Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík u Jaroměře tlačil auto dvě stě metrů, zemřeli v něm dva lidé

Dva lidé zemřeli po srážce s rychlíkem na železničním přejezdu bez závor u Jaroměře na Náchodsku. Výstražná zvuková i světelná signalizace podle vyšetřovatelů v době nehody naplno fungovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77a87v73e13l 68V89l57a40s 4755803210904

Stále se dává vina řidičům aut, ale málo kdy strojvedoucí před nechráněným přejezdem v předepsané vzdálenosti dá výstražný zvukový signál tlakovým klaksonem a když ho dá tak jen píšťalou pro posun, která není v autě slyšet a to těsně před přejezdem. Na spoustě chráněných přejezdů bez závor nefunguje bílé světlo a přesto drážní inspekce tvrdí, že signalizace je v pořádku.

0/0
8.7.2016 11:48

Z38d78e93n22ě16k 43P73o65d92h59o54r80a 9470353845252

Další zavádějící titulek. Proč se nenapíše rovnou: Řidič vjel na přejezdu pod vlak. V autě zemřeli dva lidé. Takto to vypadá, že za nehodu může strojvedoucí...Rv

+2/0
4.7.2016 21:54

J41a25n 35S95l86a14v56í13k 2491669940146

Tragedie, byli cca 500-1000m od bydliště. Pokoj Vám.

+1/0
4.7.2016 15:26

J22a84r15o32s13l49a66v 89K50a89d82l66e56c 5641639272431

A není to jedno? Třeba tam prostě chtěl vjet pod vlak.

+1/0
4.7.2016 13:12

Š92t64ě42p14á42n97k59a 55T24ů13m34o32v89á 1720486472697

Termín nechráněný železniční přejezd použila mluvčí policie, proto jsem to také napsala do článku. Wikipedie uvádí, že termín "nechráněný železniční přejezd", tj. bez závor, se dosud používá. V materiálech ministerstva dopravy se termínem "nechráněný" rozumí takový přejezd, který je označen jen výstražným křížem. Ostatní jsou přejezdy zabezpečené technickými prostředky. Děkuji za upozornění.

+6/0
4.7.2016 13:00

J53a17n 54K31u77č96e68r93a 2737512426673

Wikipedie nic závazného nedefinuje, nemá význam se o ni opírat. Zákon zná přejezdy zabezpečené, podobně jako norma. Termín "nechránění" oficiálně neexistuje - to, že to někdo podle svých pocitů napíše na Wikipedii, co je nechráněný přejezd, nic neznamená.

+3/0
4.7.2016 15:21

M49i32c50h39a68l 55H12o62l98í79k 6864552765872

Poznáte někdo, co je to za auto? Myslím značku a typ.

0/0
4.7.2016 12:58

J45i41ř67í 59E27r43b28e85n 1213554726217

Zadní světla vypadají na Volvo, možná XC60...

+1/0
4.7.2016 13:13

J25a66n 72S20l67a56v26í86k 2741809830916

Správně, bylo to Volvo.

0/0
4.7.2016 20:52

F31r26a46n84t70i72š30e98k 54D88r61b37o36h24l33a97v 6491624206

Tohle prostě nechápu, červená světla svítí a akustický zvonivý signál je taky jasně slyšet. Z těchto borců, co to ,,nevnímají ́ ́ bych udělal samostatnou kategorii soutěže o Darwinovu cenu.

+7/0
4.7.2016 12:56

O94l66d57ř40i44c88h 87J21a40n38e88č23e64k 8579746383101

To nejde, nevyžaduje se u Darwinovy ceny, aby absence úsudku a způsob vyloučení se z genofondu byly zcela mimořádné? Bohužel tohle se děje tak často, že o tom snad už ani nemá cenu psát...

0/0
4.7.2016 14:22
Foto

B96r43o25n47i35s72l65a35v 15G45a83b53r32y28š 2472229691

Nejde jen o rozhledové podmínky, ale ten vlak, navíc když je to ještě motorák, dělá taky nějaký kravál. Takže když pořádně nevidím, nastražím uši a slyším.

A pokud napíšete, že není slyšet, pak nechápu, proč se okolo železničních tratí stavějí protihlukové zdi.

+6/0
4.7.2016 12:09
Foto

M88a35r72t85i11n 94S81m61a89h70a 4656757953781

Já bych na sluch rozhodně!! nespoléhal. Když nevidím, tak prostě zastavím a pořádně se rozhlédnu.

Byla to fatální chyba.

+5/0
4.7.2016 12:13
Foto

B60r85o33n11i15s46l72a68v 92G91a14b39r52y14š 2672179191

Taky možnost. Ostatní se můžou smát, že je to kravina, že to tam znají, ale na rozdíl od nich jsem ještě naživu.

+3/0
4.7.2016 12:18

J51i11ř93í 68H48o64v23o94r47k43a 8857446122105

V tomto případě se může omluvit, že vlak neslyšel, jen hluchý člověk. Před přejezdem se nachází most "železňák", který informuje dostatečně všechny slyšící, že se blíží vlak

+1/0
4.7.2016 15:37

M59a18r65t32i67n 98F27i41l74i96p29c42z80y81k 3711521765923

Dělá sice kravál, ale až když je pozdě a příliš blízko.

Když se k vám blíží, nemusíte jej slyšet v autě vůbec.

+2/0
4.7.2016 12:48
Foto

B81r60o24n74i12s20l22a30v 19G15a67b12r86y34š 2892919531

Já teda v autě slyším, co se děje venku.

+1/−1
4.7.2016 13:13

J30a85k81u10b 18Š90p19r35i95n49g16e83r 9401322942

Nemusí být slyšet. Nás už vlak srazil (nákladní, jel 80) a slyšet opravdu nebyl.

+2/0
4.7.2016 12:51
Foto

B66r91o62n50i85s83l16a55v 20G46a88b21r73y71š 2202949511

Proč vás srazil vlak?

0/0
4.7.2016 13:14

J88a37k51u65b 93Š92p72r68i14n49g15e70r 9151452782

Kolegyně se zakecala a nerozhlídla se.

+1/0
4.7.2016 13:19

Z82d71e45n93ě70k 49W16e69r23n40h71a62r29t 6797445622858

Vlak je velký a těžký, nemůže uhnout a blbě brzdí. A když narazí do auta, vždycky vyhraje a lidi v autě skoro vždy umřou. Vždy a za všech okolností je třeba se takové srážce vyhnout, bez ohledu na nějaké závory, světla nebo zvony, vlak má vždy přednost. Kdyby se lidi tak primitivní poučkou řídili, bylo by mnohem méně mrtvých na přejezdech.

+17/0
4.7.2016 11:52

M53a64r94t12i80n 39Z71l98a88t81u80š44k10a 8847144100201

V jedné větě je napsáno, že je přejezd nechráněný a hned v druhé, že zvuková a světelná signalizace byla funkční. Tak jak? Pokud jsou tam světla, tak snad chráněný je, ne?

+15/−1
4.7.2016 11:44

Z38d12e36n25ě33k 12W82e67r37n34h32a39r53t 6887695852288

Pro 99% lidí a ještě více redaktorů je chráněný přejezd jen ten se závorami. To nemá cenu řešit.

+14/−1
4.7.2016 11:47

J26i50ř50í 75E12n41g72l94i80š 1665349345221

Ano. Tyhle novinářská telata mají pokaždé problémy s odbornou terminologií.

+2/−2
4.7.2016 12:07

L66i61b19o51r 42V35e70s30e61l22ý 2449526142492

V odborné terminologii byl právě přejezd se závorami právě označován jako chráněný a bez závor nechráněný.

+2/0
4.7.2016 12:10

Z68d45e91n21ě57k 81Z67a63b59a43v36a 1692634296524

Jako absolvent VŠDS mohu potvrdit, že chráněný je takový přejezd, kde je cokoliv aktivního (přejezdník s/bez závor) navíc, než jen pasivní kříž.

0/0
7.7.2016 2:26

L44i57b42o24r 78V64e76s43e47l36ý 2599566952872

Přejezdník do toho nemotejte, ten jen dává informaci strojvedoucímu, a raději zapátrejte například v legislativě z třicátých let minulého století, kdy to bylo definováno a srovnejte to s dopravními značkami, které z té doby zbyly a jak se jmenují v současnosti. :-)

+1/0
7.7.2016 15:47

J37i40ř58í 37E32r36b44e73n 1233754406867

Přejezdník pro mašinfíru, nebo výstražník pro šoféra, voni absolvente? ;-)

0/0
7.7.2016 21:13

P13a12v74e24l 71H71a51l77b27i64c11h 6389352836909

Škoda lidských životů. Kdy už si řidiči uvědomí, že není potřeba spěchat do hrobu? A na silnici to platí dvojnásob - těch ušetřenejch pět minut cesty ztratěj 15 minutovým čekáním na záchranku nebo hůř zaplatí svým životem.

+9/0
4.7.2016 11:41

J11a54r83o97s34l71a74v 31S13t76u42c40h92l17í69k 7436658822906

Autor článku je zřejmě přesvědčen, že chráněný přejezd musí být chráněný policií nebo ještě lépe armádou. Jinak je nechráněný

+12/−2
4.7.2016 11:35

M61i74r68e32k 64K86r15o28u70p72a 8386309117482

Štěpánka Tůmová

zkratka autora: tů

Vystudovala Gymnázium v Broumově. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze dokončila magisterské studium oboru český a slovenský jazyk a literatura s doplňkovým studiem na katedře etnologie. V královéhradecké redakci MF DNES působí s přestávkami od roku 1999, zaměřuje se hlavně na regiony Náchodska a Rychnovska. Od roku 2012 se podílí na webu hradec.idnes.cz.

Filozofka píše o železnici, tak se nedivme, nerozezná kozu od vozu

+6/−3
4.7.2016 11:45

H44a43n29k39a 77C16h25a37l79u71p47s39k40á 2578700565306

tak že by tady začal psát do novin železničář, ne?

+1/0
4.7.2016 12:51

Z45d54e44n31ě25k 42W32e28r20n28h53a14r58t 6737565412918

A proč ne? Nebo by redakce mohla mít jednoho na telefonu a než by vypustili článek, který se týká dráhy, mohl by to zkontrolovat a zastavit alespoň zjevné nesmysly. Což samozřejmě platí i pro ostatní obory.

+2/0
4.7.2016 12:59

H57a72n50k14a 87C76h74a33l94u96p84s34k56á 2568570235526

jo. a nebo by lidi mohli bejt trochu tolerantní k sobě a neposmívat se holce, která vystudovala humanitní obor, jenom proto, že to teď kvůli migrační krizi frčí.

upozornit na chybu je jedna věc, rejpat se v tom tímhle způsobem věc druhá.

+1/0
4.7.2016 14:54

P92a74v65e26l 29Š10v96e20s66t86k71a 3338305969

chráněný/nechráněný=se závorami/bez závor. Takže hned tady nedělajte z lidí pitomce.

+4/0
4.7.2016 13:07

G89e97o48r10g 96K16o26m57b76e68r96e30c 9444461936631

Foto c.1 to krovi vpravo by tam taky nemelo byt. To je uzasnej rozhled obzvlaste kdyz nepujde signalizace. A takovy prejezdy nejsou vyjimkou.

+3/0
4.7.2016 11:33

Z70d95e90n15ě80k 80W74e74r38n72h53a92r30t 6897135102738

To je pravda, že přejezdy bývají zarostlé a kdyby se to prosekalo, byl by v řadě míst lepší výhled, to není sporu. Ale na to se nemůže řidič vymlouvat, nemůže vjet na přejezd, když se nepřesvědčí, že nejede vlak. A pokud nevidí, tak zkrátka přejet nemůže.

+2/0
4.7.2016 11:56

V10l93a36d17i56m59i16r 36S44o97u96k28a98l 4640591261136

Podle mě by tu teď neměl nikdo chytře kecat. Ti lidé udělali tragickou chybu a i ta se prostě může komukoliv stát. Nikdo nevíte jaké souhra okolností vedla k tomu, že přehlídli co se děje..

+10/−6
4.7.2016 11:15
Foto

P25ř75e41m24e25k 18H33o72m71o33l62a 5328365865656

nemůže se to stát komukoliv. Kdo má rozum a ctí pravidla provozu tak prostě na přejezd, kde bliká červená, nevjede. Je to strašně jednoduché. :-P

+9/−1
4.7.2016 11:35

Z96d55e44n51ě66k 55W24e45r83n78h45a82r76t 6567385172928

No a ti ještě rozumnější se pečlivě rozhlednou, i když podle signalizace nic nejede. Zkrátka život máme jen jeden a ta sekunda nebo dvě zdržení za to stojí.

+3/0
4.7.2016 12:01
Foto

B73r36o67n58i83s85l13a44v 83G35a53b13r18y20š 2412319521

Opravdu? Nechci tedy jejich nehodu a smrt zlehčovat, ale řekněte mi, co měl tak moc důležitého na starosti, že nemohl sledovat dopravní situaci kolem sebe? A tím víc na přejezdu? I kdyby tam byl jen ten výstražný kříž, je to pro mě známka, že se se něco děje a mám být ostražitý.

Ať už napíšete cokoliv, budou to výmluvy.

+4/0
4.7.2016 12:07

J29a17n58a 57N11ě40m57e44č79k35o55v26á 3423264681546

Až vám někdo zajede dítě na přechodu, tak si taky říkejte, že ten dotyčný udělal tragickou chybu, která se může stát každému...

PS, ne, fakt nevěřím, že tragické chyby se smějí stávat. Kdo zabije sebe, budiž, ale kdo přitom ohrozí ještě další lidi, tak si nic jiného než oprávněnou kritiku nezaslouží.

+2/0
4.7.2016 12:07

P20e22t38r 38M95i60c65h63a21l 2390194401752

To je pořád dokola. Nechápu, proč si pořád někdo myslí, že přetlačí vlak.

+8/−2
4.7.2016 11:04

J37a71n 45Č34e85k86a85l 7289685724954

Nechráněný přejezd s funkční světelnou i zvukovou signalizací? Autor by měl přestat chlastat...

+19/−6
4.7.2016 10:59

L20i23b14o59r 56V28e50s19e83l57ý 2969976122922

Nechráněný znamenalo bez závor. V současnosti toto označení už není nikde definované.

+8/−2
4.7.2016 11:13

Z56d68e50n93ě45k 70W30e27r68n51h62a20r90t 6567395822368

Definováno to samozřejmě je. Nechráněny je ten přejezd, kde není žádný technický prostředek, tj v praxi tam je jen značka, kříž. To už snad nikde není, určitě ne na hlavních tratích, maximálně někde u vlečky. Světelná nebo zvuková signalizace, případně doplněná ještě o závory, to už jsou různé typy ochrany přejezdu.

+3/0
4.7.2016 12:06

L50i49b41o27r 81V56e15s17e92l87ý 2989556272392

A kde máte tento termín tedy definován? Který platný zákon, vyhláška nebo norma to upravuje?

0/0
4.7.2016 12:12

Z73d42e41n38ě27k 44W33e32r11n74h92a54r61t 6967465362938

No dobře, v drážních předpisech je to definováno jako "přejezd, který není vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením". Uznávám, že jsem to nenapsal přesně, ale na věci to nic nemění... I světla nebo zvuk je ochrana přejezdu.

+1/0
4.7.2016 12:22

L79i11b30o56r 57V70e74s73e22l44ý 2869526812302

Tak si nevynucujte terminologii, kterou ani neznáte.

+1/0
4.7.2016 12:40

J71a50n 22Č87e76k58a27l 7219475134274

Pokud někdo tu terminologii nezměnil, tak nechráněný přejezd je ten s pouze pasivními prvky, tedy pouze s výstražným křížem. Cokoliv navíc, např světelná či zvuková signalizace, je považováno za "chráněný".

+2/0
4.7.2016 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.