Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli dvoukolejce z Hradce do Pardubic má padnout alej, lidé protestují

Kvůli plánovanému zdvoukolejnění železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má padnout vzrostlá kaštanová alej v Opatovické ulici na okraji Hradce Králové. Obyvatelé za ni chtějí bojovat a navrhují Správě železniční dopravní cesty, aby kolej přetrasovala. Za aktivisty stojí vedení města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a59r75t39i24n 60V89l73á97š15e39k 2422781220491

Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.

0/−1
15.5.2016 19:30

M70i41r31e30k 61G36a70j26e18r 5901536649360

Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.

+2/0
13.5.2016 18:19

V84i70k76y77r 16B52o59h40u47m53i86l 48S59t76r18a88n32s70k88y 9827838156259

Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt;-D

+1/0
12.5.2016 17:26

P66e93t47r 81N93o42v66á48k 9706951624871

a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.

0/−9
12.5.2016 15:17

M37a37r60t36i35n 62Č19a32p87e43k 6810121587614

Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.

+7/0
12.5.2016 16:25

J37a85n 30K64a80š52p78a54r 9201833670707

Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?

Komu patří pozemky okolo trati ?

.

Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.

+5/0
12.5.2016 11:28

P65e96t80r 15B26e51z96s88t80a60r70o43s62t30i 2749816373321

Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....

+1/0
12.5.2016 10:55

P21a44v32e41l 15P80r27o15k25o19p 6188812275760

Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).

+3/0
12.5.2016 13:29

L67u64c95i21a51n 81P27a39p15a69z79i75a25n 5854127591775

Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?

0/−4
12.5.2016 10:54

M95a26r86t72i32n 48J33a90n98a86t20a 6366862794974

Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.

+1/0
12.5.2016 10:41

J42i93ř74í 97P33r62ů40š54a 7155812395619

Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.

+1/−1
12.5.2016 10:34

M61i39r65o41s13l64a40v 21Z64i40k14m45u26n72d 6298522947168

Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.

Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.

Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...

0/0
13.5.2016 12:04

J13a27n 89R80o42h31á20č 4132352257659

Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.?

+4/0
12.5.2016 10:07

P71a81v90e92l 85P71i61l43á55t 8171709555674

Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka? :-)

+1/0
12.5.2016 12:51

J42a12n 89R39o81h60á42č 4862582987779

;-D Jako vtip dobry, ale temesvar tady mame :-)

0/0
12.5.2016 13:43

J22i71ř79í 96H44o30v98o38r25k55a 8927586232515

Řekl bych, že rozhodujícím faktorem jsou pozemky. Zatímco na jedné straně jsou desítky majitelů, na druhé straně pouze jeden - Statutární město Hradec Králové. Kde se snáze dohodnou?

Nebo ať občané bojující za alej koupí náhradní pozemky a vymění je za ty, co jsou nyní potřeba pro zdvoukolejnění.

+1/0
12.5.2016 10:05

J39a11n 67Č19e49k97a41l 7709315474394

To jako že by se měla udělat esovitá zatáčka, která rychlostně zabije všechen ten čas, který ušetřil vlak jízdou z Pardubic po nové trati? To už můžou rovnou nechat jednokolejku a ty miliardy investovat někde, kde o modernizaci stojí...

+5/0
12.5.2016 9:51

M41a79r31t74i81n 78J22a82n22a79t23a 6906632974344

Přece nesouvisí zájem o modernizaci tratě s odporem proti chystanému vykácení aleje. Vykácení aleje by mi jako obyvateli dotčené ulice vadilo hodně (zeleň, stín, trochu i jako protihluková bariéra) a přesto modernizaci tratě hodně vítám.

0/−2
12.5.2016 10:34

J18a42n 40Č22e49k53a76l 7879515594734

Zachování zeleně samozřejmě není nic špatného, ale pokud tam není místo na rozšíření, tak moc variant není, protože ta myšlenka s přetrasováním by jednak znamenala změny územního plánu, nové ty všemožné posudky na EIA apod., a hlavně by to znamenalo nižší traťovou rychlost. Plus nejspíš nutnost zrušit nebo úplně přetrasovat ještě spojku mezi tratěmi od Chlumce a od Pardubek...

+1/0
12.5.2016 11:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.