Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj by mohl mít dopravní podnik, nadhodil hejtman. Univerzity poradí

Královéhradecký kraj začal uvažovat o možnosti zřídit si vlastního krajského autobusového dopravce. Pokrýval by linky, o něž nyní soutěží soukromé autobusové společnosti v problematickém tendru. Reálnost takového nápadu mají prověřit dopravní univerzity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i64ř21í 76H76o37v93o88r96k24a 8597836592265

Obával bych se, že vznikem krajského dopravního podniku by vznikl skrytý penězovod a v reálu by kraj platil více, než by musel. Možná v prvních letech by byl levnější, než zaměstnanci najdou kličky na odklonění prostředků

0/−1
11.5.2016 17:45

M27a66r67t83i22n 27M91u85s76i25l 4820801553731

Že by se kruh uzavíral a my se vraceli k modelu okresního (krajského) dopravního podniku ala ČSAD?

+2/0
11.5.2016 12:22

N24i41k55o66l21a33j 94M17a69l94í20k 5334793780871

Já za sebe nevidím nic, co by na tom bylo špatného. Přestalo by se jezdit pro zisk, ale pouze za náklady. Kraj by na tom měl ušetřit.

+2/−1
11.5.2016 12:59

L38u67k47á38š 56M86a67d14e12j70a 9757387342

Zisk mají dopravci nyní, v dalších výběrkách nabízeli i o 6Kč/km míň než jezdili před výběrkem, resp. jezdí po prodloužení smluv dál. Kdyby bylo řádné výběrko, tak s tím co nabízeli, to na zisk moc nebylo...spíš na ztrátu (ale to je risk dopravce). V momentě, kdy by to měl kraj a peníze jim nebudou vycházet, tak to budou muset stejně zadotovat.

0/0
13.5.2016 7:39

N68i14k17o81l26a69j 19M27a35l31í26k 5214873690791

Stále bych raději dotoval reálné náklady než něčí zisk (nějaký mít musely, jinak by to nedělaly)...

Jinak se přiznám, že nemám kompletní informace o situaci v Kralovehradeckem kraji, ale přijde mi to tam celé nějaké podivné s těma výběrkama...

0/0
13.5.2016 9:52

S10t78a19n55i26s56l51a55v 78K72r72e57j53c32a37r 6407896173834

Nevím v čem ale university poradí? Teoretičtí profesoři o praxi hromadné osobní dopravě vědí kulové! ICOM a Bus Line těžko kraj dokáže nahradit, i kdyby z EU nebo Ruska dostal finanční dopravní apanáž. A problém který řeší všichni busáci, tedy nízké a neobjektivní platy kraj neovlivní. At se dopravce jmenuje jak chce a je soukromníkem nebo hejtmanským dopravcem!!

+1/−3
11.5.2016 13:55

N28i98k24o20l54a69j 33M70a80l25í90k 5584833230191

No to teda kraj právěže ovlivní. Co kdyby místo zisku, alespoň teda části zisku, který soukromý dopravce potřebuje, ale krajský ne, ty stejné peníze věnoval na platy řidičů?

Zkuste to popřít...

+1/0
11.5.2016 14:21

S59t79a43n44i47s27l84a84v 17K66r16e25j48c93a64r 6497106303384

Nu byl by to ale zázrak, ale tomu se z ekonomického hlediska nedá moc věřit, taková "charita" by asi brzo stála hejtmana teplé místečko. I když to busákům přeji. Tu samou charitu by nakonec mohl hejtman dopřát lékařům a zdravotníkům a prodavačkám v hejtmanských supermarketech.

0/−1
12.5.2016 8:31

N84i65k89o28l39a22j 80M19a34l69í93k 5654153500381

Víte, že kraj si tu autobusovou dopravu objednává a platí? Takhle by ty stejné peníze použil přímo na konkrétní věc a vynechal by prostředníka. O žádnou charitu ani "charitu" se nejedná.

Nevím o tom, že by si kraj objednával nějaké supermarkety a platil provozovatelům za to, že ten supermarket má otevřeno. Co se týče lékařů a zdravorníků... tam je celý způsob financování na uplně jiném principu a netýká se to této debaty. Ale státní nemocnice taky financuje přímo stát.

+1/0
12.5.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.