Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V autě, které začalo po srážce s vlakem hořet, zemřel otec se synem

Dva životy si vyžádala pondělní tragická nehoda v Hradci Králové, kde před půl pátou odpoledne vjelo osobní auto pod vlak. Lokomotiva tlačila několik desítek metrů škodovku, ve které zemřeli otec se sedmiletým synem. Od hořícího vozu chytla i kabina vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a33n 93R63o23h37á32č 4292272767349

http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/prejezd-na-kterem-se-umiralo-dostane-zavory-20161005.html

+1/0
5.10.2016 12:35

M23i54r16o91s88l70a78v 50P72a63v29l46í80č75e25k 7693210935554

To brzo...

0/0
7.10.2016 21:44

J65a81n 31Č20e15k92a47l 7279795754474

Závory nepomůžou, když si řidič myslí, že pospíchá natolik, že ignoruje červenou i zvuk...

0/0
10.11.2016 8:42

J39a47n 85Z10e59m59a92n 1326815354966

Zažil jsem, když se na přejezdu se závorami rozblikala výstražná světla, první auto poslušně zastavilo, za ním přijel Mercedes s maďarskou značkou, začal troubit a první auto se rozjelo a oba ještě projeli, než šraňky spadly.

0/0
5.10.2016 8:10

J32i38ř14í 61T14e56p82r 4477210625185

Je nějaké svědectví, že opravdu svítila červená?

Já těm standardním prohlášením o tom že "zabezpečovací zařízení bylo v pořádku", které vydávají obvykle hned po nehodě nevěřím. Sám jsem byl 2x svědkem, že semafor nefungoval.

Ta nehoda s tím traktorem prej taky pěkně smrdí. Prej tam taky není jistý, že semafory fungovaly.

0/−6
5.10.2016 3:48

P33e31t67e41r 33V94a85ň95u32š60a69n96i25k 4887986946742

i kdyby nesvitila, je v zakonu ze se ridic MUSI PRESVEDCIT zda nejede vlak. Ja ted delam autoskolu a musim se pri kazdem prejezdu podivat na obe strany!!

+8/0
5.10.2016 7:26

R64o19b27e70r73t 40H83o97m80o11l40k43a 2700962382351

To je poměrně jednoduché dokázat. Činnost zabezpečovacího zařízení se loguje, takže stačí jen načíst záznam a je jasně vidět, jestli signalizace fungovala. (Každopádně tam bývá pauza bezprostředně po nehodě - dojde ke srážce, ale vlak setrvačností ještě překoná výjezdové čidlo, takže se signalizace vypne. Pak trvá cca minutu (nevím přesně) než se spustí alarm, protože vlak stále zůstává v obvodu přejezdu. A s tím znovu naskočí signalizace - a to až do chvíle, než jí někdo vypne ručně. V tuhle dobu lidi dostávají dojem, že signalizace nefungovala v době srážky. Ale to prostě jen registrovali něco jiného. Lidský mozek je kouzelný... Jo a když signalizace přejezdu vypadne (což se opět monitoruje), tak vlaky jezdí sníženou rychlostí 10km/h a houkají.)

+7/0
5.10.2016 9:04

P75e39t62r 78N91o28v68o36t94n39y 1731710671

Ano, po nehodě se obvykle(pokud celý vlak přejede přes přejezd)na nějakou dobu výstraha přeruší. To zřejmě spoustu svědků mate. Ale prokázat, v jakém stavu to zařízení bylo, je jednoduché.

+1/0
5.10.2016 10:44

I16r45e24n57a 87P72l56a53c89h61e56t37k56o34v24á 1846644886880

Stačilo jet o pár vteřin dřív a mohli to stihnout

0/−11
4.10.2016 18:35

P72e68t89r 22Ž69á41k 1948722895579

Stacilo respektovat vystrahu...

+22/0
4.10.2016 19:19

A43l77o11i19s 36S22l93á93m28e23č19k64a 2786322482102

Měl v autě dítě a klidně jel jak ovád hovězí.

Zřejmě to byl adept na otce roku. Rv

+7/−1
4.10.2016 18:19

J32a63n 70R44o22h19á73č 4842812947479

Podle nekolika informaci na ten vlak pockal a rozjel se ve vhodnou chvili.:-/

+1/0
4.10.2016 18:26

A55l11o87i55s 77S82l62á42m27e77č36k47a 2976112902692

Trucpodnik manželce? 8-o

To se mu tedy vážně "povedlo"...

0/0
4.10.2016 18:43

J69a75n 63R13o21h89á30č 4412712197289

Uvidime. :-/

0/0
4.10.2016 18:47

M23a31r67t36i34n 53K27a55d48l26e35c 5621865943694

taky sem slyšel že to byla sebevražda s vraždou.

+1/0
4.10.2016 19:49

L16u81k53á37š 33N46o21v28á14k 1240165400445

Tohle nepochopím. To si lidi nedávají pozor a nesledují co se děje kolem nich? Taková tragédie.

0/0
4.10.2016 18:05

M44i21r66e23k 15T73u43r28e95č20e98k 4223532820442

Ja furt nemuzu pochopit, po tom co se deje jak nekdo muze vjet na koleje bez poradneho rozhlednuti. A kdyz se mi zda, ze nevidim dost daleko tak mam neprijemne pocity aby se neco neritilo, a je mi jedno jestli jsou zavory zvednute anebo bez zavor...

+13/0
4.10.2016 17:22

V31í53t 50K10o25u25b29a 6246580284808

Snad jen doufat, že zemřeli po nárazu, protože uhořet za živa je asi to nejhorší, co může člověka potkat. Upřímnou soustrast všem pozůstalým.

+5/0
4.10.2016 17:11

P94e76t19r 49T31y19č47k86a 6215142149672

Většinou člověk za živa neuhoří. Dva tři nádechy kysličníku uhelnatého a jsi v bezvědomí. Při požáru je mnohem nebezpečnější kouř než samotný oheň.

+2/0
4.10.2016 21:52

P48e81t30r 35N86o85v43o37t20n92y 1381830821

Chudák strojvedoucí.

+7/0
4.10.2016 17:09

J70o64s39e29f 28N90o51v64á85k 8911487512860

Přijel jsem z Balkánu od moře. Tamní řidiči vozí děti bez autosedaček, třeba i na sedadle spolujezdce bez připoutání, nebo poskakující za předními sedadly. Na můj dotaz, jestli takto vozí své děti, horlivě odmítali tento stav NIKDY ! Vzápětí usedli za volant a pokračovali svým způsobem. Je to vryto do jejich myšlení a chování (nebojíte se o život dětí? - když to Alláh chce....). I u nás jsou typy lidí a čím více jich nebude (zahynou při havárii), tím lépe pro ostatní. Je mi líto dětí, ale jejich rodiče je opět vychovají k obrazu svému.

0/0
4.10.2016 16:27

Z69d76e13n15ě94k 33D26u48f81e61k 2424934938

A nedají si říct a nedají si říct, že s lokomotivou se nemá cenu přetahovat už jen kvůli té kinetické energii, kterou jedoucí vlak má.

+6/0
4.10.2016 15:53

J36o72s84e53f 83S83t80e65f48l 5484827563900

Je,to je hezky,jak ten vlak hori.To si musim vyfotit.Ten pan,co tam stoji a foti(nebo filmuje) si mel vlizt do kabiny a udelat si selficko.

0/−9
4.10.2016 15:46

T84o22m26á83š 95B37o86l45e98s72l59a17v 1862421592658

A co by měl dělat jiného? Třeba sebrat hasičům hadici a jít sám hasit? ;-O

+2/0
5.10.2016 7:44

K31a82r77e85l 33H96r24u91b10ý 3486638677153

Hrozný, ale pro toho tátu je lepší, že nepřežil.

0/0
4.10.2016 15:42

T14o38m63á32š 48R41i41c35h65t76r 3453656160907

Pokud se tenhle přejezd porouchá a svítí tam dlouho červená, existuje X náhradních tras. Je to ve městě. Bydlím pár set metrů odtamtud. Navíc nepřehlednost je irelevantní argument. Červená je vidět hezky. Těžko říci, co to bylo za nesmyslný zkrat. Syn sedm let. Co to té ubohé mamince ten vůl otec udělal? :-(

+12/−2
4.10.2016 15:26

J73a22n 93R76o95h48á15č 4822262987789

Tamni neprehlednost neni irelevantni. (Plati v pripade, ze nesviti bile svetlo vubec a je treba se rozhlednout.)

+3/0
4.10.2016 16:31

M14i61c25h11a90l 94F88r33a76n92z 7673313531642

Tenhle přejezd je pěkně hnusnej. Nechápu, proč tam nejsou dávno šraňky. Zrovna tady by měly být určitě. Chudák kluk :-(

0/−6
4.10.2016 15:25

P93e28t34r 95Ž26á10k 1508662905339

A cim je hnusnej?Ze kdyz blika cervene jede vlak?

+8/0
4.10.2016 19:22

I28n87k54a 86H70o66l98í54k46o32v68á 5360780204647

Chudák malý kluk, celý život měl před sebou. Doplatil na tatínkovu nepozornost. Jak se říká "spěchej pomalu". Bohužel, v dnešní době je spěch, ovšem i bezohlednost, zcela běžnou situací na silnicích ;-(.

+5/0
4.10.2016 15:23

J85i50n76d82ř24i79c53h 72S33t40i53b86ů58r30e81k 2778631936341

Podle mě jsou výstražná světla na houby. Lidi jsou zvyklí na klasické semafory. Hodně se objevují semafory ve vesnicích a městech hned za značkou města a pokud auto jede více jak 50, rozsvítí se červená. Tedy nahraďte světla za klasické semafory se 3 barvami a lidi si toho budou všímat více.

+1/−11
4.10.2016 15:17

J76a72n 16Z44e45m15a35n 1686755164426

Za některé názory by se rovnou měly brát řidičáky, pokud ho vůbec máte.

+2/0
5.10.2016 8:07

J34i90n54d85ř61i24c98h 89S17t19i47b44ů81r63e40k 2228211956261

Za vyjádření nesouhlasu k designu výstražných světel byste mi vzal řidičák? Hmm...Vy budete asi taky pěkně cáklej.

+1/0
5.10.2016 10:10

J49a90k71u84b 85F86e22i43f42a46r 7189549836959

Když je někdo i.d.i.o.t. tak holt na to červený světlo tam vjede bez ohledu na to, kolik trgických nehod se už takto stalo.

Tady na to bohužel doplatilo nevinné děcko.

+14/0
4.10.2016 15:04

P26e97t29e95r 13V43a30ň62u64š14a26n67i34k 4707616816742

nepredvidejte, mozna ridilo to decko;-D

0/0
5.10.2016 7:28

M22a57r78e89k 91K43a28r69a10f74i12á65t 1560701109923

To je bohuzel nekonecny serial. Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo. Tady je videt, jak jsou svetla na prejezdech brana vazne. Kde jsou ty casy, kdy kazdy autobus musel pred prejezdem zastavit.

+2/−4
4.10.2016 14:55

J60o84s46e41f 92K25a92r81f29í37k 7172795686280

Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo....

btw - jste asi neviděl ty hromady videí, kdy i přes závory se tam hrnou auta co? A zase pouštět závory 5 minut před tím, než něco přijde, to by byla fronta až do vedlejšího města a navíc by to vybízelo lidi ještě víc ty závory nadzvedávat a podjíždět...

+1/−2
4.10.2016 15:08

Z86d71e79n63ě42k 41Z36a27b36a16v85a 1762434436544

projdete si Osudové okamžiky na ČT - průšvihy byly a budou - bohužel

+3/0
4.10.2016 20:06

J60i98ř56í 55K66o41c20u76r45e43k 6295414855178

Se šraňkama by se to nestalo. Tomu věřím...

https://www.youtube.com/watch?v=lkvajke8XzU

https://www.youtube.com/watch?v=R3Ud1qTGCg8

A nejslavnější, ikdyž závory jsou bez šraňků:

https://www.youtube.com/watch?v=1q8TZLnzKrQ

0/0
4.10.2016 22:46

M72i16c21h89a40l 55B24e92n76e16š 8676609342674

A jak se kdysi stahovaly sranky na nechranenych prejezdech? Nebo ty kdysi nebyly?

0/0
4.10.2016 23:27

D20a35v16i47d 58L48o73v75e18c32k23ý 8602546616128

Strašná představa, tohle by se nemělo stávat.

+3/0
4.10.2016 14:48

J28o98s22e93f 41K29a42r79f64í53k 7122975466160

Ty lidi jsou jako ovce. Třeba loni bylo na přejezdech 379 nehod. Tedy víc jak jedna denně:-P

+3/0
4.10.2016 14:47

M79i48r98o80s85l19a35v 18P22a93v36l67í97č40e13k 7663270945684

V Tom vlaku jsem seděl. Hnusnej pocit.

+2/0
4.10.2016 14:02

K40a73r87e67l 47P40á35ž90e 4910366810152

Brrrr, přes ten přejezd jezdím několikrát do týdne, je docela nepřehledný a fascinuje mě, že tam nejsou závory, navzdory tomu, kolik tam jezdí aut. Ale snad musí mít svědky, kteří stáli v autě za nimi, naproti.. to tam bylo jen jedno auto?

+4/−4
4.10.2016 13:31

D46a75v38i12d 52P73e61n73k 4740928929905

závory,nezávory, to je fuk, někteří individua stejnou pojedou

+4/0
4.10.2016 14:20
Foto

J98a10n 14V60a44l49a61l85í84k 6136779740156

Na světelných křižovatkách máte také závory?

+17/0
4.10.2016 14:31

R60a40d42k55a 82P44o25k84o21r30n31á 1328113113245

Jezdíme tam často ještě jsme červené blikající světlo obzvlášť z ulice Pražská nepřehlédli. Pospíchalo se..;-(

+3/0
4.10.2016 16:07

M52a43r94i65o 80L93u76c47h39e31z39i 1564868302294

Je mi těch životů líto. Vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. Chudák manželka. Ale z druhého soudku. 3500 kW lokomotiva tahá několik 50 tunových vagónů, ve kterých sedí 13 cestujících. Možná kdyby se ČD chovaly ekonomicky, nasadily lehkou jednovagonovou soupravu s krátkou brzdní dráhou, možná by střet nebyl tak tragický. Ale ubrzdit 85 tun lokomotivy + nevím kolik x 50 tun vagony prostě nejde jen tak.

+1/−24
4.10.2016 13:18

L61u71k60á36š 46H22l30i40s29n19i58k74o24v88s82k39ý 3225477602706

Takže kdyby tam sedělo ve vagónech více lidí, tak by byla smrt těch dvou jakoby menší? A co když už ČD myslely na to, na co upozorňujete? Co když už optimalizovaly spoje na dané dráze? Jak říkáte, vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. A tam bych to nechal.

+14/0
4.10.2016 13:23

P41e69t81r 19N33o65v63o93t25n61y 1141680961

1) brzdná dráha se nemusí nutně moc lišit. 2) aspoň se nemusí cestující ve vlaku tolik bát, lokomotiva je ochrání víc než papundeklové čelo motoráku 3) souprava jela pozdě odpoledne od Chlumce do Hradce. Kolik předtím odvezla lidí z Hradce na Chlumec nevíme. Ale asi podstatně víc.

+11/0
4.10.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.