Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát nekoordinuje stavby, po silnici na Polsko dělníci rozkopou i koleje

Nekonečné kolony na hlavním silničním tahu do Polska, které už dva týdny způsobuje oprava průtahu přes Holohlavy na Hradecku, od pondělí ještě zhoustnou. V úseku Hradec Králové - Jaroměř totiž začíná největší železniční výluka v kraji za uplynulých 20 let. Dopravní krize potrvá až do konce června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H32e91l36e28n58a 12Z24e47r59b67s10o21v19á 3373732656

Včera kolem 15. hodiny jsem přes Holohlavy jela. Docela mě překvapilo (i když vlastně nevím proč), že na stavbě byl klid, stroje odstavené. Vzhledem k vytíženosti silnice jsem čekala, že budou pracovat i neděli.

0/0
18.4.2016 12:39

S39t80a93n52i90s98l47a95v 10K27r80e90j84c76a78r 6897616523874

Přejme si, aby se neopakovala situace z minulých let. Výluka na trase Jaroměř - Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou - Poděbrady není první a ti co ji zažili vědí své!!!! Nevím jak se podaří nalézt schopné busáky jež nebudou bloudit a hledat zastávky a cestující. Rada cestujícím - pokud se vám bude zdát, že jedete jinam upozorněte řidiče. Není moc humorné, když cestující z odpolední směny se místo v Poděbradech octnou v Kolíně!!

0/0
14.4.2016 22:11

J22i36ř64í 45E83r11b76e49n 1913724696777

Dotčeným obyvatelům a dopravcům doporučuji pozeptat se na praxi lidí ze semilska, kteří si něco podobného užili vloni:

- několikaměsíční výluka na trati Stará Paka - Železný Brod kvůli důkladné modernizaci

- uzavřená souběžná silnice II/283 kvůli stavbě kanalizace v Košťálově

- uzavřená kolmá silnice II/286 z téhož důvodu

- uzavřená objízdná silnice II/292 kvůli opravě sesuvů do Jizery

- uzavřená poloobjízdná silnice II/293 kvůli renovaci průtahu Studencem

Všechna místní i dálková doprava tehdy najezdila desítky kilometrů hore dole kotárama buď po II/289 (20 km navíc), anebo po uzoulinké silnici III. třídy přes Tampli (15 km navíc, ale když se potkaly dva busy, musely se vyhýbat přes soukromé vjezdy k domům a byly tam okamžitě stametrové kolony), anebo se všelijak polními cestami proplétala k I/15 (40 až 50 km navíc).

+2/0
14.4.2016 21:02

S64t53a63n75i54s19l68a46v 22K63r62e61j28c30a30r 6947686683614

Skvadra adzura druhého největšího bus dopravce, se od minula dost změnila, ti jež tyto výluky měli v malíčku odešli do důchodu nebo jinam. Jistě tento dopravce se na této výluce bude podílet, přeji budte lepšími než soukromníci!!

0/0
14.4.2016 22:16

S24t19a20n91i74s54l13a25v 62K38r55e58j83c73a61r 6447176833104

Stará Paka - Železný Brod. Už semilskou sqadru nepamatuji. Ale na druhou stranu se kluků musím zastat. Výluka je vedena od stanice,zastavky k stanici,zastávce, v zájmu cestujících. A to, že pro podobné opravy nejsou většinou odpovídající náhradní trasy je většinou známé. Železniční doprava má tu výhodu, že většinou má svoje koleje sama pro sebe. Kdežto busáci se svými nejen Sorkami ale i Irisbusy se musí na komunikace vejít s ostatními účastníky silničního provozu, a mnohdy sobeckými a bezohlednými. Stejně jako nejde na Semilsku v době výluky a oprav na objízdné trasy přidat další jízdní pruh, jež by dvojkám dal příchut jedničky. Ano jsou to Ečkaři tak at ukáží svoji profesionalitu. Kéž by to platilo i o jiných profesích nejen těch šoférských.

0/0
14.4.2016 22:50

J38a96n87a 82P19a56n82k11o68v38á 2903171125794

Jak někdo může dovolit rozkopat hlavní tah na tak dlouhou dobu? Kdyby se pořádně máklo, tak se dá vše udělat za 14dní. Tady se někdo vyžívá v tom, že druzí mají problém!!!

+2/0
14.4.2016 20:38

J19i16ř26í 46E32r43b80e85n 1503174326137

Protože úředníci se bojí vybrat jiného než nejlevnějšího dodavatele. Co na tom, že pak stavba trvá půl roku namísto technicky zvládnutelných tří týdnů...

+1/−1
14.4.2016 20:53

R53o69b86e73r27t 14H42o39m23o12l39k44a 2570572662691

Ano, dalo by se jet ve třísměnném provozu nonstop. Daly by se minimalizovat technologické přestávky. Dalo by se rekonstruovat na nekolika frontách zároveň. Ale narazíte jednak na astronomickou cenu, což by spoustě lidí fakt nevonělo, ale taky na to, že nebude dost pracovních sil. A na kvalitě by se to taky podepsalo...

+2/0
15.4.2016 7:19

J13a85n 64S49l71o48v37í89k 3609747770928

A vadilo by to i lidem v okolí, kteří chtějí alespoň v noci mít trochu klidu od sbíječek apod.

+1/0
15.4.2016 7:30

J91i35ř26í 78E75r92b20e60n 1673874526507

Kolik lidí asi tak bydlí v okolí silnice II. třídy mezi poli?

Mimochodem já bych raději vydržel třítýdenní nonstop práci okolo domu, než tříměsíční rozkopané martýrium s nočním klidem. A ony ty stavební stroje s výjimkou bourání zas takový kravál nedělají.

0/0
15.4.2016 12:31

J10a79n 76S64l46o38v72í14k 3389487550368

Jistě, v polích by to třeba šlo, jenže ta silnice nejsou mnohdy tak daleko, aby to odtud nebylo slyšet. A v noci je to slyšet mnohem víc. A nejde jen o hluk, ale i vibrace, prašnost, zásobování stavby, řvaní dělníků :-). Samozřejmě záleží na typu prováděných prací. Jestli se jedná jen o výměnu koberce anebo kompletní rekonstrukci komunikace včetně odvodnění, nových propustků, kabeláže.

0/0
15.4.2016 13:55

J14i91ř67í 95E22r29b13e24n 1273764886507

Zařadil jste se mezi ty, kdož vymýšlejí, proč by to nešlo :-/

Pracovních sil je dost, pokud jim dáte solidní mzdu - a on ten třísměnný provoz není o moc dražší než jednosměnný. Příplatky za noc a víkendy vyjdou levněji, než technologické prodlevy kvůli nahřívání, uklízení a přepravě techniky - to je totiž každodenní ztráta až 2 hodin techonolgického času, kdy ty mašiny mohly pracovat. Něco o tom z praxe vím.

Technologické prodlevy jsou dány normami - a norma je technické optimum. V dpbě zrání betonu nemusíte stát okolo a smutně koukat, ale dají se dělat další práce, třeba na terénu aj.

Na leasingové splátky za stavební techniku se při plném vytížení strojů taky vydělává mnohem snáz.

Když firma zvládne zakázku za čtvrtinový čas, znamená to, že může stihnout čtyřikrát víc zakázek, vydělat čtyřikrát víc a splatit úvěry za techniku čtyřikrát rychleji.

A o kvalitě už vůbec nemluvte - chete snad tvrdit, že německé či rakouské silnice a železnice jsou méně kvalitní než české?

+1/0
15.4.2016 12:29

R63o12b53e96r81t 88H76o20m59o47l70k95a 2540272392911

Naopak, jsem spíš příznivce stavby nonstop. Ale zároveň jsem realista. U nás by to prostě nefungovalo. Podívejte se na kvalitu ve vámi jmenovaných zemích a u nás. Nejsem z praxe, je to jen můj předpoklad, že to 3provoz vyjde dráž. Pokud ne, tak pak nechápu, proč to není standard...

+1/0
15.4.2016 12:33

S86t34a52n91i55s49l24a38v 64K46r55e38j48c96a23r 6947866193684

Nu před pár lety jste ale podobně dlouhou výluku už zažily!!Skupina dvou až tří busů, v závěsu pendlovala mezi Jaroměří - Poděbrady déle jak dva měsíce. Nejsem odborníkem na dobu oprav, ale spíše by mne zajímala kvalita odvedené práce, když na stejný úsek se výluka po pár letech vrací!!

0/0
14.4.2016 22:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.