Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík u Jaroměře tlačil auto dvě stě metrů, zemřeli v něm dva lidé

Dva lidé zemřeli po srážce s rychlíkem na železničním přejezdu bez závor u Jaroměře na Náchodsku. Výstražná zvuková i světelná signalizace podle vyšetřovatelů v době nehody naplno fungovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63a94v74e25l 83V66l98a56s 4225303200374

Stále se dává vina řidičům aut, ale málo kdy strojvedoucí před nechráněným přejezdem v předepsané vzdálenosti dá výstražný zvukový signál tlakovým klaksonem a když ho dá tak jen píšťalou pro posun, která není v autě slyšet a to těsně před přejezdem. Na spoustě chráněných přejezdů bez závor nefunguje bílé světlo a přesto drážní inspekce tvrdí, že signalizace je v pořádku.

0/0
8.7.2016 11:48

Z94d41e92n56ě77k 22P55o86d41h97o38r37a 9630383215652

Další zavádějící titulek. Proč se nenapíše rovnou: Řidič vjel na přejezdu pod vlak. V autě zemřeli dva lidé. Takto to vypadá, že za nehodu může strojvedoucí...Rv

+2/0
4.7.2016 21:54

J83a80n 66S91l47a13v98í28k 2561419910636

Tragedie, byli cca 500-1000m od bydliště. Pokoj Vám.

+1/0
4.7.2016 15:26

J55a82r19o54s97l15a20v 13K23a96d24l85e30c 5771639352661

A není to jedno? Třeba tam prostě chtěl vjet pod vlak.

+1/0
4.7.2016 13:12

Š21t85ě71p11á24n74k55a 38T72ů34m95o22v46á 1250846582987

Termín nechráněný železniční přejezd použila mluvčí policie, proto jsem to také napsala do článku. Wikipedie uvádí, že termín "nechráněný železniční přejezd", tj. bez závor, se dosud používá. V materiálech ministerstva dopravy se termínem "nechráněný" rozumí takový přejezd, který je označen jen výstražným křížem. Ostatní jsou přejezdy zabezpečené technickými prostředky. Děkuji za upozornění.

+6/0
4.7.2016 13:00

J32a53n 39K32u52č34e96r67a 2687932456233

Wikipedie nic závazného nedefinuje, nemá význam se o ni opírat. Zákon zná přejezdy zabezpečené, podobně jako norma. Termín "nechránění" oficiálně neexistuje - to, že to někdo podle svých pocitů napíše na Wikipedii, co je nechráněný přejezd, nic neznamená.

+3/0
4.7.2016 15:21

M82i76c41h16a69l 68H90o48l79í37k 6804812735192

Poznáte někdo, co je to za auto? Myslím značku a typ.

0/0
4.7.2016 12:58

J96i66ř96í 22E65r85b26e54n 1203944446677

Zadní světla vypadají na Volvo, možná XC60...

+1/0
4.7.2016 13:13

J61a73n 43S54l79a19v24í88k 2561639150756

Správně, bylo to Volvo.

0/0
4.7.2016 20:52

F55r93a19n28t74i50š70e65k 23D55r67b10o54h12l18a28v 6681724806

Tohle prostě nechápu, červená světla svítí a akustický zvonivý signál je taky jasně slyšet. Z těchto borců, co to ,,nevnímají ́ ́ bych udělal samostatnou kategorii soutěže o Darwinovu cenu.

+7/0
4.7.2016 12:56

O96l48d18ř93i57c92h 10J28a66n91e26č55e91k 8909516283561

To nejde, nevyžaduje se u Darwinovy ceny, aby absence úsudku a způsob vyloučení se z genofondu byly zcela mimořádné? Bohužel tohle se děje tak často, že o tom snad už ani nemá cenu psát...

0/0
4.7.2016 14:22
Foto

B66r51o14n48i39s31l22a92v 73G87a52b71r89y55š 2262749651

Nejde jen o rozhledové podmínky, ale ten vlak, navíc když je to ještě motorák, dělá taky nějaký kravál. Takže když pořádně nevidím, nastražím uši a slyším.

A pokud napíšete, že není slyšet, pak nechápu, proč se okolo železničních tratí stavějí protihlukové zdi.

+6/0
4.7.2016 12:09

M66a66r60t45i25n 28S56m83a78h48a 4666637763571

Já bych na sluch rozhodně!! nespoléhal. Když nevidím, tak prostě zastavím a pořádně se rozhlédnu.

Byla to fatální chyba.

+5/0
4.7.2016 12:13
Foto

B36r55o50n76i63s33l51a75v 35G24a29b68r50y37š 2372219751

Taky možnost. Ostatní se můžou smát, že je to kravina, že to tam znají, ale na rozdíl od nich jsem ještě naživu.

+3/0
4.7.2016 12:18

J51i88ř34í 33H89o81v40o48r93k29a 8697896632585

V tomto případě se může omluvit, že vlak neslyšel, jen hluchý člověk. Před přejezdem se nachází most "železňák", který informuje dostatečně všechny slyšící, že se blíží vlak

+1/0
4.7.2016 15:37

M26a25r61t95i31n 22F90i91l32i89p40c51z41y76k 3741901285723

Dělá sice kravál, ale až když je pozdě a příliš blízko.

Když se k vám blíží, nemusíte jej slyšet v autě vůbec.

+2/0
4.7.2016 12:48
Foto

B12r96o77n38i52s67l53a25v 12G81a44b63r61y21š 2762979131

Já teda v autě slyším, co se děje venku.

+1/−1
4.7.2016 13:13

J16a54k15u24b 29Š82p28r98i92n81g58e14r 9651562742

Nemusí být slyšet. Nás už vlak srazil (nákladní, jel 80) a slyšet opravdu nebyl.

+2/0
4.7.2016 12:51
Foto

B55r67o91n85i29s72l57a17v 79G29a39b55r38y70š 2782639531

Proč vás srazil vlak?

0/0
4.7.2016 13:14

J37a69k29u84b 13Š52p28r78i78n44g70e19r 9481592542

Kolegyně se zakecala a nerozhlídla se.

+1/0
4.7.2016 13:19

Z17d87e94n68ě34k 56W34e55r97n74h85a83r72t 6547565292398

Vlak je velký a těžký, nemůže uhnout a blbě brzdí. A když narazí do auta, vždycky vyhraje a lidi v autě skoro vždy umřou. Vždy a za všech okolností je třeba se takové srážce vyhnout, bez ohledu na nějaké závory, světla nebo zvony, vlak má vždy přednost. Kdyby se lidi tak primitivní poučkou řídili, bylo by mnohem méně mrtvých na přejezdech.

+17/0
4.7.2016 11:52

M38a30r43t45i70n 71Z13l48a23t17u84š12k47a 8687304730321

V jedné větě je napsáno, že je přejezd nechráněný a hned v druhé, že zvuková a světelná signalizace byla funkční. Tak jak? Pokud jsou tam světla, tak snad chráněný je, ne?

+15/−1
4.7.2016 11:44

Z67d42e12n53ě16k 28W80e71r54n98h28a78r73t 6317585152428

Pro 99% lidí a ještě více redaktorů je chráněný přejezd jen ten se závorami. To nemá cenu řešit.

+14/−1
4.7.2016 11:47

J87i14ř23í 82E44n84g56l54i27š 1715329175391

Ano. Tyhle novinářská telata mají pokaždé problémy s odbornou terminologií.

+2/−2
4.7.2016 12:07

L53i21b61o15r 21V54e75s32e19l49ý 2719906712522

V odborné terminologii byl právě přejezd se závorami právě označován jako chráněný a bez závor nechráněný.

+2/0
4.7.2016 12:10

Z33d74e91n58ě79k 68Z58a63b16a90v87a 1812854566364

Jako absolvent VŠDS mohu potvrdit, že chráněný je takový přejezd, kde je cokoliv aktivního (přejezdník s/bez závor) navíc, než jen pasivní kříž.

0/0
7.7.2016 2:26

L44i95b72o41r 10V86e66s73e61l76ý 2829816332482

Přejezdník do toho nemotejte, ten jen dává informaci strojvedoucímu, a raději zapátrejte například v legislativě z třicátých let minulého století, kdy to bylo definováno a srovnejte to s dopravními značkami, které z té doby zbyly a jak se jmenují v současnosti. :-)

+1/0
7.7.2016 15:47

J41i32ř20í 91E61r81b62e67n 1913624586757

Přejezdník pro mašinfíru, nebo výstražník pro šoféra, voni absolvente? ;-)

0/0
7.7.2016 21:13

P47a30v72e32l 35H96a48l87b23i75c40h 6899832846599

Škoda lidských životů. Kdy už si řidiči uvědomí, že není potřeba spěchat do hrobu? A na silnici to platí dvojnásob - těch ušetřenejch pět minut cesty ztratěj 15 minutovým čekáním na záchranku nebo hůř zaplatí svým životem.

+9/0
4.7.2016 11:41

J22a25r75o96s45l19a31v 83S79t94u30c14h93l67í51k 7436248652616

Autor článku je zřejmě přesvědčen, že chráněný přejezd musí být chráněný policií nebo ještě lépe armádou. Jinak je nechráněný

+12/−2
4.7.2016 11:35

M66i92r50e36k 78K43r92o20u72p11a 8416369177112

Štěpánka Tůmová

zkratka autora: tů

Vystudovala Gymnázium v Broumově. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze dokončila magisterské studium oboru český a slovenský jazyk a literatura s doplňkovým studiem na katedře etnologie. V královéhradecké redakci MF DNES působí s přestávkami od roku 1999, zaměřuje se hlavně na regiony Náchodska a Rychnovska. Od roku 2012 se podílí na webu hradec.idnes.cz.

Filozofka píše o železnici, tak se nedivme, nerozezná kozu od vozu

+6/−3
4.7.2016 11:45

H68a47n91k93a 26C48h53a63l49u77p12s31k12á 2798450795606

tak že by tady začal psát do novin železničář, ne?

+1/0
4.7.2016 12:51

Z74d37e27n90ě18k 85W45e41r13n35h46a30r51t 6537875282448

A proč ne? Nebo by redakce mohla mít jednoho na telefonu a než by vypustili článek, který se týká dráhy, mohl by to zkontrolovat a zastavit alespoň zjevné nesmysly. Což samozřejmě platí i pro ostatní obory.

+2/0
4.7.2016 12:59

H56a75n57k26a 75C21h97a26l25u48p14s75k62á 2578400215366

jo. a nebo by lidi mohli bejt trochu tolerantní k sobě a neposmívat se holce, která vystudovala humanitní obor, jenom proto, že to teď kvůli migrační krizi frčí.

upozornit na chybu je jedna věc, rejpat se v tom tímhle způsobem věc druhá.

+1/0
4.7.2016 14:54

P13a18v25e91l 81Š11v60e89s90t11k33a 3218955889

chráněný/nechráněný=se závorami/bez závor. Takže hned tady nedělajte z lidí pitomce.

+4/0
4.7.2016 13:07

G82e85o55r14g 87K62o84m62b39e10r75e69c 9814681776551

Foto c.1 to krovi vpravo by tam taky nemelo byt. To je uzasnej rozhled obzvlaste kdyz nepujde signalizace. A takovy prejezdy nejsou vyjimkou.

+3/0
4.7.2016 11:33

Z94d34e92n48ě44k 72W36e62r55n24h66a35r73t 6867855292358

To je pravda, že přejezdy bývají zarostlé a kdyby se to prosekalo, byl by v řadě míst lepší výhled, to není sporu. Ale na to se nemůže řidič vymlouvat, nemůže vjet na přejezd, když se nepřesvědčí, že nejede vlak. A pokud nevidí, tak zkrátka přejet nemůže.

+2/0
4.7.2016 11:56

V65l27a30d57i68m76i36r 72S72o17u49k32a10l 4410811441946

Podle mě by tu teď neměl nikdo chytře kecat. Ti lidé udělali tragickou chybu a i ta se prostě může komukoliv stát. Nikdo nevíte jaké souhra okolností vedla k tomu, že přehlídli co se děje..

+10/−6
4.7.2016 11:15
Foto

P76ř40e72m60e26k 55H33o10m88o31l37a 5218745525796

nemůže se to stát komukoliv. Kdo má rozum a ctí pravidla provozu tak prostě na přejezd, kde bliká červená, nevjede. Je to strašně jednoduché. :-P

+9/−1
4.7.2016 11:35

Z49d14e63n48ě29k 86W28e97r30n74h37a33r14t 6617235422328

No a ti ještě rozumnější se pečlivě rozhlednou, i když podle signalizace nic nejede. Zkrátka život máme jen jeden a ta sekunda nebo dvě zdržení za to stojí.

+3/0
4.7.2016 12:01
Foto

B39r96o56n22i68s18l19a93v 30G68a47b48r24y96š 2302369981

Opravdu? Nechci tedy jejich nehodu a smrt zlehčovat, ale řekněte mi, co měl tak moc důležitého na starosti, že nemohl sledovat dopravní situaci kolem sebe? A tím víc na přejezdu? I kdyby tam byl jen ten výstražný kříž, je to pro mě známka, že se se něco děje a mám být ostražitý.

Ať už napíšete cokoliv, budou to výmluvy.

+4/0
4.7.2016 12:07

J27a46n92a 61N56ě76m77e19č97k33o92v51á 3703854561976

Až vám někdo zajede dítě na přechodu, tak si taky říkejte, že ten dotyčný udělal tragickou chybu, která se může stát každému...

PS, ne, fakt nevěřím, že tragické chyby se smějí stávat. Kdo zabije sebe, budiž, ale kdo přitom ohrozí ještě další lidi, tak si nic jiného než oprávněnou kritiku nezaslouží.

+2/0
4.7.2016 12:07

P97e24t28r 39M21i40c94h68a27l 2600484781822

To je pořád dokola. Nechápu, proč si pořád někdo myslí, že přetlačí vlak.

+8/−2
4.7.2016 11:04

J32a54n 10Č33e85k25a29l 7809745614284

Nechráněný přejezd s funkční světelnou i zvukovou signalizací? Autor by měl přestat chlastat...

+19/−6
4.7.2016 10:59

L46i24b44o25r 66V32e43s21e48l50ý 2109786892242

Nechráněný znamenalo bez závor. V současnosti toto označení už není nikde definované.

+8/−2
4.7.2016 11:13

Z67d32e76n74ě10k 18W96e93r86n53h33a68r65t 6557665752338

Definováno to samozřejmě je. Nechráněny je ten přejezd, kde není žádný technický prostředek, tj v praxi tam je jen značka, kříž. To už snad nikde není, určitě ne na hlavních tratích, maximálně někde u vlečky. Světelná nebo zvuková signalizace, případně doplněná ještě o závory, to už jsou různé typy ochrany přejezdu.

+3/0
4.7.2016 12:06

L45i94b80o25r 76V25e37s46e83l49ý 2989386822522

A kde máte tento termín tedy definován? Který platný zákon, vyhláška nebo norma to upravuje?

0/0
4.7.2016 12:12

Z64d84e65n63ě47k 54W79e66r63n34h59a70r20t 6557105752768

No dobře, v drážních předpisech je to definováno jako "přejezd, který není vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením". Uznávám, že jsem to nenapsal přesně, ale na věci to nic nemění... I světla nebo zvuk je ochrana přejezdu.

+1/0
4.7.2016 12:22

L45i25b14o15r 97V73e47s51e93l40ý 2899606182682

Tak si nevynucujte terminologii, kterou ani neznáte.

+1/0
4.7.2016 12:40

J21a43n 88Č47e13k12a18l 7229945664804

Pokud někdo tu terminologii nezměnil, tak nechráněný přejezd je ten s pouze pasivními prvky, tedy pouze s výstražným křížem. Cokoliv navíc, např světelná či zvuková signalizace, je považováno za "chráněný".

+2/0
4.7.2016 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.