Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj by mohl mít dopravní podnik, nadhodil hejtman. Univerzity poradí

Královéhradecký kraj začal uvažovat o možnosti zřídit si vlastního krajského autobusového dopravce. Pokrýval by linky, o něž nyní soutěží soukromé autobusové společnosti v problematickém tendru. Reálnost takového nápadu mají prověřit dopravní univerzity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i88ř34í 35H66o45v70o38r31k35a 8867196512705

Obával bych se, že vznikem krajského dopravního podniku by vznikl skrytý penězovod a v reálu by kraj platil více, než by musel. Možná v prvních letech by byl levnější, než zaměstnanci najdou kličky na odklonění prostředků

0/−1
11.5.2016 17:45

M50a19r31t30i60n 67M86u48s31i32l 4790871243861

Že by se kruh uzavíral a my se vraceli k modelu okresního (krajského) dopravního podniku ala ČSAD?

+2/0
11.5.2016 12:22

N60i71k44o78l11a74j 31M88a42l14í91k 5504583350891

Já za sebe nevidím nic, co by na tom bylo špatného. Přestalo by se jezdit pro zisk, ale pouze za náklady. Kraj by na tom měl ušetřit.

+2/−1
11.5.2016 12:59

L71u60k76á88š 54M76a19d58e68j59a 9657267452

Zisk mají dopravci nyní, v dalších výběrkách nabízeli i o 6Kč/km míň než jezdili před výběrkem, resp. jezdí po prodloužení smluv dál. Kdyby bylo řádné výběrko, tak s tím co nabízeli, to na zisk moc nebylo...spíš na ztrátu (ale to je risk dopravce). V momentě, kdy by to měl kraj a peníze jim nebudou vycházet, tak to budou muset stejně zadotovat.

0/0
13.5.2016 7:39

N67i11k54o78l31a83j 77M58a89l17í18k 5754493610761

Stále bych raději dotoval reálné náklady než něčí zisk (nějaký mít musely, jinak by to nedělaly)...

Jinak se přiznám, že nemám kompletní informace o situaci v Kralovehradeckem kraji, ale přijde mi to tam celé nějaké podivné s těma výběrkama...

0/0
13.5.2016 9:52

S26t37a19n18i60s58l58a70v 12K97r68e19j50c23a75r 6297456583844

Nevím v čem ale university poradí? Teoretičtí profesoři o praxi hromadné osobní dopravě vědí kulové! ICOM a Bus Line těžko kraj dokáže nahradit, i kdyby z EU nebo Ruska dostal finanční dopravní apanáž. A problém který řeší všichni busáci, tedy nízké a neobjektivní platy kraj neovlivní. At se dopravce jmenuje jak chce a je soukromníkem nebo hejtmanským dopravcem!!

+1/−3
11.5.2016 13:55

N30i41k58o23l29a73j 56M40a80l52í68k 5224153250421

No to teda kraj právěže ovlivní. Co kdyby místo zisku, alespoň teda části zisku, který soukromý dopravce potřebuje, ale krajský ne, ty stejné peníze věnoval na platy řidičů?

Zkuste to popřít...

+1/0
11.5.2016 14:21

S41t40a49n56i64s86l19a40v 51K79r61e74j37c45a24r 6877716273634

Nu byl by to ale zázrak, ale tomu se z ekonomického hlediska nedá moc věřit, taková "charita" by asi brzo stála hejtmana teplé místečko. I když to busákům přeji. Tu samou charitu by nakonec mohl hejtman dopřát lékařům a zdravotníkům a prodavačkám v hejtmanských supermarketech.

0/−1
12.5.2016 8:31

N40i44k67o24l89a43j 13M27a76l27í43k 5854633930171

Víte, že kraj si tu autobusovou dopravu objednává a platí? Takhle by ty stejné peníze použil přímo na konkrétní věc a vynechal by prostředníka. O žádnou charitu ani "charitu" se nejedná.

Nevím o tom, že by si kraj objednával nějaké supermarkety a platil provozovatelům za to, že ten supermarket má otevřeno. Co se týče lékařů a zdravorníků... tam je celý způsob financování na uplně jiném principu a netýká se to této debaty. Ale státní nemocnice taky financuje přímo stát.

+1/0
12.5.2016 11:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.