Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem je sice opět ve hře, ale starostům vadí řada věcí

Ministerstvo pro místní rozvoj před necelými dvěma lety definitivně zavrhlo dálnici, která by protínala Český ráj. Silnice přes území s vysokou koncentrací přírodních i historických památek se teď sice vrátila do hry, ale starostové v Královéhradeckém kraji mají řadu připomínek i problém s termínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a94n 70S83l34o34v43í85k 3179897430708

Jen nechápu, v čem je třípruh tak strašně jiný než čtyřpruh. Ani jedno by nemělo parametry dálnice. Rozdíl bude jen a pouze v celkové šíři komunikace, protože u třípruhovky bude chybět jeden pruh navíc a dělící pruh. Jinak budou mít oba typy stejné mimoúrovňové křižovatky, stejné mosty, stejná protihluková opatření. Je to jen slovíčkaření pro ochránce, jen aby to nebylo dálničního typu. Ale při pohledu z Trosek to tak stejně bude vypadat. Dlouhá lajna, rozdělující oblast. A úplně stejně by vypadala dvoupruhová silnice. I ona musí mít např. široké odstavné pruhy platné pro evropskou dálkovou silnici (E442) a mimoúrovňová křížení.

0/0
28.1.2016 12:18

Z12d25e59n75e22k 85B72a50r65t93a16k 6694935520166

Dálnice v hodnotném Českém ráji NIKDY. Je rozhodně lepší jet pomalu, v klidu kolonami kamionů, které tak milují místní obyvatelé, kochat se "nenarušenou" přírodou, polorozpadlými nádražíčky, zaplevelenými příkopy u silnice atd. Český ráj nesmí za žádnou cenu ztratit svoji tvář hýčkaného, protěžovaného dítěte v oblečení bezdomovce

0/0
27.1.2016 11:22

J72i15ř12í 18E80r41b25e55n 1353234306397

Dálnice vede OKOLO Českého ráje, ne skrz něj.

0/0
27.1.2016 16:50

M13a71r30t35i24n 90M27u56s29i90l 4840491373921

Je škoda, že článek trochu zapadne v Hradecké krajské rubrice, když se týká spíše Libereckého (Rovensko). R 35 a dopravní pruzení se od Turnova do Jičína, je silné téma. Tam to v diskuzi žije ;-D

0/0
27.1.2016 8:05

V18i43k27y34r 76B41o27h61u37m82i97l 19S11t54r56a88n45s55k81y 9817108296399

Podle toho, jak některým místním vlastníkům chodí "náhodné" nabídky na výkup konkrétních pozemků od jistých společností je jasné, že trasa povede tam, kde budou ony mít zakoupeno nejvíce pozemků (aby se "lacino" vykoupilo). Těším se, jak se bude nová silnice klikatit podle parcel, jako dnes již řadu let nesmyslné napojení státní silnice na "nový úsek" o 4 pruzích za Jičínem směrem k Úlibicím. To mohl vyprojektovat jen duševně zcela nemocný projektant a "idiot" ze státního zaplatit. Též zakončení čtyřproudovky kulaťákem v Úlibicích je pozoruhodné řešení (těch mrtvých zde...!), zvláště v noci, když všude svítí noční obecní osvětlení a nad kulaťákem nikoliv. 8-o;-ORv

+1/0
26.1.2016 10:28

J78i25r51k46a 33H24o86n65c74ů 2254714971978

Řešení kruhovým odjezdem je tam rozhodně lepší, než bývalá světelná křižovatka, se semafory, které fingovaly jen někdy. :-)

+1/0
26.1.2016 10:37

M30a58r81t12i77n 75Š87v32a26n22c45a70r 5662823

No kdybych zákazníkům sliboval, že do 10 let možná na zakázce začnu pracovat... to je síla. ta silnice je potřebná a měla by být hotová do tří let,

+2/0
26.1.2016 10:25

M45i12c67h37a72l 78K63r11u82p39i18c13k73a 6717180815477

Ach jo, tripruh je zhovadilost... jsem pro normalni klasickou 4pruhovou dalnici, odhlucnenou (protihlukove zabrany). Nebudou za 10 let 3 pruhy malo, nebude to chtit pruhu treba vice?? Lituju ridice jezdici denne na trase JC - Turnov a i obyvatele prujezdnich obci, ohrozene cyklisty. Jedini, kteri na stavbe prodelaji, jsou restaurateri podel soucasne silnice.

+4/0
26.1.2016 10:15

V55i35k40y63r 52B14o16h21u96m23i65l 78S80t79r50a77n84s96k47y 9517928436969

Metoda salámu. Nejdříve "narovnám zatáčky", pak ve stejné trase (se kterou obce nesouhlasí), vyrobím v některých úsecích 3. pruh a následně "pod tlakem veřejnosti" z toho udělám "dálnici". Místní mají smůlu, stavět se bude 3x /tedy nechá se vydělat kámošům 3x/ a motorista si užije další čtvrtstoletí uzávěr atd...Zdůrazní se, jak je to drahé a min. financí a dopravy budou moci "prosadit", v rámci slibu nezavádět nové daně, daň silniční...;-D Proč se tomu v ČR divíme?

+1/0
26.1.2016 10:32

P47a28v73e98l 13B13ř79e50z77i19n89a 3449358281923

Nemohl bych naopak kritizovat "méně kritizovaný střídavý pruh uprostřed"? Nevím sice jak moc se ušetří. Ale z hlediska bezpečí a pohodlí jízdy je to oproti klasické dálnici padesát procent dolů. :-/

+7/0
26.1.2016 10:00

M96i60l25a75n 64V96i31k 1127595663343

Trasa Liberec - Praha: Vybudoval se dvoupruh - a po čase se to rozšířilo na čtyřpruh. Jak se to prodražilo a jaké zbytečné komplikace vznikly ani nechci komentovat...

0/0
26.1.2016 11:33

S88t73a69n 39N53o68v58á87k 5227895535114

Naštěstí Praha-Turnov vznikala v době, kdy se s výkupem pozemků nemazali. Proto je jakž takž rovná. Trasa z Turnova do Jičína vypadá na mapě jako když ji zakresloval vožralej.

+3/0
26.1.2016 21:06

M13a41r55t44i56n 88M45u53s31i84l 4860451323751

V tomhle případě nemáte pravdu. R10 vznikala od počátku jako dálnice. Stavělo se sice postupně po úsecích, ale vždy jako 4 pruh. Stavělo se od Prahy s cílem dovést dálnici až do Krkonoš.

Pouze úsek Lbc-Tur (R35) vznikal jinak. V 70. letech byl cíleně stavěn jako "silnice dálničního typu", která nabídla rychlé spojení z Libe směr Pha. Na nové silnici údolím byl jeden úsek se 4 pruhem, jinak široký dvou pruh. (Pravda na Phu se od Tur dál jezdilo pomalu - skrz Hradiště i Bolku. Ale už se nemuselo krutě stoupat a jezdit milion zatáček u Záskalí či Dlouhého Mostu.) Po listopadu 89, kdy u R10 chyběl prakticky jen úsek přes Jizeru u Svijan se začalo dostavovat 4 pruh na R35. A máte pravdu, salámově, úsek po úseku, z Tur až do Libe.

+2/0
27.1.2016 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.