Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnice míří třetí pruh, v pilotní lokalitě jsou všichni proti

Vytížené silnice prvních tříd by měly podle silničářů dostat třetí pruh pro bezpečné předjíždění. Jako první ho chtěli vybudovat na Rychnovsku, ale narazili na odpor místních. Proti je radnice v Týništi i zemědělci, kteří se prý nevytočí na pole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a68v10e97l 17V95l72a38s 4605743810984

Třetí pruh se zkoušel již v 60 letech min. století za komunismu. Zkušenosti nebyly dobré, přinesl havárky. Řidiči jedoucí proti sobě v třetím pruhu se nedokázali včas zařadit a při zařazování do svého pruhu vytvářeli nebezpečné situace. Pokud by třetí pruh byl střídavý, bylo by to lepší, ale problém včasného zařazení zůstává na konci střídavého pruhu.

0/0
10.2.2016 10:29

M85i79r87o21s87l24a20v 32F34r34i43d91r49i69c97h 1205336100829

Navrhovaná tříproudová silnice nemá nic společného se silnicí ze 70. let, jak píše pan Kostelecký.

Obdoba navrhované silnice se hojně vyskytuje v Rakousku a jízda je velmi bezpečná, protože třetí pruh pro předjíždění se střídá.

Věřím, že 99% řidičů kteří po uvedené komunikaci jezdí, by navrhovanou úpravu uvítali.

Okolo uvedené komunikace je les nebo louky a tak nevím, kam by ten kombajn jel.

0/0
9.2.2016 18:51
Foto

M79i25l17o86s83l41a60v 72Z15í30t70k50a 8250454427610

Kombajn s nasazenou žací lištou nemá na silnici I. třídy co dělat

+1/0
9.2.2016 18:19

J39i38ř49í 51E13r32b62e25n 1523574776737

Žací lišta mívá délku 5 - 7 metrů, ale on je jaksi širokej ten kombajn samotnej...

0/0
10.2.2016 12:30

M82a62r79e87k 90K75o71s75t85e95l18e94c79k36ý 6353906728

Třípruhové silnice už jsme tu měli. Za doby budování socialismu (v 70. letech) se jich nastavělo plno a ani v tehdejším (ve srovnání s dneškem podstatně slabším) provozu se to neosvědčilo. Dodnes proto mnohde jezdíme po cestách, kde jsou široké odstavné pruhy, ale 4 normální jízdní pruhy se tam nevejdou.

Naši řidiči se ve většině dodnes nenaučili jezdit po dálnici, kde jsou 3 pruhy v jednom směru, nenaučili se používat připojovací pruh, nepochopili zip. Těm chcete nutit třípruhové silnice?

0/0
9.2.2016 15:00
Foto

P61a37v70e77l 29S81t73r89a47k52o50š 6747641830615

Třetí pruh a balisety nejsou dobré na silnici s hustým provozem. Viz. I/43 Brno - Svitavy. Po osazení křižovatek balisety je na nich větší nehodovost.

+1/0
9.2.2016 13:19

J78a45n 29S57l52o96v66í62k 3649537700628

Je vidět, že jsme země zaostalá a spousta řidičů a tedy i čtenářů (jak vidím v diskuzi) nebyla nikdy v cizině. Nejen v západních zemích jsou třípruhové silnice běžné a to včetně oddělení pevnou překážkou, jsou tam dokonce velice častá i pevná svodidla místo souvislé čáry na běžné dvoupruhové silnici (Francie, Polsko...). A to ne žádné zelené plastové sloupky, ale i betonová svodidla. Zpočátku jsem se také divil, když v mnohakilometrovém úseku nelze předjíždět i v naprosté rovině, ale pak si řidič uvědomí ty přednosti. Cítí se bezpečně, nehrozí čelní srážka kvůli spěchajícímu blbci a naopak si může nechávat bezpečný odstup, protože se nemusí bát, aby mu do mezery před sebou nějaký jiný blb nevjel. A funguje to. I v hustém provozu jedou všichni stejně, žádné dojíždění, přibržďování, rozjíždění, vracení se po neúspěšném předjíždění se prostě nekoná. V některých zemích (Nizozemsko...) je zase namísto čáry nebo svodidla mezi směry asi metr široký pás s retardéry, aby se jím nedalo předjet. V případě nouze může projet kolem stojící kolony sanitka nebo se sem vejde kombajn apod.

+8/0
9.2.2016 12:39

M66i72l65a16n 24M66a44j25e32r85č10í31k 1340190204706

Já sice do zahraničí skoro nejezdím, ale snažím se od známých (tam jezdících) a z internetu vědět co je tzv. běžné či i nové/zajímavé tam.

A PRÁVĚ PROTO NEJSEM OBECNĚ PROTI TŘÍ PRUHOVÝM SILNICÍM SE STŘÍDAVÝM STŘEDNÍM PŘEDJÍŽDĚCÍM PRUHEN, RESPEKTIVE PŘESNĚ NAOPAK PO NICH ROKY VOLÁM - jen:

1.) v místech, kde mají smysl = nejsou nesmyslnou náhradou dávno potřebné čtyřpruhové dálnice (donedávna potažmo rychlostní silnice)!!

2.) mi z již uvedených důvodů jsou "proti srsti" mezi protisměry nesmyslné balisety !!

+1/0
9.2.2016 13:21

J93a96n 85S48l53o66v29í24k 3529727220378

Třípruhovky nemají být jakousi náhradou dálnic nebo jiných rychlostních komunikací, ale nový způsob, jak stavět nové úseky ostatních hlavních silnic nebo je upravovat. Pevná překážka anebo jiným způsobem odělené jízdní směry na třípruhových komunikacích jsou zcela běžné, ale nejsou běžné ty balisety :-).

+2/0
9.2.2016 15:16

J41a79r27o80s61l29a18v 45H75a88m82á12č98e76k 6473216108132

Nedávno jsem absolvoval přednášku dopravního experta a většina úprav, které navrhuje ŘSD je v zemích na západ od nás zcela normální. Naopak nechápou jak si můžeme finančně dovolit stavět silnice se zcela zbytečnou šířkou jízdních pruhů + odstavný...balidury budou předpokládám přechodným opatřením kvůli českým a polským řidičům, kteří na našich silnicích nerespektují nic kromě svého ega. Argumenty s kombajnem jsou úplně mimo - holt při jízdě po silnici I. třídy sundá lištu a poveze jí na podvalníku atd.

Jediné co nechápu jak napadlo ŘSD začít v okrese Rychnov, který je vyhlášený svými řidiči v klobouku a SPZ RKx;-) snad v celé republice a teď takováto dopravní revoluce.

+1/0
9.2.2016 12:12

F35e65r95d45i37n55a43n98d 68S69l86a27v62í56k 1475302722589

Sloupky mezi protisměry? A jak se budou auta vyhýbat neukázněným chodcům nebo cyklistům? Co vozy IZS, to taky budou poslušně čekat až v jejich směru začne přejížděcí pruh? Kdo tohle vymyslel...

0/0
9.2.2016 11:47

J73a72n 88S54l90o38v19í73k 3879497710638

Třípruhové silnice mají být levnější variantou čtyřpruhové silnice, takže by se měly správně stavět pouze v úsecích, kde bude provoz cyklistů, pomalých vozidel a chodců vyloučen, např. obchvaty měst apod.

+1/0
9.2.2016 12:41

M82i27l25a74n 35M10a36j38e54r60č84í26k 1900620114766

musíme si položit otázku:

KDE (ODKUD/KAM) TAKOVÉ LEVNĚJŠÍ VARIANTY 4PRUHOVÝCH SILNIC ASI TAK MAJÍ VÉZT?

Dle mne logicky:

1.) nikoliv (na rozdíl od návrhu ŘSD u I/11) souběžně s 4pruhovou komunikací - byť teprve plánovanou/připravovanou (žel již desítky let), ale již/konečně se schválenou finální trasou a probíhající přípravou (výkupy pozemků apod.)

2.) SPRÁVNĚ ZROVNA JAKO PŘIVADĚČE VYTÍŽENÝCH NEBO VZDÁLENĚJŠÍCH OBLASTÍ PRÁVĚ K TĚM PÁTEŘNÍM 4PRUHOVÝM SILNICÍM

= (jak jsem již jinde v diskuzi psal) např. z Kostelce nad Orlicí přes Borohrádek k D35 u Holic, protože její část má vlastně sloužit jako jižní obchvat HK (potažmo severní Pardubic) a HK má mít (na rozdíl od Prahy) jen jeden obchvat v severojižním směru a to D11 vedenou západně = z opačné strany města než, ze které k němu vede I/11 od Kostelce nad Orlicí

= ŘSD MÍSTO PLÁNOVÁNÍ VYNAKLÁDÁNÍ PENĚZ NA NESMYSLNÉ PROJEKTY (už jen tím, že ta daná silnice byla, jak uvádí článek, před poměrně krátkou dobou opravena a oni ji chtějí opět rozkopat kvůli rozšíření) MÁ NAPNOUT VEŠKERÉ SVÉ ÚSILÍ K REALIZACI DÁVNO NAPLÁNOVANÝCH A DOSUD NEZREALIZOVANÝCH (TAKŘKA ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÝCH) PROJEKTŮ !!

0/0
9.2.2016 23:00

O30t23t25o 81C24h89a73r79v39á75t 8912325563813

...... D35 : :-/

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice nadále počítá s tím, že koncem roku zahájí první dva úseky dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova. Reálnější ale spíše je, že pole za loni dokončenou obří estakádou poblíž opatovické elektrárny obsadí archeologové. Hledání nálezů by mělo začít na jaře. Záchranný výzkum na 27 kilometrů dlouhé stavbě by měl zabrat zhruba osm měsíců. V prvních měsících se ŘSD musí ještě vypořádat s posledními majiteli pozemků na trase.

0/0
9.2.2016 11:37

M63i15l89a93n 80M46a54j98e73r29č15í97k 1330720464596

NA ŘSD SE (NEJEN) OHLEDNĚ I/11 NĚKDO:

a) naprosto zbláznil

b) má podíl na výrobě/prodeji balisetů, když je chce dávat vřadě mezi protisměry desítky kilometrů!

Navíc i samotné rozšíření I/11 o jeden středový střídavýpředjížděcí pruh je nesmysl - BÝT UŽ (NEBO AŽ BUDE) POSTAVENÁ A ZPROVOZNĚNÁ D35(PŮV. R35), TAK TZV. STÁHNE VÍC PROVOZU Z I/11 NEŽ Z D1 MEZI BRNEM APRAHOU = KLESNE PROVOZ NA I/11 NA MINIMUM A TEN TŘETÍ PRUH BUDEZBYTEČNÝ !!

0/−3
9.2.2016 11:11

M10i40l52a92n 82M35a48j93e42r68č12í42k 1590440364556

Chci vědět za co mínus - PLASTOVÁ BALISETA "NENÍ (jako čára) ZEĎ" = pokud někdo chce účelně (s reálným dopadem na bezpečnost) oddělit protisměry, tak jedině nějakým SVODIDLEM!!

0/0
9.2.2016 12:20

J97a77n 68S61l68o19v97í95k 3859357410778

Čára není zeď, baliseta také ne, čelní srážce nezabrání, ale těžko jí nějaký blb bude prorážet jen kvůli předjíždění tam kde nemá a kvůli tomu tam bude. Jinak souhlas, svodidlo je lepší :-).

0/0
9.2.2016 12:45

J36a25n 26S53l74o41v52í28k 3859957800338

Úseku silnice 11 z Hradce do Vamberka nepomůže D35 bohužel ani trochu, protože vede jiným směrem. Dále přes Žamberk je už provoz malý a málokdo tudy jede až do Ostravy. Téměř celou zátěž způsobuje lokální a regionální doprava.

0/0
9.2.2016 12:49

M61i96l21a55n 96M60a65j14e27r71č47í88k 1460890614326

Asi jste neslyšel, že:

1.) R/D35 povede severně nejen od Litomyšle a Svitav, ale i Moravské Třebové

2.) plánuje se k ní i přivaděč z Orlickoústecka/Žamberka ( https://www.google.cz/search?q=přivaděč+r35+žamberk&client=opera&hs=rl9&tbm=isch&imgil=ht01X3w5OgP0uM%253A%253BNZrnwW-pv3sDiM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.denik.cz%25252Fz_domova%25252Fr35_dalnice20080402.html&source=iu&pf=m&fir=ht01X3w5OgP0uM%253A%252CNZrnwW-pv3sDiM%252C_&biw=1680&bih=940&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D&ved=0ahUKEwj9_tnP2erKAhUCCiwKHeeZAhUQyjcILQ&ei=4t25Vv2FM4KUsAHns4qoAQ#imgrc=ht01X3w5OgP0uM%3A&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D )

3.) HLAVNĚ, ŽE SOUČASNÁ I/35 JE PŘETÍŽENÁ = jen naprostý blázen by po ní jel:

a) mezi Hradcem Králové a Chocní a raději zvolí od HK 11 do Týniště, 305 do Bělohrádku a 317 do Chiocně

b) mezi Hradcem Králové (resp. dokončenou částí D11 od Prahy) a Kostelcem nad Orlicí - až bude od východně od Opatovic pouhých cca 13km D35 k Holicím, tak pro uvedenou cestu budou s I/36 přes ně vhodnější než I/11 ( http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.9671453&y=50.1220509&z=12&l=0&rm=9jvSlxYLpxhj03.piX0fBZin0f6s5d0eUWh90e4B5J03JXg90dtvgd03nQh80eQLhN0eHygg03rUhG0c3f5N0faKi90hnygq0hejkd031sg805M75G03iEhD0feRiN0had5d0hKAjN0e9Fhg0fBU5J0gcxgX0iCF500isU5005dLhg05l-jD0ij0hN05415G05Qmm80gl4kJ03nU ) !!

+1/0
9.2.2016 13:55

M90i33l72a36n 52L18i17n36h33a16r44t 8274826807656

Ty woe...Bělohrádek a Chioceň ? 8-o

0/−1
9.2.2016 18:10

M34i36l60a44n 33M66a49j44e12r28č83í27k 1160830704246

;-D Vy jste jistě naprosto dokonalý člověk, protože jste:

1.) nikdy nic nezkomolil, páč jste myslel na víc věcí naráz (ona je totiž mezi HK a BOROHRÁDKEM také nějaká BĚLeč nad Orlicí, z níž a jejího okolí mám mnoho vzpomínek z dětství)

2.) nepřeklepl se (resp. nestlačil 2 sousední klávesy "IO" místo jen jedné z nich "O")

3.) ani naprosto jinak nespletl či nic nepokazil

0/0
9.2.2016 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.