Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů vyjeli v reflexních vestách, akcí pohrozili stávkou

Řidiči autobusů vítali ráno cestující v Královéhradeckém kraji ve žlutých či oranžových reflexních vestách. Tedy alespoň ti, kteří se připojili k akci Vesty pro Královéhradecký kraj, kterou svolali odboráři, aby upozornili na špatné platové podmínky šoférů linkových autobusů v regionu. A taky na hrozící stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i68n74d56ř55i52c33h 77Š21k49o96p81e83k 4265601900455

když ho nechtějí zrušit (i když trestnost zrušení je sporná), tak mohou formou dodatečných informací přidat podmínku, že minimální mzda řidiče nesmí klesnout pod xy Kč / h či nějaký násobek minimální mzdy

0/0
5.1.2016 18:21

M36a89r86t67i63n 60J67o59n10á80š 3604811275905

Vážení, vidím tuto diskuzi z dálky, tak taky přispeji. Řidičům samozřejmě přeji, nicméně výsledek vidim na lepší plichtu pro ně, to je: bude jim přidáno tak max o inflaci, vidím to tak 2-3%. Nicméně předám zkušenost. Pracoval jsem v United Bakeries, kde jsem to postupném snižování z 27 tis dotáhl až na 13 - 15 tis. Kritéria se vždy udělaly tak, aby byly nesplnitelné. A když se náhodou splnili, našel se důvod, že nám peníze je ztrhly stejně. Z toho se samo nedala uživit rodina (jsem samoživitel), během týdne jsem našel práci v Německu, po podepsání kontraktu jsem se pohádal se šéfem, abych slyšel větu, když se ti tu nelíbí, my tě tu držet nebudeme, venku stojí trojstup, co to budou dělat rádi, v ten moment jsem dal výpověď, nastoupil za 1.600 €, nyní mám 2.800 € a děkuji, že mě k tomu dokopali. JInak v Německu je poptávka po 20 tis řidíčích, to samé v Holandsku, tak se nebojte a běžte, turnus, jak kde, jednou za 3 týdny týden doma, nebo kazdý 2. týden ve čtvrtek domů. Češi tu mají dobrý zvuk. Držím palce všem, co se nebojí udělat změnu, ať tak nebo tak.

R^R^R^

+2/0
5.1.2016 18:01

P13e45t85r 98R21u25m98p58l42i60k 4789577309233

lidi probuďte se, kde můžete jezdite vlakem. Silnice nejsou nafukovací a autobusy drahý.;-O

0/0
5.1.2016 16:28

J69i59ř68í 87K52ü82h30r 2730726810966

Autobusy jsou kolikrát levnější než vlaky. Nicméně spoj Ostrava- Praha za 100Kč autobusem neseženete. Vlakem se to dá.

0/0
5.1.2016 17:25

J15i23ř87í 94E51r51b27e39n 1313154776487

Všude se vlakem nedostanete. Třeba do/ze Špindlu, Pece, Miletína, Hořiček, Deštného, Sezemic, Nechanic, Lázní Bohdaneč...

Protože kam naši pradědové před 100-150 lety tu železnici nedotáhli, tak ji už nikdo jiný nepostavil. A že by si třeba Orlické hory i Krkonoše své železniční okruhy zasloužily!

0/0
6.1.2016 12:07

T40o60m79á30š 37F41u53k 2160831136477

Opět cenzura v akci;-O

0/−1
5.1.2016 15:55

T46o39m31á90š 92F74u18k 2810701236267

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob jak snížit soutěženou cenu je okrádat personál.;-O

+1/−1
5.1.2016 15:54

J23i19ř85í 69K46ü19h37r 2400906900636

Proč hned okrádat. Ne že bych jim nepřál vyšší plat, ale krádež je snad něco jiného. Co takhle použít slovo odírat?

0/0
5.1.2016 17:23

T80o30m57á90š 13F98u46k 2410381906317

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob snížit cenu v soutěži je okrádat personál.;-O

0/0
5.1.2016 15:52

P19e50t58r 21H30a35n45a 1564960959

Je to nejen u nás jedna z nejsilnějších profesních skupin a pokud se o sebe nedokáže postarat sama, tak je to smutný příběh. A možná i k zamyšlení kam se to s pošlapáváním odborů a práv zaměstnanců dopracovalo.

+3/0
5.1.2016 12:18

V76i26k44t65o21r 51N70á16r96o55ž72n56ý 3549742498

Smutné je i to , že být řidičem autobusu bylo za komančů solidní zaměstnání , které nemohl vykonávat každý. Tam se vybíralo...

+1/0
5.1.2016 14:26

P70e45t82r 15Š81k34o80d87a 5317860754290

Tohle je těžký. Kraj nemá s řidiči žádný právní vztah, takže nemůže říct, že jim přidá. Tohle je čistě na dopravci. Je ale nesmyslné dávat do zadání tendru hlouposti, jako že se bude maximálně využívat maximální rychlost. Nejen vzhledem k jiným tendrům v minulosti HK kraje věřím, že zadání je tohoto je špatné. Pak se musí ozvat voliči, což bude velmi brzy, to by si radní měli uvědomit.

+1/0
5.1.2016 12:07

P87e96t17r 14N54i43v66n84i53c40k56ý 3462874945697

Hlavně je nesmyslné, aby se do zadání dávaly nějaké minimální mzdy řidičů. Minimální mzdu stanovuje vláda a to stačí. Samozřejmě, že by řidiči měli pracovat za vyšší mzdy, ale to není záležitost zadavatele, to je interní záležitost firem a jejich zaměstnanců. Firma si musí udlět řádnou kalkulaci a zaplatit řidiče tak, aby mohla plnit smluvní závazky.

+2/0
5.1.2016 12:32

B31o93h74u45s92l13a45v 79K63r10á72l91í23k 2521440559436

Když může zadavatel určovat maximální stáří vozidel, tak proč by nemohl stanovit i minimální mzdu řidičů?

0/0
5.1.2016 13:07

P33e74t50r 28N10i48v67n11i21c18k63ý 3272144365677

Protože to je interní věc firmy a dohody zaměstnavatel - zaměstnanec. Třetím stranám do toho vůbec nic není. Zákazníkům je zcela jedno, jakou bere řidič mzdu, ale není mu jedno v jakém busu jezdí.

+1/0
5.1.2016 13:16

V93i39k21t66o37r 22N39á35r83o60ž36n49ý 3549692748

Zákazníkovi není jedno , jakou mzdu bere řidič. A to z toho důvodu , že čím horší mzda , tím horší řidič...

+2/0
5.1.2016 14:08

J71i10ř94í 11K12ü63h30r 2280126930356

A na opak to náhodou nefunguje? Kdo jezdí za 100 000 měšíčně, je super řidič?

+1/0
5.1.2016 17:27

V90i91k37t25o46r 94N46á33r28o23ž33n87ý 3169212448

Za 100000 Kč měsíčně nikdo nejezdí. Apropo , kdyby však někdo nabízel čistě teoreticky takovou mzdu , přišlo by mu na konkurz 100000 řidičů a ten jím vybraný by mohl aspirovat na titul nejlepší řidič autobusu v ČR.

V autobusové dopravě nepůsobím , ale působím ve službách. A vím , že když člověk jako manager má značně omezené možnosti a nemůže ty lidi solidně zaplatit...s jakým póvlem musí pracovat. A póvl za volantem může být hodně a hodně nebezpečný...

+1/0
5.1.2016 17:57

P24e44t48r 22N27i56v50n42i91c26k18ý 3342654405197

Nesmysl, aby se do toho montovali odboráři. Zadavatel má stanovit takové tvrdé sankce, že firma bude mít tak velký strach, že řidiči budou nespokojeni a nevyjedou, že je raději dobře zaplatí a samozřejmě si to započítají do nabídnuté ceny ve výběrovém řízení.

0/−3
5.1.2016 12:01

V91i63k43t85o61r 44N90á32r20o13ž58n32ý 3519522868

Nikoho jiného , než odbory ti řidiči nemají. A právě dobře fungující , organizované odbory bývají silou , která může něco dokázat. Samotní jednotlivci nezmůžou nic.

+2/0
5.1.2016 12:06

P71e22t95r 52N84i13v67n54i23c59k44ý 3502944335307

Tady nejde o odboráře ani o řidiče, ale o výběrové řízení, kde firmy podávají cenové nabídky. A musí mít strach, aby jim neutekli řidiči, protože by je finanční pokuty za neplnění nasmlouvaných služeb nezruinovaly. Proto na řidiče musí firmy muslet a započítat to do nabídek. O tom to celé je.

0/0
5.1.2016 12:29

V86i21k67t87o14r 41N33á71r34o81ž79n52ý 3269122248

Spíše by to mělo být o tom , že řidiči autobusů prostřednictvím svých volených zástupců by si měli založit nějaké profesní sdružení , dohodnout nějakou minimální mzdu , pod kterou nepůjdou. Zaměstnavatelé i objednatelé by je v tomto měli podpořit , neboť lépe placený řidič=lepší řidič.

0/0
5.1.2016 14:21

J96a27r90o49s38l46a22v 68T86a33c87h95o88v72s12k98y 2492370864820

Jednotlivec zmuze velmi mnoho. Treba se muze naucit nejakou lepe placenou profesi a prestat delat ridice.

+1/−1
5.1.2016 12:37

P71e21t82r 63N82i39v87n34i28c13k33ý 3252374215457

Souhlasím. Jednotlivec má rávo volby. Má i možnost přímého vyjednávání zaměstnanec - zaměstnavatel o své mzdě. Má i možnost odejít jinam, kde ho zaplatí lépe. K tomu žádné odbory nepotřebuje.

+1/−1
5.1.2016 12:40

B46o33h13u82s90l49a98v 97K11r79á52l37í81k 2601790799126

A stejně tak má možnost se sdružovat do odborů. A je pak na těch odborech, jestli se jim podaří něco vyjednat, nebo jenom přivedou svoji firmu ke krachu.

+2/0
5.1.2016 12:58

J88a24r41o35s16l17a84v 55T16a33c44h68o29v64s80k60y 2612660624260

Odbory jsou zlo. ale je tu i tato moznost.

0/−2
5.1.2016 13:05

V33i13k90t31o21r 84N62á12r85o60ž51n66ý 3339522228

Na západě často představují odbory jedinou možnost , jak být za svoji práci normálně zaplacen.

0/0
5.1.2016 14:16

J48i95ř13í 21E26r95b97e45n 1433754636417

Když se můžou sdružovat do všelijakých zájmových sdružení zaměstnavatelé (kapitálově mnohem silnější), tak proč by ksakru neměli mít právo totéž dělat i drobní zaměstnanci?

0/0
6.1.2016 12:10

P60e87t55r 31N98i23v27n84i64c21k49ý 3142934325317

Možnost samozřejmě má a nikdo mu ji nebere. Stejně je efektivnější vzít osud do vlastních rukou, než se nechat manipulovat odborářskými bossy a čekat, co ti jejich "tátové dělníků" vyjednají v kolektivní smlouvě. Přesto, každý svého štěstí strojvedoucím.

+1/−1
5.1.2016 13:18

V52i29k71t91o11r 95N21á67r21o64ž62n51ý 3989372148

Teoretické bláboly..přímo vyjednávat o své mzdě může špičkový specialista, manažer či obchodník. Ale nikdy obyčejný zaměstnanec..Respektive může , ale s nulovou pravděpodobností na úspěch ..

Apropo..jestli tuto problematiku znáte , víte , že těch možností kam odejít moc není. Všechny firmy všechny řidiče autobusů platí cca stejně.

0/0
5.1.2016 14:23

M55i87c45h30a30l 51S97t14e29b66l20o 5359361834847

Je to úsměvný...nikdy bych nepodpořil skoro žádnou stávku, ale tady říkám na co čekají?8-o

Ten směšný plat 70 Kč/hod je šílený...proč to dělají???

Řidič má mít min 150 Kč/hod a je to stále hrůza;-O

Podívejte se po firmách co nabírají...budete mít pohodovější práci a dvojnásobný plat hned.

+7/0
5.1.2016 11:57

V17i31k73t75o92r 23N13á70r40o63ž76n87ý 3199442598

Proč to dělají ? Někdo jinou možnost nemá...ne každý bydlí ve velkém městě . A někoho tato práce naplňuje. Je řada profesí , které bych nemohl dělat , ani kdyby mi nabízeli vyšší plat...ne , že bych na to neměl ,ale ta práce by mne natolik štvala ...

+2/0
5.1.2016 12:05

P75e84t37r 16N93i25v58n11i11c10k31ý 3662724445857

Když "nemají jinou možnost", pak jsou na stropu toho, co jim trh nabízí.. Nabídka a poptávka jsou srovnány.

0/−2
5.1.2016 12:34

V85i41k37t79o97r 44N77á62r38o62ž73n41ý 3599892878

Nikoliv všechno lze přepočítávat na nabídku a poptávku...

+1/0
5.1.2016 14:12

L30u26d19ě32k 59N59ě50m55e77c 5695901722714

Tak Vy píšete 70, iDnes píše 80, to by mě zajímalo, kolik řekli autobusáci a kolik je nakonec pravda. Vzhledem k tomu, že běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně, bude to někde blízko té druhé hranice, o které píšete, co?

0/0
5.1.2016 12:08

P74a91v91e46l 97M94a76t90a56s 1811635600407

Naučte se počítat!! 80Kč/hod x 170hod (bez přesčasů!) dělá 13.6000Kč/měsíc. Takže někdo někde lže, až se mu od huby práší;-);-)

0/0
5.1.2016 12:21

L17u73d77ě40k 51N26ě50m20e21c 5115491622224

Tak já to zkusím znovu. Běžný plat řidiče autobusu je cca 20-25 tisíc/měsíc. Děleno 170 dělá cca 120-145 Kč/hodinu. A už se tady neprste se svou matematickou schopností.

0/0
5.1.2016 12:52

B36o36h89u80s12l38a53v 15K89r62á69l81í94k 2611930209396

Nepletete náhodou dohromady platy řidičům městských dopravních podniků s platy řidičů regionálních dopravců, že ne? Mimochodem, u Arrivy je těch 80 Kč jen za samotnou jízdu. Za stání na konečných mají v lepších případech 50 Kč/h, v horších vůbec nic. Což dělá v průměru celkem nějakých těch 65 až 70 Kč/h.

+1/0
5.1.2016 13:03

V69i37k67t97o28r 42N81á10r38o48ž55n30ý 3639792898

Jenže ten běžný plat o řidiče se skládá ze mzdy a z placených prostojů někde na konečných. Takže řidič si vydělá 20-25 tisíc za takovou cenu , že je v práci nějakých 12-14 hodin každý den. 8 hodin jezdí a zbytek prostojí na konečných...

+1/0
5.1.2016 14:11

A82n50n64a 65K11n61o31f86l12í82č24k70o68v31á 7888257110704

...běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně...

Ano,

1. MHD v Praze

2. hrubá mzda

3. včetně příplatků za práci ve svátek, sobotu a neděli, v noci

+3/0
5.1.2016 13:05

L35u53d37ě18k 56N97ě11m10e14c 5585681982884

No... já nevím. V Plzni nástup od 25 tisíc. Tak jak chcete ještě argumentovat? No samozřejmě že mluvíme o hrubé mzdě.

0/−1
5.1.2016 13:11

A90n98n25a 21K69n74o14f35l15í75č40k40o97v85á 7668787330404

4. práce přesčas - z důvodu nedostatku řidičů jezdí běžně bez volného dne třeba celý měsíc

5. za odpracované roky ve firmě

Nevím jak v Plzni ale v druhém největším městě v republice je dle mzdových tabulek základní nástupní plat řidiče v 5.třídě, 0.skupině(odpracované roky) ....... 87,60 Kč / 1 hod. Třída zůstává, skupina se mění po 5-ti letech.

+3/0
5.1.2016 13:48

B47o78h29u25s20l38a22v 56K19r12á59l31í82k 2521230249806

V Plzni? Myslíte městský dopravní podnik? Kolik výběrových řízení na dopravce už tam má město za sebou?

0/0
5.1.2016 20:44

V77i31k73t14o40r 95N75á98r47o61ž76n26ý 3109252428

Upřímně řečeno si myslím , že hejtmanova slova o trestném činu , pokud by kraj tendr zrušil jsou nesmyslem.Spousta firem ruší výběrová řízení , která vypíšou a nic se neděje.

Jinak řidiči mají moji plnou podporu. Pracovat za méně peněz , než nějaký agenturní dělník neidentifikovatelné národnosti je totálně absurdní. Zajímavé je , že kraje požadují novou pěknou techniku , ale to , kdo tu novou pěknou techniku ovládá je jim úplně ukradené. Autobusové firmy se dostaly už do takových šíleností , že řada z nich začala nabírat řidiče skupiny B , kterým nabízí kurz pro získání řidičského oprávnění skupiny D. Takže nějaký Frantík , který včera oslavil 21 narozeniny a který je obecně rizikovým řidičem si za půl roku udělá řidičák na autobus a za sedm měsíců již bude vozit lidi. Kde je doba , kdy řidič si mohl dělat papíry na autobus až po třech letech praxe na nákladním autě ?

+7/0
5.1.2016 11:54

B34o35h38u60s19l71a82v 15K81r56á28l93í32k 2551540569866

Co se pamatuju, tak nábory řidičů s béčkem dělaly dopravní podniky už někdy v 80. letech. A ty dvacetileté mládenečky vyježděné s vejtřaskou tehdy dodávala na pracovní trh ve velkém armáda.

0/0
5.1.2016 13:06

V83i70k84t11o12r 66N43á47r32o49ž20n90ý 3609782928

Dělal to jediný dopravní podnik v zemi ...a sice v Praze. A nebylo to v osmdesátých , ale na začátku devadesátých let. A tato "akce" trvala asi 2 roky

0/0
5.1.2016 14:06

J12a44r87o58s27l84a63v 70P15o48l67á31k 9839770808757

Řidič tvrdej chleba má.

0/0
5.1.2016 11:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.