Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní lanovky v Krkonoších pomalu dosluhují, zbývá jich už jen pár

Nákladní zásobovací lanovky v Krkonoších ve velkém vznikaly po 2. světové válce. Nyní už dosluhují a je možné, že za několik let nebude sloužit ani jedna. Tradice „lanování“ sahá hluboko do minulosti, kdy se horalům o motorovém pohonu ani nezdálo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L83u32c38i37a45n 11P44a44p55a83z33i23a97n 5264277831105

Doufám, že nezahynou. Mají smysl i dnes.

+1/0
5.3.2016 22:47

J75i95ř73í 84E50r69b62e95n 1503144866237

"Elektromotor se rozjede na první nastartování" - jak se startuje elektromotor, prosím pěkně? Zatopí se mu pod kotlem? ;-D

0/0
5.3.2016 21:34
Foto

Z42b28y44n78ě45k 67M76e63l88i16c23h77a71r 9725507645209

dobrý... jen aby úředníci nepřišli s nějakým nesmyslem, který by je donutil se toho zbavit... :-(

+1/0
5.3.2016 13:39

J61i53ř17í 73E84r88b91e39n 1153424616757

No ono úplně stačí chtít dodržovat současné předpisy - například, aby provozovatelé veřejně přístupné (neoplocené, nezabezpečené) nákladní lanovky dodržovali aktuálně platné normy včetně revizí (ČSN 33 3570, ČSN 33 1500 a ČSN 33 2000-6) a prokázali tak, že jejich technické zařízení neohrožuje životy, zdraví a majetek ostatních občanů. Plus Zákon č. 266/1994 Sb. k tomu.

0/−1
5.3.2016 21:48

P41a94v96e56l 30M23a65r88e44š 6625585502309

To není veřejně přístupná lanovka.

A neslouží k přepravě osob, takže v případě nějaké nehody maximálně spadnou bágly do řeky.

0/0
6.3.2016 22:34

J21i68ř81í 94E23r76b29e96n 1843874596797

Není veřejně přístupná?

Takže je oplocená včetně širokého ochranného pásma pod ní?

Do nástupního a výstupního prostoru má přístup pouze majitel pozemku?

0/0
7.3.2016 15:02
Foto

B49r56o38n51i48s39l34a25v 86G56a21b26r30y51š 2592849741

Ta lanovka mi připomíná..., nenatáčela tam v roce 1986 Věra Chytilová film "Vlčí bouda"? :-)

0/0
5.3.2016 13:04

M74a98r94t66i52n 73H29a19r43t91i64g 9419774552166

"Elektromotor se rozjede na první nastartování."

Dál už jsem neměl sílu číst... ;-D

+6/0
5.3.2016 10:46

P46a76v80e65l 36S47o94u32č33e35k 7434632567645

"Elektromotor se rozjede na první nastartování." Elektromotor snad funguje nebo nefunguje. Ještě jsem se nesetkal s elektromotorem, který by se rozjel na druhé nastartování...8-o

+7/0
5.3.2016 8:33

A74n71d27r43e31j 19O88l64e23k95s81a 3185411147461

Článek zajímavý, škoda těch technických nesmyslů, kterých je tam víc. Například ten kyvadlový systém "výtahu", který se prý liší od nějakého ještě zajímavějšího. Ach bože. Systém výtahu má protizávaží na společném laně přes horní kladku - lanáč. U lanovek se tomu říká kyvný provoz a jde o visutou lanovou dráhu. Příkladně lanovku na Ještěd. Výtah má kabinu jednu, lanovka toho principu vždy 2 kabiny, nebo plošiny, které se potkávají v půli cesty.

+5/0
5.3.2016 10:29

J68a82n 18S10t15o79d53o69l93a 7571370793750

Možná mysleli výtah = vrátek. Nastartování elektromotoru je fór toho pána a v článku to úmyslně nechali. Mně se to líbilo jako kontrast k tomu, kdyby musel v zimě nastartovat skůtr, auto nebo centrálu.

0/0
5.3.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.