Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pětiletou dívku podle policie unesl otec od bazénů, rozvádí se s matkou

Spor rodičů pětileté dívenky vyvrcholil v těchto dnech vážným obviněním otce. Podle kriminalistů z krajského policejního ředitelství v Hradci Králové ji muž odvezl proti vůli matky z hradeckého aquacentra, což lze kvalifikovat jako únos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a24n 53F94i51a60l83a 7874747565839

Jelikož si ženy vydobyly rovnoprávnost, nemůže soud určit jako opatrovníka jen jednoho z rodičů (vyjma trestaných).

+4/0
9.8.2016 20:39
Foto

T34o80m70á94š 96J54a70d84l49o15v75s11k37ý 5697163675928

Stanovisko otce vyšlo v diskusi na Střídavce http://www.stridavka.cz/diskuse.html

Krátce z něj lze citovat:

Jelikož je citovaný postup Policie ČR (zařazení do databáze hledaných osob) a Okresního státního zastupitelství v Hradci Králové (vydání předběžného souhlasu se zadržením) nezákonný, nezbývá mi reálně než se tímto podáním domáhat přezkoumání postupu policejního orgánu (Policie České republiky – Krajské ředitelství policie Královohradeckého kraje) a státního zástupce (Okresní státní zastupitelství v Hradci Králové).

V uvedené věci totiž nebyly naplněny pojmové znaky skutkové podstaty trestného činu ve smyslu ustanovení § 200 trestního zákoníku - Únos dítěte a osoby stižené duševní poruchou. Jak totiž vyplývá z komentářové literatury k tomuto ustanovení zákona „o únos nejde, jestliže rodič třeba násilím nebo lstí odejme dítě druhému rodiči v době, kdy rodiče sice nežijí spolu, ale dítě se jen fakticky zdržuje u jednoho z rodičů a soud dosud právoplatně nerozhodl, kterému z rodičů se dítě svěřuje do výchovy.

V dané věci přitom neexistuje žádné vykonatelné rozhodnutí, kterým by byla nezletilá Noemi svěřena do péče matky. Nezletilou jsem si dne 25.06.2016 ve 14 hodin převzal před domem, kde nezletilá s matkou bydlí, styk s ní jsem trávil v Aqua centrum v Hradci Králové, přičemž matce jsem umožnil přítomnost u styku. Po uplynutí stanovené doby jsem však nezletilou předat matce před domem, kde nezletilá s matkou bydlí nemohl, neboť matka se na uvedené místo nedostavila.

Dále nelze opomenout, že neexistuje jediné usnesení soudu, kterým by byla proti mně učiněna opatření podle § 272 a 273 OSŘ. Nepřichází tedy v úvahu ani trestní odpovědnost za trestný čin maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání podle § 337 odst. 4 trestního zákoníku. Nelze konečně opomenout skutečnost, že popsaný postup policejního orgánu a státního zástupce je v rozporu se zásadou subsidiarity trestní represe ve smyslu § 12 odst. 2 trestního zákoníku.

Marian Rabinský

+6/0
30.6.2016 12:31

J18a43n 15R88y52s37k29a 2496174928647

Takže tvrdá manipulace veřejnosti prostřednictvím kolaborujících novinářů, kromě dalších i zaměstnanců soudruha Bureše. Jako za bolševiků, těch přiznaných. To vypadalo na předběžko a ani to není. To je stohoven. Jak Ztohoven se dostat.

+2/0
30.6.2016 15:34
Foto

V14a25l96e63n34t77i92n 57P14a28p91a60z34i25a32n 6686484521671

Proč nikdo neřeší, když matky proti zájmu dítěte a proti vůli otce odvezou dítě i majetek pryč 8-o za milencem? Proč úředníci nadržují těmto matkám? Proč poldové [>-] odkládají trestní oznámení na souce i úřednice OSPOD a za maření úředního rozhodnutí za nerealizované styky rodiče s dítětem?

+10/0
28.6.2016 12:42

J80a54n 26P94u56l48e50c 4288907271675

Jo to mu v rozvodovém řízení určitě pomůže. ;-D

+1/0
28.6.2016 11:36

H76a14n62a 91P84r10o59c13h72á44z37k73o45v23á 9888503532633

Panove jestli nechapete rozdil mezi "unosem" ditete od taty - tedy dite v dobe rozvodu pece bydli s matkou - a s otcem se evidentne vidalo, vsichni vi kde dite je a az soud rozhodne pan klidne muze tu stridavku dostat (kdyby si to takto nepokazil) a "unosem" ditete od matky - tedy pan odvede holcicku neznamo kam, s umyslem aby matku vubec nevidela a nikdo nevi kde jsou tak potom je diskuse marna.

+1/−3
28.6.2016 11:20

T37o14m60á11š 64H35o82l59e98k 5115160851377

Paní Procházková, rozhodnutí, že jeden rodič bude předběžně od svého dítěte odstaven a degradován do role stykače jednou za 2 týdny je zločin sám o sobě. A je dostatečně známo, že soud pak v řízení ve věci samé často střídavku zamítne se zdůvodněním, že dítě si již zvyklo na péči matky a občasnou návštěvu otce - jak je určeno předběžném opatřením. Každý kdo má zdravý rozum chápe, že otec neodvedl holčičku s úmyslem aby matky vůbec neviděla, ale proto, aby mohl slušně naplňovat svou rodičovskou roli, který mu vzala matka dítěte a soud svým hanebným předběžným opatřením. Vaše tvrzení o nějakém úmyslu otce je čirá demagogie a výmysl.

+9/0
28.6.2016 14:37

T73o65m85á59š 25H55o70l32e47k 5675870481937

Je to otřesný případ opět ukazující na diskriminační a zločinecký charakter opatrovnického systému v našem neprávním státě. Jeden z rodičů (vždy otec) je bezdůvodně předběžným opatřením odstaven od svého dítěte jen na základě toho, že je muž/otec. Když uplatňuje své přirozené rodičovské právo vychovávat své dítě, za které nese rodičovskou odpovědnost je stíhán jako nějaký zločinec. Neudělal nic špatného - je to otec a je se svým dítětem. Přitom stíhán by měl být ten člověk v taláru, který rozhodl o bezdůvodném odstavení tohoto rodiče od svého dítěte.

+11/0
28.6.2016 10:33
Foto

A46l27e51š 59H43o59d98i74n37a 9880639268134

Upřímně - pokud tatínek směl být s dcerou jen 3 hodiny jednou za 14 dní a ještě pod dozorem matky, ani se mu nedivím. Možná kdyby se víc tatínků takhle vzepřelo, najednou by začalo být riskantní je odstavovat od dětí.

+11/0
28.6.2016 9:28

V66e11n50d60u12l66a 58S98z98l78a36u38e35r96o91v14á 7662916237258

No jo a pokud by se dělaly ve vězeních více vzpoury, začalo by být riskantní posílat zločince do lágru:-D

0/0
26.9.2016 11:16

I40r46e41n57a 51P71l35a38c98h37e95t95k97o52v71á 1656464266360

zlatej nemeckej model. a ne jak u nas, ze kdo si po rozchodu dite uzme, ten ho dostane do pece a druhej dostane vikend jednou za 14 dni

+5/0
28.6.2016 0:14

J46a37n 86R27y51s79k17a 2306724768447

Statisticky jistě pohlavně solidární soud potlačil právo dítěte na péči a výchovu rodičů. Důsledkem je odsouzení holčičky k deprivaci, kterou spustilo postrádání táty.

Táta se na to nemohl dívat, přestal se chovat pragmaticky a citem začal chránit psychiku dítěte před tlakem jednání neprávního státu na podnět matky.

Nelze dávat do jedné roviny 95% výlučné potlačení práva dítěte se zněním Listiny, Úmluvy a Ústavy, kde je jasně garantováno právo dítěte na péči a výchovu rodičů a zároveň manipulovat voličskou základnu tvrzením o právním státu.

To neznamená že když jste to neměli v Občanských naukách, že si můžete stavět zeď mezi dítětem a rodičem bez pocitu viny.

+12/0
27.6.2016 21:49

T84o96m33á89š 82H35o63l19e13k 5605930321707

R^

+1/0
27.6.2016 23:03
Foto

T10o50m39á41š 37J54a29d48l29o74v85s77k13ý 5597233155708

Toto je specifický zločin, vyhrazený v České banánové republice pro otce. Únosy dítěte matkou jsou zcela v pořádku, policie se jimi vůbec nezabývá a když už lpíte na sepsání protokolu, dozvíte se výsledek, že jde o soukromý spor, který si mají rodiče vyřešit u soudu.

+15/−1
27.6.2016 21:17

J64a15n65a 32E92l21i98á74š61o88v40á 6828177338850

Chudák dítě, že má takové rodiče :-(

0/−2
27.6.2016 21:16

T42o64m56á51š 38H77o87l45e31k 5245450761577

Oba rodiče ? Nikde jsem se nedočetl, že by ten otec udělal něco špatného. Jen si vzal své dítě. A za to je stíhán. Je to hnus a další diskriminace otců v tomto neprávním státě.

+8/0
27.6.2016 23:23

M14i14c31h14a94l 96Š88m38e27r14e77k 8576278424617

Bylo by zajímavé mít možnost seznámit se s verzí otce.

Velice pravděpodobně by k žádnému únosu nedošlo, kdyby tento stát primárně rozhodoval tak, jak ze zákona má - tj. mnohem více dával SP (střídavou péči). I v tomto případě.

Komu z Vás, vážení rodičové, by se líbilo, kdyby Vás nedůvodně "odsoudili(y)" k tomu, že byste trávili se svým dítětem 3 hodiny za 14 dní, a to ještě pouze za přítomnosti druhého rodiče?

+16/−1
27.6.2016 20:03

M91a40r17t46i67n 61L91u69k93e66š 3636421851265

Tohle ony nepochopí. Mají plná ústa pojmů jako zájem dítěte, ale přitom jsou naprosto vedle. Bohužel nány s podobným přemýšlením nevystupují jenom v diskuzích, ale mnohdy i v soudních síních, oblečeny v taláru.

+4/0
27.6.2016 20:49

T29o10m78á75š 32H26o57l84e18k 5775220351967

Dámy v taláru ? V opatrovnickém řízení jsem se s "dámou" v taláru nesetkal. V talárech tam byly jen zlé, zapšklé, pomstychtivé, feministické báby, kterým šlo jen o to poškodit otce.

+3/0
27.6.2016 23:05

H14a46n51a 72P80r60o55c82h38á83z37k39o89v51á 9218603192373

Protiřečite si. Chcete se seznámit s verzí otce - fajn. Ovšem na druhé straně chcete bez znalosti věci dávat - i v tomto případě - automaticky stridavou peci?! Ona stridavka ne každému dítěti svědčí, i když se na ni rodiče domluví. A vzhledem k tomu jak probíhá i v normálních rodinách péče o dítě - tj. V převážné většině rodin se o malé děti převážně stará matka je tě "stridavky" v poslední době až nějak moc. A chudáci ty děti co musí menit i školu atd. A mnohdy ti největší rváči o svá "otcovska práva" zjisti ze by se mohli dítěti víc věnovat až v okamžiku rozvodu.

0/−10
27.6.2016 21:05

M42i55r51e10k 83G76a78j51e20r 5441446559980

Pokud stridava pece diteti nesvedci, mohl by soud rozhodnout mezi matkou a otcem losem.

+5/−1
27.6.2016 22:28

M67i54c35h94a65l 57Š24m89e61r35e69k 8466708934477

Ano, los by byl spravedlivější než to, co soudy předvádí.

+6/0
27.6.2016 22:49

M91i36r16e72k 57G68a83j92e50r 5611466669950

Presne tak jsem to myslel. R^

+5/0
27.6.2016 22:58

M11i18r45e48k 93G38a38j70e44r 5251266939610

A take by ubylo rozvodu z vypocitavosti.

+3/−1
27.6.2016 22:58

T23o51m93á26š 39H47o16l83e13k 5275170371817

nesouhlasím. Pokud se střídavka ukáže jako nevyhovující (i to se může stát), tak by dítě mělo být svěřeno do péče otci. Muži jsem stabilnější a spolehlivější, psychicky a citově vyrovnanější než ženy.

+3/0
27.6.2016 23:11

T50o98m69á42š 54H14o20l56e93k 5595260341977

kde jste přišla na to, že v převážné většině rodin se o malé děti převážně stará matka ? Vy žijete ve většině rodin ? A co máte na mysli malým dítětem ? U nás například se o děti do věku 3 let starala převážně matka, protože byla na mateřské dovolené, zatímco já jsem vydělával peníze pro rodinu. Po mateřské , když nastoupila do práce a začala se věnovat své vytoužené kariéře jsem se o děti převážně staral já. Ona začala projevovat zájem zajíst s dětmi k dětskému lékaři až v době rozvodu, kdy jsme se rozváděli kvůli jejímu nemanželskému vztahu.

+5/0
27.6.2016 23:10

J75a65k18u30b 91B89r55i62n17e70r 6507552452161

Staci mi jmeno ditete:/Noemi? Jako fakt?

+1/−4
27.6.2016 17:25

A28n88t27o15n27í40n 65R55a86č71i73c81k71ý 4890506650570

Jméno hebrejského původu - jako třeba David nebo Daniel. Jenom není příliš obvyklé.

+1/0
28.6.2016 8:20

D43a98n15i49e39l27a 94U96r25b47a35n87o90v97á 2914970685146

Vždy v těch případech kdy se rodiče rvou o dítě si vzpomenu na krále šalamouna který dvěma ženám které obě tvrdily že dítě je jejich řekl že ho tedy nechá rozpůlit a každá dostane polovinu...ta co řekla ne ať si je raději nechá ta druhá to byla pravá matka. Lidi furt řeší své právo na to vidět dítě ale to co je pro dítě dobré nebo špatné je jim ve výsledku jedno. Únos od mámy pro dítě dobré být může opravdu jen těžko, další sobec.

+5/−12
27.6.2016 16:57

V38o14j42t21ě16c66h 20K20o30n57í27ř 8181835727652

Pro dítě je špatně už samotný rozvod.

+5/0
27.6.2016 17:02

Z15u92z22a45n11a 78K59u98p19k30o24v28á 8296984799752

Ano, je to tak. Ale pro spoustu lidí je stále nepředstavitelné namísto vlastní sobeckosti myslet v prvé řadě na zájem dítěte. Je to velmi těžké a troufám si tvrdit, že to nezvládne jen tak někdo. Navíc pokud se snaží domluvit jen jedna strana a ta druhá nehodlá ustoupit, tak se můžete třeba pokrájet a nenaděláte nic.

+3/0
27.6.2016 17:36

M89a73r30t45i36n 52L11u86k97e81š 3296171731485

Kdyby krkavci matka nemyslela jenom na sebe a dokazala prijmout fakt, ze dite neni jeji vyhradni majetek a ma take tatu, tak by k teto situaci zcela jiste vubec nedoslo.

Takze souhlas, nekteri rodice (v naproste vetsine dusevne nevyzrale matky) jsou sobci a takovym bych nesveril ani morce, natoz dite.

+8/−3
27.6.2016 18:31

M97a38r51t25i35n 91L98u84k32e13š 3586541421115

Kdyz je dite s tatou, to je vazne takovy maler? Mela byste si ve sve omezenosti spis klast otazku, co vede tatu ke skutecnosti, ze musi "unaset" sve dite.

+8/−3
27.6.2016 18:29

M85a52r90t89i31n 77L51u28k20e51š 3306771491205

Dámy, není nad možnost tupě udělit mínus myšlence, kterou nejste sto pochopit, natož o ní diskutovat :-P

0/0
27.6.2016 20:47

V58l12a95d40a90n 45Č81e26r88n77í83č54e82k 8892876963420

Přesně. Proto tolik otců ustoupí matkám a děti vidí jen minimálně bez možnosti podílet se na výchově. Tak kdo je většinou ten lepší rodič?

+1/0
27.6.2016 21:55

T77o96m67á84š 22H39o37l27e51k 5705560201407

Nevidíte to nějak jednostranně ? Unos dítěte od táty je pro dítě přinejmenším stejně špatný jako únos dítěte od mámy.

+2/0
27.6.2016 23:14

P72e14t23r58a 73H73a10n62á24k51o65v13á 6360110214477

Řešení sporu přes dítě. Hnus!:-(Rv

+6/0
27.6.2016 16:25

M32i67c37h31a53l 86Š10m52e52r72e89k 8666128734937

Ano, souhlasím. Z článku ale není možno udělat si názor, který z rodičů ten "hnus" začal.

+4/0
27.6.2016 20:08

T21o68m78á47š 20H49o68l41e23k 5335410241827

mnohé zkušenosti říkají, že tyto hnusy vždy začínají sobecké a bezohledné matky

+2/0
27.6.2016 23:15

Z26u29z18a13n36a 16K13u48p87k82o19v28á 8276234169312

Vždy ne, můj ex je zářivá výjímka...

0/0
28.6.2016 9:14

T11o20m95á21š 77H71o91l66e32k 5735360811987

Vašeho ex neznám, takže nedokážu posoudit. Ale říká se, že vyjímky potvrzují pravidla.

0/0
28.6.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.