Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem je sice opět ve hře, ale starostům vadí řada věcí

Ministerstvo pro místní rozvoj před necelými dvěma lety definitivně zavrhlo dálnici, která by protínala Český ráj. Silnice přes území s vysokou koncentrací přírodních i historických památek se teď sice vrátila do hry, ale starostové v Královéhradeckém kraji mají řadu připomínek i problém s termínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a50n 26S26l91o65v31í67k 3659947640898

Jen nechápu, v čem je třípruh tak strašně jiný než čtyřpruh. Ani jedno by nemělo parametry dálnice. Rozdíl bude jen a pouze v celkové šíři komunikace, protože u třípruhovky bude chybět jeden pruh navíc a dělící pruh. Jinak budou mít oba typy stejné mimoúrovňové křižovatky, stejné mosty, stejná protihluková opatření. Je to jen slovíčkaření pro ochránce, jen aby to nebylo dálničního typu. Ale při pohledu z Trosek to tak stejně bude vypadat. Dlouhá lajna, rozdělující oblast. A úplně stejně by vypadala dvoupruhová silnice. I ona musí mít např. široké odstavné pruhy platné pro evropskou dálkovou silnici (E442) a mimoúrovňová křížení.

0/0
28.1.2016 12:18

Z92d19e72n14e88k 15B18a63r44t70a22k 6404735100466

Dálnice v hodnotném Českém ráji NIKDY. Je rozhodně lepší jet pomalu, v klidu kolonami kamionů, které tak milují místní obyvatelé, kochat se "nenarušenou" přírodou, polorozpadlými nádražíčky, zaplevelenými příkopy u silnice atd. Český ráj nesmí za žádnou cenu ztratit svoji tvář hýčkaného, protěžovaného dítěte v oblečení bezdomovce

0/0
27.1.2016 11:22

J46i38ř28í 56E14r94b84e97n 1513654536907

Dálnice vede OKOLO Českého ráje, ne skrz něj.

0/0
27.1.2016 16:50

M16a11r17t52i80n 12M75u28s15i41l 4320591933441

Je škoda, že článek trochu zapadne v Hradecké krajské rubrice, když se týká spíše Libereckého (Rovensko). R 35 a dopravní pruzení se od Turnova do Jičína, je silné téma. Tam to v diskuzi žije ;-D

0/0
27.1.2016 8:05

V47i97k43y86r 80B55o78h35u57m67i28l 58S35t70r45a14n77s28k90y 9627518206539

Podle toho, jak některým místním vlastníkům chodí "náhodné" nabídky na výkup konkrétních pozemků od jistých společností je jasné, že trasa povede tam, kde budou ony mít zakoupeno nejvíce pozemků (aby se "lacino" vykoupilo). Těším se, jak se bude nová silnice klikatit podle parcel, jako dnes již řadu let nesmyslné napojení státní silnice na "nový úsek" o 4 pruzích za Jičínem směrem k Úlibicím. To mohl vyprojektovat jen duševně zcela nemocný projektant a "idiot" ze státního zaplatit. Též zakončení čtyřproudovky kulaťákem v Úlibicích je pozoruhodné řešení (těch mrtvých zde...!), zvláště v noci, když všude svítí noční obecní osvětlení a nad kulaťákem nikoliv. 8-o;-ORv

+1/0
26.1.2016 10:28

J63i21r32k30a 29H43o70n19c22ů 2254814451898

Řešení kruhovým odjezdem je tam rozhodně lepší, než bývalá světelná křižovatka, se semafory, které fingovaly jen někdy. :-)

+1/0
26.1.2016 10:37

M62a13r66t19i13n 35Š55v38a27n32c44a56r 5692783

No kdybych zákazníkům sliboval, že do 10 let možná na zakázce začnu pracovat... to je síla. ta silnice je potřebná a měla by být hotová do tří let,

+2/0
26.1.2016 10:25

M70i85c54h25a25l 55K44r90u75p36i90c67k12a 6367470845867

Ach jo, tripruh je zhovadilost... jsem pro normalni klasickou 4pruhovou dalnici, odhlucnenou (protihlukove zabrany). Nebudou za 10 let 3 pruhy malo, nebude to chtit pruhu treba vice?? Lituju ridice jezdici denne na trase JC - Turnov a i obyvatele prujezdnich obci, ohrozene cyklisty. Jedini, kteri na stavbe prodelaji, jsou restaurateri podel soucasne silnice.

+4/0
26.1.2016 10:15

V26i57k30y32r 42B37o37h59u83m10i49l 38S65t93r12a95n98s23k49y 9427538946899

Metoda salámu. Nejdříve "narovnám zatáčky", pak ve stejné trase (se kterou obce nesouhlasí), vyrobím v některých úsecích 3. pruh a následně "pod tlakem veřejnosti" z toho udělám "dálnici". Místní mají smůlu, stavět se bude 3x /tedy nechá se vydělat kámošům 3x/ a motorista si užije další čtvrtstoletí uzávěr atd...Zdůrazní se, jak je to drahé a min. financí a dopravy budou moci "prosadit", v rámci slibu nezavádět nové daně, daň silniční...;-D Proč se tomu v ČR divíme?

+1/0
26.1.2016 10:32

P74a47v57e31l 28B37ř97e63z69i25n94a 3959718811623

Nemohl bych naopak kritizovat "méně kritizovaný střídavý pruh uprostřed"? Nevím sice jak moc se ušetří. Ale z hlediska bezpečí a pohodlí jízdy je to oproti klasické dálnici padesát procent dolů. :-/

+7/0
26.1.2016 10:00

M22i65l31a82n 86V27i84k 1167755863613

Trasa Liberec - Praha: Vybudoval se dvoupruh - a po čase se to rozšířilo na čtyřpruh. Jak se to prodražilo a jaké zbytečné komplikace vznikly ani nechci komentovat...

0/0
26.1.2016 11:33

S11t18a34n 51N85o73v75á24k 5757365515624

Naštěstí Praha-Turnov vznikala v době, kdy se s výkupem pozemků nemazali. Proto je jakž takž rovná. Trasa z Turnova do Jičína vypadá na mapě jako když ji zakresloval vožralej.

+3/0
26.1.2016 21:06

M89a12r61t80i22n 40M11u33s86i10l 4120511673781

V tomhle případě nemáte pravdu. R10 vznikala od počátku jako dálnice. Stavělo se sice postupně po úsecích, ale vždy jako 4 pruh. Stavělo se od Prahy s cílem dovést dálnici až do Krkonoš.

Pouze úsek Lbc-Tur (R35) vznikal jinak. V 70. letech byl cíleně stavěn jako "silnice dálničního typu", která nabídla rychlé spojení z Libe směr Pha. Na nové silnici údolím byl jeden úsek se 4 pruhem, jinak široký dvou pruh. (Pravda na Phu se od Tur dál jezdilo pomalu - skrz Hradiště i Bolku. Ale už se nemuselo krutě stoupat a jezdit milion zatáček u Záskalí či Dlouhého Mostu.) Po listopadu 89, kdy u R10 chyběl prakticky jen úsek přes Jizeru u Svijan se začalo dostavovat 4 pruh na R35. A máte pravdu, salámově, úsek po úseku, z Tur až do Libe.

+2/0
27.1.2016 8:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.