Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Magnet kamion pozná, na šizení přestávek mají řidiči důmyslnější metody

Policisté nalezli na Rychnovsku u jednoho z nákladních vozidel přepravujících řepu další moderní zařízení, které dokáže ovlivnit správné fungování tachografu vozidla. Aby oklamali přístroj, který zapisuje přestávky, najeté kilometry a další informace, vymýšlí dopravci stále sofistikovanější metody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a70m48i11l 29K97n56a82p 9396676947344

Magnet nebo druhou kartu si pořídí šofér sám, tuhle krabičku podle mě už kupuje a nechá montovat majitel auta. Průšvih je v tom, že je mnoho řidičů v exekuci, minimální plat na papír a zbytek bokem na ruku nebo v dietách jim vyhovuje. Když pak dopravce platí od fůry, procentem z fakturace, popřípadě od kilometru, někteří řidiči takové podvody používají.

Ale většině šoférů, neříkám že drtivé, tohle za nervy a vysokou pokutu (pokud jezdí do ciziny), nestojí. V západní Evropě je za takové porušení běžná pokuta 500 - 3000 Euro. Při závažném porušení nebo opakovaném i podstatně více.

+2/0
5.1.2016 9:26

P13e28t91r 96S13p75a93t71z76i63e98r90e49r 7944212135104

taky jsem si vyzkoušel jaké to je být řidičem kamionu. To ještě většina kamionů neměla karty, ale kolečka. Při nástupu jsem říkal a ptal se na AETR. Bylo mi řečeno, ty jsi řidič ty za to odpovídáš. A pak také byl slíben plat 35 tis. čistého. Po nějaké době kdy sem dostával plat 18 tis, jsem se ohradil jak je to možný, tak mi bylo řečeno, že málo jezdím. Když za 5 dní otočím itálii jen jednou a ostatní skoro dvakrát...tak říkám, že dodržuju AETR. Tak prý ať se nedivím...tak jsem hodil klíčkama od auta na stůl a odešel jsem...takže sliby chyby...firmy nutí ty řidiče k porušování.

+6/0
5.1.2016 8:33

J71e40n48d87a 44K78r27á19s33a 1849546918

Přestávky jsou nesmyslné u dopravy která se provádí v regionu! Třeba u sezónní nárazové dopravy, stavebnictví- betonáže, zzemní práce.... ! V zimě se 3 mesice skoro nejezdí , a v sezoně je třeba vydělat na silniční daň, odpisy, finanční způsobilost, splátky! Neznamená to, že se jezdí denně 12 hod, ale třeba jeden týden je náročnější a pak se odjezdí třeba jen pár hodin! Buzerace za překročení limitu o pár minut je běžná. ...Rv;-€

+4/−11
5.1.2016 7:56

J38o83s86e91f 17H41á95j39e64k 6158410589202

...chcete říct, že lidská fyziologie funguje jinak v regionální a jinak v dálkové dopravě? :-P

+8/−2
5.1.2016 8:09

J90e30n67d47a 38K87r59á68s47a 1599506858

Chci říci, že se nezohledňuje jestli někdo popojíždí pod bagrem nebo u betonárky s tím kdo jede přes celou Evropu! Přerušení jízdy do 15 min se nepočítá jako zastavení ! Je zajímavé, že největší potřebu se vyjadřovat k problému mají lidi, kteří s nákladním autem neujeli ani metr ! :-P

+4/−5
5.1.2016 8:29

J10o27s72e10f 67H29á87j11e64k 6458660699352

Jasně, že se popojíždění pod bagrem, nebo v zácpě nepovažuje za zastavení a odpočinek... zkuste se zamyslet, proč asi?:-P

+4/−1
5.1.2016 8:54

J43e62n62d91a 18K50r72á11s58a 1569286588

Kolikrát jste popojížděl pod bagrem? Naložení např 10 min jízda 5......:-P

+2/−4
5.1.2016 8:56

J70o72s44e68f 90H21á20j86e34k 6878520939732

...vy nechápete o čem mluvím, že ne?

+5/−2
5.1.2016 8:57

J29e48n71d32a 76K38r67á74s38a 1869246588

Já jsem jezdil pod bagrem a na betonárce několik let, takže na rozdíl od vás mám o praxi a vím o čem píši :-P

+1/−2
5.1.2016 8:59

J19o90s41e90f 24H37á82j14e18k 6568180119762

...no, vidíte a já bych řekl, že se spíš živíte jako věštec se skleněnou koulí, když víte naprosto přesně kolik mám najeto náklaďákem...

Chytrolíni jako vy, právě šoférům práci zmrvili...:-P

+4/−2
5.1.2016 9:05

J75e91n72d94a 15K94r90á39s25a 1799826978

Píšete nesmysly! Třeba betonáž která se provádí nepřetržitě vyžaduje větší pracovní nasazení, a je vyjímečná, občasná, což AETR nezohledňuje! Na rozdíl od kamionů kteří jedou několik dní , je řidič večer doma. ..:-P

+1/−3
5.1.2016 9:10

J71o70s41e69f 49H78á41j52e53k 6638370169772

...bezpečnostní přestávky jsou předepsány z důvodů, které vám asi zůstaly skryty, takže tu blábolíte o pracovním nasazení, odpisech a silniční dani... a já píšu nesmysly, tak určitě. :-P

+4/−2
5.1.2016 9:17

J76e78n50d26a 96K36r75á75s26a 1809466378

Přestávky si dělám dle potřeby, dle možností třeba oběda v restauraci! Popř v souladu s technologií kterou svou dopravou zajišťuji! To ale není schopen pochopit člověk, který o dopravě nic neví, jen je informován např z tv nova, nebo z krimizpráv o občasné havarii řidiče který nemá praxi, a je mu svěřeno vozidlo za několik milonů...Rv:-P

+3/−4
5.1.2016 9:22

O58n57d14r26a 85P47á58t70e51k 8453949394605

pardon, ze Švédska na Vysočinu...

0/0
5.1.2016 7:25

O53n28d12r33a 10P96á51t55e96k 8783299244225

Minule chytili Rumuna co jel s tirákem ze Śvédska na vysočinu bez zastávky!

Spící řidič v kamionu je stejný jako tank na silnici..

Řešit jako obecné ohrožení (instalace čehokoliv co blokuje tachometr) a dát klidně půl roku kriminálu!

+6/−1
5.1.2016 7:24

P44e43t55r 48R24e66m25e82š 5111305692

To by museli postihovat především jejich zaměstnavatele, kteří je nutí porušovat veškeré předpisy.

+9/0
5.1.2016 7:41

O11n18d67r97a 55P33á57t76e27k 8253109844295

S tím souhlas. Odpovědnost by padla na bedra majitele vozu.

+2/0
5.1.2016 9:21

P77e47t61r 32R24e24m24e57š 5771715792

No, tady bych s tímto výrokem byl opatrný. Nevím přesně, jak to mají v jednotlivých firmách s vlastnictvím kamionu, ale mnohdy bude vlastník leasingovka, která jaksi dost těžko může nést odpovědnost za nekalé praktiky novodobého otrokáře.

+1/0
5.1.2016 11:30

M43a86r49t24i35n 37C51e85r30v56e98n52y 2293348396958

Takhle muzete omlouvat vsechno - ze je nekdo nuti. To i dealery drog nuti jejich zavislost k nelegalni cinnosti. Kazdeho neco/nekdo nuti - to neni omluva.

+1/0
5.1.2016 11:05

P92e98t45r 73R81e20m40e33š 5981185472

Jo, tak se zkuste ozvat a uvidíte, jak to dopadne. V lepším případě směr pracák. A srovnávat nelegální zločineckou činnost s nekalými praktikami novodobých otrokářů je mimo misu.

+1/0
5.1.2016 11:27

I21v31a85n 81M60a92n42t69a13s 8479364300281

Pokud jel ye Švédska tak snad použil trajekt, ne? Proč by to objižděl, proboha?

0/0
5.1.2016 10:19

J72i80ř60í 89S81c54h61m85i49d41t 3139271534717

Nevím, ale nedodržování přestávek bych viděl i jako veřejné ohrožení, něco jako jízda pod vlivem alkoholu, výsledek je stejný, zvýšené ryziko nehody:-/

Jinak dopravcům bych při opakovaném porušování zakázal třeba na 10 let podnikat v daném oboru;-)

+14/−3
5.1.2016 1:29

T70o95m75á28š 38T52a75t58í52č59e52k 5600252980168

Vzhledem k tomu, co za neschopný netáhla jsem viděl u policajtů, když jsem víc než půl dne ohlašoval loupež - a to mě zpracovával ten elitní tým, tak držím kamioňákům všechny palce.! R^

+5/−14
4.1.2016 23:15

J66i25ř42í 19L63i29b30e34r 6908900950902

Že jsou u policie absolutní netáhla, která nebyla schopná vyřešit loupež věcí o hodnotě skoro půl milionu korun včetně toho, že věděli pachatele a našli ukradené věci, s tím zcela souhlasím. Jen netuším, co to má společného s dodržováním bezpečnostních přestávek u profesionálních řidičů :-(

+9/−1
4.1.2016 23:21

T92o48m59á89š 16T42a63t89í93č54e94k 5760762660568

Taková pocitová pomstička - nejste dost chytří, tak aji ti kamioňáci vás vodí za nos, dobře vám tak! ;-)

+5/−6
4.1.2016 23:25

M81o54j32m65í21r 51M32o29t21y78č35k61a 3752795124360

A budou to dělat tak dlouho až se někde z únavy rozmlátí, nebo hůř - zabijí někoho jiného. To je ta profesionalita kamioňáků?

Jak dlouho myslíte, že bude trvat než jim za takovýto "profesionální přestupeček" někdo navrhne třeba rušit profesní průkazy.

To není pomstička, to je idiocie která se obrátí proti nim.

+15/−2
4.1.2016 23:34

T67o48m45á42š 93T61a65t97í65č48e31k 5480192430878

Ale dle mé zkušenosti za to budou zodpovědní policajti, kteří chodí světem, čumí na zločiny, přečiny a přestupky jak neználkové a ve finále jenom kafrujó a machrujó na služebně.

+3/−9
4.1.2016 23:38

M85i96l18a77n 11Š70e78l26i64g40a 7711794863793

Kdyz vam nekoho blizkeho zabije unaveny kamionak, tak aspon muzete mit radost z toho, ze za to muzou policajti.

+6/−1
5.1.2016 6:31

J74e25n54d60a 59K42r20á77s11a 1189596158

Denně jezdí tisíce kamionů! Myslíte že všichni vraždí? 8-o

+3/−2
5.1.2016 7:58

P23a32v32e65l 34V21o43j76á64č82e59k 6242706630870

Omylem plus. Mělo být mínus.

0/0
5.1.2016 1:46

M60o65j67m77í17r 15M47o32t37y53č47k10a 3822825714730

A já si zase budu držet na silnici palce sobě, abych ani náhodou nepotkal unaveného, nevyspalého a usínajícího kamioňáka.

+17/0
4.1.2016 23:41

T84o22m76á59š 45T49a10t57í22č64e26k 5250862640878

Já ti rozumím, ale to je právě o té efektivitě policejního sboru, ze které si dělám prču.

+1/−7
4.1.2016 23:44

M91o81j35m15í39r 77M79o16t66y23č48k49a 3922595354310

Efektivita? Proboha, vždyť efektivita policie by klidně mohla být nulová. Jen kdyby tu nebyli idioti, kteří se snaží všechno možné jen ošidit a něco z toho vytěžit. To jestli policie něco najde nebo ne není tak podstatné proti tomu co se může stát když to unavený kamioňák do něčeho napálí. A co je pak platné když se dokáže že byl unavený protože porušoval nebo dokonce obcházel nějaké nařízení. Koneckonců - není to jen o kamionech.

+13/0
5.1.2016 0:08

J10i15ř46í 20L24i22b51e32r 6448500800222

Tachograf, stejně jako taxametr, je neskutečná kravina. Od doby, kdy se dá sledovat vozidlo pomocí GPS, je zcela jasné, kdy jelo, kdy stálo, a kolik ujelo kilometrů. Proti tomu by neměli ani nepoctiví majitelé dopravních společností obranu. Jenže - to by museli zákonodárci myslet. To je to poslední, co bych od nich čekal. :-(

+22/−3
4.1.2016 23:09

J28i23r65i 95J32a23v69u29r76e25k 7586352452296

Tak ono nejde ani tak o to vozidlo, jako o toho řidiče, že... Náklaďák spát nemusí. Ale aspoň jste potvrdil tezi, že na všechny složité otázky existují jednoduché nesprávné odpovědi.

+8/0
4.1.2016 23:24

A26n33t24o49n94í21n 12L50e13j73s63e30k 1473209687165

Stačí aby tam byl řidič zalogován. Jenomže to by pak nešlo tvrdit, že řídila osoba blízká, bylo by jednoznačně dohledatelné, kdo jel dvě stě, nemusely by se stavět mýtné brány atd... Kam bychom přišli a za co by se braly úplatky? A krom toho ovce a Orwell a tak vůbec.

+6/0
5.1.2016 3:31

V90á73c80l56a92v 96P92o71u33s43t34k89a 3110821802

Jak zalogován? ;-D

0/0
5.1.2016 7:02

J32i69ř29í 11N48e80u41m75e26i91s79t12e95r 2882405483871

U různých GPS sledování se používá čip, bez kterého nejde nastartovat. Tolik k logovani řidičů.

+1/0
5.1.2016 7:06

P72e83t28r 65H62á21j84e91k 4430222651234

a jak poznate u tachografu, jestli se nevymenili ridici? On by stacil tachograf s GPS zaznamem...

0/0
5.1.2016 8:52

J88i41ř31í 11L34i82b87e71r 6938750360882

Že jsem tak smělý - on tachograf pozná, že řidič spí? Jak? Nevylučuji to, jen jsem o tom nikdy neslyšel...

0/0
5.1.2016 8:23

L76i90b25o53r 19R30o86t15r77e70k77l 9266908460194

vy budete asi hodne rudej nebo vypotek sociologicke fakulty timto to zacne a kontrolovanim kam kdo chodi to bude pokracovat , nez k necemu budete blit svoje moudra tak si pozorne proctete o cem je rec v tomto pripade narizeni 561/2006 to totiz nebyl obycejnej blbec co to vymyslel ale totalni bezmozek / puvodni AETR mel slouzit predevsim jako ochrana soferu ) a v Bruselu to dovedli k dokonalosti jako dalsi zdroj buzerace

0/−6
4.1.2016 23:25

I14v15o 22Š16v59e39c 8500437132188

XVe vnitrostátní kamionové dopravě je takovej nepořádek, že pokud do toho trochu proniknete,/bohužel jako já naivka/ tak se nestačíte divit.

1. Slavnej AETR ve vnitrostátní /dneska už je to jiný nařízení/ porušuje 99% firem, většinou vydíráním a nátlakem na řidiče

2. NEEXISUJE žádný zájem ze strany státu a odpovědných orgánů s tím cokoliv udělat. Tento a podobně zmedializované případy jsou jen kapičička v moři

Aby se v tom udělal pořádek, tomu brání mocná lobby např: sdružení dopravců. Ti se naoko prezentují jako strašní poctivci, ale ve skutečnosti pravý opak.

3.VY kteří voláte po drastickém zvýšení pokut za tyto finty - tak vás musím malinko usměrnit. V článku se píše, že dopravci hrozí pokuta až půl milionu. Myslíte, že dostane aspoň půlku. Nenechte se vysmát. Další věcí je to, že dle nálezu ústavního soudu, nesmí být pokuta pro firmu likvidační. Většinou vykazují ztrátu či jen nepatrný zisk. Tenhle konkrétní, bych se vsadil, jestli dostane 50tisíc, tak to bude moc.

4. Drtivá většina řidičů jezdí ofiko za minimálku a zbytek dostávají bokem. Co myslíte, že jsou na finačních úřadech tak pitomí aby nevěděli, že řidič kamionu za tuto sumu ve skutečnosti nejezdí ???? Ví to, ale nikdo do nich/ dopravců/ nejde. Ve státě se furt žvaní o daňových únicích a co já vím co ještě, tady je to úplně jasný a stejně se nic neděje. Teď si vemte firmu s 10, 15, 20 kamiony. Spočítejte si na hrubo ty úniky.....

Takže opět žádný zájem cokoliv řešit

5. Nerad to píši. Skutečně NERAD. Začne se to řešit a všichni se budou divit, jak to je jen možný, až to nějakej kamion švihne do autobusu plného dětí a mnoho jich zahyne. Skutečně si to nepřeji. Dřív se nic nestane a bude se i nadále podvádět, krást, vydírat, vyhrožovat atd.

Vzal jsem to jen tak všeobecně. Naštestí už v tom nejsem

+31/−2
4.1.2016 23:04

V17á30c62l51a70v 95Z56e39l19i44n74k16a 2172300653952

No, tak pak by pro začátek stačilo upravit pokutu na straně řidičů. Ne 5 tisíc, ale 50 nebo 100 a k tomu jako bonus zavést roční pozastavení platnosti řidičského oprávnění příslušné kategorie. Při recidivě pak násobit postihy 2x nebo 3x. To by rychle zabíralo. Když jsou ochotní pro pár tisícovek se stát vrahy, tak ať nesou daleko citelnější postih. Bez jejich více či méně ochotné spolupráce by to nebylo možné. Anebo to rovnou brát jako obecné ohrožení minimálně ve stádiu pokusu.

+4/−9
4.1.2016 23:14

T74o76m78á37š 26T88a28t33í58č30e59k 5710272800568

Nezabíralo. Kromě ostřílených řidičů jezdí kdokoliv. Fakt, když neumíš nic, tak naučit se kroutit volantem v kamiónu oproti kroucení volantem v autě, to zvládne kdokoliv. Já tím nechcu říct, že by kamioňáci byli neschopní, kdepak. Mnohem spíš je mezi nima vysoké podíl těch, kteří jezdit musí, protože by jinak dělali co? A když musíš dělat nezákonný věci kvůli prachům na přežití, tak budeš doufat, že tě nechytí, tak pevně jak věřící v pánaboha.

+7/0
4.1.2016 23:33

I37v73a81n 22M73a56n95t42a94s 8709184690791

AETR vymysleli eurobyrokrati, kteří toho moc neví, proč nejsu stejné podmínky práce- přestávek- přesčasů, maximální pracovní doby i u dalších náročných profesí, třeba u lékařů, ti mohou po službě klidně na další šestnáctu, to podle vás nebezpečné není?

Kdo AETR zná, ví, proč se obchází, stačí kolona na dálnici a jste v prdeli, protože například nedojedete na pompu a nevypnete motor, co je francouzskému policajtovi po tom, že jste stál na D1 dvě hodky a pohyboval jste se krokem, musel jste, dojkažte to, to samé na nakládkách.. pak záleží na jednotlivé kontrole, mimochodem 21 dní zpět a jakékoliv zemi, která AETR zavedla, kde vách odchytí a jejím zhodnocení... jinak-samozřejmě, že polda pozná, že jste se pohyboval krokem, ale prostě přestávka znamená vypnout motor a basta!!!:-/:-/

+5/−3
4.1.2016 22:18

P23e39t37r 42Č78e42r50v32e19n54ý 3876569577459

Lékař nikoho neohrožuje, pokud teda po probdělé noci zrovna neoperuje. Většinou řeší banality. Řidič může usnout za volantem 40ti tunového kolosu a zabít při čelní srážce celý autobus dětí!

+1/−10
4.1.2016 22:44

B69o24h67u81s57l96a70v 28K20r73á34l93í86k 2141950659976

Řidič jenom sedí a točí volantem. Nikoho neoperuje, nikomu nepředepisuje nebezpečné látky.

0/−1
4.1.2016 22:59

M87o55j49m89í17r 96M49o27t39y33č98k91a 3132675534900

Jj, to bylo letos vidět třeba na železničních přejezdech. Tam jen točilo volantem bez přemýšlení poměrně dost "řidičů".

+5/0
4.1.2016 23:40

J98a98k71u76b 60P44r44o85k35e34š 6413768792543

Problém přejezdů je imho někde jinde a to v tom že jsou to relikty minulosti. Na železničním koridoru, kde se vlak pohybuje 160km/h by přejezde nemá vůbec co dělat. Další věcí jsou pak přejezdy, kde se na vlak čeká století, protože stejná vzdálenost čidel se používá jak pro lokálku, která se kodrcá 40km/h tak pro rychlík který v daném místě jede běžně třeba 120, pak se na červenou čeká díky alibismu století, což v podstatě jen učí řidiče značení nerespektovat, protože jede 1000x na čerevenou a vlak ani nezahlédne a po 1001 ho možná uvidí vyjíždět někde v zatáčce.

0/−8
5.1.2016 0:49
Foto

P94e82t29r 47P89r17o40c16h46á24z75k77a 3882526782284

Souhlas s tím, že na koridoru by nemělo být úrovňové křížení.Zbytek, co píšete je nesmysl.Pokud svítí červená, tak tam nejedu.Důvodů proč tomu tak je může a většinou je spousta.Neexistuje však jediný proč tam vjet a riskovat život svůj a lidí ve vlaku či těch co vezu.To že se nerespektují zákazy, výstražná světla je vlastnost převážně nás českých řidičů, případně řidičů s východu.Na západ od našich hranic se s tím nesetkáte, nebo jen minimálně.V Německu napíší vstup zakázán a nikdo tam nejde.U nás snad s nějakého prapodivného zvyku tam poleze každý.

+2/0
5.1.2016 6:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.