Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli dvoukolejce z Hradce do Pardubic má padnout alej, lidé protestují

Kvůli plánovanému zdvoukolejnění železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má padnout vzrostlá kaštanová alej v Opatovické ulici na okraji Hradce Králové. Obyvatelé za ni chtějí bojovat a navrhují Správě železniční dopravní cesty, aby kolej přetrasovala. Za aktivisty stojí vedení města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a15r14t34i81n 67V75l23á13š82e42k 2312941700671

Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.

0/−1
15.5.2016 19:30

M48i77r82e41k 76G95a97j37e65r 5601826159640

Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.

+2/0
13.5.2016 18:19

V32i40k12y78r 35B52o95h24u68m90i47l 71S41t82r21a97n93s90k81y 9337358796959

Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt;-D

+1/0
12.5.2016 17:26

P15e81t34r 69N41o76v48á72k 9976621214901

a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.

0/−9
12.5.2016 15:17

M72a80r62t95i51n 73Č53a78p86e45k 6680441237864

Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.

+7/0
12.5.2016 16:25

J38a70n 69K11a81š38p51a44r 9961963100827

Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?

Komu patří pozemky okolo trati ?

.

Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.

+5/0
12.5.2016 11:28

P27e48t19r 29B90e47z27s41t94a39r58o81s10t18i 2699236883561

Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....

+1/0
12.5.2016 10:55

P54a48v77e13l 95P80r82o48k38o82p 6658942685190

Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).

+3/0
12.5.2016 13:29

L16u58c68i95a58n 24P31a48p21a38z73i71a32n 5554517351375

Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?

0/−4
12.5.2016 10:54

M83a21r36t19i97n 52J24a51n38a46t51a 6196432754984

Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.

+1/0
12.5.2016 10:41

J70i48ř75í 50P49r72ů63š73a 7345152375489

Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.

+1/−1
12.5.2016 10:34

M38i34r57o36s96l13a55v 80Z83i42k10m17u16n53d 6538302777798

Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.

Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.

Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...

0/0
13.5.2016 12:04

J38a76n 62R73o11h83á79č 4102842637299

Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.?

+4/0
12.5.2016 10:07

P46a11v13e70l 13P85i27l80á19t 8541159865934

Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka? :-)

+1/0
12.5.2016 12:51

J25a38n 48R68o44h95á28č 4432952547769

;-D Jako vtip dobry, ale temesvar tady mame :-)

0/0
12.5.2016 13:43

J59i84ř63í 33H73o56v95o28r91k61a 8467406952455

Řekl bych, že rozhodujícím faktorem jsou pozemky. Zatímco na jedné straně jsou desítky majitelů, na druhé straně pouze jeden - Statutární město Hradec Králové. Kde se snáze dohodnou?

Nebo ať občané bojující za alej koupí náhradní pozemky a vymění je za ty, co jsou nyní potřeba pro zdvoukolejnění.

+1/0
12.5.2016 10:05

J12a67n 36Č49e67k34a32l 7889685584724

To jako že by se měla udělat esovitá zatáčka, která rychlostně zabije všechen ten čas, který ušetřil vlak jízdou z Pardubic po nové trati? To už můžou rovnou nechat jednokolejku a ty miliardy investovat někde, kde o modernizaci stojí...

+5/0
12.5.2016 9:51

M44a21r65t87i44n 85J49a56n36a20t27a 6316922164624

Přece nesouvisí zájem o modernizaci tratě s odporem proti chystanému vykácení aleje. Vykácení aleje by mi jako obyvateli dotčené ulice vadilo hodně (zeleň, stín, trochu i jako protihluková bariéra) a přesto modernizaci tratě hodně vítám.

0/−2
12.5.2016 10:34

J57a86n 94Č42e78k96a52l 7329415374914

Zachování zeleně samozřejmě není nic špatného, ale pokud tam není místo na rozšíření, tak moc variant není, protože ta myšlenka s přetrasováním by jednak znamenala změny územního plánu, nové ty všemožné posudky na EIA apod., a hlavně by to znamenalo nižší traťovou rychlost. Plus nejspíš nutnost zrušit nebo úplně přetrasovat ještě spojku mezi tratěmi od Chlumce a od Pardubek...

+1/0
12.5.2016 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.