Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní trať by mohla v roce 2050 vést i přes Hradec Králové

Jestliže přes Hradec Králové někdy povede vysokorychlostní trať, která umožní vlakům jet rychlostí přes 250 kilometrů v hodině, nebude to dřív než v roce 2050. Podstatně blíž je ale další dvoukolejka, tentokrát z Velkého Oseku, a také přímé spojení s Moravou a Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T53o31m78a49s 85H54a55t60l41e 3342901334558

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+3/0
16.6.2016 6:50

Z40d45e68n44ě44k 61H81r94u13b70ý 5905848531116

Podle mě má zcela nová VRT (tj. 250+) z Prahy směr Brno/Ostrava smysl právě přes HK/Pce a Olomouc. Trasa přes Vysočinu smysl nemá, neobsluhuje žádné další větší město.

Průměrná vzdálenost zastávek německých ICE vlaků je 70km. Pha-HK/Pce je 100km, do Olomouce dalších 120km. Olomouc - Brno 70km. a Olomouc - Ostrava 80km.

V HK by se pak dala udělat zmiňovaná odbočka směr Polsko.

Další výhodou je to, že toto trasování by významně ulevilo současnému I. koridoru a mohly by se zrychlit běžné vlaky především v úseku Pardubice - Kolín - Praha, kde je to aktuálně dost masakr, o nákladní dopravě nemluvě.

0/−3
15.6.2016 21:22

J30i57ř16í 54K39o13c53u33r45e81k 6695944145458

Takže místo 250km trasy pro Brno-Praha budeme nově budovat VRT trasu 320 km dlouhou (přes Holomóc) abychom byli z Prahy do Brna rychleji než dnes. Přitom je to 190 km vzdušnou čarou.

+4/0
15.6.2016 21:29

P83e90t78r 77V46e18s82e66l57ý 8355925812146

Prozradím vám tajemství, ne všichni touží jezdit mezi Brnem a Prahou.

0/−2
16.6.2016 7:49

R66a17d61e43k 14J33a72n59a56t70a 9425166794542

Zdá se mi, že zeměpis není vaše silná stránka. Směrem na Brno je i Bratislava a Vídeň, potažmo celá JV Evropa.

I. koridoru uleví i VRT Praha-Brno přes Vysočinu, protože většina spojů Praha-Ostrava pak bude jezdit přes Brno, stejně tak po VRT praha-Brno bude jezdit následovník současných EC a Raijletů na linkách praha-Vídeň/Budapešť. Na 1. koridoru zůstanou následovníci dnešních rychlíků.

+1/0
16.6.2016 16:06

J20i87ř61í 88K14o58c38u70r67e87k 6315884495648

Mno to je hezké, co bude v roce 2030. Tipnu si ale, že z Brna do Ostravy ještě taky nebude všude druhá kolej. Takže těch 80 až 90 jako někde přes Gotthard po staré a mínus Alpy.

Plány kolem roku 2005 říkaly, že v roce 2016 mají být první úseky hotové. Leží tak akorát papíry na stole. Jestli někdo hrábl do země, tak to byl krtek (talpa europea).

Takže tohle beru s rezervou. A jelikož Ťok je ... Ťok, tak maximálně zvýší pokuty za nedovolený vstup na dráhu. Na víc se sotva zmůže.

+3/0
15.6.2016 21:15

R45a66d36e76k 92J94a69n65a86t56a 9765226984782

> A jelikož Ťok je ... Ťok

Nevím, proč se všichni strefují do Ťoka. Podobný přístup k železnici měli všichni ministři dopravy i ostatní politici. Proboha nemodernizovat, aby náhodou nebyl vlak rychlejší než naše limuzíny.

Okolní země si budou klepat na čelo a cestou z Paříže do Prahy se bude v roce 2050 v Norimberku stále přestupovat z TGV do autobusu, protože to bude stále rychlejší.

0/0
16.6.2016 16:10
Foto

D76a38v45i72d 22K45r32á20s85e91n85s12k59ý 7557290987

Pokud je uvažováno Pha - HK něco PŘES hodinu, tak je to zas akorát na prd. Takhle se na taktový grafikon švýcarského typu nezmůžeme ani za tisíc let. Je tu potřeba systémová HODINA, tj. 56 minut - a návaznosti v uzlech jako Pha a HK v celou.

+3/0
15.6.2016 21:03

J54i98ř74í 44K88o88c82u21r27e39k 6885734305358

Je to 121 km. Max 160 nebude stačit, aby se to stíhalo za 56 minut. A při rychlostech nad 120 km/h už se zase musí omezovat nákladní vlaky >> Systémová hodina jedině s novou tratí.

Jo, kdyby se řeklo: "Praha-Hradec Za 1:20-25, v Hradci bude uzel v půlhodině. Od Pardubic to vychází taky na půlhodinový takt, od Chocně do budoucna taky." tak by to znělo jako plán s cílem. Ne jako prohlášení o čistotě použitého kancelářského papíru.

+2/0
15.6.2016 21:26
Foto

D22a20v63i67d 14K79r40á54s76e49n85s68k37ý 7907130797

No, je to pravda. Vazba Pce - HK mě pak napadla taky. Takže ideálně takt v Pce v celou a v HK v půl. Pokud to Hradečáci skousnou ;-)

0/0
15.6.2016 22:50

J59i47ř55í 11H63o89v20o48r32k57a 8387906722475

S RS5 je uvažováno 40 minut, dle zkušeností z LGV Avignon-Valence očekávám spíše 35. To by umožnilo pro většinu území KHK spojení do Prahy do 90 minut. A to podle mě za úvahy stojí. Dále bych preferoval trasování přes Náchod/Kudovu. Tím by se na mezinárodní úsek získala vnitrostátní frekvence a tím zvýšení efektivity investice...

+1/0
16.6.2016 0:07

M10i42c30h13a80l 68K71r70e80j97č73í 1426870211753

Zajímalo by mě, jak bude vyřešen pomalý úsek mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem v okolí Žehuňského rybníka, kde má trať charakter spíše vesnické lokálky...

+1/0
15.6.2016 16:13

P84a18v51e65l 49M89a13t15o92u43š18e40k 5130297578784

Hlavní větev dvoukolejky by bylo hlavně vhodné vést po úplně novém tělese mimo Velký Osek, klidně už od Poděbrad někam po Dobšice. Tím by se cesta urychlila nejvíce. Kolem Žehuňského rybníka to asi půjde optimalizovat bez problémů.

+2/0
15.6.2016 16:20

P75a64v65e10l 62P21r98o10k39o42p 6588152355960

Na jedné straně trati (Žehuňský rybník) je NPP a na druhé dokonce NPR, v blízkosti jsou další NPP a PP, což by teoreticky (tj. dle zákona) měla být pro změnu trasování v dané lokalitě nepřekonatelná překážka.

+1/0
15.6.2016 17:54

P51a59v64e58l 84M36a34t57o22u60š24e29k 5810667758154

"Je tu však problém, úsek do Chocně zatím počítá jen s rychlostí 120 kilometrů v hodině, což je pro soukromé dopravce příliš málo"

Jak tedy vůbec mohou soukromí dopravci jezdit z Prahy do Olomouce a dále, když v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí se nejezdí zdaleka ani těch 120 km/h? Spíš si nevidí do huby a plácají hovadiny.

+5/−1
15.6.2016 16:03

M33a57r17t56i37n 38C75h11o83v88a50n93e92c 3431776961546

Ale tam se na zrychlení má začít pracovat... Ve hře byla i varianta 200 km/h přes Ústí nad Orlicí, nakonec tam asi bude něco skromějšího. A proč je 120 málo? Napadá mě například, aby ty dvě v podstatě paralelní tratě nabídly podobnou propustnost a rychlost, tedy aby cestující jedoucí Praha - Hradec - Olomouc "netrpěl" tím, že si vybral spoj přes Hradec a ne přes Pardubice. Ale třeba se najde i jiný důvod.

+1/0
15.6.2016 17:36

R32a81d92e44k 28J32a20n60a44t50a 9545156344562

Jak mohou jezdit 120? Protože tam to jinak nejde.

Ale pokud budou mít na výběr, z Prahy do Chocně buď pomalu přes HK, nebo rychleji přes PA, tak je jasné, co si vyberou. Protože vyšší rychlost znamená levnější provoz v přepočtu na oskm a tím i vyšší zisk.

0/0
16.6.2016 16:16

P22e46t67r 10M64o20s75t54ý34n 3349367287770

v roce 2050 se bude jezdit na velbloudech ...

+7/0
15.6.2016 15:53

K29a82m84i22l 45B92l26a80ž21e95k 5549591618413

mě je to celkem jedno, já už budu v peklíčku mastit kartičky

0/0
15.6.2016 15:56

J14a56n 81Č66e64k65a39l 7429585914324

Na Hradec že už vede kvalitní trať? ;-D;-D Když pominu, že je to lež, tak jak to souvisí se stavbou VRT, která je vedena v samostatném tělese?? ;-D;-D

+2/0
15.6.2016 15:47

P91e30t66r 19B44e34z43s63t21a44r16o19s26t28i 2859556373381

A nevyšlo by levněji začít stavět místo toho , aby se pořád říkalo a kreslili , co bude... V roce 2000 budou hotové 4 tranzitní koridory, aha on je rok 2016 a ještě není ani hotovo... V roce 1995 bude dvoukolejný úsek HK Pce, kolik máme hotovo? Třetinu a to ještě tu nejlehčí... Tudíž, toto je zas další z mnoha snů...

+4/0
15.6.2016 15:44

R54a64d70e93k 93J42a37h78n 8756667455255

...a v roce 2090 i přes Pardubice.

+1/0
15.6.2016 15:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.