Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů obléknou protestní vesty, jednání skončilo patem

Hodinová schůzka kvůli tendru na autobusovou dopravu, které se zúčastnilo na padesát řidičů z celého Královéhradeckého kraje, skončila patem. Hejtman Lubomír Franc si od setkání sliboval uklidnění napětí mezi řidiči a krajem, to se mu však nepodařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a73r52o75s25l51a55v 39Č30á33p 4983576940702

Jízdní řády jsou - bohužel - špatně nastavené. Nedají se dodržovat, zejména ve špičce je to znát. Nemluvě o dalších možných problémech na trase, např. neukázněnost některých účastníků silničního provozu, apod.

0/0
30.12.2015 23:41

Z64d60e61n28ě60k 80H68a97n86z15l 1471506902724

Stim bych rodinu neuzivil

0/0
29.12.2015 20:02

R59o45m56a22n 46N39o80v22a87k 6789321102306

Držím řidičům palce. Za tu zodpovědnost si zaslouží mít vyšší mzdu.

+8/0
29.12.2015 16:46

J60i62ř23í 63B22a92u14e39r 4474896148870

Jeden z mála případů:řidič přijel na stanoviště kde začínal s desetiminutovým spožděním,na mou otázku proč přijel déle mi odpověděl že za ty peníze co si vidělá by raději nejel vůbec.Řidiče osobně znám.Pak znám ještě jednoho který zapomíná že má v danou hodinu jet a klidně si v autobuse luští křížovky.

0/0
29.12.2015 15:10

J85a98r59o85s46l38a73v 60P81r78o84c75h85á21z65k88a 2513724828955

Jakoze prijel pozdeji?

0/0
29.12.2015 17:22

G60a60b17r45i73e50l 34H57o86r43t22e55n 9521339593394

Děle (dýl) se ve východních Čechách říká místo později. Ale kde se píše "vidělá" skutečně netuším.:-/

0/0
29.12.2015 17:47

L31i36b50o49r 57F49i48l80á77k 3460765113373

On asi myslel ty peníze, co jsi neviděla.

0/0
29.12.2015 23:52
Foto

B24r86o74n17i18s37l35a90v 24G22a95b14r26y73š 2472669381

To zpoždění mohlo být způsobeno čímkoliv. Může být špatně nakreslený jízdní řád, že nemá čas se obrátit nebo že nemá žádný čas na vyrovnání případného zpoždění, přejezdem z linky na linku. Zpoždění může být zase větší než čas obratu.

0/0
29.12.2015 20:58

J33í62ř60í 35N67o25v31o42t47n21ý 2222365664369

ať řidičů autobusů jdou generálmí stávky a hejtman si pak může jezdit busem sám

+1/−1
29.12.2015 14:42

M72a32r29t71i56n 46Š48u43l94c 2347489160235

Ale hejtman přece postupuje podle zákona, kraj vyhlašuje veřejnou zakázku a je povinen účelně vynakládat veřejné prostředky, tedy za nejméně peněz, dostat nejlepší službu. Ale kraj se přece nemá starat o kolektivní vyjednávání mezi zaměstnanci a dopravcem. Odboráři se neumí se zaměstnavatelem dohodnout a chtějí, aby jim mzdy garantoval kraj? Ten s tím přece nemá nic společného, neobjednává si jednotlivé řidiče, ale nějakou službu.

+3/0
29.12.2015 14:58

L54a45d41i74s10l24a49v 22H24o49l11í56k 5702532739691

Podívejme se na to z druhé strany. Dopravce dá řidičům 80 Kč na hodinu a za každý ujetý km bude od kraje požadovat třeba 30 Kč.

U druhého dopravce odbory vyjednají plat 100 Kč na hodinu, ale protože se zvýší mzdové náklady, bude dopravce potřebovat 32 Kč za každý kilometr.

Kdo z nich tedy zakázku získá a u koho pak tedy budou řidiči jezdit?

0/0
29.12.2015 17:05

F26r23a64n57t84i32š80e95k 11V90a29n89ě88k 1667364867607

Ale určitě se může dát do podmínek veřejné zakázky, třeba minimální mzda řidičů a jejich navyšování dle inflace.

0/0
29.12.2015 17:53

V11a75c95l16a45v 21H22a26j24e58k 3826289259

to ale přeci není záležitost kraje a je otázkou zda by takováto podmínka nebyla v rozporu s legislativou.

0/0
29.12.2015 20:22

V84e92r73o73n77i21k82a 58M38a32r64t44í72n19k93o58v32á 1563223240

Odboráři se nemají s jakým dopravcem dohodnou, protože se neví, kdo zakázku vyhraje, nový dopravce je většinou zvyklý přebrat většinu řidičů bývalého dopravce, který logicky nebude mít pro řidiče uplatnění. takže řidiči jsou de fakto v situaci, kdy neví nic. Jinak už v mnoha případen chylo prokázáno, že definice učelnosti daná tak, že vyhrává nejlevnější je nakonec vždy s výsledkem, že se vše dvojnásobně prodraží a jde naprosto vždy o pěkný tunel. Můžem si to ukázat na sypačích co byly nejlevnější ale zrezly po první zimě, hasičských žebřících co na co se na nich hasiči boží, že je zabijou, mostech co v nejlevnější verzi nakonec neodpovídají normám a musí se předělávat - za další peníze. Kraj je placen z našich daní a má se starat o blaho svých občanů a to jsou i řidiči, je jejich povinností brát v ohled to, že díky zakázkám zadaných krajem může ohrožovat životaschopnost svých občanů. je to podobné, jako bych trval na tom, že moje firma nebude nakupovat výrobky, které musí vyrábět děti - věc logická a vyjadřuje nějakou morální úroveń. zaslepený člověk koupí to nejlevnější, otroky má rád. Ale stát a tedy kraj by neměl být otrokář!!!! Kraj na jedné straně nemůže zaměstnávat státní zaměstnance a zaručovat jim růst mezd o inflaci a prémie a přitom zadávat zakázky a říkat že je nezajímá, že ti lidé taky pracují pro veřejnost.

0/−1
29.12.2015 18:38

V94a69c76l76a62v 80H11a52j40e70k 3736969779

Slušné platy měli mít odboráři vyjednány s dopravci už dávno. Pak by dopravci kraji mohli nabídnout také odpovídající ceny. A nějak chlapci zaspali. Bouřit se totiž měli dřív než jejich zaměstnavatelé podali na kraj své nabídky a ne přied otevíráním obálek. Toto opravdu není problém kraje.

+1/0
29.12.2015 20:27

P85a16v36e25l 25J88e25ř13á11b72e53k 7411702714127

Nikde není napsáno, že kraj musí vybírat podle nejnižší ceny.

Kraj může vybírat i podle efektivní ceny.

To znamená, že do podmínek soutěže dá i další kritéria a potom vybírá podle posouzení ceny a kvality plnění zakázky.

Jinými slovy - výběrové řízení může vyhrát společnost, která bude vlastnit staré rozkodrcané autobusy, a společnost s autobusy které jsou moderní, bezpečnější jak pro cestující, tak pro účastníky dopravy, budou tam pracovat spolehliví lidi, tedy firma s minimální fluktuací, v soutěži propadne.

A co vy jako občan si budete přát aby vaše děti a další rodinní příslušníci, aby jste se potkával na silnicích s herkami, ale kraj zaplatí tu nejmenší cenu, a nebo, aby ve službách byly kvalitnější autobusy a je řídili spokojení řidiči?

0/0
29.12.2015 23:34

R27a66d90o11s69l13a29v 25K26l96a20u96d19a 5404288674582

Pokud skutečně kraj trvá na tom že řidič musí jezdit maximální povolenou rychlostí, pak je otázka, proč hejtman a jeho kumpáni už nepodávají vysvětlení na policii ČR.

+5/0
29.12.2015 14:33

M66a66r86t12i66n 43Š17u67l96c 2207939960325

Nesmíte věřit všemu, co říkají odboráři.

V zadávací dokumentaci je napsáno:

"Dopravce je povinen využívat řádný výkon vozidel a maximální povolené rychlosti tak, aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel a aby byly v maximální možné míře dodržovány Jízdní řády."

a dále

"V případě existujících nebo očekávaných dlouhodobějších problémů s dodržováním jízdních řádů je Dopravce povinen informovat Objednatele a poskytnout součinnost při řešení problému."

To není totéž, co říkají odboráři.

Stejně tak není ZD napsáno, že autobusy nesmí být starší 5 let, je tam napsáno, že průměrné stáří vozového parku nesmí být starší 5 let a jednotlivé vozidlo nesmí být starší 10 let.

+2/0
29.12.2015 14:55

R44a90d18o98s34l72a79v 71K37l73a65u90d20a 5284148904162

Takže je to totéž. Myslíte si že řidiči jezdí naschvál pomalu aby naštvali cestující?

0/0
29.12.2015 15:03

M71a82r15t94i74n 14Š84u98l60c 2337829430725

Když autobus pojede 50 km/h tam, kde může jet 80 km/h, tak bude mít menší spotřebu. Tím dopravce ušetří na naftě a může dát řidiči bonus za úsporu nafty. Takže kraj chce, aby se jezdilo tak, jak je povoleno, aby se zbytečně nešetřilo na nesprávných místech a dodržoval se jízdní řád. Ale není to o tom, že řidič musí za každých podmínek jet maximální povolenou rychlostí. Proto je tam "aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel". Když bude mlha nebo námraza, tak je opodstatněné, že se rychlost jízdy přizpůsobí stavu a povaze vozovky...

+3/0
29.12.2015 16:31

V92a35c27l92a61v 28H87a20j16e54k 3876869389

No a dopravce by si to měl promítnout do nabídkové ceny.

0/0
29.12.2015 20:30

P91a30v21e56l 25J12e75ř90á47b20e90k 7371692854337

A nebylo by lepší, aby dopravce dodržoval s výjimkou odůvodnitelných případů jízdní řád, který bude stanoven na základě dohody mezi objednatelem a dopravcem?

Mimochodem - u nás autobusy začínají mít celkem standardně 15 až 30 minut zpoždění v pondělní ranní špičce, v průběhu týdne to zpoždění je o trochu menší.

+1/0
29.12.2015 23:41

P98e73t49r 95Č37e64r80v39e72n26ý 3656841122945

Aby naštvali cestující asi ne. Ale uvedu příklad z jiného kraje - speciálně řidiči ČSAD Benešov v okolí Benešova jsou na mezinárodní silnici E55 pravidelnými brzdami provozu, kdy místo povolených 90 jsou schopni jezdit i z kopce jen 50 km/h.

0/0
1.1.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.