Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úpravy za stamiliony měly zkrátit cestu o půl hodiny, vlak ale nezrychlil

Navzdory modernizaci za stovky milionů a všem slibům zatím železniční doprava mezi Hradcem Králové a Trutnovem nezrychlí. Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost, avšak návrh jízdního řádu s úsporou času nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H20e75n15r17y73k 54H66e76c43z18k23o 9794944266639

Takže někdo lhal, aby sosal peníze. Tak ať si to teď odskáče se vším všudy. Jenže v této republice všichni nadávají, místo aby dotyčné vyházeli přes zavřené dveře. A i kdyby je zázrakem někdo vyhodil, tak ta bezpáteřní zvěř vleze oknem zpět. Však už jim nějaký kamarádiček cestičku prošlápne.

+3/0
16.7.2016 13:12

J72i41ř92í 23E67r58b95e90n 1293434276457

No já hlavně vidím zmodernizovanou, tišší a méně kolíbavou trať než bývala...

0/0
18.7.2016 7:24

F26r20a64n73t33i85š55e62k 93M84a64c66k80ů 4634276121

Pravda je, že některé zastávky jsou zbytečné, soudě dle vystupujících či nastupujících cestujících. Mne osobně to zase tolik nevadilo co mne ale na dráze ale velmi štve, jsou okna která nejdou otevřít, ústup od vagónů s kupé a klimatizace, ta je snad pro mne to nejhorší. Proto také jsem přestal zcela jezdit vlakem. Bavilo mne dřív vlakem jezdit, když bylo v kupé obsazeno a chtěl jsem si otevřít okno tak jsem si zašel na chodbičku, aby to náhodou v kupé někomu nevadilo a tady jsem si v klidu otevřel okno a byla to paráda. Dnes je to samý velkoprostorový vůz s klimatizací která buď nefunguje a je tam k zalknutí a nebo funguje a zase až příliš

a odejdu s rýmou. A tomu se říká pokrok, děkuji ale tohle nechci.

0/0
16.7.2016 10:01

Z92d51e42ň23k61a 98K36a53z30d34o71v71á 6242585513

Tak to bylo jedině zrychlení utrácení peněz. o se to utrácí, když nám na to někdo dá.

0/0
16.7.2016 9:54

F43r41a60n53t18i84š22e31k 60S60t98u27r56m 4312380490436

Kdyby to opravdu chtěli zrychlit, tak se na tuhle trať vykašlou a udělají nový úsek z Jaroměře do Trutnova okolo Dvora. To by se pak cesta zkrátila o hodinu.

Až se za 20 let dostaví dálnice, tak už tahle trasa bude pro trutnováky tuplem nezajímavá, protože budou moci být v Hradci místo 2h vlakem, autem za 40 minut .

+2/0
16.7.2016 9:09

V71l49a38d35i58m61í78r 44F56i46b70i40g44e23r 5484411841384

No hlavně že nám tady v rámci modernizace udělali závory na předhod pro pěší, který je před nádražím a vlaky se sotva plouží a o kilometr dál, kde jsou 3 přejezdy za sebou nic jen blikače a před 14 dny tam byl smrťák 2 lidi. Hlavně že nám tu klimbají závory 10 minut před příjezdem vlaku a o 200m vedle na přejezdu ještě jezdí auta.

+7/0
15.7.2016 18:29

T22o60m39á54š 40K77o91s89t78e30l47e82c44k45ý 8217503208631

Milion sem, milion tam, stejně je to z dotací. Hlavně, že zbylo i na soudruhy a jejich nové vilky. ;-D

+10/−3
15.7.2016 18:10

L59u34c86i20a32n 14P74a22p71a91z34i12a46n 5484217731905

To už nejsou soudruzi, ale páni kapitalisté.

+2/0
15.7.2016 23:07

M13i37r36o88s92l72a33v 65P83a27v91l40í61č51e32k 7693210465554

Ale to nesmíte psát, jelikož za to vždy mohou soudruzi takže psssst! ;)

+1/0
16.7.2016 11:46

P76e24t27r 14J29a24r41o65š 2904191255777

Budte radi, ze to neprodlouzili na 150min.

+8/0
15.7.2016 16:50

V69í32t48ě57z85s60l23a85v 75K45l41o35z71í83k 3451139404387

Efekt to mit bude, každá modernizace dráhy pomůže, minimálně z důvodů ze se odstraní poruchovost staré koleje, udelat rychlodrahu ve staré trase trasovane pred 120 lety opravdu nelze.

+5/−3
15.7.2016 16:49

B22e81n 36P56a98v47k50a 1847143287811

Co to kecáte za kraviny. Na té dráze se dá normálně jezdit plnou rychlostí, pokud jsou koleje v pořádku.

0/−9
15.7.2016 17:07

V35i77k87t68o98r 86N20á47r20o65ž78n11ý 3319762178

Jestli to dobře chápu , tak před modernizací se tam mohlo jezdit 100 km/h , dnes 120 km/h... Dále je otázka , co si představujete pod termínem "plnou rychlostí"

+2/0
15.7.2016 17:21

B90e77n 56P43a62v28k79a 1247723837521

Nevím, co si Klozík představuje při jeho štěku, že nelze jezdit 120 na dráze trasované před sto lety.

0/−3
15.7.2016 17:42

V97i47k13t54o54r 32N10á13r48o88ž41n87ý 3309982418

Jenže pokud ta dráha byla postavena a vyhovuje rychlosti 100 km/h , nemusí vyhovovat rychlosti 120 km/h. Řada tratí ani nebyla stavěna na dnešní rychlosti...

+1/0
15.7.2016 18:02

P83e58t12r 44N92o67v56o22t36n12y 1741470491

Panebože. Máte v článku, že na části tratě byla zvýšená rychlost na 120. Akorát holt brejle tam 120 jezdit nebudou, protože to neumí.

+1/0
15.7.2016 18:50

J79i14ř10í 80B76a31u39e76r 4844906858630

Důležité je že zrušili některé zastávky,někde staví jen dva vlaky za den a když jedete spěšným vlakem nebo rychlíkem v kterou koliv hodinu tak jsou poloprázdné.

+1/0
15.7.2016 16:45

J38a47n 34M19a52c74e12k 3874391282753

Nezrušili nic.

+1/0
15.7.2016 16:51

J75i82ř51í 64B76a48u70e70r 4954306658190

Bohuslavice zrušili.

+1/0
15.7.2016 19:48

P80e41t29r 60M28a34l93ý 7432777968437

Většina zastávek z Jaroměře do Trutnovamá dost velké omezení oproti minulosti - kromě Velkých Svaroňovic, Rtyní a Olešnice.

+1/0
15.7.2016 20:56

O22t89a 35S81l59a27v83í60k 8844513654750

Hlavním účelem stavby bylo utratit ty stamiliony. To je jako dneska. Vláda ČSSD s populisty z ANO naslibovala před volbami stavbu 80 km dálnic ročně a přitom nepostavily za tři roky po volbách ani jeden km. Ale peníze určené na dálnice spolehlivě utrácí. Dneska by na silnicích neměly být cedule "musíme to opravit" ale "musíme to utratit".

+12/−5
15.7.2016 16:38

J70i33r55i 37J87a54v72u20r87e54k 7946682412146

Účelem bylo tu trať opravit. Kdyby se rozpadla a provoz byl definitivně zastaven, tak byste byl, hádám, spokojený, že to bylo zadarmo. Rv

+7/0
15.7.2016 16:56

P13e41t91r 19M61a65r94e51š 8320146

V čem je problém? Až se koupí nové soupravy bude i zrychlení. Kdyby ČD koupily dřív nové soupravy, tak bude obdobný článek, že jsou nové vlaky, ale že to je zbytečné, že je zase pomalá trať. Někdo s tím začít musí. ;-)

+8/−3
15.7.2016 16:34

V57l24a76d36i27m32í31r 96F89i16b47i10g10e50r 5424581351414

Nové soupravy pomohou, ale vlaky co jezdí až do Prahy by byly nevýhodné, protože od Jaroměře směr Trutnov je trať neelektrifikovaná, leda by koupili soupravu umožňující elektro se sběračem i samostatný pohon

+1/0
15.7.2016 18:26

M66a50r65t78i53n 70Š71u20l50c 2967969700165

Nepotřebují kupovat nové soupravy. Všechny vagony na rychlících PHA-HK-TU 120 km/h zvládají, ale lokomotivy nejsou. Nenašel jsem žádnou motorovou (dieselelektrickou) lokomotivu ČD, která by uměla jet rychleji než 100 km/h.

+1/0
15.7.2016 19:13

B39e29n 52P95a95v45k20a 1537913137721

Já bych se na to vysral a dotyčné prostě začal zavírat ve stylu Číny. Protože nějaké vracení dotací a vyhazov jsou očividně v ČR málo účinné.

+1/0
15.7.2016 16:33

F64i82l89i36p 14P73r85o39c68h14á44z83k13a 5572737449777

"Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost" Celkem úsměvný, když vezmu, že vlaky v Německu si to šustí bez problému 300 km/h a přes celé Německo není problém dostat se přibližně za 5 hodin.

+1/−5
15.7.2016 15:47

J91á90n 64K55o33t36ú92č 2386384398906

Ach jaj, ale v tom nemecku je len zopár tratí s takou rýchlosťou. 120 je v pohode rýchlosť na takúto trať, aj v Japonsku mimo Shinkansenov jazdia vlaky okolo 120...

+6/0
15.7.2016 16:10

F60i38l69i59p 21P46r36o57c74h36á10z95k14a 5932967509557

Ano, vím, ale mezi většími městy tam tyhle tratě mají. U nás ani mezi Prahou a Ostravou vlaky takových rychlostí nedosahují. Chápu, že by se museli kompletně předělat koleje, aby nebyl tak velký poloměr zatáček, byly modernější a vlaky mohli frčet vyšší rychlostí. Právě v tomhle si myslím, že nám ujel vlak a už jen těžko ho budeme dohánět. :)

0/−2
15.7.2016 16:41

J39a25n 90M31a58c79e84k 3864671872613

Ale tohle je trať mezi Hradcem a Trutnovem, na takovejch relacích není 300 km/h ani v Německu, nedává to totiž smysl.

+9/0
15.7.2016 16:53

J35a25n 91Š36u81l94a 5741230804173

Přesně jak píšete, "mezi většími městy". Můžete mi říct, kde máme v ČR ta větší města, která jsou od sebe vzdálena natolik, aby dávalo ekonomicky smysl (uvažujeme-li byť jen náklady na provoz) je spojit rychlodráhou? A z trochu jiného soudku......kde jsou ta města, když Praha je kraj, Brno je největší vesnice a Ostrava je vytěžená ďura uhla?

+3/−1
15.7.2016 17:04

B90o73h28u44m52i26l 63P30e14s43e86k 6105457633114

Tady přece nejde o rychlodrahu, tady jde o to, ze Praha-budejovice, Praha - Chomutov, Praha - Liberec a další se jezdí hodiny. A to nemluvím o tratích které jdou mimo Prahu (Plzeň - Zatec, Budějovice - Brno). Atd.

+1/0
15.7.2016 17:28

J38a93n 56M43a72c19e65k 3174201652523

Myslíte, že v Německu se staví VRT do měst velikosti Žatce nebo Chomutova? Budějovice si klidně vyškrtněte, to bude za pár let nejrychlejší relace v ČR.

+2/0
15.7.2016 20:02

K77a30r21e26l 35M18a88r29e23k 5335632493632

1. Prvně nalákat cestující a zdůvodnit 100vky milionu zrychlenim.

2. Pak se vsem vysmat a rict jim jestli tomu opravdu verili.

Delaji si z nas voly? Prosetrit zakazku! A pozavirat az zcernaji. Drzost toto.

+7/−4
15.7.2016 15:33

O14t71t16o 59P96o86s16p80í48š20i28l 4734705787938

z článku: "Na vině toho, že se doba cestování nezkracuje, je nejspíš i mezikrajský chaos při sestavování jízdních řádů a leckdy marné pokusy o návaznost na další směry."

Tak jsem asi zmaten, ale kolik krajů protíná trať Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov? Není to náhodou jeden jediný?

---

„Zatímco rychlíky si poměrně vyhovujícím způsobem řídí ministerstvo, u regionálních spojů spolupráce mezi kraji za moc nestojí. Prosazujeme, aby to dělalo jedno centrum, ale nejsme vyslyšeni,“ poznamenal Mužík.

Vůbec se nestydím napsat, že pan Mužík je mimoň.

Za prvé 50 % rozsahu na trati Jaroměř - Trutnov objednává ministerstvo (bez výběrka u ČD a s rozpadajícími se soupravami, které právě nejsou schopné požadované rychlosti dosáhnout) a kraj s ním "drží krok", za druhé já mám zkušenost spíše tu, že MD si objednává vlaky podle toho, jak to z Prahy nejlíp vyjde na papíře a na nějaké regionální potřeby se kašle...

Jo, centrální objednávka tu kdysi byla. V té době neexistovaly integrované dopravní systémy a autobusy konkurovaly vlakům. Pan Mužík se chce do této doby asi vrátit...

Já si ale myslím, že Královéhradecký kraj je v organizaci dopravy o několik mílových skoků před slavným ministerstvem, které "vyhovujícím způsobem" nebylo za 25 let schopné vyřešit ani takovou základní věc, jako je integrovaný jízdní doklad!!

+6/0
15.7.2016 15:31

F17r55a20n27t15i57š69e29k 56M94a76t78ě88j78č20e33k 7183822393171

A Vy se domníváte, že jízdní řád vlaku Trutnov - Hradec nemá návaznosti na jiné kraje?

0/0
15.7.2016 17:31

M64a29r46t93i85n 11Š13u23l25c 2497199750215

Pokud ten rychlík pojede z HK ve stejný čas jako teď (a do TU přijede dřív) a do HK pojede z TU později (a dojede stejně jako teď), tak jeho jízdní řád opravdu nemá návaznosti na jiné kraje. Maximálně si těch pár lidí, kteří by chtěli jet z TU do Chocně přes Nové Město n.M. a Týniště počkalo o chvíli déle ve Starkoči nebo ve Václavicích (pokud jsou tam vůbec nějaké návaznosti) a stejně tak by si cestující od TU počkali o něco déle v Jaroměři, pokud jedou do Semil. Většina lidí těmi rychlíky ale jede v trase TU - HK nebo přesedají na vlaky jedoucí po Královéhradeckém kraji...

+2/0
15.7.2016 18:59

O12t22t41o 84P53o31s88p43í91š22i52l 4514765887758

Viz co psal Martin Šulc, plus dodám, že jiné kraje opravdu nemají zájem na tom, aby se z Hradce či Jaroměře do Trutnova vlak jakkoliv loudal... Naopak kdyby se v Trutnově dosáhlo návaznosti na trať 040, tak by to bylo jedině dobře.

0/0
16.7.2016 10:50

L89u50k98á26š 75V11e24v27e76r98k93a 1967746390

vytýkat ministerstvu dopravy, že nemá integrovaný jizdní doklad když v lbc kraji, nejsou rychlíky v integraci už někde 6let od zavedení integrovaného dokladu když sám sedíte v křesle, které má idol pod palcem? o tý konkurenci vlaků a busů by se pod vašim vedením v lbc kraji dalo taky hodně polemizovat..proto se rekonstruovala trat na tanvald aby ve vysledku ve stejny trase jezdilo za den tech busu vic nez vlaku? i kdyz pomer je temer 1:1 a kolikrat ve stejné casy a to vse objednava stejny kraj...to neni konkurence? jbc autobusové nádrazi odj 12:58...zastavka jablonec centrum cca 100m od autobusaku odj 12:58 a jede trasu po soubezne silnici s trati? ale na pripojne busy od vlaku nejsou penize, to se maji cestujici radsi probehnout, ale na soubeh vlaku a busu je zjevne penez dost, já myslím že prvně by to chtělo zamést před vlastním prahem i když uznávám, že se vám povedlo změnit hodně pořád je ještě dost na čem pracovat

0/0
16.7.2016 0:20

O21t91t74o 40P84o12s76p17í19š91i42l 4294415537278

Představte si, že ty neintegrované rychlíky objednává právě to ministerstvo, které ve věci integrace nepohnulo ani prstem, neboť je jim to jedno...

I přes Vaše argumentační fauly typu "za všechno může Pospíšil", když už je tady, a "zametání prahů" Vám nabízím možnost Vaše připomínky k dopravní obslužnosti v LK probrat mailem nebo osobně, pokud Vám to tolik leží u srdce. Rozhodně netvrdím, že v LK je vše ideální, ale proč bych se měl stranit diskuze o jiných věcech?

V článku považuji za křivé obvinění, že trať do Trutnova se nezlepší kvůli jízdním řádům, které sestavuje kraj, a k tomu jsem se vyjádřil. To je celé.

(Pokud se mi budete chtít ozvat, učiňte tak mailem. Tuto diskuzi dále sledovat nebudu. Pěkný den.)

+1/0
16.7.2016 10:47

P80e34t81r 57V96i33n68a34ř 6333653933137

Pěkná práce CD.. Skutecne tyhle nymandy platime z našich dani?

+3/−16
15.7.2016 15:28

R32a71d66e89k 97N34o74v76a94k 9774253209860

tratě spravuje SŽDC, ČD jsou dopravce.

+7/0
15.7.2016 15:30

P33e10t70r 39S24u98c91h83ý 1158419204786

a právě dopravce je ten, kdo nemá potřebné lokomotivy.

+6/0
15.7.2016 16:06

K48a57r17e32l 11N28a35s84t19o84u32p18i83l 3910101950171

možná to myslel tak že ČD by mohla nasadit soupravy, které umožní zkrácení jízdních dob, ale neudělají to, kapišto?

+5/0
15.7.2016 16:07

K53a58r61e25l 66Ř98e97h93á57č37e86k 9772920441472

Co mají společného ČD s rekonstrukcí tratí? Proč že sebe děláte zbytečně hlupáka.

+3/−3
15.7.2016 15:40

K66a29r68e19l 74N84a20s72t82o98u18p84i51l 3620161230791

a možná ho děláte vy, viz výše...

+1/0
15.7.2016 16:08

J65i98ř94í 56S87c70h64m65i16d35t 5920733754335

Nějak tu někdo vykřikoval, že trh všechno vyřeší a ono už řeší 25 let a pořád to né a né vyřešit, ale teď jak se do toho vložil Brusel, tak to chytne jistě obrátky, vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byly unijní peníze, podle hesla hlavně čerpat, ať to smysl má nebo né;-)

0/−3
15.7.2016 15:19

L93u27k32á19š 88M43a71r18e38d60a 6241234577478

"Předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík modernizaci trati z Hradce Králové do Trutnova obhajuje. Dodává však, že nelze očekávat nemožné."

Jen za 800 milionu nelze ocekavat zazraky. Ale trinacty a ctrnacty plat a bonusy, uz ocekavat lze.

+12/−1
15.7.2016 15:18

B39e88n 29P72a26v24k94a 1927353627241

Mužík ještě nesedí? Hmmm... Jinak tahle osoba je tedy něco, že se dostává do novin.

0/0
15.7.2016 16:37

J65o61s94e93f 28Š21e76m36e21l47í29k 7859561790307

Za ty prachy tam mohly být dvě cyklostezky - tam a zpátky. A bylo by vymalováno.

+1/0
15.7.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.