Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Magnet kamion pozná, na šizení přestávek mají řidiči důmyslnější metody

Policisté nalezli na Rychnovsku u jednoho z nákladních vozidel přepravujících řepu další moderní zařízení, které dokáže ovlivnit správné fungování tachografu vozidla. Aby oklamali přístroj, který zapisuje přestávky, najeté kilometry a další informace, vymýšlí dopravci stále sofistikovanější metody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a12m20i15l 33K59n32a30p 9136296667174

Magnet nebo druhou kartu si pořídí šofér sám, tuhle krabičku podle mě už kupuje a nechá montovat majitel auta. Průšvih je v tom, že je mnoho řidičů v exekuci, minimální plat na papír a zbytek bokem na ruku nebo v dietách jim vyhovuje. Když pak dopravce platí od fůry, procentem z fakturace, popřípadě od kilometru, někteří řidiči takové podvody používají.

Ale většině šoférů, neříkám že drtivé, tohle za nervy a vysokou pokutu (pokud jezdí do ciziny), nestojí. V západní Evropě je za takové porušení běžná pokuta 500 - 3000 Euro. Při závažném porušení nebo opakovaném i podstatně více.

+2/0
5.1.2016 9:26

P71e63t96r 76S31p85a75t43z21i13e38r14e87r 7974662425194

taky jsem si vyzkoušel jaké to je být řidičem kamionu. To ještě většina kamionů neměla karty, ale kolečka. Při nástupu jsem říkal a ptal se na AETR. Bylo mi řečeno, ty jsi řidič ty za to odpovídáš. A pak také byl slíben plat 35 tis. čistého. Po nějaké době kdy sem dostával plat 18 tis, jsem se ohradil jak je to možný, tak mi bylo řečeno, že málo jezdím. Když za 5 dní otočím itálii jen jednou a ostatní skoro dvakrát...tak říkám, že dodržuju AETR. Tak prý ať se nedivím...tak jsem hodil klíčkama od auta na stůl a odešel jsem...takže sliby chyby...firmy nutí ty řidiče k porušování.

+6/0
5.1.2016 8:33

J16e51n79d90a 30K98r66á95s52a 1629546348

Přestávky jsou nesmyslné u dopravy která se provádí v regionu! Třeba u sezónní nárazové dopravy, stavebnictví- betonáže, zzemní práce.... ! V zimě se 3 mesice skoro nejezdí , a v sezoně je třeba vydělat na silniční daň, odpisy, finanční způsobilost, splátky! Neznamená to, že se jezdí denně 12 hod, ale třeba jeden týden je náročnější a pak se odjezdí třeba jen pár hodin! Buzerace za překročení limitu o pár minut je běžná. ...Rv;-€

+4/−11
5.1.2016 7:56

J49o64s33e73f 79H21á94j78e41k 6808960319172

...chcete říct, že lidská fyziologie funguje jinak v regionální a jinak v dálkové dopravě? :-P

+8/−2
5.1.2016 8:09

J66e27n23d47a 63K43r61á80s64a 1219266858

Chci říci, že se nezohledňuje jestli někdo popojíždí pod bagrem nebo u betonárky s tím kdo jede přes celou Evropu! Přerušení jízdy do 15 min se nepočítá jako zastavení ! Je zajímavé, že největší potřebu se vyjadřovat k problému mají lidi, kteří s nákladním autem neujeli ani metr ! :-P

+4/−5
5.1.2016 8:29

J10o85s18e46f 68H49á83j79e47k 6438420689382

Jasně, že se popojíždění pod bagrem, nebo v zácpě nepovažuje za zastavení a odpočinek... zkuste se zamyslet, proč asi?:-P

+4/−1
5.1.2016 8:54

J70e52n16d72a 54K19r29á72s33a 1139856298

Kolikrát jste popojížděl pod bagrem? Naložení např 10 min jízda 5......:-P

+2/−4
5.1.2016 8:56

J41o18s11e72f 69H37á47j47e72k 6938130579202

...vy nechápete o čem mluvím, že ne?

+5/−2
5.1.2016 8:57

J91e95n27d82a 73K34r58á84s75a 1209376878

Já jsem jezdil pod bagrem a na betonárce několik let, takže na rozdíl od vás mám o praxi a vím o čem píši :-P

+1/−2
5.1.2016 8:59

J35o55s90e53f 61H96á10j88e15k 6598480209202

...no, vidíte a já bych řekl, že se spíš živíte jako věštec se skleněnou koulí, když víte naprosto přesně kolik mám najeto náklaďákem...

Chytrolíni jako vy, právě šoférům práci zmrvili...:-P

+4/−2
5.1.2016 9:05

J20e94n94d94a 43K67r93á94s80a 1579906458

Píšete nesmysly! Třeba betonáž která se provádí nepřetržitě vyžaduje větší pracovní nasazení, a je vyjímečná, občasná, což AETR nezohledňuje! Na rozdíl od kamionů kteří jedou několik dní , je řidič večer doma. ..:-P

+1/−3
5.1.2016 9:10

J97o97s54e11f 52H30á80j22e47k 6238460929842

...bezpečnostní přestávky jsou předepsány z důvodů, které vám asi zůstaly skryty, takže tu blábolíte o pracovním nasazení, odpisech a silniční dani... a já píšu nesmysly, tak určitě. :-P

+4/−2
5.1.2016 9:17

J75e92n23d52a 59K53r85á17s72a 1789396628

Přestávky si dělám dle potřeby, dle možností třeba oběda v restauraci! Popř v souladu s technologií kterou svou dopravou zajišťuji! To ale není schopen pochopit člověk, který o dopravě nic neví, jen je informován např z tv nova, nebo z krimizpráv o občasné havarii řidiče který nemá praxi, a je mu svěřeno vozidlo za několik milonů...Rv:-P

+3/−4
5.1.2016 9:22

O50n17d26r41a 16P76á63t54e55k 8623519984455

pardon, ze Švédska na Vysočinu...

0/0
5.1.2016 7:25

O83n78d35r72a 95P73á12t19e29k 8493549514445

Minule chytili Rumuna co jel s tirákem ze Śvédska na vysočinu bez zastávky!

Spící řidič v kamionu je stejný jako tank na silnici..

Řešit jako obecné ohrožení (instalace čehokoliv co blokuje tachometr) a dát klidně půl roku kriminálu!

+6/−1
5.1.2016 7:24

P37e71t82r 72R29e68m90e59š 5441145492

To by museli postihovat především jejich zaměstnavatele, kteří je nutí porušovat veškeré předpisy.

+9/0
5.1.2016 7:41

O16n69d59r90a 47P31á33t93e76k 8683809274235

S tím souhlas. Odpovědnost by padla na bedra majitele vozu.

+2/0
5.1.2016 9:21

P21e98t75r 29R43e10m62e73š 5951785152

No, tady bych s tímto výrokem byl opatrný. Nevím přesně, jak to mají v jednotlivých firmách s vlastnictvím kamionu, ale mnohdy bude vlastník leasingovka, která jaksi dost těžko může nést odpovědnost za nekalé praktiky novodobého otrokáře.

+1/0
5.1.2016 11:30

M79a81r35t93i59n 48C11e78r39v29e12n45y 2813638876948

Takhle muzete omlouvat vsechno - ze je nekdo nuti. To i dealery drog nuti jejich zavislost k nelegalni cinnosti. Kazdeho neco/nekdo nuti - to neni omluva.

+1/0
5.1.2016 11:05

P55e76t81r 63R19e58m71e72š 5521495572

Jo, tak se zkuste ozvat a uvidíte, jak to dopadne. V lepším případě směr pracák. A srovnávat nelegální zločineckou činnost s nekalými praktikami novodobých otrokářů je mimo misu.

+1/0
5.1.2016 11:27

I59v80a39n 52M36a64n78t19a21s 8379724540751

Pokud jel ye Švédska tak snad použil trajekt, ne? Proč by to objižděl, proboha?

0/0
5.1.2016 10:19

J88i51ř97í 20S74c26h22m41i48d53t 3859911424687

Nevím, ale nedodržování přestávek bych viděl i jako veřejné ohrožení, něco jako jízda pod vlivem alkoholu, výsledek je stejný, zvýšené ryziko nehody:-/

Jinak dopravcům bych při opakovaném porušování zakázal třeba na 10 let podnikat v daném oboru;-)

+14/−3
5.1.2016 1:29

T56o18m18á82š 54T12a88t29í48č85e91k 5470662720528

Vzhledem k tomu, co za neschopný netáhla jsem viděl u policajtů, když jsem víc než půl dne ohlašoval loupež - a to mě zpracovával ten elitní tým, tak držím kamioňákům všechny palce.! R^

+5/−14
4.1.2016 23:15

J60i31ř10í 10L91i21b21e47r 6958560400172

Že jsou u policie absolutní netáhla, která nebyla schopná vyřešit loupež věcí o hodnotě skoro půl milionu korun včetně toho, že věděli pachatele a našli ukradené věci, s tím zcela souhlasím. Jen netuším, co to má společného s dodržováním bezpečnostních přestávek u profesionálních řidičů :-(

+9/−1
4.1.2016 23:21

T18o15m94á47š 19T67a17t69í10č37e81k 5700652560498

Taková pocitová pomstička - nejste dost chytří, tak aji ti kamioňáci vás vodí za nos, dobře vám tak! ;-)

+5/−6
4.1.2016 23:25

M65o16j71m18í53r 68M79o27t53y84č98k31a 3572185214610

A budou to dělat tak dlouho až se někde z únavy rozmlátí, nebo hůř - zabijí někoho jiného. To je ta profesionalita kamioňáků?

Jak dlouho myslíte, že bude trvat než jim za takovýto "profesionální přestupeček" někdo navrhne třeba rušit profesní průkazy.

To není pomstička, to je idiocie která se obrátí proti nim.

+15/−2
4.1.2016 23:34

T52o77m90á22š 66T66a34t89í14č36e75k 5610182850118

Ale dle mé zkušenosti za to budou zodpovědní policajti, kteří chodí světem, čumí na zločiny, přečiny a přestupky jak neználkové a ve finále jenom kafrujó a machrujó na služebně.

+3/−9
4.1.2016 23:38

M67i11l72a57n 24Š69e83l56i20g53a 7191304973563

Kdyz vam nekoho blizkeho zabije unaveny kamionak, tak aspon muzete mit radost z toho, ze za to muzou policajti.

+6/−1
5.1.2016 6:31

J20e76n91d39a 42K23r52á23s75a 1509786398

Denně jezdí tisíce kamionů! Myslíte že všichni vraždí? 8-o

+3/−2
5.1.2016 7:58

P31a69v84e40l 42V88o76j94á58č56e93k 6432726870550

Omylem plus. Mělo být mínus.

0/0
5.1.2016 1:46

M33o78j26m51í46r 13M13o58t44y17č63k11a 3782125764130

A já si zase budu držet na silnici palce sobě, abych ani náhodou nepotkal unaveného, nevyspalého a usínajícího kamioňáka.

+17/0
4.1.2016 23:41

T60o70m56á71š 54T90a67t49í18č71e93k 5540912440638

Já ti rozumím, ale to je právě o té efektivitě policejního sboru, ze které si dělám prču.

+1/−7
4.1.2016 23:44

M65o70j65m96í78r 17M19o89t39y23č52k47a 3352215644970

Efektivita? Proboha, vždyť efektivita policie by klidně mohla být nulová. Jen kdyby tu nebyli idioti, kteří se snaží všechno možné jen ošidit a něco z toho vytěžit. To jestli policie něco najde nebo ne není tak podstatné proti tomu co se může stát když to unavený kamioňák do něčeho napálí. A co je pak platné když se dokáže že byl unavený protože porušoval nebo dokonce obcházel nějaké nařízení. Koneckonců - není to jen o kamionech.

+13/0
5.1.2016 0:08

J13i82ř89í 66L77i58b30e80r 6648390170782

Tachograf, stejně jako taxametr, je neskutečná kravina. Od doby, kdy se dá sledovat vozidlo pomocí GPS, je zcela jasné, kdy jelo, kdy stálo, a kolik ujelo kilometrů. Proti tomu by neměli ani nepoctiví majitelé dopravních společností obranu. Jenže - to by museli zákonodárci myslet. To je to poslední, co bych od nich čekal. :-(

+22/−3
4.1.2016 23:09

J52i58r21i 24J80a51v91u45r80e32k 7686922692416

Tak ono nejde ani tak o to vozidlo, jako o toho řidiče, že... Náklaďák spát nemusí. Ale aspoň jste potvrdil tezi, že na všechny složité otázky existují jednoduché nesprávné odpovědi.

+8/0
4.1.2016 23:24

A42n29t16o64n56í83n 20L68e21j63s34e65k 1153459897115

Stačí aby tam byl řidič zalogován. Jenomže to by pak nešlo tvrdit, že řídila osoba blízká, bylo by jednoznačně dohledatelné, kdo jel dvě stě, nemusely by se stavět mýtné brány atd... Kam bychom přišli a za co by se braly úplatky? A krom toho ovce a Orwell a tak vůbec.

+6/0
5.1.2016 3:31

V67á70c38l66a41v 28P98o70u95s43t75k82a 3740431882

Jak zalogován? ;-D

0/0
5.1.2016 7:02

J29i35ř44í 38N23e26u18m54e95i19s41t93e85r 2582755163111

U různých GPS sledování se používá čip, bez kterého nejde nastartovat. Tolik k logovani řidičů.

+1/0
5.1.2016 7:06

P44e23t61r 40H36á38j23e43k 4570202301794

a jak poznate u tachografu, jestli se nevymenili ridici? On by stacil tachograf s GPS zaznamem...

0/0
5.1.2016 8:52

J10i45ř35í 31L43i98b30e75r 6318730910222

Že jsem tak smělý - on tachograf pozná, že řidič spí? Jak? Nevylučuji to, jen jsem o tom nikdy neslyšel...

0/0
5.1.2016 8:23

L74i28b35o46r 41R50o93t89r41e41k69l 9236128620904

vy budete asi hodne rudej nebo vypotek sociologicke fakulty timto to zacne a kontrolovanim kam kdo chodi to bude pokracovat , nez k necemu budete blit svoje moudra tak si pozorne proctete o cem je rec v tomto pripade narizeni 561/2006 to totiz nebyl obycejnej blbec co to vymyslel ale totalni bezmozek / puvodni AETR mel slouzit predevsim jako ochrana soferu ) a v Bruselu to dovedli k dokonalosti jako dalsi zdroj buzerace

0/−6
4.1.2016 23:25

I21v11o 79Š12v94e37c 8530607832198

XVe vnitrostátní kamionové dopravě je takovej nepořádek, že pokud do toho trochu proniknete,/bohužel jako já naivka/ tak se nestačíte divit.

1. Slavnej AETR ve vnitrostátní /dneska už je to jiný nařízení/ porušuje 99% firem, většinou vydíráním a nátlakem na řidiče

2. NEEXISUJE žádný zájem ze strany státu a odpovědných orgánů s tím cokoliv udělat. Tento a podobně zmedializované případy jsou jen kapičička v moři

Aby se v tom udělal pořádek, tomu brání mocná lobby např: sdružení dopravců. Ti se naoko prezentují jako strašní poctivci, ale ve skutečnosti pravý opak.

3.VY kteří voláte po drastickém zvýšení pokut za tyto finty - tak vás musím malinko usměrnit. V článku se píše, že dopravci hrozí pokuta až půl milionu. Myslíte, že dostane aspoň půlku. Nenechte se vysmát. Další věcí je to, že dle nálezu ústavního soudu, nesmí být pokuta pro firmu likvidační. Většinou vykazují ztrátu či jen nepatrný zisk. Tenhle konkrétní, bych se vsadil, jestli dostane 50tisíc, tak to bude moc.

4. Drtivá většina řidičů jezdí ofiko za minimálku a zbytek dostávají bokem. Co myslíte, že jsou na finačních úřadech tak pitomí aby nevěděli, že řidič kamionu za tuto sumu ve skutečnosti nejezdí ???? Ví to, ale nikdo do nich/ dopravců/ nejde. Ve státě se furt žvaní o daňových únicích a co já vím co ještě, tady je to úplně jasný a stejně se nic neděje. Teď si vemte firmu s 10, 15, 20 kamiony. Spočítejte si na hrubo ty úniky.....

Takže opět žádný zájem cokoliv řešit

5. Nerad to píši. Skutečně NERAD. Začne se to řešit a všichni se budou divit, jak to je jen možný, až to nějakej kamion švihne do autobusu plného dětí a mnoho jich zahyne. Skutečně si to nepřeji. Dřív se nic nestane a bude se i nadále podvádět, krást, vydírat, vyhrožovat atd.

Vzal jsem to jen tak všeobecně. Naštestí už v tom nejsem

+31/−2
4.1.2016 23:04

V60á85c37l10a83v 37Z51e11l85i21n10k91a 2802920633302

No, tak pak by pro začátek stačilo upravit pokutu na straně řidičů. Ne 5 tisíc, ale 50 nebo 100 a k tomu jako bonus zavést roční pozastavení platnosti řidičského oprávnění příslušné kategorie. Při recidivě pak násobit postihy 2x nebo 3x. To by rychle zabíralo. Když jsou ochotní pro pár tisícovek se stát vrahy, tak ať nesou daleko citelnější postih. Bez jejich více či méně ochotné spolupráce by to nebylo možné. Anebo to rovnou brát jako obecné ohrožení minimálně ve stádiu pokusu.

+4/−9
4.1.2016 23:14

T87o48m40á32š 32T68a52t87í29č95e28k 5770642670238

Nezabíralo. Kromě ostřílených řidičů jezdí kdokoliv. Fakt, když neumíš nic, tak naučit se kroutit volantem v kamiónu oproti kroucení volantem v autě, to zvládne kdokoliv. Já tím nechcu říct, že by kamioňáci byli neschopní, kdepak. Mnohem spíš je mezi nima vysoké podíl těch, kteří jezdit musí, protože by jinak dělali co? A když musíš dělat nezákonný věci kvůli prachům na přežití, tak budeš doufat, že tě nechytí, tak pevně jak věřící v pánaboha.

+7/0
4.1.2016 23:33

I43v25a85n 55M22a93n15t14a88s 8689364900621

AETR vymysleli eurobyrokrati, kteří toho moc neví, proč nejsu stejné podmínky práce- přestávek- přesčasů, maximální pracovní doby i u dalších náročných profesí, třeba u lékařů, ti mohou po službě klidně na další šestnáctu, to podle vás nebezpečné není?

Kdo AETR zná, ví, proč se obchází, stačí kolona na dálnici a jste v prdeli, protože například nedojedete na pompu a nevypnete motor, co je francouzskému policajtovi po tom, že jste stál na D1 dvě hodky a pohyboval jste se krokem, musel jste, dojkažte to, to samé na nakládkách.. pak záleží na jednotlivé kontrole, mimochodem 21 dní zpět a jakékoliv zemi, která AETR zavedla, kde vách odchytí a jejím zhodnocení... jinak-samozřejmě, že polda pozná, že jste se pohyboval krokem, ale prostě přestávka znamená vypnout motor a basta!!!:-/:-/

+5/−3
4.1.2016 22:18

P98e39t17r 26Č81e17r87v22e37n61ý 3506179977179

Lékař nikoho neohrožuje, pokud teda po probdělé noci zrovna neoperuje. Většinou řeší banality. Řidič může usnout za volantem 40ti tunového kolosu a zabít při čelní srážce celý autobus dětí!

+1/−10
4.1.2016 22:44

B13o64h58u85s42l71a77v 83K15r35á79l68í24k 2831580719956

Řidič jenom sedí a točí volantem. Nikoho neoperuje, nikomu nepředepisuje nebezpečné látky.

0/−1
4.1.2016 22:59

M41o16j52m57í21r 78M46o70t75y55č85k81a 3742775574140

Jj, to bylo letos vidět třeba na železničních přejezdech. Tam jen točilo volantem bez přemýšlení poměrně dost "řidičů".

+5/0
4.1.2016 23:40

J89a50k54u13b 35P63r22o77k92e14š 6363578662323

Problém přejezdů je imho někde jinde a to v tom že jsou to relikty minulosti. Na železničním koridoru, kde se vlak pohybuje 160km/h by přejezde nemá vůbec co dělat. Další věcí jsou pak přejezdy, kde se na vlak čeká století, protože stejná vzdálenost čidel se používá jak pro lokálku, která se kodrcá 40km/h tak pro rychlík který v daném místě jede běžně třeba 120, pak se na červenou čeká díky alibismu století, což v podstatě jen učí řidiče značení nerespektovat, protože jede 1000x na čerevenou a vlak ani nezahlédne a po 1001 ho možná uvidí vyjíždět někde v zatáčce.

0/−8
5.1.2016 0:49
Foto

P39e49t41r 30P44r64o50c95h34á27z87k20a 3862856952194

Souhlas s tím, že na koridoru by nemělo být úrovňové křížení.Zbytek, co píšete je nesmysl.Pokud svítí červená, tak tam nejedu.Důvodů proč tomu tak je může a většinou je spousta.Neexistuje však jediný proč tam vjet a riskovat život svůj a lidí ve vlaku či těch co vezu.To že se nerespektují zákazy, výstražná světla je vlastnost převážně nás českých řidičů, případně řidičů s východu.Na západ od našich hranic se s tím nesetkáte, nebo jen minimálně.V Německu napíší vstup zakázán a nikdo tam nejde.U nás snad s nějakého prapodivného zvyku tam poleze každý.

+2/0
5.1.2016 6:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.