Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úpravy za stamiliony měly zkrátit cestu o půl hodiny, vlak ale nezrychlil

Navzdory modernizaci za stovky milionů a všem slibům zatím železniční doprava mezi Hradcem Králové a Trutnovem nezrychlí. Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost, avšak návrh jízdního řádu s úsporou času nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H19e12n33r93y90k 19H61e45c13z25k50o 9144364816139

Takže někdo lhal, aby sosal peníze. Tak ať si to teď odskáče se vším všudy. Jenže v této republice všichni nadávají, místo aby dotyčné vyházeli přes zavřené dveře. A i kdyby je zázrakem někdo vyhodil, tak ta bezpáteřní zvěř vleze oknem zpět. Však už jim nějaký kamarádiček cestičku prošlápne.

+3/0
16.7.2016 13:12

J84i94ř49í 51E70r33b82e95n 1153874686817

No já hlavně vidím zmodernizovanou, tišší a méně kolíbavou trať než bývala...

0/0
18.7.2016 7:24

F64r96a96n27t95i17š95e31k 69M13a93c97k52ů 4304786721

Pravda je, že některé zastávky jsou zbytečné, soudě dle vystupujících či nastupujících cestujících. Mne osobně to zase tolik nevadilo co mne ale na dráze ale velmi štve, jsou okna která nejdou otevřít, ústup od vagónů s kupé a klimatizace, ta je snad pro mne to nejhorší. Proto také jsem přestal zcela jezdit vlakem. Bavilo mne dřív vlakem jezdit, když bylo v kupé obsazeno a chtěl jsem si otevřít okno tak jsem si zašel na chodbičku, aby to náhodou v kupé někomu nevadilo a tady jsem si v klidu otevřel okno a byla to paráda. Dnes je to samý velkoprostorový vůz s klimatizací která buď nefunguje a je tam k zalknutí a nebo funguje a zase až příliš

a odejdu s rýmou. A tomu se říká pokrok, děkuji ale tohle nechci.

0/0
16.7.2016 10:01

Z29d97e59ň60k71a 38K96a57z66d69o26v13á 6362155283

Tak to bylo jedině zrychlení utrácení peněz. o se to utrácí, když nám na to někdo dá.

0/0
16.7.2016 9:54

F16r32a36n95t47i15š96e54k 96S39t60u42r80m 4112500980496

Kdyby to opravdu chtěli zrychlit, tak se na tuhle trať vykašlou a udělají nový úsek z Jaroměře do Trutnova okolo Dvora. To by se pak cesta zkrátila o hodinu.

Až se za 20 let dostaví dálnice, tak už tahle trasa bude pro trutnováky tuplem nezajímavá, protože budou moci být v Hradci místo 2h vlakem, autem za 40 minut .

+2/0
16.7.2016 9:09

V54l19a75d17i38m17í20r 35F98i49b59i36g90e92r 5934631841874

No hlavně že nám tady v rámci modernizace udělali závory na předhod pro pěší, který je před nádražím a vlaky se sotva plouží a o kilometr dál, kde jsou 3 přejezdy za sebou nic jen blikače a před 14 dny tam byl smrťák 2 lidi. Hlavně že nám tu klimbají závory 10 minut před příjezdem vlaku a o 200m vedle na přejezdu ještě jezdí auta.

+7/0
15.7.2016 18:29

T75o25m33á40š 66K31o53s62t31e21l95e26c56k26ý 8697753588271

Milion sem, milion tam, stejně je to z dotací. Hlavně, že zbylo i na soudruhy a jejich nové vilky. ;-D

+10/−3
15.7.2016 18:10

L38u21c76i25a26n 69P48a65p47a27z16i46a66n 5774947221745

To už nejsou soudruzi, ale páni kapitalisté.

+2/0
15.7.2016 23:07

M82i25r24o51s54l63a75v 85P97a39v82l92í43č65e24k 7443750345734

Ale to nesmíte psát, jelikož za to vždy mohou soudruzi takže psssst! ;)

+1/0
16.7.2016 11:46

P20e60t98r 62J90a11r83o35š 2564831545287

Budte radi, ze to neprodlouzili na 150min.

+8/0
15.7.2016 16:50
Foto

V30í43t51ě86z59s43l74a83v 57K11l38o27z40í64k 3721139614907

Efekt to mit bude, každá modernizace dráhy pomůže, minimálně z důvodů ze se odstraní poruchovost staré koleje, udelat rychlodrahu ve staré trase trasovane pred 120 lety opravdu nelze.

+5/−3
15.7.2016 16:49

B12e89n 52P31a12v23k83a 1627323507701

Co to kecáte za kraviny. Na té dráze se dá normálně jezdit plnou rychlostí, pokud jsou koleje v pořádku.

0/−9
15.7.2016 17:07

V37i29k11t53o21r 61N59á91r77o63ž10n10ý 3509262188

Jestli to dobře chápu , tak před modernizací se tam mohlo jezdit 100 km/h , dnes 120 km/h... Dále je otázka , co si představujete pod termínem "plnou rychlostí"

+2/0
15.7.2016 17:21

B31e80n 31P35a38v80k73a 1647813647741

Nevím, co si Klozík představuje při jeho štěku, že nelze jezdit 120 na dráze trasované před sto lety.

0/−3
15.7.2016 17:42

V98i40k37t13o96r 21N34á23r29o81ž37n72ý 3299132228

Jenže pokud ta dráha byla postavena a vyhovuje rychlosti 100 km/h , nemusí vyhovovat rychlosti 120 km/h. Řada tratí ani nebyla stavěna na dnešní rychlosti...

+1/0
15.7.2016 18:02

P20e82t37r 11N88o12v14o92t91n12y 1401950221

Panebože. Máte v článku, že na části tratě byla zvýšená rychlost na 120. Akorát holt brejle tam 120 jezdit nebudou, protože to neumí.

+1/0
15.7.2016 18:50

J88i63ř63í 28B88a45u62e28r 4644746658870

Důležité je že zrušili některé zastávky,někde staví jen dva vlaky za den a když jedete spěšným vlakem nebo rychlíkem v kterou koliv hodinu tak jsou poloprázdné.

+1/0
15.7.2016 16:45

J75a36n 96M36a92c18e12k 3324251692893

Nezrušili nic.

+1/0
15.7.2016 16:51

J37i80ř74í 72B93a46u45e10r 4664256228330

Bohuslavice zrušili.

+1/0
15.7.2016 19:48

P64e28t19r 83M83a49l93ý 7552177708237

Většina zastávek z Jaroměře do Trutnovamá dost velké omezení oproti minulosti - kromě Velkých Svaroňovic, Rtyní a Olešnice.

+1/0
15.7.2016 20:56

O23t74a 17S66l97a93v38í72k 8954293734360

Hlavním účelem stavby bylo utratit ty stamiliony. To je jako dneska. Vláda ČSSD s populisty z ANO naslibovala před volbami stavbu 80 km dálnic ročně a přitom nepostavily za tři roky po volbách ani jeden km. Ale peníze určené na dálnice spolehlivě utrácí. Dneska by na silnicích neměly být cedule "musíme to opravit" ale "musíme to utratit".

+12/−5
15.7.2016 16:38

J47i23r72i 67J80a28v74u98r72e62k 7136412172836

Účelem bylo tu trať opravit. Kdyby se rozpadla a provoz byl definitivně zastaven, tak byste byl, hádám, spokojený, že to bylo zadarmo. Rv

+7/0
15.7.2016 16:56

P34e28t81r 31M23a82r66e66š 8610966

V čem je problém? Až se koupí nové soupravy bude i zrychlení. Kdyby ČD koupily dřív nové soupravy, tak bude obdobný článek, že jsou nové vlaky, ale že to je zbytečné, že je zase pomalá trať. Někdo s tím začít musí. ;-)

+8/−3
15.7.2016 16:34

V86l78a46d15i38m51í25r 14F90i91b71i69g20e81r 5224361421704

Nové soupravy pomohou, ale vlaky co jezdí až do Prahy by byly nevýhodné, protože od Jaroměře směr Trutnov je trať neelektrifikovaná, leda by koupili soupravu umožňující elektro se sběračem i samostatný pohon

+1/0
15.7.2016 18:26

M49a59r71t74i58n 24Š69u19l89c 2747159890685

Nepotřebují kupovat nové soupravy. Všechny vagony na rychlících PHA-HK-TU 120 km/h zvládají, ale lokomotivy nejsou. Nenašel jsem žádnou motorovou (dieselelektrickou) lokomotivu ČD, která by uměla jet rychleji než 100 km/h.

+1/0
15.7.2016 19:13

B79e61n 75P80a12v81k68a 1707303467971

Já bych se na to vysral a dotyčné prostě začal zavírat ve stylu Číny. Protože nějaké vracení dotací a vyhazov jsou očividně v ČR málo účinné.

+1/0
15.7.2016 16:33

F49i25l21i63p 17P10r18o86c50h94á27z11k35a 5212297319457

"Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost" Celkem úsměvný, když vezmu, že vlaky v Německu si to šustí bez problému 300 km/h a přes celé Německo není problém dostat se přibližně za 5 hodin.

+1/−5
15.7.2016 15:47

J28á60n 50K97o10t32ú90č 2176444118206

Ach jaj, ale v tom nemecku je len zopár tratí s takou rýchlosťou. 120 je v pohode rýchlosť na takúto trať, aj v Japonsku mimo Shinkansenov jazdia vlaky okolo 120...

+6/0
15.7.2016 16:10

F53i72l10i29p 23P72r35o43c12h15á12z89k65a 5282497729627

Ano, vím, ale mezi většími městy tam tyhle tratě mají. U nás ani mezi Prahou a Ostravou vlaky takových rychlostí nedosahují. Chápu, že by se museli kompletně předělat koleje, aby nebyl tak velký poloměr zatáček, byly modernější a vlaky mohli frčet vyšší rychlostí. Právě v tomhle si myslím, že nám ujel vlak a už jen těžko ho budeme dohánět. :)

0/−2
15.7.2016 16:41

J59a49n 68M81a59c33e51k 3684951102483

Ale tohle je trať mezi Hradcem a Trutnovem, na takovejch relacích není 300 km/h ani v Německu, nedává to totiž smysl.

+9/0
15.7.2016 16:53

J92a30n 56Š72u97l97a 5421760944973

Přesně jak píšete, "mezi většími městy". Můžete mi říct, kde máme v ČR ta větší města, která jsou od sebe vzdálena natolik, aby dávalo ekonomicky smysl (uvažujeme-li byť jen náklady na provoz) je spojit rychlodráhou? A z trochu jiného soudku......kde jsou ta města, když Praha je kraj, Brno je největší vesnice a Ostrava je vytěžená ďura uhla?

+3/−1
15.7.2016 17:04

B87o61h85u85m29i39l 26P70e83s79e60k 6585387563934

Tady přece nejde o rychlodrahu, tady jde o to, ze Praha-budejovice, Praha - Chomutov, Praha - Liberec a další se jezdí hodiny. A to nemluvím o tratích které jdou mimo Prahu (Plzeň - Zatec, Budějovice - Brno). Atd.

+1/0
15.7.2016 17:28

J41a37n 93M48a58c59e26k 3724851492813

Myslíte, že v Německu se staví VRT do měst velikosti Žatce nebo Chomutova? Budějovice si klidně vyškrtněte, to bude za pár let nejrychlejší relace v ČR.

+2/0
15.7.2016 20:02

K58a38r90e67l 84M72a77r64e71k 5875822943402

1. Prvně nalákat cestující a zdůvodnit 100vky milionu zrychlenim.

2. Pak se vsem vysmat a rict jim jestli tomu opravdu verili.

Delaji si z nas voly? Prosetrit zakazku! A pozavirat az zcernaji. Drzost toto.

+7/−4
15.7.2016 15:33

O92t35t97o 22P29o87s43p90í98š78i66l 4694485377468

z článku: "Na vině toho, že se doba cestování nezkracuje, je nejspíš i mezikrajský chaos při sestavování jízdních řádů a leckdy marné pokusy o návaznost na další směry."

Tak jsem asi zmaten, ale kolik krajů protíná trať Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov? Není to náhodou jeden jediný?

---

„Zatímco rychlíky si poměrně vyhovujícím způsobem řídí ministerstvo, u regionálních spojů spolupráce mezi kraji za moc nestojí. Prosazujeme, aby to dělalo jedno centrum, ale nejsme vyslyšeni,“ poznamenal Mužík.

Vůbec se nestydím napsat, že pan Mužík je mimoň.

Za prvé 50 % rozsahu na trati Jaroměř - Trutnov objednává ministerstvo (bez výběrka u ČD a s rozpadajícími se soupravami, které právě nejsou schopné požadované rychlosti dosáhnout) a kraj s ním "drží krok", za druhé já mám zkušenost spíše tu, že MD si objednává vlaky podle toho, jak to z Prahy nejlíp vyjde na papíře a na nějaké regionální potřeby se kašle...

Jo, centrální objednávka tu kdysi byla. V té době neexistovaly integrované dopravní systémy a autobusy konkurovaly vlakům. Pan Mužík se chce do této doby asi vrátit...

Já si ale myslím, že Královéhradecký kraj je v organizaci dopravy o několik mílových skoků před slavným ministerstvem, které "vyhovujícím způsobem" nebylo za 25 let schopné vyřešit ani takovou základní věc, jako je integrovaný jízdní doklad!!

+6/0
15.7.2016 15:31

F47r70a88n10t46i46š80e86k 79M26a93t87ě80j73č84e16k 7583422623551

A Vy se domníváte, že jízdní řád vlaku Trutnov - Hradec nemá návaznosti na jiné kraje?

0/0
15.7.2016 17:31

M32a61r14t52i96n 15Š90u58l59c 2347969460445

Pokud ten rychlík pojede z HK ve stejný čas jako teď (a do TU přijede dřív) a do HK pojede z TU později (a dojede stejně jako teď), tak jeho jízdní řád opravdu nemá návaznosti na jiné kraje. Maximálně si těch pár lidí, kteří by chtěli jet z TU do Chocně přes Nové Město n.M. a Týniště počkalo o chvíli déle ve Starkoči nebo ve Václavicích (pokud jsou tam vůbec nějaké návaznosti) a stejně tak by si cestující od TU počkali o něco déle v Jaroměři, pokud jedou do Semil. Většina lidí těmi rychlíky ale jede v trase TU - HK nebo přesedají na vlaky jedoucí po Královéhradeckém kraji...

+2/0
15.7.2016 18:59

O41t26t11o 97P82o58s93p22í47š28i94l 4344105627268

Viz co psal Martin Šulc, plus dodám, že jiné kraje opravdu nemají zájem na tom, aby se z Hradce či Jaroměře do Trutnova vlak jakkoliv loudal... Naopak kdyby se v Trutnově dosáhlo návaznosti na trať 040, tak by to bylo jedině dobře.

0/0
16.7.2016 10:50

L24u72k17á37š 85V81e23v85e65r45k12a 1407556320

vytýkat ministerstvu dopravy, že nemá integrovaný jizdní doklad když v lbc kraji, nejsou rychlíky v integraci už někde 6let od zavedení integrovaného dokladu když sám sedíte v křesle, které má idol pod palcem? o tý konkurenci vlaků a busů by se pod vašim vedením v lbc kraji dalo taky hodně polemizovat..proto se rekonstruovala trat na tanvald aby ve vysledku ve stejny trase jezdilo za den tech busu vic nez vlaku? i kdyz pomer je temer 1:1 a kolikrat ve stejné casy a to vse objednava stejny kraj...to neni konkurence? jbc autobusové nádrazi odj 12:58...zastavka jablonec centrum cca 100m od autobusaku odj 12:58 a jede trasu po soubezne silnici s trati? ale na pripojne busy od vlaku nejsou penize, to se maji cestujici radsi probehnout, ale na soubeh vlaku a busu je zjevne penez dost, já myslím že prvně by to chtělo zamést před vlastním prahem i když uznávám, že se vám povedlo změnit hodně pořád je ještě dost na čem pracovat

0/0
16.7.2016 0:20

O37t54t29o 57P52o48s57p83í17š75i83l 4674425847438

Představte si, že ty neintegrované rychlíky objednává právě to ministerstvo, které ve věci integrace nepohnulo ani prstem, neboť je jim to jedno...

I přes Vaše argumentační fauly typu "za všechno může Pospíšil", když už je tady, a "zametání prahů" Vám nabízím možnost Vaše připomínky k dopravní obslužnosti v LK probrat mailem nebo osobně, pokud Vám to tolik leží u srdce. Rozhodně netvrdím, že v LK je vše ideální, ale proč bych se měl stranit diskuze o jiných věcech?

V článku považuji za křivé obvinění, že trať do Trutnova se nezlepší kvůli jízdním řádům, které sestavuje kraj, a k tomu jsem se vyjádřil. To je celé.

(Pokud se mi budete chtít ozvat, učiňte tak mailem. Tuto diskuzi dále sledovat nebudu. Pěkný den.)

+1/0
16.7.2016 10:47

P19e28t95r 52V73i43n86a26ř 6683603613277

Pěkná práce CD.. Skutecne tyhle nymandy platime z našich dani?

+3/−16
15.7.2016 15:28

R39a44d61e79k 28N48o89v20a72k 9754763569240

tratě spravuje SŽDC, ČD jsou dopravce.

+7/0
15.7.2016 15:30

P68e40t64r 41S52u27c49h38ý 1528569274166

a právě dopravce je ten, kdo nemá potřebné lokomotivy.

+6/0
15.7.2016 16:06

K86a80r87e49l 37N59a95s90t30o28u48p55i95l 3650291520731

možná to myslel tak že ČD by mohla nasadit soupravy, které umožní zkrácení jízdních dob, ale neudělají to, kapišto?

+5/0
15.7.2016 16:07

K69a42r50e48l 38Ř15e13h32á84č26e43k 9222880851862

Co mají společného ČD s rekonstrukcí tratí? Proč že sebe děláte zbytečně hlupáka.

+3/−3
15.7.2016 15:40

K67a11r69e44l 26N79a65s92t50o90u18p44i86l 3970951630821

a možná ho děláte vy, viz výše...

+1/0
15.7.2016 16:08

J24i75ř66í 58S75c84h27m52i42d62t 5770413414605

Nějak tu někdo vykřikoval, že trh všechno vyřeší a ono už řeší 25 let a pořád to né a né vyřešit, ale teď jak se do toho vložil Brusel, tak to chytne jistě obrátky, vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byly unijní peníze, podle hesla hlavně čerpat, ať to smysl má nebo né;-)

0/−3
15.7.2016 15:19

L21u32k35á61š 50M13a35r25e70d82a 6441644217238

"Předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík modernizaci trati z Hradce Králové do Trutnova obhajuje. Dodává však, že nelze očekávat nemožné."

Jen za 800 milionu nelze ocekavat zazraky. Ale trinacty a ctrnacty plat a bonusy, uz ocekavat lze.

+12/−1
15.7.2016 15:18

B49e38n 44P25a34v13k72a 1667163807901

Mužík ještě nesedí? Hmmm... Jinak tahle osoba je tedy něco, že se dostává do novin.

0/0
15.7.2016 16:37

J26o52s91e82f 26Š86e61m18e40l95í22k 7619461550597

Za ty prachy tam mohly být dvě cyklostezky - tam a zpátky. A bylo by vymalováno.

+1/0
15.7.2016 15:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.