Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak mezi Hradcem a Pardubicemi jede 160 km/h, zatím jen na zkoušku

Po železnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi ve středu poprvé v historii vyrazí vlak rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Zatím sice jen testovací, ale cestující se zrychlení dočkají už začátkem prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19e82t75r 63K58a41d64e27ř42á60v36e96k 9711712180372

Tak on článek bere za pointu poněkud bulvárně (anebo možná prostě jen z neinformovanosti autora) tu rychlost, u níž se asi předpokládá, že běžný čtenář jako přínos pochopí nejlíp, resp. ho nejvíc zaujme. Hlavní přínos je ale prostě možnost míjení vlaků kdekoliv mezi Opatovicemi a Stéblovou, tj. nepřenášení zpoždění na další vlaky a tím ve výsledku podstatně spolehlivější provoz, tedy i s přínosem ve větší důvěru tomu, že mi v PU nejede přípoj dál. Stošedástka je spíš takový bonus, resp. povinnost, když už se kompletně modernizovala takřka zcela přímá trať. Když si spočítáte čas na tak krátkém úseku a s odhadem doby na akceleraci, tak přínos je tak 2 minuty, takže o to fakt moc nejde (ale obecně i jednotky minut někdy mohou umožnit nový koncept s jinak zavedenými přípoji, křižováním a pod). A na 16 - 17 minut pro přímou jízdu bylo možno jízdní řád postavit už dřív (stačilo by se podívat do letošního...), v tom je článek taky mimo. Takže pokud by chtěl někdo vyčíslit tento přínos, odhadoval bych to na ještě kratší dobu. Jinak v novém jízdním řádu vidim v každém směru zhruba 6 spěšňáků, kterou pojedou bez zastávky HK - Rosice (nebo naopak)  a na nichž bude RegioPanter a tedy s možností to teoreticky na těch 160 rozjet (pokud to bude míst smysl, je to taky otázka spotřeby energie) .

+2/0
20.11.2015 12:49

D34a32v85i22d 44H72a15m39b64á48l25e80k 4702770800194

Ten Messersmith je opravdu diesel jak vyšitej ;-D https://www.facebook.com/tratehradec/photos/a.458114260887195.108534.457753800923241/1085006818197933/?type=3&theater

+1/0
19.11.2015 15:53

K50a21r59e88l 38M38a95t20o47u69š17e75k 2933715193

SŽDC se už domluvila s vodáky na přemostění Labe před Pardubicemi, aby tam ta druhá kolej byla?

0/0
19.11.2015 9:13

J14a88r77o90s35l71a20v 67K45o77s 3452983195263

To aby strojvůdce začal již v Opatovicích brzdit !

+1/−3
18.11.2015 18:48

M83o55j64m79í26r 55S60y22r28ů98č94e35k 9754748732658

Dnes jsem viděl kolem 9,00hod na přejezdu v Opatovicích soupravu taženou elektrickým Taurusem v barvách ČD,nebo Š109E (nevyznám se v tom)s osobními vozy a na konci zmiňovaný měřící vůz.

+3/0
18.11.2015 15:43

O39l45d91ř39i20c90h 92J86a55n46e39č52e23k 8219916393851

tipuju spíš Š109E - taurusů v barvách ČD je jen pár a jsou na railjetech, takže jedna volná Š109E se určitě najde snáz než taurus.

ale to je jedno, každopádně žádný v článku tvrzený diesel ;-)

+2/0
19.11.2015 7:49
Foto

M93a63r24t52i95n 76P26i57š91t69o78r94a 8988958456939

Pozdě, užil bych to před 30 lety, ale přece.

+4/0
18.11.2015 12:12

J79a48n 10M17o79l15n91á62r 1778335784264

Na této trati, kde se stala největší železniční nehoda v našich dějinách se divím, že je dvojkolejka až dnes.

+4/0
18.11.2015 11:50

J17i97ř17í 16E65r48b80e20n 1593224426677

Stát měl dosud jiné dopravní "priority", než bezpečná a rychlá železniční doprava i do jiných krajských měst než jsou Plzeň, Ústí, Pardubice, Olomouc Brno a Ostrava. ;-(

0/0
18.11.2015 23:57

O74l80d27ř31i23c90h 55J50a92n58e43č72e91k 8329166873701

Vámi zmiňovaná města nebyla preferována z rozhodnutí ministerstva, ale prostě proto, že narozdíl od Hradce odjakživa leží na hlavních mezinárodních tazích.

A Hradec je (a byl) na tom ohledně železnice ještě dobře, co mají říkat Zlín, Jihlava, Liberec, Karlovy Vary?

+3/0
19.11.2015 7:51

V60l74a71d96i98m50í93r 62N72o39v59á24k 3352434676151

Každá rychlíková trať by měla být dvojkolejná,divím se ,že třeba není Čes:Budějovice-Plzeň nebo trať z Vel.Oseka do Hradce,tam nejsou až tak velké terénní překážky.

+5/0
18.11.2015 11:27

V41á41c97l86a70v 48V85o76ř38í32š58e64k 1436231421420

Víte jaký je rozdíl mezi Hradcem a Pardubicemi?

Čím dál tím větší!

0/−1
18.11.2015 11:22

P91e48t97r46a 69N69o74v40á33k68o50v60á 7958356674248

Když to v roce 2000 předělávali na dvojkolejku, to byl taky milník. Hlavně pro nás, co jsme tam čekali ve stojícím vlaku.

+3/0
18.11.2015 11:10

O75l66d60ř90i17c11h 10J22a87n94e68č76e90k 8399286583951

tu zkušební soupravu fakt tahá dieslová lokomotiva? ne že by to nešlo, ale poněkud mě to udivuje.

každopádně hovořit o "velmi vysoké rychlosti" na železnici při 160 km/h, to lze asi opravdu jen v ČR ;-D

+4/0
18.11.2015 10:05

M27a32r85t45i30n 45P70r65o67c63h11á96z35k80a 1131639437887

Běžně to tak je. Elektrická lokomotiva totiž svým sběračem ovlivňuje vedení, které se měří pomocí sběrače na měřícím voze.

Jinak nevím, proč máte problém s rychlostí 160km/hod na trati mezi městy vzdálenými cca 25km. Mně přijde optimální, samozřejmě po dokončení celého úseku.

+6/0
18.11.2015 10:51

L75i61b51o34r 90V48e85s58e74l11ý 2979486932492

El. lokomotivu k měření nepotřebujete. TV si ovlivňuje a měří sběrač na měřícím voze.

0/0
18.11.2015 11:06

O91l64d78ř13i81c78h 54J31a89n34e49č47e97k 8249626243651

že by elektrická lokomotiva vedení ovlivňovala je jasné, spíš mě překvapuje, že v ČR vůbec je dieslová lokomotiva na 160 km/h, ale je fakt, že patřičně zpřevodovaný speciál s tím nemůže mít problém.

s rychlostí 160 km/h na takovéhle trati žádný problém nemám, ano tam je to optimum. ale že tomu v dnešní době někdo říká "velmi vysoká rychlost"? 8-o;-D

+3/0
18.11.2015 12:04

M22a56t50ú51š 95B53e91n40a47k 9588704692683

Na ovplyvnenie existuje jednoduché riešenie, proste sa medzi lokomotívu a merací vozeň vloží niekoľko vozňov. Presne tak sa to štandardne robí. Navyše ak má mať tá trať oficiálnu rýchlosť 160km/h, tak testy musia byť na vyššiu rýchlosť o 10%, t.j. 176km/h. To žiadny diesel v okolí nedá, ani Er20. Jedine ak nejaká dieslová jednotka, ale tie majú automatické spriahadlá a pochybujem, že spojka by bola stavaná na takú rýchlosť. Proste sa tam pošle 380 + x voznov na 160 + MVPTZ

+2/0
18.11.2015 12:26

K66a28r68e60l 15W69a11t98z81k64o 9436547717276

Jaképa nepříjemné zvuky a cukání? To přeci patří k romantice železnice, klapání kol po spojích, zvuky při přejíždění výhybek, cuknutí připojované lokomotivy, oblaka páry, pískání parní píšťaly, kouř táhnoucí se za jedoucím vlakem, atd. atd. :-) Jenže dnes se pořád někam spěchá, lidi nemají čas si prohlédnout ani krajinu kolem trati, jsou zpohodlnělí, nejraději by cestovali v posteli. Hrrrrrrr za mamonem, hrozná to doba. :-(

+6/−5
18.11.2015 9:37

O84l53d49ř70i94c60h 44J84a90n52e97č94e20k 8869716443291

záleží na tom, jestli jedete nostalgickou soupravou po muzejní trati, nebo se kvůli práci či zábavě prostě jen pohodlně potřebujete dostat z bodu A do bodu B.

výstavba dálnic a obchvatů obcí a neustálé vylepšování aut Vám nevadí?

+7/−1
18.11.2015 10:02
Foto

Z82b61y30n66ě30k 77M47e19l91i22c65h40a91r 9175967345369

tohle je zrovna úsek, kde sotva se vlak rozjede, už zase brzdí...

0/−1
18.11.2015 9:18

J17a86n 96Č87e75k19a33l 7819375254624

Chápete, že se to staví po částech?

+6/0
18.11.2015 9:32
Foto

Z19b59y24n37ě46k 44M59e92l50i59c64h74a12r 9615127475789

chápu ;-) že jde o úsek Pce-HK a dál směrem na Jaroměř už nic nebude...

+1/0
18.11.2015 18:44

O53l98d45ř11i70c82h 78J84a46n41e17č51e95k 8849916613831

'courák' ano, vlak, který mezi Rosicemi a Hradcem ne staví, má dost času 160km/h využít

+1/0
18.11.2015 12:06

J98i42ř96í 38E93r57b56e14n 1833764526217

No a co? Soupravy metra se taky rozjíždějí na 80 km/h i mezi stanicemi vzdálenými pár set metrů...

+3/0
19.11.2015 0:01

P94e36t72r 70V54o37p38i79č60k48a 5752447517986

ze zrovna dneska jede s vetrem o zavod ;-D

+7/0
18.11.2015 8:56

Z12d51e50n53ě74k 71Z23a27b61a69v49a 1492594506874

Orkán nedá :-)

0/0
18.11.2015 18:01

F96r85a16n36t73i50š15e43k 80S51c56h63l81i32c60h65t62s 9865932541155

Jen co to rozjedou, tak aby zase brzdil!

PS A Autem to trvá 10 minut.

0/−6
18.11.2015 8:49

P63a39v11e79l 97Ř77a74p13e30k 7142776869905

Autem to z centra do centra rozhodně 10 minut netrvá. Nehledě na fakt, že musíte řídit, převzít trestní zodpovědnost a o auto se starat.

+6/0
18.11.2015 8:52

F63r61a69n17t77i57š96e18k 68S12c27h17l40i93c10h13t86s 9625642941825

Jistě, je to nadsázka, ale autem se dostanete na místo dřív, než se dočkáte městské dopravy. Jedině, že by jste jezdil z nádraží na nádraží.

Ostatně, vždy mě fascinovala skutečnost, že tyto 2 menší města nejsou už dávno spojena do jedné městské aglomerace, jako např. v Německu Villingen-Schwenningen.

Proč 2 letiště, 2 kraje, 2 městské správy, na malém prostoru?

+4/0
18.11.2015 8:59

P43a56v14e55l 75Ř72a40p40e59k 7462786769905

S tím musím souhlasit. Navíc vlak by měl být plně integrován do společné MHD.

+4/0
18.11.2015 9:03

F68r97a95n54t18i45š57e96k 93S37c83h72l66i83c73h98t42s 9515222901175

Souhlas.

Obě města pak mají velký, skutečně velký problém, a to je tranzitní doprava! Tam to vázne roky!

+1/0
18.11.2015 9:13

R30a15d64o61s12l84a65v 76K19l64a47u40d49a 5354128174422

To je jako spojit Prahu s Brnem.... Nejde o vzdálenost, ale o určitou nevraživost.

+1/0
18.11.2015 9:13

P54a29v47e85l 48V28a30l82e18n88t66a 7401261947663

To je nesmysl, jsem hradečák a pro všechny které znám je to jen takové škádlení. Větší propojení obou měst jen prospěje.

0/0
18.11.2015 9:31

J84o82s47e92f 41S92t16a60r91ý 7298846722459

2kraje = 2x víc korýtek. Jak prosté milý Watsone

+7/0
18.11.2015 9:41

O42l26d58ř71i91c10h 96J92a53n30e80č85e43k 8779926953981

ano, správně. nejde o města, ale o kraje.

a s těmi korýtky samozřejmě taky máte pravdu.

0/0
18.11.2015 13:02
Foto

M46a91r69t80i54n 65P86i18š75t48o47r67a 8558668636559

Pole mezi těmito městy stále mají násobně větší plochu než tato města. Aby došlo k faktickému spojení, muselo by jedno z těch měst dosáhnout nynějších rozměrů Prahy.

+2/0
18.11.2015 12:18

O83l49d91ř40i94c48h 25J97a73n41e62č65e16k 8969246223641

Spojení dvou takto velkých měst, jejichž okraje jsou nějakých 10 nebo 15km od sebe, do jednoho, není standard ani jinde ve světě, Villingen a Schwenningen jsou přeci jen výrazně "srostlejší".

Pro společnou MHD to žádný problém není - třeba Liberec a Jablonec už dnes (konečně) takřka společnou MHD mají, i když to jsou samostatná města.

Potíž je v tom, že místní doprava je v dnešní době obvykle organizována na úrovni spolkových zemí, krajů či podobných správních jednotek - dokonce i v Česku - jenže HK a PU mají každé vlastní kraj.

Na druhou stranu můžete být rádi, že mezi nimi vůbec jezdí tak hustě regionální vlaky, protože třeba v Rakousku se přes hranici spolkových zemí téměř nedostanete jinak, než dálkovým vlakem, a to i když tam nejsou vysoké hory, viz např. Amstetten - Linz.

0/0
18.11.2015 12:20

J91i82ř92í 12E64r86b60e70n 1623264616587

Liberec a Jablonec měly společný dopravní podnik už před 60 lety...

0/0
19.11.2015 0:02

O34l97d63ř27i39c59h 38J11a65n13e96č75e71k 8179236133311

jestli před 60 (nebo spíš ještě více) lety nevím, ale silně o tom pochybuju. každopádně za bolševika ani potom společný dopravní podnik neměly - Liberec měl vlastní městský, ten jablonecký patřil za bolševika pod krajskou ČSAD, po revoluci se osamostatnil, spojilo se to až před pár lety. tramvaje z Liberce do Jablonce měly po desítky let jiného dopravce (DPML) než MHD v Jablonci (ČSAD Jablonec).

to ale v dnešní době není podstatné - důležitá je integrace tarifů a ta je od České Lípy po Lomnici nad Popelkou. ve velkoměstech máte běžně několik různých dopravců ale tarif je stejně jednotný. ale v HK+PU žádný společný tarif nemáte, protože to jsou odlišné kraje (a i to by se dalo řešit - v Dolních Rakousích fungují dva z velké části se překrývající regionální dopravní svazy)

+1/0
19.11.2015 8:02

J11i77ř34í 35E13r62b83e70n 1523284626407

Zjevne jste krajan.

Zjevne ale nevite, ze spolecny Dopravni komunalni podnik mest Liberce a Jablonce nad Nisou existoval v letech 1949-1960 a ze pozdejsi samostatny DPMJN byl do CSAD Usti nad Labem delimitovan az v roce 1981 ;-)

0/0
19.11.2015 17:46

D68a42n32i63e48l 48V42á97c48h76a46l 3856208975886

Tak to aspoň bude dobrá alternativa k autu, zvláště při dopravní špičce.

+1/0
18.11.2015 9:22

R84a26d40i57m 72Š56o48l60c 1475375325304

Tak to celkem dost porušujete předpisy. Současně tam je devadesátka, tak to ujedete 15 km. Od nového roku tam bude nejspíš stodesítka, a to ujedete 18 km, takže za 10 minut to fakt nejde předpisově dát...

+5/0
18.11.2015 9:00

T45o79m55á85š 40J74o69h95á70n74e21k 6328674802153

Tak uveďme věci na pravou míru - test trati s dieselovou lokomotivou na 160 km/hod? Kde by se u nás vzala? Ale možná může být půjčená z Rakouska, budiž. Ale všechny spěšné vlaky? Ani omylem ! Spěšné vlaky totiž jezdí a nadále budou jezdit klasickou soupravou, která nemá ani vagóny ani lokomotivu na 160 km/hod. O rychlících do Liberce s max. 110 km/hod. ani nemluvím. Takže 160 mohou vlastně trochu paradoxně pouze zastávkové osobní vlaky. Ale jinak každá modernizovaná trať je přínosem.

+6/0
18.11.2015 8:48

J82a34n 40H47a24v15r73d97a 2538226701888

Rychlík do Liberce - ta hajtra, kterou na to ČD používají - a 110???

+1/−2
18.11.2015 9:40

T83o29m80á84š 36J26o28h96á27n91e89k 6158204502123

Možná je to trochu divné, ale motorové vozy řady 843, které tam jezdí, mohou opravdu maximální rychlostí 110 km/hod.

+2/0
18.11.2015 9:48

J27i20ř15í 18H88o91v51o65r35k16a 8887186252705

za ideálního stavu... Dost často se stává, že vezou i 012 pro cyklisty. To se maximální rychlost snižuje na 80 :-P:-/

0/0
18.11.2015 12:11

O80l12d73ř69i85c85h 75J89a89n83e16č48e82k 8869896443351

tak to jsem ještě nikdy neviděl. na rychlíku Pardubice - Liberec rozhodně ne.

843 + 010/012 jezdily třeba z Liberce do Tanvaldu, tam to ovšem z pohledu rychlosti nevadí.

+2/0
18.11.2015 13:06

D37a73v12i55d 87H48a13m80b96á41l63e54k 4772470170134

Bdtax 785 opravdu jezdí v (6) a † od 28.III. do 14.VI. a od 5.IX. do 1.XI., od 20.VI. do 31.VIII. denně na obratu R 1271/2. ;-)

0/0
19.11.2015 15:51

J35i46ř89í 25E45r34b63e36n 1363304306127

Tuhle kombinaci jsem vídával na spěšňácích mezi Turnovem a Starou Pakou, což tehdy byla trať sotva na 70 km/h, a to ty vlaky vlastně jen vykrývaly převoz lokálky do nácestné stanice. Teď po modernizaci už asi výhradně 843+Btn, nebo možná 854+Bdtn...

0/0
19.11.2015 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.