Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z předražené křižovatky Koruna se stal špunt, trolejbusům padaly klacky

Kritizovaná křižovatka Koruna, která stála Hradec Králové přes 120 milionů korun, narazila na další problém. Trolejbusům tam kvůli špatné výhybce padaly sběrače a dopravní podnik je musel upravit. Kruhový objezd dokázalo zablokovat i několik trolejbusů za sebou a v centru se tak tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28a90d11i47m 96S95i69m54u94n33e21k 2930880946314

to je masakr... autobusák, ten obrovský trolejbusák a teď toto... Hradec naprosto zaspal dobu a z bývalého salónu se pomalu, ale jistě stává ospalá nudná díra... už i ty Pardubice jsou někde jinde...

0/0
30.8.2016 22:23

R77u66d30o16l63f 55P95e34k20á79r73e74k 9682361909233

No, počkejte, až tam ve zkrácené lhůtě vysmahnou přednádraží...:-/

0/0
30.8.2016 23:31

Š41t47ě49p39á25n 36D39o19l50e68ž89a74l 3842231508525

Zaspal dobu souhlas, ale Pardubice se co se týče architektury ještě neprobudily

0/0
31.8.2016 14:39

J22i70ř33í 52K33o53u69b95a 6322665891

No, spíš ohledně urbanistiky, coby celostní discipliny, ta jim chybí, co se architektury týče, i tam je dost hezkých a zajímavých staveb. Nicméně aspoň vypadají lidsky, o což se Hradec připravuje příliš namyšlenou okázalostí.

0/0
1.9.2016 20:37

E66m33i31l 11M27i13n19á78ř 7550489659157

Jeden takový sloup stojí přes milion korun, protože je tam kvůli velkému přepětí několik kubíků betonu,“ vysvětlil v minulosti bývalý primátor Hradce Oldřich Vlasák.

Dělá blbce ze sebe nebo z nás?

a) Sloupy / stožáry mi betonové nepřijdou.

b) V základech ho bude dost, ale kubík betonu stojí kolem 2,5 tis., k tomu nějaké bednění, železo, práce.

c) "přepětí" nevím, co tím myslel, ale na co jsou tam tedy ty táhla?

d) Proč to okecává, jestli ten atypický sloup umí někdo vyrobit levněji, tak proč to neudělal? Ty sloupy v té ceně nejsou tak zásadní na to, že tvoří hlavní vizuální dojem.

+2/0
30.8.2016 16:41

J50a37n 20P64i93n65d30l48i96k 5384304611979

Nebýt fontány, která bude navždycky tahat další náklady, měl bych tu křižovatku i rád.

0/0
30.8.2016 15:49

K13a47r88e86l 77N52a17s58t45o71u85p29i67l 3710701740431

Co mají všechny Kotasovy stavby společné? Předražená stavba, rychle stárnoucí okázalost, extrémně vysoké náklady na údržbu, respektive skoro nemožnost údržby, čištění. Takže výsledkem je že po krátkém čase jsou všechny jeho stavby podudržované, hnusné

+6/−1
30.8.2016 15:09

J94o13s56e64f 81R25i23c88h74t40e11r 9276925387133

Primě. Ti, kterým se to líbí, by se mohli složit na těch 60 mega navýšení oproti plánované ceně, ne? ;-)

+2/0
30.8.2016 14:35

J68a13n 24Ž65á29r90o77v94s57k56ý 8158659344458

Peňáze budou, my nebudem...

0/0
30.8.2016 14:17

R35i92c58h72a63r43d 26B14a42r30t32o75š 4979125229151

Teda ale 128 milionů za "pár" kovových ramen a jeden vodotrysk, to je super majstrštyk i na náš Banánistán ;-D.

+2/−1
30.8.2016 14:09
Foto

B40r52o43n82i59s64l57a15v 54G51a26b18r98y17š 2762589871

Jenže taková stavba není jen materiál. Podle Vaší logiky by třeba knihy měly stát jen tolik, kolik se utratilo za papír a tisk. Vůbec Vás nezajímá, že se na tom někdo nadřel a má v tom svoje "know how".

+1/−2
30.8.2016 14:35

K53a48r46e52l 54N38a93s85t64o69u93p43i53l 3920751820521

myslíte Kotase? v jeho případě je lepší, kdyby se nedřel...

+1/0
30.8.2016 15:06

M26i61c32h51a84l 70C44í53l27e21k 2270189151358

Cena neni jen za samotnou krizovatku,ale za celkovou rekontrukci,prelozky siti atd.od podjezdu az na Gocarovku.

0/0
31.8.2016 9:02

M52i72l87a54n 62B74r62e85j23c48h95a 3940938634711

Mě se ta křižovatka u koruny velice líbí, problém může nasta třeba v zimě při mínus 20 stupních jestli to nezamrzne a nebude z toho ledová královna ;-D;-D??

0/0
30.8.2016 14:05

J11i58ř50í 34B55a90u24e35r 4454676778120

V Trutnově máme taky vodotrysky na kruháčích a študoval jsem proč v zimě z toho není ledová fontána a zjistil jsem že na zimu vodu zavírají.

+1/0
31.8.2016 11:28

Z97d36e27n76ě77k 58H43á50j69e64k 6477222180883

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 14:55

M39á48r82i55a 89K75r80a81j25č61i76o83v58á 4447371470513

Špunt se z křižovatky stane až otevřou v říjnu Aupark a pak během předvánoční nákupní horečky a pak až budou po Novém roce slevy. Ale jinak dobrý. Kruhák s fontánou mají v Trutnově, kruhák s fontánou a trolejbusovým vedením v Lázních Bohdaneč. Takže to není ani originální ani vtipné, je to jenom dražší než obě dvě zmiňované dokupy.

+2/0
30.8.2016 13:59

R86a84d72k63a 58P95o71k28o45r59n23á 1128463213375

Mě se křižovatka s fontánou moc líbí , ale máte pravdu ten připojovací pruh z Auparku je poměrně krátký ..No asi to bude ty nákupní měsíce kolem svátků ucpané.

0/0
30.8.2016 14:15

P26a66v60e75l 51V89a76l11e30n26t20a 7641981937983

Vyhodit 120 milionů za přezdobený kruháč v situaci, kdy se městu rozpadá stadion a největší bulvár kde žije 5000 lidí je částečně uzavřen a potřebuje rekonstrukci za půl miliardy je skoro zločin. Dosti špatné nastavení priorit. Rv

+12/−1
30.8.2016 13:50

J98i22ř32í 23B60a37u44e35r 4804516218360

Nejsem hradečák ale líbí se mo to.

+6/−1
30.8.2016 13:26

L53u25c66i79a78n 50P48a66p91a83z61i94a60n 5194837511475

Takže na problém se přišlo, je odstraněn a nyní je vše O.K. Co raději psát o tom co je než jen co bylo a už neplatí?

+5/0
30.8.2016 13:03

L47a40d71i34s45l60a10v 79J33a60r10o80š 6414789330407

Mě se křižovatka a zejména "koruna" moc líbí. A cena? Nejsem expert ale na to jak hluboko se šlo do země a že je tam krásná fontána mi to tak strašné nepřijde. Uvidíme časem, zda to vydrží, to pro mě bude ukazatel zda to za tu cenu stálo.

+11/−4
30.8.2016 12:53

M63a33r84e62k 46K41a24l60i36n17a 3259604365618

R^R^R^

+2/−1
30.8.2016 13:00
Foto

B50r53o92n86i42s21l48a12v 18G64a66b98r55y89š 2482859601

Nejde mi do hlavy, proč DPMHK trvá na trolejovém vedení v podvěsném provedení. Je to těžké, drahé, jsou to dráty navíc a moc dobře se to taky nemontuje. Těžko říct, jestli je chyba v projektantovi trakčního vedení nebo v montérech, kteří výhybku zavěšovali. Část viny může nést i architekt, protože výhybku kvůli konstrukci nebylo možné lépe zavěsit.

Jinak souhlasím s panem Kalinou. Spousta věcí nemusí být tak okázalá, ale prostě se to dělá. To bychom třeba neměli Tančící dům v Praze, trojský most taky nemusel být tak obludný, AZ Tower v Brně mohl být jen obyčejný kvádr. Jsem taky třeba rád, když každá stanice pražského metra vypadá jinak.

+5/−1
30.8.2016 12:37

M14a37r63e96k 85K97a87l10i16n26a 3219964385448

Já taky... Škoda že ne interiérově... Stačí se podívat třeba do Stockholmu...

+1/−1
30.8.2016 12:39

R48a52d70o19s55l87a53v 46K22l90a60u25d29a 5954468854342

Srovnáváte nesrovnatelné. Ty domy a mosty budou stát možná několik století.... Až budou cenově dostupné a s velkým dojezdem elektrobusy, tak trolejbusy půjdou do háje. To může být už v příštím desetiletí.

0/0
30.8.2016 12:41

M21a49r55e21k 33K71a63l64i54n14a 3869354945378

To tak hned nezruší... Navíc i kdyby byla taková křižovatka třeba 20 let, tak i pak bude moci být pro auta... Osobně jsem hezčí kruháč neviděl...

+4/0
30.8.2016 12:45

R14u78d30o27l56f 83P80e91k97á17r66e25k 9722461709773

Tak se vedení sundá a nasaděj se bambulky...

0/−1
30.8.2016 12:47
Foto

B91r63o30n91i98s57l81a33v 25G79a16b53r11y82š 2662219271

Ne.

0/0
30.8.2016 12:47

S62t55a45n98i78s88l11a52v 29K51r48e54j18c98a27r 6937756223324

Nu možná to bude i podnět k volebním slibům. Ke dvěma elektrosorkám rychle objednat dalších dvacet, a TR 14, používat na nostalických trasách bez kruhových křižovatek.

0/0
30.8.2016 12:52

T14o13m38á56š 95T95a11t76í76č36e90k 5240492550978

Á jé, elektroauto je budoucnost.

0/0
30.8.2016 20:25

M19a89r34t78i23n 73Č29a48p79e15k 6420781177794

A proto v Drážďanech uvažují o "parciálních elektrobusech" - v překladu trolejbusech s bateriemi.

Elektrobus nemůže nahradit trolejbus, jelikož každý patří do jiné úrovně MHD (trolejbus je nad busem). Elektrobus se totiž vyplatí maximálně do délky 10-12 metrů, protože pak budou i sebelepší baterie příliš těžké a rozměrné.

Trolejbus má navíc tu výhodu, že se rekuperovaná energie spotřebovává ihned v jiném voze, který je v daném úseku nebo se uloží v akumulátorech na měnírně.

0/0
30.8.2016 21:12

M88i58c34h70a43l 16D23o34b97r48ý 6122769228332

Hradec je moc pěkné, ale zřejmě taky prolobbované město..kruháč u Koruny za 120 mega + 200K roční údržba, to zas někdo nahrál pěknou smlouvu ;) nebo takové parkování zprostředkované soukromou firmou, která do přijede do minuty k hříšníkovi a doveze si i vlastního strážníka, ať to je rychle zaevidované, to už nechce nitky, ale pořádná lana :-/

+2/−1
30.8.2016 12:31

M25a38r37e98k 97K20a88l36i69n96a 3979584845638

Tak oni unikátní dílo známého architekta prostě něco stojí...

+1/−2
30.8.2016 12:37

D57a51n62i27e93l 95K87r77o65n52e16r 7494834846907

"nechvalne znameho" jste zapomnel dodat ;-)

+1/−1
30.8.2016 12:39

M84a75r45e60k 94K32a51l76i43n79a 3969904615888

Mně se jeho stavby líbí, třeba stanice metra či tramvajová zastávka na Barrandově - U netopejra... Přijde mi to takové zajímavé, moderní, trochu futuristické...

+2/0
30.8.2016 12:42

R36a71d84o30s59l75a56v 85K84l82a26u45d47a 5714848924582

Drahé, nepraktické, náročné na údržbu.....

+3/0
30.8.2016 12:43

M35a14r45e83k 31K62a96l89i41n16a 3739284475958

To je všechno možná, ale nic z toho nevylučuje krásu... Většina krásných věcí je drahá, musejí se nějak udržovat a o tom, že by stanice metra byly nějak nepraktické - to jsem nezaregistroval... Aspoň to vypadá trochu reprezentativně, na úrovni, ne jako u chudých příbuzných...

+3/−1
30.8.2016 12:47

R14a35d88o39s79l30a28v 34K18l44a98u89d62a 5444598844792

Fak nechápu k čemu tramvajová zastávka potřebuje šapitó. Třeba v Berlíně je většina stanic metra dost ošklivá.... Zato jich tam mají daleko víc a s každou se netentočkovali X let.

0/0
30.8.2016 12:54

P91a50v30e70l 85V26a14l14e19n86t40a 7271691817663

Prostě kruháč za 120 miliónů který potřebuje dalších 200k ročně na údržbu je vyloženě plýtvání. Pokud by měl hradec vše vyřešené tak nic neříkám ale ty peníze by se opravdu nutně hodili jinde.

+2/0
30.8.2016 13:52

D47a85n21i19e58l 41K14r71o39n11e95r 7104844406987

Me se z jeho projektu libi jen prave tento kruhac a castecne ten terminal, ale par veci bych tam odstranil. Kazdopadne vsechny ty projekty jsou ekonomicky neefektivni...

+1/0
30.8.2016 12:45

D62a39n56i36e81l 77K26r35o28n19e83r 7344704436877

mne

0/0
30.8.2016 12:45

M16a47r61e41k 52K76a32l50i35n47a 3869784905688

TAk jejich cílem nebylo najít nejvíce spořivé řešení...

0/0
30.8.2016 12:47

S89t25a29n73i20s34l10a70v 43K10r88e30j60c92a10r 6737176433384

Ale ano, každý máme na to svůj názor. Mě se také líbí Žižkovský vysílač a nelíbí Tančící dům. Je to na každém!!

0/0
30.8.2016 12:56

R51u94d57o47l52f 86P32e39k88á30r88e93k 9972351659373

Z křižovatky Koruna se stal předražený špunt U Kašpárka...

+1/0
30.8.2016 12:28

S92t64a60n59i18s86l45a14v 61K52r32e25j39c50a61r 6397536503484

Ale to je i Pražský tunel Blanka a Severojižní maistrála.

0/0
30.8.2016 12:58

L73a41d77i75s85l86a93v 21K49v54a15s89n94i93č64k16a 1183567823295

Takže jeden opravený neodstíněný kabel a hned máme článek o ničem a je vyděláno. Předražené jsou takovéto články, ty by měly být napsané maximálně zadarmo.

+4/0
30.8.2016 12:17

S64t58a52n85i98s64l16a10v 48K67r58e50j57c85a90r 6947256873734

Je to podezřele často! Profesionálové zku..í kabeláž v tunelu Blanka za mnohem víc milionů, než křižovatka Koruna. Nakonec křižovatka je stále v záruce a kolaudační opravy a úpravy jsou právě proto, aby byla zaměstnanost. Jinak ale klacky pravidelně padaly v Praze Na Knížecí minimálně tři roky co jsem jezdil do ZPA. Ráno to bylo k vzteku, když se honil příchod k píchačkám.

0/0
30.8.2016 12:47

M71a24r74e94k 59K56a62l36i31n73a 3439524825698

Křižovatka je to krásná, taková moderní dominanta... Jistěže to stojí víc než tuctový kruháč, ale kdybychom takto přemýšleli u všech staveb, tak nestojí žádné zajímavé a monumentální veřejné stavby...

+5/−5
30.8.2016 11:56

M30a83r24e88k 90K76a30l80i93n72a 3819944635418

Podobně i s kritikou fontátny, že uprostřed nemusela být... No nemusela... ale to nemusela být nikde.... Ta se prostě staví pro estetiku, ne pro účelnost...

+3/−1
30.8.2016 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.