Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak mezi Hradcem a Pardubicemi jede 160 km/h, zatím jen na zkoušku

Po železnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi ve středu poprvé v historii vyrazí vlak rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Zatím sice jen testovací, ale cestující se zrychlení dočkají už začátkem prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e75t47r 24K29a79d69e44ř51á61v65e16k 9321382410212

Tak on článek bere za pointu poněkud bulvárně (anebo možná prostě jen z neinformovanosti autora) tu rychlost, u níž se asi předpokládá, že běžný čtenář jako přínos pochopí nejlíp, resp. ho nejvíc zaujme. Hlavní přínos je ale prostě možnost míjení vlaků kdekoliv mezi Opatovicemi a Stéblovou, tj. nepřenášení zpoždění na další vlaky a tím ve výsledku podstatně spolehlivější provoz, tedy i s přínosem ve větší důvěru tomu, že mi v PU nejede přípoj dál. Stošedástka je spíš takový bonus, resp. povinnost, když už se kompletně modernizovala takřka zcela přímá trať. Když si spočítáte čas na tak krátkém úseku a s odhadem doby na akceleraci, tak přínos je tak 2 minuty, takže o to fakt moc nejde (ale obecně i jednotky minut někdy mohou umožnit nový koncept s jinak zavedenými přípoji, křižováním a pod). A na 16 - 17 minut pro přímou jízdu bylo možno jízdní řád postavit už dřív (stačilo by se podívat do letošního...), v tom je článek taky mimo. Takže pokud by chtěl někdo vyčíslit tento přínos, odhadoval bych to na ještě kratší dobu. Jinak v novém jízdním řádu vidim v každém směru zhruba 6 spěšňáků, kterou pojedou bez zastávky HK - Rosice (nebo naopak)  a na nichž bude RegioPanter a tedy s možností to teoreticky na těch 160 rozjet (pokud to bude míst smysl, je to taky otázka spotřeby energie) .

+2/0
20.11.2015 12:49

D29a44v89i47d 24H70a52m60b75á36l90e91k 4672390680624

Ten Messersmith je opravdu diesel jak vyšitej ;-D https://www.facebook.com/tratehradec/photos/a.458114260887195.108534.457753800923241/1085006818197933/?type=3&theater

+1/0
19.11.2015 15:53

K36a20r13e31l 94M33a67t71o45u47š55e85k 2883895743

SŽDC se už domluvila s vodáky na přemostění Labe před Pardubicemi, aby tam ta druhá kolej byla?

0/0
19.11.2015 9:13

J79a25r59o36s91l22a23v 63K37o40s 3982283765563

To aby strojvůdce začal již v Opatovicích brzdit !

+1/−3
18.11.2015 18:48

M50o31j89m32í12r 36S98y95r73ů81č34e21k 9314748782338

Dnes jsem viděl kolem 9,00hod na přejezdu v Opatovicích soupravu taženou elektrickým Taurusem v barvách ČD,nebo Š109E (nevyznám se v tom)s osobními vozy a na konci zmiňovaný měřící vůz.

+3/0
18.11.2015 15:43

O96l73d86ř45i25c21h 52J78a42n70e23č96e49k 8939636343491

tipuju spíš Š109E - taurusů v barvách ČD je jen pár a jsou na railjetech, takže jedna volná Š109E se určitě najde snáz než taurus.

ale to je jedno, každopádně žádný v článku tvrzený diesel ;-)

+2/0
19.11.2015 7:49
Foto

M94a87r95t34i95n 66P87i47š79t28o85r53a 8678118906879

Pozdě, užil bych to před 30 lety, ale přece.

+4/0
18.11.2015 12:12

J58a17n 11M53o88l21n34á19r 1468525684654

Na této trati, kde se stala největší železniční nehoda v našich dějinách se divím, že je dvojkolejka až dnes.

+4/0
18.11.2015 11:50

J85i98ř33í 87E69r85b81e79n 1893364716777

Stát měl dosud jiné dopravní "priority", než bezpečná a rychlá železniční doprava i do jiných krajských měst než jsou Plzeň, Ústí, Pardubice, Olomouc Brno a Ostrava. ;-(

0/0
18.11.2015 23:57

O30l56d77ř41i34c92h 87J12a21n15e61č45e56k 8329946153761

Vámi zmiňovaná města nebyla preferována z rozhodnutí ministerstva, ale prostě proto, že narozdíl od Hradce odjakživa leží na hlavních mezinárodních tazích.

A Hradec je (a byl) na tom ohledně železnice ještě dobře, co mají říkat Zlín, Jihlava, Liberec, Karlovy Vary?

+3/0
19.11.2015 7:51

V70l25a59d23i28m80í93r 28N61o65v97á25k 3192174676791

Každá rychlíková trať by měla být dvojkolejná,divím se ,že třeba není Čes:Budějovice-Plzeň nebo trať z Vel.Oseka do Hradce,tam nejsou až tak velké terénní překážky.

+5/0
18.11.2015 11:27

V39á75c68l63a56v 76V22o59ř80í62š73e92k 1716521221620

Víte jaký je rozdíl mezi Hradcem a Pardubicemi?

Čím dál tím větší!

0/−1
18.11.2015 11:22

P85e74t23r65a 56N28o16v37á95k46o15v40á 7328146954958

Když to v roce 2000 předělávali na dvojkolejku, to byl taky milník. Hlavně pro nás, co jsme tam čekali ve stojícím vlaku.

+3/0
18.11.2015 11:10

O76l76d92ř29i45c22h 24J47a46n63e47č28e30k 8359886223841

tu zkušební soupravu fakt tahá dieslová lokomotiva? ne že by to nešlo, ale poněkud mě to udivuje.

každopádně hovořit o "velmi vysoké rychlosti" na železnici při 160 km/h, to lze asi opravdu jen v ČR ;-D

+4/0
18.11.2015 10:05

M61a32r42t53i24n 81P57r62o35c60h40á16z28k58a 1581769967287

Běžně to tak je. Elektrická lokomotiva totiž svým sběračem ovlivňuje vedení, které se měří pomocí sběrače na měřícím voze.

Jinak nevím, proč máte problém s rychlostí 160km/hod na trati mezi městy vzdálenými cca 25km. Mně přijde optimální, samozřejmě po dokončení celého úseku.

+6/0
18.11.2015 10:51

L74i45b69o66r 39V10e50s18e80l52ý 2899776252792

El. lokomotivu k měření nepotřebujete. TV si ovlivňuje a měří sběrač na měřícím voze.

0/0
18.11.2015 11:06

O51l20d29ř44i72c21h 33J62a21n71e81č86e63k 8179406443871

že by elektrická lokomotiva vedení ovlivňovala je jasné, spíš mě překvapuje, že v ČR vůbec je dieslová lokomotiva na 160 km/h, ale je fakt, že patřičně zpřevodovaný speciál s tím nemůže mít problém.

s rychlostí 160 km/h na takovéhle trati žádný problém nemám, ano tam je to optimum. ale že tomu v dnešní době někdo říká "velmi vysoká rychlost"? 8-o;-D

+3/0
18.11.2015 12:04

M68a53t38ú70š 46B49e90n65a12k 9528724722753

Na ovplyvnenie existuje jednoduché riešenie, proste sa medzi lokomotívu a merací vozeň vloží niekoľko vozňov. Presne tak sa to štandardne robí. Navyše ak má mať tá trať oficiálnu rýchlosť 160km/h, tak testy musia byť na vyššiu rýchlosť o 10%, t.j. 176km/h. To žiadny diesel v okolí nedá, ani Er20. Jedine ak nejaká dieslová jednotka, ale tie majú automatické spriahadlá a pochybujem, že spojka by bola stavaná na takú rýchlosť. Proste sa tam pošle 380 + x voznov na 160 + MVPTZ

+2/0
18.11.2015 12:26

K19a44r81e24l 35W76a48t39z41k33o 9166517827586

Jaképa nepříjemné zvuky a cukání? To přeci patří k romantice železnice, klapání kol po spojích, zvuky při přejíždění výhybek, cuknutí připojované lokomotivy, oblaka páry, pískání parní píšťaly, kouř táhnoucí se za jedoucím vlakem, atd. atd. :-) Jenže dnes se pořád někam spěchá, lidi nemají čas si prohlédnout ani krajinu kolem trati, jsou zpohodlnělí, nejraději by cestovali v posteli. Hrrrrrrr za mamonem, hrozná to doba. :-(

+6/−5
18.11.2015 9:37

O94l56d23ř86i11c49h 17J12a18n71e51č79e72k 8799526173181

záleží na tom, jestli jedete nostalgickou soupravou po muzejní trati, nebo se kvůli práci či zábavě prostě jen pohodlně potřebujete dostat z bodu A do bodu B.

výstavba dálnic a obchvatů obcí a neustálé vylepšování aut Vám nevadí?

+7/−1
18.11.2015 10:02
Foto

Z79b88y47n94ě72k 51M80e91l14i67c49h39a21r 9145647935669

tohle je zrovna úsek, kde sotva se vlak rozjede, už zase brzdí...

0/−1
18.11.2015 9:18

J42a70n 55Č38e84k71a35l 7129425724514

Chápete, že se to staví po částech?

+6/0
18.11.2015 9:32
Foto

Z83b95y74n59ě87k 25M97e70l92i20c98h83a71r 9165187455489

chápu ;-) že jde o úsek Pce-HK a dál směrem na Jaroměř už nic nebude...

+1/0
18.11.2015 18:44

O62l78d60ř46i25c78h 22J19a46n61e51č14e75k 8689696193171

'courák' ano, vlak, který mezi Rosicemi a Hradcem ne staví, má dost času 160km/h využít

+1/0
18.11.2015 12:06

J50i30ř71í 73E79r32b88e65n 1323724316707

No a co? Soupravy metra se taky rozjíždějí na 80 km/h i mezi stanicemi vzdálenými pár set metrů...

+3/0
19.11.2015 0:01

P71e66t77r 62V89o62p78i93č90k46a 5792957467776

ze zrovna dneska jede s vetrem o zavod ;-D

+7/0
18.11.2015 8:56

Z78d45e29n87ě44k 40Z23a62b98a67v25a 1762874976374

Orkán nedá :-)

0/0
18.11.2015 18:01

F57r58a55n49t87i74š89e83k 35S22c77h16l39i22c58h82t90s 9775432531195

Jen co to rozjedou, tak aby zase brzdil!

PS A Autem to trvá 10 minut.

0/−6
18.11.2015 8:49

P30a13v84e86l 39Ř58a14p78e93k 7742856909955

Autem to z centra do centra rozhodně 10 minut netrvá. Nehledě na fakt, že musíte řídit, převzít trestní zodpovědnost a o auto se starat.

+6/0
18.11.2015 8:52

F62r87a31n50t95i89š13e55k 44S61c31h61l16i32c85h19t41s 9855202641835

Jistě, je to nadsázka, ale autem se dostanete na místo dřív, než se dočkáte městské dopravy. Jedině, že by jste jezdil z nádraží na nádraží.

Ostatně, vždy mě fascinovala skutečnost, že tyto 2 menší města nejsou už dávno spojena do jedné městské aglomerace, jako např. v Německu Villingen-Schwenningen.

Proč 2 letiště, 2 kraje, 2 městské správy, na malém prostoru?

+4/0
18.11.2015 8:59

P48a37v51e64l 10Ř45a40p79e56k 7282136309485

S tím musím souhlasit. Navíc vlak by měl být plně integrován do společné MHD.

+4/0
18.11.2015 9:03

F26r94a94n68t36i46š62e15k 74S67c32h64l76i51c80h91t83s 9435102791405

Souhlas.

Obě města pak mají velký, skutečně velký problém, a to je tranzitní doprava! Tam to vázne roky!

+1/0
18.11.2015 9:13

R78a49d92o97s41l89a67v 24K63l15a13u58d85a 5834698234452

To je jako spojit Prahu s Brnem.... Nejde o vzdálenost, ale o určitou nevraživost.

+1/0
18.11.2015 9:13

P26a82v28e30l 42V62a82l41e45n67t88a 7981631437693

To je nesmysl, jsem hradečák a pro všechny které znám je to jen takové škádlení. Větší propojení obou měst jen prospěje.

0/0
18.11.2015 9:31

J30o67s84e26f 54S75t38a14r72ý 7478596142269

2kraje = 2x víc korýtek. Jak prosté milý Watsone

+7/0
18.11.2015 9:41

O61l28d65ř95i32c70h 96J83a95n22e58č17e39k 8249106533981

ano, správně. nejde o města, ale o kraje.

a s těmi korýtky samozřejmě taky máte pravdu.

0/0
18.11.2015 13:02
Foto

M34a64r50t68i88n 65P26i83š96t89o49r54a 8238568936129

Pole mezi těmito městy stále mají násobně větší plochu než tato města. Aby došlo k faktickému spojení, muselo by jedno z těch měst dosáhnout nynějších rozměrů Prahy.

+2/0
18.11.2015 12:18

O78l25d83ř48i33c12h 41J72a71n45e70č72e66k 8479456233141

Spojení dvou takto velkých měst, jejichž okraje jsou nějakých 10 nebo 15km od sebe, do jednoho, není standard ani jinde ve světě, Villingen a Schwenningen jsou přeci jen výrazně "srostlejší".

Pro společnou MHD to žádný problém není - třeba Liberec a Jablonec už dnes (konečně) takřka společnou MHD mají, i když to jsou samostatná města.

Potíž je v tom, že místní doprava je v dnešní době obvykle organizována na úrovni spolkových zemí, krajů či podobných správních jednotek - dokonce i v Česku - jenže HK a PU mají každé vlastní kraj.

Na druhou stranu můžete být rádi, že mezi nimi vůbec jezdí tak hustě regionální vlaky, protože třeba v Rakousku se přes hranici spolkových zemí téměř nedostanete jinak, než dálkovým vlakem, a to i když tam nejsou vysoké hory, viz např. Amstetten - Linz.

0/0
18.11.2015 12:20

J29i47ř35í 48E74r92b39e10n 1793474736167

Liberec a Jablonec měly společný dopravní podnik už před 60 lety...

0/0
19.11.2015 0:02

O43l51d97ř11i22c37h 44J83a69n60e11č61e19k 8949266293541

jestli před 60 (nebo spíš ještě více) lety nevím, ale silně o tom pochybuju. každopádně za bolševika ani potom společný dopravní podnik neměly - Liberec měl vlastní městský, ten jablonecký patřil za bolševika pod krajskou ČSAD, po revoluci se osamostatnil, spojilo se to až před pár lety. tramvaje z Liberce do Jablonce měly po desítky let jiného dopravce (DPML) než MHD v Jablonci (ČSAD Jablonec).

to ale v dnešní době není podstatné - důležitá je integrace tarifů a ta je od České Lípy po Lomnici nad Popelkou. ve velkoměstech máte běžně několik různých dopravců ale tarif je stejně jednotný. ale v HK+PU žádný společný tarif nemáte, protože to jsou odlišné kraje (a i to by se dalo řešit - v Dolních Rakousích fungují dva z velké části se překrývající regionální dopravní svazy)

+1/0
19.11.2015 8:02

J21i39ř51í 13E40r19b37e55n 1763404496907

Zjevne jste krajan.

Zjevne ale nevite, ze spolecny Dopravni komunalni podnik mest Liberce a Jablonce nad Nisou existoval v letech 1949-1960 a ze pozdejsi samostatny DPMJN byl do CSAD Usti nad Labem delimitovan az v roce 1981 ;-)

0/0
19.11.2015 17:46

D19a32n32i92e98l 64V12á29c73h64a35l 3186788295596

Tak to aspoň bude dobrá alternativa k autu, zvláště při dopravní špičce.

+1/0
18.11.2015 9:22

R86a33d86i65m 96Š22o80l34c 1365435635394

Tak to celkem dost porušujete předpisy. Současně tam je devadesátka, tak to ujedete 15 km. Od nového roku tam bude nejspíš stodesítka, a to ujedete 18 km, takže za 10 minut to fakt nejde předpisově dát...

+5/0
18.11.2015 9:00

T20o88m73á65š 59J14o44h78á50n77e38k 6268954612263

Tak uveďme věci na pravou míru - test trati s dieselovou lokomotivou na 160 km/hod? Kde by se u nás vzala? Ale možná může být půjčená z Rakouska, budiž. Ale všechny spěšné vlaky? Ani omylem ! Spěšné vlaky totiž jezdí a nadále budou jezdit klasickou soupravou, která nemá ani vagóny ani lokomotivu na 160 km/hod. O rychlících do Liberce s max. 110 km/hod. ani nemluvím. Takže 160 mohou vlastně trochu paradoxně pouze zastávkové osobní vlaky. Ale jinak každá modernizovaná trať je přínosem.

+6/0
18.11.2015 8:48

J34a46n 73H26a94v61r88d77a 2678536531828

Rychlík do Liberce - ta hajtra, kterou na to ČD používají - a 110???

+1/−2
18.11.2015 9:40

T92o95m51á96š 65J64o10h71á19n83e90k 6688584732833

Možná je to trochu divné, ale motorové vozy řady 843, které tam jezdí, mohou opravdu maximální rychlostí 110 km/hod.

+2/0
18.11.2015 9:48

J79i46ř54í 57H48o10v60o63r98k88a 8697476442575

za ideálního stavu... Dost často se stává, že vezou i 012 pro cyklisty. To se maximální rychlost snižuje na 80 :-P:-/

0/0
18.11.2015 12:11

O98l95d96ř16i60c60h 84J53a36n41e60č41e60k 8539256623821

tak to jsem ještě nikdy neviděl. na rychlíku Pardubice - Liberec rozhodně ne.

843 + 010/012 jezdily třeba z Liberce do Tanvaldu, tam to ovšem z pohledu rychlosti nevadí.

+2/0
18.11.2015 13:06

D57a46v86i15d 96H31a97m94b44á92l45e87k 4962750930624

Bdtax 785 opravdu jezdí v (6) a † od 28.III. do 14.VI. a od 5.IX. do 1.XI., od 20.VI. do 31.VIII. denně na obratu R 1271/2. ;-)

0/0
19.11.2015 15:51

J37i60ř84í 93E70r52b23e32n 1943914286267

Tuhle kombinaci jsem vídával na spěšňácích mezi Turnovem a Starou Pakou, což tehdy byla trať sotva na 70 km/h, a to ty vlaky vlastně jen vykrývaly převoz lokálky do nácestné stanice. Teď po modernizaci už asi výhradně 843+Btn, nebo možná 854+Bdtn...

0/0
19.11.2015 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.