Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za smrt holčičky nemocnice nemůže, odmítl soud žádost rodičů o odškodné

Hradecký krajský soud zamítl žalobu rodičů dvouleté holčičky, která před sedmi lety zemřela ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové. Rodiče požadovali po nemocnici odškodné tři miliony korun. Jsou přesvědčeni, že lékaři chybovali, když dávali dítěti nadměrné dávky tekutin a zbytečně vysoké dávky sodíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42r85o96u15z79a 13Z57d81e71n69ě69k 4356692416863

Nevím,proč by rodiče pokud jsou přesvědčeni ,že jejímu dítěti nebyla poskytnuta péče lege artis nemohli žádat odškodnění ? Peníze jim holčičku nevrátí,ale nežijeme ve vzduchoprázdnu ,ale tvrdém kapitalismu a nemocnice je pro takovéto případy pojištěna. Určitě je potřeba více znaleckých posudků,víme ze zkušenosti,tak nevím proč se někteří pohoršují nad rodiči kteří přišli o své dítě a chtějí oškodnění?

+1/−2
17.7.2015 23:32

K89a11t55e52ř79i15n26a 95V10a86š29á68k97o77v42á 5671282379445

Mne by se libilo, kdyby se ten princip "ne vzdy za smrt nekdo muze" aplikoval i treba u nehod, atp. Jak to, ze u lekaru za to ne vzdy nekdo muze, ale kdyz se stane nehoda, jsou rodice, ucitele, pribuzni popotahovani, atp. ?

Stejne tak jsou strastne spatni rodice, kteri kladou (lekarum neprijemne) otazky ohledne postupu, atp. Osobne nemam vubec nic proti lekarum, ale proti chovani nekterych rozhodne ano - a rada bych vyuzivala lekarskou peci jen tam, kde je to opravdu potreba, zato kvalitni.

+2/0
17.7.2015 13:28

J36a75k95u81b 82R82o25u14s 3723460164852

Ano R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
17.7.2015 14:29

P17e36t14r 81C21h12o24v74a78l37a 1687110149912

Pokud bylo děcko dehydrované nejde mu dávat jen vodu,ale potřebuje i sůl,zrovna tak jako sportovec po velkém výkonu.Jinak by nastala tak zvaná otrava vodou.Přebytečný sodík pak tělo vyloučí močí.Pokud ale už nefungujou ledviny jak mají,je to problém a je na lékařích pro jaký postup se rozhodnou a ten nemusí vždy každému pacientovi zabrat.Ale když děcko vážilo ve dvou letech 8,5 Kg a bylo dehydratované,je třeba hledat viníka jinde než u lékařů.Ti se snažili ale bylo už asi pozdě,zavodnění už nezabralo.Nejsem lékař,můžu se mýlit ale podobný případ jsem prožil s blízkou osobou staršího věku a vím,že lékaři tenkrát dělali co mohli ale už to prostě nešlo.

+2/−1
17.7.2015 12:18

J83a87k83u93b 36K12ř17e42č95e59k 9232159736699

8,5 kila má moje roční dítě. A to patří mezi ty menší.

+4/0
17.7.2015 12:46

D95a88n21i32e63l 80Č43e61r70n72ý 8604555255238

Jak to, že dítě bylo tak moc dehydrované? není to vina rodičů? V tom případě by měli stát před soudem oni a ne nemocnice.

+2/−2
17.7.2015 11:40

M69i57l48e36n79a 77J90a41l26ů88v51k78o82v10á 8931187321967

Vážení, kdyby vám zemřelo dítě, vy byste skutečně pomysleli na to, jak z toho vytřískat 3 miliony? Jsem přesvědčena, že tento nápad není z hlav rodičů, ale toho hajzla advokáta, kterého si najali. A možná, že se už dnes za to stydí;-(...

+2/−4
17.7.2015 11:32

M96o49n15i81k47a 57R78o50l21l49o36v22á 5303752556905

A proč si vůbec brali advokáta?

+2/−1
17.7.2015 11:33

K28r35i11s74t77ý92n90a 15B56e94n42e21š11o59v60á 5754646376573

Treba proto, ze dosli k velke ujme (citove, trvale) smrti dcerky, jsou presvedceni o necim zavineni a chteji spravedlnost. Pozadi pozadovane castky neznam, nebudu teda psat tak expresivne, jak pi.Jaluvkova. Nicmene pri nekterych trestnych cinech je mozne zadat finance nejen za ujmu hmotnou, fyzickou (poskozeni veci, zdravi) ale i naopak (psych.trauma). Tady jde zrejme o oboji (zalujici strane, vysledek soudu je jiz znam). V dnesni dobe je financni trest soucasti trestu bezne (v techto pripadech to jde z pojistek, coz je u neumyslnych cinu dobre) a uprimne, u umyslnych zavaznych cinu jsou mnohdy davany sazby vezeni nizke a vubec mi nevadi, kdyz je treba vrah zatizeny povinnosti platit ujmu.

Jeste k vasemu dotazu, nechci si predstavit tuto situaci a domyslet, co by kdyby. Moji rodice situaci, kdy jim temer zemrelo dite, zazili, a z vyjadreni tety neco vim.. ne nechci si to predstavit. Ale jsou treba pripady, kdy dite prijde o zdravi a nakonec i zivot cizim zavinenim, s tim,ze rodinu pece dlouhodobe vycerpava fyzicky,psychicky i financne a tady financni nahrada jiste opodstatneni ma.

+2/−1
17.7.2015 12:47

M28o73n64i75k10a 78R11o36l78l91o89v75á 5313132366185

A žaloba,peníze vám dítě vrátí?Hlavně v tomto případě neslo o zdravé dítě,které si dejme tomu zlomilo nohu a doktoři něco zanedbali.

0/−1
17.7.2015 13:25

J74i81t30k32a 28K55u24l75h89á61n45k39o19v88á 7747451641474

Tenhle případ je podle mě hodně nejasný. Podle primární diagnozy by holčičku stejně nezachránili, ale zaráží mě stížnosti na nedostatečnou lékařskou dokumentaci. I jeden ze znalců konstatoval, že hladinu sodíku měli měřit častěji. To je prostě chyba. Problém vidím v tom, že lékaři prostě nikdy za žádných okolností chybu nepřiznají. A že je určitě dělají, to je prostá statistika. Myslím, že spousta těch sporů by mohla skončit smírem, kdyby nemocnice prostě přiznala pochybení a omluvila se. Místo toho si hrají na živoucí bohy, kteří vždy dělají všechno správně.

+3/−3
17.7.2015 11:28

J96i72ř54í 70S35c73h98i91l63l35e64r 7157656888976

Jak častěji? Každou hodinu? Víte, jak se hladina sodíku měřítku? Pro mají uznávat chybu a kazit si jméno a pověst, když chybu neudělali. Je správně, že nemocnice stoji za svými lékaři.

0/−1
17.7.2015 11:40

J33i52ř11í 81S17c35h98i27l49l98e20r 7267656968696

Měří :-)

0/0
17.7.2015 11:40

J12a25n40a 65V64a38n45k30o21v94a 5585295638590

1) lékaři si musí být vždy vědomíi toho, že mají podat optimální výkon a když se to nestane, tak bude následovat odškodňování. Toho je zejména o preventivním působení - aby si každý dával zatra pozor.

2) pokud to není do očí bijící chyba, tak se omyl nepřizná. Tak to prostě funguje, něco o tom vím - ne o tomto případu, o jiných. Dokonce máme poškození lékařem v  rodině, primářka kožního oddělení tehdy řekla, že je klidně můžeme žalovat, ale dokumentace se už ztratila (opravdu jo) a že budou kolegfyni vždy krýt. Šlo o světelné ozařování lupenky, kdy mladá dr. si nějak popletla čudlíčky, nastavila 40 minut místo 15 a následkem byly děsivé spáleniny léčené mnoho měsíců. Dnes už je to promlčené :-/.

+1/0
17.7.2015 12:26

J49i35t56k78a 49K20u65l32h44á81n40k71o72v37á 7307351621814

A vy víte jak často hladinu měřili? Hladina sodíku se měří v krvi a v moči. Pokud do někoho lifruju vysoké dávky sodíku, tak si sakra musím pohlídat, co se s ním v tom těle děje. Já neříkám, že zrovna v tomto případě by měli lékaře odsoudit, ale když už jim i ten znalec vytkl nedostatečnou dokumentaci a sledování hladiny Na, tak to úplně košer asi nebylo.

+1/0
17.7.2015 12:53

J35a66n65a 62B89o35u33l43o93v16á 7790706211751

Mitochondriální porucha zní dost vážně, zejména když si to zadám do vyhledavače. Holčička údajně vážila jen 8,5 kilo, což je hmotnost ani ne ročního dítěte, a přitom jí byly skoro dva roky. Zřejmě trpěla vrozenou genetickou poruchou a byla jen otázka času, kdy zemře. Chápu, že pro rodiče je to vždy nesmírně těžké, když zemře dítě, ale to se stává.

+9/−1
17.7.2015 11:28

H78a62n88a 58P84a68u86l 2569584463928

„Dítě bylo ráno prosolené jako slaneček,“ - za takovehle vyjadrovani by tomu pravnikovi snad nekdo mel odebrat titul. Rv

+4/−3
17.7.2015 11:20

J94a82r33o65s72l91a89v 68K94o47v38á92ř83í72k 4668523260750

Být otcem, tak mu dám přes hubu.

+2/−3
17.7.2015 11:30

K70a25r63e21l 29C95h92r73a40s76t77i22n48a 4193164250955

O případu nic nevím, nemohu tedy soudit. Života dítěte je mi moc líto a cítím s rodiči. Slyším však stále častěji, že existuje jakási bílá mafie, což má být klan lékařů, kteří podrží své kolegy i v případě, že chybovali. Takové řeči bych nebral na lehkou váhu, lidé věří, že se práva nedovolají, i když mají pravdu.

+1/−7
17.7.2015 11:15

M40a50r20t37i43n87a 80S52e79d41l34i95c74k22á 5122445401812

Mezi lekari naopak casto funguje nevrazivost a obavy z konkurence. Neexistuje duvod, proc by vsichni lekari meli byt nekritickymi kamarady, kdyz se casto nesnese ani par kolegu na jednom pracovisti.

+2/0
17.7.2015 11:39
Foto

J74a76n 40K71r14o69p78á28č 4583909263343

Proč, když se objeví nějaká problematická kauza, většinou se dozvím, že to bylo v Hradci Králové... ???

0/−3
17.7.2015 11:13

J88i83ř76í 56S69c21h75i65l43l81e75r 7397756258616

Protoze jste v rubrice "Hradec Kralove"

+2/0
17.7.2015 11:48
Foto

M48a44r12e65k 20B14a78š33i49s29t10a 7773162663640

Nikdy za nic mafie v bílém plášti nemůže. Stejné krytí jako u policie, justice a státních ouřadů. A ty občane makej a o nic se nestarej, jinak z tebe uděláme extrémistu.

+2/−19
17.7.2015 11:08

T68o31m60á62š 17B44r21y96k64n41a32r 1645267413942

Bašisto, to dítě mělo nevyléčitelnou nemoc......ale lepší je nic nečíst a pak hodit do placu hlášku o mafii....děláte ze sebe akorát tydýta Rv

+13/−1
17.7.2015 11:12

M63o41n37i53k27a 78R23o88l60l24o84v15á 5523162506215

Víte co je problém? Ze o tisících zachráněných životu denně se nepíše.Někdy to prostě nevyjde a věřte,ze doktor to nebere jako zedník,kterýmu upadla cihla a rozbila se.

+11/−1
17.7.2015 11:13

L96e59n75k26a 16K17a25s61a54l13o33v14á 3118773805239

Smrt dítěte je hrozná věc, ale peníze Vám děcko nevrátí.

+4/−1
17.7.2015 10:58

J17i18ř34í 45J45e77z23d47i89n17s70k12ý 8918582163539

V nemocnici je x doktorů, kteří se snaží zachránit život každému pacientovi. Nekvalifikovaní rodiče, ale vždy najdou chybu. Chápu, mohli to být emoce. Ale chtít tři milionu, to už nejsou emoce, ale snaha jen a pouze z toho vytřískat peníze.

+12/−3
17.7.2015 10:46

E58v90a 20H67a65s65n77í56k34o21v90á 1714741896844

Nadsadí to, aby dostali třeba 500 tisíc, z toho procento padne na advokáta. Dobrý byznys pro právníky.

0/0
17.7.2015 11:11

L58u45c14i90e 45L96e26x75o60v80á 6629788265102

Nechápu a mrzí mě, proč veřejnost obecně pokládá zdravotníky za ty špatné a neochotné. Zdravotnictví je v Čr za hubičku a je to špička ve světě. Lidé prostě umírají, i když děláte, co můžete, bohužel.

+37/−1
17.7.2015 10:45

J53a59n 61H54l26a59v52á86č 4691559503

Smrt je naprosto přirozená součást života , my se jí snažíme často zcela proti přírodě odvracet, a někdy se to nepovede. V případě, že doktor zjevně nepochybí - tj. místo dohledu odejde na tancovačku a nebo se opije pod obraz boží , je hledání optimálních zdravotních postupů a chyb doktorů nesmysl a z hlediska pozůstalých sice možná pochopitelná, ale nesprávná reakce. Navíc požadovat peníze za smrt vlastního dítěte je vrcholně neetické.

+7/−4
17.7.2015 10:40

L52a55d87i21s65l31a74v 24V26o85l52f 9567542241185

Chápu že smrt milované osoby je bolestivá, natožpak dítěte, ale zalovat někoho jen protože mám pocit že udělali špatný posudek? Když chci někoho takhle osocit, musím to mít podložene... Tohle mi už přijde trochu zoufale

+5/−3
17.7.2015 10:39

M60i73c44h16a84l 13S97n40o33p67e41k 7201308725347

no tak jasně že za to nemocnice nemůže. Holčička prostě umřela jen tak, sama od sebe. Vždycky přece když v nemocnici někdo omylem umře, tak za to nemocnice nemůže RvRvRvRvRvRvRvRvRv

+3/−26
17.7.2015 10:37

T16o57m43á45š 93B54r69y86k48n24a40r 1145117823672

Snopku, Snopku, ta holčička měla  dle toho, co píšou, závažnou (zřejmě ani ne vyléčitelnou) nemoc ;-)

+5/−2
17.7.2015 10:47

V16o14j98t12ě50c90h 22T34r49u65h49l57á57ř 2865979886

Vy jste vůl

+9/0
17.7.2015 10:49

K63a93r53l60a 46N97o20v78á24k15o14v57á 4664692715937

No, oni tak lidi někdy umírají sami od sebe. To jste nevěděl ? Člověk totiž není nesmrtelný a i dítě může mít závažnou nemoc, na kterou zemře, poněvadž lékaři jsou na ni krátcí.

+4/0
17.7.2015 11:39

J38a50n 98N35o16v30ý 3708823249457

Já některé lidi prostě nechápu.Žalovat doktora v nejasných případech kdy roli nehrál alkohol apod. mi přijde jako urážka všech doktorů.I doktoři jsou jenom lidi a i když dělají svojí práci a jsou za ní zodpovědní, tak lidské tělo je z mnoha pohledů stále tak neprobádaná záležitost, že i přes veškerou snahu může pacient umřít, ale to přeci není důvod žalovat doktory.Neslyšel jsem o tom,že by někomu mrtvé dítě nahradili tři miliony.

+19/−2
17.7.2015 10:31

M18o94n38i15k22a 38R61o26l51l49o17v39á 5163682156875

Nehledě k tomu,ze tohle nebylo zdravé dítě,které by zcista jasná doktoři zanedbali.

+9/−2
17.7.2015 10:35

V33o36j85t18ě76c81h 95T77r62u29h46l98á62ř 2575729816

Přesně.

Zemřelo prakticky z přirozených příčin té nemoci, ale určitě nezemřelo díky tomu, že se mu doktoři nevěnovali.

+5/−1
17.7.2015 10:49
Foto

B77o31h62u12n82k85a 10J90a28n15č53a29ř53í30k21o91v65á 8100419475

nikdo netvrdí, že se mu nevěnovali, ale že špatně léčili...

+1/−1
17.7.2015 11:25

J55a38r36o41s23l41a36v 58K19o25v26á87ř91í44k 4568383470510

A za to může požadovat náhradu jen blb.

+2/−1
17.7.2015 11:32

M85o49n50i84k26a 58R76o52l57l19o98v34á 5163952566405

Víte co,jakmile člověku zemře někdo v nemocnici,tak nastává proces obviňování okoli,.Ano,kolikrát doktoři něco zanedbaji,ale to je promile pripadu,kdy za smrt opravdu může zdravotnický personál.

+1/−1
17.7.2015 11:32

E44v31a 92H36a70s69n53í72k42o18v89á 1364401606854

Zvykli jsme si, že (nejen) děti v ČR na nemoci neumírají. Každá smrt je tedy podezřelá a advokáti budou mít žně.

Nevím, jak vy, ale raději bych chtěla být léčená doktorem, který je sebevědomý a ví co dělá, i když je tu riziko, že se třeba operace nepovede.

Protože pokud právní systém udělá z doktorů uzlíček nervů, pacientům to moc nepomůže. I tady platí, že kdo nic nedělá, nic nepokazí, že? Akorát ani nezachrání život.

+18/−2
17.7.2015 10:31

A64l63e28š 57M54e96t15l52i20c81k45ý 4882784494209

Je to smutné, Ale jedna věc mě na tom celém dostává, to vážně jdou tolik po penězích, že když odborníci se shodli na tom,že chyba nebyla,tak je zažalovali za podvod? Kolik praxe a jaký obor medicíny má ten jejich právník? Celé to na mě působí,že prostě se snaží vytřískat peníze,stůj co stůj, i když prostě lékaři dělali co mohli. Já chápu,že jim zemřelo dítě,ale ti lékaři jistě nekonali s cílem zabít,ale zachránít.  A veřím,že jsou to zkušení lekáři, kteří zachránili mnoho životů, někdy je bohužel ta dáma s kosou silnější.

+33/−5
17.7.2015 9:40

K89r20i91s44t13i21n16a 53B25l25ü79m96e22l83o49v86á 2254277588220

Na jednu stranu... nemocnice těžko přizná, že pochybila (i když pochybila), takže stojí za to, se v případě opravdových nejasností soudit. Na druhou stranu mám ale pocit, že dnešní doba neustále hledá nějakého viníka (odškodnění), a to i v případech, kdy žádný neexistuje a jde o smolnou shodu náhod. Tento případ na mne působí spíš jako druhá varianta a proto jsem rozmrzelá. Jako vy.

+21/−2
17.7.2015 9:44

J69i51ř77í 98P84a47u26l 3496265877332

Ano, pomalu se blížíme americkému právu. Na druhou stranu nemocnice i lékaři budou pravděpodobně pojištěni, pokud ne jsou to hazardéři. A protože takových případů nebude mnoho,. nevidím důvod, proč by pojišťovna nemohla jednou za čas plnit pojistku.

+2/−1
17.7.2015 10:01

E63v93a 92H97a98s25n48í25k82o52v57á 1734421396264

Bojím se, že případu bude přibývat. Když někdo zemře v nemocnici, vždycky je tu možnost pochybení.

+2/−1
17.7.2015 10:24

A17l40e35x42a58n73d61r 89C96h30y68t24i45l 2274732885131

Pokud jste rodic a zemre Vam dite a Vy bezpodminecne  verite, ze chyba na strane lekaru byla. Chcete pro ne trest citelny a znatelny. Chcete, aby je to bolelo. Kazdy kdo Vam bude oponovat bude automaticky lhar nebo podplaceny.

Ja se tomu oproti Vam vubec nedivim a toto chovani po psychologicke strance chapu.

+8/−1
17.7.2015 10:04

M98a37g56d42a28l90e50n86a 10M77o42u39č26k93o13v65á 3559308185192

Taky věřím, že nejde až tak o ty peníze.

+3/−3
17.7.2015 10:06

J89i54ř73í 89N41e12k10u77l56a 3349798644775

spíš tomu právnímu zástupci jak těm rodičům

+3/0
17.7.2015 10:11

M67o69n43i11k68a 74R21o44l90l70o72v82á 5573662146735

Pokud nejde o peníze,tak by mohli bojovat o uznání viny třeba v médiích a neresili by peníze,ne?

+4/−1
17.7.2015 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.