- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Letos jsem na CIAFu nebyl. A nelituji. Vstupné 300,-, parkovné 100,- a o programu není potřeba víc psát, to už udělali dostatečně diskutující přede mnou. Takhle to dopadne, když se akce armádní přetransformuje na soukromý podnik. Armáda ji bere jako podružnou, pro ni jsou hlavní akcí Dny NATO v Ostravě a účast dalších účinkujících je očividně limitována rozpočtem ve stylu "musí nám přeci z toho něco kápnout". Takhle je z toho ale jen a jen ostuda.
Opravdu fundovaný článek (ano, v tom slově je na začátku "f"), fotografie i popisky k nim - viz "Letecká přehlídka CIAF 2015 na královéhradeckém letišti". Tímto děkuji níže příspívajícím diskutujícím za informace, jež se v článku neobjevily.
Autorka vůbec nerozumí tématu, o kterém píše. Tohle nemá smysl komentovat.
Škoda že ten mesršmíd neduněl taky v tom videu. Asi bylo jenom ilustrační...
Po dlouhé době jsem byl na CIAFu loni, s těmi zlatými roky, kdy byly k vidění prestižní akrobatické skupiny či zajímavá letadla je to nesrovnatelný kvalitativní sešup. Loni to alespoň celkově zachraňoval EF-2000 na statické ukázce, který byl pro mě velkým magnetem a zásadním důvodem, proč jsem přijel, samozřejmě i takoví Baltic Bees byli skvělí, ale mnoho magnetů pro fanoušky jako kdysi tam nebylo. Letos jsem zvažoval zda přijet, nakonec jsem neshledal důvod. Pokud se podívám na program, tak je takřka identický jako program loňského ročníku a je to obrovská škoda. Nedovedu si vysvětlit, jak je možné, že takový SIAF je letos natolik nabušený oproti naší akci. Organizátoři nejsou schopni slováky přeplatit, scházejí snad ty správné konexe? Nevím. Každopádně roky vystoupení prestižních zahraničních skupin, nebo opravdu dobrých letadel jsou pryč. Replika Schwalbe je sice pěkná, ale pořád je to replika. Na Dnech Letiště Letňany je replik vícero, ba i originálních letuschopných letadel a že se tam najdou zajímavé stroje. Vypadá to, že celkovou taktovku na naší scéně přebraly Dny NATO v Ostravě. Snad to příští rok bude v Hradci lepší.
Autorce článku se omlouvám, ale "nabitý program" si představuji trochu jinak. Možná je to tím, že mohu srovnávat akce za poslední čtvrtstoletí. CIAF je druhá česká liga s dobrou mediální podporou. Diváky si určitě najde.
Replika Me 262 Schwalbe byla vyrobena v rámci malé serie v USA (po obloze ji honí celkem moderní motory firmy General Electric). V kbelském muzeu máme obě verze Me 262 (jedno i dvoumístnou)...
Pardubická Aviatická pouť se k mé představě "nabitého programu" blíží podstatně víc - první česká liga, která je limitovaná pouze nepřízní osudu - v minulosti párkrát nevyšlo počasí a přihlášené zahraniční aeroplány nemohly riskovat přelet, občas se stane, že někdo odřekne pro závadu.
Letos namátkou: originál Lockheed 10A Electra, který má za sebou unikátní minulost a před nedávnem přiletěl po renovaci přes Atlantik. Na aeroplán, který pamatuje Letecké oddělení firmy Baťa, úlet do zahraničí, létání ve službách britské vlády, kanadského letectva a bezpočtu soukromých majitelů úžasný výkon. Z letadel, která nejsou vidět každý den byl v Pardubicích Mitchell, Lightning, Storch, Kukuruznik, Corsair, Buchón, Spitfire, Jak-3, Mustang etc.
Pokud me pamet neklame, tak tam byl i FW-190 (tusim 2010?). O mesic pozdeji ho bohuzel utopili pri oslavach vylodeni ...
Nevím jak vy, ale mě se zdá, že CIAF čím dál víc upadá.... Jezdil jsem na CIAF celé roky, jak do Hradce, tak do Brna, když býval tam. Mám s čím srovnávat, ale nějak už není proč tam jezdit. To už je zajímavější snad jet na Dny NATO do Ostravy.
Dny NATO jsou na můj vkus moc smíšené.
Nebýt hezké slunečné počasí, při kterém se dalo ležet na dece a třeba i spát, asi by většina diváků znuděně odešla...
Byl jsem na CIAFu zhruba po deseti letech, a musím říct, že oproti toho jak to bývalo v minulosti, tohle byla ubohost. Zajímalo by mě, jestli to je tak jen letos, nebo je to nějaký dlouhodobý trend.
"Duněl" Messerschmitt? ! Tak to si to ti co ještě pamatují II.světovou určitě "užili" !