Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výlukové autobusy brzdí oprava silnice, lidem v Hradci ujíždějí vlaky

Lidé, kteří ráno cestují vlakem do Hradce Králové nebo Prahy z Trutnova či Jaroměře, musí až do 2. srpna vstávat alespoň o hodinu dříve. Kvůli výluce na trati mezi Jaroměří a Hradcem je v úseku nasazena náhradní autobusová doprava, ale tu zdržuje ještě oprava silnice. Hněv cestujících odnášejí průvodčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a88r94t82i85n 32K88a71d18l51e57c 5851645183824

áno, to je jako vždycky, kopejte do průvodčích, nebo rovnou řidičů, který za nic nemůžou. Proč jsou lidi takový dementi. To je jako když jsem jel ráno prvnim trolejbusem, mrzlo, bylo vlhko, a prostě to nejelo. Co si ten řidič musel poslechnout, protože to lidi nestihnou do práce, to bylo neskutečný. Rv

0/0
23.4.2016 13:24

J34a61n 94S60l37o56v16í25k 3299797630868

Hlavním viníkem je stát, že ještě stále nepostavil dálnici do Jaroměře. To pak klidně mohla být výluka i oprava silnice a nikomu by to vůbec nevadilo.

0/0
19.4.2016 13:11

V74l10a45d98i69m82í98r 87F96i13b97i37g56e56r 5844941521714

Jo začátek výstavby D11 se odkládá minimálně o 2 roky. Nebyli schopní začít aspoň papírově před koncem 2015 a letos už to nejde protože EIA neprošla. Kdyby aspoň 1 úsek začali stavět bez dotací zas by to o tolik dražší nebylo a něco se pohlo.

0/0
20.4.2016 7:03

J78a95n 56S34l36o21v57í46k 3219877140818

Úsek z HK do Smiřic je problém, vždyť má přesně už 20 let starou EIA, to si nemůžeme myslet, že nám taková neschopnost v EU projde. Ale úsek Smiřice-Jaroměř má EIA z r. 2003, tedy již podle nové normy a to by projít mělo. Jenže co to je za úsek, víceméně jen západní obchvat Jaroměře, na který však musí navazovat severní, jinak je k ničemu.

0/0
20.4.2016 9:12

J79i63ř16í 68H11o95v18o16r58k25a 8807196942375

průšvih je, že EIA z roku 2003 je v podstatě podle norem roku 1992. Norma odpovídající požadavkům EU byla schválena až 2014-5!!

0/0
20.4.2016 16:00

J58a95n 33S80l10o30v29í75k 3179837890288

Takže i to je špatně. Ani tu nemohu napsat, co si o nich myslím ;-€

0/0
21.4.2016 8:50

V74l18a86d22i46m86í98r 92F30i28b73i50g87e83r 5974441651304

Já a spousty dalších si myslí to samé co vy. Ale pro zachování dukátů to tu nepíšeme.

0/0
21.4.2016 9:49

V79l74a25d40i83m98í50r 87F17i14b60i59g86e97r 5834201771424

S totální neschopností souhlasím, co to sleduji cca 10 let, tak politici jen kecají, jak je potřeba dálnici dostavět a jak pro to dělají první poslední a výsledek známe všichni.

Orgoníková byla v nějaké komisi pro stavbu dálnice to bylo něco. Jednou nám rozdávala asi 6 let staré brožury o D11, kdy už měla být stavba v plném proudu.

Každý rád uvěří, že se už začne stavět.

20 let stará EIA a stále nemají 100% pozemků alespoň dle informační brožury.

0/0
21.4.2016 9:47
Foto

M96i70c13h44a32l 95W43e37r76d58a39n 1217464318419

;-D;-D;-D Co chcete- Času dost!!

0/−3
19.4.2016 10:33
Foto

M51a63r20t52i59n 77P12i22š94t97o91r88a 8698688856529

Podle mě by se ani nikdo neměl snažit to koordinovat. Je to náklad navíc, který se málokdy vyplatí. Prostě nárok na jízdu v předem známém čase není. Dokonce ani na jízdu samou.

0/0
18.4.2016 22:24

L14u72k30á11š 67Č58i75p40e92r44a 4493718726384

Proto jsem usoudil za rozumné zůstat na koleji a vyhnout se těmhle šílenostem. Dopravní část krajského úřadu tohle těžce nezvládla. Rozkopat hlavní tah do Polska z Hradce a hlavní trať která spojuje Náchodský, Trutnovský a Hradecký okres.

+1/−1
18.4.2016 18:26

M76i91r23o38s55l55a29v 10P34a81v29l67í90č48e33k 7133540665184

Podstatně toho nevzládla víc :/

0/0
19.4.2016 6:15

D72u86š17a73n 10P39i83š15i 8433221660429

Není nad koordinaci, zároveň opravovat komunikaci železniční trať.

+2/−1
18.4.2016 17:49

J62i50ř31í 68E24r95b55e40n 1393964836717

Asi si vzali příklad z Libereckého kraje vloni...

Příklad 1: zároveň rozkopané tři ze čtyř spojnic dvou největších měst, tj. Liberce a Jablonce - silnice I/14 přes Vratislavice, souběžná tramvajová trať i souběžná železniční trať. Mohlo se jezdit jen po klikaté druhotřídce přes Rýnovice nebo po placené dálnici přes Rádlo. Asi jako kdyby mezi Hradcem a Pardubicemi najednou zrušili železnici, polovinu autobusů a dvě ze tří spojovacích silnic.

Příklad 2: výluka na železnici do Staré Paky a zároveň rozkopané objízdné trasy(stavba kanalizace v Košťálově, rekonstrukce průtahu Studencem, oprava sesuvů na pojizerské druhotřídce).

Krajské dopravní exprdy by někdy chtělo posadit za volant a nechat je brázdit regionem - po úzkých hrbolatých objezdových třetitřídkách, s padesátkou naštvaných cestujících za sebou a s nutností se neustále vyhýbat ostatním autobusům, náklaďákům, stavební technice atd. ;-€

0/0
18.4.2016 22:06

V94l28a47d89i84m90í68r 40F93i14b64i65g89e83r 5494371251704

Vloni to bylo ještě výživnější. Byla výluka na trati, opravovali silnici u Trotiny a ještě jednu silnici kudy se jezdí na HK a jednu ulici kudy se z Jaroměře vyjíždělo(3 trasa) takže výborný. Kdyby ty opravy alespoň za něco stály ale je to jen flekování takže na nic. Ať opravují pořádně nebo ať neopravují vůbec;-€

0/0
20.4.2016 7:06

H23a66n22a 24U85l15r50y27c64h88o58v20á 9760423888328

Jestliže autobus vyjede z Jaroměře od nádraží v 7:42, tak vlak odjíždějící z HK v 8:09 nemůže stihnout ani v normálním provozu bez rozkopaných Holohlav a s tím nutnou objížďkou. Když budu počítat hodně málo 5 minut na přestup v HK z busu do vlaku, tak má na jízdu zhruba 22 minut na 20 km.

+3/0
18.4.2016 17:14

M12i14r21o46s25l57a30v 97P12a67v45l65í13č34e21k 7163120235354

Tak v 7:42 to jede schválně kvůli přípoji od trutnova. A pokud ten bus nebude hodně zpožděný tak by přípoj na prahu měl čekat - i když realita je občas jiná. Pokud jedete jen z jaroměře tak je dobré jet o spoj dříve pokud to jde. Jo a pokud jedete do prahy tak můžete jet přes pardubice bez doplatku za kilometry navíc.

0/0
19.4.2016 6:24

M69i14l82o13š 60D83v44o73ř14á51k 8455927876321

pamatuju si to loni obracene - jeli jsme v létě na výlet směrem Praha - Pardubice, tam přestup na rychlík směr Hradec - Jaroměř - Nová Paka - Liberec.

O výluce mezi Pardubicemi a Hradcem jsme se dozvěděli až ráno - no nic, houby zle. Před pardubickým nádražím byly tři busy (jeden osobák, obsluhující i Rosice nad Labem, dva rychlíky jedoucí přímo do Hradce).

Jednak z nezjistitelných důvodů odjel osobní bus na čas, kdežto my s rychlíkovým s asi desetiminutovým zpožděním oproti výlukovému JŘ.

Říkáme si, že když jsme dorazili před hradecký hlavák (také s určitým šíbrováním ke správné zastávce - navíc prakticky ta nejdál od staniční budovy), tak jsme čekali, že je plánován i nějaký čas na přestup lidí. No radši jsme to vzali s kolegy klusem, doběhli to na první nástupiště do motorového rychlíku na Liberec, za námi se zavřely dveře a odjezd.

Nedali lidem ani ty dvě - tři minuty na přestup..

Takže si tam nedělám iluze, jak to mají zorganizované teď...

+1/−1
18.4.2016 13:07

M10i61l47o33š 14D34v97o18ř91á26k 8835477146601

mám to vlastně i zdokumentované :- )

http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Velikonocni_vlakovylet_-_nezavislou_trakci_do_Saska_a_na_Sluknovsko_-_duben_2015/#20150406_085202.jpg

0/0
18.4.2016 13:15

P60e64t46r 13N74e29c63h61a96n31i17c84k40ý 7233566938600

Do Prahy jedině přes Pardubice, píše se to všude. Měl by i průvodčí před autobusem ty cestující instruovat, stejně jako hlasná trouba na nádraží. Akorát cesta do Chlumce, Poděbrad, Nymburka, nedejbože Bydžova, Křince nebo Městce chce opravdu kombinatoriku.

+2/0
18.4.2016 12:49

R31o51b77e79r33t 59H68o78m18o11l71k95a 2900862762451

O výluce se ví několik měsíců předem, takže babča ať nekecá. Spíš ale nechápu, kdo plánuje ten výlukový jízdní řád. To, že autobus má přijet v 8:09 a vlak odjíždí v 8:09 beru jako hodně špatný vtip. To je snad samozřejmé, že nevyjede načas. A to, že nabere zpoždění cestou se taky předpokládalo už 14 dní předem. Proč tam nenechali alespoň 10 minut?!?!?!?

0/0
18.4.2016 12:33

P40e22t52r 86N98e88c22h13a46n98i49c12k96ý 7483666938440

Tyhle výlukové řády taky nechápu. Pamatuju jeden, podle kterého vlak z Přelouče do Pardubic měl jet dvě minuty. Když něco namítnu, tak se dozvím, že to pak nevychází do grafikonu a blabla. Prostě se to někomu nechce kreslit a promýšlet, tak to udělají stylem "aby to vyšlo na papíře" a pak se to operativně posouvá, křižuje a zdržuje podle situace jak se to zrovna stihne.

0/0
18.4.2016 12:47
Foto

B32r33o26n61i81s79l40a85v 44G95a20b61r89y11š 2392309181

Přitom tyhle záležitosti se probírají u nás na dopravce. Asi ty výlukové jízdní řády dělal někdo, kdo tomu buď nerozumí, nechodil na přednášky, je mu to prostě jedno, nebo nechodil na naši školu. ;-D

0/0
18.4.2016 14:40

P94e82t44r 50N73e31c62h64a76n86i60c28k75ý 7213626148110

Tipuju kombinaci nerozumí a je mu to prostě jedno ;-D Opravdu ty velké výluky jdou vymyslet mnohem zajímavěji i zavedením nových linek pro lidi, kteří ztratí přípoje.

0/0
18.4.2016 15:35

J55i64ř52í 28H77o39v71o55r23k54a 8267916832185

Teorie je hezká věc. Praxe už je odlišná. Zejména, když se "bojuje" s přidělenými prostředky (lidské, technické i finanční). To se to "maluje", když nejsou omezení....

P.S. - také absolvent dopravní fakulty

+1/0
18.4.2016 16:29
Foto

B48r71o76n39i71s21l10a80v 59G94a98b27r13y53š 2342259291

V tom případě pak není problém stanovit tyto podmínky při zadání, ne? Jedna věc je vypočítat, kolik bychom čeho potřebovali při nastalé situaci, a druhá věc, jaký by byl nejlepší výsledek s těmito přidělenými prostředky.

Ale obecně: abych byl upřímný, nevím, proč by se měly přepisovat učebnice jen proto, že praxi křiví nějaký sobecký politik, nedůsledně připravené a zmrzačené projekty, odfláknutá údržba a lidé, jejichž práce je v oblasti dopravy nebaví a dávají to na sobě zatraceně znát zmršením jízdního řádu a celkové koncepce dopravy. Cílem přece je se tomu ideálu co nejvíce přiblížit, pokud jej nelze dosáhnout zcela.

0/−1
18.4.2016 16:39

J97i98ř85í 98H82o65v65o75r14k14a 8787276172175

Klasická situace - ČD vysoutěží dopravce na základě předpokládaných tras. Je tedy dáno, kolik vozidel bude využito. Pak přijde ŘSD/SÚS, že na klíčové komunikaci bude uzavírka/omezení. A rázem nic neplatí - z plánované výluky je cár papíru. Je potřeba více vozidel, více personálu a naplánované časy dojezdů neplatí.

Pokud se dráhaři zeptají silničářů dopředu, je jim sděleno, že někdy uzavírka bude, že nemají doposud hotový projekt/soutěž na dodavatele. Dráhy ale potřebují s předstihem vysoutěžit busy... Grafikonisti se tedy dostávají do těžkého dilematu - kreslit od stolu s velkým počtem neznámých, nebo čekat až se silničářům uráčí sdělovat termíny. Bohužel silničáři vidí jen to svoje a mají ideu, že týden na přípravu uzavírky stačí. To je však s rozporu s vyhláškou 122/2014, kdy musí být jízdní řády postoupeny nejpozději 15 dní před začátkem platnosti do celostátního informačního systému (CIS). Na drážní výluku - NAD delší jak 45 dní je nutné vydat licence - správní lhůty jsou minimálně 30 dní. Soutěž na dopravce NAD také minimálně 30, kdy dopravce zpracovává nabídkovou cenu. To jsme miniálně na 2,5 měsíci před zahájením výluky, kdy musí být hotové materiály - výlukový jízdní řád.

Musím říci, že zpracování NAD je zde na slušné úrovni. Samozřejmě, že drobnosti, které nevyhovují jednotlivcům se objeví vždy. Bohužel v našem státě, kde je mizivá snaha posuzovat věci komplexně asi více nelze udělat. Další problém je ovčí efekt. Změní se organizace - a půlka lidí jede ze zvyku postaru, ač informace zazněly. Nebo se cestující o dění kolem sebe nezajímají a změnu zjistí v době, kdy je pro ně pozdě... Pak se můžou zlobit jen na sebe.

+1/0
18.4.2016 17:43
Foto

B48r83o12n52i79s14l44a32v 41G88a55b82r92y33š 2782229681

No vždyť to říkám - zmršená koncepce a neschopnost se domluvit. Pořád je to v lidech. Prostě nemá smysl předělávat teorii jen proto, že se někomu nechce. To není důvod, to je výmluva.

Jinak s uvedeným máte samozřejmě pravdu. Tak to bohužel funguje, ale už nikdo nechápe, že je to špatně a že by to mohlo fungovat líp. Platí to obecně, nejspíš nejsou schopni o věci lépe přemýšlet (stejně jako představitelé města Jirkova o trolejbusech). O cestující veřejnosti se ani nezmiňuju. Někteří lidé jsou nevděčné mrchy, které nechápou souvislosti, chtějí si vymlátit vztek a seřvou prvního zaměstnance, kterého potkají. Třeba nedávno, jednou v neděli večer, když pod náš vlak skočil člověk u Kolína. Zastavili jsme v "Kolín zastávka" a průvodčí řekla, že máme nehodu a že se dál nepojede, že NAD dorazí za dlouho a pokud chceme, můžeme pěšky dojít do stanice Kolín. Někteří to pochopili, jiní ne a začali se vztekat a vzývat Jančuru, že jemu by se to nestalo a jako Superman by okamžitě přispěchal na pomoc.

0/0
18.4.2016 18:47

V12l87a38d96i93m84í31r 48F87i21b73i95g16e94r 5124411861904

O výluce se moc neví. Koukal jsem v Jaroměři na nádraží a na nástěnce s výlukami byly jen ta aktuální, ale ta co má být ta tam nebyla. Vědělo se o tom tak z doslechu ale oficiální informace se hledají těžko. Také by mne zajímalo jak dlouho, kdy a kde se budou opravovat silnice v našem okolí, ale bohužel informace jsou jen o aktuálních, ale co bude třeba za pár dní to se dovím až když přijedu k omezení.:-(

0/0
20.4.2016 7:35

R77o28b50e81r45t 25H63o75m54o20l37k81a 2710512342911

Nevím, třeba tady: http://www.silnicniuzavirky.cz/typ-planovane-uzavirky/

0/0
20.4.2016 8:35

V19l25a28d77i50m89í27r 30F40i25b33i58g45e81r 5604801611454

Něco tam je ale pro Hradec králové je plánované nejnovější 18.4. ale mě by zajímalo co jak bude do konce roku a to tam není. A nejlépe by to bylo na mapě.

0/0
21.4.2016 9:40

A87n43t50o60n16í92n 81N39o18v76á38k 7601387110537

Záleží jak se kdo zajímá o dění kolem sebe, já o té výluce vím cca půl roku.

0/0
20.4.2016 12:05

V80l13a91d25i67m22í37r 37F33i61b15i98g40e26r 5184371751104

Já o ní také vím, ale že by to bylo někde vyvěšené přímo na nádraží nebo stránkách ČD to ne.

0/0
21.4.2016 9:50

A20n16t46o57n68í64n 22N84o68v59á18k 7521117640937

ČD mají na webu stránku http://www.cd.cz/omezeniprovozu kde jsou vidět všechny plánované výluky na 14 dní dopředu, samozřejmě včetně detailních informací a výlukového JŘ.

Pokud se na webu ČD registrujete můžete si v profilu nastavit zasílání informací o výlukách mailem, lze si vybrat kraje nebo jednotlivé tratě. Info pak chodí buď každý večer na následující den nebo ve Středu na následující týden.

Nějak mě nenapadá co víc ještě chtít.

0/0
21.4.2016 9:59

J56i91ř10í 57H87o45v77o74r16k22a 8377546872815

Nemůžu si pomoci - kvůli očekávaným problémům u Holohlav bylo na výluku vyhlášeno opatření o jízdě přes Pardubice bez doplatku. Cestující na Prahu tedy měli nasednout do autobusů do Pardubic a dojet tam. Z Pardubic na Prahu to jezdí maximálně každých 30 minut, spíše častěji. Navíc Praha-Pardubice = cca 60 minut. Jaroměř-Pardubice = cca 50 minut busem.

+6/0
18.4.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.