Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Magnet kamion pozná, na šizení přestávek mají řidiči důmyslnější metody

Policisté nalezli na Rychnovsku u jednoho z nákladních vozidel přepravujících řepu další moderní zařízení, které dokáže ovlivnit správné fungování tachografu vozidla. Aby oklamali přístroj, který zapisuje přestávky, najeté kilometry a další informace, vymýšlí dopravci stále sofistikovanější metody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a48m51i31l 70K61n43a16p 9666406747534

Magnet nebo druhou kartu si pořídí šofér sám, tuhle krabičku podle mě už kupuje a nechá montovat majitel auta. Průšvih je v tom, že je mnoho řidičů v exekuci, minimální plat na papír a zbytek bokem na ruku nebo v dietách jim vyhovuje. Když pak dopravce platí od fůry, procentem z fakturace, popřípadě od kilometru, někteří řidiči takové podvody používají.

Ale většině šoférů, neříkám že drtivé, tohle za nervy a vysokou pokutu (pokud jezdí do ciziny), nestojí. V západní Evropě je za takové porušení běžná pokuta 500 - 3000 Euro. Při závažném porušení nebo opakovaném i podstatně více.

+2/0
5.1.2016 9:26

P76e47t27r 75S48p92a47t41z60i59e89r40e55r 7784542905804

taky jsem si vyzkoušel jaké to je být řidičem kamionu. To ještě většina kamionů neměla karty, ale kolečka. Při nástupu jsem říkal a ptal se na AETR. Bylo mi řečeno, ty jsi řidič ty za to odpovídáš. A pak také byl slíben plat 35 tis. čistého. Po nějaké době kdy sem dostával plat 18 tis, jsem se ohradil jak je to možný, tak mi bylo řečeno, že málo jezdím. Když za 5 dní otočím itálii jen jednou a ostatní skoro dvakrát...tak říkám, že dodržuju AETR. Tak prý ať se nedivím...tak jsem hodil klíčkama od auta na stůl a odešel jsem...takže sliby chyby...firmy nutí ty řidiče k porušování.

+6/0
5.1.2016 8:33

J75e46n63d12a 73K90r57á81s24a 1589676488

Přestávky jsou nesmyslné u dopravy která se provádí v regionu! Třeba u sezónní nárazové dopravy, stavebnictví- betonáže, zzemní práce.... ! V zimě se 3 mesice skoro nejezdí , a v sezoně je třeba vydělat na silniční daň, odpisy, finanční způsobilost, splátky! Neznamená to, že se jezdí denně 12 hod, ale třeba jeden týden je náročnější a pak se odjezdí třeba jen pár hodin! Buzerace za překročení limitu o pár minut je běžná. ...Rv;-€

+4/−11
5.1.2016 7:56

J48o86s25e14f 55H46á47j58e47k 6388960159802

...chcete říct, že lidská fyziologie funguje jinak v regionální a jinak v dálkové dopravě? :-P

+8/−2
5.1.2016 8:09

J81e44n58d21a 74K90r17á51s34a 1899936208

Chci říci, že se nezohledňuje jestli někdo popojíždí pod bagrem nebo u betonárky s tím kdo jede přes celou Evropu! Přerušení jízdy do 15 min se nepočítá jako zastavení ! Je zajímavé, že největší potřebu se vyjadřovat k problému mají lidi, kteří s nákladním autem neujeli ani metr ! :-P

+4/−5
5.1.2016 8:29

J50o13s56e69f 93H33á43j79e91k 6218720739352

Jasně, že se popojíždění pod bagrem, nebo v zácpě nepovažuje za zastavení a odpočinek... zkuste se zamyslet, proč asi?:-P

+4/−1
5.1.2016 8:54

J10e42n17d42a 42K46r49á57s31a 1909556988

Kolikrát jste popojížděl pod bagrem? Naložení např 10 min jízda 5......:-P

+2/−4
5.1.2016 8:56

J69o49s66e59f 95H24á95j31e93k 6148430909882

...vy nechápete o čem mluvím, že ne?

+5/−2
5.1.2016 8:57

J53e15n62d35a 87K69r70á83s84a 1739586108

Já jsem jezdil pod bagrem a na betonárce několik let, takže na rozdíl od vás mám o praxi a vím o čem píši :-P

+1/−2
5.1.2016 8:59

J19o90s52e54f 61H29á21j10e69k 6338820769292

...no, vidíte a já bych řekl, že se spíš živíte jako věštec se skleněnou koulí, když víte naprosto přesně kolik mám najeto náklaďákem...

Chytrolíni jako vy, právě šoférům práci zmrvili...:-P

+4/−2
5.1.2016 9:05

J94e96n76d52a 41K95r97á26s52a 1889416858

Píšete nesmysly! Třeba betonáž která se provádí nepřetržitě vyžaduje větší pracovní nasazení, a je vyjímečná, občasná, což AETR nezohledňuje! Na rozdíl od kamionů kteří jedou několik dní , je řidič večer doma. ..:-P

+1/−3
5.1.2016 9:10

J32o42s30e84f 25H83á74j18e59k 6868330529762

...bezpečnostní přestávky jsou předepsány z důvodů, které vám asi zůstaly skryty, takže tu blábolíte o pracovním nasazení, odpisech a silniční dani... a já píšu nesmysly, tak určitě. :-P

+4/−2
5.1.2016 9:17

J41e84n32d89a 29K29r31á85s16a 1919726938

Přestávky si dělám dle potřeby, dle možností třeba oběda v restauraci! Popř v souladu s technologií kterou svou dopravou zajišťuji! To ale není schopen pochopit člověk, který o dopravě nic neví, jen je informován např z tv nova, nebo z krimizpráv o občasné havarii řidiče který nemá praxi, a je mu svěřeno vozidlo za několik milonů...Rv:-P

+3/−4
5.1.2016 9:22

O40n53d77r60a 83P66á11t21e67k 8393859894255

pardon, ze Švédska na Vysočinu...

0/0
5.1.2016 7:25

O54n49d17r68a 68P18á72t33e75k 8983219744355

Minule chytili Rumuna co jel s tirákem ze Śvédska na vysočinu bez zastávky!

Spící řidič v kamionu je stejný jako tank na silnici..

Řešit jako obecné ohrožení (instalace čehokoliv co blokuje tachometr) a dát klidně půl roku kriminálu!

+6/−1
5.1.2016 7:24

P33e68t19r 98R26e50m56e89š 5831395962

To by museli postihovat především jejich zaměstnavatele, kteří je nutí porušovat veškeré předpisy.

+9/0
5.1.2016 7:41

O56n75d30r31a 40P18á12t97e41k 8743739794245

S tím souhlas. Odpovědnost by padla na bedra majitele vozu.

+2/0
5.1.2016 9:21

P27e46t82r 98R69e64m54e65š 5841575422

No, tady bych s tímto výrokem byl opatrný. Nevím přesně, jak to mají v jednotlivých firmách s vlastnictvím kamionu, ale mnohdy bude vlastník leasingovka, která jaksi dost těžko může nést odpovědnost za nekalé praktiky novodobého otrokáře.

+1/0
5.1.2016 11:30

M41a12r67t22i45n 42C34e70r19v20e21n92y 2873518916668

Takhle muzete omlouvat vsechno - ze je nekdo nuti. To i dealery drog nuti jejich zavislost k nelegalni cinnosti. Kazdeho neco/nekdo nuti - to neni omluva.

+1/0
5.1.2016 11:05

P95e22t43r 59R58e88m94e81š 5781665572

Jo, tak se zkuste ozvat a uvidíte, jak to dopadne. V lepším případě směr pracák. A srovnávat nelegální zločineckou činnost s nekalými praktikami novodobých otrokářů je mimo misu.

+1/0
5.1.2016 11:27

I29v28a84n 40M70a27n86t89a38s 8499884620971

Pokud jel ye Švédska tak snad použil trajekt, ne? Proč by to objižděl, proboha?

0/0
5.1.2016 10:19

J50i13ř69í 13S16c52h94m57i76d96t 3579531514977

Nevím, ale nedodržování přestávek bych viděl i jako veřejné ohrožení, něco jako jízda pod vlivem alkoholu, výsledek je stejný, zvýšené ryziko nehody:-/

Jinak dopravcům bych při opakovaném porušování zakázal třeba na 10 let podnikat v daném oboru;-)

+14/−3
5.1.2016 1:29

T82o51m17á85š 43T77a84t14í51č33e78k 5490752110608

Vzhledem k tomu, co za neschopný netáhla jsem viděl u policajtů, když jsem víc než půl dne ohlašoval loupež - a to mě zpracovával ten elitní tým, tak držím kamioňákům všechny palce.! R^

+5/−14
4.1.2016 23:15

J63i26ř16í 59L44i19b55e28r 6908750350712

Že jsou u policie absolutní netáhla, která nebyla schopná vyřešit loupež věcí o hodnotě skoro půl milionu korun včetně toho, že věděli pachatele a našli ukradené věci, s tím zcela souhlasím. Jen netuším, co to má společného s dodržováním bezpečnostních přestávek u profesionálních řidičů :-(

+9/−1
4.1.2016 23:21

T98o52m31á37š 86T29a28t13í47č30e63k 5550832220458

Taková pocitová pomstička - nejste dost chytří, tak aji ti kamioňáci vás vodí za nos, dobře vám tak! ;-)

+5/−6
4.1.2016 23:25

M61o46j33m65í76r 93M95o22t79y50č92k16a 3872375324260

A budou to dělat tak dlouho až se někde z únavy rozmlátí, nebo hůř - zabijí někoho jiného. To je ta profesionalita kamioňáků?

Jak dlouho myslíte, že bude trvat než jim za takovýto "profesionální přestupeček" někdo navrhne třeba rušit profesní průkazy.

To není pomstička, to je idiocie která se obrátí proti nim.

+15/−2
4.1.2016 23:34

T19o17m16á85š 61T30a95t91í30č56e96k 5230432620608

Ale dle mé zkušenosti za to budou zodpovědní policajti, kteří chodí světem, čumí na zločiny, přečiny a přestupky jak neználkové a ve finále jenom kafrujó a machrujó na služebně.

+3/−9
4.1.2016 23:38

M74i31l73a92n 81Š66e20l58i77g12a 7391504853923

Kdyz vam nekoho blizkeho zabije unaveny kamionak, tak aspon muzete mit radost z toho, ze za to muzou policajti.

+6/−1
5.1.2016 6:31

J22e40n74d24a 14K53r47á76s36a 1829416498

Denně jezdí tisíce kamionů! Myslíte že všichni vraždí? 8-o

+3/−2
5.1.2016 7:58

P41a45v30e95l 82V78o27j88á28č83e24k 6442506580980

Omylem plus. Mělo být mínus.

0/0
5.1.2016 1:46

M58o38j83m32í78r 19M98o17t26y32č97k38a 3182225964940

A já si zase budu držet na silnici palce sobě, abych ani náhodou nepotkal unaveného, nevyspalého a usínajícího kamioňáka.

+17/0
4.1.2016 23:41

T89o61m42á34š 74T37a80t28í59č32e95k 5740372250408

Já ti rozumím, ale to je právě o té efektivitě policejního sboru, ze které si dělám prču.

+1/−7
4.1.2016 23:44

M73o54j53m88í48r 52M60o61t40y42č37k14a 3732835504180

Efektivita? Proboha, vždyť efektivita policie by klidně mohla být nulová. Jen kdyby tu nebyli idioti, kteří se snaží všechno možné jen ošidit a něco z toho vytěžit. To jestli policie něco najde nebo ne není tak podstatné proti tomu co se může stát když to unavený kamioňák do něčeho napálí. A co je pak platné když se dokáže že byl unavený protože porušoval nebo dokonce obcházel nějaké nařízení. Koneckonců - není to jen o kamionech.

+13/0
5.1.2016 0:08

J76i30ř88í 34L81i18b33e34r 6308560640722

Tachograf, stejně jako taxametr, je neskutečná kravina. Od doby, kdy se dá sledovat vozidlo pomocí GPS, je zcela jasné, kdy jelo, kdy stálo, a kolik ujelo kilometrů. Proti tomu by neměli ani nepoctiví majitelé dopravních společností obranu. Jenže - to by museli zákonodárci myslet. To je to poslední, co bych od nich čekal. :-(

+22/−3
4.1.2016 23:09

J55i22r33i 78J10a90v34u82r64e33k 7586522382986

Tak ono nejde ani tak o to vozidlo, jako o toho řidiče, že... Náklaďák spát nemusí. Ale aspoň jste potvrdil tezi, že na všechny složité otázky existují jednoduché nesprávné odpovědi.

+8/0
4.1.2016 23:24

A11n91t46o33n17í43n 19L24e29j53s48e89k 1573659307285

Stačí aby tam byl řidič zalogován. Jenomže to by pak nešlo tvrdit, že řídila osoba blízká, bylo by jednoznačně dohledatelné, kdo jel dvě stě, nemusely by se stavět mýtné brány atd... Kam bychom přišli a za co by se braly úplatky? A krom toho ovce a Orwell a tak vůbec.

+6/0
5.1.2016 3:31

V67á90c86l87a15v 27P18o57u13s81t59k66a 3530521702

Jak zalogován? ;-D

0/0
5.1.2016 7:02

J46i95ř82í 16N41e87u96m49e30i63s41t92e79r 2402205433671

U různých GPS sledování se používá čip, bez kterého nejde nastartovat. Tolik k logovani řidičů.

+1/0
5.1.2016 7:06

P45e65t67r 64H49á93j83e83k 4870302351834

a jak poznate u tachografu, jestli se nevymenili ridici? On by stacil tachograf s GPS zaznamem...

0/0
5.1.2016 8:52

J51i70ř76í 81L11i93b74e59r 6888400700512

Že jsem tak smělý - on tachograf pozná, že řidič spí? Jak? Nevylučuji to, jen jsem o tom nikdy neslyšel...

0/0
5.1.2016 8:23

L66i34b73o34r 38R27o92t47r90e14k17l 9866138810554

vy budete asi hodne rudej nebo vypotek sociologicke fakulty timto to zacne a kontrolovanim kam kdo chodi to bude pokracovat , nez k necemu budete blit svoje moudra tak si pozorne proctete o cem je rec v tomto pripade narizeni 561/2006 to totiz nebyl obycejnej blbec co to vymyslel ale totalni bezmozek / puvodni AETR mel slouzit predevsim jako ochrana soferu ) a v Bruselu to dovedli k dokonalosti jako dalsi zdroj buzerace

0/−6
4.1.2016 23:25

I87v31o 57Š98v75e23c 8460217702268

XVe vnitrostátní kamionové dopravě je takovej nepořádek, že pokud do toho trochu proniknete,/bohužel jako já naivka/ tak se nestačíte divit.

1. Slavnej AETR ve vnitrostátní /dneska už je to jiný nařízení/ porušuje 99% firem, většinou vydíráním a nátlakem na řidiče

2. NEEXISUJE žádný zájem ze strany státu a odpovědných orgánů s tím cokoliv udělat. Tento a podobně zmedializované případy jsou jen kapičička v moři

Aby se v tom udělal pořádek, tomu brání mocná lobby např: sdružení dopravců. Ti se naoko prezentují jako strašní poctivci, ale ve skutečnosti pravý opak.

3.VY kteří voláte po drastickém zvýšení pokut za tyto finty - tak vás musím malinko usměrnit. V článku se píše, že dopravci hrozí pokuta až půl milionu. Myslíte, že dostane aspoň půlku. Nenechte se vysmát. Další věcí je to, že dle nálezu ústavního soudu, nesmí být pokuta pro firmu likvidační. Většinou vykazují ztrátu či jen nepatrný zisk. Tenhle konkrétní, bych se vsadil, jestli dostane 50tisíc, tak to bude moc.

4. Drtivá většina řidičů jezdí ofiko za minimálku a zbytek dostávají bokem. Co myslíte, že jsou na finačních úřadech tak pitomí aby nevěděli, že řidič kamionu za tuto sumu ve skutečnosti nejezdí ???? Ví to, ale nikdo do nich/ dopravců/ nejde. Ve státě se furt žvaní o daňových únicích a co já vím co ještě, tady je to úplně jasný a stejně se nic neděje. Teď si vemte firmu s 10, 15, 20 kamiony. Spočítejte si na hrubo ty úniky.....

Takže opět žádný zájem cokoliv řešit

5. Nerad to píši. Skutečně NERAD. Začne se to řešit a všichni se budou divit, jak to je jen možný, až to nějakej kamion švihne do autobusu plného dětí a mnoho jich zahyne. Skutečně si to nepřeji. Dřív se nic nestane a bude se i nadále podvádět, krást, vydírat, vyhrožovat atd.

Vzal jsem to jen tak všeobecně. Naštestí už v tom nejsem

+31/−2
4.1.2016 23:04

V96á39c25l68a18v 72Z15e93l26i96n25k30a 2592540703372

No, tak pak by pro začátek stačilo upravit pokutu na straně řidičů. Ne 5 tisíc, ale 50 nebo 100 a k tomu jako bonus zavést roční pozastavení platnosti řidičského oprávnění příslušné kategorie. Při recidivě pak násobit postihy 2x nebo 3x. To by rychle zabíralo. Když jsou ochotní pro pár tisícovek se stát vrahy, tak ať nesou daleko citelnější postih. Bez jejich více či méně ochotné spolupráce by to nebylo možné. Anebo to rovnou brát jako obecné ohrožení minimálně ve stádiu pokusu.

+4/−9
4.1.2016 23:14

T86o91m47á62š 88T78a28t47í85č37e41k 5400932370308

Nezabíralo. Kromě ostřílených řidičů jezdí kdokoliv. Fakt, když neumíš nic, tak naučit se kroutit volantem v kamiónu oproti kroucení volantem v autě, to zvládne kdokoliv. Já tím nechcu říct, že by kamioňáci byli neschopní, kdepak. Mnohem spíš je mezi nima vysoké podíl těch, kteří jezdit musí, protože by jinak dělali co? A když musíš dělat nezákonný věci kvůli prachům na přežití, tak budeš doufat, že tě nechytí, tak pevně jak věřící v pánaboha.

+7/0
4.1.2016 23:33

I23v13a18n 41M86a76n78t81a40s 8129914860831

AETR vymysleli eurobyrokrati, kteří toho moc neví, proč nejsu stejné podmínky práce- přestávek- přesčasů, maximální pracovní doby i u dalších náročných profesí, třeba u lékařů, ti mohou po službě klidně na další šestnáctu, to podle vás nebezpečné není?

Kdo AETR zná, ví, proč se obchází, stačí kolona na dálnici a jste v prdeli, protože například nedojedete na pompu a nevypnete motor, co je francouzskému policajtovi po tom, že jste stál na D1 dvě hodky a pohyboval jste se krokem, musel jste, dojkažte to, to samé na nakládkách.. pak záleží na jednotlivé kontrole, mimochodem 21 dní zpět a jakékoliv zemi, která AETR zavedla, kde vách odchytí a jejím zhodnocení... jinak-samozřejmě, že polda pozná, že jste se pohyboval krokem, ale prostě přestávka znamená vypnout motor a basta!!!:-/:-/

+5/−3
4.1.2016 22:18

P40e67t71r 12Č38e48r36v53e72n17ý 3366279207779

Lékař nikoho neohrožuje, pokud teda po probdělé noci zrovna neoperuje. Většinou řeší banality. Řidič může usnout za volantem 40ti tunového kolosu a zabít při čelní srážce celý autobus dětí!

+1/−10
4.1.2016 22:44

B81o80h41u73s10l87a76v 12K26r50á23l82í60k 2171200179596

Řidič jenom sedí a točí volantem. Nikoho neoperuje, nikomu nepředepisuje nebezpečné látky.

0/−1
4.1.2016 22:59

M96o90j44m17í27r 64M38o12t55y10č76k49a 3942815234760

Jj, to bylo letos vidět třeba na železničních přejezdech. Tam jen točilo volantem bez přemýšlení poměrně dost "řidičů".

+5/0
4.1.2016 23:40

J97a95k11u97b 38P90r97o17k37e50š 6303888542873

Problém přejezdů je imho někde jinde a to v tom že jsou to relikty minulosti. Na železničním koridoru, kde se vlak pohybuje 160km/h by přejezde nemá vůbec co dělat. Další věcí jsou pak přejezdy, kde se na vlak čeká století, protože stejná vzdálenost čidel se používá jak pro lokálku, která se kodrcá 40km/h tak pro rychlík který v daném místě jede běžně třeba 120, pak se na červenou čeká díky alibismu století, což v podstatě jen učí řidiče značení nerespektovat, protože jede 1000x na čerevenou a vlak ani nezahlédne a po 1001 ho možná uvidí vyjíždět někde v zatáčce.

0/−8
5.1.2016 0:49
Foto

P29e43t65r 57P38r36o75c69h64á25z12k70a 3532876102614

Souhlas s tím, že na koridoru by nemělo být úrovňové křížení.Zbytek, co píšete je nesmysl.Pokud svítí červená, tak tam nejedu.Důvodů proč tomu tak je může a většinou je spousta.Neexistuje však jediný proč tam vjet a riskovat život svůj a lidí ve vlaku či těch co vezu.To že se nerespektují zákazy, výstražná světla je vlastnost převážně nás českých řidičů, případně řidičů s východu.Na západ od našich hranic se s tím nesetkáte, nebo jen minimálně.V Německu napíší vstup zakázán a nikdo tam nejde.U nás snad s nějakého prapodivného zvyku tam poleze každý.

+2/0
5.1.2016 6:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.