Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů obléknou protestní vesty, jednání skončilo patem

Hodinová schůzka kvůli tendru na autobusovou dopravu, které se zúčastnilo na padesát řidičů z celého Královéhradeckého kraje, skončila patem. Hejtman Lubomír Franc si od setkání sliboval uklidnění napětí mezi řidiči a krajem, to se mu však nepodařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a91r34o95s14l63a79v 15Č75á44p 4503276190512

Jízdní řády jsou - bohužel - špatně nastavené. Nedají se dodržovat, zejména ve špičce je to znát. Nemluvě o dalších možných problémech na trase, např. neukázněnost některých účastníků silničního provozu, apod.

0/0
30.12.2015 23:41

Z40d32e64n46ě29k 62H66a44n84z22l 1781586342284

Stim bych rodinu neuzivil

0/0
29.12.2015 20:02

R74o82m56a53n 70N60o18v83a24k 6789771132356

Držím řidičům palce. Za tu zodpovědnost si zaslouží mít vyšší mzdu.

+8/0
29.12.2015 16:46

J89i31ř81í 10B31a37u93e90r 4454226108920

Jeden z mála případů:řidič přijel na stanoviště kde začínal s desetiminutovým spožděním,na mou otázku proč přijel déle mi odpověděl že za ty peníze co si vidělá by raději nejel vůbec.Řidiče osobně znám.Pak znám ještě jednoho který zapomíná že má v danou hodinu jet a klidně si v autobuse luští křížovky.

0/0
29.12.2015 15:10

J12a95r30o23s74l70a85v 87P96r58o31c73h89á18z34k36a 2613534618205

Jakoze prijel pozdeji?

0/0
29.12.2015 17:22

G38a41b84r44i63e84l 83H66o87r15t73e88n 9531579503474

Děle (dýl) se ve východních Čechách říká místo později. Ale kde se píše "vidělá" skutečně netuším.:-/

0/0
29.12.2015 17:47

L43i22b38o89r 80F54i13l26á40k 3720745933743

On asi myslel ty peníze, co jsi neviděla.

0/0
29.12.2015 23:52
Foto

B50r39o35n83i67s18l67a41v 45G38a17b81r79y24š 2172149731

To zpoždění mohlo být způsobeno čímkoliv. Může být špatně nakreslený jízdní řád, že nemá čas se obrátit nebo že nemá žádný čas na vyrovnání případného zpoždění, přejezdem z linky na linku. Zpoždění může být zase větší než čas obratu.

0/0
29.12.2015 20:58

J32í52ř74í 22N96o71v71o16t16n21ý 2102215684689

ať řidičů autobusů jdou generálmí stávky a hejtman si pak může jezdit busem sám

+1/−1
29.12.2015 14:42

M19a43r37t62i31n 16Š80u84l25c 2147189350395

Ale hejtman přece postupuje podle zákona, kraj vyhlašuje veřejnou zakázku a je povinen účelně vynakládat veřejné prostředky, tedy za nejméně peněz, dostat nejlepší službu. Ale kraj se přece nemá starat o kolektivní vyjednávání mezi zaměstnanci a dopravcem. Odboráři se neumí se zaměstnavatelem dohodnout a chtějí, aby jim mzdy garantoval kraj? Ten s tím přece nemá nic společného, neobjednává si jednotlivé řidiče, ale nějakou službu.

+3/0
29.12.2015 14:58

L58a75d72i50s39l92a87v 96H62o95l13í77k 5332282719661

Podívejme se na to z druhé strany. Dopravce dá řidičům 80 Kč na hodinu a za každý ujetý km bude od kraje požadovat třeba 30 Kč.

U druhého dopravce odbory vyjednají plat 100 Kč na hodinu, ale protože se zvýší mzdové náklady, bude dopravce potřebovat 32 Kč za každý kilometr.

Kdo z nich tedy zakázku získá a u koho pak tedy budou řidiči jezdit?

0/0
29.12.2015 17:05

F95r98a71n35t93i79š29e57k 18V36a28n58ě28k 1437484817487

Ale určitě se může dát do podmínek veřejné zakázky, třeba minimální mzda řidičů a jejich navyšování dle inflace.

0/0
29.12.2015 17:53

V94a98c65l76a28v 22H24a16j72e15k 3656149449

to ale přeci není záležitost kraje a je otázkou zda by takováto podmínka nebyla v rozporu s legislativou.

0/0
29.12.2015 20:22

V59e48r83o85n52i77k23a 55M20a10r66t46í31n79k74o53v58á 1793563170

Odboráři se nemají s jakým dopravcem dohodnou, protože se neví, kdo zakázku vyhraje, nový dopravce je většinou zvyklý přebrat většinu řidičů bývalého dopravce, který logicky nebude mít pro řidiče uplatnění. takže řidiči jsou de fakto v situaci, kdy neví nic. Jinak už v mnoha případen chylo prokázáno, že definice učelnosti daná tak, že vyhrává nejlevnější je nakonec vždy s výsledkem, že se vše dvojnásobně prodraží a jde naprosto vždy o pěkný tunel. Můžem si to ukázat na sypačích co byly nejlevnější ale zrezly po první zimě, hasičských žebřících co na co se na nich hasiči boží, že je zabijou, mostech co v nejlevnější verzi nakonec neodpovídají normám a musí se předělávat - za další peníze. Kraj je placen z našich daní a má se starat o blaho svých občanů a to jsou i řidiči, je jejich povinností brát v ohled to, že díky zakázkám zadaných krajem může ohrožovat životaschopnost svých občanů. je to podobné, jako bych trval na tom, že moje firma nebude nakupovat výrobky, které musí vyrábět děti - věc logická a vyjadřuje nějakou morální úroveń. zaslepený člověk koupí to nejlevnější, otroky má rád. Ale stát a tedy kraj by neměl být otrokář!!!! Kraj na jedné straně nemůže zaměstnávat státní zaměstnance a zaručovat jim růst mezd o inflaci a prémie a přitom zadávat zakázky a říkat že je nezajímá, že ti lidé taky pracují pro veřejnost.

0/−1
29.12.2015 18:38

V78a66c50l53a54v 81H92a98j30e38k 3746839969

Slušné platy měli mít odboráři vyjednány s dopravci už dávno. Pak by dopravci kraji mohli nabídnout také odpovídající ceny. A nějak chlapci zaspali. Bouřit se totiž měli dřív než jejich zaměstnavatelé podali na kraj své nabídky a ne přied otevíráním obálek. Toto opravdu není problém kraje.

+1/0
29.12.2015 20:27

P69a51v42e15l 49J29e91ř70á48b38e62k 7441952524677

Nikde není napsáno, že kraj musí vybírat podle nejnižší ceny.

Kraj může vybírat i podle efektivní ceny.

To znamená, že do podmínek soutěže dá i další kritéria a potom vybírá podle posouzení ceny a kvality plnění zakázky.

Jinými slovy - výběrové řízení může vyhrát společnost, která bude vlastnit staré rozkodrcané autobusy, a společnost s autobusy které jsou moderní, bezpečnější jak pro cestující, tak pro účastníky dopravy, budou tam pracovat spolehliví lidi, tedy firma s minimální fluktuací, v soutěži propadne.

A co vy jako občan si budete přát aby vaše děti a další rodinní příslušníci, aby jste se potkával na silnicích s herkami, ale kraj zaplatí tu nejmenší cenu, a nebo, aby ve službách byly kvalitnější autobusy a je řídili spokojení řidiči?

0/0
29.12.2015 23:34

R64a35d25o97s86l46a93v 16K92l12a92u53d57a 5844798364122

Pokud skutečně kraj trvá na tom že řidič musí jezdit maximální povolenou rychlostí, pak je otázka, proč hejtman a jeho kumpáni už nepodávají vysvětlení na policii ČR.

+5/0
29.12.2015 14:33

M96a93r87t74i35n 34Š65u19l18c 2787269320535

Nesmíte věřit všemu, co říkají odboráři.

V zadávací dokumentaci je napsáno:

"Dopravce je povinen využívat řádný výkon vozidel a maximální povolené rychlosti tak, aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel a aby byly v maximální možné míře dodržovány Jízdní řády."

a dále

"V případě existujících nebo očekávaných dlouhodobějších problémů s dodržováním jízdních řádů je Dopravce povinen informovat Objednatele a poskytnout součinnost při řešení problému."

To není totéž, co říkají odboráři.

Stejně tak není ZD napsáno, že autobusy nesmí být starší 5 let, je tam napsáno, že průměrné stáří vozového parku nesmí být starší 5 let a jednotlivé vozidlo nesmí být starší 10 let.

+2/0
29.12.2015 14:55

R10a86d26o67s83l31a50v 38K88l90a76u49d49a 5604908434222

Takže je to totéž. Myslíte si že řidiči jezdí naschvál pomalu aby naštvali cestující?

0/0
29.12.2015 15:03

M44a45r40t67i55n 31Š27u42l98c 2267169280705

Když autobus pojede 50 km/h tam, kde může jet 80 km/h, tak bude mít menší spotřebu. Tím dopravce ušetří na naftě a může dát řidiči bonus za úsporu nafty. Takže kraj chce, aby se jezdilo tak, jak je povoleno, aby se zbytečně nešetřilo na nesprávných místech a dodržoval se jízdní řád. Ale není to o tom, že řidič musí za každých podmínek jet maximální povolenou rychlostí. Proto je tam "aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel". Když bude mlha nebo námraza, tak je opodstatněné, že se rychlost jízdy přizpůsobí stavu a povaze vozovky...

+3/0
29.12.2015 16:31

V24a50c15l15a85v 35H69a35j44e51k 3466219309

No a dopravce by si to měl promítnout do nabídkové ceny.

0/0
29.12.2015 20:30

P53a48v24e43l 89J53e73ř72á48b57e75k 7321822544267

A nebylo by lepší, aby dopravce dodržoval s výjimkou odůvodnitelných případů jízdní řád, který bude stanoven na základě dohody mezi objednatelem a dopravcem?

Mimochodem - u nás autobusy začínají mít celkem standardně 15 až 30 minut zpoždění v pondělní ranní špičce, v průběhu týdne to zpoždění je o trochu menší.

+1/0
29.12.2015 23:41

P51e76t13r 79Č23e48r84v70e63n24ý 3906651982695

Aby naštvali cestující asi ne. Ale uvedu příklad z jiného kraje - speciálně řidiči ČSAD Benešov v okolí Benešova jsou na mezinárodní silnici E55 pravidelnými brzdami provozu, kdy místo povolených 90 jsou schopni jezdit i z kopce jen 50 km/h.

0/0
1.1.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.