Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Louky mizí pod sněhem, v Krkonoších se v sobotu otevře většina sjezdovek

Pec pod Sněžkou, Černá hora, Špindlerův Mlýn, Deštné, tam všude se po vydatném zasněžování konečně otevírá řada sjezdovek a lanovek. Přichází tak první solidnější lyžařský víkend.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71í88t 72K81o43u90b43a 6316140484788

To je něco tam nahoře trestá za nenažranost. Jen Špindl za vydělal za zimy 2000 až 2010 zhruba půl miliardy korun čistého při cenách 490 až 550 Kč za den a roční permici za 6000,-. Celý tento zisk sežralo do poslední koruny ČSTV. Odůvodňovat navýšení ceny na 800 Kč za den stavbou jedné nové lanovky je nesmysl (hrubý zisk při 4 měsíce trvající sezóně odhaduji na cca 100 mil Kč). Sezonky stojí ve Špindlu stejně jako pro celé Ski Amadé. A TO SE VYPLATÍ !!! Navíc ceny ubytování jsou prakticky shodné, takže je jasné kam se raději vypravím. A věřte, že ve Špindlu jsem měl sezónky 7 let po sobě.

+1/0
5.1.2016 23:16

J85i66ř42í 53K61r32e84j41č22í41k 2507478364566

Tak trochu sesumírujem ty bláboly, co se tady objevily...

Pro zasněžování se nepoužívá podpovrchová voda, nýbrž v drtivé většině ta povrchová a jejím použitím se vrací zpět do terénů, odkud při deštích bez užitku odtekla.

Pozvolným odtáváním v delším časovém období navíc posiluje hladinu spodní vody, jde tedy o prospěšnou činnost (pomineme-li vysokou energetickou náročnost).

Odpařování sněhu je zanedbatelné a v podstatě se neliší od odpařování z vodních hladin, doufám tedy že zdejší zelení nechtějí zároveň se sněžnými děly likvidovat i vodní nádrže.

0/0
2.1.2016 18:51
Foto

M14a10t25ě47j 52N39ě83m64e94č17e71k 7608469347204

;-D "Dávám vlekařovi 30, max 60.dní..." Rv ;-D

0/0
2.1.2016 11:33

P57a91v43l74a 55N13o98v97á 3485508499190

Smutne...

+2/0
1.1.2016 23:40

A84l94o12i31s 51P45e34t39r89z27e82l 7605186945301

Tak střediska nemusi brečet,ze nebude snih;-D

+1/0
1.1.2016 20:59

J85i59ř31í 63B49a16u72e80r 4534146128760

A až přijde v létě pořádnej slejvák tak se budou divit co se všechno spláchlo a až kam.

0/−1
1.1.2016 20:35
Foto

R37o73s65t49i63s58l63a41v 62T24a77r64a80b34a 7878498855579

Je to šílené jak dokáží dotace EU ničit přírodu a ještě jim někteří viz. tahle diskuze za to pleskají. Ale situace se rapídně zlepšuje před dvěma lety když jsem začal psát nebo mluvit o škodlivosti umělého zasněžování na přírodu tak mně měli všichni za vola. Dnes už s to začíná lidem docházet, že to je špatně a stejně jako já si podporu těchto areálu odpustí.

+1/−1
1.1.2016 20:20

P87a95t60r78i47k 61K85o72u64b11a 3332402340175

At uz je jaro !!

+5/−5
1.1.2016 18:38

P30e70t75r 38N21a56j48d70e44k 7377396703511

To mokré bílé svinstvo by EU už konečně měla zakázat. Kéž bych mohl zalehnout a probudit se na konci dubna až bude teplo.

+4/−8
1.1.2016 18:31
Foto

R59o40s69t40i89s32l33a76v 63S30t58r35ž14í63n89e92k 2611171311892

neplýtvej životem

+1/0
1.1.2016 18:44

K70a44r19e58l 59S38t39r19ž26a61n33o48v75s19k35ý 1428935695

Doufám, že nám v chladném létě ohřejí nějaký ten rybník.

+1/−1
1.1.2016 18:27

J43i18n10d39ř65i50c26h 12Š16k91o57p77e81k 4305181800805

mě přijde teplota v létě až dost vysoká.

A ještě ohřívat 8-o

+3/0
1.1.2016 19:13

P25e31t21r 80T60. 92D23v59o12ř96á20k 4584948373

Píše v chladném létě...

0/−1
1.1.2016 20:34

P57a98v91e73l 22Š88ť40a77s68t41n57ý 7320469615487

Jenže to tady už neexistuje, možná tak někde ve skandinávii by se to dalo napsat.

0/0
1.1.2016 21:12

A79l12e39š 94J38a20n20á81č88e81k 3253864796633

Super aby si pár zazobanců zalyžoval v předražených areálech tak se pustí děla, ať nemáme v létě co pít, hlavně, že si zalyžují :-(

+4/−12
1.1.2016 17:55

T52o15m53á21š 64K98n78a89i55f95l 6913500467620

A to jako ta voda, co tam nastrikaj, se podle vas ztrati? Jak souvisi pouzivani snehovych del s nedostatkem vody?

Zazobancu? Koukam, ze zavist jenopravdu hodne infekcni a vliv na mozek je docela silny...

+14/−2
1.1.2016 18:06

J79i33ř38í 55Č61e20r31m93á80k 4638661279470

Ač s tónem autora příspěvku nesouhlasím a navíc jsem vášnivý lyžař, tak v úctě k pravdě musím přiznat, že to vliv má - při zasněžování se odebírá voda zejména s podpovrchových pramenů, která se pak podstatným významnějších způsobem "ztrácí" (vypařuje z nádrží, sublimuje ze sněhu), než kdyby k zasněžování nedocházelo. Samozřejmě, globálně to vliv nemá (voda zůstane stále vodou), ale lokálně to vliv má.

+7/−3
1.1.2016 18:19

P26e12t90r 95T12y59č23k25a 6355132209802

Nesmysl. Voda se bere hlavne z rezervoaru co maji ski arealy vybudovane. A do nich ta voda zase stece az snih roztaje.

+3/−4
1.1.2016 19:00

J61i69ř88í 55Č42e12r86m72á56k 4128651539680

Tak to je vylozene spatny predpoklad i úvaha... ty rezervoáry se plni (prubezne) z potoku, pramenu atp. kdyzte voda z nich odebrana na vyrobu snehu se z nich castecne odpari, castecne vysublimuje ze snehu a pak když taje (v kratkem obdobi na jare), tak je ji mnohem vic, nez kolik takove rezervoáry pojmou (do nichž stejne takova voda nesmeruje). Takze drtiva většina povrchove vody odteče (nemá cas se na miste vsáknout a dostat se do podzenmnich vod). Podzemni vody a prameny z nich napajene jsou tak v danem miste v zaporne bilanci.

+4/−2
1.1.2016 19:06

J34a68n 41Ž57o34f88č54i47n 5612625861640

Pane Čermáku, samozřejmě máte pravdu, ale nejedná se o nic zásadně hrozného a škodlivého, jak se nám tu někteří snaží naznačit. Voda do zásobníků (nádrží) natéká postupně a nikoli skokově, takže toto není extrémní zásah. Výpar se také děje v průběhu času a nikoli nějak extrémně skokově. A co se týče tání, tak jestli bydlíte na horách a máte tání napozorované, jistě mi dáte za pravdu, že tání sněhu z ploch v horách (z luk a lesů) je tak velká rozloha a objem, že skiareály v tom hrají roli naprosto zanedbatelnou a já si troufám říct, že 0,001% je ještě hodně. Ano, technický sníh taje pomaleji, takže v daných lokalitách zůstává déle než sníh v okolí, odtaje později, v době, kdy taje sníh ve vyšších nadmořských výškách. Každopádně v tomto období je vždy okolí a X krát větší rozlohou nasáklé vodou, kterou postupně uvolňuje do potoků a opět mají v tomto sjezdovky s technickým sněhem vliv velmi malého procenta. Naopak by se dalo říct, že technický sníh oddaluje tání v daném místě, protože taje pomaleji. Ale jak říkám, vliv zanedbatelný. Ovšem dávám za pravdu, že zasněžování kromě ekonomiky (zaměstnanosti a tur. ruchu) žádné klady nemá, jen chci říci, že zápory nejsou nijak závažně extrémní, jak je někdo podává a přehání.

+1/0
2.1.2016 11:33

O10n89d89ř33e47j 53N29o27v73á98k 9507414479479

ta voda se samozřejmě ztratí .... ti vlekaří vycucnou potoky a malé říčky a místo toho, aby odtekla, leží na zmrznutá na svazích .... ty miliony litrů vody prostě musí někde chybět ... potoky a říčky bez vody .... že to nevadí ochranářům ....

0/−6
1.1.2016 18:23

T60o78m53á89š 23K45n46a36i76f90l 6803660117240

Proc by jim chybeli? Oni nevycuvnou cely potok.... A na jare se tam ta voda zas vrati....

+3/−1
1.1.2016 18:25

J65i43ř10í 17Č12e90r42m22á96k 4498191589460

To je sice do urcite miry pravda (tj. zasnezovanim se "pozdrzi" cyklus vody), ale problém je, ze se vody na danem miste do obehu vrati méně, nez kolik se ji na danem miste odebere (viz vyse- část se odpari, část vysublimuje a spadne pak v podobe srazek nekde uplne jinde). Je to samozrejme slozitejsi (jako vse), ale zjednodusene receno - vliv to ma a ta voda se vice ci méně z daného uzemi "ztrati".

+1/−2
1.1.2016 18:29
Foto

R35o94s34t28i98s19l85a37v 75S92t70r48ž50í27n72e22k 2981521791522

se zasněžuje jen na jednom kopci?

+1/0
1.1.2016 18:46

J15i61ř40í 98Č42e39r56m15á48k 4818131809630

tomu dotazu ci poznamce nerozumim...

0/0
1.1.2016 18:52

L98u21k41á52š 71Š80m57a25h85e88l 2497384672604

Co je dobrého pro vegetaci na tom, že voda v zimě odteče místo toho, že odteče až na jaře při tání?8-o

+1/0
1.1.2016 19:16

P72a68v98e96l 96C38h16l41a73p63e34c 5848696610807

Jistě že se většina ztratí.

Nemám čísla pro ČR, ale mám čísla pro Alpy. Roční spotřeba pro umělé zasněžování Alp je 93 milionů m3 vody. Francouzské řeky tekoucí z Alp mají díky odběru vody pro zasněžování v zimě o 30% menší průtok než by měly bez něj. Část takto odebrané vody jednak vysublimuje, ale především voda které by tekla a do podzemní vody přecházela celou zimu pak odteče během několika dní při jarním táni, místo, aby se vsákla se prožene krajinou. Umělé zasněžování je jednoznačně ekologický zločin, který je výrazněji škodlivější něž CO2, kvůli kterému EU buzeruje celou automobilovou dopravu.

A to neřeším energetické nároky celé téhle šílenosti. Roční spotřeba elektřiny na zasněžování Alp je 600 gigawatt hodin, jak řečeno na umělé zasněžování Alp se misí spálit cca 700.000 tun uhlí / rok.

Není to nic jiného než ukázka zločinnosti a pokrytectví celé EU. Tahle teroristická organizace na jednu stranu zakazuje žárovky, Hg teploměry, na druhou ničí Zemi pěstováním řepky a dotacemi na zasněžování kopců.

+4/−4
1.1.2016 18:26

T87o93m88á89š 83K51n16a41i69f37l 6703320377280

Vzdyt ta voda se vrati tam, odkud jinvzali... Jen tam protece v dubnu misto v prosinci... Cast se sice odpari, ale i ta odparena voda nakonec nekde spadne.

Krom toho ... Ona nez ta vida z te sjezdovky stece dolu, tak se ji take velka cast vsakne...

Koukam, zenvam zeleni hlavinku orkne vymydlili :)

+4/−4
1.1.2016 18:29

J71i89ř70í 73Č77e83r45m49á83k 4168511579670

jak pisi vyse - snih sublimuje, z nadrzi na zasnezovani (které se nenechavaji zamrzat) se voda odparuje. A takto "ztracena" voda se do kolobehu vrati nekde jinde, nez kde byla odebrana.

+3/−1
1.1.2016 18:31

J46i76ř27í 85Č20e94r43m96á94k 4608481839190

Globalne to samozrejme zadny vliv nemá, ale lokalne to mit muze. Také do toho vstupuji další slozite vztahy, ale hydrologicky to na danem uzemi (rekneme Krkonose atp., urcita oblast Alp) vliv mit muze. To se pak sekundarne projevuje i v mistech, kde protekaji reky, které prameni nebo se syti v postizenych oblastech (mají vodu "jinak" a "jindy", nez kdyby se nezasněžovalo) a tak dále.

+2/−1
1.1.2016 18:35

P65a37v38e69l 35C16h78l22a11p73e63c 5218906770447

Koukám hydrolog amatér, vysvětlím vám to na příkladu, když budete na Sahaře a já vám každý den dám 2l vody tak máte šanci za měsíc Saharu přejít. Když na vás první den vyleju 60l sud vody jsou vaše šance nulové a přitom v obou případech dostanete 60l vody.:-)

Povrchová voda se do podzemní vody vsakuje nějakou konstantní rychlostí, pokud 3 měsíce tj. 2200 hodin odebíráte vodu a tato voda 2200 hodin chybí v krajině , tak to , že jí pak v dubnu za 200 hodin vrátíte je hezké, ale bude vám v podzemí chybět 90% vody , protože voda se mohla vsakovat o 90% méně času.

Stav podzemní vody v ČR je dnes nejhorší v historii , tedy co existují záznamy. Stejně jsou na tom povodí pod Alpami A umělé zasněžování je jedním z faktorů.

Znovu opakuji v Alpách mluvíme o 93milionech m3 to je solidní kvantum vody , vody které je pro život as teplotní poměry v dané krajině důležitější než nějaké CO2.

+4/−1
1.1.2016 18:47

A48l19o82i47s 36J83i68n64d51r50a 9590374927315

30% to je pěkná blbost. Vem si rozlohu Alp a rozlohu sjezdovek.

A mimochodem doma se taky umýváš a to ti zjevně nevadí. Zasněžování je minoritní problém v celém tom spotřebním kolotoči. Zkus se mrknout na problémy mnohem závažnější.

0/0
1.1.2016 18:41

J75i39ř32í 89Č68e27r18m20á24k 4798441789540

To číslo je, myslím, správně, ale samozřejmě na to nemá vliv jen zasněžování (to je jen jeden z vlivů, a to ten méně podstatný, ale vliv má). Jen jsem tím chtěl (a p. Chlapec) poukázat na to, že selská úvaha "když tu vezmu odněkud vezmu a ona se tam pak zase vrátí, jen jindy a jinak, tak je to jedno" je zkrátka v tak složitých vztazích, jako platí v přírodě, špatně.

Ostatně, jak myslím řekl Einstein: "selský rozum je souhrn předsudků a špatných závěr, které si člověk za život vytvoří". Ergo, nechci tady tvrdit, že umělé zasněžování je zločin a ekologická katastrofa, ale stejně tak je krátkozraké a nesprávné činit závěry, jako tu učinil p. Knaifl.

+2/0
1.1.2016 19:00

P45e12t63r 74N29a26j98d57e85k 7767106563351

600 GWh je s prominutím prd. To je 1,2 kWh na jednoho občana EU za celý dlouhý rok. Těch 1,2 kWh ušetřím za pouhých 20 hodin s jednou jedinou vámi tolik nenáviděnou úspornou žárovkou. Sám si spočtěte kolik stovek TWh se ušetřilo díky zákazu starých žárovek.

+1/0
1.1.2016 18:46

J85i28n75d78ř85i89c34h 44Š41k30o32p60e35k 4375941120125

pokud čerpají vodu z podzemí, ta se přemění na led a při tání se těžko přes zmrzlý povrch vsákne zpět. Místo toho odteče

0/0
1.1.2016 19:14

M57a38r33e61k 87T75ů40m20a 4922728896612

Ty děla jen mění skupenství vody, na jaře to zase roztaje.

0/0
1.1.2016 19:48

M42a42r30e45k 33Š94e14b65e91s63t20a 2663321533957

by mě zajímalo kolik, toho sněhu napdalo na těch horách...vzhledem k tom,u že šlo o srážky které se nezadrželi o hory tak tam napdalo jako jinde.....tzn. max 3 cm sněhu---ne že bych to vlekařům nepřál, to vůbec, už rád bych si sám někal zajel ale chci jezdit na sněhu a ne na hnoji......

0/0
1.1.2016 17:45

D65u73š30a89n 74M96a98s96á71r 3201971522445

Konečně ustane fňukání vlekařů, zpívejme hosana.[>-]

0/−1
1.1.2016 17:27

J67a92r27o44s82l19a86v 88K39o88s 3142103965463

Vidím, že vody je dostatek,.. ? Tak proč takové nářky o suchu ?

+9/0
1.1.2016 17:21

O64n73d23ř93e65j 31N43o54v28á52k 9987864349439

Aha, takže až se kolem 15.1. začne oteplovat - jak zní předpověď, tak budou zase lokální záplavy ....

Tohle letošní zasněžování už by mělo být trestné .... největší sucho za posledních X let ... ale miliony litrů vody z přírody odčerpají na svahy ....

+9/−6
1.1.2016 16:58

T45o57m35á35š 51K68n96a98i46f74l 6833220657160

Jako jake lokalni zaplavy? Myslis kvuli tem sjezdovkam? Haha :D

A ze odcerpaji vodu... A ty si jako myslis, ze ta voda se ztrati? Ne... Ta voda se po roztati vrati zpatky donpotoku a rek, tudiz vdni bilance je nulova... Takze suchonbych domtoho netahal

+5/−4
1.1.2016 17:09

J35i84ř26í 89Š76v59e44h32l58a 1254414302116

S tou bilancí je to jinak, zkus si o tom něco vyhledat.

+5/−2
1.1.2016 17:34

K23r73y74š44t94o84f 53H53l80a62v77á58č 9372499648372

jj, je to sranda, Knaifl o tom zjevně nic neví, veškerá "moudra" jsou hospodského typu, ale přesto tady bude poučovat všechny okolo :-) trochu trapný, ale pobavilo

0/−1
1.1.2016 20:25

Z47d20e52n65ě36k 28L43i36p19s20k73ý 1977237989192

sjezdovky nemají pražádný vliv na záplavy, na silnicích je sucho, sníh je jenom uměle vyrobený na sjezdovkách

0/0
1.1.2016 17:47

O92n30d67ř82e34j 71N40o87v37á22k 9627544319479

a vy si myslíte, že ty miliony litrů vody, které roztají najednou a které by tam jinak nebyly - si myslíte, že se vypaří najednou do vzduchu nebo co?

0/−2
1.1.2016 18:21

A41l48o20i78s 93J20i15n88d64r73a 9940404477345

A ty milióny litrů osolené vody, která roztaje na dálnicích ti nevadí?

+1/0
1.1.2016 18:43
Foto

I84v21a54n 39K81o52p84t37a 5687662391657

Najednou neroztaje a navíc taje o fous pomaleji než přírodní sníh.

0/0
1.1.2016 21:39
Foto

I17v31a25n 53K72o72p21t87a 5777702631297

Navíc kdyz tajou zasnetene hory tak by to musely byt mega záplavy pokud podle vás par sjezdovek zpusobi povodeň

0/0
1.1.2016 21:40

E28m87a14n14u65e93l 86K93l33o15b12o26u66k 1322715786629

Předpověď co bude za 15 dní bych do toho netahal. Před 15 dny byla jiná předpověď, než jaká je nyní skutečnost.

+1/0
1.1.2016 17:12

J13i78ř52í 48P38a13u83l 3736215107312

Ne nebyla. Byla takova, ze na Vanoce teplo a na konci roku ochlazeni. Takze predpoved odpovida kupodivu skutecnosti.

+1/−1
1.1.2016 17:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.