Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnice míří třetí pruh, v pilotní lokalitě jsou všichni proti

Vytížené silnice prvních tříd by měly podle silničářů dostat třetí pruh pro bezpečné předjíždění. Jako první ho chtěli vybudovat na Rychnovsku, ale narazili na odpor místních. Proti je radnice v Týništi i zemědělci, kteří se prý nevytočí na pole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a92v18e94l 91V34l75a10s 4905433640364

Třetí pruh se zkoušel již v 60 letech min. století za komunismu. Zkušenosti nebyly dobré, přinesl havárky. Řidiči jedoucí proti sobě v třetím pruhu se nedokázali včas zařadit a při zařazování do svého pruhu vytvářeli nebezpečné situace. Pokud by třetí pruh byl střídavý, bylo by to lepší, ale problém včasného zařazení zůstává na konci střídavého pruhu.

0/0
10.2.2016 10:29

M67i82r96o95s33l64a56v 30F19r28i30d39r85i91c92h 1325496250789

Navrhovaná tříproudová silnice nemá nic společného se silnicí ze 70. let, jak píše pan Kostelecký.

Obdoba navrhované silnice se hojně vyskytuje v Rakousku a jízda je velmi bezpečná, protože třetí pruh pro předjíždění se střídá.

Věřím, že 99% řidičů kteří po uvedené komunikaci jezdí, by navrhovanou úpravu uvítali.

Okolo uvedené komunikace je les nebo louky a tak nevím, kam by ten kombajn jel.

0/0
9.2.2016 18:51
Foto

M68i13l86o68s33l84a33v 92Z89í21t57k52a 8730324857490

Kombajn s nasazenou žací lištou nemá na silnici I. třídy co dělat

+1/0
9.2.2016 18:19

J43i38ř97í 47E39r25b36e72n 1203744866657

Žací lišta mívá délku 5 - 7 metrů, ale on je jaksi širokej ten kombajn samotnej...

0/0
10.2.2016 12:30

M15a42r82e76k 51K28o85s67t63e95l38e71c47k41ý 6623396978

Třípruhové silnice už jsme tu měli. Za doby budování socialismu (v 70. letech) se jich nastavělo plno a ani v tehdejším (ve srovnání s dneškem podstatně slabším) provozu se to neosvědčilo. Dodnes proto mnohde jezdíme po cestách, kde jsou široké odstavné pruhy, ale 4 normální jízdní pruhy se tam nevejdou.

Naši řidiči se ve většině dodnes nenaučili jezdit po dálnici, kde jsou 3 pruhy v jednom směru, nenaučili se používat připojovací pruh, nepochopili zip. Těm chcete nutit třípruhové silnice?

0/0
9.2.2016 15:00
Foto

P69a77v65e62l 15S53t87r21a27k41o39š 6877591940235

Třetí pruh a balisety nejsou dobré na silnici s hustým provozem. Viz. I/43 Brno - Svitavy. Po osazení křižovatek balisety je na nich větší nehodovost.

+1/0
9.2.2016 13:19

J20a45n 37S83l78o74v74í31k 3149107810798

Je vidět, že jsme země zaostalá a spousta řidičů a tedy i čtenářů (jak vidím v diskuzi) nebyla nikdy v cizině. Nejen v západních zemích jsou třípruhové silnice běžné a to včetně oddělení pevnou překážkou, jsou tam dokonce velice častá i pevná svodidla místo souvislé čáry na běžné dvoupruhové silnici (Francie, Polsko...). A to ne žádné zelené plastové sloupky, ale i betonová svodidla. Zpočátku jsem se také divil, když v mnohakilometrovém úseku nelze předjíždět i v naprosté rovině, ale pak si řidič uvědomí ty přednosti. Cítí se bezpečně, nehrozí čelní srážka kvůli spěchajícímu blbci a naopak si může nechávat bezpečný odstup, protože se nemusí bát, aby mu do mezery před sebou nějaký jiný blb nevjel. A funguje to. I v hustém provozu jedou všichni stejně, žádné dojíždění, přibržďování, rozjíždění, vracení se po neúspěšném předjíždění se prostě nekoná. V některých zemích (Nizozemsko...) je zase namísto čáry nebo svodidla mezi směry asi metr široký pás s retardéry, aby se jím nedalo předjet. V případě nouze může projet kolem stojící kolony sanitka nebo se sem vejde kombajn apod.

+8/0
9.2.2016 12:39

M41i68l74a90n 83M73a42j22e14r18č10í51k 1360380884406

Já sice do zahraničí skoro nejezdím, ale snažím se od známých (tam jezdících) a z internetu vědět co je tzv. běžné či i nové/zajímavé tam.

A PRÁVĚ PROTO NEJSEM OBECNĚ PROTI TŘÍ PRUHOVÝM SILNICÍM SE STŘÍDAVÝM STŘEDNÍM PŘEDJÍŽDĚCÍM PRUHEN, RESPEKTIVE PŘESNĚ NAOPAK PO NICH ROKY VOLÁM - jen:

1.) v místech, kde mají smysl = nejsou nesmyslnou náhradou dávno potřebné čtyřpruhové dálnice (donedávna potažmo rychlostní silnice)!!

2.) mi z již uvedených důvodů jsou "proti srsti" mezi protisměry nesmyslné balisety !!

+1/0
9.2.2016 13:21

J10a54n 38S75l46o42v57í37k 3949347550288

Třípruhovky nemají být jakousi náhradou dálnic nebo jiných rychlostních komunikací, ale nový způsob, jak stavět nové úseky ostatních hlavních silnic nebo je upravovat. Pevná překážka anebo jiným způsobem odělené jízdní směry na třípruhových komunikacích jsou zcela běžné, ale nejsou běžné ty balisety :-).

+2/0
9.2.2016 15:16

J93a13r43o58s15l71a18v 78H57a65m47á13č84e62k 6113156368372

Nedávno jsem absolvoval přednášku dopravního experta a většina úprav, které navrhuje ŘSD je v zemích na západ od nás zcela normální. Naopak nechápou jak si můžeme finančně dovolit stavět silnice se zcela zbytečnou šířkou jízdních pruhů + odstavný...balidury budou předpokládám přechodným opatřením kvůli českým a polským řidičům, kteří na našich silnicích nerespektují nic kromě svého ega. Argumenty s kombajnem jsou úplně mimo - holt při jízdě po silnici I. třídy sundá lištu a poveze jí na podvalníku atd.

Jediné co nechápu jak napadlo ŘSD začít v okrese Rychnov, který je vyhlášený svými řidiči v klobouku a SPZ RKx;-) snad v celé republice a teď takováto dopravní revoluce.

+1/0
9.2.2016 12:12

F41e51r46d84i90n14a54n53d 13S94l36a26v63í88k 1485862922199

Sloupky mezi protisměry? A jak se budou auta vyhýbat neukázněným chodcům nebo cyklistům? Co vozy IZS, to taky budou poslušně čekat až v jejich směru začne přejížděcí pruh? Kdo tohle vymyslel...

0/0
9.2.2016 11:47

J15a66n 92S30l66o79v60í52k 3889897720608

Třípruhové silnice mají být levnější variantou čtyřpruhové silnice, takže by se měly správně stavět pouze v úsecích, kde bude provoz cyklistů, pomalých vozidel a chodců vyloučen, např. obchvaty měst apod.

+1/0
9.2.2016 12:41

M79i56l31a67n 95M23a75j57e28r51č54í59k 1270140824316

musíme si položit otázku:

KDE (ODKUD/KAM) TAKOVÉ LEVNĚJŠÍ VARIANTY 4PRUHOVÝCH SILNIC ASI TAK MAJÍ VÉZT?

Dle mne logicky:

1.) nikoliv (na rozdíl od návrhu ŘSD u I/11) souběžně s 4pruhovou komunikací - byť teprve plánovanou/připravovanou (žel již desítky let), ale již/konečně se schválenou finální trasou a probíhající přípravou (výkupy pozemků apod.)

2.) SPRÁVNĚ ZROVNA JAKO PŘIVADĚČE VYTÍŽENÝCH NEBO VZDÁLENĚJŠÍCH OBLASTÍ PRÁVĚ K TĚM PÁTEŘNÍM 4PRUHOVÝM SILNICÍM

= (jak jsem již jinde v diskuzi psal) např. z Kostelce nad Orlicí přes Borohrádek k D35 u Holic, protože její část má vlastně sloužit jako jižní obchvat HK (potažmo severní Pardubic) a HK má mít (na rozdíl od Prahy) jen jeden obchvat v severojižním směru a to D11 vedenou západně = z opačné strany města než, ze které k němu vede I/11 od Kostelce nad Orlicí

= ŘSD MÍSTO PLÁNOVÁNÍ VYNAKLÁDÁNÍ PENĚZ NA NESMYSLNÉ PROJEKTY (už jen tím, že ta daná silnice byla, jak uvádí článek, před poměrně krátkou dobou opravena a oni ji chtějí opět rozkopat kvůli rozšíření) MÁ NAPNOUT VEŠKERÉ SVÉ ÚSILÍ K REALIZACI DÁVNO NAPLÁNOVANÝCH A DOSUD NEZREALIZOVANÝCH (TAKŘKA ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÝCH) PROJEKTŮ !!

0/0
9.2.2016 23:00

O48t83t24o 46C75h18a95r31v70á47t 8302785143393

...... D35 : :-/

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice nadále počítá s tím, že koncem roku zahájí první dva úseky dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova. Reálnější ale spíše je, že pole za loni dokončenou obří estakádou poblíž opatovické elektrárny obsadí archeologové. Hledání nálezů by mělo začít na jaře. Záchranný výzkum na 27 kilometrů dlouhé stavbě by měl zabrat zhruba osm měsíců. V prvních měsících se ŘSD musí ještě vypořádat s posledními majiteli pozemků na trase.

0/0
9.2.2016 11:37

M61i65l62a40n 44M56a69j41e30r52č72í26k 1600860244486

NA ŘSD SE (NEJEN) OHLEDNĚ I/11 NĚKDO:

a) naprosto zbláznil

b) má podíl na výrobě/prodeji balisetů, když je chce dávat vřadě mezi protisměry desítky kilometrů!

Navíc i samotné rozšíření I/11 o jeden středový střídavýpředjížděcí pruh je nesmysl - BÝT UŽ (NEBO AŽ BUDE) POSTAVENÁ A ZPROVOZNĚNÁ D35(PŮV. R35), TAK TZV. STÁHNE VÍC PROVOZU Z I/11 NEŽ Z D1 MEZI BRNEM APRAHOU = KLESNE PROVOZ NA I/11 NA MINIMUM A TEN TŘETÍ PRUH BUDEZBYTEČNÝ !!

0/−3
9.2.2016 11:11

M70i48l74a77n 30M49a15j57e24r13č48í35k 1450350744546

Chci vědět za co mínus - PLASTOVÁ BALISETA "NENÍ (jako čára) ZEĎ" = pokud někdo chce účelně (s reálným dopadem na bezpečnost) oddělit protisměry, tak jedině nějakým SVODIDLEM!!

0/0
9.2.2016 12:20

J78a23n 21S91l92o64v73í48k 3749777520928

Čára není zeď, baliseta také ne, čelní srážce nezabrání, ale těžko jí nějaký blb bude prorážet jen kvůli předjíždění tam kde nemá a kvůli tomu tam bude. Jinak souhlas, svodidlo je lepší :-).

0/0
9.2.2016 12:45

J92a12n 90S44l44o56v98í59k 3409387610408

Úseku silnice 11 z Hradce do Vamberka nepomůže D35 bohužel ani trochu, protože vede jiným směrem. Dále přes Žamberk je už provoz malý a málokdo tudy jede až do Ostravy. Téměř celou zátěž způsobuje lokální a regionální doprava.

0/0
9.2.2016 12:49

M25i56l81a30n 52M31a16j83e26r96č70í81k 1720120554766

Asi jste neslyšel, že:

1.) R/D35 povede severně nejen od Litomyšle a Svitav, ale i Moravské Třebové

2.) plánuje se k ní i přivaděč z Orlickoústecka/Žamberka ( https://www.google.cz/search?q=přivaděč+r35+žamberk&client=opera&hs=rl9&tbm=isch&imgil=ht01X3w5OgP0uM%253A%253BNZrnwW-pv3sDiM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.denik.cz%25252Fz_domova%25252Fr35_dalnice20080402.html&source=iu&pf=m&fir=ht01X3w5OgP0uM%253A%252CNZrnwW-pv3sDiM%252C_&biw=1680&bih=940&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D&ved=0ahUKEwj9_tnP2erKAhUCCiwKHeeZAhUQyjcILQ&ei=4t25Vv2FM4KUsAHns4qoAQ#imgrc=ht01X3w5OgP0uM%3A&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D )

3.) HLAVNĚ, ŽE SOUČASNÁ I/35 JE PŘETÍŽENÁ = jen naprostý blázen by po ní jel:

a) mezi Hradcem Králové a Chocní a raději zvolí od HK 11 do Týniště, 305 do Bělohrádku a 317 do Chiocně

b) mezi Hradcem Králové (resp. dokončenou částí D11 od Prahy) a Kostelcem nad Orlicí - až bude od východně od Opatovic pouhých cca 13km D35 k Holicím, tak pro uvedenou cestu budou s I/36 přes ně vhodnější než I/11 ( http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.9671453&y=50.1220509&z=12&l=0&rm=9jvSlxYLpxhj03.piX0fBZin0f6s5d0eUWh90e4B5J03JXg90dtvgd03nQh80eQLhN0eHygg03rUhG0c3f5N0faKi90hnygq0hejkd031sg805M75G03iEhD0feRiN0had5d0hKAjN0e9Fhg0fBU5J0gcxgX0iCF500isU5005dLhg05l-jD0ij0hN05415G05Qmm80gl4kJ03nU ) !!

+1/0
9.2.2016 13:55

M83i11l38a55n 70L62i64n30h10a56r89t 8104786757946

Ty woe...Bělohrádek a Chioceň ? 8-o

0/−1
9.2.2016 18:10

M47i83l59a61n 76M17a90j28e31r56č45í18k 1760140294616

;-D Vy jste jistě naprosto dokonalý člověk, protože jste:

1.) nikdy nic nezkomolil, páč jste myslel na víc věcí naráz (ona je totiž mezi HK a BOROHRÁDKEM také nějaká BĚLeč nad Orlicí, z níž a jejího okolí mám mnoho vzpomínek z dětství)

2.) nepřeklepl se (resp. nestlačil 2 sousední klávesy "IO" místo jen jedné z nich "O")

3.) ani naprosto jinak nespletl či nic nepokazil

0/0
9.2.2016 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.