Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kynologové posoudí, jak nebezpeční jsou psi, kteří smrtelně zranili hocha

Policisté zadali kynologům vypracování znaleckého posudku na smečku psů, která v neděli v obci Lužec nad Cidlinou nedaleko Nového Bydžova smrtelně zranila pětiletého chlapce. Není totiž stále jasné, jak psi útočili, co bylo spouštěčem, ani to, který z nich útok vedl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z44d97e88n51ě36k 61T31r51u54t98n72o69v60s27k34ý 7233943386950

Pro pana Baráka... Máte pravdu... pokud se ke mě požene neznámý člověk, bude mi jedno, zda se chce kamarádit, nebo mě bodnout nožem, budu se cítít oprávněn k přiměřené obraně. V Trutnově po událostech uplynulých dní stav více než aktuální... :D

0/0
21.9.2016 16:47

K34a40r37e27l 89D23r75d91a 6893635827729

Tady je stav podle fotografů z google. Psi nikde. Žádné neprůhledné ploty. Klid, uklizeno. Patrně stav za starého majitele.

Tohle vypadá na novousedlíky, co se chovají bezohledně k okolí a nemají peníze na solidnější dům. Kotce, 8 psů... Domek mi přijde ve stejném stavu, přitom místo původního trávníku staveniště, rumiště a hlady materiálu. Práci přitom není vidět. Všechno se to navíc odehrává pod okny sousedů. Neoblíbenost si umím živě představit. Rv:-P

Tedy, i to vypovídá o povaze majitele a naturelu jeho psů.

https://goo.gl/maps/5RJwt5L2NDU2

0/0
21.9.2016 15:10

V73i62l52é18m 25B77a88r20á12k 4736487559546

Zakázat chovat čokly, to je jediné řešení.

0/−3
21.9.2016 12:39

V39i53l72é31m 98B45a42r41á17k 4906167809976

Věc jde řešit důrazem na ochranu vlastnictví. Prostě cizí čokl mi nesmí stoupnout na zahradu, pole atd. Stejně tak nemá co dělat na veřejném prostranství. Pokud se tam ocitne, bude utracen a majitel zaplatí pokutu státu a konkrétním lidem náhradu nemajetkové újmy za vyvolaný strach. Samozřejmě je třeba očipovat všechny čokly, pokud ne, pokuta a čokl odjíždí do Číny.

Z toho by plynulo, že jej jde chovat jen doma na zahradě. Nemáš ji? Tak nemůžeš mít čokla a prodej ho do Číny.

0/−5
21.9.2016 12:28

S38o60ň68a 40F87r70o36e97h17l18i18c19h45o16v27á 4932598910815

který zabíjel???????????no přeci nezodpovědný doprovod dítěte!!!!!!!!;-€;-€;-€;-€

+1/0
21.9.2016 11:17

L71e83n83k31a 28R67o63z47d39o42l54s61k12á 2439782601591

Ti psi kromě ovcí roztrhali i pitbula, napadali lidi, utíkali, proboha co ti kynologové chtějí posuzovat? Už ti psi měli být dávno utracení. Vina je na majiteli psů a na otci dítěte, který nechal svého syna samotného na dvorku takhle nebezpečných a nevychovaných čoklů.

+2/−4
21.9.2016 10:58

S42t42a60n83i28s18l32a45v 63K21r62e38j25c46a56r 6987346193244

Ti psi většinou za to nemohou! Je to především odpovědností majitele!! Kynoloové mohou posoudit ovladatelnost a základní výcvik těchto psů, nic více. A zase za to nese plnou odpovědnost majitel!! Vím, že se zde vyjadřují hlavně lidé, jež nikdy nechovali ani kočku ani rybičky. Je to stejné jako nadávat na množitele, nebo farmářské chovatele, jež používají hnojiště místo kafilerie.

+1/0
21.9.2016 11:36

V53i38l49é71m 33B33a95r64á61k 4566167759656

Koho pořád omlouváte. Z reality je vidět, že čokli nemají co dělat v lidské společnosti. Co si vezmu na smažce, když její čokl potrhá mé dítě? Nic.

+1/−3
21.9.2016 12:30

A55n66n61a 26K41i96r53š74o61v84á 9646560105183

Jak jako posuzovat psy? To jim dají psího psychologa? Co může kynolog zjistit?

A co majitelé psů, těm nevadí, že jejich "miláčci" zabili člověka? Snad automatická reakce by byla, že ty psy dají utratit....ale ne, oni je budou asi ještě chránit.8-o To mi přijde fakt úchylné ;-(

+2/−2
21.9.2016 10:19
Foto

J24a95n 96K62ř76í34ž 3639161301911

Jsem chovatelem pitbula a ten by detem nikdy neublízil. spíš takový kříženci co jsou byobrazení. žádná péče jen bordel kolem. je to vše v majitelích. ale to bych nechal na soud. soudce nejsem, jen rozomím psům

+3/−1
21.9.2016 9:47

J70a36n 60N32o52v69á88k 8570456967820

Příčinou všech těchto napadení je právě ten názor jejich majitelů - "můj pes by dětem nikdy neublížil". Za žádného psa nelze 100% ručit, že nikoho nenapadne - dítě mu třeba neúmyslně sáhne do oka, nebo šlápne na packu a ten pes se prostě bude bránit a zaútočí.

+4/0
21.9.2016 10:56

M57a84r40i66á37n 64B48e91d52n84á25r33i24k 9811681630938

Taky jsem na to koukal, jen bordel a špína, malé a nevhodné klece. Už na hraně s týráním. Nemají výchovu a ani péči, kterou by měli mít. Tedy nejde o chov, ale už týrání. Proto je z nich to co je. Jaký pán, takový pes. Znám paničku co má pitbulteriéra, fenku, ale má ji vycepovanou a prostě je celá její panička. Ta fenka je hrozné zlatíčko ;-) jmenuje se Morgana.

+2/0
21.9.2016 11:31

V39i50l11é48m 46B68a55r14á45k 4316327909956

Jestli máte partnerku, asi byste nebyl rád, kdybych vám ji každý očuchával a motal se jí kolem nohou.

Musím říci, že pokud ke mě běží nějaká bestie na volno, tak se cítím plně oprávněn k přiměřené obraně a nemíním (a nebudu) zkoumat, jestli se čokl chce kamarádit nebo mě zakousnout.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=464702

0/−2
21.9.2016 12:36

V16i20l13é35m 65B21a66r94á48k 4686257249766

V prvé řadě je třeba zavést zákonem stejné poplatky po celém území Česka. V současnosti je většina psů přihlášena na vesnici, kde poplatek činí 50 korun za rok, ale ve skutečnosti jsou chováni ve městech, kde poplatek dosahuje třeba i 1000 korun.

Každý pes by měl být povinně očipován, podroben odběru DNA a získané údaje zaneseny v celostátní databázi. V opačném případě by byl zabaven a jeho majitel pokutován. Znalost DNA umožňuje určit nejen původce exkrementů, ale v případě, kdy je někdo pokousán, lehce dohledat „páníčka“.

Samozřejmostí by měl být pohyb psa mimo byt nebo uzavřené výběhy pouze na vodítku s náhubkem, a to pod citelnou a také vymáhanou sankcí. Na cizím pozemku nemají co dělat, i když to bude "jenom" pole. Zásada je, ať si všechno udělají doma.

A v případě odporu „páníčka“ volat autority, městskou nebo státní policii.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=464702

+1/−5
21.9.2016 8:29

M17a54r12i46á49n 82B16e94d27n94á94r44i21k 9251831610908

S tím poplatkem máte trochu pravdu, ale s tou DNA mi to přijde přehnané. Náhubek a vodítko mimo vyhrazená místa bych uvítal. Pár krát se po mě rozběhl pes a mile nepůsobil a na majitele nereagoval, jednou jsem použil pepřový sprej a majitel byl pěkně ošklivý, natočil jsem si vše na mobil a řekl mu, že můžeme přivolat policii a budeme to řešit obviněním z napadení a sebeobranou, pokud se chce soudit. Neměl zájem.

Ohledně poplatku stačí změnu legislativy a to na povinnost zahlásit psa v místě kde se zdržuje a nikoli, tam kde máte trvalé bydliště. Taky nemusím očůrané, páchnoucí ulice plná výkalů, kdy člověk musí koukat kam šlape a někdy musí po silnici, protože chodník je jak prasečák.

Nicméně všechny problémy působí neukáznění majitelé. Možná by to chtělo na psa většího jako jezevčík a nebo čivava mít povolení, jako když máte řidičák. Prostě posoudit způsobilost kynologem a když ne, tak psa odebrat. Je to jako s dětmi, nemáš na to? Tak ti je sociálka odvede.

0/0
21.9.2016 11:45

V43i26l10é56m 77B15a29r88á25k 4576957989896

V podstatě souhlas. Jinak " ....povinnost zahlásit psa v místě kde se zdržuje a nikoli, tam kde máte trvalé bydliště" to je ten problém řešitelný pouze jednotnými poplatky.

Ohledně povolování, to nefunguje, je složité a nákladné. Hlavní je tlak, prostě nesmíš s čoklem do veřejného prostoru, chovej si ho doma. Nejde to? Tak ho vyvez do Číny.

0/−2
21.9.2016 12:19

M80a85r33i68á61n 11B11e98d80n48á84r11i88k 9251181890538

Proč hned do Číny? Ten pes za to nemůže, je obětí chovatele. Za vše může člověk, pamatujte na to. Potřeba trestat lidi a ne zvířata. ;-)

+2/0
21.9.2016 12:22

V94i81l42é57m 34B98a23r30á38k 4496827569336

Vsadím se ale, že kdyby v českých lesích srnci, jeleni nebo prasata za rok potrhali stejný počet lidí jako psi, byli by postříleni do posledního kusu. Je to paradoxní. Na divou zvěř v lese nemáme žádný vliv, ale každý pes má svého majitele, který je za něj podle zákona odpovědný. Jenom nikdo nedokáže platná pravidla (zákon o přestupcích, vyhlášky měst a obcí) prosadit. Zřejmě psům a jejich „páníčkům“ mají „nepsíčkaři“ všechno tolerovat. Podle zákona o myslivosti, jde po splnění dalších podmínek utratit psa, který pronásleduje zvěř. A co člověk pronásledovaný psem? Z dnešní situace mám pocit, že lidé mají méně práv než ta srna.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=464702

0/−5
21.9.2016 8:25

M35a19r95i37á23n 18B20e52d63n82á59r90i62k 9761251550888

Pane Baráku, vy asi hodně nemusíte psy a jejich páníčky, že ano?;-D

Nejsem sice milovníkem psů, ale nevadí mi a nestřílel bych je. Spíš lidi, co si je pořídí a pak se nestarají, ty bych trestal exekucemi. pes se vykadil, tys to neuklidil, -500 z účtu, nebo ze mzdy a bez odvolání. Nechce se ti, OK, tak v místě kde bydlíš budeš platit speciální kadi-cuc vozík a jeho obsluhu, to že tam bude pro tebe a dalších 5 pejskařů je už Váš boj, bude to holt drahé ;-)

A stejné sankce bych udělal i pro lidi dělající si potřebu v ulicích města.

+3/0
21.9.2016 11:52

V88i20l97é71m 62B24a65r42á56k 4866207479326

V článku nepíši o střílení pséčkařů. Zkuste si to přečíst.:-)

0/−2
21.9.2016 12:21

M61a28r51i56á23n 74B14e61d12n10á79r11i40k 9981811650718

To střílení jsem myslel obrazně :-/

0/0
21.9.2016 12:23

V32i97l73é49m 59B71a58r61á71k 4946397939666

Aha.

0/0
21.9.2016 12:32

J31i10n14d41ř31i41c48h 16M62i49t50t37e86r 6204275701326

Pavel Řapek by nejraději nechal utratit i ty kynology.

+2/0
20.9.2016 23:06

D24o83r75a 83V64e21s72e82l11á 2550913939503

Jsem zvědavá, jak kynologové posoudí nebezpečnost těch psů. Z mého pohledu je zcela nemožné, aby kynolog pouzoval nebezpečnost psa, kterého nikdy předtím neviděl a neznal - třeba z cvičáku.

Neviděl ani dosavadní chování jednotlivce, ani této konkrétní smečky, ba ani ten poslední půlrok, kdy byly ty dvě původní smečky (z toho jedna část v novém domově) slučovány v jednu.

Když teď dám k posouzení svého vlastního boxera jakémukoliv kynologovi, tak napíše, že miluje lidi a zejména děti, a to i ty sousedovic, které jsou u nás téměř každý den. To je pravda. Ale kynolog neví, že v době jiných dětských návštěv/oslav, zavírám psa do garáže a klíče nosím v kapse. Proč? No protože s nárůstem poštu dětí jsem vycítila, že se dostává do stresu - zřejmě frustrace z pocitu, že všechny děti neuhlídá. A ano, je hodnej ... ale zdraví, potažmo život je přednější ...

+5/0
20.9.2016 22:18
Foto

E79v74a 66H44r77a79d95e98c76k49á 8263644685573

Přesně můj názor: http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/419395/psi-zardousili-chlapce-5-kynolozka-tvrdi-viniky-jsou-jedine-lide.html

+1/0
20.9.2016 21:51

P33e21t71r 60H41o90r49á79k 1549273819664

Zákaz plemen a jejich výběr nebude jistě problém, třebaže někteří pořád hledají důvody, proč to nejde. Stačí se inspirovat tam, kde už to vyřešili.

http://www.sportovni-kynologie.cz/ze-sveta-psu/seznam-zakazanych-plemen-v-ruznych-zemich/

0/−3
20.9.2016 21:10

H87a40n57a 29U84l55r21y21c69h74o69v52á 9420463738328

Nejlepší jsou Ukrajinci, ti to dotáhli téměř k dokonalosti. Co pes v seznamu, to zabiják ;-D

+1/0
20.9.2016 21:18
Foto

E47v44a 59H28r94a62d49e70c39k94á 8603134115983

Nejlepší je bod 74. a další... Takto to dopadá, když se řeší následek a ne příčina chování psů.

+1/−1
20.9.2016 21:38

R30a48d62k21o 91M64i50k56u63l69i52č 9573879577513

Ajaj, vy jste tady chytrá, až to bolí. Úplný odborník na psy a všechna plemena šmahem. Hlavně si nepřipustit, že ti psi byli agresivní, napadli a zabili dítě, ať už jim dělalo cokoliv, spouštěč byl jakýkoliv, zabezpečení pozemku atd... Tohle psa nesmí ani napadnout. A pokud se taková věc stane, jediné řešení je utracení psa - ať už z etických důvodů, nebo jako prevence.

+1/0
21.9.2016 0:06

V29i28l93é26m 26B41a20r67á62k 4706347909866

A pro výstrahu.

0/−2
21.9.2016 12:38

M89a89r94t18i19n 70P54a30v88e30l54e18k 5810907795885

No,dalmatini jsou známí kruťasové - už na tom seznamu chybí jen pudl a čivava.

+3/0
20.9.2016 21:40

M74a46r74i90á29n 20B75e65d85n83á66r19i80k 9981491660738

Pudlové jsou nerváci, nejhnusnější plemeno co znám. Odpudivé, nervácké, jen by to kousalo. Hnusný pes. Největší vyšlechtěný omyl.

0/−1
21.9.2016 12:20

M63i66r73o74s44l47a27v 12K30a39š97p48a17r 3442507391771

" Nešlo o bojová plemena, byl mezi nimi například kavkazský pastevecký pes nebo belgický ovčák." Kde se bere to úchylné třídění na psy bojové a ostatní. Například zrovna kavkazský pastevecký není žádná fifinka, v případě návštěvy měl být každopádně umístěn v kotci. Majitel je asi "chovatel":-/

+11/0
20.9.2016 21:02

M86a34r59t98i66n 78J23u38r32e35č13k44a 2493884791871

Posuzovat psy... přijde mi, že by se měli posuzovat lidé, jestli jsou způsobilí k chovu psů.

+14/0
20.9.2016 20:14

P44a28v33e15l 24Ř40a97p57e87k 7982796779265

Přesně tak - budeme posuzovat psy. Lépe už degeneraci celé této společnosti snad ani nelze vystihnout.

+4/−4
20.9.2016 20:22

P77a49v25e79l 12J22e25ř16á74b95e86k 7591452214227

Bacha na žilku v hlavě :-(

+2/0
20.9.2016 20:24

M23a66r79t49i27n 60J72u25r27e33č63k55a 2353124201671

Náhodou v tomto s p. Řapkem souhlasím, psi jsou svou podstatou pořád stejní, jen lidé jsou čím dál méně zodpovědní a ostražití. Týká se to nejen psů, ale obecně a pak se vymýšlejí zákony na ochranu spotřebitelů čím dál důmyslnější, než aby lidé víc uvažovali.

Na dotyčných psem maximálně zjistí jak je zvládnuta jejich výchova, což je odraz jejich pánů, pokud vyloučíme, že trpí nějakou neurotickou poruchou, což by majitelé při soužití s nimi měli také poznat a podle toho se pak zařídit.

+4/0
20.9.2016 20:42

M97a45r22t53i85n 87J64u46r76e63č80k69a 2323454551781

Mohl by mi někdo sdělit nebo poslat odkaz na bojové plemena? Já myslel, že jsou pouze tyto uznaná: https://cs.wikipedia.org/wiki/Plemena_ps%C5%AF

+2/0
20.9.2016 20:13

P28e85t43r 30P28r40o59k65e15š 1331965551484

Jedna okolnost je zajímavá. Všimli jste si, že se v jednom z článků psalo o tom, že otec dítěte spolu s majitelem psů dělali něco

útočící pes obvykle vrčí a před útokem také občas štěká. Navíc napadené dítě asi křičelo. Jak je možné, že si ničeho nevšimli?

0/−1
20.9.2016 19:51

M65a88r14t63i38n 88J23u33r67e36č35k12a 2433714631791

může to být rychlé, jak podnět, tak i útok, děti navíc často neberou zřetel na výstražné signály psů

+1/0
20.9.2016 20:16

D13o92r80a 77V83e37s49e67l88á 2480673859553

Já se obávám, že křičet nestihlo :-( Někde se psalo, že ho zardousili - a to mohlo být velmi rychlé a chlapec pak nemusel vydat ani hlásku ... Kdyby pes/psi zaútočili nejdříve na končetiny, mohlo vše dopadnout jinak.

Velmi smutný příběh! Přeji rodičům hodně sil!

+1/0
20.9.2016 21:47

M48a61r89i19á96n 21B73e75d15n93á56r41i54k 9601591180288

Pes nemusí štěkat ani vrčet, pes může přiběhnout a napadne dítě bez udání důvodu, je to pes. Psovi a hlavně cizímu nesmíte věřit. Pes je hloupý tvor co zná jen hierarchii podřízený a nadřízený a tím se řídí. Nic víc tam nehledejte. Viz tohle video... Nic tomu nepředcházelo (vyjma zlé výchovy a péče majitele)

https://youtu.be/C-Opm9b2WDk

0/0
21.9.2016 12:27

T84o67m95á84š 12H40a26a76s 7641377492451

Tato velmi tragická událost se bezesporu dotkla všech lidí, jak lidí, kteří psa (psy) mají, žijí s nimi a moc dobře vědí proč, tak pochopitelně také lidí, kteří psy nemusí a třeba ani nechápou, co na nich jiní vidí. Je nesmysl zde tvrdit, že "pejskomilové" se budou jednoznačně zastávat psů (či jejich majitele), nebo naopak říkat, že jsou všichni psi pro okolí nebezpeční a tudíž nemají mezi lidmi co dělat.

Je bez debat, že majitel psů je neměl ve správných podmínkách (velmi mírně řečeno) a že pravděpodobně ani nebyli správně socializováni a vychováni. To ale není vina těch psů, promiňte, pane Řapek. Vy například víte jistě, jestli ten chlapeček třeba nevyrůstal se psím kamarádem, který ho od mala ochraňoval a miloval? A který na kluka teď čeká u jeho pokojíku a nechápe, kde je? Tohoto psa byste taky okamžitě vyčlenil ze společnosti? Utratit a hotovo?

Toto je zkrátka tak smutná událost, že je naprosto nepatřičné a ubohé se tady přít o extrémních názorech ať jedné či druhé strany. Trochu piety, prosím, a nechme to odborníkům. :-( Obrovská škoda zmarněného mladého života, je mi to moc líto.

+9/0
20.9.2016 19:36

P73a88v30e37l 76Ř28a74p45e91k 7452596889135

Já nepíšu o vině psů, ani o trestu pro psy. Utratit takové psy je nutné z důvodů, které jsem popsal níže, trest mezi nimi nenajdete.

0/−2
20.9.2016 19:59

O96n97d34ř45e38j 75Z88e59m69a62n 5980894708469

Jasně, vy tu už roky nebojíte proti existenci domácích psů a neříkate, že každý, kdo si pořídí psa je psychicky mimo, má ho jako náhražku lidského vstahu, apod..

+1/0
20.9.2016 20:07

P30a73v42e42l 82Ř34a39p40e14k 7352146779425

Každý ne, ale většinově to, obávám se, platí.

+1/−1
20.9.2016 20:24

O84n72d36ř49e18j 17Z81e14m41a90n 5410354618609

To je Tedy posun ve vašem názoru, a to hodně radikální 8-o

0/0
20.9.2016 20:44

J85i14ř35í 31E47r16b81e53n 1703594126757

Bydlím ve čtyřicetibytovém paneláku a bohužel Vám musím dát zapravdu. Psy tu má asi 7 nebo 8 partají - a slušně vychované psy-parťáky jen dva z nich. Jinak tu jsou uštěkané nervní fifinky, nevychovaný debilní dalmatin (jakmile je potkám na chodbě, automaticky před ním chráním dceru - stačilo mi vidět jednou jedenkrát, jak se lovecky nahrbil, když se k němu otočila zády), doga (v paneláku! Sice možná hodná, ale nevím...) a tak dál. Nejméně problematický je sousedovic společenský kocour, který smutně promňouká každou chvíli, kdy je doma sám...

0/0
20.9.2016 23:46

M64i72r65o93s97l41a60v 42B14u86d43a 9232902817872

Proboha proč mají tolik psů? Chovná stanice to není, na hlídání stačí jeden tak potom to opravdu nechápu. Úchylka?

+5/−1
20.9.2016 19:27
Foto

E41v87a 81H10r17a31d72e53c36k78á 8143664715603

Ne, vydělávali na nich. Prodávali štěňata kříženců.

0/0
20.9.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.