Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů vyjeli v reflexních vestách, akcí pohrozili stávkou

Řidiči autobusů vítali ráno cestující v Královéhradeckém kraji ve žlutých či oranžových reflexních vestách. Tedy alespoň ti, kteří se připojili k akci Vesty pro Královéhradecký kraj, kterou svolali odboráři, aby upozornili na špatné platové podmínky šoférů linkových autobusů v regionu. A taky na hrozící stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i47n41d44ř24i66c23h 45Š23k98o18p75e80k 4685481340305

když ho nechtějí zrušit (i když trestnost zrušení je sporná), tak mohou formou dodatečných informací přidat podmínku, že minimální mzda řidiče nesmí klesnout pod xy Kč / h či nějaký násobek minimální mzdy

0/0
5.1.2016 18:21

M55a94r41t17i98n 94J25o98n27á12š 3484551935215

Vážení, vidím tuto diskuzi z dálky, tak taky přispeji. Řidičům samozřejmě přeji, nicméně výsledek vidim na lepší plichtu pro ně, to je: bude jim přidáno tak max o inflaci, vidím to tak 2-3%. Nicméně předám zkušenost. Pracoval jsem v United Bakeries, kde jsem to postupném snižování z 27 tis dotáhl až na 13 - 15 tis. Kritéria se vždy udělaly tak, aby byly nesplnitelné. A když se náhodou splnili, našel se důvod, že nám peníze je ztrhly stejně. Z toho se samo nedala uživit rodina (jsem samoživitel), během týdne jsem našel práci v Německu, po podepsání kontraktu jsem se pohádal se šéfem, abych slyšel větu, když se ti tu nelíbí, my tě tu držet nebudeme, venku stojí trojstup, co to budou dělat rádi, v ten moment jsem dal výpověď, nastoupil za 1.600 €, nyní mám 2.800 € a děkuji, že mě k tomu dokopali. JInak v Německu je poptávka po 20 tis řidíčích, to samé v Holandsku, tak se nebojte a běžte, turnus, jak kde, jednou za 3 týdny týden doma, nebo kazdý 2. týden ve čtvrtek domů. Češi tu mají dobrý zvuk. Držím palce všem, co se nebojí udělat změnu, ať tak nebo tak.

R^R^R^

+2/0
5.1.2016 18:01

P21e33t96r 94R14u45m27p42l49i42k 4339677839913

lidi probuďte se, kde můžete jezdite vlakem. Silnice nejsou nafukovací a autobusy drahý.;-O

0/0
5.1.2016 16:28

J16i14ř81í 88K60ü94h67r 2370876490876

Autobusy jsou kolikrát levnější než vlaky. Nicméně spoj Ostrava- Praha za 100Kč autobusem neseženete. Vlakem se to dá.

0/0
5.1.2016 17:25

J45i91ř87í 29E54r11b22e26n 1133144396637

Všude se vlakem nedostanete. Třeba do/ze Špindlu, Pece, Miletína, Hořiček, Deštného, Sezemic, Nechanic, Lázní Bohdaneč...

Protože kam naši pradědové před 100-150 lety tu železnici nedotáhli, tak ji už nikdo jiný nepostavil. A že by si třeba Orlické hory i Krkonoše své železniční okruhy zasloužily!

0/0
6.1.2016 12:07

T36o98m91á95š 87F21u48k 2110931236357

Opět cenzura v akci;-O

0/−1
5.1.2016 15:55

T47o31m43á20š 66F53u33k 2750401186747

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob jak snížit soutěženou cenu je okrádat personál.;-O

+1/−1
5.1.2016 15:54

J58i44ř14í 25K46ü37h92r 2130566920246

Proč hned okrádat. Ne že bych jim nepřál vyšší plat, ale krádež je snad něco jiného. Co takhle použít slovo odírat?

0/0
5.1.2016 17:23

T17o92m77á22š 93F72u23k 2620121656117

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob snížit cenu v soutěži je okrádat personál.;-O

0/0
5.1.2016 15:52

P81e31t74r 31H35a80n18a 1374550949

Je to nejen u nás jedna z nejsilnějších profesních skupin a pokud se o sebe nedokáže postarat sama, tak je to smutný příběh. A možná i k zamyšlení kam se to s pošlapáváním odborů a práv zaměstnanců dopracovalo.

+3/0
5.1.2016 12:18

V58i20k62t63o12r 83N63á55r86o86ž29n56ý 3359372708

Smutné je i to , že být řidičem autobusu bylo za komančů solidní zaměstnání , které nemohl vykonávat každý. Tam se vybíralo...

+1/0
5.1.2016 14:26

P95e14t51r 66Š74k58o86d98a 5367180334170

Tohle je těžký. Kraj nemá s řidiči žádný právní vztah, takže nemůže říct, že jim přidá. Tohle je čistě na dopravci. Je ale nesmyslné dávat do zadání tendru hlouposti, jako že se bude maximálně využívat maximální rychlost. Nejen vzhledem k jiným tendrům v minulosti HK kraje věřím, že zadání je tohoto je špatné. Pak se musí ozvat voliči, což bude velmi brzy, to by si radní měli uvědomit.

+1/0
5.1.2016 12:07

P18e81t97r 54N46i40v59n14i19c24k66ý 3172854935157

Hlavně je nesmyslné, aby se do zadání dávaly nějaké minimální mzdy řidičů. Minimální mzdu stanovuje vláda a to stačí. Samozřejmě, že by řidiči měli pracovat za vyšší mzdy, ale to není záležitost zadavatele, to je interní záležitost firem a jejich zaměstnanců. Firma si musí udlět řádnou kalkulaci a zaplatit řidiče tak, aby mohla plnit smluvní závazky.

+2/0
5.1.2016 12:32

B75o38h39u84s26l33a63v 60K32r31á37l28í86k 2351130539816

Když může zadavatel určovat maximální stáří vozidel, tak proč by nemohl stanovit i minimální mzdu řidičů?

0/0
5.1.2016 13:07

P14e38t27r 24N36i81v20n42i68c30k84ý 3122974745387

Protože to je interní věc firmy a dohody zaměstnavatel - zaměstnanec. Třetím stranám do toho vůbec nic není. Zákazníkům je zcela jedno, jakou bere řidič mzdu, ale není mu jedno v jakém busu jezdí.

+1/0
5.1.2016 13:16

V44i73k69t75o71r 57N10á84r79o62ž21n29ý 3429852768

Zákazníkovi není jedno , jakou mzdu bere řidič. A to z toho důvodu , že čím horší mzda , tím horší řidič...

+2/0
5.1.2016 14:08

J10i79ř96í 51K79ü13h82r 2720176170536

A na opak to náhodou nefunguje? Kdo jezdí za 100 000 měšíčně, je super řidič?

+1/0
5.1.2016 17:27

V81i28k57t35o25r 58N61á61r55o38ž34n27ý 3739292928

Za 100000 Kč měsíčně nikdo nejezdí. Apropo , kdyby však někdo nabízel čistě teoreticky takovou mzdu , přišlo by mu na konkurz 100000 řidičů a ten jím vybraný by mohl aspirovat na titul nejlepší řidič autobusu v ČR.

V autobusové dopravě nepůsobím , ale působím ve službách. A vím , že když člověk jako manager má značně omezené možnosti a nemůže ty lidi solidně zaplatit...s jakým póvlem musí pracovat. A póvl za volantem může být hodně a hodně nebezpečný...

+1/0
5.1.2016 17:57

P19e83t37r 59N81i39v45n26i49c80k28ý 3342674305907

Nesmysl, aby se do toho montovali odboráři. Zadavatel má stanovit takové tvrdé sankce, že firma bude mít tak velký strach, že řidiči budou nespokojeni a nevyjedou, že je raději dobře zaplatí a samozřejmě si to započítají do nabídnuté ceny ve výběrovém řízení.

0/−3
5.1.2016 12:01

V90i51k27t46o42r 50N33á27r16o81ž93n24ý 3229572168

Nikoho jiného , než odbory ti řidiči nemají. A právě dobře fungující , organizované odbory bývají silou , která může něco dokázat. Samotní jednotlivci nezmůžou nic.

+2/0
5.1.2016 12:06

P69e22t23r 29N31i52v37n89i66c71k62ý 3922894145337

Tady nejde o odboráře ani o řidiče, ale o výběrové řízení, kde firmy podávají cenové nabídky. A musí mít strach, aby jim neutekli řidiči, protože by je finanční pokuty za neplnění nasmlouvaných služeb nezruinovaly. Proto na řidiče musí firmy muslet a započítat to do nabídek. O tom to celé je.

0/0
5.1.2016 12:29

V67i19k43t19o94r 82N92á55r22o20ž25n68ý 3259122748

Spíše by to mělo být o tom , že řidiči autobusů prostřednictvím svých volených zástupců by si měli založit nějaké profesní sdružení , dohodnout nějakou minimální mzdu , pod kterou nepůjdou. Zaměstnavatelé i objednatelé by je v tomto měli podpořit , neboť lépe placený řidič=lepší řidič.

0/0
5.1.2016 14:21

J69a32r13o30s59l74a95v 76T62a28c37h57o37v41s18k82y 2232830964860

Jednotlivec zmuze velmi mnoho. Treba se muze naucit nejakou lepe placenou profesi a prestat delat ridice.

+1/−1
5.1.2016 12:37

P20e30t65r 44N94i54v52n97i27c55k82ý 3142864465227

Souhlasím. Jednotlivec má rávo volby. Má i možnost přímého vyjednávání zaměstnanec - zaměstnavatel o své mzdě. Má i možnost odejít jinam, kde ho zaplatí lépe. K tomu žádné odbory nepotřebuje.

+1/−1
5.1.2016 12:40

B87o95h23u51s15l39a61v 16K76r86á10l79í71k 2251330149476

A stejně tak má možnost se sdružovat do odborů. A je pak na těch odborech, jestli se jim podaří něco vyjednat, nebo jenom přivedou svoji firmu ke krachu.

+2/0
5.1.2016 12:58

J58a67r79o24s79l14a12v 14T91a90c88h25o16v49s60k23y 2892130524610

Odbory jsou zlo. ale je tu i tato moznost.

0/−2
5.1.2016 13:05

V76i29k98t20o50r 93N28á70r49o14ž48n59ý 3759682348

Na západě často představují odbory jedinou možnost , jak být za svoji práci normálně zaplacen.

0/0
5.1.2016 14:16

J81i43ř18í 94E14r33b35e98n 1893104916867

Když se můžou sdružovat do všelijakých zájmových sdružení zaměstnavatelé (kapitálově mnohem silnější), tak proč by ksakru neměli mít právo totéž dělat i drobní zaměstnanci?

0/0
6.1.2016 12:10

P83e56t27r 93N94i33v93n96i64c48k18ý 3732754655527

Možnost samozřejmě má a nikdo mu ji nebere. Stejně je efektivnější vzít osud do vlastních rukou, než se nechat manipulovat odborářskými bossy a čekat, co ti jejich "tátové dělníků" vyjednají v kolektivní smlouvě. Přesto, každý svého štěstí strojvedoucím.

+1/−1
5.1.2016 13:18

V37i33k66t16o80r 97N53á55r88o63ž13n62ý 3609842418

Teoretické bláboly..přímo vyjednávat o své mzdě může špičkový specialista, manažer či obchodník. Ale nikdy obyčejný zaměstnanec..Respektive může , ale s nulovou pravděpodobností na úspěch ..

Apropo..jestli tuto problematiku znáte , víte , že těch možností kam odejít moc není. Všechny firmy všechny řidiče autobusů platí cca stejně.

0/0
5.1.2016 14:23

M25i63c33h10a32l 47S55t17e83b21l66o 5939581264907

Je to úsměvný...nikdy bych nepodpořil skoro žádnou stávku, ale tady říkám na co čekají?8-o

Ten směšný plat 70 Kč/hod je šílený...proč to dělají???

Řidič má mít min 150 Kč/hod a je to stále hrůza;-O

Podívejte se po firmách co nabírají...budete mít pohodovější práci a dvojnásobný plat hned.

+7/0
5.1.2016 11:57

V79i71k47t27o53r 11N46á54r12o32ž79n92ý 3669192638

Proč to dělají ? Někdo jinou možnost nemá...ne každý bydlí ve velkém městě . A někoho tato práce naplňuje. Je řada profesí , které bych nemohl dělat , ani kdyby mi nabízeli vyšší plat...ne , že bych na to neměl ,ale ta práce by mne natolik štvala ...

+2/0
5.1.2016 12:05

P18e39t72r 63N25i70v27n67i81c41k69ý 3382184895897

Když "nemají jinou možnost", pak jsou na stropu toho, co jim trh nabízí.. Nabídka a poptávka jsou srovnány.

0/−2
5.1.2016 12:34

V27i80k18t71o20r 12N25á16r81o19ž45n69ý 3659902688

Nikoliv všechno lze přepočítávat na nabídku a poptávku...

+1/0
5.1.2016 14:12

L38u26d43ě29k 95N95ě75m89e44c 5585191422384

Tak Vy píšete 70, iDnes píše 80, to by mě zajímalo, kolik řekli autobusáci a kolik je nakonec pravda. Vzhledem k tomu, že běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně, bude to někde blízko té druhé hranice, o které píšete, co?

0/0
5.1.2016 12:08

P36a62v82e64l 46M40a22t76a76s 1601365530727

Naučte se počítat!! 80Kč/hod x 170hod (bez přesčasů!) dělá 13.6000Kč/měsíc. Takže někdo někde lže, až se mu od huby práší;-);-)

0/0
5.1.2016 12:21

L68u16d72ě55k 41N11ě34m61e45c 5735621282554

Tak já to zkusím znovu. Běžný plat řidiče autobusu je cca 20-25 tisíc/měsíc. Děleno 170 dělá cca 120-145 Kč/hodinu. A už se tady neprste se svou matematickou schopností.

0/0
5.1.2016 12:52

B41o18h47u78s44l56a29v 60K68r51á95l67í92k 2151630249656

Nepletete náhodou dohromady platy řidičům městských dopravních podniků s platy řidičů regionálních dopravců, že ne? Mimochodem, u Arrivy je těch 80 Kč jen za samotnou jízdu. Za stání na konečných mají v lepších případech 50 Kč/h, v horších vůbec nic. Což dělá v průměru celkem nějakých těch 65 až 70 Kč/h.

+1/0
5.1.2016 13:03

V56i36k56t49o63r 73N65á81r23o45ž79n20ý 3809312738

Jenže ten běžný plat o řidiče se skládá ze mzdy a z placených prostojů někde na konečných. Takže řidič si vydělá 20-25 tisíc za takovou cenu , že je v práci nějakých 12-14 hodin každý den. 8 hodin jezdí a zbytek prostojí na konečných...

+1/0
5.1.2016 14:11

A27n66n94a 65K57n26o90f84l57í14č75k10o19v40á 7748547960154

...běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně...

Ano,

1. MHD v Praze

2. hrubá mzda

3. včetně příplatků za práci ve svátek, sobotu a neděli, v noci

+3/0
5.1.2016 13:05

L94u19d87ě61k 72N27ě72m66e67c 5625351542424

No... já nevím. V Plzni nástup od 25 tisíc. Tak jak chcete ještě argumentovat? No samozřejmě že mluvíme o hrubé mzdě.

0/−1
5.1.2016 13:11

A12n55n40a 20K75n24o77f66l61í79č35k47o19v88á 7298677760274

4. práce přesčas - z důvodu nedostatku řidičů jezdí běžně bez volného dne třeba celý měsíc

5. za odpracované roky ve firmě

Nevím jak v Plzni ale v druhém největším městě v republice je dle mzdových tabulek základní nástupní plat řidiče v 5.třídě, 0.skupině(odpracované roky) ....... 87,60 Kč / 1 hod. Třída zůstává, skupina se mění po 5-ti letech.

+3/0
5.1.2016 13:48

B35o90h57u18s13l11a59v 98K41r40á12l83í88k 2391270939106

V Plzni? Myslíte městský dopravní podnik? Kolik výběrových řízení na dopravce už tam má město za sebou?

0/0
5.1.2016 20:44

V85i40k72t23o73r 70N67á85r30o67ž92n95ý 3109462748

Upřímně řečeno si myslím , že hejtmanova slova o trestném činu , pokud by kraj tendr zrušil jsou nesmyslem.Spousta firem ruší výběrová řízení , která vypíšou a nic se neděje.

Jinak řidiči mají moji plnou podporu. Pracovat za méně peněz , než nějaký agenturní dělník neidentifikovatelné národnosti je totálně absurdní. Zajímavé je , že kraje požadují novou pěknou techniku , ale to , kdo tu novou pěknou techniku ovládá je jim úplně ukradené. Autobusové firmy se dostaly už do takových šíleností , že řada z nich začala nabírat řidiče skupiny B , kterým nabízí kurz pro získání řidičského oprávnění skupiny D. Takže nějaký Frantík , který včera oslavil 21 narozeniny a který je obecně rizikovým řidičem si za půl roku udělá řidičák na autobus a za sedm měsíců již bude vozit lidi. Kde je doba , kdy řidič si mohl dělat papíry na autobus až po třech letech praxe na nákladním autě ?

+7/0
5.1.2016 11:54

B19o54h31u52s82l12a24v 10K17r91á35l48í49k 2661790499166

Co se pamatuju, tak nábory řidičů s béčkem dělaly dopravní podniky už někdy v 80. letech. A ty dvacetileté mládenečky vyježděné s vejtřaskou tehdy dodávala na pracovní trh ve velkém armáda.

0/0
5.1.2016 13:06

V45i74k55t96o18r 41N15á33r64o22ž12n64ý 3839882868

Dělal to jediný dopravní podnik v zemi ...a sice v Praze. A nebylo to v osmdesátých , ale na začátku devadesátých let. A tato "akce" trvala asi 2 roky

0/0
5.1.2016 14:06

J18a59r11o85s24l26a85v 18P60o91l33á55k 9929310608497

Řidič tvrdej chleba má.

0/0
5.1.2016 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.