- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.
Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.
Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt
a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.
Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.
Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?
Komu patří pozemky okolo trati ?
.
Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.
Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....
Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).
Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?
Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.
Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.
Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.
Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.
Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...
Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.
Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka?