Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vysokorychlostní trať by mohla v roce 2050 vést i přes Hradec Králové

Jestliže přes Hradec Králové někdy povede vysokorychlostní trať, která umožní vlakům jet rychlostí přes 250 kilometrů v hodině, nebude to dřív než v roce 2050. Podstatně blíž je ale další dvoukolejka, tentokrát z Velkého Oseku, a také přímé spojení s Moravou a Slovenskem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZH

Podle mě má zcela nová VRT (tj. 250+) z Prahy směr Brno/Ostrava smysl právě přes HK/Pce a Olomouc. Trasa přes Vysočinu smysl nemá, neobsluhuje žádné další větší město.

Průměrná vzdálenost zastávek německých ICE vlaků je 70km. Pha-HK/Pce je 100km, do Olomouce dalších 120km. Olomouc - Brno 70km. a Olomouc - Ostrava 80km.

V HK by se pak dala udělat zmiňovaná odbočka směr Polsko.

Další výhodou je to, že toto trasování by významně ulevilo současnému I. koridoru a mohly by se zrychlit běžné vlaky především v úseku Pardubice - Kolín - Praha, kde je to aktuálně dost masakr, o nákladní dopravě nemluvě.

0 3
možnosti
JK

Takže místo 250km trasy pro Brno-Praha budeme nově budovat VRT trasu 320 km dlouhou (přes Holomóc) abychom byli z Prahy do Brna rychleji než dnes. Přitom je to 190 km vzdušnou čarou.

4 0
možnosti
JK

Mno to je hezké, co bude v roce 2030. Tipnu si ale, že z Brna do Ostravy ještě taky nebude všude druhá kolej. Takže těch 80 až 90 jako někde přes Gotthard po staré a mínus Alpy.

Plány kolem roku 2005 říkaly, že v roce 2016 mají být první úseky hotové. Leží tak akorát papíry na stole. Jestli někdo hrábl do země, tak to byl krtek (talpa europea).

Takže tohle beru s rezervou. A jelikož Ťok je ... Ťok, tak maximálně zvýší pokuty za nedovolený vstup na dráhu. Na víc se sotva zmůže.

3 0
možnosti
RJ

> A jelikož Ťok je ... Ťok

Nevím, proč se všichni strefují do Ťoka. Podobný přístup k železnici měli všichni ministři dopravy i ostatní politici. Proboha nemodernizovat, aby náhodou nebyl vlak rychlejší než naše limuzíny.

Okolní země si budou klepat na čelo a cestou z Paříže do Prahy se bude v roce 2050 v Norimberku stále přestupovat z TGV do autobusu, protože to bude stále rychlejší.

0 0
možnosti
Foto

Pokud je uvažováno Pha - HK něco PŘES hodinu, tak je to zas akorát na prd. Takhle se na taktový grafikon švýcarského typu nezmůžeme ani za tisíc let. Je tu potřeba systémová HODINA, tj. 56 minut - a návaznosti v uzlech jako Pha a HK v celou.

3 0
možnosti
JK

Je to 121 km. Max 160 nebude stačit, aby se to stíhalo za 56 minut. A při rychlostech nad 120 km/h už se zase musí omezovat nákladní vlaky >> Systémová hodina jedině s novou tratí.

Jo, kdyby se řeklo: "Praha-Hradec Za 1:20-25, v Hradci bude uzel v půlhodině. Od Pardubic to vychází taky na půlhodinový takt, od Chocně do budoucna taky." tak by to znělo jako plán s cílem. Ne jako prohlášení o čistotě použitého kancelářského papíru.

2 0
možnosti
MK

Zajímalo by mě, jak bude vyřešen pomalý úsek mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem v okolí Žehuňského rybníka, kde má trať charakter spíše vesnické lokálky...

1 0
možnosti
PM

Hlavní větev dvoukolejky by bylo hlavně vhodné vést po úplně novém tělese mimo Velký Osek, klidně už od Poděbrad někam po Dobšice. Tím by se cesta urychlila nejvíce. Kolem Žehuňského rybníka to asi půjde optimalizovat bez problémů.

2 0
možnosti
PM

"Je tu však problém, úsek do Chocně zatím počítá jen s rychlostí 120 kilometrů v hodině, což je pro soukromé dopravce příliš málo"

Jak tedy vůbec mohou soukromí dopravci jezdit z Prahy do Olomouce a dále, když v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí se nejezdí zdaleka ani těch 120 km/h? Spíš si nevidí do huby a plácají hovadiny.

5 1
možnosti
MC

Ale tam se na zrychlení má začít pracovat... Ve hře byla i varianta 200 km/h přes Ústí nad Orlicí, nakonec tam asi bude něco skromějšího. A proč je 120 málo? Napadá mě například, aby ty dvě v podstatě paralelní tratě nabídly podobnou propustnost a rychlost, tedy aby cestující jedoucí Praha - Hradec - Olomouc "netrpěl" tím, že si vybral spoj přes Hradec a ne přes Pardubice. Ale třeba se najde i jiný důvod.

1 0
možnosti
PM

P10e46t77r 52M33o86s38t75ý11n

15. 6. 2016 15:53

v roce 2050 se bude jezdit na velbloudech ...

7 0
možnosti
KB

mě je to celkem jedno, já už budu v peklíčku mastit kartičky

0 0
možnosti

J16a97n 87Č45e30k54a38l

15. 6. 2016 15:47

Na Hradec že už vede kvalitní trať? ;-D;-D Když pominu, že je to lež, tak jak to souvisí se stavbou VRT, která je vedena v samostatném tělese?? ;-D;-D

2 0
možnosti
PB

A nevyšlo by levněji začít stavět místo toho , aby se pořád říkalo a kreslili , co bude... V roce 2000 budou hotové 4 tranzitní koridory, aha on je rok 2016 a ještě není ani hotovo... V roce 1995 bude dvoukolejný úsek HK Pce, kolik máme hotovo? Třetinu a to ještě tu nejlehčí... Tudíž, toto je zas další z mnoha snů...

4 0
možnosti
RJ

R64a57d72e47k 95J56a52h84n

15. 6. 2016 15:43

...a v roce 2090 i přes Pardubice.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Plechový úkaz s atmosférou devadesátek. Polská tržnice dál láká zbožím i cenami

18. dubna 2024

Premium Rázovitá tržnice táhne do polského pohraničního městečka Kudowa Zdrój tisíce Čechů. Autobusy sem už...

Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům

19. dubna 2024  10:47

Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Řidič na stavbě vypil lahev vodky a převrátil tatru, nadýchal tři promile

19. dubna 2024  12:55

Během pracovní doby popíjel na stavbě dálnice nedaleko Hradce Králové sedmačtyřicetiletý řidič...

Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká

22. dubna 2024

Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ze země vykoukl kel. Mamut z Hradce je jako první důkaz lovců dodnes unikátem

21. dubna 2024

Premium Přesně před 125 lety našli dělníci ve Svobodných Dvorech u Hradce Králové kostru mamuta. Dodnes jde...

V Náchodě někdo počmáral radnici nápisy proti starostovi, řeší to policie

23. dubna 2024  18:16

Hanlivé nápisy proti starostovi Janu Birkemu (SOCDEM) píše kdosi po Náchodě. Naposledy v pondělí...

Porušení nočního klidu, zničená dlažba. Jičín s driftery zahájil správní řízení

23. dubna 2024  17:10

V případu únorového srazu aut s tuningovou úpravou v Jičíně zahájila jičínská radnice zatím 22...

Rumcajs s Cipískem se dívají, jak Manka tancuje. Rekordní lavička zdobí alej

23. dubna 2024  11:10

Tančící Manka, Rumcajs a Cipísek zdobí největší tuzemskou vyřezávanou lavičku, která přibyla do...

Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká

22. dubna 2024

Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!