Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík u Jaroměře tlačil auto dvě stě metrů, zemřeli v něm dva lidé

Dva lidé zemřeli po srážce s rychlíkem na železničním přejezdu bez závor u Jaroměře na Náchodsku. Výstražná zvuková i světelná signalizace podle vyšetřovatelů v době nehody naplno fungovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a81v45e49l 12V59l80a88s 4275363550924

Stále se dává vina řidičům aut, ale málo kdy strojvedoucí před nechráněným přejezdem v předepsané vzdálenosti dá výstražný zvukový signál tlakovým klaksonem a když ho dá tak jen píšťalou pro posun, která není v autě slyšet a to těsně před přejezdem. Na spoustě chráněných přejezdů bez závor nefunguje bílé světlo a přesto drážní inspekce tvrdí, že signalizace je v pořádku.

0/0
8.7.2016 11:48

Z36d81e82n43ě93k 98P21o56d12h80o53r34a 9800923785172

Další zavádějící titulek. Proč se nenapíše rovnou: Řidič vjel na přejezdu pod vlak. V autě zemřeli dva lidé. Takto to vypadá, že za nehodu může strojvedoucí...Rv

+2/0
4.7.2016 21:54

J51a38n 73S19l79a22v59í28k 2521479450686

Tragedie, byli cca 500-1000m od bydliště. Pokoj Vám.

+1/0
4.7.2016 15:26

J96a67r12o11s75l90a12v 66K21a90d47l40e22c 5121179532371

A není to jedno? Třeba tam prostě chtěl vjet pod vlak.

+1/0
4.7.2016 13:12

Š21t67ě18p79á73n46k88a 62T46ů23m23o32v63á 1890566632527

Termín nechráněný železniční přejezd použila mluvčí policie, proto jsem to také napsala do článku. Wikipedie uvádí, že termín "nechráněný železniční přejezd", tj. bez závor, se dosud používá. V materiálech ministerstva dopravy se termínem "nechráněný" rozumí takový přejezd, který je označen jen výstražným křížem. Ostatní jsou přejezdy zabezpečené technickými prostředky. Děkuji za upozornění.

+6/0
4.7.2016 13:00

J58a44n 78K51u57č89e89r22a 2957602896433

Wikipedie nic závazného nedefinuje, nemá význam se o ni opírat. Zákon zná přejezdy zabezpečené, podobně jako norma. Termín "nechránění" oficiálně neexistuje - to, že to někdo podle svých pocitů napíše na Wikipedii, co je nechráněný přejezd, nic neznamená.

+3/0
4.7.2016 15:21

M96i76c15h16a89l 40H79o36l88í33k 6304222485382

Poznáte někdo, co je to za auto? Myslím značku a typ.

0/0
4.7.2016 12:58

J76i87ř43í 56E10r89b75e69n 1523714736857

Zadní světla vypadají na Volvo, možná XC60...

+1/0
4.7.2016 13:13

J62a76n 28S66l76a84v97í29k 2491459180266

Správně, bylo to Volvo.

0/0
4.7.2016 20:52

F73r59a76n37t62i35š23e65k 13D28r22b11o78h49l60a98v 6661364346

Tohle prostě nechápu, červená světla svítí a akustický zvonivý signál je taky jasně slyšet. Z těchto borců, co to ,,nevnímají ́ ́ bych udělal samostatnou kategorii soutěže o Darwinovu cenu.

+7/0
4.7.2016 12:56

O42l41d14ř77i12c17h 31J55a44n23e29č88e41k 8799276823501

To nejde, nevyžaduje se u Darwinovy ceny, aby absence úsudku a způsob vyloučení se z genofondu byly zcela mimořádné? Bohužel tohle se děje tak často, že o tom snad už ani nemá cenu psát...

0/0
4.7.2016 14:22
Foto

B23r48o16n27i58s17l82a43v 63G26a87b37r34y98š 2612229211

Nejde jen o rozhledové podmínky, ale ten vlak, navíc když je to ještě motorák, dělá taky nějaký kravál. Takže když pořádně nevidím, nastražím uši a slyším.

A pokud napíšete, že není slyšet, pak nechápu, proč se okolo železničních tratí stavějí protihlukové zdi.

+6/0
4.7.2016 12:09
Foto

M74a83r69t81i74n 29S41m78a77h52a 4826397803311

Já bych na sluch rozhodně!! nespoléhal. Když nevidím, tak prostě zastavím a pořádně se rozhlédnu.

Byla to fatální chyba.

+5/0
4.7.2016 12:13
Foto

B60r65o19n85i28s30l16a83v 33G30a43b47r90y42š 2282209241

Taky možnost. Ostatní se můžou smát, že je to kravina, že to tam znají, ale na rozdíl od nich jsem ještě naživu.

+3/0
4.7.2016 12:18

J66i76ř30í 14H42o23v68o48r28k73a 8477796642985

V tomto případě se může omluvit, že vlak neslyšel, jen hluchý člověk. Před přejezdem se nachází most "železňák", který informuje dostatečně všechny slyšící, že se blíží vlak

+1/0
4.7.2016 15:37

M14a82r93t36i70n 24F22i43l90i14p89c59z48y47k 3361381975603

Dělá sice kravál, ale až když je pozdě a příliš blízko.

Když se k vám blíží, nemusíte jej slyšet v autě vůbec.

+2/0
4.7.2016 12:48
Foto

B67r37o26n62i60s26l28a52v 50G46a98b55r67y14š 2682319381

Já teda v autě slyším, co se děje venku.

+1/−1
4.7.2016 13:13

J63a95k16u56b 94Š11p33r84i25n24g81e74r 9301212892

Nemusí být slyšet. Nás už vlak srazil (nákladní, jel 80) a slyšet opravdu nebyl.

+2/0
4.7.2016 12:51
Foto

B75r86o21n36i81s51l32a76v 18G28a72b75r43y45š 2462849901

Proč vás srazil vlak?

0/0
4.7.2016 13:14

J26a19k71u41b 91Š13p72r35i92n76g44e12r 9451772302

Kolegyně se zakecala a nerozhlídla se.

+1/0
4.7.2016 13:19

Z34d19e79n80ě92k 41W48e86r41n28h96a38r31t 6357885492788

Vlak je velký a těžký, nemůže uhnout a blbě brzdí. A když narazí do auta, vždycky vyhraje a lidi v autě skoro vždy umřou. Vždy a za všech okolností je třeba se takové srážce vyhnout, bez ohledu na nějaké závory, světla nebo zvony, vlak má vždy přednost. Kdyby se lidi tak primitivní poučkou řídili, bylo by mnohem méně mrtvých na přejezdech.

+17/0
4.7.2016 11:52

M38a89r58t21i49n 57Z83l82a48t11u88š73k86a 8747714490521

V jedné větě je napsáno, že je přejezd nechráněný a hned v druhé, že zvuková a světelná signalizace byla funkční. Tak jak? Pokud jsou tam světla, tak snad chráněný je, ne?

+15/−1
4.7.2016 11:44

Z50d33e65n64ě91k 59W76e32r40n22h93a74r51t 6107135372658

Pro 99% lidí a ještě více redaktorů je chráněný přejezd jen ten se závorami. To nemá cenu řešit.

+14/−1
4.7.2016 11:47

J73i54ř29í 19E84n60g94l96i53š 1405589225541

Ano. Tyhle novinářská telata mají pokaždé problémy s odbornou terminologií.

+2/−2
4.7.2016 12:07

L53i34b87o77r 84V65e82s23e45l40ý 2809886182452

V odborné terminologii byl právě přejezd se závorami právě označován jako chráněný a bez závor nechráněný.

+2/0
4.7.2016 12:10

Z88d17e96n10ě85k 46Z31a10b27a30v43a 1642714696674

Jako absolvent VŠDS mohu potvrdit, že chráněný je takový přejezd, kde je cokoliv aktivního (přejezdník s/bez závor) navíc, než jen pasivní kříž.

0/0
7.7.2016 2:26

L47i28b27o19r 84V68e69s86e72l24ý 2479536512382

Přejezdník do toho nemotejte, ten jen dává informaci strojvedoucímu, a raději zapátrejte například v legislativě z třicátých let minulého století, kdy to bylo definováno a srovnejte to s dopravními značkami, které z té doby zbyly a jak se jmenují v současnosti. :-)

+1/0
7.7.2016 15:47

J24i47ř30í 75E25r16b88e56n 1393724756327

Přejezdník pro mašinfíru, nebo výstražník pro šoféra, voni absolvente? ;-)

0/0
7.7.2016 21:13

P53a17v66e44l 29H92a23l55b96i22c62h 6789332766289

Škoda lidských životů. Kdy už si řidiči uvědomí, že není potřeba spěchat do hrobu? A na silnici to platí dvojnásob - těch ušetřenejch pět minut cesty ztratěj 15 minutovým čekáním na záchranku nebo hůř zaplatí svým životem.

+9/0
4.7.2016 11:41

J30a33r85o48s91l79a71v 12S81t23u88c55h62l77í90k 7886538432626

Autor článku je zřejmě přesvědčen, že chráněný přejezd musí být chráněný policií nebo ještě lépe armádou. Jinak je nechráněný

+12/−2
4.7.2016 11:35

M24i61r30e37k 94K53r40o94u40p11a 8836509527482

Štěpánka Tůmová

zkratka autora: tů

Vystudovala Gymnázium v Broumově. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze dokončila magisterské studium oboru český a slovenský jazyk a literatura s doplňkovým studiem na katedře etnologie. V královéhradecké redakci MF DNES působí s přestávkami od roku 1999, zaměřuje se hlavně na regiony Náchodska a Rychnovska. Od roku 2012 se podílí na webu hradec.idnes.cz.

Filozofka píše o železnici, tak se nedivme, nerozezná kozu od vozu

+6/−3
4.7.2016 11:45

H86a68n32k53a 34C83h52a80l14u83p31s40k46á 2608770165326

tak že by tady začal psát do novin železničář, ne?

+1/0
4.7.2016 12:51

Z19d44e69n61ě66k 98W95e89r93n61h83a40r11t 6977715452168

A proč ne? Nebo by redakce mohla mít jednoho na telefonu a než by vypustili článek, který se týká dráhy, mohl by to zkontrolovat a zastavit alespoň zjevné nesmysly. Což samozřejmě platí i pro ostatní obory.

+2/0
4.7.2016 12:59

H74a18n67k44a 29C59h19a43l57u45p16s64k17á 2788270345786

jo. a nebo by lidi mohli bejt trochu tolerantní k sobě a neposmívat se holce, která vystudovala humanitní obor, jenom proto, že to teď kvůli migrační krizi frčí.

upozornit na chybu je jedna věc, rejpat se v tom tímhle způsobem věc druhá.

+1/0
4.7.2016 14:54

P74a15v81e86l 30Š69v36e63s40t31k67a 3498135859

chráněný/nechráněný=se závorami/bez závor. Takže hned tady nedělajte z lidí pitomce.

+4/0
4.7.2016 13:07

G59e93o39r84g 68K48o86m88b84e60r27e18c 9634881346851

Foto c.1 to krovi vpravo by tam taky nemelo byt. To je uzasnej rozhled obzvlaste kdyz nepujde signalizace. A takovy prejezdy nejsou vyjimkou.

+3/0
4.7.2016 11:33

Z81d65e16n31ě32k 65W62e28r54n48h40a80r87t 6377505922538

To je pravda, že přejezdy bývají zarostlé a kdyby se to prosekalo, byl by v řadě míst lepší výhled, to není sporu. Ale na to se nemůže řidič vymlouvat, nemůže vjet na přejezd, když se nepřesvědčí, že nejede vlak. A pokud nevidí, tak zkrátka přejet nemůže.

+2/0
4.7.2016 11:56

V59l56a69d76i93m58i84r 90S85o30u31k69a22l 4160471381536

Podle mě by tu teď neměl nikdo chytře kecat. Ti lidé udělali tragickou chybu a i ta se prostě může komukoliv stát. Nikdo nevíte jaké souhra okolností vedla k tomu, že přehlídli co se děje..

+10/−6
4.7.2016 11:15

P49ř12e42m80e63k 92H40o20m39o29l18a 5158105565196

nemůže se to stát komukoliv. Kdo má rozum a ctí pravidla provozu tak prostě na přejezd, kde bliká červená, nevjede. Je to strašně jednoduché. :-P

+9/−1
4.7.2016 11:35

Z33d63e13n42ě64k 19W86e17r31n40h46a45r41t 6587425422928

No a ti ještě rozumnější se pečlivě rozhlednou, i když podle signalizace nic nejede. Zkrátka život máme jen jeden a ta sekunda nebo dvě zdržení za to stojí.

+3/0
4.7.2016 12:01
Foto

B52r44o87n48i59s72l95a62v 38G65a64b38r76y84š 2842729221

Opravdu? Nechci tedy jejich nehodu a smrt zlehčovat, ale řekněte mi, co měl tak moc důležitého na starosti, že nemohl sledovat dopravní situaci kolem sebe? A tím víc na přejezdu? I kdyby tam byl jen ten výstražný kříž, je to pro mě známka, že se se něco děje a mám být ostražitý.

Ať už napíšete cokoliv, budou to výmluvy.

+4/0
4.7.2016 12:07

J45a57n12a 14N73ě44m62e94č21k49o26v57á 3983614961866

Až vám někdo zajede dítě na přechodu, tak si taky říkejte, že ten dotyčný udělal tragickou chybu, která se může stát každému...

PS, ne, fakt nevěřím, že tragické chyby se smějí stávat. Kdo zabije sebe, budiž, ale kdo přitom ohrozí ještě další lidi, tak si nic jiného než oprávněnou kritiku nezaslouží.

+2/0
4.7.2016 12:07

P25e62t65r 68M69i72c90h17a79l 2350524321772

To je pořád dokola. Nechápu, proč si pořád někdo myslí, že přetlačí vlak.

+8/−2
4.7.2016 11:04

J53a55n 60Č71e28k23a84l 7409875784984

Nechráněný přejezd s funkční světelnou i zvukovou signalizací? Autor by měl přestat chlastat...

+19/−6
4.7.2016 10:59

L35i53b48o32r 78V14e38s14e66l50ý 2619326292132

Nechráněný znamenalo bez závor. V současnosti toto označení už není nikde definované.

+8/−2
4.7.2016 11:13

Z51d71e66n94ě34k 47W91e39r26n66h93a65r85t 6807485222568

Definováno to samozřejmě je. Nechráněny je ten přejezd, kde není žádný technický prostředek, tj v praxi tam je jen značka, kříž. To už snad nikde není, určitě ne na hlavních tratích, maximálně někde u vlečky. Světelná nebo zvuková signalizace, případně doplněná ještě o závory, to už jsou různé typy ochrany přejezdu.

+3/0
4.7.2016 12:06

L36i82b65o43r 26V34e67s37e74l95ý 2489646362912

A kde máte tento termín tedy definován? Který platný zákon, vyhláška nebo norma to upravuje?

0/0
4.7.2016 12:12

Z33d41e67n76ě50k 27W44e63r40n17h94a36r80t 6377235282578

No dobře, v drážních předpisech je to definováno jako "přejezd, který není vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením". Uznávám, že jsem to nenapsal přesně, ale na věci to nic nemění... I světla nebo zvuk je ochrana přejezdu.

+1/0
4.7.2016 12:22

L65i54b93o34r 48V62e69s34e47l97ý 2669596512532

Tak si nevynucujte terminologii, kterou ani neznáte.

+1/0
4.7.2016 12:40

J74a88n 73Č70e34k27a14l 7969935214724

Pokud někdo tu terminologii nezměnil, tak nechráněný přejezd je ten s pouze pasivními prvky, tedy pouze s výstražným křížem. Cokoliv navíc, např světelná či zvuková signalizace, je považováno za "chráněný".

+2/0
4.7.2016 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.