nádraží asi smysl má, ale jinak jsou daleko lepší ty boxy, které jsou levnější a může jich být podstatně více.

0/0
11.6.2015 15:48
Foto

A89l26e52š 64D48o97h25n65a34l 1975899931178

A samozřejmě musí být souběh těch různých funkcí, s tím ale radnice bohužel moc nepočítá. Vrchol absurdity je pak umístění cykloparkovacího domu v areálu FNHK u řeky, který logicky ani není ve vlastnictví města. Pokud město má investovat do cyklodomu u nemocnice, tak jediné možné místo je u nového kampusu UK.

0/0
11.6.2015 15:52
Foto

A67l17e53š 94D78o58h57n83a18l 1145959201388

abych nezapomněl, pochvalu zaslouží ta veřejná pumpička u magistrátu. To je skvělý nápad. Bohužel ta část politiků, kteří jsou zodpovědní za investice, rozvoj města spíš vidí v absurdních projektech za desítky i stovky milionů (infocentrum, fontána uprostřed křižovatky), na které si můžou umístit fangličku o dotaci a vyfotit se pro Radnici, místo toho úplného základu jako je kvalitní mobiliář, úprava křižovatek pro cyklisty, snaha o dobrý pohyb po městě třeba s kočárkem atd.

0/0
11.6.2015 15:59

M65i36c90h79a32l 60F67r45a52n67z 7593473791792

proč většinu dobrých věci "pracovní skupiny" vždy spolehlivě zničí? :-/

0/0
11.6.2015 12:24

J86a43r77o38s77l57a94v 96H85a11m90á94č53e88k 6833416678672

Asi do toho vidí. Je tam trošku skrytě napsáno, že pokud dopadne průzkum využitelnosti pozitivně budou nadšeně souhlasit s investováním našich peněz do těchto potřebných stavbiček.... [>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.