Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neosvětlený chodec šel večer středem silnice, náraz dvou aut nepřežil

Neosvětleného chodce bez jakýchkoliv reflexních prvků srazila v pondělí večer dvě auta na hlavní silnici mezi Náchodem a Rychnovem nad Kněžnou. Muž šel podle řidičů téměř středem komunikace a oni si ho všimli až na poslední chvíli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i98c12h84a51l 65C74h63a65l24u30p66a 6708640179673

Alespoň že se kvůli němu nesrazila auta a nezabilo to další lidi. Jinak tenhle způsob sebevraždy mi nepřijde moc spolehlivý a bezbolestný, to už je lepší vlak.

+2/0
15.12.2015 23:29

J70i60ř52í 50E31r72b15e86n 1783694956877

Chudák strojvedoucí, který na rozdíl od řidiče ani nemůže uhnout.

Z hlediska ohleduplnosti k budoucímu nálezci těla je nejlepší formou sebevraždy otrava prášky - vypadá to jako přirozená smrt, bez krve, strangulačních rýh aj.

+1/0
16.12.2015 8:41

H87a63n61a 33U30l80r55y85c74h82o49v69á 9440453688218

Je to smutná událost, ale víc by tam sedělo Neosvětlený blbec šel večer středem silnice. Omlouvám se případným citlivým duším, pána je mi líto, ale, bohužel, si za to může sám.

+7/0
15.12.2015 21:20

M38i13c46h95a35l 27C35h12a93l10u67p46a 6938240169813

To rozhodně. Přitom na tohle by stačil reflexní pásek za pár desetikorun.

+1/0
15.12.2015 23:30

R68u86d74o11l62f 95P45e88k19á31r91e86k 9202811159843

Hm, zas ta "bílá čára vodící"...

+1/0
15.12.2015 15:22

F13r93a58n74t32a 98T61i70m38a58n 7390308231190

Proč se pořád řeší reflexní prvky a alkohol? 1) chodec žádné reflexní prvky mít nemusí; 2) chodec může být pod vlivem alkoholu naprosto legálně, zákon alkohol u chodců a spolujezdců nezakazuje. Jediné, v čem udělal chybu, je to, že šel středem silnice. Chodec má jít po levé straně silnice ve směru chůze, aby ho řidič viděl; tak to je i v zákoně. Takže kdyby šel tak, jak má jít (klidně i ožralý nebo neosvětlený), tak se mu to nestane, jeho chyba.

+1/0
15.12.2015 13:57

P91e60t76r 67B10u56r69d67a 3570425679577

Kdyby šel, jak měl (v protisměru k autům), byl by možná vidět obličej. Mohl dopadnout naprosto stejně - stačí, aby (tuším, že jako druhý jel) Transporter předjížděl. Proto mnozí prosazují reflexní prvky už nyní. (Moje rodina chodí, když předpokládáme pozdější návrat, v reflexních vestách (každý má jednu v autě a jednu doma). Když si myslíme, že půjdeme včas, nosíme v kapse reflexní pásek.)

Problém alkoholu je ten, že (podle zákona legálně) namazaný chodec má nepředpokladatelnou trajektorii pohybu (prostě jde kus rovně a najednou vlevo, vpravo, bác). Vyhýbejte se hmotnému tělesu s Brownovým pohybem - to je pak zlatý kanec, co jde "furt rovně", srážka nesrážka.

+2/0
15.12.2015 14:15

J86a14r34o47s91l21a93v 81L42e98b65e40d58a 3686359147720

Protože kvůli neviditelnosti a nepředvídatelnému chování jsou zranění a mrtví.

Což by mi osobně ani nevadilo. Špatné na tom je, že to různými způsoby odnese i řidič.

+1/0
15.12.2015 15:26

F14r66a24n74t10a 38T41i20m52a81n 7570248451450

Jak kvůli neviditelnost? Přece proto se chodí po levé straně, aby řidič chodce viděl (což teda není tento případ). Nebo je nějaký jiný důvod, proč chodit právě po levé?

+1/0
15.12.2015 16:12

J25a17r74o22s57l46a89v 66L27e36b41e75d91a 3946459187410

A co černoši? ;-D Lesknou se jim oči?

0/0
15.12.2015 16:52

J31a65r93o53s75l53a81v 85L74e91b36e48d39a 3466669967620

Chodce může auto nabrat i zezadu při předjíždění.

0/0
15.12.2015 16:53

F49r33a83n55t76a 67T82i46m48a87n 7430348451460

No pokud ho nabere zezadu, tak to asi chodcova chyba nebude - nemá oči jak pavók na všechny strany

+1/−1
15.12.2015 20:37

M74i43r49e35k 58G51a90j49e63r 5921366819530

Jako chodce mě vůbec nezajímá, kdo je na vině. Mrtvý skončí chodec, nikoliv řidič.

Po levé straně se samozřejmě nechodí proto, aby řidič chodce viděl, jak se vy chybně domníváte. Je to proto, aby chodec viděl, jak daleko jede to přibližující se auto od krajnice a mohl se podle potřeby uhnout. Proto, aby viděl řidič chodce, jsou především reflexní pásky, světlé oblečení a různá světýlka. Tmavé oblečení při cestě z hospody je koledování si o neštěstí.

+3/0
16.12.2015 0:10

J62a27r87o88s73l77a39v 54L21e34b84e54d97a 3216179367640

Franto, já neřeším, čí je to chyba, ale skutečnost, že ho auto sejme - a naprosto zbytečně - jen proto, že ho řidič včas neuvidí.

+1/0
16.12.2015 10:15

M47i61c39h55a61l 14C88h20a18l55u70p10a 6698890299943

V protisměru se snad chodí hlavně proto, aby chodec viděl auto a pokud vidí, že auto jede na něj, tak může uhnout mimo silnici. Nějaký vliv bude mít asi i světlý obličej, ale světla svítí víc při zemi.

+1/0
15.12.2015 23:32

P23e29t29r 60B97u69r56d16a 3910625199637

Mnozí tu píší o tom, že řidič jel příliš rychle - tedy rychleji, než na jakou vzdálenost viděl.

Koncem září jsme se vraceli autem domů směrem od Ledče nad Sázavou, bylo kolem 23 hodin. V lese se mi najednou před očima "něco" blýsklo. Jestli to bylo oko od jelena, nebo jiného jsem neřešil a (protože silnice byla prázdná) strhl volan do protisměru a brzdil až na ABS. Když jsem zastavil, stál jsem VEDLE chlapa v maskáčích, na batohu měl (naštěstí) karabinu.

Sám na silnici - tedy svítím dálkovými. V lese jezdím pomaleji, právě kvůli srnám, jelenům a hlavně kancům, takže asi 60 - 70 km/hod. Je 70 na dálková moc rychle? Kdybych nestrhl volant, měl jsem pod autem člověka. Kdybych nebrzdil, tak až za autem.

+8/0
15.12.2015 12:54

A80l59e39n83a 23K97r54u74ž52í97k11o22v97á 6780651311673

Taky se mi stalo několikrát, že jsem za tmy potkala na silnici lidi v maskáčích. Jo holt, komu není zhůry dáno ......

0/0
15.12.2015 13:06

P54a51v43e65l 58J83i91n86d74ř66i77š14e32k 3630985946350

Co si pamatuji tak dálková světla jsou opravdu na max. rychlost 70km/h s bezpečným zastavením.

0/0
15.12.2015 13:24

T39o57m25á85š 85Z71e45m54á52n25e27k 5160628286136

Mě to vyjde tak na 70 na potkávací.

0/0
15.12.2015 16:55

M34i48c47h20a75l 97C31h75a47l96u48p40a 6768690299433

To mi přijde dost. Obzvlášt pokud je překážka tmavá a odráží málo světla.

0/0
15.12.2015 23:34

P12ř27e71m49e17k 15P80a67v79k97a 8208162678731

Asistovaná sebevražda.

+1/0
15.12.2015 12:35
Foto

P80a21v47e73l 79P83o26k87o29r36n17ý 2806774880472

Pořád si myslím, že řidič nemá jet tam, kam nevidí a má jet tak, aby uměl zastavit. Co kdyby tam ležel někdo v diabetickém komatu či epileptickém záchvatu. A co kdyby na silnici leželo něco velkého a těžkého spadnuté z náklaďáku. To by mohl zabít sebe a třeba děti v autě.

+4/−12
15.12.2015 12:33

Z40d67e84n32ě80k 25W88e90r78n94h28a67r78t 6407765862258

Všechno je do určité míry riziko. Rizikem je třeba i to, že jedoucí auto zasáhne meteorit, to by ale člověk nesměl vyjet vůbec. Samozřejmě je to neskonale nižší riziko, než že na silnici bude něco/někdo ležet, ale nelze určit, co je přípustné a co už ne, ta hranice je zkrátka neostrá.

+4/0
15.12.2015 12:50

P17e73t25r 36B91u12r88d45a 3270235969457

Člověk zepředu či zboku má světlou skvrnu (obličej, když tedy vynecháme u nás se málo vyskytující Afričany). Srna má světlou skvrnu na zadku, kanci se lesknou oči (ale to už se musí hodně dávat pozor). Náklad bývá zabalen do bedny (obvykle světlé dřevo), obalen igelitem, nebo je sypký - tak jako tak obsahuje i lesklé části.

Snad jedině člověk jde tak, aby na něm nebylo nic lesklého vidět - zepředu oči, jako u zvěře, ale zezadu ...

+2/0
15.12.2015 12:58
Foto

P41a35v37e90l 29P48o39k35o82r86n58ý 2916304680772

A za to ho snad nemůžeme beztrestně zabíjet.

0/−1
15.12.2015 17:28

A61l25e46n56a 51K48r91u73ž14í73k21o47v65á 6940861631113

Souhlasím, ale chodec musí být vidět, chodit v tmavém oblečení za tmy a k tomu prostředkem silnice je holý nerozum. I kdyby měl nějaký záchvat a měl na sobě reflexní prvky dopadne to jinak. On totiž mnoha lidem chybí zdravý selský rozum.

+2/0
15.12.2015 12:59
Foto

P90a54v46e68l 89P75o58k90o47r61n41ý 2306244330162

Ano, byla by tam spoluúčast chodce.

0/−1
15.12.2015 17:28

J33i33r37k29a 80H66o55l95a49n 2612333270183

To sice říká zákon, v praxi to znamená raději nevyjíždět a chodit pěšky. Pán zřejmě nevlastní auto nebo ho pouze leští v garáži a jezdí jenom dopoledne na dušičky

+4/0
15.12.2015 13:25

P10e73t39r 95B32u57r10d74a 3310185709487

Na dušičky je často špatná viditelnost i dopoledne. Být oním pánem, raději ani v noci nevstávám z postele - k vypínači se chodí rychlostí násobně vyšší, než na jakou je rozhled, chodí se tam, kam nevidí a za určitých okolností na zemi leží kde co (a o to více je člověk "nucen" chodit).

+1/0
15.12.2015 13:56
Foto

P86a65v14e86l 59P53o88k49o14r24n41ý 2676664820442

A co by na tom bylo nemít auto? A vy máte asi auto, co má špatná světla a tedy nevidíte před sebe, pak nemáte na silnici, co dělat. Moje xenonky svítí až moc.

0/0
15.12.2015 17:30

J44a58r96o17m65í58r 50K89r72á31l 4450969664339

To máte ty dodělávané, co oslní všechny okolo ? ;-)

+1/0
16.12.2015 6:23
Foto

P40a12v24e65l 79P92o10k51o18r88n18ý 2446764130852

Ne, seřízené podle výrobce v servisu. Já měl škodovácké lampičky a tak mě xenonky překvapily, jak moc svítí. Ale svádí to jet rychleji..

0/0
16.12.2015 16:08
Foto

P42e71t38r 49P22r64o25c33h11á15z89k46a 3742406642244

Chybou chodce je šel bez reflexních prvků možná středem silnice,chybou řidiče je, že jel rychlostí, která neodpovídala vzdálenosti na kterou viděl a byl schopný před překážkou zastavit.Chodce patrně ve vozovce mimo obec předpokládá málo kdo, překážku,nebo zvíře by však předpokládat mohl každý a podle toho by měl upravit i rychlost.Možná by to nestačilo na zastavení, ne vyhnutí však nejspíš ano.Obdivuji v noci na dálnici vozy řítící se 130 a víc na tlumená světla přičemž reálná viditelnost je tak na 100 metrů ne li méně.Rv

+5/−4
15.12.2015 12:30

P55e31t26r 73B21u26r12d85a 3880435929497

Proto mají civilizované země kolem dálnic (a často i hlavních silnic, tedy silnic první třídy) PLOTY. Aby se tam nedostalo zvíře. Na lidi plot neplatí, na ty mají pokuty. Procházka po dálnici je trestná i u nás.

+1/0
15.12.2015 13:01
Foto

P17e98t30r 81P46r14o40c59h16á56z53k67a 3242776232604

Nejsou ploty všude.Ani na západ od nás je nemají všude.A nejde jen o chodce, nebo zvíře, jde o cokoliv co se může nacházet na cestě.Od části nákladu až po díry v ní.Ten kdo má rozum přizpůsobí rychlost tomu kam vidí a ostatním podmínkám.Frajeři obvykle končí ve škarpě.Blbé je že občas sebou vezmou i ty opatrné a zodpovědné.

0/0
15.12.2015 18:53

T89o56m35á20š 53Z74e61m23á60n39e74k 5250688526606

Řidič neudělal žádnou chybu. Vzhledem k tomu, že se chodec pohyboval mu akorát vlezl do rány. Kdyby stál, je to jiná věc, ale vzhledem k tomu, že se pohybuje, nelze říci, jaká reakce bude správná. Včera se mi něco podobného stalo se srnou. Motala se uprostřed silnice a já neudělal vůbec nic. Ten za mnou dupnul na brzdu, tím jí splašil a ona mu skočila pod auto.

0/0
15.12.2015 17:05
Foto

P78e70t75r 25P12r83o17c98h70á10z14k18a 3982766572584

V každém případě je správné jezdit tak abych dokázal zastavit na vzdálenost na kterou vidím, plus reakční doba.Jet potmě na tlumená jako ve dne je hloupost a dost často se nevyplácí.Nemusí to být chodec, ani zvíře, stačí jen kus pneumatiky s náklaďáku, nebo díra ve vozovce.

0/0
15.12.2015 18:50

T42o13m51á94š 42Z17e82m95á42n47e17k 5300178396246

To je jasné. Mám ale jinou zkušenost. Jízda na tlumená je v hustším provozu nutností. Dálková téměř nepoužívám. Nebezpečné situace jsou totiž jiné. Zejména ty, kdy se míjíte s protijedoucím vozidlem a ve vašem směru je cyklista, nebo chodec. Tam není ani šance dálková světla použít.

0/0
15.12.2015 19:48
Foto

P89e63t95r 74P95r48o61c21h75á81z56k64a 3202486662624

Správně seřízená světla osvětlují dostatečně pravou stranu.V noci je samozřejmě vše horší, oslňují světla proti jedoucích aut a i proto je třeba jezdit pomaleji.V obcích a na některých cestách si dávám od pravé krajnice v noci větší odstup.Už se mi stalo že tam ležel a spal opilec.Jen ho probudit a dostat pryč se silnice byla hrozná práce.Podruhé už jsem volal měšťáky aby si to vyřešili oni.

+1/0
15.12.2015 20:09

Z45d12e80n41ě22k 27W56e27r70n87h78a82r64t 6757865912418

No a chudák řidič bude mít očima napořád sebou nejen tu nehodu, ale i komplikace s vyšetřováním, pojišťovnou a fůru dalších starostí, kvůli jednomu blbovi, co nevymyslel žádný jiný způsob, jak tu sebevraždu spáchat.

+10/−1
15.12.2015 12:28

A84l23e53n12a 12K61r19u79ž91í74k22o84v52á 6710561751833

Je to neštěstí, ale co čekal, je to sebevražda. Chudáci řidiči.

+6/−1
15.12.2015 12:27
Foto

T71o28m36á96š 12D72v16o77ř13á17k 7685786557101

Šel z vánočního večírku?

0/0
15.12.2015 12:25

J94a64n 33N35o35v22á59k 6430505707607

Řekl bych, že si ten borec zvolil dost nešťastný způsob sebevraždy.

+4/−1
15.12.2015 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.