Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z předražené křižovatky Koruna se stal špunt, trolejbusům padaly klacky

Kritizovaná křižovatka Koruna, která stála Hradec Králové přes 120 milionů korun, narazila na další problém. Trolejbusům tam kvůli špatné výhybce padaly sběrače a dopravní podnik je musel upravit. Kruhový objezd dokázalo zablokovat i několik trolejbusů za sebou a v centru se tak tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75a27d29i88m 15S85i81m95u62n55e67k 2520510986414

to je masakr... autobusák, ten obrovský trolejbusák a teď toto... Hradec naprosto zaspal dobu a z bývalého salónu se pomalu, ale jistě stává ospalá nudná díra... už i ty Pardubice jsou někde jinde...

0/0
30.8.2016 22:23

R91u67d48o79l59f 51P47e40k11á84r72e87k 9152251769123

No, počkejte, až tam ve zkrácené lhůtě vysmahnou přednádraží...:-/

0/0
30.8.2016 23:31

Š66t73ě84p24á84n 54D10o34l58e69ž80a50l 3462181308225

Zaspal dobu souhlas, ale Pardubice se co se týče architektury ještě neprobudily

0/0
31.8.2016 14:39

J72i77ř79í 22K34o85u17b46a 6252755811

No, spíš ohledně urbanistiky, coby celostní discipliny, ta jim chybí, co se architektury týče, i tam je dost hezkých a zajímavých staveb. Nicméně aspoň vypadají lidsky, o což se Hradec připravuje příliš namyšlenou okázalostí.

0/0
1.9.2016 20:37

E58m13i11l 18M17i56n39á90ř 7500849349567

Jeden takový sloup stojí přes milion korun, protože je tam kvůli velkému přepětí několik kubíků betonu,“ vysvětlil v minulosti bývalý primátor Hradce Oldřich Vlasák.

Dělá blbce ze sebe nebo z nás?

a) Sloupy / stožáry mi betonové nepřijdou.

b) V základech ho bude dost, ale kubík betonu stojí kolem 2,5 tis., k tomu nějaké bednění, železo, práce.

c) "přepětí" nevím, co tím myslel, ale na co jsou tam tedy ty táhla?

d) Proč to okecává, jestli ten atypický sloup umí někdo vyrobit levněji, tak proč to neudělal? Ty sloupy v té ceně nejsou tak zásadní na to, že tvoří hlavní vizuální dojem.

+2/0
30.8.2016 16:41

J77a82n 92P79i35n91d77l58i60k 5474644671919

Nebýt fontány, která bude navždycky tahat další náklady, měl bych tu křižovatku i rád.

0/0
30.8.2016 15:49

K51a98r32e54l 49N97a16s47t39o34u52p98i65l 3790421390601

Co mají všechny Kotasovy stavby společné? Předražená stavba, rychle stárnoucí okázalost, extrémně vysoké náklady na údržbu, respektive skoro nemožnost údržby, čištění. Takže výsledkem je že po krátkém čase jsou všechny jeho stavby podudržované, hnusné

+6/−1
30.8.2016 15:09

J89o31s32e91f 54R65i56c13h23t66e89r 9826135987523

Primě. Ti, kterým se to líbí, by se mohli složit na těch 60 mega navýšení oproti plánované ceně, ne? ;-)

+2/0
30.8.2016 14:35

J62a52n 49Ž64á86r90o27v40s83k57ý 6702446637547

Peňáze budou, my nebudem...

0/0
30.8.2016 14:17

R82i92c21h78a28r18d 14B76a69r29t16o76š 4879925949921

Teda ale 128 milionů za "pár" kovových ramen a jeden vodotrysk, to je super majstrštyk i na náš Banánistán ;-D.

+2/−1
30.8.2016 14:09
Foto

B80r48o50n48i10s23l26a88v 88G94a12b39r14y61š 2702189841

Jenže taková stavba není jen materiál. Podle Vaší logiky by třeba knihy měly stát jen tolik, kolik se utratilo za papír a tisk. Vůbec Vás nezajímá, že se na tom někdo nadřel a má v tom svoje "know how".

+1/−2
30.8.2016 14:35

K67a58r21e16l 89N91a29s33t53o48u71p93i67l 3840501510891

myslíte Kotase? v jeho případě je lepší, kdyby se nedřel...

+1/0
30.8.2016 15:06

M61i76c62h25a14l 44C91í96l61e38k 2290189731398

Cena neni jen za samotnou krizovatku,ale za celkovou rekontrukci,prelozky siti atd.od podjezdu az na Gocarovku.

0/0
31.8.2016 9:02

M24i54l15a79n 17B36r44e69j41c60h56a 3790888724491

Mě se ta křižovatka u koruny velice líbí, problém může nasta třeba v zimě při mínus 20 stupních jestli to nezamrzne a nebude z toho ledová královna ;-D;-D??

0/0
30.8.2016 14:05

J27i10ř44í 54B63a19u79e55r 4174156438170

V Trutnově máme taky vodotrysky na kruháčích a študoval jsem proč v zimě z toho není ledová fontána a zjistil jsem že na zimu vodu zavírají.

+1/0
31.8.2016 11:28

Z71d96e93n66ě93k 34H39á96j63e52k 6397442710813

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 14:55

M34á42r92i82a 52K87r21a17j88č87i11o18v39á 8840603444353

Špunt se z křižovatky stane až otevřou v říjnu Aupark a pak během předvánoční nákupní horečky a pak až budou po Novém roce slevy. Ale jinak dobrý. Kruhák s fontánou mají v Trutnově, kruhák s fontánou a trolejbusovým vedením v Lázních Bohdaneč. Takže to není ani originální ani vtipné, je to jenom dražší než obě dvě zmiňované dokupy.

+2/0
30.8.2016 13:59

R33a10d31k10a 61P68o62k61o22r94n48á 1208293453905

Mě se křižovatka s fontánou moc líbí , ale máte pravdu ten připojovací pruh z Auparku je poměrně krátký ..No asi to bude ty nákupní měsíce kolem svátků ucpané.

0/0
30.8.2016 14:15

P24a28v47e97l 31V74a21l60e63n83t84a 7851771157323

Vyhodit 120 milionů za přezdobený kruháč v situaci, kdy se městu rozpadá stadion a největší bulvár kde žije 5000 lidí je částečně uzavřen a potřebuje rekonstrukci za půl miliardy je skoro zločin. Dosti špatné nastavení priorit. Rv

+12/−1
30.8.2016 13:50

J31i67ř78í 90B94a19u47e81r 4124416408230

Nejsem hradečák ale líbí se mo to.

+6/−1
30.8.2016 13:26

L89u35c98i22a50n 77P81a71p47a69z42i95a37n 5124347201495

Takže na problém se přišlo, je odstraněn a nyní je vše O.K. Co raději psát o tom co je než jen co bylo a už neplatí?

+5/0
30.8.2016 13:03

L97a84d76i74s44l88a25v 87J60a66r98o29š 6194109250287

Mě se křižovatka a zejména "koruna" moc líbí. A cena? Nejsem expert ale na to jak hluboko se šlo do země a že je tam krásná fontána mi to tak strašné nepřijde. Uvidíme časem, zda to vydrží, to pro mě bude ukazatel zda to za tu cenu stálo.

+11/−4
30.8.2016 12:53

M42a79r46e72k 58K85a73l37i37n49a 3599304185588

R^R^R^

+2/−1
30.8.2016 13:00
Foto

B97r81o44n57i91s91l42a38v 23G59a63b33r34y88š 2312159471

Nejde mi do hlavy, proč DPMHK trvá na trolejovém vedení v podvěsném provedení. Je to těžké, drahé, jsou to dráty navíc a moc dobře se to taky nemontuje. Těžko říct, jestli je chyba v projektantovi trakčního vedení nebo v montérech, kteří výhybku zavěšovali. Část viny může nést i architekt, protože výhybku kvůli konstrukci nebylo možné lépe zavěsit.

Jinak souhlasím s panem Kalinou. Spousta věcí nemusí být tak okázalá, ale prostě se to dělá. To bychom třeba neměli Tančící dům v Praze, trojský most taky nemusel být tak obludný, AZ Tower v Brně mohl být jen obyčejný kvádr. Jsem taky třeba rád, když každá stanice pražského metra vypadá jinak.

+5/−1
30.8.2016 12:37

M50a33r95e21k 82K91a39l13i34n35a 3899114165608

Já taky... Škoda že ne interiérově... Stačí se podívat třeba do Stockholmu...

+1/−1
30.8.2016 12:39

R74a38d40o57s50l30a36v 64K67l36a50u47d18a 5594978314492

Srovnáváte nesrovnatelné. Ty domy a mosty budou stát možná několik století.... Až budou cenově dostupné a s velkým dojezdem elektrobusy, tak trolejbusy půjdou do háje. To může být už v příštím desetiletí.

0/0
30.8.2016 12:41

M12a47r28e53k 81K67a35l11i69n60a 3659624885178

To tak hned nezruší... Navíc i kdyby byla taková křižovatka třeba 20 let, tak i pak bude moci být pro auta... Osobně jsem hezčí kruháč neviděl...

+4/0
30.8.2016 12:45

R12u32d57o57l71f 58P60e89k56á96r29e95k 9402531569503

Tak se vedení sundá a nasaděj se bambulky...

0/−1
30.8.2016 12:47
Foto

B91r93o74n37i67s61l14a23v 56G83a58b89r24y28š 2662139121

Ne.

0/0
30.8.2016 12:47

S72t61a39n15i36s49l73a76v 53K86r38e96j83c47a39r 6707256143244

Nu možná to bude i podnět k volebním slibům. Ke dvěma elektrosorkám rychle objednat dalších dvacet, a TR 14, používat na nostalických trasách bez kruhových křižovatek.

0/0
30.8.2016 12:52

T69o93m42á74š 64T95a53t58í12č75e41k 5660822100398

Á jé, elektroauto je budoucnost.

0/0
30.8.2016 20:25

M37a51r82t88i61n 87Č47a86p92e83k 6590361277864

A proto v Drážďanech uvažují o "parciálních elektrobusech" - v překladu trolejbusech s bateriemi.

Elektrobus nemůže nahradit trolejbus, jelikož každý patří do jiné úrovně MHD (trolejbus je nad busem). Elektrobus se totiž vyplatí maximálně do délky 10-12 metrů, protože pak budou i sebelepší baterie příliš těžké a rozměrné.

Trolejbus má navíc tu výhodu, že se rekuperovaná energie spotřebovává ihned v jiném voze, který je v daném úseku nebo se uloží v akumulátorech na měnírně.

0/0
30.8.2016 21:12

M73i51c84h57a50l 98D86o13b66r96ý 6402719538302

Hradec je moc pěkné, ale zřejmě taky prolobbované město..kruháč u Koruny za 120 mega + 200K roční údržba, to zas někdo nahrál pěknou smlouvu ;) nebo takové parkování zprostředkované soukromou firmou, která do přijede do minuty k hříšníkovi a doveze si i vlastního strážníka, ať to je rychle zaevidované, to už nechce nitky, ale pořádná lana :-/

+2/−1
30.8.2016 12:31

M28a50r20e95k 39K11a46l10i42n73a 3309354185158

Tak oni unikátní dílo známého architekta prostě něco stojí...

+1/−2
30.8.2016 12:37

D94a86n70i21e92l 31K83r88o66n24e96r 7524874376637

"nechvalne znameho" jste zapomnel dodat ;-)

+1/−1
30.8.2016 12:39

M79a31r64e56k 74K43a71l65i19n26a 3309564725158

Mně se jeho stavby líbí, třeba stanice metra či tramvajová zastávka na Barrandově - U netopejra... Přijde mi to takové zajímavé, moderní, trochu futuristické...

+2/0
30.8.2016 12:42

R84a24d75o78s61l93a61v 11K52l11a41u37d95a 5654318394242

Drahé, nepraktické, náročné na údržbu.....

+3/0
30.8.2016 12:43

M13a93r21e15k 20K49a14l53i57n30a 3539974555828

To je všechno možná, ale nic z toho nevylučuje krásu... Většina krásných věcí je drahá, musejí se nějak udržovat a o tom, že by stanice metra byly nějak nepraktické - to jsem nezaregistroval... Aspoň to vypadá trochu reprezentativně, na úrovni, ne jako u chudých příbuzných...

+3/−1
30.8.2016 12:47

R15a63d41o93s19l22a37v 21K57l12a85u68d62a 5134728114442

Fak nechápu k čemu tramvajová zastávka potřebuje šapitó. Třeba v Berlíně je většina stanic metra dost ošklivá.... Zato jich tam mají daleko víc a s každou se netentočkovali X let.

0/0
30.8.2016 12:54

P68a53v93e90l 42V68a20l72e19n65t39a 7571491137803

Prostě kruháč za 120 miliónů který potřebuje dalších 200k ročně na údržbu je vyloženě plýtvání. Pokud by měl hradec vše vyřešené tak nic neříkám ale ty peníze by se opravdu nutně hodili jinde.

+2/0
30.8.2016 13:52

D98a13n84i54e90l 12K89r44o15n90e66r 7984564176627

Me se z jeho projektu libi jen prave tento kruhac a castecne ten terminal, ale par veci bych tam odstranil. Kazdopadne vsechny ty projekty jsou ekonomicky neefektivni...

+1/0
30.8.2016 12:45

D44a90n53i56e51l 63K86r39o20n71e98r 7354974486287

mne

0/0
30.8.2016 12:45

M55a28r54e45k 65K80a14l69i26n88a 3779514145568

TAk jejich cílem nebylo najít nejvíce spořivé řešení...

0/0
30.8.2016 12:47

S36t76a53n73i61s57l75a22v 58K58r34e56j48c97a25r 6797406893194

Ale ano, každý máme na to svůj názor. Mě se také líbí Žižkovský vysílač a nelíbí Tančící dům. Je to na každém!!

0/0
30.8.2016 12:56

R16u52d47o53l37f 62P27e77k19á49r85e35k 9732181879163

Z křižovatky Koruna se stal předražený špunt U Kašpárka...

+1/0
30.8.2016 12:28

S24t71a57n54i73s65l96a52v 41K86r16e56j56c30a28r 6737976203234

Ale to je i Pražský tunel Blanka a Severojižní maistrála.

0/0
30.8.2016 12:58

L47a30d34i15s30l33a94v 57K43v48a19s47n31i74č88k37a 1723257283605

Takže jeden opravený neodstíněný kabel a hned máme článek o ničem a je vyděláno. Předražené jsou takovéto články, ty by měly být napsané maximálně zadarmo.

+4/0
30.8.2016 12:17

S61t77a81n56i84s30l40a70v 62K91r65e16j10c20a76r 6917766503324

Je to podezřele často! Profesionálové zku..í kabeláž v tunelu Blanka za mnohem víc milionů, než křižovatka Koruna. Nakonec křižovatka je stále v záruce a kolaudační opravy a úpravy jsou právě proto, aby byla zaměstnanost. Jinak ale klacky pravidelně padaly v Praze Na Knížecí minimálně tři roky co jsem jezdil do ZPA. Ráno to bylo k vzteku, když se honil příchod k píchačkám.

0/0
30.8.2016 12:47

M48a53r41e11k 93K96a47l96i18n34a 3559384455348

Křižovatka je to krásná, taková moderní dominanta... Jistěže to stojí víc než tuctový kruháč, ale kdybychom takto přemýšleli u všech staveb, tak nestojí žádné zajímavé a monumentální veřejné stavby...

+5/−5
30.8.2016 11:56

M94a93r85e68k 56K33a73l48i73n27a 3719854265818

Podobně i s kritikou fontátny, že uprostřed nemusela být... No nemusela... ale to nemusela být nikde.... Ta se prostě staví pro estetiku, ne pro účelnost...

+3/−1
30.8.2016 11:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.