Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní trať by mohla v roce 2050 vést i přes Hradec Králové

Jestliže přes Hradec Králové někdy povede vysokorychlostní trať, která umožní vlakům jet rychlostí přes 250 kilometrů v hodině, nebude to dřív než v roce 2050. Podstatně blíž je ale další dvoukolejka, tentokrát z Velkého Oseku, a také přímé spojení s Moravou a Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T36o91m75a90s 44H26a52t94l41e 3442751214828

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+3/0
16.6.2016 6:50

Z70d37e98n98ě10k 88H21r17u73b91ý 5265778601216

Podle mě má zcela nová VRT (tj. 250+) z Prahy směr Brno/Ostrava smysl právě přes HK/Pce a Olomouc. Trasa přes Vysočinu smysl nemá, neobsluhuje žádné další větší město.

Průměrná vzdálenost zastávek německých ICE vlaků je 70km. Pha-HK/Pce je 100km, do Olomouce dalších 120km. Olomouc - Brno 70km. a Olomouc - Ostrava 80km.

V HK by se pak dala udělat zmiňovaná odbočka směr Polsko.

Další výhodou je to, že toto trasování by významně ulevilo současnému I. koridoru a mohly by se zrychlit běžné vlaky především v úseku Pardubice - Kolín - Praha, kde je to aktuálně dost masakr, o nákladní dopravě nemluvě.

0/−3
15.6.2016 21:22

J67i70ř53í 23K28o84c89u66r31e60k 6355734595258

Takže místo 250km trasy pro Brno-Praha budeme nově budovat VRT trasu 320 km dlouhou (přes Holomóc) abychom byli z Prahy do Brna rychleji než dnes. Přitom je to 190 km vzdušnou čarou.

+4/0
15.6.2016 21:29

P22e47t26r 18V15e63s17e12l45ý 8485345272946

Prozradím vám tajemství, ne všichni touží jezdit mezi Brnem a Prahou.

0/−2
16.6.2016 7:49

R37a61d10e59k 23J83a15n83a33t87a 9315576354912

Zdá se mi, že zeměpis není vaše silná stránka. Směrem na Brno je i Bratislava a Vídeň, potažmo celá JV Evropa.

I. koridoru uleví i VRT Praha-Brno přes Vysočinu, protože většina spojů Praha-Ostrava pak bude jezdit přes Brno, stejně tak po VRT praha-Brno bude jezdit následovník současných EC a Raijletů na linkách praha-Vídeň/Budapešť. Na 1. koridoru zůstanou následovníci dnešních rychlíků.

+1/0
16.6.2016 16:06

J14i15ř47í 72K35o39c95u94r36e74k 6185714965138

Mno to je hezké, co bude v roce 2030. Tipnu si ale, že z Brna do Ostravy ještě taky nebude všude druhá kolej. Takže těch 80 až 90 jako někde přes Gotthard po staré a mínus Alpy.

Plány kolem roku 2005 říkaly, že v roce 2016 mají být první úseky hotové. Leží tak akorát papíry na stole. Jestli někdo hrábl do země, tak to byl krtek (talpa europea).

Takže tohle beru s rezervou. A jelikož Ťok je ... Ťok, tak maximálně zvýší pokuty za nedovolený vstup na dráhu. Na víc se sotva zmůže.

+3/0
15.6.2016 21:15

R64a35d14e88k 10J89a61n14a30t11a 9225896534402

> A jelikož Ťok je ... Ťok

Nevím, proč se všichni strefují do Ťoka. Podobný přístup k železnici měli všichni ministři dopravy i ostatní politici. Proboha nemodernizovat, aby náhodou nebyl vlak rychlejší než naše limuzíny.

Okolní země si budou klepat na čelo a cestou z Paříže do Prahy se bude v roce 2050 v Norimberku stále přestupovat z TGV do autobusu, protože to bude stále rychlejší.

0/0
16.6.2016 16:10
Foto

D87a59v94i60d 79K70r13á95s97e75n97s87k98ý 7427350347

Pokud je uvažováno Pha - HK něco PŘES hodinu, tak je to zas akorát na prd. Takhle se na taktový grafikon švýcarského typu nezmůžeme ani za tisíc let. Je tu potřeba systémová HODINA, tj. 56 minut - a návaznosti v uzlech jako Pha a HK v celou.

+3/0
15.6.2016 21:03

J51i50ř85í 11K28o97c82u41r56e44k 6395984835458

Je to 121 km. Max 160 nebude stačit, aby se to stíhalo za 56 minut. A při rychlostech nad 120 km/h už se zase musí omezovat nákladní vlaky >> Systémová hodina jedině s novou tratí.

Jo, kdyby se řeklo: "Praha-Hradec Za 1:20-25, v Hradci bude uzel v půlhodině. Od Pardubic to vychází taky na půlhodinový takt, od Chocně do budoucna taky." tak by to znělo jako plán s cílem. Ne jako prohlášení o čistotě použitého kancelářského papíru.

+2/0
15.6.2016 21:26
Foto

D59a44v84i64d 17K76r79á56s91e35n98s68k36ý 7387900227

No, je to pravda. Vazba Pce - HK mě pak napadla taky. Takže ideálně takt v Pce v celou a v HK v půl. Pokud to Hradečáci skousnou ;-)

0/0
15.6.2016 22:50

J90i29ř78í 95H59o70v14o52r22k88a 8757626132445

S RS5 je uvažováno 40 minut, dle zkušeností z LGV Avignon-Valence očekávám spíše 35. To by umožnilo pro většinu území KHK spojení do Prahy do 90 minut. A to podle mě za úvahy stojí. Dále bych preferoval trasování přes Náchod/Kudovu. Tím by se na mezinárodní úsek získala vnitrostátní frekvence a tím zvýšení efektivity investice...

+1/0
16.6.2016 0:07

M41i14c22h61a25l 62K12r44e34j57č53í 1936580591113

Zajímalo by mě, jak bude vyřešen pomalý úsek mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem v okolí Žehuňského rybníka, kde má trať charakter spíše vesnické lokálky...

+1/0
15.6.2016 16:13

P59a71v54e50l 43M53a19t30o87u85š87e40k 5420517288114

Hlavní větev dvoukolejky by bylo hlavně vhodné vést po úplně novém tělese mimo Velký Osek, klidně už od Poděbrad někam po Dobšice. Tím by se cesta urychlila nejvíce. Kolem Žehuňského rybníka to asi půjde optimalizovat bez problémů.

+2/0
15.6.2016 16:20

P26a53v56e93l 94P55r74o22k37o19p 6568942305510

Na jedné straně trati (Žehuňský rybník) je NPP a na druhé dokonce NPR, v blízkosti jsou další NPP a PP, což by teoreticky (tj. dle zákona) měla být pro změnu trasování v dané lokalitě nepřekonatelná překážka.

+1/0
15.6.2016 17:54

P65a21v53e50l 61M27a30t22o68u90š31e82k 5330757378314

"Je tu však problém, úsek do Chocně zatím počítá jen s rychlostí 120 kilometrů v hodině, což je pro soukromé dopravce příliš málo"

Jak tedy vůbec mohou soukromí dopravci jezdit z Prahy do Olomouce a dále, když v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí se nejezdí zdaleka ani těch 120 km/h? Spíš si nevidí do huby a plácají hovadiny.

+5/−1
15.6.2016 16:03

M69a91r16t56i36n 49C12h65o16v13a96n41e22c 3331966241106

Ale tam se na zrychlení má začít pracovat... Ve hře byla i varianta 200 km/h přes Ústí nad Orlicí, nakonec tam asi bude něco skromějšího. A proč je 120 málo? Napadá mě například, aby ty dvě v podstatě paralelní tratě nabídly podobnou propustnost a rychlost, tedy aby cestující jedoucí Praha - Hradec - Olomouc "netrpěl" tím, že si vybral spoj přes Hradec a ne přes Pardubice. Ale třeba se najde i jiný důvod.

+1/0
15.6.2016 17:36

R45a29d75e86k 91J89a10n79a14t83a 9655726214322

Jak mohou jezdit 120? Protože tam to jinak nejde.

Ale pokud budou mít na výběr, z Prahy do Chocně buď pomalu přes HK, nebo rychleji přes PA, tak je jasné, co si vyberou. Protože vyšší rychlost znamená levnější provoz v přepočtu na oskm a tím i vyšší zisk.

0/0
16.6.2016 16:16

P97e84t15r 49M63o87s72t24ý25n 3199867437570

v roce 2050 se bude jezdit na velbloudech ...

+7/0
15.6.2016 15:53

K30a88m98i44l 92B17l82a87ž55e60k 5439761118153

mě je to celkem jedno, já už budu v peklíčku mastit kartičky

0/0
15.6.2016 15:56

J76a32n 65Č46e92k93a80l 7979565174824

Na Hradec že už vede kvalitní trať? ;-D;-D Když pominu, že je to lež, tak jak to souvisí se stavbou VRT, která je vedena v samostatném tělese?? ;-D;-D

+2/0
15.6.2016 15:47

P42e35t36r 30B14e66z98s57t42a79r90o14s48t71i 2649386433521

A nevyšlo by levněji začít stavět místo toho , aby se pořád říkalo a kreslili , co bude... V roce 2000 budou hotové 4 tranzitní koridory, aha on je rok 2016 a ještě není ani hotovo... V roce 1995 bude dvoukolejný úsek HK Pce, kolik máme hotovo? Třetinu a to ještě tu nejlehčí... Tudíž, toto je zas další z mnoha snů...

+4/0
15.6.2016 15:44

R34a70d72e62k 81J94a91h59n 8716937495755

...a v roce 2090 i přes Pardubice.

+1/0
15.6.2016 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.