Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena za rozpůlenou pizzu o 40 procent vyšší. Po kritice z menu zmizela

Restaurace v Třebechovicích pod Orebem se snažila neobvyklým způsobem odrazovat své hosty od toho, aby si ve dvou objednávali jednu pizzu napůl. Pokud tak učinili, přirazila k ceně jídla 40 procent. Netradiční účtování sklidilo kritiku na sociální síti. Podle inspekce je ale v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T63r55a70i75k46o 89T53r58u32h33l81a83r 9228479960233

nekdy v roce 1983, hluboko do kapsy, ale chut na pizzu velika, takze jsme se 3 vydali do Pizzeria bar v East Boston, pizza 22 inch je velka, dost pro Cesky kluci, dali jsme co po kapsach bylo, ale kdyz prislo ke placeni, tak cisnik rekl ze sef ma dneska narozeniny, takkze pizza je zadarmo a muzem si dat i dalsi!

Vzpominky  na pizzeria zustanou.

+2/−1
22.8.2015 21:54

T91r73a31i63k82o 95T40r18u47h83l53a37r 9988399210253

koukam na parkovisti, kde je stanek sjidlem-pitim, prijedou 3 auta z Holandska,

obsadi stolky a vyndaji svoje privezene svaciny, hezky se napapaji, u stanku nenechaji ani gulden, nekdy po sobe i uklidi, a zase jedou dal, takze jinej kraj, jinej mrav. Tedy pouceni je: kdyz uz  jdes do restaurace, tak nejsi na nadrazi ale v soukromem objektu, ktery tam je proto, abys tam neco utratil, nebo to snad nejni jasny?

0/0
22.8.2015 21:36

P42e26t19r 57K69o12n35í80č97e57k 8884872295705

A jestli si za tím majitelka tak stojí, proč zrušili Facebook? ;-D A argument "tak si tu práci pojďte zkusit" je taky na zabití. Takhle nějak se chová "podnikatelka" bez vkusu a zdravého obchodního rozumu, která dostane hospodu od manžela, aby se něčím zabavila.

+1/−1
22.8.2015 15:28

L66u81k81á60š 60P37r51a78j21z67l24e62r 8389625468255

Takové řešení je poněkud nešťastné, na druhou stranu v ČR si pořád spousta lidí neuvědomuje, že restaurace nabízí služby! Není to samoobsluha, řeznictví nebo vietnamské bistro na rohu, aby nějaký chytrák pořád porovnával ceny vody, vína atd. se supermarketem. Těch 60,- neplatíte v dobré restauraci za vodu jako produkt, ale za to, že sedíte někde v pěkném místě v centru města a někdo vám ji přinese pod nos a uklidí po vás...

Vidím to ve svém okolí, spoustě lidem přijde dát dvě stovky za to že jim někdo naservíruje večeři a hodinu je obskakuje pomalu moc.:-/

+2/0
22.8.2015 11:22

M51i94r38o48s52l88a47v 50B64u34d17a 9522872757262

Co to je proboha za blbost? Běžně si nechávám v pizzerii rozdělit pizzu na osminky klidně i na tři talíře a bez přirážky! Ani v Itálii jsem nic podobného nezažil!

+2/−1
22.8.2015 10:14

J47i77r83i 73Z62u15z51a43ň17á72k 4728430823976

PODNIKATEL= ZLODĚJ je to ,až neuvěřitelné co ti hl;-Dupáci ještě vymyslí.

0/−1
22.8.2015 10:11

J94i76ř62í 28D71o53h42n17a71l 5885100235855

Vetsina podnikatelu rozhodne nejsou zlodeji. Koneckoncu i v te hospode mohou byt poctivi, to nedokazu posoudit.

+2/0
22.8.2015 17:20

P59e71t73r 61M45i75c69h21a25l 2360924881892

S manželkou si dáváme pizzu napůl celkem pravidelně. NIkdy a nikde jsme s tím neměli jediný problém. Vzždycky jsme dostali talíř z pizzou nakrájenou na 6 - 8 dílků, dva malé talířky a dva příbory. A nikdy po nás nikdo nechtěl žádnou přirážku. Pravda ale je, že ve v článku zmíněném pajzlu jsme nebyli.

Mimochodem, takhle jako my to dělá celkem dost párů a slušná restaurace to respektuje. On si tam člověk totiž k jídlu dá i něco k pití, kávu a pod a při placení nechá dobré obsluze i spropitné, takže se to musí vyplatit. A jen tak mimochodem, spokojený zákazník se vrací.

+3/−1
21.8.2015 22:36

D73a17n 81H36o21l75i35c57k54ý 5264220396161

no nazývat hospodu, kde jste nikdy nebyl pajzlem je trošku přes čáru, ale se vším ostatním souhlas.

+1/0
22.8.2015 9:07

P28a90v71e43l 21Š37i66m22á85n79e49k 4690398804675

Damy a panove, kazdy podnikatel ma pravo nasadit si za sve produkty sve ceny, my jako zakaznici mame zase pravo - v pripade nespokojenosti - tam priste nenakupovat. K tomu ale v dnesni dobe mame jeste pravo stezovat si na socialnich sitich a vseobecne na internetu. Treba to majitel restaurace jeste nevi, mame jiz rok 2015 a svym pristupem k zakaznikum si prave zadelal na poradnou antireklamu a dobre mu tak...

+1/−2
21.8.2015 21:42

L37u71d54v25i92k 40S58p48i94n47k13a 1902587570815

tak proto se čechům říká v zahraničí paštikáři.

0/−4
21.8.2015 17:54

K18r42y30š48t70o93f 43H12l14a46v49á68č 9502409368652

proto, že se někteří hostinští snaží hosty okrást? 8-o

+2/0
21.8.2015 19:07

J68o51s75e94f 18P46r17o64c13h70á16z49k89a 7196726928694

Vrkněte někdo, co je to za podnik! Mám to do Třebechovic kousek, docela bych se jel na ty vy...y podívat. "A pane vrchní, mohl byste nám, prosím, tu píícu rozdělit na osminky?"

0/−1
21.8.2015 15:55

M68i81r83e27k 10K71o24v57a63c50i39k 5121521661167

No doslovně vzato, kdybyste tu pizzu konzumovali ve třech a více lidech, tak by vám žádnou přirážku účtovat neměli ;-D

0/0
21.8.2015 15:58

D14a46n68i29e26l37a 63U85r90b96a20n10o34v47á 2604430175226

prý je to toto http://www.felicita-loriginale.cz/

0/0
21.8.2015 16:04

J33o29s17e92f 88P23r52o97c60h17á29z35k62a 7536776228664

Aháá! No tak to už se nedivím ničemu. Tenhle podnik skvělá pověst předchází již drahnou řádku let...

0/0
21.8.2015 16:47

D71a48v49i65d 55V62a23c79h27t47a62r26č90í51k 8189592925728

Už vím,kde nikdy nevkročím :D, více takových článků a lidé si dají bacha na rádoby podnikatele,kteří podnikají v restauratérství

+2/0
21.8.2015 15:31

K79a33r21e57l 55U75r27b76a55n 2654654431659

Zdejší reakce vypovídají o maloměšťácké povaze Čecháčků. To jsou přesně ti, kteří si v restauraci neobjednají ani pití. Když na to nemáte, tak tam nelezte. Cena je navýšená logicky proto, že obsluha musí obsluhovat dva zákazníky. Je zcela běžné, že je navýšena cena i u polovičních porcí normálního jídla (nikde, kde jsou rozumní  vám to nedají za polovic).

+4/−17
21.8.2015 14:43

D31a22n80i87e94l66a 56U76r65b93a22n70o75v88á 2814690655216

Poloviční porce běžných jídel jednak obvykle fyzicky nejsou poloviční a druhak u pizzy jde o náklady spojené s jedním talířem a příborem od jejich donesení po jejich umytí, což rozhodně není 40% z ceny pizzy. A jinak budete se divit ale jasu restaurace které si zákazníků váží. V naší pizzerii nejenom že vám pizzu rozpůlí a neplatíte navíc ani korunu ale ještě vám ochotně tu pizzu upečou tak že je každá polovina jiná, tak že pokud jste dva a každý chcete jen půlku pizzy ale každý máte chuť na jinou, tak v tom není problém.

Kdyby ty jejich pizzy byly za 80 korun tak chápu, že se jim poloviční porce nevyplatí ale vzhledem k cenám v té restauraci jde spíš o nenažranost majitele než o maloměšťáckou povahu Čecháčků - on jen blbec dá za něco tak običejného jako voda 80 korun jen aby nevypadal že je maloměšťák..

+9/−1
21.8.2015 14:52

P69e80t97r 87P54o24s92p73i47s78i16l 4573240835803

Tady přeci nejde o ty dvě porce, kdyby šlo o dva servisy polovičních jídel. Ale že vás fízluje číšník, zda neukusujete od druhého. Já si například běžně objednávám pizzu a salát, přítelkyně jen salát a pak (proti mé vůli) mi nějaký kus ukradne. :-)

Takže jsem "čecháček", kdy si myslím, že číšník nemá fízlovat a buzerovat hosty a účtovat jim za konzumaci objednaného jídla ve dvou přirážku?

+7/0
21.8.2015 15:04

V41í13t 20B62r23z92o46b94o24h39a97t85ý 7780852453171

Prosím Vás, zajímalo by mě, jaký je rozdíl v nákladech mezi tím když si dám jednu pizzu a partnerka jen pití od toho když si dám s parnerkou jednu pizzu na půl z jednoho talíře? .... apropo v restauraci jsem byl koupili jsme si pizzy dvě, každý jsme ochutnali i pizzu druhého takže nám byli naúčtovány dvě pizzy a dvakrát příplatek. Můžete mi říct jaký náklad vznikl restauraci v mém případě?

+5/0
21.8.2015 15:28

M89i54r89e73k 83K33o33v35a73c11i92k 5181971581467

Proč Čecháčkové, vy světoběžníku? Ve světě se pizza naprosto běžně jí společně. To se máme nacpat k prasknutí, abysme nebyli za Čecháčky? Co když si někdo dá polévku a sálát a pizzu na půl?

My s přítelkyní v pizzerii jíme naprosto běžně, že já mám pizzu, ona těstoviny, k tomu máme dohromady velký salát a třeba si i kus porce pak vyměníme....

+4/0
21.8.2015 15:49

P96e86t93r 57K77o59n12í97č81e32k 8854822585555

Jak obsluha obsluhuje dva zákazníky, když ten druhý (třeba manželka) "jen sedí", zatímco manžel objedná, pak se přinese jedna pizza na jednom velkém talíři a ti dva vedle sedící manželé ji rukama sní společně, každý 4 dílky. Ta přirážka je hlavně proto, aby se ta hospoda zalepila za to, že ten druhý "jako že nejí". Proto je to sviňárna.

0/0
22.8.2015 15:23

P37e23t86r 12P71o26s13p34i19s96i18l 4793830885213

Koukám, že ty ceny mají vyšší než leckde v Praze a ještě vás tam fízluje číšník, zda si nekousnete od druhého?

http://www.felicita-loriginale.cz/restaurace-pizzeria/pizza/pizza-cs.php

0/0
21.8.2015 14:39

P98e37t95r 65M92i11c98h84a38l 2670574871552

Stačila mi Margherita za 122 a dál jsem nečetl. To není hospodský, ale starý Lotrando. :-)

0/0
21.8.2015 22:38

P17e50t97r 49P74o78s45p87i15s16i36l 4413430725763

Za dva servisy jídel jako půlek pizzy na tom nevidím nic zas tak podivného. Ale to jako ta přirážka původně byla, že když dva lidé snědli dohromady jednu pizzu, tak bdělý číšník připsal na účet přirážku?8-o

0/0
21.8.2015 14:09

M96i48r97e74k 22K85o82v94a88c26i65k 5541381371587

No co tu jeden host popisoval (samozřejmě může a nemusí být pravda), tak dokonce účtovali přirážku za to, že měli dvě pizzy, ale vyměnili si kousky...

0/0
21.8.2015 14:16

P44e24t37r 56P26o68s98p67i14s15i53l 4333920315693

;-DNeuvěřitelný. Ale jediná obrana je prostě do takového pajzlu nechodit a nejlépe to co nejvíce rozšířit mezi lidi a ti by z principu měli takový pajzl jednou pro vždy "bojkotovat".

+2/0
21.8.2015 14:25
Foto

P33e59t37r 31D87o88k68t81o74r 8698340556181

tohle zase může vymyslet jenom čecháček podnikatelíček

+1/−2
21.8.2015 14:06

P33e19t33r 16K59a56m71e22n14i85c55k18ý 2963795928695

Ano, někomu bude stále divné, že pizza, kterou si koupím v sámošce za 30 korun, stojí v restauaci 120 (proboha, okradli mě!). A ještě si ji nemůžu sníst ve víc lidech - drzost, restauraci zavřít!

Nějak se zapomíná na ekonomiku provozu každé restaurace. Platí se za servis, jen malá část ceny je za jídlo samé.

+1/−2
21.8.2015 13:50

B88o72h29u92s15l27a16v 49K68r74á41l62í86k 2911220899446

V tomhle případě jde o to, aby majitel restaurace měl určitý cit pro zvyklosti a dokázal ty podmínky gramotně napsat, aniž by si tím udělal ostudu. Ale stylistická a grafická úroveň toho jídeláku je příšerná a ta formulace je opravdu tragicky legrační.

+2/0
21.8.2015 13:57

M93i80r46e72k 46K59o57v29a72c80i23k 5891191751227

Já chápu, že chtějí příplatek za to, že si dáme jednu pizzu a chci jí rozpůlit na dva talíře. Pokud by byla pizza opravdu dobrá, neměl bych problém se tam i za takových podmínek vrátit. Nechápu ale, že chtějí příplatek za to, že si dáme dvě pizzy a kousek si vyměníme. To je prostě kálení na hlavu a to bych neakceptoval. Nikdo neříká, že se má restaurace zavřít, ale reklamu si prostě dobrou neudělali...

Jinak pizza se naprosto běžně jí ve více lidech!

+6/0
21.8.2015 13:58

D16a16n44i81e88l39a 13U16r98b20a86n96o79v50á 2984630955176

Kdyby chtěl za zvýšený servis což v tomto případě obnáší jeden ušpiněný talíř a příbor navíc plus donáška a odnáška číšníka třeba 10% OK ale 40% nemá s normální ekonomikou restaurace nic společného, Navíc dle jejich jídeláku je to restaurace kde je jídlo poměrně drahé, tak že určitě nemají ceny jídla na spodní hranici ziskovosti. 

Porovnávat to s pizzou ze samoobsluhy je nesmysl. Každý samozřejmě ví že v restauraci musí zaplatit číšníka nájem topení a podobně, ale všeho s mírou. Zákazník zase není úplný blbec aby musel platit všechno. A dobrá restaurace, kde se dobře vaří a lidé se tam vracejí navíc nemusí takovéhle fígle používat, protože má dost klientů na to aby je nemusela odírat, když si chtějí dát pizzu na půl.

+2/0
21.8.2015 15:07

A44l97e87n31a 88F52i23r70s72t42o46v92á 8589591974280

Jednání restaurace je naprosto v pořádku, může si určovat ceny tak, jak Jim to vyhovuje. Pokud se to někomu nelíbí, ať jde vedle.

+2/−2
21.8.2015 13:48

M55i79r56e39k 11K14o90v74a47c62i58k 5611761771727

A ono se tu mluví o něčem jiném???

+4/0
21.8.2015 13:59

B26o26h82u73s76l33a84v 26K91r68á27l66í70k 2691150609376

Ano, každá restaurace má plné právo si udělat ostudu a negativní reklamu. ;-D

+12/0
21.8.2015 14:07

D97a61n94i29e16l65a 15U40r17b23a83n36o92v60á 2934930685296

no každopádně je zajímavé že se to nelíbí a restaurace to z jídeláku už stáhla...........víte ono to české držet hubu a krok není vždy dobré povyšovat jako to nejlepší možné řešení...

+3/0
21.8.2015 15:09
Foto

V76í75t 85R31a93i70s62e64r 2701837476298

Tady se pozná, kdo umí stolovat v restauraci (ne v bufetu), kdo je pouhý konzument a přemýšlí jen z uživatelského úhlu pohledu a naopak kdo chápe, že restaurace na určité úrovni prostě nebude preferovat dělení jedné porce mezi dva lidi, protože to nepatří k jejímu standardu a ani se to nevyplatí. To je celé. Článek docela o ničem a jen doufám, že tenhle laciný solokapr nepoškodí majitele restaurace. Budovat se dá něco roky, ale špatné slovo to může zničit za několik dnů.

+5/−12
21.8.2015 13:18

R53a19d60o76s43l68a20v 10K89l97a17u32d71a 5114498384842

Ono se tady hlavně pozná něco úplně jiného. Idiot, který si nechá tentočkovat na hlavu a ještě u toho chrochtá blahem.

+6/0
21.8.2015 13:19

B50o75h66u33s65l51a94v 31K91r87á18l52í34k 2711960789216

Ano, jde o tu určitou úroveň. Od provozovatele restaurace člověk čeká, že se nebude na jídelním lístku prezentovat na úrovni buranského taxikáře z pražského Staromáku. A pokud si majitel restaurace na svůj jídelní lístek napíše "špatná slova", která zničí jeho pověst, tak si za to může docela sám.

+13/−1
21.8.2015 13:21

J70a72n 65S63v60o74b27o64d12a 3267794879573

Majitel se "poškodil" sám a nikdo na něj nepravdivou špínu neháže. Naopak Váš úhel pohledu mi přijde dosti pokřivený.

+7/0
21.8.2015 13:24

V59í87t 67B65r55z50o80b12o57h65a35t20ý 7530602863401

Tento článek ale v ničem nelže, jen mluví o obchodní praktice jedné restaurace. Nic víc nic míň. Takže o špatném slovu, které někoho poškodí nemůže být ani řeč.  V podnikání je každé rozhodnutí riziko, které Vám může jak vydělat, tak Vás položit. Pokud restaurace cílí na lidi, kteří jak píšete umí stolovat a nejsou konzumenti, tak se přece nemusí ničeho bát, její klientela bude nad článkem patřičně nad věcí, mám ovšem pocit, že restaurace cílí uplně na jinou skupinu lidí .....

+10/0
21.8.2015 13:25
Foto

V23í86t 97R23a82i62s92e84r 2411697276698

tam spíše cílí tento článek, diskuze jede a reklamu je vidět :) ... no, taky podnikání, že jo :) ... jinak máte pravdu, ale stejně si myslím, že článek uškodit může

0/0
21.8.2015 13:32

B52o49h18u91s19l30a60v 36K51r59á51l11í80k 2801220179406

Za to už si může majitel té restaurace sám, jestli mu publicita víc pomůže, anebo uškodí. Navštěvovat podniky s extrémně špatnou pověstí je taky zajímavý typ zážitkové turistiky.

+3/0
21.8.2015 13:36

T52o16m24á40š 33R88i38c80h73t74r 3963936810347

Ten článek je o tématu, které vzbudilo silnou společenskou reakci. Takže velmi v pořádku. Že vy budete brácha majitele té restaurace? ;) Přirážet vůči nevzniklému nákladu a přesvědčení o tom, že každý si musí objednat všechno, je neschopnost obchodníka typická pro naše porevoluční období, ale ve vyspělém světě to nemá místo.

Často mi partnerka řekne "já se napiju od tebe". Tam, kde by mi takové pivo kvůli tomu o 40 % podražili, bych už nikdy nepáchl :)

+7/−1
21.8.2015 13:36

B84o33h21u58s18l56a42v 11K33r98á59l88í62k 2451950429116

Jinak řečeno, každá restaurace se snaží vydělat, ale musí to dělat s jistou úrovní. Nesmí z nich čouhat prvoplánová hamižnost jak sláma z bot.

+2/0
21.8.2015 13:38
Foto

V49í85t 54R87a63i12s38e29r 2601797216448

to je asi jádro problému... někdo v tom vidí hamižnost, někdo prostě majitelovu obchodní poilitiku, která patří k určité úrovni restaurace (teď myslím obecně nedělení porcí)... to je celé...

0/0
21.8.2015 13:42

B54o63h42u68s35l65a77v 69K32r14á59l96í51k 2821240809446

I to je umění obchodníka. Umět svoji obchodní politiku zformulovat tak, aby ji zákazníci vnímali jako výhodu a vstřícnost a ne jako snahu oškubat je, jak se dá. A jistě to chce i trochu citu pro cílovou skupinu - pokud někam chodí rodiny s dětmi, turisté nebo zamilované dvojice či manželské páry, tak to vyžaduje trochu jiné standardy než v restauraci určené pro lobbisty, mafiány a nabubřelé manažery, kteří si určitě z talíře navzájem ochutnávat nebudou. Ale ani ti asi nebudou chodit do restaurace majiteli, který se prezentuje takhle.

0/0
21.8.2015 13:54

T35o92m83á41š 73R56i18c36h45t31r 3303816390567

Víte, naprostý souhlas. Mě taková obchodní politika uráží. Má-li ale u jiných úspěch, pak tu má své místo. Ale prodávat rohlík dráž jen proto,  že si dcerka kousne, mi přijde lehce úchylné.

0/0
22.8.2015 0:04

O76n31d65ř77e44j 26H29o37r78á27k 8719784451

Ty máš na mysli restaurace, které si na nějakou úroveň jen hrají. Ve skutečné restauraci na úrovni by se v jídelním lístku takováhle věta neobjevila, protože tam nedělají  ze zákazníků pitomce. Pokud chce restaurace na úrovni příplatek za servis, tak si ho přirazí paušální částkou na osobu nebo jako procento z konzumace. Ostatně dát si ve dvou lidech porci napůl je i v dobrých restauracích naprosto běžný a samozřejmý požadavek, kterému personál bez řečí vyhoví. Protože v dobré restauraci zkrátka chtějí, aby zákazník byl spokojen, a ne  z něj vyrazit peníze navíc za každou cenu. A ze strany zákazníka by ovšem zase mělo být samozřejmé, že takový ochotný přístup při placení náležitě ocení.

+3/0
21.8.2015 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.