Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnice míří třetí pruh, v pilotní lokalitě jsou všichni proti

Vytížené silnice prvních tříd by měly podle silničářů dostat třetí pruh pro bezpečné předjíždění. Jako první ho chtěli vybudovat na Rychnovsku, ale narazili na odpor místních. Proti je radnice v Týništi i zemědělci, kteří se prý nevytočí na pole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a74v24e30l 34V10l21a61s 4925593390564

Třetí pruh se zkoušel již v 60 letech min. století za komunismu. Zkušenosti nebyly dobré, přinesl havárky. Řidiči jedoucí proti sobě v třetím pruhu se nedokázali včas zařadit a při zařazování do svého pruhu vytvářeli nebezpečné situace. Pokud by třetí pruh byl střídavý, bylo by to lepší, ale problém včasného zařazení zůstává na konci střídavého pruhu.

0/0
10.2.2016 10:29

M53i66r83o80s19l65a49v 52F29r61i86d49r47i71c80h 1495326880429

Navrhovaná tříproudová silnice nemá nic společného se silnicí ze 70. let, jak píše pan Kostelecký.

Obdoba navrhované silnice se hojně vyskytuje v Rakousku a jízda je velmi bezpečná, protože třetí pruh pro předjíždění se střídá.

Věřím, že 99% řidičů kteří po uvedené komunikaci jezdí, by navrhovanou úpravu uvítali.

Okolo uvedené komunikace je les nebo louky a tak nevím, kam by ten kombajn jel.

0/0
9.2.2016 18:51
Foto

M70i96l91o12s93l13a82v 49Z56í14t95k33a 8560234627790

Kombajn s nasazenou žací lištou nemá na silnici I. třídy co dělat

+1/0
9.2.2016 18:19

J98i59ř79í 71E33r73b61e60n 1463864736827

Žací lišta mívá délku 5 - 7 metrů, ale on je jaksi širokej ten kombajn samotnej...

0/0
10.2.2016 12:30

M62a29r70e39k 13K27o67s59t60e64l89e77c35k25ý 6923486338

Třípruhové silnice už jsme tu měli. Za doby budování socialismu (v 70. letech) se jich nastavělo plno a ani v tehdejším (ve srovnání s dneškem podstatně slabším) provozu se to neosvědčilo. Dodnes proto mnohde jezdíme po cestách, kde jsou široké odstavné pruhy, ale 4 normální jízdní pruhy se tam nevejdou.

Naši řidiči se ve většině dodnes nenaučili jezdit po dálnici, kde jsou 3 pruhy v jednom směru, nenaučili se používat připojovací pruh, nepochopili zip. Těm chcete nutit třípruhové silnice?

0/0
9.2.2016 15:00
Foto

P88a51v27e18l 96S44t41r65a16k38o98š 6857361420665

Třetí pruh a balisety nejsou dobré na silnici s hustým provozem. Viz. I/43 Brno - Svitavy. Po osazení křižovatek balisety je na nich větší nehodovost.

+1/0
9.2.2016 13:19

J29a39n 54S13l29o44v69í12k 3459187800238

Je vidět, že jsme země zaostalá a spousta řidičů a tedy i čtenářů (jak vidím v diskuzi) nebyla nikdy v cizině. Nejen v západních zemích jsou třípruhové silnice běžné a to včetně oddělení pevnou překážkou, jsou tam dokonce velice častá i pevná svodidla místo souvislé čáry na běžné dvoupruhové silnici (Francie, Polsko...). A to ne žádné zelené plastové sloupky, ale i betonová svodidla. Zpočátku jsem se také divil, když v mnohakilometrovém úseku nelze předjíždět i v naprosté rovině, ale pak si řidič uvědomí ty přednosti. Cítí se bezpečně, nehrozí čelní srážka kvůli spěchajícímu blbci a naopak si může nechávat bezpečný odstup, protože se nemusí bát, aby mu do mezery před sebou nějaký jiný blb nevjel. A funguje to. I v hustém provozu jedou všichni stejně, žádné dojíždění, přibržďování, rozjíždění, vracení se po neúspěšném předjíždění se prostě nekoná. V některých zemích (Nizozemsko...) je zase namísto čáry nebo svodidla mezi směry asi metr široký pás s retardéry, aby se jím nedalo předjet. V případě nouze může projet kolem stojící kolony sanitka nebo se sem vejde kombajn apod.

+8/0
9.2.2016 12:39

M36i18l56a47n 98M71a47j80e86r85č18í69k 1240280974826

Já sice do zahraničí skoro nejezdím, ale snažím se od známých (tam jezdících) a z internetu vědět co je tzv. běžné či i nové/zajímavé tam.

A PRÁVĚ PROTO NEJSEM OBECNĚ PROTI TŘÍ PRUHOVÝM SILNICÍM SE STŘÍDAVÝM STŘEDNÍM PŘEDJÍŽDĚCÍM PRUHEN, RESPEKTIVE PŘESNĚ NAOPAK PO NICH ROKY VOLÁM - jen:

1.) v místech, kde mají smysl = nejsou nesmyslnou náhradou dávno potřebné čtyřpruhové dálnice (donedávna potažmo rychlostní silnice)!!

2.) mi z již uvedených důvodů jsou "proti srsti" mezi protisměry nesmyslné balisety !!

+1/0
9.2.2016 13:21

J49a36n 38S65l15o65v17í10k 3809797710458

Třípruhovky nemají být jakousi náhradou dálnic nebo jiných rychlostních komunikací, ale nový způsob, jak stavět nové úseky ostatních hlavních silnic nebo je upravovat. Pevná překážka anebo jiným způsobem odělené jízdní směry na třípruhových komunikacích jsou zcela běžné, ale nejsou běžné ty balisety :-).

+2/0
9.2.2016 15:16

J29a49r80o10s26l31a14v 56H59a89m98á24č88e61k 6783436308842

Nedávno jsem absolvoval přednášku dopravního experta a většina úprav, které navrhuje ŘSD je v zemích na západ od nás zcela normální. Naopak nechápou jak si můžeme finančně dovolit stavět silnice se zcela zbytečnou šířkou jízdních pruhů + odstavný...balidury budou předpokládám přechodným opatřením kvůli českým a polským řidičům, kteří na našich silnicích nerespektují nic kromě svého ega. Argumenty s kombajnem jsou úplně mimo - holt při jízdě po silnici I. třídy sundá lištu a poveze jí na podvalníku atd.

Jediné co nechápu jak napadlo ŘSD začít v okrese Rychnov, který je vyhlášený svými řidiči v klobouku a SPZ RKx;-) snad v celé republice a teď takováto dopravní revoluce.

+1/0
9.2.2016 12:12

F88e10r45d86i62n19a78n24d 17S69l10a56v66í29k 1985112612469

Sloupky mezi protisměry? A jak se budou auta vyhýbat neukázněným chodcům nebo cyklistům? Co vozy IZS, to taky budou poslušně čekat až v jejich směru začne přejížděcí pruh? Kdo tohle vymyslel...

0/0
9.2.2016 11:47

J15a17n 53S91l23o51v33í58k 3369237760538

Třípruhové silnice mají být levnější variantou čtyřpruhové silnice, takže by se měly správně stavět pouze v úsecích, kde bude provoz cyklistů, pomalých vozidel a chodců vyloučen, např. obchvaty měst apod.

+1/0
9.2.2016 12:41

M86i73l78a95n 89M70a10j41e86r70č31í11k 1240430554136

musíme si položit otázku:

KDE (ODKUD/KAM) TAKOVÉ LEVNĚJŠÍ VARIANTY 4PRUHOVÝCH SILNIC ASI TAK MAJÍ VÉZT?

Dle mne logicky:

1.) nikoliv (na rozdíl od návrhu ŘSD u I/11) souběžně s 4pruhovou komunikací - byť teprve plánovanou/připravovanou (žel již desítky let), ale již/konečně se schválenou finální trasou a probíhající přípravou (výkupy pozemků apod.)

2.) SPRÁVNĚ ZROVNA JAKO PŘIVADĚČE VYTÍŽENÝCH NEBO VZDÁLENĚJŠÍCH OBLASTÍ PRÁVĚ K TĚM PÁTEŘNÍM 4PRUHOVÝM SILNICÍM

= (jak jsem již jinde v diskuzi psal) např. z Kostelce nad Orlicí přes Borohrádek k D35 u Holic, protože její část má vlastně sloužit jako jižní obchvat HK (potažmo severní Pardubic) a HK má mít (na rozdíl od Prahy) jen jeden obchvat v severojižním směru a to D11 vedenou západně = z opačné strany města než, ze které k němu vede I/11 od Kostelce nad Orlicí

= ŘSD MÍSTO PLÁNOVÁNÍ VYNAKLÁDÁNÍ PENĚZ NA NESMYSLNÉ PROJEKTY (už jen tím, že ta daná silnice byla, jak uvádí článek, před poměrně krátkou dobou opravena a oni ji chtějí opět rozkopat kvůli rozšíření) MÁ NAPNOUT VEŠKERÉ SVÉ ÚSILÍ K REALIZACI DÁVNO NAPLÁNOVANÝCH A DOSUD NEZREALIZOVANÝCH (TAKŘKA ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÝCH) PROJEKTŮ !!

0/0
9.2.2016 23:00

O33t79t25o 86C98h41a38r23v40á96t 8852935633133

...... D35 : :-/

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice nadále počítá s tím, že koncem roku zahájí první dva úseky dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova. Reálnější ale spíše je, že pole za loni dokončenou obří estakádou poblíž opatovické elektrárny obsadí archeologové. Hledání nálezů by mělo začít na jaře. Záchranný výzkum na 27 kilometrů dlouhé stavbě by měl zabrat zhruba osm měsíců. V prvních měsících se ŘSD musí ještě vypořádat s posledními majiteli pozemků na trase.

0/0
9.2.2016 11:37

M82i65l47a63n 82M36a76j69e38r38č11í30k 1590430854516

NA ŘSD SE (NEJEN) OHLEDNĚ I/11 NĚKDO:

a) naprosto zbláznil

b) má podíl na výrobě/prodeji balisetů, když je chce dávat vřadě mezi protisměry desítky kilometrů!

Navíc i samotné rozšíření I/11 o jeden středový střídavýpředjížděcí pruh je nesmysl - BÝT UŽ (NEBO AŽ BUDE) POSTAVENÁ A ZPROVOZNĚNÁ D35(PŮV. R35), TAK TZV. STÁHNE VÍC PROVOZU Z I/11 NEŽ Z D1 MEZI BRNEM APRAHOU = KLESNE PROVOZ NA I/11 NA MINIMUM A TEN TŘETÍ PRUH BUDEZBYTEČNÝ !!

0/−3
9.2.2016 11:11

M77i78l94a29n 34M55a97j88e54r54č44í65k 1640920834156

Chci vědět za co mínus - PLASTOVÁ BALISETA "NENÍ (jako čára) ZEĎ" = pokud někdo chce účelně (s reálným dopadem na bezpečnost) oddělit protisměry, tak jedině nějakým SVODIDLEM!!

0/0
9.2.2016 12:20

J77a82n 87S64l63o59v60í29k 3359637510858

Čára není zeď, baliseta také ne, čelní srážce nezabrání, ale těžko jí nějaký blb bude prorážet jen kvůli předjíždění tam kde nemá a kvůli tomu tam bude. Jinak souhlas, svodidlo je lepší :-).

0/0
9.2.2016 12:45

J84a78n 81S94l36o87v29í16k 3979437780368

Úseku silnice 11 z Hradce do Vamberka nepomůže D35 bohužel ani trochu, protože vede jiným směrem. Dále přes Žamberk je už provoz malý a málokdo tudy jede až do Ostravy. Téměř celou zátěž způsobuje lokální a regionální doprava.

0/0
9.2.2016 12:49

M66i57l19a38n 90M21a14j44e53r95č51í75k 1550300874276

Asi jste neslyšel, že:

1.) R/D35 povede severně nejen od Litomyšle a Svitav, ale i Moravské Třebové

2.) plánuje se k ní i přivaděč z Orlickoústecka/Žamberka ( https://www.google.cz/search?q=přivaděč+r35+žamberk&client=opera&hs=rl9&tbm=isch&imgil=ht01X3w5OgP0uM%253A%253BNZrnwW-pv3sDiM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.denik.cz%25252Fz_domova%25252Fr35_dalnice20080402.html&source=iu&pf=m&fir=ht01X3w5OgP0uM%253A%252CNZrnwW-pv3sDiM%252C_&biw=1680&bih=940&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D&ved=0ahUKEwj9_tnP2erKAhUCCiwKHeeZAhUQyjcILQ&ei=4t25Vv2FM4KUsAHns4qoAQ#imgrc=ht01X3w5OgP0uM%3A&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D )

3.) HLAVNĚ, ŽE SOUČASNÁ I/35 JE PŘETÍŽENÁ = jen naprostý blázen by po ní jel:

a) mezi Hradcem Králové a Chocní a raději zvolí od HK 11 do Týniště, 305 do Bělohrádku a 317 do Chiocně

b) mezi Hradcem Králové (resp. dokončenou částí D11 od Prahy) a Kostelcem nad Orlicí - až bude od východně od Opatovic pouhých cca 13km D35 k Holicím, tak pro uvedenou cestu budou s I/36 přes ně vhodnější než I/11 ( http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.9671453&y=50.1220509&z=12&l=0&rm=9jvSlxYLpxhj03.piX0fBZin0f6s5d0eUWh90e4B5J03JXg90dtvgd03nQh80eQLhN0eHygg03rUhG0c3f5N0faKi90hnygq0hejkd031sg805M75G03iEhD0feRiN0had5d0hKAjN0e9Fhg0fBU5J0gcxgX0iCF500isU5005dLhg05l-jD0ij0hN05415G05Qmm80gl4kJ03nU ) !!

+1/0
9.2.2016 13:55

M28i75l92a70n 14L21i14n74h72a49r38t 8754736777176

Ty woe...Bělohrádek a Chioceň ? 8-o

0/−1
9.2.2016 18:10

M43i14l60a97n 15M50a31j37e24r58č16í42k 1880360154486

;-D Vy jste jistě naprosto dokonalý člověk, protože jste:

1.) nikdy nic nezkomolil, páč jste myslel na víc věcí naráz (ona je totiž mezi HK a BOROHRÁDKEM také nějaká BĚLeč nad Orlicí, z níž a jejího okolí mám mnoho vzpomínek z dětství)

2.) nepřeklepl se (resp. nestlačil 2 sousední klávesy "IO" místo jen jedné z nich "O")

3.) ani naprosto jinak nespletl či nic nepokazil

0/0
9.2.2016 22:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.