Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní lanovky v Krkonoších pomalu dosluhují, zbývá jich už jen pár

Nákladní zásobovací lanovky v Krkonoších ve velkém vznikaly po 2. světové válce. Nyní už dosluhují a je možné, že za několik let nebude sloužit ani jedna. Tradice „lanování“ sahá hluboko do minulosti, kdy se horalům o motorovém pohonu ani nezdálo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59u78c13i65a40n 80P28a16p13a58z38i19a65n 5354957911605

Doufám, že nezahynou. Mají smysl i dnes.

+1/0
5.3.2016 22:47

J64i56ř30í 62E20r41b14e27n 1223364326247

"Elektromotor se rozjede na první nastartování" - jak se startuje elektromotor, prosím pěkně? Zatopí se mu pod kotlem? ;-D

0/0
5.3.2016 21:34
Foto

Z10b55y46n27ě45k 46M81e36l94i29c51h18a37r 9955807395969

dobrý... jen aby úředníci nepřišli s nějakým nesmyslem, který by je donutil se toho zbavit... :-(

+1/0
5.3.2016 13:39

J97i71ř57í 22E35r31b74e38n 1393494466977

No ono úplně stačí chtít dodržovat současné předpisy - například, aby provozovatelé veřejně přístupné (neoplocené, nezabezpečené) nákladní lanovky dodržovali aktuálně platné normy včetně revizí (ČSN 33 3570, ČSN 33 1500 a ČSN 33 2000-6) a prokázali tak, že jejich technické zařízení neohrožuje životy, zdraví a majetek ostatních občanů. Plus Zákon č. 266/1994 Sb. k tomu.

0/−1
5.3.2016 21:48

P47a27v54e95l 91M13a12r91e91š 6305875232659

To není veřejně přístupná lanovka.

A neslouží k přepravě osob, takže v případě nějaké nehody maximálně spadnou bágly do řeky.

0/0
6.3.2016 22:34

J64i45ř14í 22E34r24b59e73n 1303234636737

Není veřejně přístupná?

Takže je oplocená včetně širokého ochranného pásma pod ní?

Do nástupního a výstupního prostoru má přístup pouze majitel pozemku?

0/0
7.3.2016 15:02
Foto

B11r73o33n70i88s15l96a45v 37G56a11b95r21y44š 2922789471

Ta lanovka mi připomíná..., nenatáčela tam v roce 1986 Věra Chytilová film "Vlčí bouda"? :-)

0/0
5.3.2016 13:04

M14a77r83t44i56n 69H84a69r25t14i34g 9859334272146

"Elektromotor se rozjede na první nastartování."

Dál už jsem neměl sílu číst... ;-D

+6/0
5.3.2016 10:46

P90a32v89e38l 77S30o13u24č90e76k 7374172447185

"Elektromotor se rozjede na první nastartování." Elektromotor snad funguje nebo nefunguje. Ještě jsem se nesetkal s elektromotorem, který by se rozjel na druhé nastartování...8-o

+7/0
5.3.2016 8:33

A11n89d31r80e36j 25O45l79e38k54s14a 3485111727111

Článek zajímavý, škoda těch technických nesmyslů, kterých je tam víc. Například ten kyvadlový systém "výtahu", který se prý liší od nějakého ještě zajímavějšího. Ach bože. Systém výtahu má protizávaží na společném laně přes horní kladku - lanáč. U lanovek se tomu říká kyvný provoz a jde o visutou lanovou dráhu. Příkladně lanovku na Ještěd. Výtah má kabinu jednu, lanovka toho principu vždy 2 kabiny, nebo plošiny, které se potkávají v půli cesty.

+5/0
5.3.2016 10:29

J72a58n 13S39t95o15d88o54l63a 7101260113630

Možná mysleli výtah = vrátek. Nastartování elektromotoru je fór toho pána a v článku to úmyslně nechali. Mně se to líbilo jako kontrast k tomu, kdyby musel v zimě nastartovat skůtr, auto nebo centrálu.

0/0
5.3.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.