Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní lanovky v Krkonoších pomalu dosluhují, zbývá jich už jen pár

Nákladní zásobovací lanovky v Krkonoších ve velkém vznikaly po 2. světové válce. Nyní už dosluhují a je možné, že za několik let nebude sloužit ani jedna. Tradice „lanování“ sahá hluboko do minulosti, kdy se horalům o motorovém pohonu ani nezdálo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u19c88i20a71n 10P18a96p49a49z51i53a11n 5964217771885

Doufám, že nezahynou. Mají smysl i dnes.

+1/0
5.3.2016 22:47

J76i88ř68í 26E81r61b54e69n 1173294506667

"Elektromotor se rozjede na první nastartování" - jak se startuje elektromotor, prosím pěkně? Zatopí se mu pod kotlem? ;-D

0/0
5.3.2016 21:34
Foto

Z16b36y78n65ě33k 20M36e19l67i17c98h77a38r 9185717685169

dobrý... jen aby úředníci nepřišli s nějakým nesmyslem, který by je donutil se toho zbavit... :-(

+1/0
5.3.2016 13:39

J24i25ř28í 38E55r89b97e70n 1753634636287

No ono úplně stačí chtít dodržovat současné předpisy - například, aby provozovatelé veřejně přístupné (neoplocené, nezabezpečené) nákladní lanovky dodržovali aktuálně platné normy včetně revizí (ČSN 33 3570, ČSN 33 1500 a ČSN 33 2000-6) a prokázali tak, že jejich technické zařízení neohrožuje životy, zdraví a majetek ostatních občanů. Plus Zákon č. 266/1994 Sb. k tomu.

0/−1
5.3.2016 21:48

P12a52v59e50l 90M23a70r84e30š 6905695112199

To není veřejně přístupná lanovka.

A neslouží k přepravě osob, takže v případě nějaké nehody maximálně spadnou bágly do řeky.

0/0
6.3.2016 22:34

J81i76ř20í 40E17r20b92e47n 1543914106227

Není veřejně přístupná?

Takže je oplocená včetně širokého ochranného pásma pod ní?

Do nástupního a výstupního prostoru má přístup pouze majitel pozemku?

0/0
7.3.2016 15:02

B21r26o37n18i89s68l55a17v 16G24a57b57r86y24š 6465854470

Ta lanovka mi připomíná..., nenatáčela tam v roce 1986 Věra Chytilová film "Vlčí bouda"? :-)

0/0
5.3.2016 13:04

M56a78r78t66i62n 64H70a25r73t20i51g 9469394742856

"Elektromotor se rozjede na první nastartování."

Dál už jsem neměl sílu číst... ;-D

+6/0
5.3.2016 10:46

P93a61v44e61l 94S93o34u28č33e26k 7704332557325

"Elektromotor se rozjede na první nastartování." Elektromotor snad funguje nebo nefunguje. Ještě jsem se nesetkal s elektromotorem, který by se rozjel na druhé nastartování...8-o

+7/0
5.3.2016 8:33

A10n77d90r65e42j 46O69l54e35k97s40a 3435941727201

Článek zajímavý, škoda těch technických nesmyslů, kterých je tam víc. Například ten kyvadlový systém "výtahu", který se prý liší od nějakého ještě zajímavějšího. Ach bože. Systém výtahu má protizávaží na společném laně přes horní kladku - lanáč. U lanovek se tomu říká kyvný provoz a jde o visutou lanovou dráhu. Příkladně lanovku na Ještěd. Výtah má kabinu jednu, lanovka toho principu vždy 2 kabiny, nebo plošiny, které se potkávají v půli cesty.

+5/0
5.3.2016 10:29

J28a22n 38S83t90o84d79o91l27a 7241310593550

Možná mysleli výtah = vrátek. Nastartování elektromotoru je fór toho pána a v článku to úmyslně nechali. Mně se to líbilo jako kontrast k tomu, kdyby musel v zimě nastartovat skůtr, auto nebo centrálu.

0/0
5.3.2016 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.