Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úpravy za stamiliony měly zkrátit cestu o půl hodiny, vlak ale nezrychlil

Navzdory modernizaci za stovky milionů a všem slibům zatím železniční doprava mezi Hradcem Králové a Trutnovem nezrychlí. Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost, avšak návrh jízdního řádu s úsporou času nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H16e67n95r20y79k 70H77e83c92z40k74o 9434354836539

Takže někdo lhal, aby sosal peníze. Tak ať si to teď odskáče se vším všudy. Jenže v této republice všichni nadávají, místo aby dotyčné vyházeli přes zavřené dveře. A i kdyby je zázrakem někdo vyhodil, tak ta bezpáteřní zvěř vleze oknem zpět. Však už jim nějaký kamarádiček cestičku prošlápne.

+3/0
16.7.2016 13:12

J14i12ř19í 70E33r62b89e35n 1673104416887

No já hlavně vidím zmodernizovanou, tišší a méně kolíbavou trať než bývala...

0/0
18.7.2016 7:24

F47r90a37n49t15i92š89e86k 81M66a35c53k21ů 4844496681

Pravda je, že některé zastávky jsou zbytečné, soudě dle vystupujících či nastupujících cestujících. Mne osobně to zase tolik nevadilo co mne ale na dráze ale velmi štve, jsou okna která nejdou otevřít, ústup od vagónů s kupé a klimatizace, ta je snad pro mne to nejhorší. Proto také jsem přestal zcela jezdit vlakem. Bavilo mne dřív vlakem jezdit, když bylo v kupé obsazeno a chtěl jsem si otevřít okno tak jsem si zašel na chodbičku, aby to náhodou v kupé někomu nevadilo a tady jsem si v klidu otevřel okno a byla to paráda. Dnes je to samý velkoprostorový vůz s klimatizací která buď nefunguje a je tam k zalknutí a nebo funguje a zase až příliš

a odejdu s rýmou. A tomu se říká pokrok, děkuji ale tohle nechci.

0/0
16.7.2016 10:01

Z29d26e32ň90k29a 85K68a72z95d51o45v27á 6262425383

Tak to bylo jedině zrychlení utrácení peněz. o se to utrácí, když nám na to někdo dá.

0/0
16.7.2016 9:54

F20r47a81n39t92i64š90e69k 49S45t95u71r47m 4762650590486

Kdyby to opravdu chtěli zrychlit, tak se na tuhle trať vykašlou a udělají nový úsek z Jaroměře do Trutnova okolo Dvora. To by se pak cesta zkrátila o hodinu.

Až se za 20 let dostaví dálnice, tak už tahle trasa bude pro trutnováky tuplem nezajímavá, protože budou moci být v Hradci místo 2h vlakem, autem za 40 minut .

+2/0
16.7.2016 9:09

V22l31a15d51i76m49í68r 61F31i63b53i63g56e71r 5704481371244

No hlavně že nám tady v rámci modernizace udělali závory na předhod pro pěší, který je před nádražím a vlaky se sotva plouží a o kilometr dál, kde jsou 3 přejezdy za sebou nic jen blikače a před 14 dny tam byl smrťák 2 lidi. Hlavně že nám tu klimbají závory 10 minut před příjezdem vlaku a o 200m vedle na přejezdu ještě jezdí auta.

+7/0
15.7.2016 18:29

T15o38m54á56š 13K38o55s81t55e32l23e31c95k40ý 8907963148941

Milion sem, milion tam, stejně je to z dotací. Hlavně, že zbylo i na soudruhy a jejich nové vilky. ;-D

+10/−3
15.7.2016 18:10

L37u86c42i97a22n 77P70a11p47a16z91i72a34n 5334197611595

To už nejsou soudruzi, ale páni kapitalisté.

+2/0
15.7.2016 23:07

M30i92r65o27s75l94a93v 93P46a48v10l67í22č71e59k 7673750215504

Ale to nesmíte psát, jelikož za to vždy mohou soudruzi takže psssst! ;)

+1/0
16.7.2016 11:46

P81e17t25r 76J84a12r90o49š 2894811965897

Budte radi, ze to neprodlouzili na 150min.

+8/0
15.7.2016 16:50

V21í44t79ě69z13s47l76a60v 91K48l14o75z39í69k 3431349434427

Efekt to mit bude, každá modernizace dráhy pomůže, minimálně z důvodů ze se odstraní poruchovost staré koleje, udelat rychlodrahu ve staré trase trasovane pred 120 lety opravdu nelze.

+5/−3
15.7.2016 16:49

B15e58n 21P67a78v52k15a 1257793257831

Co to kecáte za kraviny. Na té dráze se dá normálně jezdit plnou rychlostí, pokud jsou koleje v pořádku.

0/−9
15.7.2016 17:07

V54i14k21t48o57r 88N32á42r11o55ž30n98ý 3599582428

Jestli to dobře chápu , tak před modernizací se tam mohlo jezdit 100 km/h , dnes 120 km/h... Dále je otázka , co si představujete pod termínem "plnou rychlostí"

+2/0
15.7.2016 17:21

B13e48n 47P25a68v66k16a 1567763487771

Nevím, co si Klozík představuje při jeho štěku, že nelze jezdit 120 na dráze trasované před sto lety.

0/−3
15.7.2016 17:42

V53i64k37t64o86r 66N61á75r46o43ž91n37ý 3809802208

Jenže pokud ta dráha byla postavena a vyhovuje rychlosti 100 km/h , nemusí vyhovovat rychlosti 120 km/h. Řada tratí ani nebyla stavěna na dnešní rychlosti...

+1/0
15.7.2016 18:02

P90e41t85r 83N59o61v18o46t48n65y 1771640561

Panebože. Máte v článku, že na části tratě byla zvýšená rychlost na 120. Akorát holt brejle tam 120 jezdit nebudou, protože to neumí.

+1/0
15.7.2016 18:50

J27i48ř56í 43B98a79u44e67r 4144466678620

Důležité je že zrušili některé zastávky,někde staví jen dva vlaky za den a když jedete spěšným vlakem nebo rychlíkem v kterou koliv hodinu tak jsou poloprázdné.

+1/0
15.7.2016 16:45

J46a83n 21M98a20c21e66k 3434571742733

Nezrušili nic.

+1/0
15.7.2016 16:51

J70i91ř88í 26B44a28u87e97r 4194116158580

Bohuslavice zrušili.

+1/0
15.7.2016 19:48

P97e86t57r 38M10a45l52ý 7852947278307

Většina zastávek z Jaroměře do Trutnovamá dost velké omezení oproti minulosti - kromě Velkých Svaroňovic, Rtyní a Olešnice.

+1/0
15.7.2016 20:56

O22t76a 95S47l38a54v21í31k 8974513734850

Hlavním účelem stavby bylo utratit ty stamiliony. To je jako dneska. Vláda ČSSD s populisty z ANO naslibovala před volbami stavbu 80 km dálnic ročně a přitom nepostavily za tři roky po volbách ani jeden km. Ale peníze určené na dálnice spolehlivě utrácí. Dneska by na silnicích neměly být cedule "musíme to opravit" ale "musíme to utratit".

+12/−5
15.7.2016 16:38

J51i20r63i 10J48a26v48u58r61e41k 7346232212616

Účelem bylo tu trať opravit. Kdyby se rozpadla a provoz byl definitivně zastaven, tak byste byl, hádám, spokojený, že to bylo zadarmo. Rv

+7/0
15.7.2016 16:56

P82e65t96r 14M87a78r52e70š 8750486

V čem je problém? Až se koupí nové soupravy bude i zrychlení. Kdyby ČD koupily dřív nové soupravy, tak bude obdobný článek, že jsou nové vlaky, ale že to je zbytečné, že je zase pomalá trať. Někdo s tím začít musí. ;-)

+8/−3
15.7.2016 16:34

V47l80a59d52i97m79í16r 16F33i10b16i28g45e45r 5134691561674

Nové soupravy pomohou, ale vlaky co jezdí až do Prahy by byly nevýhodné, protože od Jaroměře směr Trutnov je trať neelektrifikovaná, leda by koupili soupravu umožňující elektro se sběračem i samostatný pohon

+1/0
15.7.2016 18:26

M68a80r52t82i35n 75Š71u54l33c 2927639940425

Nepotřebují kupovat nové soupravy. Všechny vagony na rychlících PHA-HK-TU 120 km/h zvládají, ale lokomotivy nejsou. Nenašel jsem žádnou motorovou (dieselelektrickou) lokomotivu ČD, která by uměla jet rychleji než 100 km/h.

+1/0
15.7.2016 19:13

B79e43n 25P61a67v66k94a 1607813347281

Já bych se na to vysral a dotyčné prostě začal zavírat ve stylu Číny. Protože nějaké vracení dotací a vyhazov jsou očividně v ČR málo účinné.

+1/0
15.7.2016 16:33

F88i21l55i64p 29P61r11o28c32h83á12z94k95a 5642547829807

"Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost" Celkem úsměvný, když vezmu, že vlaky v Německu si to šustí bez problému 300 km/h a přes celé Německo není problém dostat se přibližně za 5 hodin.

+1/−5
15.7.2016 15:47

J52á55n 22K52o38t67ú36č 2836304828446

Ach jaj, ale v tom nemecku je len zopár tratí s takou rýchlosťou. 120 je v pohode rýchlosť na takúto trať, aj v Japonsku mimo Shinkansenov jazdia vlaky okolo 120...

+6/0
15.7.2016 16:10

F13i61l17i86p 56P33r92o24c30h17á34z71k91a 5442727579767

Ano, vím, ale mezi většími městy tam tyhle tratě mají. U nás ani mezi Prahou a Ostravou vlaky takových rychlostí nedosahují. Chápu, že by se museli kompletně předělat koleje, aby nebyl tak velký poloměr zatáček, byly modernější a vlaky mohli frčet vyšší rychlostí. Právě v tomhle si myslím, že nám ujel vlak a už jen těžko ho budeme dohánět. :)

0/−2
15.7.2016 16:41

J47a29n 96M22a82c23e17k 3354211742603

Ale tohle je trať mezi Hradcem a Trutnovem, na takovejch relacích není 300 km/h ani v Německu, nedává to totiž smysl.

+9/0
15.7.2016 16:53

J52a28n 79Š98u77l65a 5241700764243

Přesně jak píšete, "mezi většími městy". Můžete mi říct, kde máme v ČR ta větší města, která jsou od sebe vzdálena natolik, aby dávalo ekonomicky smysl (uvažujeme-li byť jen náklady na provoz) je spojit rychlodráhou? A z trochu jiného soudku......kde jsou ta města, když Praha je kraj, Brno je největší vesnice a Ostrava je vytěžená ďura uhla?

+3/−1
15.7.2016 17:04

B48o71h70u40m62i73l 28P83e30s17e64k 6195587463114

Tady přece nejde o rychlodrahu, tady jde o to, ze Praha-budejovice, Praha - Chomutov, Praha - Liberec a další se jezdí hodiny. A to nemluvím o tratích které jdou mimo Prahu (Plzeň - Zatec, Budějovice - Brno). Atd.

+1/0
15.7.2016 17:28

J85a31n 30M47a98c60e44k 3584421702113

Myslíte, že v Německu se staví VRT do měst velikosti Žatce nebo Chomutova? Budějovice si klidně vyškrtněte, to bude za pár let nejrychlejší relace v ČR.

+2/0
15.7.2016 20:02

K37a35r92e35l 30M12a80r62e98k 5565362813292

1. Prvně nalákat cestující a zdůvodnit 100vky milionu zrychlenim.

2. Pak se vsem vysmat a rict jim jestli tomu opravdu verili.

Delaji si z nas voly? Prosetrit zakazku! A pozavirat az zcernaji. Drzost toto.

+7/−4
15.7.2016 15:33

O49t88t51o 90P67o94s43p69í42š96i91l 4434935327778

z článku: "Na vině toho, že se doba cestování nezkracuje, je nejspíš i mezikrajský chaos při sestavování jízdních řádů a leckdy marné pokusy o návaznost na další směry."

Tak jsem asi zmaten, ale kolik krajů protíná trať Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov? Není to náhodou jeden jediný?

---

„Zatímco rychlíky si poměrně vyhovujícím způsobem řídí ministerstvo, u regionálních spojů spolupráce mezi kraji za moc nestojí. Prosazujeme, aby to dělalo jedno centrum, ale nejsme vyslyšeni,“ poznamenal Mužík.

Vůbec se nestydím napsat, že pan Mužík je mimoň.

Za prvé 50 % rozsahu na trati Jaroměř - Trutnov objednává ministerstvo (bez výběrka u ČD a s rozpadajícími se soupravami, které právě nejsou schopné požadované rychlosti dosáhnout) a kraj s ním "drží krok", za druhé já mám zkušenost spíše tu, že MD si objednává vlaky podle toho, jak to z Prahy nejlíp vyjde na papíře a na nějaké regionální potřeby se kašle...

Jo, centrální objednávka tu kdysi byla. V té době neexistovaly integrované dopravní systémy a autobusy konkurovaly vlakům. Pan Mužík se chce do této doby asi vrátit...

Já si ale myslím, že Královéhradecký kraj je v organizaci dopravy o několik mílových skoků před slavným ministerstvem, které "vyhovujícím způsobem" nebylo za 25 let schopné vyřešit ani takovou základní věc, jako je integrovaný jízdní doklad!!

+6/0
15.7.2016 15:31

F63r14a23n38t69i61š45e91k 89M93a86t62ě37j95č46e54k 7593492103961

A Vy se domníváte, že jízdní řád vlaku Trutnov - Hradec nemá návaznosti na jiné kraje?

0/0
15.7.2016 17:31

M19a18r52t90i46n 36Š41u93l38c 2117919350785

Pokud ten rychlík pojede z HK ve stejný čas jako teď (a do TU přijede dřív) a do HK pojede z TU později (a dojede stejně jako teď), tak jeho jízdní řád opravdu nemá návaznosti na jiné kraje. Maximálně si těch pár lidí, kteří by chtěli jet z TU do Chocně přes Nové Město n.M. a Týniště počkalo o chvíli déle ve Starkoči nebo ve Václavicích (pokud jsou tam vůbec nějaké návaznosti) a stejně tak by si cestující od TU počkali o něco déle v Jaroměři, pokud jedou do Semil. Většina lidí těmi rychlíky ale jede v trase TU - HK nebo přesedají na vlaky jedoucí po Královéhradeckém kraji...

+2/0
15.7.2016 18:59

O13t98t94o 43P96o21s66p13í96š61i96l 4794425157728

Viz co psal Martin Šulc, plus dodám, že jiné kraje opravdu nemají zájem na tom, aby se z Hradce či Jaroměře do Trutnova vlak jakkoliv loudal... Naopak kdyby se v Trutnově dosáhlo návaznosti na trať 040, tak by to bylo jedině dobře.

0/0
16.7.2016 10:50

L95u52k42á92š 92V34e67v54e60r31k91a 1437306510

vytýkat ministerstvu dopravy, že nemá integrovaný jizdní doklad když v lbc kraji, nejsou rychlíky v integraci už někde 6let od zavedení integrovaného dokladu když sám sedíte v křesle, které má idol pod palcem? o tý konkurenci vlaků a busů by se pod vašim vedením v lbc kraji dalo taky hodně polemizovat..proto se rekonstruovala trat na tanvald aby ve vysledku ve stejny trase jezdilo za den tech busu vic nez vlaku? i kdyz pomer je temer 1:1 a kolikrat ve stejné casy a to vse objednava stejny kraj...to neni konkurence? jbc autobusové nádrazi odj 12:58...zastavka jablonec centrum cca 100m od autobusaku odj 12:58 a jede trasu po soubezne silnici s trati? ale na pripojne busy od vlaku nejsou penize, to se maji cestujici radsi probehnout, ale na soubeh vlaku a busu je zjevne penez dost, já myslím že prvně by to chtělo zamést před vlastním prahem i když uznávám, že se vám povedlo změnit hodně pořád je ještě dost na čem pracovat

0/0
16.7.2016 0:20

O63t87t11o 61P82o34s96p51í20š61i38l 4424925227568

Představte si, že ty neintegrované rychlíky objednává právě to ministerstvo, které ve věci integrace nepohnulo ani prstem, neboť je jim to jedno...

I přes Vaše argumentační fauly typu "za všechno může Pospíšil", když už je tady, a "zametání prahů" Vám nabízím možnost Vaše připomínky k dopravní obslužnosti v LK probrat mailem nebo osobně, pokud Vám to tolik leží u srdce. Rozhodně netvrdím, že v LK je vše ideální, ale proč bych se měl stranit diskuze o jiných věcech?

V článku považuji za křivé obvinění, že trať do Trutnova se nezlepší kvůli jízdním řádům, které sestavuje kraj, a k tomu jsem se vyjádřil. To je celé.

(Pokud se mi budete chtít ozvat, učiňte tak mailem. Tuto diskuzi dále sledovat nebudu. Pěkný den.)

+1/0
16.7.2016 10:47

P55e20t13r 30V67i97n85a68ř 6973413533447

Pěkná práce CD.. Skutecne tyhle nymandy platime z našich dani?

+3/−16
15.7.2016 15:28

R53a44d21e15k 77N46o61v42a72k 9944283599800

tratě spravuje SŽDC, ČD jsou dopravce.

+7/0
15.7.2016 15:30

P75e53t41r 79S64u59c41h55ý 1968149214876

a právě dopravce je ten, kdo nemá potřebné lokomotivy.

+6/0
15.7.2016 16:06

K22a61r53e77l 29N13a29s38t88o52u17p97i55l 3600951410781

možná to myslel tak že ČD by mohla nasadit soupravy, které umožní zkrácení jízdních dob, ale neudělají to, kapišto?

+5/0
15.7.2016 16:07

K82a60r91e52l 49Ř91e53h53á87č43e80k 9222880561392

Co mají společného ČD s rekonstrukcí tratí? Proč že sebe děláte zbytečně hlupáka.

+3/−3
15.7.2016 15:40

K10a26r65e84l 18N64a53s90t98o31u90p33i46l 3430331140631

a možná ho děláte vy, viz výše...

+1/0
15.7.2016 16:08

J10i75ř23í 53S28c45h71m69i98d34t 5400693474255

Nějak tu někdo vykřikoval, že trh všechno vyřeší a ono už řeší 25 let a pořád to né a né vyřešit, ale teď jak se do toho vložil Brusel, tak to chytne jistě obrátky, vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byly unijní peníze, podle hesla hlavně čerpat, ať to smysl má nebo né;-)

0/−3
15.7.2016 15:19

L98u94k76á96š 39M93a20r32e24d39a 6681924307588

"Předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík modernizaci trati z Hradce Králové do Trutnova obhajuje. Dodává však, že nelze očekávat nemožné."

Jen za 800 milionu nelze ocekavat zazraky. Ale trinacty a ctrnacty plat a bonusy, uz ocekavat lze.

+12/−1
15.7.2016 15:18

B67e16n 19P63a38v26k22a 1237423847801

Mužík ještě nesedí? Hmmm... Jinak tahle osoba je tedy něco, že se dostává do novin.

0/0
15.7.2016 16:37

J80o92s24e18f 40Š22e31m60e16l90í37k 7689461930197

Za ty prachy tam mohly být dvě cyklostezky - tam a zpátky. A bylo by vymalováno.

+1/0
15.7.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.