Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj by mohl mít dopravní podnik, nadhodil hejtman. Univerzity poradí

Královéhradecký kraj začal uvažovat o možnosti zřídit si vlastního krajského autobusového dopravce. Pokrýval by linky, o něž nyní soutěží soukromé autobusové společnosti v problematickém tendru. Reálnost takového nápadu mají prověřit dopravní univerzity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i75ř28í 63H68o16v37o71r21k92a 8197386702185

Obával bych se, že vznikem krajského dopravního podniku by vznikl skrytý penězovod a v reálu by kraj platil více, než by musel. Možná v prvních letech by byl levnější, než zaměstnanci najdou kličky na odklonění prostředků

0/−1
11.5.2016 17:45

M93a94r13t54i60n 27M84u17s66i78l 4470101403571

Že by se kruh uzavíral a my se vraceli k modelu okresního (krajského) dopravního podniku ala ČSAD?

+2/0
11.5.2016 12:22

N70i42k90o60l24a74j 53M14a23l77í71k 5654903460131

Já za sebe nevidím nic, co by na tom bylo špatného. Přestalo by se jezdit pro zisk, ale pouze za náklady. Kraj by na tom měl ušetřit.

+2/−1
11.5.2016 12:59

L51u15k20á41š 74M58a96d82e59j85a 9227167292

Zisk mají dopravci nyní, v dalších výběrkách nabízeli i o 6Kč/km míň než jezdili před výběrkem, resp. jezdí po prodloužení smluv dál. Kdyby bylo řádné výběrko, tak s tím co nabízeli, to na zisk moc nebylo...spíš na ztrátu (ale to je risk dopravce). V momentě, kdy by to měl kraj a peníze jim nebudou vycházet, tak to budou muset stejně zadotovat.

0/0
13.5.2016 7:39

N95i79k62o37l58a66j 38M30a42l94í62k 5274133790261

Stále bych raději dotoval reálné náklady než něčí zisk (nějaký mít musely, jinak by to nedělaly)...

Jinak se přiznám, že nemám kompletní informace o situaci v Kralovehradeckem kraji, ale přijde mi to tam celé nějaké podivné s těma výběrkama...

0/0
13.5.2016 9:52

S40t88a69n80i81s65l61a68v 16K34r81e60j86c82a14r 6477176553564

Nevím v čem ale university poradí? Teoretičtí profesoři o praxi hromadné osobní dopravě vědí kulové! ICOM a Bus Line těžko kraj dokáže nahradit, i kdyby z EU nebo Ruska dostal finanční dopravní apanáž. A problém který řeší všichni busáci, tedy nízké a neobjektivní platy kraj neovlivní. At se dopravce jmenuje jak chce a je soukromníkem nebo hejtmanským dopravcem!!

+1/−3
11.5.2016 13:55

N33i59k50o23l97a62j 25M69a56l51í92k 5374933410651

No to teda kraj právěže ovlivní. Co kdyby místo zisku, alespoň teda části zisku, který soukromý dopravce potřebuje, ale krajský ne, ty stejné peníze věnoval na platy řidičů?

Zkuste to popřít...

+1/0
11.5.2016 14:21

S93t88a15n40i50s67l37a73v 38K54r97e79j54c26a93r 6867176693794

Nu byl by to ale zázrak, ale tomu se z ekonomického hlediska nedá moc věřit, taková "charita" by asi brzo stála hejtmana teplé místečko. I když to busákům přeji. Tu samou charitu by nakonec mohl hejtman dopřát lékařům a zdravotníkům a prodavačkám v hejtmanských supermarketech.

0/−1
12.5.2016 8:31

N29i75k26o89l17a64j 21M18a19l74í78k 5404503930911

Víte, že kraj si tu autobusovou dopravu objednává a platí? Takhle by ty stejné peníze použil přímo na konkrétní věc a vynechal by prostředníka. O žádnou charitu ani "charitu" se nejedná.

Nevím o tom, že by si kraj objednával nějaké supermarkety a platil provozovatelům za to, že ten supermarket má otevřeno. Co se týče lékařů a zdravorníků... tam je celý způsob financování na uplně jiném principu a netýká se to této debaty. Ale státní nemocnice taky financuje přímo stát.

+1/0
12.5.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.