Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem je sice opět ve hře, ale starostům vadí řada věcí

Ministerstvo pro místní rozvoj před necelými dvěma lety definitivně zavrhlo dálnici, která by protínala Český ráj. Silnice přes území s vysokou koncentrací přírodních i historických památek se teď sice vrátila do hry, ale starostové v Královéhradeckém kraji mají řadu připomínek i problém s termínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a42n 98S84l49o44v87í69k 3129767350368

Jen nechápu, v čem je třípruh tak strašně jiný než čtyřpruh. Ani jedno by nemělo parametry dálnice. Rozdíl bude jen a pouze v celkové šíři komunikace, protože u třípruhovky bude chybět jeden pruh navíc a dělící pruh. Jinak budou mít oba typy stejné mimoúrovňové křižovatky, stejné mosty, stejná protihluková opatření. Je to jen slovíčkaření pro ochránce, jen aby to nebylo dálničního typu. Ale při pohledu z Trosek to tak stejně bude vypadat. Dlouhá lajna, rozdělující oblast. A úplně stejně by vypadala dvoupruhová silnice. I ona musí mít např. široké odstavné pruhy platné pro evropskou dálkovou silnici (E442) a mimoúrovňová křížení.

0/0
28.1.2016 12:18

Z71d11e41n47e80k 88B31a40r61t17a81k 6984975400566

Dálnice v hodnotném Českém ráji NIKDY. Je rozhodně lepší jet pomalu, v klidu kolonami kamionů, které tak milují místní obyvatelé, kochat se "nenarušenou" přírodou, polorozpadlými nádražíčky, zaplevelenými příkopy u silnice atd. Český ráj nesmí za žádnou cenu ztratit svoji tvář hýčkaného, protěžovaného dítěte v oblečení bezdomovce

0/0
27.1.2016 11:22

J35i17ř64í 35E35r18b90e24n 1573794646417

Dálnice vede OKOLO Českého ráje, ne skrz něj.

0/0
27.1.2016 16:50

M42a21r45t41i14n 25M44u27s73i29l 4870871873981

Je škoda, že článek trochu zapadne v Hradecké krajské rubrice, když se týká spíše Libereckého (Rovensko). R 35 a dopravní pruzení se od Turnova do Jičína, je silné téma. Tam to v diskuzi žije ;-D

0/0
27.1.2016 8:05

V80i38k67y59r 10B86o18h87u62m61i47l 51S10t28r79a85n82s66k25y 9567878286269

Podle toho, jak některým místním vlastníkům chodí "náhodné" nabídky na výkup konkrétních pozemků od jistých společností je jasné, že trasa povede tam, kde budou ony mít zakoupeno nejvíce pozemků (aby se "lacino" vykoupilo). Těším se, jak se bude nová silnice klikatit podle parcel, jako dnes již řadu let nesmyslné napojení státní silnice na "nový úsek" o 4 pruzích za Jičínem směrem k Úlibicím. To mohl vyprojektovat jen duševně zcela nemocný projektant a "idiot" ze státního zaplatit. Též zakončení čtyřproudovky kulaťákem v Úlibicích je pozoruhodné řešení (těch mrtvých zde...!), zvláště v noci, když všude svítí noční obecní osvětlení a nad kulaťákem nikoliv. 8-o;-ORv

+1/0
26.1.2016 10:28

J75i77r82k62a 23H81o15n28c75ů 2474354361628

Řešení kruhovým odjezdem je tam rozhodně lepší, než bývalá světelná křižovatka, se semafory, které fingovaly jen někdy. :-)

+1/0
26.1.2016 10:37

M56a97r79t77i33n 53Š58v82a92n62c25a26r 5462863

No kdybych zákazníkům sliboval, že do 10 let možná na zakázce začnu pracovat... to je síla. ta silnice je potřebná a měla by být hotová do tří let,

+2/0
26.1.2016 10:25

M46i31c72h41a21l 62K22r91u81p26i33c94k16a 6567430705137

Ach jo, tripruh je zhovadilost... jsem pro normalni klasickou 4pruhovou dalnici, odhlucnenou (protihlukove zabrany). Nebudou za 10 let 3 pruhy malo, nebude to chtit pruhu treba vice?? Lituju ridice jezdici denne na trase JC - Turnov a i obyvatele prujezdnich obci, ohrozene cyklisty. Jedini, kteri na stavbe prodelaji, jsou restaurateri podel soucasne silnice.

+4/0
26.1.2016 10:15

V73i90k27y39r 84B86o46h32u43m69i43l 81S24t67r46a75n93s68k96y 9137168246739

Metoda salámu. Nejdříve "narovnám zatáčky", pak ve stejné trase (se kterou obce nesouhlasí), vyrobím v některých úsecích 3. pruh a následně "pod tlakem veřejnosti" z toho udělám "dálnici". Místní mají smůlu, stavět se bude 3x /tedy nechá se vydělat kámošům 3x/ a motorista si užije další čtvrtstoletí uzávěr atd...Zdůrazní se, jak je to drahé a min. financí a dopravy budou moci "prosadit", v rámci slibu nezavádět nové daně, daň silniční...;-D Proč se tomu v ČR divíme?

+1/0
26.1.2016 10:32
Foto

P49a63v26e63l 53B38ř47e11z48i32n58a 3509358281563

Nemohl bych naopak kritizovat "méně kritizovaný střídavý pruh uprostřed"? Nevím sice jak moc se ušetří. Ale z hlediska bezpečí a pohodlí jízdy je to oproti klasické dálnici padesát procent dolů. :-/

+7/0
26.1.2016 10:00

M60i44l35a18n 76V92i78k 1207665573863

Trasa Liberec - Praha: Vybudoval se dvoupruh - a po čase se to rozšířilo na čtyřpruh. Jak se to prodražilo a jaké zbytečné komplikace vznikly ani nechci komentovat...

0/0
26.1.2016 11:33

S29t21a87n 45N67o96v59á27k 5777755685324

Naštěstí Praha-Turnov vznikala v době, kdy se s výkupem pozemků nemazali. Proto je jakž takž rovná. Trasa z Turnova do Jičína vypadá na mapě jako když ji zakresloval vožralej.

+3/0
26.1.2016 21:06

M92a93r95t67i93n 58M64u27s20i56l 4470171623761

V tomhle případě nemáte pravdu. R10 vznikala od počátku jako dálnice. Stavělo se sice postupně po úsecích, ale vždy jako 4 pruh. Stavělo se od Prahy s cílem dovést dálnici až do Krkonoš.

Pouze úsek Lbc-Tur (R35) vznikal jinak. V 70. letech byl cíleně stavěn jako "silnice dálničního typu", která nabídla rychlé spojení z Libe směr Pha. Na nové silnici údolím byl jeden úsek se 4 pruhem, jinak široký dvou pruh. (Pravda na Phu se od Tur dál jezdilo pomalu - skrz Hradiště i Bolku. Ale už se nemuselo krutě stoupat a jezdit milion zatáček u Záskalí či Dlouhého Mostu.) Po listopadu 89, kdy u R10 chyběl prakticky jen úsek přes Jizeru u Svijan se začalo dostavovat 4 pruh na R35. A máte pravdu, salámově, úsek po úseku, z Tur až do Libe.

+2/0
27.1.2016 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.