Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak mezi Hradcem a Pardubicemi jede 160 km/h, zatím jen na zkoušku

Po železnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi ve středu poprvé v historii vyrazí vlak rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Zatím sice jen testovací, ale cestující se zrychlení dočkají už začátkem prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e78t77r 49K82a11d35e59ř23á17v69e79k 9311302270142

Tak on článek bere za pointu poněkud bulvárně (anebo možná prostě jen z neinformovanosti autora) tu rychlost, u níž se asi předpokládá, že běžný čtenář jako přínos pochopí nejlíp, resp. ho nejvíc zaujme. Hlavní přínos je ale prostě možnost míjení vlaků kdekoliv mezi Opatovicemi a Stéblovou, tj. nepřenášení zpoždění na další vlaky a tím ve výsledku podstatně spolehlivější provoz, tedy i s přínosem ve větší důvěru tomu, že mi v PU nejede přípoj dál. Stošedástka je spíš takový bonus, resp. povinnost, když už se kompletně modernizovala takřka zcela přímá trať. Když si spočítáte čas na tak krátkém úseku a s odhadem doby na akceleraci, tak přínos je tak 2 minuty, takže o to fakt moc nejde (ale obecně i jednotky minut někdy mohou umožnit nový koncept s jinak zavedenými přípoji, křižováním a pod). A na 16 - 17 minut pro přímou jízdu bylo možno jízdní řád postavit už dřív (stačilo by se podívat do letošního...), v tom je článek taky mimo. Takže pokud by chtěl někdo vyčíslit tento přínos, odhadoval bych to na ještě kratší dobu. Jinak v novém jízdním řádu vidim v každém směru zhruba 6 spěšňáků, kterou pojedou bez zastávky HK - Rosice (nebo naopak)  a na nichž bude RegioPanter a tedy s možností to teoreticky na těch 160 rozjet (pokud to bude míst smysl, je to taky otázka spotřeby energie) .

+2/0
20.11.2015 12:49

D32a44v51i12d 36H56a22m67b39á36l44e92k 4212800840154

Ten Messersmith je opravdu diesel jak vyšitej ;-D https://www.facebook.com/tratehradec/photos/a.458114260887195.108534.457753800923241/1085006818197933/?type=3&theater

+1/0
19.11.2015 15:53

K86a36r94e49l 65M40a12t79o46u18š19e63k 2433525183

SŽDC se už domluvila s vodáky na přemostění Labe před Pardubicemi, aby tam ta druhá kolej byla?

0/0
19.11.2015 9:13

J77a42r95o97s96l13a40v 35K42o43s 3352473555543

To aby strojvůdce začal již v Opatovicích brzdit !

+1/−3
18.11.2015 18:48

M23o91j82m80í34r 85S19y49r42ů98č44e18k 9554628702268

Dnes jsem viděl kolem 9,00hod na přejezdu v Opatovicích soupravu taženou elektrickým Taurusem v barvách ČD,nebo Š109E (nevyznám se v tom)s osobními vozy a na konci zmiňovaný měřící vůz.

+3/0
18.11.2015 15:43

O19l87d91ř28i34c39h 77J37a76n36e53č39e96k 8519616983761

tipuju spíš Š109E - taurusů v barvách ČD je jen pár a jsou na railjetech, takže jedna volná Š109E se určitě najde snáz než taurus.

ale to je jedno, každopádně žádný v článku tvrzený diesel ;-)

+2/0
19.11.2015 7:49

M46a12r81t71i18n 88P39i25š93t61o70r21a 8868638976359

Pozdě, užil bych to před 30 lety, ale přece.

+4/0
18.11.2015 12:12

J96a35n 78M84o83l37n13á14r 1898625984564

Na této trati, kde se stala největší železniční nehoda v našich dějinách se divím, že je dvojkolejka až dnes.

+4/0
18.11.2015 11:50

J41i21ř64í 71E90r77b58e20n 1193264416507

Stát měl dosud jiné dopravní "priority", než bezpečná a rychlá železniční doprava i do jiných krajských měst než jsou Plzeň, Ústí, Pardubice, Olomouc Brno a Ostrava. ;-(

0/0
18.11.2015 23:57

O88l45d62ř31i87c97h 60J41a90n68e85č63e96k 8119506493761

Vámi zmiňovaná města nebyla preferována z rozhodnutí ministerstva, ale prostě proto, že narozdíl od Hradce odjakživa leží na hlavních mezinárodních tazích.

A Hradec je (a byl) na tom ohledně železnice ještě dobře, co mají říkat Zlín, Jihlava, Liberec, Karlovy Vary?

+3/0
19.11.2015 7:51

V13l85a33d60i35m21í13r 98N70o63v55á51k 3422634156561

Každá rychlíková trať by měla být dvojkolejná,divím se ,že třeba není Čes:Budějovice-Plzeň nebo trať z Vel.Oseka do Hradce,tam nejsou až tak velké terénní překážky.

+5/0
18.11.2015 11:27

V30á73c74l21a71v 62V10o26ř46í35š53e23k 1146391981190

Víte jaký je rozdíl mezi Hradcem a Pardubicemi?

Čím dál tím větší!

0/−1
18.11.2015 11:22

P71e56t21r24a 89N11o22v42á75k96o37v71á 7498386914968

Když to v roce 2000 předělávali na dvojkolejku, to byl taky milník. Hlavně pro nás, co jsme tam čekali ve stojícím vlaku.

+3/0
18.11.2015 11:10

O31l18d54ř68i86c43h 29J81a22n58e49č62e57k 8129816343381

tu zkušební soupravu fakt tahá dieslová lokomotiva? ne že by to nešlo, ale poněkud mě to udivuje.

každopádně hovořit o "velmi vysoké rychlosti" na železnici při 160 km/h, to lze asi opravdu jen v ČR ;-D

+4/0
18.11.2015 10:05

M12a38r37t34i15n 47P58r26o62c95h80á61z87k83a 1691379257507

Běžně to tak je. Elektrická lokomotiva totiž svým sběračem ovlivňuje vedení, které se měří pomocí sběrače na měřícím voze.

Jinak nevím, proč máte problém s rychlostí 160km/hod na trati mezi městy vzdálenými cca 25km. Mně přijde optimální, samozřejmě po dokončení celého úseku.

+6/0
18.11.2015 10:51

L64i11b17o21r 49V48e65s54e13l66ý 2919596632482

El. lokomotivu k měření nepotřebujete. TV si ovlivňuje a měří sběrač na měřícím voze.

0/0
18.11.2015 11:06

O86l18d90ř35i19c72h 92J15a26n40e62č37e81k 8339946943531

že by elektrická lokomotiva vedení ovlivňovala je jasné, spíš mě překvapuje, že v ČR vůbec je dieslová lokomotiva na 160 km/h, ale je fakt, že patřičně zpřevodovaný speciál s tím nemůže mít problém.

s rychlostí 160 km/h na takovéhle trati žádný problém nemám, ano tam je to optimum. ale že tomu v dnešní době někdo říká "velmi vysoká rychlost"? 8-o;-D

+3/0
18.11.2015 12:04

M81a95t24ú96š 63B10e85n86a72k 9338974362183

Na ovplyvnenie existuje jednoduché riešenie, proste sa medzi lokomotívu a merací vozeň vloží niekoľko vozňov. Presne tak sa to štandardne robí. Navyše ak má mať tá trať oficiálnu rýchlosť 160km/h, tak testy musia byť na vyššiu rýchlosť o 10%, t.j. 176km/h. To žiadny diesel v okolí nedá, ani Er20. Jedine ak nejaká dieslová jednotka, ale tie majú automatické spriahadlá a pochybujem, že spojka by bola stavaná na takú rýchlosť. Proste sa tam pošle 380 + x voznov na 160 + MVPTZ

+2/0
18.11.2015 12:26

K77a95r50e77l 93W95a34t16z88k38o 9416727757976

Jaképa nepříjemné zvuky a cukání? To přeci patří k romantice železnice, klapání kol po spojích, zvuky při přejíždění výhybek, cuknutí připojované lokomotivy, oblaka páry, pískání parní píšťaly, kouř táhnoucí se za jedoucím vlakem, atd. atd. :-) Jenže dnes se pořád někam spěchá, lidi nemají čas si prohlédnout ani krajinu kolem trati, jsou zpohodlnělí, nejraději by cestovali v posteli. Hrrrrrrr za mamonem, hrozná to doba. :-(

+6/−5
18.11.2015 9:37

O47l56d42ř49i23c50h 39J20a35n67e52č43e36k 8949206213191

záleží na tom, jestli jedete nostalgickou soupravou po muzejní trati, nebo se kvůli práci či zábavě prostě jen pohodlně potřebujete dostat z bodu A do bodu B.

výstavba dálnic a obchvatů obcí a neustálé vylepšování aut Vám nevadí?

+7/−1
18.11.2015 10:02
Foto

Z92b29y39n67ě39k 39M55e25l27i98c12h13a11r 9285727565209

tohle je zrovna úsek, kde sotva se vlak rozjede, už zase brzdí...

0/−1
18.11.2015 9:18

J57a54n 10Č56e98k87a61l 7449565364374

Chápete, že se to staví po částech?

+6/0
18.11.2015 9:32
Foto

Z63b84y97n47ě46k 93M15e77l64i85c38h62a23r 9195557215109

chápu ;-) že jde o úsek Pce-HK a dál směrem na Jaroměř už nic nebude...

+1/0
18.11.2015 18:44

O64l20d50ř53i41c33h 92J91a48n61e82č71e83k 8669816393661

'courák' ano, vlak, který mezi Rosicemi a Hradcem ne staví, má dost času 160km/h využít

+1/0
18.11.2015 12:06

J63i81ř51í 74E75r47b42e74n 1193724626497

No a co? Soupravy metra se taky rozjíždějí na 80 km/h i mezi stanicemi vzdálenými pár set metrů...

+3/0
19.11.2015 0:01

P32e91t23r 59V97o31p46i79č26k63a 5302867967926

ze zrovna dneska jede s vetrem o zavod ;-D

+7/0
18.11.2015 8:56

Z62d80e83n72ě47k 75Z79a50b34a87v39a 1692964566684

Orkán nedá :-)

0/0
18.11.2015 18:01

F11r65a56n55t58i73š52e19k 19S44c44h88l26i17c64h59t14s 9935592821215

Jen co to rozjedou, tak aby zase brzdil!

PS A Autem to trvá 10 minut.

0/−6
18.11.2015 8:49

P86a22v79e98l 67Ř47a29p74e82k 7282796219915

Autem to z centra do centra rozhodně 10 minut netrvá. Nehledě na fakt, že musíte řídit, převzít trestní zodpovědnost a o auto se starat.

+6/0
18.11.2015 8:52

F85r93a33n40t37i90š95e34k 38S23c73h33l70i41c89h53t49s 9535892911185

Jistě, je to nadsázka, ale autem se dostanete na místo dřív, než se dočkáte městské dopravy. Jedině, že by jste jezdil z nádraží na nádraží.

Ostatně, vždy mě fascinovala skutečnost, že tyto 2 menší města nejsou už dávno spojena do jedné městské aglomerace, jako např. v Německu Villingen-Schwenningen.

Proč 2 letiště, 2 kraje, 2 městské správy, na malém prostoru?

+4/0
18.11.2015 8:59

P96a70v96e71l 46Ř85a40p38e19k 7762966699505

S tím musím souhlasit. Navíc vlak by měl být plně integrován do společné MHD.

+4/0
18.11.2015 9:03

F33r46a78n92t12i72š88e87k 56S83c88h12l43i18c16h11t59s 9575482311475

Souhlas.

Obě města pak mají velký, skutečně velký problém, a to je tranzitní doprava! Tam to vázne roky!

+1/0
18.11.2015 9:13

R46a49d42o47s29l93a35v 36K65l75a86u91d41a 5324238554782

To je jako spojit Prahu s Brnem.... Nejde o vzdálenost, ale o určitou nevraživost.

+1/0
18.11.2015 9:13

P12a66v54e38l 13V67a34l82e57n39t56a 7491161437873

To je nesmysl, jsem hradečák a pro všechny které znám je to jen takové škádlení. Větší propojení obou měst jen prospěje.

0/0
18.11.2015 9:31

J63o49s72e87f 40S70t63a35r48ý 7558186632949

2kraje = 2x víc korýtek. Jak prosté milý Watsone

+7/0
18.11.2015 9:41

O76l16d51ř39i23c67h 25J26a18n91e67č47e75k 8919906893661

ano, správně. nejde o města, ale o kraje.

a s těmi korýtky samozřejmě taky máte pravdu.

0/0
18.11.2015 13:02

M12a82r27t56i45n 91P26i79š67t25o61r93a 8668968416149

Pole mezi těmito městy stále mají násobně větší plochu než tato města. Aby došlo k faktickému spojení, muselo by jedno z těch měst dosáhnout nynějších rozměrů Prahy.

+2/0
18.11.2015 12:18

O97l44d12ř31i91c53h 38J36a45n33e35č15e72k 8249626713671

Spojení dvou takto velkých měst, jejichž okraje jsou nějakých 10 nebo 15km od sebe, do jednoho, není standard ani jinde ve světě, Villingen a Schwenningen jsou přeci jen výrazně "srostlejší".

Pro společnou MHD to žádný problém není - třeba Liberec a Jablonec už dnes (konečně) takřka společnou MHD mají, i když to jsou samostatná města.

Potíž je v tom, že místní doprava je v dnešní době obvykle organizována na úrovni spolkových zemí, krajů či podobných správních jednotek - dokonce i v Česku - jenže HK a PU mají každé vlastní kraj.

Na druhou stranu můžete být rádi, že mezi nimi vůbec jezdí tak hustě regionální vlaky, protože třeba v Rakousku se přes hranici spolkových zemí téměř nedostanete jinak, než dálkovým vlakem, a to i když tam nejsou vysoké hory, viz např. Amstetten - Linz.

0/0
18.11.2015 12:20

J10i79ř25í 72E14r20b14e68n 1223664316337

Liberec a Jablonec měly společný dopravní podnik už před 60 lety...

0/0
19.11.2015 0:02

O10l38d34ř52i84c81h 35J92a57n62e13č48e24k 8359536473861

jestli před 60 (nebo spíš ještě více) lety nevím, ale silně o tom pochybuju. každopádně za bolševika ani potom společný dopravní podnik neměly - Liberec měl vlastní městský, ten jablonecký patřil za bolševika pod krajskou ČSAD, po revoluci se osamostatnil, spojilo se to až před pár lety. tramvaje z Liberce do Jablonce měly po desítky let jiného dopravce (DPML) než MHD v Jablonci (ČSAD Jablonec).

to ale v dnešní době není podstatné - důležitá je integrace tarifů a ta je od České Lípy po Lomnici nad Popelkou. ve velkoměstech máte běžně několik různých dopravců ale tarif je stejně jednotný. ale v HK+PU žádný společný tarif nemáte, protože to jsou odlišné kraje (a i to by se dalo řešit - v Dolních Rakousích fungují dva z velké části se překrývající regionální dopravní svazy)

+1/0
19.11.2015 8:02

J52i31ř90í 36E88r92b82e78n 1413404436327

Zjevne jste krajan.

Zjevne ale nevite, ze spolecny Dopravni komunalni podnik mest Liberce a Jablonce nad Nisou existoval v letech 1949-1960 a ze pozdejsi samostatny DPMJN byl do CSAD Usti nad Labem delimitovan az v roce 1981 ;-)

0/0
19.11.2015 17:46

D15a28n49i28e31l 76V21á68c82h48a24l 3346478255256

Tak to aspoň bude dobrá alternativa k autu, zvláště při dopravní špičce.

+1/0
18.11.2015 9:22

R97a88d79i56m 57Š10o30l96c 1405765855224

Tak to celkem dost porušujete předpisy. Současně tam je devadesátka, tak to ujedete 15 km. Od nového roku tam bude nejspíš stodesítka, a to ujedete 18 km, takže za 10 minut to fakt nejde předpisově dát...

+5/0
18.11.2015 9:00

T84o12m61á58š 91J41o19h78á30n72e14k 6918294352963

Tak uveďme věci na pravou míru - test trati s dieselovou lokomotivou na 160 km/hod? Kde by se u nás vzala? Ale možná může být půjčená z Rakouska, budiž. Ale všechny spěšné vlaky? Ani omylem ! Spěšné vlaky totiž jezdí a nadále budou jezdit klasickou soupravou, která nemá ani vagóny ani lokomotivu na 160 km/hod. O rychlících do Liberce s max. 110 km/hod. ani nemluvím. Takže 160 mohou vlastně trochu paradoxně pouze zastávkové osobní vlaky. Ale jinak každá modernizovaná trať je přínosem.

+6/0
18.11.2015 8:48

J68a31n 54H78a66v15r54d68a 2538926251288

Rychlík do Liberce - ta hajtra, kterou na to ČD používají - a 110???

+1/−2
18.11.2015 9:40

T34o26m48á92š 69J30o55h24á37n15e61k 6118494442633

Možná je to trochu divné, ale motorové vozy řady 843, které tam jezdí, mohou opravdu maximální rychlostí 110 km/hod.

+2/0
18.11.2015 9:48

J65i15ř56í 69H76o36v37o25r14k21a 8517876522635

za ideálního stavu... Dost často se stává, že vezou i 012 pro cyklisty. To se maximální rychlost snižuje na 80 :-P:-/

0/0
18.11.2015 12:11

O57l81d91ř86i86c50h 35J36a57n85e67č13e85k 8149976103971

tak to jsem ještě nikdy neviděl. na rychlíku Pardubice - Liberec rozhodně ne.

843 + 010/012 jezdily třeba z Liberce do Tanvaldu, tam to ovšem z pohledu rychlosti nevadí.

+2/0
18.11.2015 13:06

D63a38v98i91d 66H13a58m60b61á28l68e77k 4252430920394

Bdtax 785 opravdu jezdí v (6) a † od 28.III. do 14.VI. a od 5.IX. do 1.XI., od 20.VI. do 31.VIII. denně na obratu R 1271/2. ;-)

0/0
19.11.2015 15:51

J19i26ř62í 73E58r85b85e80n 1733274696297

Tuhle kombinaci jsem vídával na spěšňácích mezi Turnovem a Starou Pakou, což tehdy byla trať sotva na 70 km/h, a to ty vlaky vlastně jen vykrývaly převoz lokálky do nácestné stanice. Teď po modernizaci už asi výhradně 843+Btn, nebo možná 854+Bdtn...

0/0
19.11.2015 0:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.