Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli dvoukolejce z Hradce do Pardubic má padnout alej, lidé protestují

Kvůli plánovanému zdvoukolejnění železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má padnout vzrostlá kaštanová alej v Opatovické ulici na okraji Hradce Králové. Obyvatelé za ni chtějí bojovat a navrhují Správě železniční dopravní cesty, aby kolej přetrasovala. Za aktivisty stojí vedení města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a88r75t29i90n 77V37l59á94š35e75k 2332421450881

Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.

15.5.2016 19:30

M15i57r75e69k 11G79a24j87e33r 5391396719630

Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.

13.5.2016 18:19

V36i76k12y97r 68B80o72h94u77m77i93l 60S34t91r22a11n25s41k42y 9727498516719

Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt;-D

12.5.2016 17:26

P79e60t14r 49N26o64v46á88k 9286231104811

a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.

12.5.2016 15:17

M92a37r17t52i69n 50Č20a36p62e25k 6450191677234

Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.

12.5.2016 16:25

J71a91n 96K66a32š22p64a95r 9511923290637

Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?

Komu patří pozemky okolo trati ?

.

Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.

12.5.2016 11:28

P17e57t88r 59B79e59z51s98t83a92r72o70s90t61i 2229876563441

Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....

12.5.2016 10:55

P50a46v36e53l 72P49r32o95k11o45p 6848502445870

Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).

12.5.2016 13:29

L87u62c91i31a76n 82P64a92p19a82z29i98a30n 5154147201335

Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?

12.5.2016 10:54

M18a61r10t55i92n 20J43a18n65a63t77a 6246662574494

Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.

12.5.2016 10:41

J15i83ř18í 97P40r44ů14š90a 7505412625169

Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.

12.5.2016 10:34

M54i52r43o28s84l76a36v 32Z50i87k94m77u28n83d 6648232157498

Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.

Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.

Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...

13.5.2016 12:04

J36a61n 43R24o25h21á16č 4732752297269

Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.?

12.5.2016 10:07

P20a68v92e85l 64P90i73l47á77t 8101869435174

Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka? :-)

12.5.2016 12:51

J54a19n 57R20o22h80á94č 4192222367209

;-D Jako vtip dobry, ale temesvar tady mame :-)

12.5.2016 13:43

J27i45ř14í 61H91o53v82o14r19k30a 8917976542295

Řekl bych, že rozhodujícím faktorem jsou pozemky. Zatímco na jedné straně jsou desítky majitelů, na druhé straně pouze jeden - Statutární město Hradec Králové. Kde se snáze dohodnou?

Nebo ať občané bojující za alej koupí náhradní pozemky a vymění je za ty, co jsou nyní potřeba pro zdvoukolejnění.

12.5.2016 10:05

J76a61n 83Č70e27k26a13l 7279675874504

To jako že by se měla udělat esovitá zatáčka, která rychlostně zabije všechen ten čas, který ušetřil vlak jízdou z Pardubic po nové trati? To už můžou rovnou nechat jednokolejku a ty miliardy investovat někde, kde o modernizaci stojí...

12.5.2016 9:51

M42a14r43t45i83n 15J85a39n32a18t41a 6146592184294

Přece nesouvisí zájem o modernizaci tratě s odporem proti chystanému vykácení aleje. Vykácení aleje by mi jako obyvateli dotčené ulice vadilo hodně (zeleň, stín, trochu i jako protihluková bariéra) a přesto modernizaci tratě hodně vítám.

12.5.2016 10:34

J86a72n 47Č51e66k82a80l 7289215804584

Zachování zeleně samozřejmě není nic špatného, ale pokud tam není místo na rozšíření, tak moc variant není, protože ta myšlenka s přetrasováním by jednak znamenala změny územního plánu, nové ty všemožné posudky na EIA apod., a hlavně by to znamenalo nižší traťovou rychlost. Plus nejspíš nutnost zrušit nebo úplně přetrasovat ještě spojku mezi tratěmi od Chlumce a od Pardubek...

12.5.2016 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.