Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní trať by mohla v roce 2050 vést i přes Hradec Králové

Jestliže přes Hradec Králové někdy povede vysokorychlostní trať, která umožní vlakům jet rychlostí přes 250 kilometrů v hodině, nebude to dřív než v roce 2050. Podstatně blíž je ale další dvoukolejka, tentokrát z Velkého Oseku, a také přímé spojení s Moravou a Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T50o82m18a78s 81H51a79t46l47e 3462681604858

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+3/0
16.6.2016 6:50

Z97d15e46n92ě53k 73H55r56u95b35ý 5325308631866

Podle mě má zcela nová VRT (tj. 250+) z Prahy směr Brno/Ostrava smysl právě přes HK/Pce a Olomouc. Trasa přes Vysočinu smysl nemá, neobsluhuje žádné další větší město.

Průměrná vzdálenost zastávek německých ICE vlaků je 70km. Pha-HK/Pce je 100km, do Olomouce dalších 120km. Olomouc - Brno 70km. a Olomouc - Ostrava 80km.

V HK by se pak dala udělat zmiňovaná odbočka směr Polsko.

Další výhodou je to, že toto trasování by významně ulevilo současnému I. koridoru a mohly by se zrychlit běžné vlaky především v úseku Pardubice - Kolín - Praha, kde je to aktuálně dost masakr, o nákladní dopravě nemluvě.

0/−3
15.6.2016 21:22

J12i85ř46í 82K60o26c64u51r90e38k 6185924265688

Takže místo 250km trasy pro Brno-Praha budeme nově budovat VRT trasu 320 km dlouhou (přes Holomóc) abychom byli z Prahy do Brna rychleji než dnes. Přitom je to 190 km vzdušnou čarou.

+4/0
15.6.2016 21:29

P92e44t74r 52V56e52s82e20l53ý 8415395902126

Prozradím vám tajemství, ne všichni touží jezdit mezi Brnem a Prahou.

0/−2
16.6.2016 7:49

R51a53d57e84k 58J27a64n77a60t11a 9635176444312

Zdá se mi, že zeměpis není vaše silná stránka. Směrem na Brno je i Bratislava a Vídeň, potažmo celá JV Evropa.

I. koridoru uleví i VRT Praha-Brno přes Vysočinu, protože většina spojů Praha-Ostrava pak bude jezdit přes Brno, stejně tak po VRT praha-Brno bude jezdit následovník současných EC a Raijletů na linkách praha-Vídeň/Budapešť. Na 1. koridoru zůstanou následovníci dnešních rychlíků.

+1/0
16.6.2016 16:06

J55i23ř17í 83K59o57c86u62r60e60k 6795724215138

Mno to je hezké, co bude v roce 2030. Tipnu si ale, že z Brna do Ostravy ještě taky nebude všude druhá kolej. Takže těch 80 až 90 jako někde přes Gotthard po staré a mínus Alpy.

Plány kolem roku 2005 říkaly, že v roce 2016 mají být první úseky hotové. Leží tak akorát papíry na stole. Jestli někdo hrábl do země, tak to byl krtek (talpa europea).

Takže tohle beru s rezervou. A jelikož Ťok je ... Ťok, tak maximálně zvýší pokuty za nedovolený vstup na dráhu. Na víc se sotva zmůže.

+3/0
15.6.2016 21:15

R91a41d14e52k 69J23a22n96a43t53a 9585756604892

> A jelikož Ťok je ... Ťok

Nevím, proč se všichni strefují do Ťoka. Podobný přístup k železnici měli všichni ministři dopravy i ostatní politici. Proboha nemodernizovat, aby náhodou nebyl vlak rychlejší než naše limuzíny.

Okolní země si budou klepat na čelo a cestou z Paříže do Prahy se bude v roce 2050 v Norimberku stále přestupovat z TGV do autobusu, protože to bude stále rychlejší.

0/0
16.6.2016 16:10
Foto

D41a43v20i44d 21K31r36á95s46e57n78s43k24ý 7877920967

Pokud je uvažováno Pha - HK něco PŘES hodinu, tak je to zas akorát na prd. Takhle se na taktový grafikon švýcarského typu nezmůžeme ani za tisíc let. Je tu potřeba systémová HODINA, tj. 56 minut - a návaznosti v uzlech jako Pha a HK v celou.

+3/0
15.6.2016 21:03

J14i84ř15í 60K85o28c95u20r47e30k 6185584785638

Je to 121 km. Max 160 nebude stačit, aby se to stíhalo za 56 minut. A při rychlostech nad 120 km/h už se zase musí omezovat nákladní vlaky >> Systémová hodina jedině s novou tratí.

Jo, kdyby se řeklo: "Praha-Hradec Za 1:20-25, v Hradci bude uzel v půlhodině. Od Pardubic to vychází taky na půlhodinový takt, od Chocně do budoucna taky." tak by to znělo jako plán s cílem. Ne jako prohlášení o čistotě použitého kancelářského papíru.

+2/0
15.6.2016 21:26
Foto

D34a82v95i95d 31K27r49á45s61e89n75s94k93ý 7557730367

No, je to pravda. Vazba Pce - HK mě pak napadla taky. Takže ideálně takt v Pce v celou a v HK v půl. Pokud to Hradečáci skousnou ;-)

0/0
15.6.2016 22:50

J97i34ř14í 46H48o72v70o98r14k23a 8467986952895

S RS5 je uvažováno 40 minut, dle zkušeností z LGV Avignon-Valence očekávám spíše 35. To by umožnilo pro většinu území KHK spojení do Prahy do 90 minut. A to podle mě za úvahy stojí. Dále bych preferoval trasování přes Náchod/Kudovu. Tím by se na mezinárodní úsek získala vnitrostátní frekvence a tím zvýšení efektivity investice...

+1/0
16.6.2016 0:07

M22i77c27h82a32l 95K46r28e66j74č56í 1686330251833

Zajímalo by mě, jak bude vyřešen pomalý úsek mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem v okolí Žehuňského rybníka, kde má trať charakter spíše vesnické lokálky...

+1/0
15.6.2016 16:13

P90a33v50e46l 21M31a83t54o42u24š60e22k 5950917178794

Hlavní větev dvoukolejky by bylo hlavně vhodné vést po úplně novém tělese mimo Velký Osek, klidně už od Poděbrad někam po Dobšice. Tím by se cesta urychlila nejvíce. Kolem Žehuňského rybníka to asi půjde optimalizovat bez problémů.

+2/0
15.6.2016 16:20

P49a48v70e76l 97P77r21o33k77o88p 6798662385880

Na jedné straně trati (Žehuňský rybník) je NPP a na druhé dokonce NPR, v blízkosti jsou další NPP a PP, což by teoreticky (tj. dle zákona) měla být pro změnu trasování v dané lokalitě nepřekonatelná překážka.

+1/0
15.6.2016 17:54

P79a49v54e24l 23M88a95t62o84u67š38e33k 5830677708824

"Je tu však problém, úsek do Chocně zatím počítá jen s rychlostí 120 kilometrů v hodině, což je pro soukromé dopravce příliš málo"

Jak tedy vůbec mohou soukromí dopravci jezdit z Prahy do Olomouce a dále, když v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí se nejezdí zdaleka ani těch 120 km/h? Spíš si nevidí do huby a plácají hovadiny.

+5/−1
15.6.2016 16:03

M49a36r58t93i16n 29C62h47o85v22a22n26e68c 3311516261256

Ale tam se na zrychlení má začít pracovat... Ve hře byla i varianta 200 km/h přes Ústí nad Orlicí, nakonec tam asi bude něco skromějšího. A proč je 120 málo? Napadá mě například, aby ty dvě v podstatě paralelní tratě nabídly podobnou propustnost a rychlost, tedy aby cestující jedoucí Praha - Hradec - Olomouc "netrpěl" tím, že si vybral spoj přes Hradec a ne přes Pardubice. Ale třeba se najde i jiný důvod.

+1/0
15.6.2016 17:36

R52a44d21e66k 80J77a28n83a86t63a 9125486744922

Jak mohou jezdit 120? Protože tam to jinak nejde.

Ale pokud budou mít na výběr, z Prahy do Chocně buď pomalu přes HK, nebo rychleji přes PA, tak je jasné, co si vyberou. Protože vyšší rychlost znamená levnější provoz v přepočtu na oskm a tím i vyšší zisk.

0/0
16.6.2016 16:16

P52e61t93r 48M53o17s43t81ý60n 3869177387100

v roce 2050 se bude jezdit na velbloudech ...

+7/0
15.6.2016 15:53

K76a78m92i62l 26B21l18a40ž33e59k 5259681578403

mě je to celkem jedno, já už budu v peklíčku mastit kartičky

0/0
15.6.2016 15:56

J20a29n 64Č59e97k21a29l 7689645734814

Na Hradec že už vede kvalitní trať? ;-D;-D Když pominu, že je to lež, tak jak to souvisí se stavbou VRT, která je vedena v samostatném tělese?? ;-D;-D

+2/0
15.6.2016 15:47

P65e25t79r 87B15e36z63s72t70a53r66o49s62t95i 2119116413571

A nevyšlo by levněji začít stavět místo toho , aby se pořád říkalo a kreslili , co bude... V roce 2000 budou hotové 4 tranzitní koridory, aha on je rok 2016 a ještě není ani hotovo... V roce 1995 bude dvoukolejný úsek HK Pce, kolik máme hotovo? Třetinu a to ještě tu nejlehčí... Tudíž, toto je zas další z mnoha snů...

+4/0
15.6.2016 15:44

R17a87d96e50k 34J95a43h89n 8736297665355

...a v roce 2090 i přes Pardubice.

+1/0
15.6.2016 15:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.