Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Vrchlabí chybělo kino, tak otevřela letní a diváky posadila na palety

Promítání filmů pod otevřeným nebem zažívá renesanci. Podle Kristýny Tumové, která ve vrchlabském zámeckém parku na Trutnovsku už třetím rokem provozuje letní kino Tripsi, má i v éře multiplexů velký potenciál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S88t84a39n57i87s31l49a75v 50K72r98e25j27c44a31r 6247756803474

Přeji úspěch, podnikání je většinou řehole a málokdy vejvar! Pokud má provozovatelka slušnou a seriozní dohodu s majitelem parku o pronájmu, tak zajištění nejen enerií a sociálního zázemí pro diváky samozřejmě něco stojí. Pokud si toto samé postavíte na vlastní zahradě nebo nevyužité stodole část nákladů ušetříte.

0/0
17.8.2016 10:05

J18i79ř57í 15E45r79b23e40n 1713124726717

Obecně průšvihem kinařiny posledních dvaceti let byla trestuhodná politika filmových distributorů, kteří ve své monopolní nenažranosti kinům stanovili povinné minimální vstupné bez ohledu na místní koupěschopnost. Přitom ale stále snižovali počty kopií v distribuci, u zahraničních titulů se často ani nenamáhali vyrábět vlastní kopie (titulky vyleptali do ojeté kopie z USA) a přednostně je posílali do multikin za půjčovné 40 % vstupného. Až po několika měsících se ty odřené kopie již málo atraktivních filmů dostaly do městských kin - a ty už musely odvést půjčovné 50 % z distributorem nařízeného vstupného + DPH + poplatky autorským svazům.

Navíc distributoři zaměstnávali stále větší diletanty, kteří organizovali oběh kopií co nejdebilněji - místo aby kopie obíhala třeba v rámci kraje, tak ji musela kina posílat přes půl republiky (třeba Praha-Ostrava-Klatovy-Bílovec-Jičín-Vyškov-Cheb-Třebíč-Sokolov-Žamberk-...) - a tu dopravu samozřejmě opět platilo kino, ne distributor.

Takže když bylo nařízené vstupné dejme tomu 100 Kč, tak z něj kinu zbylo po všech odvodech třeba jen 20 Kč - a plaťte z toho energie, mzdy a servis!

Tím došlo k obrovskému vnitřnímu zadlužení téměř všech biografů, baráky se rozpadaly a občasné investice platila města bez vidiny návratnosti: třeba technologie pro prostorový zvuk Dolby 3+1 vyšla v roce 1998 na půl milionu, ale bez toho ještě hrát šlo, divák byl na monofonii zvyklý (mimochodem Dolby Digital bylo o polovinu dražší a sedmikanálové Dolby Digital Ex stálo přes milion). O snímání zvuku ze synchronizovaného DTS jsme si mohli nechat zdát (3/4 milionu korun včetně řetězce nebo 1/4 milionu při dobastlení do existujícího sterea). Nedalo se však hrát bez přechodu na "červené" světlo do snímače (sto tisíc jen proto, že si to američtí výrobci kopií prosadili).

A dnes nelze hrát bez digitalizace. Ta sice vyjde na několik milionů, ale už aspoň nemusíme čekat na milostivé zaslání kopie, stačí zkopírovat data z předem zaslaného disku...

+1/−1
17.8.2016 0:33

J40i64ř18í 27E35r51b66e69n 1453674866607

Obrovským problémem jakékoliv kultury ve Vrchlabí je velká vzdálenost od sídliště. Do kina ani do kulturáku se z Liščáku vydá pěšky jen málokdo, a v tu chvíli si pak ani nemůže dát malé pivo. Zámecký park je o poznání blíž.

0/−1
17.8.2016 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.