Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů vyjeli v reflexních vestách, akcí pohrozili stávkou

Řidiči autobusů vítali ráno cestující v Královéhradeckém kraji ve žlutých či oranžových reflexních vestách. Tedy alespoň ti, kteří se připojili k akci Vesty pro Královéhradecký kraj, kterou svolali odboráři, aby upozornili na špatné platové podmínky šoférů linkových autobusů v regionu. A taky na hrozící stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i86n10d71ř87i49c43h 13Š29k41o16p84e65k 4495391830935

když ho nechtějí zrušit (i když trestnost zrušení je sporná), tak mohou formou dodatečných informací přidat podmínku, že minimální mzda řidiče nesmí klesnout pod xy Kč / h či nějaký násobek minimální mzdy

0/0
5.1.2016 18:21

M96a43r70t52i49n 59J16o68n87á40š 3194181435355

Vážení, vidím tuto diskuzi z dálky, tak taky přispeji. Řidičům samozřejmě přeji, nicméně výsledek vidim na lepší plichtu pro ně, to je: bude jim přidáno tak max o inflaci, vidím to tak 2-3%. Nicméně předám zkušenost. Pracoval jsem v United Bakeries, kde jsem to postupném snižování z 27 tis dotáhl až na 13 - 15 tis. Kritéria se vždy udělaly tak, aby byly nesplnitelné. A když se náhodou splnili, našel se důvod, že nám peníze je ztrhly stejně. Z toho se samo nedala uživit rodina (jsem samoživitel), během týdne jsem našel práci v Německu, po podepsání kontraktu jsem se pohádal se šéfem, abych slyšel větu, když se ti tu nelíbí, my tě tu držet nebudeme, venku stojí trojstup, co to budou dělat rádi, v ten moment jsem dal výpověď, nastoupil za 1.600 €, nyní mám 2.800 € a děkuji, že mě k tomu dokopali. JInak v Německu je poptávka po 20 tis řidíčích, to samé v Holandsku, tak se nebojte a běžte, turnus, jak kde, jednou za 3 týdny týden doma, nebo kazdý 2. týden ve čtvrtek domů. Češi tu mají dobrý zvuk. Držím palce všem, co se nebojí udělat změnu, ať tak nebo tak.

R^R^R^

+2/0
5.1.2016 18:01

P76e36t53r 54R38u84m45p53l10i27k 4789637619983

lidi probuďte se, kde můžete jezdite vlakem. Silnice nejsou nafukovací a autobusy drahý.;-O

0/0
5.1.2016 16:28

J35i83ř54í 82K50ü20h55r 2740966940396

Autobusy jsou kolikrát levnější než vlaky. Nicméně spoj Ostrava- Praha za 100Kč autobusem neseženete. Vlakem se to dá.

0/0
5.1.2016 17:25

J27i21ř41í 77E40r10b77e52n 1153614406377

Všude se vlakem nedostanete. Třeba do/ze Špindlu, Pece, Miletína, Hořiček, Deštného, Sezemic, Nechanic, Lázní Bohdaneč...

Protože kam naši pradědové před 100-150 lety tu železnici nedotáhli, tak ji už nikdo jiný nepostavil. A že by si třeba Orlické hory i Krkonoše své železniční okruhy zasloužily!

0/0
6.1.2016 12:07

T63o93m39á92š 78F63u17k 2900491346327

Opět cenzura v akci;-O

0/−1
5.1.2016 15:55

T24o15m89á98š 62F67u38k 2810951356427

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob jak snížit soutěženou cenu je okrádat personál.;-O

+1/−1
5.1.2016 15:54

J96i17ř14í 53K32ü74h73r 2110306710716

Proč hned okrádat. Ne že bych jim nepřál vyšší plat, ale krádež je snad něco jiného. Co takhle použít slovo odírat?

0/0
5.1.2016 17:23

T88o24m88á70š 56F47u83k 2560691166127

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob snížit cenu v soutěži je okrádat personál.;-O

0/0
5.1.2016 15:52

P16e50t78r 76H42a48n70a 1184350969

Je to nejen u nás jedna z nejsilnějších profesních skupin a pokud se o sebe nedokáže postarat sama, tak je to smutný příběh. A možná i k zamyšlení kam se to s pošlapáváním odborů a práv zaměstnanců dopracovalo.

+3/0
5.1.2016 12:18

V39i55k89t85o69r 14N88á15r70o77ž62n43ý 3109252288

Smutné je i to , že být řidičem autobusu bylo za komančů solidní zaměstnání , které nemohl vykonávat každý. Tam se vybíralo...

+1/0
5.1.2016 14:26

P24e83t80r 21Š89k32o36d55a 5377360204820

Tohle je těžký. Kraj nemá s řidiči žádný právní vztah, takže nemůže říct, že jim přidá. Tohle je čistě na dopravci. Je ale nesmyslné dávat do zadání tendru hlouposti, jako že se bude maximálně využívat maximální rychlost. Nejen vzhledem k jiným tendrům v minulosti HK kraje věřím, že zadání je tohoto je špatné. Pak se musí ozvat voliči, což bude velmi brzy, to by si radní měli uvědomit.

+1/0
5.1.2016 12:07

P13e64t75r 32N41i25v98n37i28c66k66ý 3422224785167

Hlavně je nesmyslné, aby se do zadání dávaly nějaké minimální mzdy řidičů. Minimální mzdu stanovuje vláda a to stačí. Samozřejmě, že by řidiči měli pracovat za vyšší mzdy, ale to není záležitost zadavatele, to je interní záležitost firem a jejich zaměstnanců. Firma si musí udlět řádnou kalkulaci a zaplatit řidiče tak, aby mohla plnit smluvní závazky.

+2/0
5.1.2016 12:32

B72o12h89u32s36l61a58v 67K58r28á13l70í83k 2281620749866

Když může zadavatel určovat maximální stáří vozidel, tak proč by nemohl stanovit i minimální mzdu řidičů?

0/0
5.1.2016 13:07

P11e33t39r 48N45i47v44n71i95c61k84ý 3812704125147

Protože to je interní věc firmy a dohody zaměstnavatel - zaměstnanec. Třetím stranám do toho vůbec nic není. Zákazníkům je zcela jedno, jakou bere řidič mzdu, ale není mu jedno v jakém busu jezdí.

+1/0
5.1.2016 13:16

V27i30k46t33o11r 73N61á25r54o46ž71n61ý 3579952458

Zákazníkovi není jedno , jakou mzdu bere řidič. A to z toho důvodu , že čím horší mzda , tím horší řidič...

+2/0
5.1.2016 14:08

J61i41ř65í 42K13ü73h42r 2680376390936

A na opak to náhodou nefunguje? Kdo jezdí za 100 000 měšíčně, je super řidič?

+1/0
5.1.2016 17:27

V70i50k79t86o64r 53N11á81r33o60ž27n87ý 3239702558

Za 100000 Kč měsíčně nikdo nejezdí. Apropo , kdyby však někdo nabízel čistě teoreticky takovou mzdu , přišlo by mu na konkurz 100000 řidičů a ten jím vybraný by mohl aspirovat na titul nejlepší řidič autobusu v ČR.

V autobusové dopravě nepůsobím , ale působím ve službách. A vím , že když člověk jako manager má značně omezené možnosti a nemůže ty lidi solidně zaplatit...s jakým póvlem musí pracovat. A póvl za volantem může být hodně a hodně nebezpečný...

+1/0
5.1.2016 17:57

P86e66t86r 86N50i97v20n63i95c52k78ý 3962684455887

Nesmysl, aby se do toho montovali odboráři. Zadavatel má stanovit takové tvrdé sankce, že firma bude mít tak velký strach, že řidiči budou nespokojeni a nevyjedou, že je raději dobře zaplatí a samozřejmě si to započítají do nabídnuté ceny ve výběrovém řízení.

0/−3
5.1.2016 12:01

V89i51k61t59o93r 73N59á10r44o89ž37n96ý 3789572488

Nikoho jiného , než odbory ti řidiči nemají. A právě dobře fungující , organizované odbory bývají silou , která může něco dokázat. Samotní jednotlivci nezmůžou nic.

+2/0
5.1.2016 12:06

P70e19t54r 45N85i55v27n39i29c39k74ý 3962114895957

Tady nejde o odboráře ani o řidiče, ale o výběrové řízení, kde firmy podávají cenové nabídky. A musí mít strach, aby jim neutekli řidiči, protože by je finanční pokuty za neplnění nasmlouvaných služeb nezruinovaly. Proto na řidiče musí firmy muslet a započítat to do nabídek. O tom to celé je.

0/0
5.1.2016 12:29

V18i22k90t81o97r 66N93á48r20o55ž51n76ý 3589892708

Spíše by to mělo být o tom , že řidiči autobusů prostřednictvím svých volených zástupců by si měli založit nějaké profesní sdružení , dohodnout nějakou minimální mzdu , pod kterou nepůjdou. Zaměstnavatelé i objednatelé by je v tomto měli podpořit , neboť lépe placený řidič=lepší řidič.

0/0
5.1.2016 14:21

J49a70r92o85s96l42a20v 23T27a59c70h22o86v61s91k83y 2632910324970

Jednotlivec zmuze velmi mnoho. Treba se muze naucit nejakou lepe placenou profesi a prestat delat ridice.

+1/−1
5.1.2016 12:37

P55e98t22r 63N10i59v62n12i68c37k64ý 3562884575467

Souhlasím. Jednotlivec má rávo volby. Má i možnost přímého vyjednávání zaměstnanec - zaměstnavatel o své mzdě. Má i možnost odejít jinam, kde ho zaplatí lépe. K tomu žádné odbory nepotřebuje.

+1/−1
5.1.2016 12:40

B87o10h68u78s81l89a62v 30K68r20á14l11í63k 2551630289776

A stejně tak má možnost se sdružovat do odborů. A je pak na těch odborech, jestli se jim podaří něco vyjednat, nebo jenom přivedou svoji firmu ke krachu.

+2/0
5.1.2016 12:58

J13a89r58o85s69l42a33v 93T72a82c57h70o69v22s75k98y 2612330154810

Odbory jsou zlo. ale je tu i tato moznost.

0/−2
5.1.2016 13:05

V11i69k77t85o87r 17N62á45r13o98ž82n90ý 3339732968

Na západě často představují odbory jedinou možnost , jak být za svoji práci normálně zaplacen.

0/0
5.1.2016 14:16

J12i86ř13í 64E15r94b95e33n 1293914176927

Když se můžou sdružovat do všelijakých zájmových sdružení zaměstnavatelé (kapitálově mnohem silnější), tak proč by ksakru neměli mít právo totéž dělat i drobní zaměstnanci?

0/0
6.1.2016 12:10

P20e52t76r 58N73i62v58n10i27c12k51ý 3332344385347

Možnost samozřejmě má a nikdo mu ji nebere. Stejně je efektivnější vzít osud do vlastních rukou, než se nechat manipulovat odborářskými bossy a čekat, co ti jejich "tátové dělníků" vyjednají v kolektivní smlouvě. Přesto, každý svého štěstí strojvedoucím.

+1/−1
5.1.2016 13:18

V20i81k59t82o73r 66N34á71r44o56ž37n19ý 3579802778

Teoretické bláboly..přímo vyjednávat o své mzdě může špičkový specialista, manažer či obchodník. Ale nikdy obyčejný zaměstnanec..Respektive může , ale s nulovou pravděpodobností na úspěch ..

Apropo..jestli tuto problematiku znáte , víte , že těch možností kam odejít moc není. Všechny firmy všechny řidiče autobusů platí cca stejně.

0/0
5.1.2016 14:23

M69i92c76h63a84l 86S38t45e34b89l16o 5719541784627

Je to úsměvný...nikdy bych nepodpořil skoro žádnou stávku, ale tady říkám na co čekají?8-o

Ten směšný plat 70 Kč/hod je šílený...proč to dělají???

Řidič má mít min 150 Kč/hod a je to stále hrůza;-O

Podívejte se po firmách co nabírají...budete mít pohodovější práci a dvojnásobný plat hned.

+7/0
5.1.2016 11:57

V73i39k93t23o45r 49N55á34r81o31ž75n95ý 3489482268

Proč to dělají ? Někdo jinou možnost nemá...ne každý bydlí ve velkém městě . A někoho tato práce naplňuje. Je řada profesí , které bych nemohl dělat , ani kdyby mi nabízeli vyšší plat...ne , že bych na to neměl ,ale ta práce by mne natolik štvala ...

+2/0
5.1.2016 12:05

P81e80t40r 34N34i87v47n46i98c87k85ý 3912534215287

Když "nemají jinou možnost", pak jsou na stropu toho, co jim trh nabízí.. Nabídka a poptávka jsou srovnány.

0/−2
5.1.2016 12:34

V87i70k96t14o62r 24N72á17r34o52ž87n70ý 3119672468

Nikoliv všechno lze přepočítávat na nabídku a poptávku...

+1/0
5.1.2016 14:12

L47u22d63ě53k 59N80ě47m66e40c 5265731512174

Tak Vy píšete 70, iDnes píše 80, to by mě zajímalo, kolik řekli autobusáci a kolik je nakonec pravda. Vzhledem k tomu, že běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně, bude to někde blízko té druhé hranice, o které píšete, co?

0/0
5.1.2016 12:08

P31a91v38e36l 45M20a33t71a42s 1341755190567

Naučte se počítat!! 80Kč/hod x 170hod (bez přesčasů!) dělá 13.6000Kč/měsíc. Takže někdo někde lže, až se mu od huby práší;-);-)

0/0
5.1.2016 12:21

L37u52d62ě32k 29N11ě97m86e33c 5415411712724

Tak já to zkusím znovu. Běžný plat řidiče autobusu je cca 20-25 tisíc/měsíc. Děleno 170 dělá cca 120-145 Kč/hodinu. A už se tady neprste se svou matematickou schopností.

0/0
5.1.2016 12:52

B61o57h54u32s61l54a91v 79K77r97á16l76í47k 2391340229716

Nepletete náhodou dohromady platy řidičům městských dopravních podniků s platy řidičů regionálních dopravců, že ne? Mimochodem, u Arrivy je těch 80 Kč jen za samotnou jízdu. Za stání na konečných mají v lepších případech 50 Kč/h, v horších vůbec nic. Což dělá v průměru celkem nějakých těch 65 až 70 Kč/h.

+1/0
5.1.2016 13:03

V12i17k26t17o28r 24N47á38r28o86ž27n75ý 3889302658

Jenže ten běžný plat o řidiče se skládá ze mzdy a z placených prostojů někde na konečných. Takže řidič si vydělá 20-25 tisíc za takovou cenu , že je v práci nějakých 12-14 hodin každý den. 8 hodin jezdí a zbytek prostojí na konečných...

+1/0
5.1.2016 14:11

A74n87n65a 10K19n87o41f94l41í57č30k74o24v92á 7938887360834

...běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně...

Ano,

1. MHD v Praze

2. hrubá mzda

3. včetně příplatků za práci ve svátek, sobotu a neděli, v noci

+3/0
5.1.2016 13:05

L26u25d34ě52k 57N24ě28m35e45c 5445781132594

No... já nevím. V Plzni nástup od 25 tisíc. Tak jak chcete ještě argumentovat? No samozřejmě že mluvíme o hrubé mzdě.

0/−1
5.1.2016 13:11

A22n32n27a 21K47n30o46f80l75í70č58k94o41v13á 7318527480914

4. práce přesčas - z důvodu nedostatku řidičů jezdí běžně bez volného dne třeba celý měsíc

5. za odpracované roky ve firmě

Nevím jak v Plzni ale v druhém největším městě v republice je dle mzdových tabulek základní nástupní plat řidiče v 5.třídě, 0.skupině(odpracované roky) ....... 87,60 Kč / 1 hod. Třída zůstává, skupina se mění po 5-ti letech.

+3/0
5.1.2016 13:48

B12o11h59u63s76l17a60v 68K39r63á74l19í37k 2451290359126

V Plzni? Myslíte městský dopravní podnik? Kolik výběrových řízení na dopravce už tam má město za sebou?

0/0
5.1.2016 20:44

V63i76k72t57o18r 59N23á66r30o92ž48n35ý 3709782438

Upřímně řečeno si myslím , že hejtmanova slova o trestném činu , pokud by kraj tendr zrušil jsou nesmyslem.Spousta firem ruší výběrová řízení , která vypíšou a nic se neděje.

Jinak řidiči mají moji plnou podporu. Pracovat za méně peněz , než nějaký agenturní dělník neidentifikovatelné národnosti je totálně absurdní. Zajímavé je , že kraje požadují novou pěknou techniku , ale to , kdo tu novou pěknou techniku ovládá je jim úplně ukradené. Autobusové firmy se dostaly už do takových šíleností , že řada z nich začala nabírat řidiče skupiny B , kterým nabízí kurz pro získání řidičského oprávnění skupiny D. Takže nějaký Frantík , který včera oslavil 21 narozeniny a který je obecně rizikovým řidičem si za půl roku udělá řidičák na autobus a za sedm měsíců již bude vozit lidi. Kde je doba , kdy řidič si mohl dělat papíry na autobus až po třech letech praxe na nákladním autě ?

+7/0
5.1.2016 11:54

B43o42h28u48s82l14a71v 58K80r82á55l37í52k 2401510339916

Co se pamatuju, tak nábory řidičů s béčkem dělaly dopravní podniky už někdy v 80. letech. A ty dvacetileté mládenečky vyježděné s vejtřaskou tehdy dodávala na pracovní trh ve velkém armáda.

0/0
5.1.2016 13:06

V77i36k58t94o40r 41N88á43r39o70ž37n80ý 3889892948

Dělal to jediný dopravní podnik v zemi ...a sice v Praze. A nebylo to v osmdesátých , ale na začátku devadesátých let. A tato "akce" trvala asi 2 roky

0/0
5.1.2016 14:06

J30a41r89o87s61l24a62v 53P81o93l27á30k 9659290708427

Řidič tvrdej chleba má.

0/0
5.1.2016 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.