Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výlukové autobusy brzdí oprava silnice, lidem v Hradci ujíždějí vlaky

Lidé, kteří ráno cestují vlakem do Hradce Králové nebo Prahy z Trutnova či Jaroměře, musí až do 2. srpna vstávat alespoň o hodinu dříve. Kvůli výluce na trati mezi Jaroměří a Hradcem je v úseku nasazena náhradní autobusová doprava, ale tu zdržuje ještě oprava silnice. Hněv cestujících odnášejí průvodčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a65r63t18i24n 62K21a10d57l90e50c 5151515683734

áno, to je jako vždycky, kopejte do průvodčích, nebo rovnou řidičů, který za nic nemůžou. Proč jsou lidi takový dementi. To je jako když jsem jel ráno prvnim trolejbusem, mrzlo, bylo vlhko, a prostě to nejelo. Co si ten řidič musel poslechnout, protože to lidi nestihnou do práce, to bylo neskutečný. Rv

23.4.2016 13:24

J17a47n 34S85l51o22v89í54k 3179697630328

Hlavním viníkem je stát, že ještě stále nepostavil dálnici do Jaroměře. To pak klidně mohla být výluka i oprava silnice a nikomu by to vůbec nevadilo.

19.4.2016 13:11

V73l75a13d16i48m11í10r 11F47i81b15i78g56e35r 5114691801104

Jo začátek výstavby D11 se odkládá minimálně o 2 roky. Nebyli schopní začít aspoň papírově před koncem 2015 a letos už to nejde protože EIA neprošla. Kdyby aspoň 1 úsek začali stavět bez dotací zas by to o tolik dražší nebylo a něco se pohlo.

20.4.2016 7:03

J27a50n 38S77l69o66v92í78k 3759957950758

Úsek z HK do Smiřic je problém, vždyť má přesně už 20 let starou EIA, to si nemůžeme myslet, že nám taková neschopnost v EU projde. Ale úsek Smiřice-Jaroměř má EIA z r. 2003, tedy již podle nové normy a to by projít mělo. Jenže co to je za úsek, víceméně jen západní obchvat Jaroměře, na který však musí navazovat severní, jinak je k ničemu.

20.4.2016 9:12

J97i87ř35í 81H86o43v65o50r68k72a 8697646292175

průšvih je, že EIA z roku 2003 je v podstatě podle norem roku 1992. Norma odpovídající požadavkům EU byla schválena až 2014-5!!

20.4.2016 16:00

J93a85n 87S83l36o69v46í81k 3459967430488

Takže i to je špatně. Ani tu nemohu napsat, co si o nich myslím ;-€

21.4.2016 8:50

V54l31a33d15i51m16í95r 77F13i37b23i43g98e22r 5834831861194

Já a spousty dalších si myslí to samé co vy. Ale pro zachování dukátů to tu nepíšeme.

21.4.2016 9:49

V95l96a38d59i68m11í19r 86F34i74b83i61g16e89r 5834531941204

S totální neschopností souhlasím, co to sleduji cca 10 let, tak politici jen kecají, jak je potřeba dálnici dostavět a jak pro to dělají první poslední a výsledek známe všichni.

Orgoníková byla v nějaké komisi pro stavbu dálnice to bylo něco. Jednou nám rozdávala asi 6 let staré brožury o D11, kdy už měla být stavba v plném proudu.

Každý rád uvěří, že se už začne stavět.

20 let stará EIA a stále nemají 100% pozemků alespoň dle informační brožury.

21.4.2016 9:47
Foto

M28i44c67h27a58l 32W38e90r58d74a50n 3360565612965

;-D;-D;-D Co chcete- Času dost!!

19.4.2016 10:33

M58a87r46t50i26n 71P63i13š41t28o70r13a 8288758166539

Podle mě by se ani nikdo neměl snažit to koordinovat. Je to náklad navíc, který se málokdy vyplatí. Prostě nárok na jízdu v předem známém čase není. Dokonce ani na jízdu samou.

18.4.2016 22:24

L25u68k87á72š 67Č73i38p79e78r36a 4393198606224

Proto jsem usoudil za rozumné zůstat na koleji a vyhnout se těmhle šílenostem. Dopravní část krajského úřadu tohle těžce nezvládla. Rozkopat hlavní tah do Polska z Hradce a hlavní trať která spojuje Náchodský, Trutnovský a Hradecký okres.

18.4.2016 18:26

M83i47r36o98s19l40a94v 16P54a92v56l79í63č84e39k 7613350715814

Podstatně toho nevzládla víc :/

19.4.2016 6:15

D67u95š21a87n 73P33i89š24i 8183701470449

Není nad koordinaci, zároveň opravovat komunikaci železniční trať.

18.4.2016 17:49

J34i93ř80í 15E86r64b91e76n 1963224306617

Asi si vzali příklad z Libereckého kraje vloni...

Příklad 1: zároveň rozkopané tři ze čtyř spojnic dvou největších měst, tj. Liberce a Jablonce - silnice I/14 přes Vratislavice, souběžná tramvajová trať i souběžná železniční trať. Mohlo se jezdit jen po klikaté druhotřídce přes Rýnovice nebo po placené dálnici přes Rádlo. Asi jako kdyby mezi Hradcem a Pardubicemi najednou zrušili železnici, polovinu autobusů a dvě ze tří spojovacích silnic.

Příklad 2: výluka na železnici do Staré Paky a zároveň rozkopané objízdné trasy(stavba kanalizace v Košťálově, rekonstrukce průtahu Studencem, oprava sesuvů na pojizerské druhotřídce).

Krajské dopravní exprdy by někdy chtělo posadit za volant a nechat je brázdit regionem - po úzkých hrbolatých objezdových třetitřídkách, s padesátkou naštvaných cestujících za sebou a s nutností se neustále vyhýbat ostatním autobusům, náklaďákům, stavební technice atd. ;-€

18.4.2016 22:06

V43l79a20d92i73m93í48r 74F14i46b77i54g86e36r 5484341841504

Vloni to bylo ještě výživnější. Byla výluka na trati, opravovali silnici u Trotiny a ještě jednu silnici kudy se jezdí na HK a jednu ulici kudy se z Jaroměře vyjíždělo(3 trasa) takže výborný. Kdyby ty opravy alespoň za něco stály ale je to jen flekování takže na nic. Ať opravují pořádně nebo ať neopravují vůbec;-€

20.4.2016 7:06

H79a97n82a 55U22l55r69y14c33h73o69v79á 9150693828898

Jestliže autobus vyjede z Jaroměře od nádraží v 7:42, tak vlak odjíždějící z HK v 8:09 nemůže stihnout ani v normálním provozu bez rozkopaných Holohlav a s tím nutnou objížďkou. Když budu počítat hodně málo 5 minut na přestup v HK z busu do vlaku, tak má na jízdu zhruba 22 minut na 20 km.

18.4.2016 17:14

M35i39r53o78s31l43a76v 97P69a29v56l12í60č98e38k 7523510225714

Tak v 7:42 to jede schválně kvůli přípoji od trutnova. A pokud ten bus nebude hodně zpožděný tak by přípoj na prahu měl čekat - i když realita je občas jiná. Pokud jedete jen z jaroměře tak je dobré jet o spoj dříve pokud to jde. Jo a pokud jedete do prahy tak můžete jet přes pardubice bez doplatku za kilometry navíc.

19.4.2016 6:24

M49i63l59o33š 97D46v13o88ř24á11k 8435667716831

pamatuju si to loni obracene - jeli jsme v létě na výlet směrem Praha - Pardubice, tam přestup na rychlík směr Hradec - Jaroměř - Nová Paka - Liberec.

O výluce mezi Pardubicemi a Hradcem jsme se dozvěděli až ráno - no nic, houby zle. Před pardubickým nádražím byly tři busy (jeden osobák, obsluhující i Rosice nad Labem, dva rychlíky jedoucí přímo do Hradce).

Jednak z nezjistitelných důvodů odjel osobní bus na čas, kdežto my s rychlíkovým s asi desetiminutovým zpožděním oproti výlukovému JŘ.

Říkáme si, že když jsme dorazili před hradecký hlavák (také s určitým šíbrováním ke správné zastávce - navíc prakticky ta nejdál od staniční budovy), tak jsme čekali, že je plánován i nějaký čas na přestup lidí. No radši jsme to vzali s kolegy klusem, doběhli to na první nástupiště do motorového rychlíku na Liberec, za námi se zavřely dveře a odjezd.

Nedali lidem ani ty dvě - tři minuty na přestup..

Takže si tam nedělám iluze, jak to mají zorganizované teď...

18.4.2016 13:07

M14i45l23o93š 41D71v58o63ř16á57k 8515367236121

mám to vlastně i zdokumentované :- )

http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Velikonocni_vlakovylet_-_nezavislou_trakci_do_Saska_a_na_Sluknovsko_-_duben_2015/#20150406_085202.jpg

18.4.2016 13:15

P72e73t41r 37N63e57c21h50a71n79i30c79k83ý 7393866828680

Do Prahy jedině přes Pardubice, píše se to všude. Měl by i průvodčí před autobusem ty cestující instruovat, stejně jako hlasná trouba na nádraží. Akorát cesta do Chlumce, Poděbrad, Nymburka, nedejbože Bydžova, Křince nebo Městce chce opravdu kombinatoriku.

18.4.2016 12:49

R85o88b39e76r94t 92H39o56m80o98l89k98a 2530742562201

O výluce se ví několik měsíců předem, takže babča ať nekecá. Spíš ale nechápu, kdo plánuje ten výlukový jízdní řád. To, že autobus má přijet v 8:09 a vlak odjíždí v 8:09 beru jako hodně špatný vtip. To je snad samozřejmé, že nevyjede načas. A to, že nabere zpoždění cestou se taky předpokládalo už 14 dní předem. Proč tam nenechali alespoň 10 minut?!?!?!?

18.4.2016 12:33

P89e86t51r 36N12e38c18h35a92n93i50c24k20ý 7903746338280

Tyhle výlukové řády taky nechápu. Pamatuju jeden, podle kterého vlak z Přelouče do Pardubic měl jet dvě minuty. Když něco namítnu, tak se dozvím, že to pak nevychází do grafikonu a blabla. Prostě se to někomu nechce kreslit a promýšlet, tak to udělají stylem "aby to vyšlo na papíře" a pak se to operativně posouvá, křižuje a zdržuje podle situace jak se to zrovna stihne.

18.4.2016 12:47
Foto

B74r82o49n33i71s94l78a47v 97G16a76b21r59y72š 6355544330

Přitom tyhle záležitosti se probírají u nás na dopravce. Asi ty výlukové jízdní řády dělal někdo, kdo tomu buď nerozumí, nechodil na přednášky, je mu to prostě jedno, nebo nechodil na naši školu. ;-D

18.4.2016 14:40

P73e49t10r 40N41e83c59h31a50n12i97c87k41ý 7693186258740

Tipuju kombinaci nerozumí a je mu to prostě jedno ;-D Opravdu ty velké výluky jdou vymyslet mnohem zajímavěji i zavedením nových linek pro lidi, kteří ztratí přípoje.

18.4.2016 15:35

J34i10ř72í 69H65o25v55o57r63k40a 8117576802435

Teorie je hezká věc. Praxe už je odlišná. Zejména, když se "bojuje" s přidělenými prostředky (lidské, technické i finanční). To se to "maluje", když nejsou omezení....

P.S. - také absolvent dopravní fakulty

18.4.2016 16:29
Foto

B77r87o64n67i11s83l28a43v 50G65a72b49r53y76š 6495204730

V tom případě pak není problém stanovit tyto podmínky při zadání, ne? Jedna věc je vypočítat, kolik bychom čeho potřebovali při nastalé situaci, a druhá věc, jaký by byl nejlepší výsledek s těmito přidělenými prostředky.

Ale obecně: abych byl upřímný, nevím, proč by se měly přepisovat učebnice jen proto, že praxi křiví nějaký sobecký politik, nedůsledně připravené a zmrzačené projekty, odfláknutá údržba a lidé, jejichž práce je v oblasti dopravy nebaví a dávají to na sobě zatraceně znát zmršením jízdního řádu a celkové koncepce dopravy. Cílem přece je se tomu ideálu co nejvíce přiblížit, pokud jej nelze dosáhnout zcela.

18.4.2016 16:39

J17i13ř44í 96H11o54v59o13r82k84a 8837836292295

Klasická situace - ČD vysoutěží dopravce na základě předpokládaných tras. Je tedy dáno, kolik vozidel bude využito. Pak přijde ŘSD/SÚS, že na klíčové komunikaci bude uzavírka/omezení. A rázem nic neplatí - z plánované výluky je cár papíru. Je potřeba více vozidel, více personálu a naplánované časy dojezdů neplatí.

Pokud se dráhaři zeptají silničářů dopředu, je jim sděleno, že někdy uzavírka bude, že nemají doposud hotový projekt/soutěž na dodavatele. Dráhy ale potřebují s předstihem vysoutěžit busy... Grafikonisti se tedy dostávají do těžkého dilematu - kreslit od stolu s velkým počtem neznámých, nebo čekat až se silničářům uráčí sdělovat termíny. Bohužel silničáři vidí jen to svoje a mají ideu, že týden na přípravu uzavírky stačí. To je však s rozporu s vyhláškou 122/2014, kdy musí být jízdní řády postoupeny nejpozději 15 dní před začátkem platnosti do celostátního informačního systému (CIS). Na drážní výluku - NAD delší jak 45 dní je nutné vydat licence - správní lhůty jsou minimálně 30 dní. Soutěž na dopravce NAD také minimálně 30, kdy dopravce zpracovává nabídkovou cenu. To jsme miniálně na 2,5 měsíci před zahájením výluky, kdy musí být hotové materiály - výlukový jízdní řád.

Musím říci, že zpracování NAD je zde na slušné úrovni. Samozřejmě, že drobnosti, které nevyhovují jednotlivcům se objeví vždy. Bohužel v našem státě, kde je mizivá snaha posuzovat věci komplexně asi více nelze udělat. Další problém je ovčí efekt. Změní se organizace - a půlka lidí jede ze zvyku postaru, ač informace zazněly. Nebo se cestující o dění kolem sebe nezajímají a změnu zjistí v době, kdy je pro ně pozdě... Pak se můžou zlobit jen na sebe.

18.4.2016 17:43
Foto

B29r92o30n63i19s52l14a49v 24G90a15b65r31y14š 6925744110

No vždyť to říkám - zmršená koncepce a neschopnost se domluvit. Pořád je to v lidech. Prostě nemá smysl předělávat teorii jen proto, že se někomu nechce. To není důvod, to je výmluva.

Jinak s uvedeným máte samozřejmě pravdu. Tak to bohužel funguje, ale už nikdo nechápe, že je to špatně a že by to mohlo fungovat líp. Platí to obecně, nejspíš nejsou schopni o věci lépe přemýšlet (stejně jako představitelé města Jirkova o trolejbusech). O cestující veřejnosti se ani nezmiňuju. Někteří lidé jsou nevděčné mrchy, které nechápou souvislosti, chtějí si vymlátit vztek a seřvou prvního zaměstnance, kterého potkají. Třeba nedávno, jednou v neděli večer, když pod náš vlak skočil člověk u Kolína. Zastavili jsme v "Kolín zastávka" a průvodčí řekla, že máme nehodu a že se dál nepojede, že NAD dorazí za dlouho a pokud chceme, můžeme pěšky dojít do stanice Kolín. Někteří to pochopili, jiní ne a začali se vztekat a vzývat Jančuru, že jemu by se to nestalo a jako Superman by okamžitě přispěchal na pomoc.

18.4.2016 18:47

V79l23a30d36i50m77í98r 79F86i20b17i97g10e43r 5594661461534

O výluce se moc neví. Koukal jsem v Jaroměři na nádraží a na nástěnce s výlukami byly jen ta aktuální, ale ta co má být ta tam nebyla. Vědělo se o tom tak z doslechu ale oficiální informace se hledají těžko. Také by mne zajímalo jak dlouho, kdy a kde se budou opravovat silnice v našem okolí, ale bohužel informace jsou jen o aktuálních, ale co bude třeba za pár dní to se dovím až když přijedu k omezení.:-(

20.4.2016 7:35

R29o60b56e85r10t 31H12o62m30o16l94k88a 2380972892191

Nevím, třeba tady: http://www.silnicniuzavirky.cz/typ-planovane-uzavirky/

20.4.2016 8:35

V82l14a15d97i92m51í51r 64F39i65b93i42g25e89r 5714161641674

Něco tam je ale pro Hradec králové je plánované nejnovější 18.4. ale mě by zajímalo co jak bude do konce roku a to tam není. A nejlépe by to bylo na mapě.

21.4.2016 9:40

A48n54t49o33n37í30n 15N47o25v77á72k 7911307780987

Záleží jak se kdo zajímá o dění kolem sebe, já o té výluce vím cca půl roku.

20.4.2016 12:05

V19l33a75d62i40m54í36r 19F15i31b69i64g18e30r 5144261321824

Já o ní také vím, ale že by to bylo někde vyvěšené přímo na nádraží nebo stránkách ČD to ne.

21.4.2016 9:50

A73n40t51o63n42í79n 76N77o86v14á35k 7851657730727

ČD mají na webu stránku http://www.cd.cz/omezeniprovozu kde jsou vidět všechny plánované výluky na 14 dní dopředu, samozřejmě včetně detailních informací a výlukového JŘ.

Pokud se na webu ČD registrujete můžete si v profilu nastavit zasílání informací o výlukách mailem, lze si vybrat kraje nebo jednotlivé tratě. Info pak chodí buď každý večer na následující den nebo ve Středu na následující týden.

Nějak mě nenapadá co víc ještě chtít.

21.4.2016 9:59

J62i26ř79í 47H39o12v36o93r28k40a 8287166592495

Nemůžu si pomoci - kvůli očekávaným problémům u Holohlav bylo na výluku vyhlášeno opatření o jízdě přes Pardubice bez doplatku. Cestující na Prahu tedy měli nasednout do autobusů do Pardubic a dojet tam. Z Pardubic na Prahu to jezdí maximálně každých 30 minut, spíše častěji. Navíc Praha-Pardubice = cca 60 minut. Jaroměř-Pardubice = cca 50 minut busem.

18.4.2016 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.