Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena za rozpůlenou pizzu o 40 procent vyšší. Po kritice z menu zmizela

Restaurace v Třebechovicích pod Orebem se snažila neobvyklým způsobem odrazovat své hosty od toho, aby si ve dvou objednávali jednu pizzu napůl. Pokud tak učinili, přirazila k ceně jídla 40 procent. Netradiční účtování sklidilo kritiku na sociální síti. Podle inspekce je ale v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96r68a42i41k63o 78T45r64u81h52l35a24r 9238979770443

nekdy v roce 1983, hluboko do kapsy, ale chut na pizzu velika, takze jsme se 3 vydali do Pizzeria bar v East Boston, pizza 22 inch je velka, dost pro Cesky kluci, dali jsme co po kapsach bylo, ale kdyz prislo ke placeni, tak cisnik rekl ze sef ma dneska narozeniny, takkze pizza je zadarmo a muzem si dat i dalsi!

Vzpominky  na pizzeria zustanou.

+2/−1
22.8.2015 21:54

T42r38a13i82k83o 80T35r49u29h88l59a30r 9338129430443

koukam na parkovisti, kde je stanek sjidlem-pitim, prijedou 3 auta z Holandska,

obsadi stolky a vyndaji svoje privezene svaciny, hezky se napapaji, u stanku nenechaji ani gulden, nekdy po sobe i uklidi, a zase jedou dal, takze jinej kraj, jinej mrav. Tedy pouceni je: kdyz uz  jdes do restaurace, tak nejsi na nadrazi ale v soukromem objektu, ktery tam je proto, abys tam neco utratil, nebo to snad nejni jasny?

0/0
22.8.2015 21:36

P65e42t47r 68K77o16n22í57č61e96k 8474712495625

A jestli si za tím majitelka tak stojí, proč zrušili Facebook? ;-D A argument "tak si tu práci pojďte zkusit" je taky na zabití. Takhle nějak se chová "podnikatelka" bez vkusu a zdravého obchodního rozumu, která dostane hospodu od manžela, aby se něčím zabavila.

+1/−1
22.8.2015 15:28

L70u17k24á24š 48P48r85a44j10z26l43e91r 8219745288255

Takové řešení je poněkud nešťastné, na druhou stranu v ČR si pořád spousta lidí neuvědomuje, že restaurace nabízí služby! Není to samoobsluha, řeznictví nebo vietnamské bistro na rohu, aby nějaký chytrák pořád porovnával ceny vody, vína atd. se supermarketem. Těch 60,- neplatíte v dobré restauraci za vodu jako produkt, ale za to, že sedíte někde v pěkném místě v centru města a někdo vám ji přinese pod nos a uklidí po vás...

Vidím to ve svém okolí, spoustě lidem přijde dát dvě stovky za to že jim někdo naservíruje večeři a hodinu je obskakuje pomalu moc.:-/

+2/0
22.8.2015 11:22

M40i78r18o89s57l80a60v 19B66u35d26a 9542302857422

Co to je proboha za blbost? Běžně si nechávám v pizzerii rozdělit pizzu na osminky klidně i na tři talíře a bez přirážky! Ani v Itálii jsem nic podobného nezažil!

+2/−1
22.8.2015 10:14

J63i10r66i 28Z52u15z19a63ň94á57k 4308410303356

PODNIKATEL= ZLODĚJ je to ,až neuvěřitelné co ti hl;-Dupáci ještě vymyslí.

0/−1
22.8.2015 10:11

J85i94ř47í 38D45o65h67n62a58l 5145880555145

Vetsina podnikatelu rozhodne nejsou zlodeji. Koneckoncu i v te hospode mohou byt poctivi, to nedokazu posoudit.

+2/0
22.8.2015 17:20

P57e23t32r 40M23i24c82h78a91l 2530554751192

S manželkou si dáváme pizzu napůl celkem pravidelně. NIkdy a nikde jsme s tím neměli jediný problém. Vzždycky jsme dostali talíř z pizzou nakrájenou na 6 - 8 dílků, dva malé talířky a dva příbory. A nikdy po nás nikdo nechtěl žádnou přirážku. Pravda ale je, že ve v článku zmíněném pajzlu jsme nebyli.

Mimochodem, takhle jako my to dělá celkem dost párů a slušná restaurace to respektuje. On si tam člověk totiž k jídlu dá i něco k pití, kávu a pod a při placení nechá dobré obsluze i spropitné, takže se to musí vyplatit. A jen tak mimochodem, spokojený zákazník se vrací.

+3/−1
21.8.2015 22:36

D31a25n 22H41o37l49i39c83k79ý 5404770266841

no nazývat hospodu, kde jste nikdy nebyl pajzlem je trošku přes čáru, ale se vším ostatním souhlas.

+1/0
22.8.2015 9:07

P29a73v10e50l 62Š39i95m11á61n49e72k 4260178264475

Damy a panove, kazdy podnikatel ma pravo nasadit si za sve produkty sve ceny, my jako zakaznici mame zase pravo - v pripade nespokojenosti - tam priste nenakupovat. K tomu ale v dnesni dobe mame jeste pravo stezovat si na socialnich sitich a vseobecne na internetu. Treba to majitel restaurace jeste nevi, mame jiz rok 2015 a svym pristupem k zakaznikum si prave zadelal na poradnou antireklamu a dobre mu tak...

+1/−2
21.8.2015 21:42

L55u93d50v90i62k 35S44p51i50n26k75a 1482257300765

tak proto se čechům říká v zahraničí paštikáři.

0/−4
21.8.2015 17:54

K82r53y24š38t93o18f 78H50l90a26v79á18č 9692759498252

proto, že se někteří hostinští snaží hosty okrást? 8-o

+2/0
21.8.2015 19:07

J29o33s91e38f 85P89r86o63c58h84á32z59k33a 7856896798794

Vrkněte někdo, co je to za podnik! Mám to do Třebechovic kousek, docela bych se jel na ty vy...y podívat. "A pane vrchní, mohl byste nám, prosím, tu píícu rozdělit na osminky?"

0/−1
21.8.2015 15:55

M83i66r29e11k 78K31o38v75a52c58i74k 5811261741757

No doslovně vzato, kdybyste tu pizzu konzumovali ve třech a více lidech, tak by vám žádnou přirážku účtovat neměli ;-D

0/0
21.8.2015 15:58

D10a11n56i25e33l91a 89U92r65b60a78n19o85v29á 2274140355986

prý je to toto http://www.felicita-loriginale.cz/

0/0
21.8.2015 16:04

J37o84s19e30f 23P50r11o62c61h43á40z21k80a 7416206558584

Aháá! No tak to už se nedivím ničemu. Tenhle podnik skvělá pověst předchází již drahnou řádku let...

0/0
21.8.2015 16:47

D31a39v74i56d 87V93a72c62h50t98a22r51č56í34k 8549482825888

Už vím,kde nikdy nevkročím :D, více takových článků a lidé si dají bacha na rádoby podnikatele,kteří podnikají v restauratérství

+2/0
21.8.2015 15:31

K88a65r79e87l 16U23r69b40a55n 2624534791469

Zdejší reakce vypovídají o maloměšťácké povaze Čecháčků. To jsou přesně ti, kteří si v restauraci neobjednají ani pití. Když na to nemáte, tak tam nelezte. Cena je navýšená logicky proto, že obsluha musí obsluhovat dva zákazníky. Je zcela běžné, že je navýšena cena i u polovičních porcí normálního jídla (nikde, kde jsou rozumní  vám to nedají za polovic).

+4/−17
21.8.2015 14:43

D98a39n69i94e73l60a 52U49r90b45a67n72o50v88á 2214140185846

Poloviční porce běžných jídel jednak obvykle fyzicky nejsou poloviční a druhak u pizzy jde o náklady spojené s jedním talířem a příborem od jejich donesení po jejich umytí, což rozhodně není 40% z ceny pizzy. A jinak budete se divit ale jasu restaurace které si zákazníků váží. V naší pizzerii nejenom že vám pizzu rozpůlí a neplatíte navíc ani korunu ale ještě vám ochotně tu pizzu upečou tak že je každá polovina jiná, tak že pokud jste dva a každý chcete jen půlku pizzy ale každý máte chuť na jinou, tak v tom není problém.

Kdyby ty jejich pizzy byly za 80 korun tak chápu, že se jim poloviční porce nevyplatí ale vzhledem k cenám v té restauraci jde spíš o nenažranost majitele než o maloměšťáckou povahu Čecháčků - on jen blbec dá za něco tak običejného jako voda 80 korun jen aby nevypadal že je maloměšťák..

+9/−1
21.8.2015 14:52

P72e97t52r 30P88o78s43p33i60s85i57l 4473200185693

Tady přeci nejde o ty dvě porce, kdyby šlo o dva servisy polovičních jídel. Ale že vás fízluje číšník, zda neukusujete od druhého. Já si například běžně objednávám pizzu a salát, přítelkyně jen salát a pak (proti mé vůli) mi nějaký kus ukradne. :-)

Takže jsem "čecháček", kdy si myslím, že číšník nemá fízlovat a buzerovat hosty a účtovat jim za konzumaci objednaného jídla ve dvou přirážku?

+7/0
21.8.2015 15:04

V62í22t 21B86r39z79o86b39o48h96a30t21ý 7240642343581

Prosím Vás, zajímalo by mě, jaký je rozdíl v nákladech mezi tím když si dám jednu pizzu a partnerka jen pití od toho když si dám s parnerkou jednu pizzu na půl z jednoho talíře? .... apropo v restauraci jsem byl koupili jsme si pizzy dvě, každý jsme ochutnali i pizzu druhého takže nám byli naúčtovány dvě pizzy a dvakrát příplatek. Můžete mi říct jaký náklad vznikl restauraci v mém případě?

+5/0
21.8.2015 15:28

M35i47r76e80k 81K93o77v49a89c61i50k 5981661911537

Proč Čecháčkové, vy světoběžníku? Ve světě se pizza naprosto běžně jí společně. To se máme nacpat k prasknutí, abysme nebyli za Čecháčky? Co když si někdo dá polévku a sálát a pizzu na půl?

My s přítelkyní v pizzerii jíme naprosto běžně, že já mám pizzu, ona těstoviny, k tomu máme dohromady velký salát a třeba si i kus porce pak vyměníme....

+4/0
21.8.2015 15:49

P34e58t12r 87K75o98n27í78č14e84k 8674142335685

Jak obsluha obsluhuje dva zákazníky, když ten druhý (třeba manželka) "jen sedí", zatímco manžel objedná, pak se přinese jedna pizza na jednom velkém talíři a ti dva vedle sedící manželé ji rukama sní společně, každý 4 dílky. Ta přirážka je hlavně proto, aby se ta hospoda zalepila za to, že ten druhý "jako že nejí". Proto je to sviňárna.

0/0
22.8.2015 15:23

P66e28t67r 36P37o32s10p43i36s86i67l 4443700955763

Koukám, že ty ceny mají vyšší než leckde v Praze a ještě vás tam fízluje číšník, zda si nekousnete od druhého?

http://www.felicita-loriginale.cz/restaurace-pizzeria/pizza/pizza-cs.php

0/0
21.8.2015 14:39

P39e87t72r 56M53i94c62h21a76l 2570594171672

Stačila mi Margherita za 122 a dál jsem nečetl. To není hospodský, ale starý Lotrando. :-)

0/0
21.8.2015 22:38

P71e94t23r 89P54o80s32p42i81s72i38l 4693530905313

Za dva servisy jídel jako půlek pizzy na tom nevidím nic zas tak podivného. Ale to jako ta přirážka původně byla, že když dva lidé snědli dohromady jednu pizzu, tak bdělý číšník připsal na účet přirážku?8-o

0/0
21.8.2015 14:09

M25i29r41e37k 31K11o74v96a94c56i78k 5731141161907

No co tu jeden host popisoval (samozřejmě může a nemusí být pravda), tak dokonce účtovali přirážku za to, že měli dvě pizzy, ale vyměnili si kousky...

0/0
21.8.2015 14:16

P78e76t24r 41P70o41s72p77i89s89i72l 4443560255433

;-DNeuvěřitelný. Ale jediná obrana je prostě do takového pajzlu nechodit a nejlépe to co nejvíce rozšířit mezi lidi a ti by z principu měli takový pajzl jednou pro vždy "bojkotovat".

+2/0
21.8.2015 14:25

P86e10t14r 40D95o56k25t31o85r 8658960976281

tohle zase může vymyslet jenom čecháček podnikatelíček

+1/−2
21.8.2015 14:06

P42e74t16r 27K36a90m92e61n54i21c29k89ý 2513515518465

Ano, někomu bude stále divné, že pizza, kterou si koupím v sámošce za 30 korun, stojí v restauaci 120 (proboha, okradli mě!). A ještě si ji nemůžu sníst ve víc lidech - drzost, restauraci zavřít!

Nějak se zapomíná na ekonomiku provozu každé restaurace. Platí se za servis, jen malá část ceny je za jídlo samé.

+1/−2
21.8.2015 13:50

B57o66h27u81s60l69a78v 69K73r19á43l62í54k 2381750739426

V tomhle případě jde o to, aby majitel restaurace měl určitý cit pro zvyklosti a dokázal ty podmínky gramotně napsat, aniž by si tím udělal ostudu. Ale stylistická a grafická úroveň toho jídeláku je příšerná a ta formulace je opravdu tragicky legrační.

+2/0
21.8.2015 13:57

M54i44r25e82k 54K17o65v31a81c41i87k 5831491541157

Já chápu, že chtějí příplatek za to, že si dáme jednu pizzu a chci jí rozpůlit na dva talíře. Pokud by byla pizza opravdu dobrá, neměl bych problém se tam i za takových podmínek vrátit. Nechápu ale, že chtějí příplatek za to, že si dáme dvě pizzy a kousek si vyměníme. To je prostě kálení na hlavu a to bych neakceptoval. Nikdo neříká, že se má restaurace zavřít, ale reklamu si prostě dobrou neudělali...

Jinak pizza se naprosto běžně jí ve více lidech!

+6/0
21.8.2015 13:58

D73a84n37i97e78l25a 67U72r94b46a53n26o56v39á 2164260455556

Kdyby chtěl za zvýšený servis což v tomto případě obnáší jeden ušpiněný talíř a příbor navíc plus donáška a odnáška číšníka třeba 10% OK ale 40% nemá s normální ekonomikou restaurace nic společného, Navíc dle jejich jídeláku je to restaurace kde je jídlo poměrně drahé, tak že určitě nemají ceny jídla na spodní hranici ziskovosti. 

Porovnávat to s pizzou ze samoobsluhy je nesmysl. Každý samozřejmě ví že v restauraci musí zaplatit číšníka nájem topení a podobně, ale všeho s mírou. Zákazník zase není úplný blbec aby musel platit všechno. A dobrá restaurace, kde se dobře vaří a lidé se tam vracejí navíc nemusí takovéhle fígle používat, protože má dost klientů na to aby je nemusela odírat, když si chtějí dát pizzu na půl.

+2/0
21.8.2015 15:07

A35l62e12n59a 61F60i78r37s89t84o34v64á 8379881694100

Jednání restaurace je naprosto v pořádku, může si určovat ceny tak, jak Jim to vyhovuje. Pokud se to někomu nelíbí, ať jde vedle.

+2/−2
21.8.2015 13:48

M48i26r64e88k 44K15o60v29a61c29i50k 5451251671617

A ono se tu mluví o něčem jiném???

+4/0
21.8.2015 13:59

B39o20h43u16s26l10a68v 53K68r12á22l46í57k 2411160389506

Ano, každá restaurace má plné právo si udělat ostudu a negativní reklamu. ;-D

+12/0
21.8.2015 14:07

D47a73n37i76e61l96a 37U24r84b81a38n88o50v39á 2984840755616

no každopádně je zajímavé že se to nelíbí a restaurace to z jídeláku už stáhla...........víte ono to české držet hubu a krok není vždy dobré povyšovat jako to nejlepší možné řešení...

+3/0
21.8.2015 15:09
Foto

V47í64t 41R15a34i79s71e95r 2851327676138

Tady se pozná, kdo umí stolovat v restauraci (ne v bufetu), kdo je pouhý konzument a přemýšlí jen z uživatelského úhlu pohledu a naopak kdo chápe, že restaurace na určité úrovni prostě nebude preferovat dělení jedné porce mezi dva lidi, protože to nepatří k jejímu standardu a ani se to nevyplatí. To je celé. Článek docela o ničem a jen doufám, že tenhle laciný solokapr nepoškodí majitele restaurace. Budovat se dá něco roky, ale špatné slovo to může zničit za několik dnů.

+5/−12
21.8.2015 13:18

R86a54d89o10s97l50a39v 83K76l22a16u91d41a 5284398644282

Ono se tady hlavně pozná něco úplně jiného. Idiot, který si nechá tentočkovat na hlavu a ještě u toho chrochtá blahem.

+6/0
21.8.2015 13:19

B71o22h61u81s78l68a73v 19K41r49á57l15í65k 2211140559806

Ano, jde o tu určitou úroveň. Od provozovatele restaurace člověk čeká, že se nebude na jídelním lístku prezentovat na úrovni buranského taxikáře z pražského Staromáku. A pokud si majitel restaurace na svůj jídelní lístek napíše "špatná slova", která zničí jeho pověst, tak si za to může docela sám.

+13/−1
21.8.2015 13:21

J93a82n 97S49v41o57b54o90d84a 3347574489733

Majitel se "poškodil" sám a nikdo na něj nepravdivou špínu neháže. Naopak Váš úhel pohledu mi přijde dosti pokřivený.

+7/0
21.8.2015 13:24

V15í49t 16B77r23z19o16b31o18h84a25t89ý 7650112813781

Tento článek ale v ničem nelže, jen mluví o obchodní praktice jedné restaurace. Nic víc nic míň. Takže o špatném slovu, které někoho poškodí nemůže být ani řeč.  V podnikání je každé rozhodnutí riziko, které Vám může jak vydělat, tak Vás položit. Pokud restaurace cílí na lidi, kteří jak píšete umí stolovat a nejsou konzumenti, tak se přece nemusí ničeho bát, její klientela bude nad článkem patřičně nad věcí, mám ovšem pocit, že restaurace cílí uplně na jinou skupinu lidí .....

+10/0
21.8.2015 13:25
Foto

V21í11t 11R45a59i34s55e66r 2771407636168

tam spíše cílí tento článek, diskuze jede a reklamu je vidět :) ... no, taky podnikání, že jo :) ... jinak máte pravdu, ale stejně si myslím, že článek uškodit může

0/0
21.8.2015 13:32

B89o93h44u25s69l67a43v 17K97r87á96l94í49k 2591850969826

Za to už si může majitel té restaurace sám, jestli mu publicita víc pomůže, anebo uškodí. Navštěvovat podniky s extrémně špatnou pověstí je taky zajímavý typ zážitkové turistiky.

+3/0
21.8.2015 13:36

T59o75m56á72š 22R72i33c55h13t24r 3803926490107

Ten článek je o tématu, které vzbudilo silnou společenskou reakci. Takže velmi v pořádku. Že vy budete brácha majitele té restaurace? ;) Přirážet vůči nevzniklému nákladu a přesvědčení o tom, že každý si musí objednat všechno, je neschopnost obchodníka typická pro naše porevoluční období, ale ve vyspělém světě to nemá místo.

Často mi partnerka řekne "já se napiju od tebe". Tam, kde by mi takové pivo kvůli tomu o 40 % podražili, bych už nikdy nepáchl :)

+7/−1
21.8.2015 13:36

B82o54h98u40s23l50a98v 30K97r66á73l80í33k 2131160949986

Jinak řečeno, každá restaurace se snaží vydělat, ale musí to dělat s jistou úrovní. Nesmí z nich čouhat prvoplánová hamižnost jak sláma z bot.

+2/0
21.8.2015 13:38
Foto

V47í58t 82R28a64i17s43e76r 2301207696668

to je asi jádro problému... někdo v tom vidí hamižnost, někdo prostě majitelovu obchodní poilitiku, která patří k určité úrovni restaurace (teď myslím obecně nedělení porcí)... to je celé...

0/0
21.8.2015 13:42

B53o61h23u57s87l24a49v 50K28r71á55l82í38k 2771880979416

I to je umění obchodníka. Umět svoji obchodní politiku zformulovat tak, aby ji zákazníci vnímali jako výhodu a vstřícnost a ne jako snahu oškubat je, jak se dá. A jistě to chce i trochu citu pro cílovou skupinu - pokud někam chodí rodiny s dětmi, turisté nebo zamilované dvojice či manželské páry, tak to vyžaduje trochu jiné standardy než v restauraci určené pro lobbisty, mafiány a nabubřelé manažery, kteří si určitě z talíře navzájem ochutnávat nebudou. Ale ani ti asi nebudou chodit do restaurace majiteli, který se prezentuje takhle.

0/0
21.8.2015 13:54

T49o29m48á17š 24R42i44c66h80t27r 3473646630917

Víte, naprostý souhlas. Mě taková obchodní politika uráží. Má-li ale u jiných úspěch, pak tu má své místo. Ale prodávat rohlík dráž jen proto,  že si dcerka kousne, mi přijde lehce úchylné.

0/0
22.8.2015 0:04

O40n39d62ř53e15j 60H32o45r87á66k 8549794751

Ty máš na mysli restaurace, které si na nějakou úroveň jen hrají. Ve skutečné restauraci na úrovni by se v jídelním lístku takováhle věta neobjevila, protože tam nedělají  ze zákazníků pitomce. Pokud chce restaurace na úrovni příplatek za servis, tak si ho přirazí paušální částkou na osobu nebo jako procento z konzumace. Ostatně dát si ve dvou lidech porci napůl je i v dobrých restauracích naprosto běžný a samozřejmý požadavek, kterému personál bez řečí vyhoví. Protože v dobré restauraci zkrátka chtějí, aby zákazník byl spokojen, a ne  z něj vyrazit peníze navíc za každou cenu. A ze strany zákazníka by ovšem zase mělo být samozřejmé, že takový ochotný přístup při placení náležitě ocení.

+3/0
21.8.2015 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.