Diskuze

Matka poslala inspekci do školy, prý nezvládá integraci postižených

Zora Horáčková bojuje s vedením základní školy na Habru v Hořicích na Jičínsku, kam chodí její hendikepovaný syn. Tvrdí, že škola nezvládá integraci žáků s postižením, a to nejen v jejím případě. Ředitel obvinění odmítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

Po této reklamě jen zbývá matce popřát hodně štěstí při hledání nové školy pro synka. Nabídky už se jistě jen sypou.

A až proběhnou všechny ty inspekce, kontroly a stížnosti, tak pak ještě zbývá prezidentská kancelář.

Buď pochválena lidská soudnost a zdravý rozum.

8 0
možnosti
PG

Přijde mi to jako výstižná ilustrace toho, že nápad s integrací v této podobě byl prostě blbost a lpět na něm ještě větší.

6 0
možnosti
TK

Dobrovolně odejít z Prahy, kde měl šanci na kvalitní odbornou péči, do nějakých Lískovic, a pak se divit, že to není ono? To je skoro na paragraf o zanedbání péče.

A aby v místní hospodě vyvařovali jako v pětihvězdičkovém hotelu předpokládám paní požaduje taky..

8 0
možnosti
SK

Ale pane Tomáši - není právě pragocentrismus v případu inkluze právě jedničkou v odmítání postižených žáků v první řadě rodiči a následně z tohoto důvodu i řediteli škol. Nebylo v této souvislosti právě v médiích nemálo článků a polemik, včetně reakcí ministryně školství? Inkluze nejsou ani cikáni ani běženci.

0 0
možnosti
HD

Vite co je nejlepsi? Kdyz pan reditel rekl rodicum Mateje: "Hendikepovani jedinci to maji v prirode taky slozite a vetsinou." Myslite si,ze by takovy clovek mel byt reditelem skoly? Ja tedy ne. Dokonce asistentka potvrdila chovani pana reditele, nebot neni toto chavani pana reditele poprve. Rekla, ze je to chovani malomestaka, kteremu kdyz jde do tuheho, vse zapre..

0 6
možnosti
PK

Pokud to řekl, je to hnusné a vypovídá to o jeho osobnosti. Nicméně jeho povinností je i to, aby Matěj neznemožnil výuku ostatních žáků. Pokud se podaří integrace je to super. Ovšem to stojí peníze. A nevím jestli jste někdy viděla rozpočet malé školy. Tam peníze navíc nejsou. Starší ředitelé škol nemají zkušenosti s dotacemi a spoustě věcí nerozumí. Jenže je nejde vyměnit. Jednoduše proto, že mladí za ty peníze odmítají mít tak velkou zodpovědnost. Ředitel srovnatelně velké firmy má 2 až 3x vyšší plat a zodpovědnost je nižší (plus se dá pojistit).

Osobní útoky tam a zpátky situaci nevyřeší. Jen dojde k narušení vztahů a ministerstvo to shodí ze stolu jako rozpor školy s rodiči. Inspekce projde papíry a nic nezjistí. Skončí to otázkou ředitele, kde na to má vzít a odpovědí inspekce, že je to mimo její pravomoc a ať se zeptá ministerstva... Ministerstvo odpoví (pokud vůbec), že se to řeší v novém zákonu a ať si počkají nebo někde seženou peníze sami.

BTW: Tohle není ani zdaleka první případ... A jede to jak přes kopírák. Chybí peníze a pokud bude příjemcem dotace škola, tak to bude zas problém se senioritou asistenta. Tohle je potřeba řešit jako ubytování studentů. Žák je příjemcem dotace na asistenta a rodina si sežene sama. Nebo to s další dávkou stačí a asistentku dělá matka.

0 0
možnosti
HU

Kluka je mi líto. Ale chování matky mi připadá ve stylu: tak jsme tady a teď se starejte, jak to chceme my.

11 0
možnosti
JS

J80a14n 93S67t33e27h93l78í87k

27. 5. 2016 11:28

No nevím, ale Habr se bral v Hořicích jako nejlepší.

0 0
možnosti
JD

Zajímavé, že to v některých školách jde a v některých ne. Je to spíš problém ve špatném hospodaření školy, kterému samozřejmě napomáhala nečinnost ministerstva. V současné době existuje mnoho dotačních možností pro školy na asistenty. Každopádně je pravda, že mzdy asistentů jsou opravdu ubohé, takže největší vina je opravdu na straně státu. Situace se snad brzy zlepší. Ale lidi, neupírejte možnosti vzdělávat se i postiženým, není to vůbec pro ně špatné a jde to, když se ví jak. Jste hrozný konzervy.

1 3
možnosti
PK

Nikdo jim možnosti neupírá. Naopak. Zvláštní školy jsou specificky uzpůsobené pro děti s těžší formou postižení. Malý kolektiv. Vysoce specializovaní pedagogové. Pocit "normálnosti" mezi stejně slabými dětmi. Pedagogický úspěch, kdy v každé hodině se mohu blýsknout a být v něčem nejlepší. Nižší tlak na výkon a vyšší zaměření na rozvoj oslabených schopností.

Jak tohle zrealizujete ve standardní třídě??? 28 dětí. Kromě 1-2 dalších všechny intelektově o standardní odchylku výše. Pedagog bez potřebných dovedností a bez povinnosti je získávat. Nemožnost překonat třídní průměr natož premianty. Vysoký tlak na výkon. Pozice trpěného "blbečka". - Samá pozitiva a sociální jistoty...

8 0
možnosti
LP

Chyba je v systému, inu kapitalistické zřízení.

0 6
možnosti
FS

Je postižený, tak co ho tam rodiče cpou ? Je to "základní škola", nikoliv "zvláštní". To si jako myslí, že se bude učit lépe ? Nebo ho snad spolužáci přijmou za sobě rovného ? Chudák to dítě.

4 0
možnosti
HD

Proc by podle Vas postizene dite muselo vzdy chodit do "zvlastni" skoly?

0 0
možnosti
MS

Inkluze je největší omyl českého školství. Je to výsledek všech přiblbých teorii o lidských právech a jak jsme si všichni rovní. A to je omyl.

21 1
možnosti
JD

Omyl byl, že Vás ve škole učili marxismu a leninismu a nebyl čas o inkluzi přemýšlet ;-D

3 11
možnosti