Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výlukové autobusy brzdí oprava silnice, lidem v Hradci ujíždějí vlaky

Lidé, kteří ráno cestují vlakem do Hradce Králové nebo Prahy z Trutnova či Jaroměře, musí až do 2. srpna vstávat alespoň o hodinu dříve. Kvůli výluce na trati mezi Jaroměří a Hradcem je v úseku nasazena náhradní autobusová doprava, ale tu zdržuje ještě oprava silnice. Hněv cestujících odnášejí průvodčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a15r84t79i60n 66K64a29d37l94e56c 5891115913924

áno, to je jako vždycky, kopejte do průvodčích, nebo rovnou řidičů, který za nic nemůžou. Proč jsou lidi takový dementi. To je jako když jsem jel ráno prvnim trolejbusem, mrzlo, bylo vlhko, a prostě to nejelo. Co si ten řidič musel poslechnout, protože to lidi nestihnou do práce, to bylo neskutečný. Rv

0/0
23.4.2016 13:24

J35a98n 84S21l54o89v36í21k 3419677170798

Hlavním viníkem je stát, že ještě stále nepostavil dálnici do Jaroměře. To pak klidně mohla být výluka i oprava silnice a nikomu by to vůbec nevadilo.

0/0
19.4.2016 13:11

V74l64a67d74i40m35í22r 43F90i26b23i23g90e75r 5284461501594

Jo začátek výstavby D11 se odkládá minimálně o 2 roky. Nebyli schopní začít aspoň papírově před koncem 2015 a letos už to nejde protože EIA neprošla. Kdyby aspoň 1 úsek začali stavět bez dotací zas by to o tolik dražší nebylo a něco se pohlo.

0/0
20.4.2016 7:03

J86a93n 11S17l31o96v59í55k 3859757390938

Úsek z HK do Smiřic je problém, vždyť má přesně už 20 let starou EIA, to si nemůžeme myslet, že nám taková neschopnost v EU projde. Ale úsek Smiřice-Jaroměř má EIA z r. 2003, tedy již podle nové normy a to by projít mělo. Jenže co to je za úsek, víceméně jen západní obchvat Jaroměře, na který však musí navazovat severní, jinak je k ničemu.

0/0
20.4.2016 9:12

J53i21ř52í 86H89o63v68o29r26k64a 8877576112195

průšvih je, že EIA z roku 2003 je v podstatě podle norem roku 1992. Norma odpovídající požadavkům EU byla schválena až 2014-5!!

0/0
20.4.2016 16:00

J84a70n 30S78l71o88v69í81k 3799237780678

Takže i to je špatně. Ani tu nemohu napsat, co si o nich myslím ;-€

0/0
21.4.2016 8:50

V42l69a25d83i48m46í14r 96F72i12b69i14g85e64r 5774311421324

Já a spousty dalších si myslí to samé co vy. Ale pro zachování dukátů to tu nepíšeme.

0/0
21.4.2016 9:49

V15l52a16d22i21m87í35r 16F14i49b33i70g40e39r 5174311301974

S totální neschopností souhlasím, co to sleduji cca 10 let, tak politici jen kecají, jak je potřeba dálnici dostavět a jak pro to dělají první poslední a výsledek známe všichni.

Orgoníková byla v nějaké komisi pro stavbu dálnice to bylo něco. Jednou nám rozdávala asi 6 let staré brožury o D11, kdy už měla být stavba v plném proudu.

Každý rád uvěří, že se už začne stavět.

20 let stará EIA a stále nemají 100% pozemků alespoň dle informační brožury.

0/0
21.4.2016 9:47
Foto

M14i41c25h51a53l 13W46e82r10d25a92n 1167214488489

;-D;-D;-D Co chcete- Času dost!!

0/−3
19.4.2016 10:33
Foto

M12a75r37t86i19n 23P96i37š84t32o82r31a 8818708116499

Podle mě by se ani nikdo neměl snažit to koordinovat. Je to náklad navíc, který se málokdy vyplatí. Prostě nárok na jízdu v předem známém čase není. Dokonce ani na jízdu samou.

0/0
18.4.2016 22:24

L76u82k83á18š 88Č40i44p22e69r29a 4383728426314

Proto jsem usoudil za rozumné zůstat na koleji a vyhnout se těmhle šílenostem. Dopravní část krajského úřadu tohle těžce nezvládla. Rozkopat hlavní tah do Polska z Hradce a hlavní trať která spojuje Náchodský, Trutnovský a Hradecký okres.

+1/−1
18.4.2016 18:26

M47i50r53o36s58l53a30v 49P48a28v44l36í87č78e87k 7193230925424

Podstatně toho nevzládla víc :/

0/0
19.4.2016 6:15

D38u49š27a32n 54P19i71š40i 8253271880839

Není nad koordinaci, zároveň opravovat komunikaci železniční trať.

+2/−1
18.4.2016 17:49

J34i94ř62í 83E41r76b54e21n 1563284376437

Asi si vzali příklad z Libereckého kraje vloni...

Příklad 1: zároveň rozkopané tři ze čtyř spojnic dvou největších měst, tj. Liberce a Jablonce - silnice I/14 přes Vratislavice, souběžná tramvajová trať i souběžná železniční trať. Mohlo se jezdit jen po klikaté druhotřídce přes Rýnovice nebo po placené dálnici přes Rádlo. Asi jako kdyby mezi Hradcem a Pardubicemi najednou zrušili železnici, polovinu autobusů a dvě ze tří spojovacích silnic.

Příklad 2: výluka na železnici do Staré Paky a zároveň rozkopané objízdné trasy(stavba kanalizace v Košťálově, rekonstrukce průtahu Studencem, oprava sesuvů na pojizerské druhotřídce).

Krajské dopravní exprdy by někdy chtělo posadit za volant a nechat je brázdit regionem - po úzkých hrbolatých objezdových třetitřídkách, s padesátkou naštvaných cestujících za sebou a s nutností se neustále vyhýbat ostatním autobusům, náklaďákům, stavební technice atd. ;-€

0/0
18.4.2016 22:06

V65l73a61d52i65m34í59r 15F45i39b13i81g29e28r 5974261851224

Vloni to bylo ještě výživnější. Byla výluka na trati, opravovali silnici u Trotiny a ještě jednu silnici kudy se jezdí na HK a jednu ulici kudy se z Jaroměře vyjíždělo(3 trasa) takže výborný. Kdyby ty opravy alespoň za něco stály ale je to jen flekování takže na nic. Ať opravují pořádně nebo ať neopravují vůbec;-€

0/0
20.4.2016 7:06

H14a31n58a 43U20l40r34y93c55h42o67v80á 9840203218838

Jestliže autobus vyjede z Jaroměře od nádraží v 7:42, tak vlak odjíždějící z HK v 8:09 nemůže stihnout ani v normálním provozu bez rozkopaných Holohlav a s tím nutnou objížďkou. Když budu počítat hodně málo 5 minut na přestup v HK z busu do vlaku, tak má na jízdu zhruba 22 minut na 20 km.

+3/0
18.4.2016 17:14

M66i80r56o29s74l90a67v 83P48a93v91l80í64č23e77k 7383340445244

Tak v 7:42 to jede schválně kvůli přípoji od trutnova. A pokud ten bus nebude hodně zpožděný tak by přípoj na prahu měl čekat - i když realita je občas jiná. Pokud jedete jen z jaroměře tak je dobré jet o spoj dříve pokud to jde. Jo a pokud jedete do prahy tak můžete jet přes pardubice bez doplatku za kilometry navíc.

0/0
19.4.2016 6:24

M15i84l31o62š 31D27v71o77ř27á46k 8635547926691

pamatuju si to loni obracene - jeli jsme v létě na výlet směrem Praha - Pardubice, tam přestup na rychlík směr Hradec - Jaroměř - Nová Paka - Liberec.

O výluce mezi Pardubicemi a Hradcem jsme se dozvěděli až ráno - no nic, houby zle. Před pardubickým nádražím byly tři busy (jeden osobák, obsluhující i Rosice nad Labem, dva rychlíky jedoucí přímo do Hradce).

Jednak z nezjistitelných důvodů odjel osobní bus na čas, kdežto my s rychlíkovým s asi desetiminutovým zpožděním oproti výlukovému JŘ.

Říkáme si, že když jsme dorazili před hradecký hlavák (také s určitým šíbrováním ke správné zastávce - navíc prakticky ta nejdál od staniční budovy), tak jsme čekali, že je plánován i nějaký čas na přestup lidí. No radši jsme to vzali s kolegy klusem, doběhli to na první nástupiště do motorového rychlíku na Liberec, za námi se zavřely dveře a odjezd.

Nedali lidem ani ty dvě - tři minuty na přestup..

Takže si tam nedělám iluze, jak to mají zorganizované teď...

+1/−1
18.4.2016 13:07

M45i61l27o69š 66D46v22o63ř74á94k 8265487526381

mám to vlastně i zdokumentované :- )

http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Velikonocni_vlakovylet_-_nezavislou_trakci_do_Saska_a_na_Sluknovsko_-_duben_2015/#20150406_085202.jpg

0/0
18.4.2016 13:15

P42e63t39r 55N49e94c16h97a44n27i35c11k13ý 7233496468830

Do Prahy jedině přes Pardubice, píše se to všude. Měl by i průvodčí před autobusem ty cestující instruovat, stejně jako hlasná trouba na nádraží. Akorát cesta do Chlumce, Poděbrad, Nymburka, nedejbože Bydžova, Křince nebo Městce chce opravdu kombinatoriku.

+2/0
18.4.2016 12:49

R48o97b21e29r61t 60H67o67m96o11l51k19a 2360462812741

O výluce se ví několik měsíců předem, takže babča ať nekecá. Spíš ale nechápu, kdo plánuje ten výlukový jízdní řád. To, že autobus má přijet v 8:09 a vlak odjíždí v 8:09 beru jako hodně špatný vtip. To je snad samozřejmé, že nevyjede načas. A to, že nabere zpoždění cestou se taky předpokládalo už 14 dní předem. Proč tam nenechali alespoň 10 minut?!?!?!?

0/0
18.4.2016 12:33

P42e45t62r 16N18e14c96h63a46n26i98c43k64ý 7433986238380

Tyhle výlukové řády taky nechápu. Pamatuju jeden, podle kterého vlak z Přelouče do Pardubic měl jet dvě minuty. Když něco namítnu, tak se dozvím, že to pak nevychází do grafikonu a blabla. Prostě se to někomu nechce kreslit a promýšlet, tak to udělají stylem "aby to vyšlo na papíře" a pak se to operativně posouvá, křižuje a zdržuje podle situace jak se to zrovna stihne.

0/0
18.4.2016 12:47
Foto

B21r76o50n41i19s80l13a71v 87G52a93b64r87y18š 2792539361

Přitom tyhle záležitosti se probírají u nás na dopravce. Asi ty výlukové jízdní řády dělal někdo, kdo tomu buď nerozumí, nechodil na přednášky, je mu to prostě jedno, nebo nechodil na naši školu. ;-D

0/0
18.4.2016 14:40

P69e76t85r 39N74e44c11h56a82n44i60c34k12ý 7633116378800

Tipuju kombinaci nerozumí a je mu to prostě jedno ;-D Opravdu ty velké výluky jdou vymyslet mnohem zajímavěji i zavedením nových linek pro lidi, kteří ztratí přípoje.

0/0
18.4.2016 15:35

J24i69ř40í 43H33o64v59o44r30k61a 8137986572175

Teorie je hezká věc. Praxe už je odlišná. Zejména, když se "bojuje" s přidělenými prostředky (lidské, technické i finanční). To se to "maluje", když nejsou omezení....

P.S. - také absolvent dopravní fakulty

+1/0
18.4.2016 16:29
Foto

B29r89o38n73i31s36l98a45v 42G49a83b35r45y51š 2462849881

V tom případě pak není problém stanovit tyto podmínky při zadání, ne? Jedna věc je vypočítat, kolik bychom čeho potřebovali při nastalé situaci, a druhá věc, jaký by byl nejlepší výsledek s těmito přidělenými prostředky.

Ale obecně: abych byl upřímný, nevím, proč by se měly přepisovat učebnice jen proto, že praxi křiví nějaký sobecký politik, nedůsledně připravené a zmrzačené projekty, odfláknutá údržba a lidé, jejichž práce je v oblasti dopravy nebaví a dávají to na sobě zatraceně znát zmršením jízdního řádu a celkové koncepce dopravy. Cílem přece je se tomu ideálu co nejvíce přiblížit, pokud jej nelze dosáhnout zcela.

0/−1
18.4.2016 16:39

J91i36ř17í 92H20o22v91o46r22k35a 8937546812975

Klasická situace - ČD vysoutěží dopravce na základě předpokládaných tras. Je tedy dáno, kolik vozidel bude využito. Pak přijde ŘSD/SÚS, že na klíčové komunikaci bude uzavírka/omezení. A rázem nic neplatí - z plánované výluky je cár papíru. Je potřeba více vozidel, více personálu a naplánované časy dojezdů neplatí.

Pokud se dráhaři zeptají silničářů dopředu, je jim sděleno, že někdy uzavírka bude, že nemají doposud hotový projekt/soutěž na dodavatele. Dráhy ale potřebují s předstihem vysoutěžit busy... Grafikonisti se tedy dostávají do těžkého dilematu - kreslit od stolu s velkým počtem neznámých, nebo čekat až se silničářům uráčí sdělovat termíny. Bohužel silničáři vidí jen to svoje a mají ideu, že týden na přípravu uzavírky stačí. To je však s rozporu s vyhláškou 122/2014, kdy musí být jízdní řády postoupeny nejpozději 15 dní před začátkem platnosti do celostátního informačního systému (CIS). Na drážní výluku - NAD delší jak 45 dní je nutné vydat licence - správní lhůty jsou minimálně 30 dní. Soutěž na dopravce NAD také minimálně 30, kdy dopravce zpracovává nabídkovou cenu. To jsme miniálně na 2,5 měsíci před zahájením výluky, kdy musí být hotové materiály - výlukový jízdní řád.

Musím říci, že zpracování NAD je zde na slušné úrovni. Samozřejmě, že drobnosti, které nevyhovují jednotlivcům se objeví vždy. Bohužel v našem státě, kde je mizivá snaha posuzovat věci komplexně asi více nelze udělat. Další problém je ovčí efekt. Změní se organizace - a půlka lidí jede ze zvyku postaru, ač informace zazněly. Nebo se cestující o dění kolem sebe nezajímají a změnu zjistí v době, kdy je pro ně pozdě... Pak se můžou zlobit jen na sebe.

+1/0
18.4.2016 17:43
Foto

B57r34o37n41i44s72l89a78v 10G81a78b37r90y59š 2962299181

No vždyť to říkám - zmršená koncepce a neschopnost se domluvit. Pořád je to v lidech. Prostě nemá smysl předělávat teorii jen proto, že se někomu nechce. To není důvod, to je výmluva.

Jinak s uvedeným máte samozřejmě pravdu. Tak to bohužel funguje, ale už nikdo nechápe, že je to špatně a že by to mohlo fungovat líp. Platí to obecně, nejspíš nejsou schopni o věci lépe přemýšlet (stejně jako představitelé města Jirkova o trolejbusech). O cestující veřejnosti se ani nezmiňuju. Někteří lidé jsou nevděčné mrchy, které nechápou souvislosti, chtějí si vymlátit vztek a seřvou prvního zaměstnance, kterého potkají. Třeba nedávno, jednou v neděli večer, když pod náš vlak skočil člověk u Kolína. Zastavili jsme v "Kolín zastávka" a průvodčí řekla, že máme nehodu a že se dál nepojede, že NAD dorazí za dlouho a pokud chceme, můžeme pěšky dojít do stanice Kolín. Někteří to pochopili, jiní ne a začali se vztekat a vzývat Jančuru, že jemu by se to nestalo a jako Superman by okamžitě přispěchal na pomoc.

0/0
18.4.2016 18:47

V97l44a72d20i71m50í23r 18F76i46b36i19g11e14r 5904591501354

O výluce se moc neví. Koukal jsem v Jaroměři na nádraží a na nástěnce s výlukami byly jen ta aktuální, ale ta co má být ta tam nebyla. Vědělo se o tom tak z doslechu ale oficiální informace se hledají těžko. Také by mne zajímalo jak dlouho, kdy a kde se budou opravovat silnice v našem okolí, ale bohužel informace jsou jen o aktuálních, ale co bude třeba za pár dní to se dovím až když přijedu k omezení.:-(

0/0
20.4.2016 7:35

R11o17b20e12r21t 97H22o36m34o24l82k30a 2420482922271

Nevím, třeba tady: http://www.silnicniuzavirky.cz/typ-planovane-uzavirky/

0/0
20.4.2016 8:35

V95l19a19d86i85m83í23r 32F66i36b62i69g98e77r 5874761491334

Něco tam je ale pro Hradec králové je plánované nejnovější 18.4. ale mě by zajímalo co jak bude do konce roku a to tam není. A nejlépe by to bylo na mapě.

0/0
21.4.2016 9:40

A95n21t96o94n32í73n 96N45o25v98á35k 7551147870267

Záleží jak se kdo zajímá o dění kolem sebe, já o té výluce vím cca půl roku.

0/0
20.4.2016 12:05

V82l18a80d49i63m49í26r 93F86i44b84i45g52e37r 5564351151794

Já o ní také vím, ale že by to bylo někde vyvěšené přímo na nádraží nebo stránkách ČD to ne.

0/0
21.4.2016 9:50

A18n52t80o29n10í85n 45N89o50v67á23k 7961217320737

ČD mají na webu stránku http://www.cd.cz/omezeniprovozu kde jsou vidět všechny plánované výluky na 14 dní dopředu, samozřejmě včetně detailních informací a výlukového JŘ.

Pokud se na webu ČD registrujete můžete si v profilu nastavit zasílání informací o výlukách mailem, lze si vybrat kraje nebo jednotlivé tratě. Info pak chodí buď každý večer na následující den nebo ve Středu na následující týden.

Nějak mě nenapadá co víc ještě chtít.

0/0
21.4.2016 9:59

J52i25ř68í 17H36o85v83o78r27k20a 8607476372545

Nemůžu si pomoci - kvůli očekávaným problémům u Holohlav bylo na výluku vyhlášeno opatření o jízdě přes Pardubice bez doplatku. Cestující na Prahu tedy měli nasednout do autobusů do Pardubic a dojet tam. Z Pardubic na Prahu to jezdí maximálně každých 30 minut, spíše častěji. Navíc Praha-Pardubice = cca 60 minut. Jaroměř-Pardubice = cca 50 minut busem.

+6/0
18.4.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.