Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hnízdiště vzácného dravce na Hradecku je zničené, mláďata nepřežila

Černé předpovědi ornitologů se naplnily. Hnízdiště kriticky ohroženého luňáka červeného u Nového Bydžova na Hradecku po nedávném útoku neznámého traviče zaniklo. Vědci hovoří o obrovské ztrátě. Odhadují, že jich na východě Čech hnízdí méně než pět párů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P67e88t67r 95M89e23d38ř37í40k 1543356280488

Ha asi nějakej myslivec

+1/−2
1.6.2016 22:51

J21i41ř94í 59P63a17j46k 8443655360757

Dobrý den pane Medříku. Tento dravec se živí mršinami, tedy myslivci žádný případný úlovek nebere. Navíc je tak vzácný, že i kdyby lovil třeba bažanty, nikdo to na počtu zvěře nepocítí. Osobně nechápu, jaký motiv by útočník mohl mít. Souhlasím s Vámi, že pachatel bude znalý přírody, který v krajině tráví dost času. Poznat Luňáka není snadné, to chce znalosti a zkušenosti. Zahlédnout Luňáka chce desítky hodin venku v lokalitě.

0/0
2.6.2016 9:57

E61v95a 70R37o87c78c22o 6368930969879

Újeď, co jiného. A takovým je naprosto jedno co otráví. A ano, většinou jsou to myslivci, bohužel.

0/0
2.6.2016 10:10

E48l13i44š14k44a 59S31v68o86b51o52d12o47v88á 6761872461860

Přesně tohle jsem psala včera - cílem bylo jiné zvíře, bohužel to odnášejí dravci... Škoda, že tohle lze těžko dokázat. Přála bych dotyčným něco podobného...

0/0
1.6.2016 20:43

M77a33r32t40i30n 37N27o66v10ý 9527752228903

O další škodnou míň. Nám to zabíjí kuřata v bažantnici a nenaděláte nic, když to nesmíme kvůli eu střílet.

+1/−9
1.6.2016 19:47

L54i43b33o91r 91Ž24ů58r72e86k 2233966480338

#)$)(#*()@PO@!!!##_+!#@(+)!%$)*%)@!*$!

0/0
1.6.2016 19:54

M19a92r33t48i21n 90N74o49v25ý 9737642178823

Přitom kočky střílet můžeme bez omezení

+1/−1
1.6.2016 20:22

M16i86c76h59a77l 91H73á60j96e67k 4240957848723

Mně je vás vyloženě líto, jak se úpěnlivě snažíte provokovat a všem je to úplně ukradené... no, tak tady máte reakci aspoň ode mě, abyste nebrečel.

+4/−1
1.6.2016 20:41

E87l24i90š19k34a 91S95v27o33b43o61d41o84v47á 6511382691670

Proč provokovat? Má pravdu. Tím samozřejmě neschvaluji trávení zvířat...

+1/−2
1.6.2016 20:45
Foto

F83r18a18n71t95i36š44e15k 73H72r22a34b19a51l 3353279866358

V případě luňáka pravdu nemá.

+2/0
2.6.2016 8:46
Foto

F34r63a40n25t85i87š62e42k 97H46r16a36b19a67l 3973559226758

Pokud jste myslivec, nebo lesák (čili máte v oboru alespoň nějaké vzdělání), tak je tento Váš komentář neskutečně hloupý.

0/0
2.6.2016 8:46

O63n25d27ř63e73j 29Š27v33e15j98d33a 4191159667600

Dal bych to traviči taky sežrat R^

+6/0
1.6.2016 18:15

M25a14r16t37i67n 31K29r18o62u38p97a 2971473629540

Nejdříve mu ale nejspíš musíte sebrat loveckou pušku.:-P

+4/−2
1.6.2016 18:27

J36i62ř38í 59K62v70ě17š 1693886202971

Spíš traktor s pluhem. Travičství fakt není doména myslivců.

+1/−3
1.6.2016 19:15

T62o81m63á19š 87K40u48t74á92l62e91k 5284546538448

No to byste se divil...

+1/0
1.6.2016 20:45
Foto

O17n64d34r75a 31T78ů69m60a 1728695797558

Ta představa toho způsobu smrti, kterou některý jedinec těmto dravcům připravil, je strašlivá. A upřímně bych mu přál, aby si zkusil, jaké jsou to pocity. Chápu, že v těchto případech ten "určitě ne myslivec" nechystá tu návnadu zrovna dravcům, ale jiným škůdcům, nicméně by se měl zamyslet nad následky svého chování!

+4/0
1.6.2016 18:05

M14o88j18m43í26r 26M68o68t46y54č53k50a 3672585714690

a)každé zvíře i pták který se primárně živí masem je označován na dravce.

b) klást návnady je nezákonné, protože je to nekontrolovatelný způsob.

+1/0
1.6.2016 19:11
Foto

P90e43t44r 83P15r28o63c52h44á23z88k28a 3912316892484

V diskusi je vidět, jak někteří mají zjednodušený pohled na svět. Málo kdo osobně zná nějaké myslivce a hned je všichni viní s toho, že to byli oni kdo úmyslně otrávil dravce. Žádný s nich to nemá zapotřebí. Bažantnic, kde by případně dravec mohl škodit, je málo a pokud jsou tak jsou chráněny sítěmi. Mláďata která se vypouští jsou už tak velká, že se dokáží skrýt a i kdyby ne, tak dravci uloví jen zanedbatelné množství. Každý správný myslivec ví, že dravci jsou potřeba.I kdyby se mezi nimi našel někdo, kdo by chtěl za každou cenu získat trofej tak použije brokovnici, která je naprosto anonymní a kořist má okamžitě kdys pozici.Jed používají převážně pěstitelé, kteří jím likvidují hraboše, kterých je po zimě, která nebyla nic moc obrovské množství. Ani stovka dravců by je nedokázala likvidovat. Samozřejmě, že některé jedy jsou zakázané a nesmí se používat, jenže někteří mají zásoby "pořízené" s bývalých družstev a je jim šuma fuk zda se to smí, nebo nesmí používat, hlavně když je to účinné. Navíc takovou nástrahu nikdo nezjistí pokud se nestane podobný případ.Pro dravce stačí, když pozře otrávenou myš, hraboše, nebo sysla či křečka.Občas podobné sviňstvo použijí i ti, kterým vadí psi, respektive exkrementy, které jejich páníčkové neuklízí. Netvrdím, že se mezi myslivci nenajdou tací, kteří by zasloužili napráskat. Je to stejné množství jako mezi jinými profesemi, mezi řidiči, motorkáři a podobně. Vždy je někde někdo kdo se chová nepřípustně.Házet na ně vinu je však nesmysl,znám jich spoustu a o zvěř se starají, zbytečně ji nehubí.Sám myslivec nejsem, jen se mi nelíbí, že spousta diskutujících plácá hlouposti aniž něco o tom ví.

+12/0
1.6.2016 17:28

Z17b84y44n85ě84k 28R74ů11ž84i84č96k61a 5218832170716

Přesně, proč by chodil se zakázaným jedem, když na něj může jít s legální brokovnicí.

0/0
1.6.2016 17:36

M16a10r69t38i35n 95K50r84o35u64p98a 2131373499760

Osobně znám dva myslivce a před několika lety při podobném barbarském činu jsem se jich na to ptal. Jeden mi řekl že zabíjení dravců jim nijak nepomůže ale je to docela častý jev. Druhý bez okolků prohlásil že co má křivej zobák musí z oblohy dolů. Tak co si o tom mám myslet?

+2/0
1.6.2016 18:44

J25i63ř14í 42K82v23ě85š 1843716682421

Že ten druhý je nejspíš pitomec.

+1/0
1.6.2016 18:52

M97a29r31t12i41n 59K15r26o21u90p61a 2611233209440

To máte pravdu, ale vzbuzuje to ve mě podezření jestli náhodou takových pitomců není mezi myslivci nějak moc. Ne přímo osobně, ale jen od vidění jsem znal ještě jednoho. No a ten se jednou v opilosti chlubil že maso nekupuje. A na otázku jestli má velkej mrazák se smál a říkal že jeho mrazákem je les. Už delší dobu nežije proto se ho nelze zeptat na podrobnosti.

+2/0
1.6.2016 19:00

J59i59ř29í 29K71v72ě44š 1183806962161

Vidíte, já znal pár jiných a ti byli všichni v pohodě.

+1/0
1.6.2016 19:15

M51a34r57t30i25n 96K69r91o97u30p62a 2331333489960

Stačí pár hlupáků a obraz myslivců je mezi lidmi takový jaký je. No a určitě tomu nepřispívá několik lidí i myslivců postřelených a někdy i pod vlivem alkoholu.

0/0
1.6.2016 19:37
Foto

F21r37a84n62t12i90š31e48k 63H35r65a51b95a68l 3623219506148

Podle mých zkušeností je procento pitomců mezi myslivci přibližně stejné jako v kterékoliv jiné skupině.

Rozhodně neplatí, že zelená + puška = pitomec. Znám dost lesáků, hajných i myslivců a drtivá většina z nich jsou úplně v pohodě, zajímají se o revír, vzdělávají se a své řemeslo umí velmi dobře.

0/0
2.6.2016 8:52
Foto

P34e18t79r 67P90r75o63c91h30á22z23k95a 3362946802734

Já znám několik desítek myslivců a o těch vašich by prohlásili, že jsou hlupáci a že dělají cechu špatné jméno. Tím netvrdím, že takoví nemohou existovat. Tak jak najdete hlupáka mezi jinými profesemi, budou i mezi myslivci. Rozhodně však minimum a žádný neboužívá jed, Když už tak střelí broky.Ty nikdy nikdo nespojí se zbraní a je to spolehlivější než jed, který navíc může pozřít cokoliv.Ono když se nad tím logicky zamyslíte tak nachystat návnadu, kterou sežere pouze dravý pták je skoro nemožné. Musela by být umístěna tak aby se k tomu nic jiného nedostalo a navíc většina dravců nejde po mršině. Jdou po živém zvířeti. Spíše se jedná o zvíře které už jed pozřelo a následně bylo ještě před smrtí uloveno dravcem. Myším na poli se sype většinou na kousky krájený chléb smísený s jedem, občas otrávené zrní.Bohužel jed neučinkuje okamžitě, ale se zpožděním a tak není problém aby otupělé zvíře, které se nedokáže skrýt pozřel dravec. Tohle ale nedělá žádný myslivec.

+4/0
1.6.2016 18:57

M61a17r32t27i94n 25K30r85o93u93p59a 2541723329440

Hlupák je pouze jeden. Druhý je na Vaší straně. Psal jsem to proto že se nemůžete divit lidem proč je jako první napadne myslivec. Nenacházejí totiž vysvětlení kdo jiný a proč by likvidoval dravce. A abych pravdu řekl mě také nenapadá nikdo jiný. Jaké jiné vysvětlení napadá Vás? Vzhledem k tomu že tento případ není zdaleka ojedinělý nemůže jít o jedno člověka.

0/−1
1.6.2016 19:09

J18i22ř28í 97K40v27ě52š 1463196982191

Probůh, vždyť tady pan Procházka celou dobu věcně vysvětluje, že travičství je doménou spíš zemědělců/pěstitelů než myslivců. A vysvětluje to dobře.

+3/0
1.6.2016 19:14

M69a18r34t67i97n 69K70r32o17u55p88a 2321183199870

Máte pravdu. Ale jestli má někdo s myslivci stejnou zkušenost jako já tak ho toto vysvětlení prostě napadne jako první. Kromě toho zastřelených dravců už se objevilo taky několik.

0/0
1.6.2016 19:35
Foto

P93e73t95r 26P18r29o96c77h15á82z17k95a 3492566182694

Pokud jste si přečetl mou poznámku tak je vám to jasné. Většinou jedem likvidují škůdce zemědělci a pěstitelé. Nedomyslí důsledek svého jednání. Myslivci, přesněji řečeno, rádoby myslivci když už tak střílí. Rozhodně však netráví.

+2/0
1.6.2016 19:15

M23a28r85t55i21n 61K36r95o88u83p50a 2251873299890

Souhlasím s Vámi, že trávení je nepraktické. No a zastřelení dravce už se i na těchto stránkách objevilo. Např.(http://brno.idnes.cz/u-hlohovce-nasli-mrtveho-orla-morskeho-chybely-mu-paraty-pzi-/brno-zpravy.aspx?c=A160412_115604_brno-zpravy_krut, http://ostrava.idnes.cz/stanice-pecuje-o-postolci-sirotky-rodice-nekdo-zastrelil-pm2-/ostrava-zpravy.aspx?c=A110715_1619081_ostrava-zpravy_jog). Prostě se nedivím lidem kteří obviňují myslivce nic víc.

0/0
1.6.2016 19:30
Foto

P20e88t52r 32P78r49o91c89h89á71z40k28a 3832906722304

Asi stejné jako když jeden magor v černém Audi způsobí nehodu a v diskusích si hned můžete přečíst, že všichni řidiči černých Audi jsou magoři.Podobně s motorkáři, pejskaři a kdo ví kým ještě.:-(

+3/0
1.6.2016 20:16
Foto

P74e97t84r 74N14o32v63o75t42ň46á10k 1365341783818

Také je mi jasné, že je spousta myslivců v pohodě a jsou normální, ale přesto stačí že ve zdejším revíru vím o jednom co nepřímo přiznal že dravce zabíjel... a už vám nepomůže argument, že zbylých třeba 20 by to neudělalo, když máte na revír jednoho, kterého svědomí nepálí...

0/0
2.6.2016 20:19

T88o85m92á96š 17K96u33t39á29l30e37k 5944826808428

Ještě chovatelé holubů mají s dravci problém...

+1/0
1.6.2016 20:49

M52o14j26m62í74r 26M12o53t85y86č35k75a 3892415494650

Lovecký revír luňáků není zase tak velký, aby v případě že se, jak říkáte, jedná spíše o "hubení myší" bylo tak složité pole postižené karbofuranem najít. A pokud někdo hubí hlodavce ve velkém, tak nepohodí jen pár kousků čehokoliv otráveného, to by přece nemělo efekt.

A pokud se nic nenajde, pak je o dost pravděpodobnější, že ta návnada byla skutečně na dravce.

0/0
1.6.2016 19:28
Foto

P65e21t89r 50P42r89o92c65h32á50z68k65a 3542756362794

Asi stejné jako hledat jehlu v kupce sena. Navíc návnada už může být sežraná. Samozřejmě, že kdyby byl skutečný zájem tak se to podaří. Nevím jak velký je revír Luňáka, určitě to bude pár kilometrů čtverečných a také mu chíli trvalo než pošel.

+1/0
1.6.2016 20:18
Foto

P94e10t93r 94N19o70v13o64t85ň41á17k 1195801313438

to by mohlo zasahovat tak max do třech průměrně velkých zemědělských společností a návnad na hlodavce by muselo být rozházeno obrovské množství, aby to na ty hlodavce mělo vůbec nějaký efekt... přičemž mnohem efektivnější by bylo do přírody vypustit kočky :-), ale ty se střílet můžou, takže by to taky nemělo efekt... samozřejmě někdo nemusel cíleně trávit přímo luňáky, mohl to hodin na jiné dravce, či šelmy...

0/0
2.6.2016 20:27
Foto

P96e79t63r 71P83r92o40c98h61á20z60k40a 3332566462984

X krát jsem pozoroval zemědělce jakým způsobem tráví hlodavce. S kýblíkem v ruce jde po poli a tu a tam nasype do míst, kde je největší hustota děr pár kousků otrávené návnady. Někdy chodí jeden, někdy v rojnici víc.Ony myši nejsou s neznámého důvodu rozloženy rovnoměrně po poli, ale v různých lokalitách s různou hustotou. Neexistuje dravec, kterého by některý myslivec trávil tímto způsobem. Dravci vadí pouze v místech, kde se líhnou kuřata bažantů. Tato místa jsou v dnešní době chráněna sítěmi, tak že tato možnost padá. To spíš drobný chovatel slepic, nebo kuřat by jednal takovým způsobem, ale návnadu by nalíčil poblíž místa kde kuřata chová. Myslivec má možnost použít zbraň a ta je daleko rychlejší a účinější než jed a v případě brokovnice naprosto anonymní. V dřívějších dobách sem tam některý s rádoby lovců střelil dravce aby si ho mohl nechat vycpat a ozdobit si s ním domov. Dneska to už neudělá.Riziko je velké a udá vás i preparátor.Snadněji sežene takovou trofej s pozůstalosti a podobně.

0/0
2.6.2016 20:47

E19l60i54š80k89a 46S53v55o93b17o34d63o10v81á 6831832111170

Určitě to byl starší člověk, který žije zákonem ze 60. let, kdy se dravci běžně lovili. Bohužel, mezi myslivci se celoživotní vzdělávání moc nenosí a hlavně se ve všem velice pomalu přizpůsobují...

0/0
1.6.2016 20:49

E71l84i89š13k51a 86S64v10o41b83o58d40o79v18á 6491422961580

Pane Procházko, děkuji za váš příspěvek - napsal jste to velmi jasně a přesně... R^

+1/0
1.6.2016 20:54
Foto

P35e49t52r 59P35r17o77c76h68á75z97k79a 3362756382254

Není zač, nemám rád když se někdo osočuje bez špetky informací a důkazů.

+1/0
1.6.2016 20:56

F84r61a18n16t18i67š26e88k 14S68o96b62o36t26k24a 1677833354580

Je třeba prověřit okolí, kde je bažantnice anebo chov kuřat či něčeho podobného. Zpravidla takoví "podnikatelé" jsou schopni této zhovadilosti....

+3/0
1.6.2016 17:24

J60o63s21e59f 81Ř35e73h28á87k 9123619570829

Jak všichni hned ví, že to byl myslivec. Jak primitivní!!

+3/−1
1.6.2016 17:16
Foto

O11n63d32r86a 34T90ů49m66a 1338635547658

Daný zakázaný jed bohužel právě myslivci v minulosti hojně využívali.

0/−2
1.6.2016 18:08
Foto

P20e24t50r 51P61r40o94c11h26á77z60k72a 3122356802434

Prosím můžete říct, k čemu ho hojně v minulosti myslivci využívali? Docela by mě to zajímalo. Vím o tom, že to hojně používali zemědělci,nakupovali po metrácích na trávení hlodavců, ale myslivci?

+1/0
1.6.2016 19:18

Š49á37r85k52a 21S23t61a71ň92k36o42v92á 9843905379109

Je mi líto každého zvířete který muselo zemřít jenom proto že někomu překáželo!

+4/0
1.6.2016 17:14

V66l92a70d20i33m75í36r 71V66y56s65o33k12ý 8582842971205

tak hlavně, že informujete, že vedle je něco podobného... ten kdo to udělal asi neví, kde to je, že?

+2/0
1.6.2016 17:10

J16a27n 94N76o12v54ý 5963625779582

Když čápy sejme krupobití, tak je to člověku líto, nicméně je to příroda a nedá se s tím nic dělat. Ale tohle...Rv

+25/0
1.6.2016 17:06

K34a96m11i25l 35P49y60t16e18l63a 8692190721119

"likvidují škodnou"

probohy, na tyhle komunisticky zvasty o skodne jeste nekdo veri?

0/0
1.6.2016 17:04

M24i84l64a56n 37B69u43r50i43á82n78e72k 6413321639487

Opět nějaký IQ guru, který žil v domnění, že mu luňák sežere ovce a nebo krávu...to je opravdu na facku tohle...

+6/0
1.6.2016 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.