Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů obléknou protestní vesty, jednání skončilo patem

Hodinová schůzka kvůli tendru na autobusovou dopravu, které se zúčastnilo na padesát řidičů z celého Královéhradeckého kraje, skončila patem. Hejtman Lubomír Franc si od setkání sliboval uklidnění napětí mezi řidiči a krajem, to se mu však nepodařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a29r47o51s58l53a40v 51Č58á56p 4633776140152

Jízdní řády jsou - bohužel - špatně nastavené. Nedají se dodržovat, zejména ve špičce je to znát. Nemluvě o dalších možných problémech na trase, např. neukázněnost některých účastníků silničního provozu, apod.

0/0
30.12.2015 23:41

Z38d54e49n27ě51k 62H68a44n23z61l 1831546782384

Stim bych rodinu neuzivil

0/0
29.12.2015 20:02

R53o10m23a87n 19N32o75v57a27k 6159331502656

Držím řidičům palce. Za tu zodpovědnost si zaslouží mít vyšší mzdu.

+8/0
29.12.2015 16:46

J49i88ř78í 55B33a55u16e92r 4174156418590

Jeden z mála případů:řidič přijel na stanoviště kde začínal s desetiminutovým spožděním,na mou otázku proč přijel déle mi odpověděl že za ty peníze co si vidělá by raději nejel vůbec.Řidiče osobně znám.Pak znám ještě jednoho který zapomíná že má v danou hodinu jet a klidně si v autobuse luští křížovky.

0/0
29.12.2015 15:10

J66a34r53o15s84l67a13v 73P11r97o58c43h74á67z80k38a 2803364448925

Jakoze prijel pozdeji?

0/0
29.12.2015 17:22

G11a96b28r55i44e16l 60H98o71r45t45e94n 9801389523974

Děle (dýl) se ve východních Čechách říká místo později. Ale kde se píše "vidělá" skutečně netuším.:-/

0/0
29.12.2015 17:47

L31i52b42o46r 29F75i63l51á40k 3450805643733

On asi myslel ty peníze, co jsi neviděla.

0/0
29.12.2015 23:52

B76r22o80n70i48s57l68a15v 96G69a77b17r14y12š 6655614620

To zpoždění mohlo být způsobeno čímkoliv. Může být špatně nakreslený jízdní řád, že nemá čas se obrátit nebo že nemá žádný čas na vyrovnání případného zpoždění, přejezdem z linky na linku. Zpoždění může být zase větší než čas obratu.

0/0
29.12.2015 20:58

J62í45ř25í 82N17o37v92o96t73n35ý 2432765254989

ať řidičů autobusů jdou generálmí stávky a hejtman si pak může jezdit busem sám

+1/−1
29.12.2015 14:42

M35a94r35t93i33n 64Š33u41l80c 2827919330815

Ale hejtman přece postupuje podle zákona, kraj vyhlašuje veřejnou zakázku a je povinen účelně vynakládat veřejné prostředky, tedy za nejméně peněz, dostat nejlepší službu. Ale kraj se přece nemá starat o kolektivní vyjednávání mezi zaměstnanci a dopravcem. Odboráři se neumí se zaměstnavatelem dohodnout a chtějí, aby jim mzdy garantoval kraj? Ten s tím přece nemá nic společného, neobjednává si jednotlivé řidiče, ale nějakou službu.

+3/0
29.12.2015 14:58

L64a39d25i73s97l89a76v 82H44o49l90í69k 5832862729741

Podívejme se na to z druhé strany. Dopravce dá řidičům 80 Kč na hodinu a za každý ujetý km bude od kraje požadovat třeba 30 Kč.

U druhého dopravce odbory vyjednají plat 100 Kč na hodinu, ale protože se zvýší mzdové náklady, bude dopravce potřebovat 32 Kč za každý kilometr.

Kdo z nich tedy zakázku získá a u koho pak tedy budou řidiči jezdit?

0/0
29.12.2015 17:05

F32r35a38n81t70i52š22e78k 17V41a95n39ě30k 1647414897827

Ale určitě se může dát do podmínek veřejné zakázky, třeba minimální mzda řidičů a jejich navyšování dle inflace.

0/0
29.12.2015 17:53

V55a38c67l57a60v 44H86a48j25e89k 3546439349

to ale přeci není záležitost kraje a je otázkou zda by takováto podmínka nebyla v rozporu s legislativou.

0/0
29.12.2015 20:22

V48e77r59o66n57i56k63a 51M20a21r26t45í66n65k92o46v62á 1783173100

Odboráři se nemají s jakým dopravcem dohodnou, protože se neví, kdo zakázku vyhraje, nový dopravce je většinou zvyklý přebrat většinu řidičů bývalého dopravce, který logicky nebude mít pro řidiče uplatnění. takže řidiči jsou de fakto v situaci, kdy neví nic. Jinak už v mnoha případen chylo prokázáno, že definice učelnosti daná tak, že vyhrává nejlevnější je nakonec vždy s výsledkem, že se vše dvojnásobně prodraží a jde naprosto vždy o pěkný tunel. Můžem si to ukázat na sypačích co byly nejlevnější ale zrezly po první zimě, hasičských žebřících co na co se na nich hasiči boží, že je zabijou, mostech co v nejlevnější verzi nakonec neodpovídají normám a musí se předělávat - za další peníze. Kraj je placen z našich daní a má se starat o blaho svých občanů a to jsou i řidiči, je jejich povinností brát v ohled to, že díky zakázkám zadaných krajem může ohrožovat životaschopnost svých občanů. je to podobné, jako bych trval na tom, že moje firma nebude nakupovat výrobky, které musí vyrábět děti - věc logická a vyjadřuje nějakou morální úroveń. zaslepený člověk koupí to nejlevnější, otroky má rád. Ale stát a tedy kraj by neměl být otrokář!!!! Kraj na jedné straně nemůže zaměstnávat státní zaměstnance a zaručovat jim růst mezd o inflaci a prémie a přitom zadávat zakázky a říkat že je nezajímá, že ti lidé taky pracují pro veřejnost.

0/−1
29.12.2015 18:38

V85a38c57l15a26v 70H89a50j43e54k 3616669449

Slušné platy měli mít odboráři vyjednány s dopravci už dávno. Pak by dopravci kraji mohli nabídnout také odpovídající ceny. A nějak chlapci zaspali. Bouřit se totiž měli dřív než jejich zaměstnavatelé podali na kraj své nabídky a ne přied otevíráním obálek. Toto opravdu není problém kraje.

+1/0
29.12.2015 20:27

P81a92v27e78l 62J16e84ř35á41b44e26k 7501222934787

Nikde není napsáno, že kraj musí vybírat podle nejnižší ceny.

Kraj může vybírat i podle efektivní ceny.

To znamená, že do podmínek soutěže dá i další kritéria a potom vybírá podle posouzení ceny a kvality plnění zakázky.

Jinými slovy - výběrové řízení může vyhrát společnost, která bude vlastnit staré rozkodrcané autobusy, a společnost s autobusy které jsou moderní, bezpečnější jak pro cestující, tak pro účastníky dopravy, budou tam pracovat spolehliví lidi, tedy firma s minimální fluktuací, v soutěži propadne.

A co vy jako občan si budete přát aby vaše děti a další rodinní příslušníci, aby jste se potkával na silnicích s herkami, ale kraj zaplatí tu nejmenší cenu, a nebo, aby ve službách byly kvalitnější autobusy a je řídili spokojení řidiči?

0/0
29.12.2015 23:34

R92a11d62o20s47l43a47v 20K29l54a50u86d66a 5224188654592

Pokud skutečně kraj trvá na tom že řidič musí jezdit maximální povolenou rychlostí, pak je otázka, proč hejtman a jeho kumpáni už nepodávají vysvětlení na policii ČR.

+5/0
29.12.2015 14:33

M59a11r83t72i74n 67Š98u72l32c 2747549920405

Nesmíte věřit všemu, co říkají odboráři.

V zadávací dokumentaci je napsáno:

"Dopravce je povinen využívat řádný výkon vozidel a maximální povolené rychlosti tak, aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel a aby byly v maximální možné míře dodržovány Jízdní řády."

a dále

"V případě existujících nebo očekávaných dlouhodobějších problémů s dodržováním jízdních řádů je Dopravce povinen informovat Objednatele a poskytnout součinnost při řešení problému."

To není totéž, co říkají odboráři.

Stejně tak není ZD napsáno, že autobusy nesmí být starší 5 let, je tam napsáno, že průměrné stáří vozového parku nesmí být starší 5 let a jednotlivé vozidlo nesmí být starší 10 let.

+2/0
29.12.2015 14:55

R63a13d76o21s57l41a91v 50K28l11a44u81d96a 5334218294272

Takže je to totéž. Myslíte si že řidiči jezdí naschvál pomalu aby naštvali cestující?

0/0
29.12.2015 15:03

M22a33r78t66i89n 20Š19u15l27c 2427629470255

Když autobus pojede 50 km/h tam, kde může jet 80 km/h, tak bude mít menší spotřebu. Tím dopravce ušetří na naftě a může dát řidiči bonus za úsporu nafty. Takže kraj chce, aby se jezdilo tak, jak je povoleno, aby se zbytečně nešetřilo na nesprávných místech a dodržoval se jízdní řád. Ale není to o tom, že řidič musí za každých podmínek jet maximální povolenou rychlostí. Proto je tam "aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel". Když bude mlha nebo námraza, tak je opodstatněné, že se rychlost jízdy přizpůsobí stavu a povaze vozovky...

+3/0
29.12.2015 16:31

V68a92c26l88a89v 46H19a54j64e75k 3726189409

No a dopravce by si to měl promítnout do nabídkové ceny.

0/0
29.12.2015 20:30

P10a49v90e76l 44J87e52ř14á61b30e24k 7731732924667

A nebylo by lepší, aby dopravce dodržoval s výjimkou odůvodnitelných případů jízdní řád, který bude stanoven na základě dohody mezi objednatelem a dopravcem?

Mimochodem - u nás autobusy začínají mít celkem standardně 15 až 30 minut zpoždění v pondělní ranní špičce, v průběhu týdne to zpoždění je o trochu menší.

+1/0
29.12.2015 23:41

P15e39t98r 38Č12e13r42v50e64n18ý 3436731192715

Aby naštvali cestující asi ne. Ale uvedu příklad z jiného kraje - speciálně řidiči ČSAD Benešov v okolí Benešova jsou na mezinárodní silnici E55 pravidelnými brzdami provozu, kdy místo povolených 90 jsou schopni jezdit i z kopce jen 50 km/h.

0/0
1.1.2016 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.