Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V autě, které začalo po srážce s vlakem hořet, zemřel otec se synem

Dva životy si vyžádala pondělní tragická nehoda v Hradci Králové, kde před půl pátou odpoledne vjelo osobní auto pod vlak. Lokomotiva tlačila několik desítek metrů škodovku, ve které zemřeli otec se sedmiletým synem. Od hořícího vozu chytla i kabina vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a98n 28R72o26h65á42č 4612462937759

http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/prejezd-na-kterem-se-umiralo-dostane-zavory-20161005.html

+1/0
5.10.2016 12:35

M15i32r39o49s83l13a82v 72P67a30v39l75í12č23e90k 7753400865704

To brzo...

0/0
7.10.2016 21:44

J84a61n 29Č49e52k93a89l 7639715134224

Závory nepomůžou, když si řidič myslí, že pospíchá natolik, že ignoruje červenou i zvuk...

0/0
10.11.2016 8:42

J27a20n 79Z53e93m69a16n 1656775134736

Zažil jsem, když se na přejezdu se závorami rozblikala výstražná světla, první auto poslušně zastavilo, za ním přijel Mercedes s maďarskou značkou, začal troubit a první auto se rozjelo a oba ještě projeli, než šraňky spadly.

0/0
5.10.2016 8:10

J76i17ř20í 73T32e26p59r 4357890125745

Je nějaké svědectví, že opravdu svítila červená?

Já těm standardním prohlášením o tom že "zabezpečovací zařízení bylo v pořádku", které vydávají obvykle hned po nehodě nevěřím. Sám jsem byl 2x svědkem, že semafor nefungoval.

Ta nehoda s tím traktorem prej taky pěkně smrdí. Prej tam taky není jistý, že semafory fungovaly.

0/−6
5.10.2016 3:48

P74e18t23e84r 81V86a54ň92u48š20a68n55i12k 4287956576282

i kdyby nesvitila, je v zakonu ze se ridic MUSI PRESVEDCIT zda nejede vlak. Ja ted delam autoskolu a musim se pri kazdem prejezdu podivat na obe strany!!

+8/0
5.10.2016 7:26

R31o68b73e18r67t 20H84o21m38o77l71k73a 2130462232191

To je poměrně jednoduché dokázat. Činnost zabezpečovacího zařízení se loguje, takže stačí jen načíst záznam a je jasně vidět, jestli signalizace fungovala. (Každopádně tam bývá pauza bezprostředně po nehodě - dojde ke srážce, ale vlak setrvačností ještě překoná výjezdové čidlo, takže se signalizace vypne. Pak trvá cca minutu (nevím přesně) než se spustí alarm, protože vlak stále zůstává v obvodu přejezdu. A s tím znovu naskočí signalizace - a to až do chvíle, než jí někdo vypne ručně. V tuhle dobu lidi dostávají dojem, že signalizace nefungovala v době srážky. Ale to prostě jen registrovali něco jiného. Lidský mozek je kouzelný... Jo a když signalizace přejezdu vypadne (což se opět monitoruje), tak vlaky jezdí sníženou rychlostí 10km/h a houkají.)

+7/0
5.10.2016 9:04

P52e45t70r 39N18o86v29o20t84n63y 1621170611

Ano, po nehodě se obvykle(pokud celý vlak přejede přes přejezd)na nějakou dobu výstraha přeruší. To zřejmě spoustu svědků mate. Ale prokázat, v jakém stavu to zařízení bylo, je jednoduché.

+1/0
5.10.2016 10:44

I17r55e36n67a 41P13l30a38c65h17e96t38k72o52v19á 3824284450737

Stačilo jet o pár vteřin dřív a mohli to stihnout

0/−11
4.10.2016 18:35

P55e45t58r 81Ž34á28k 1198432485629

Stacilo respektovat vystrahu...

+22/0
4.10.2016 19:19

A33l13o56i76s 59S30l31á44m16e71č42k92a 2806862382722

Měl v autě dítě a klidně jel jak ovád hovězí.

Zřejmě to byl adept na otce roku. Rv

+7/−1
4.10.2016 18:19

J11a44n 43R20o37h65á28č 4882612257579

Podle nekolika informaci na ten vlak pockal a rozjel se ve vhodnou chvili.:-/

+1/0
4.10.2016 18:26

A73l12o49i31s 69S80l74á41m13e50č60k23a 2316862482222

Trucpodnik manželce? 8-o

To se mu tedy vážně "povedlo"...

0/0
4.10.2016 18:43

J72a40n 62R64o71h53á60č 4262732987389

Uvidime. :-/

0/0
4.10.2016 18:47

M35a66r84t67i25n 43K71a57d42l65e50c 5721215163544

taky sem slyšel že to byla sebevražda s vraždou.

+1/0
4.10.2016 19:49

L34u32k49á31š 21N33o88v53á54k 1580985600855

Tohle nepochopím. To si lidi nedávají pozor a nesledují co se děje kolem nich? Taková tragédie.

0/0
4.10.2016 18:05

M29i50r32e56k 70T52u48r73e28č82e45k 4793592390152

Ja furt nemuzu pochopit, po tom co se deje jak nekdo muze vjet na koleje bez poradneho rozhlednuti. A kdyz se mi zda, ze nevidim dost daleko tak mam neprijemne pocity aby se neco neritilo, a je mi jedno jestli jsou zavory zvednute anebo bez zavor...

+13/0
4.10.2016 17:22

V55í32t 67K50o57u26b28a 6386760524868

Snad jen doufat, že zemřeli po nárazu, protože uhořet za živa je asi to nejhorší, co může člověka potkat. Upřímnou soustrast všem pozůstalým.

+5/0
4.10.2016 17:11

P15e46t23r 39T18y26č81k85a 6375912439922

Většinou člověk za živa neuhoří. Dva tři nádechy kysličníku uhelnatého a jsi v bezvědomí. Při požáru je mnohem nebezpečnější kouř než samotný oheň.

+2/0
4.10.2016 21:52

P11e68t66r 79N16o49v14o51t61n92y 1821960321

Chudák strojvedoucí.

+7/0
4.10.2016 17:09

J90o57s12e68f 10N22o54v14á83k 8461127592880

Přijel jsem z Balkánu od moře. Tamní řidiči vozí děti bez autosedaček, třeba i na sedadle spolujezdce bez připoutání, nebo poskakující za předními sedadly. Na můj dotaz, jestli takto vozí své děti, horlivě odmítali tento stav NIKDY ! Vzápětí usedli za volant a pokračovali svým způsobem. Je to vryto do jejich myšlení a chování (nebojíte se o život dětí? - když to Alláh chce....). I u nás jsou typy lidí a čím více jich nebude (zahynou při havárii), tím lépe pro ostatní. Je mi líto dětí, ale jejich rodiče je opět vychovají k obrazu svému.

0/0
4.10.2016 16:27

Z73d29e96n72ě11k 22D22u38f65e81k 2904454228

A nedají si říct a nedají si říct, že s lokomotivou se nemá cenu přetahovat už jen kvůli té kinetické energii, kterou jedoucí vlak má.

+6/0
4.10.2016 15:53

J87o72s10e34f 21S62t26e16f27l 5674787263360

Je,to je hezky,jak ten vlak hori.To si musim vyfotit.Ten pan,co tam stoji a foti(nebo filmuje) si mel vlizt do kabiny a udelat si selficko.

0/−9
4.10.2016 15:46

T79o87m87á27š 31B64o30l27e75s84l53a88v 1902691842938

A co by měl dělat jiného? Třeba sebrat hasičům hadici a jít sám hasit? ;-O

+2/0
5.10.2016 7:44

K34a75r21e33l 87H33r81u13b59ý 3356488437813

Hrozný, ale pro toho tátu je lepší, že nepřežil.

0/0
4.10.2016 15:42

T56o60m27á56š 73R42i33c49h48t59r 3353256930227

Pokud se tenhle přejezd porouchá a svítí tam dlouho červená, existuje X náhradních tras. Je to ve městě. Bydlím pár set metrů odtamtud. Navíc nepřehlednost je irelevantní argument. Červená je vidět hezky. Těžko říci, co to bylo za nesmyslný zkrat. Syn sedm let. Co to té ubohé mamince ten vůl otec udělal? :-(

+12/−2
4.10.2016 15:26

J87a55n 45R29o91h41á22č 4912912677929

Tamni neprehlednost neni irelevantni. (Plati v pripade, ze nesviti bile svetlo vubec a je treba se rozhlednout.)

+3/0
4.10.2016 16:31

M48i55c15h84a67l 95F26r85a44n29z 7333363411262

Tenhle přejezd je pěkně hnusnej. Nechápu, proč tam nejsou dávno šraňky. Zrovna tady by měly být určitě. Chudák kluk :-(

0/−6
4.10.2016 15:25

P37e60t53r 85Ž25á84k 1178922215939

A cim je hnusnej?Ze kdyz blika cervene jede vlak?

+8/0
4.10.2016 19:22

I56n24k15a 55H12o68l63í68k59o63v35á 5850270644807

Chudák malý kluk, celý život měl před sebou. Doplatil na tatínkovu nepozornost. Jak se říká "spěchej pomalu". Bohužel, v dnešní době je spěch, ovšem i bezohlednost, zcela běžnou situací na silnicích ;-(.

+5/0
4.10.2016 15:23

J63i19n39d58ř92i63c29h 13S12t64i79b68ů16r75e81k 2848541446211

Podle mě jsou výstražná světla na houby. Lidi jsou zvyklí na klasické semafory. Hodně se objevují semafory ve vesnicích a městech hned za značkou města a pokud auto jede více jak 50, rozsvítí se červená. Tedy nahraďte světla za klasické semafory se 3 barvami a lidi si toho budou všímat více.

+1/−11
4.10.2016 15:17

J37a53n 89Z69e83m75a64n 1636765774896

Za některé názory by se rovnou měly brát řidičáky, pokud ho vůbec máte.

+2/0
5.10.2016 8:07

J51i43n87d14ř60i74c77h 44S27t39i37b20ů12r90e32k 2108561926761

Za vyjádření nesouhlasu k designu výstražných světel byste mi vzal řidičák? Hmm...Vy budete asi taky pěkně cáklej.

+1/0
5.10.2016 10:10

J77a80k50u15b 37F37e72i49f54a82r 7379109526349

Když je někdo i.d.i.o.t. tak holt na to červený světlo tam vjede bez ohledu na to, kolik trgických nehod se už takto stalo.

Tady na to bohužel doplatilo nevinné děcko.

+14/0
4.10.2016 15:04

P21e23t45e79r 12V24a17ň17u20š27a81n98i42k 4877786616742

nepredvidejte, mozna ridilo to decko;-D

0/0
5.10.2016 7:28

M18a70r98e10k 19K10a37r60a76f87i35á32t 1600891399833

To je bohuzel nekonecny serial. Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo. Tady je videt, jak jsou svetla na prejezdech brana vazne. Kde jsou ty casy, kdy kazdy autobus musel pred prejezdem zastavit.

+2/−4
4.10.2016 14:55

J85o89s76e85f 30K54a77r69f70í70k 7332335376940

Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo....

btw - jste asi neviděl ty hromady videí, kdy i přes závory se tam hrnou auta co? A zase pouštět závory 5 minut před tím, než něco přijde, to by byla fronta až do vedlejšího města a navíc by to vybízelo lidi ještě víc ty závory nadzvedávat a podjíždět...

+1/−2
4.10.2016 15:08

Z84d69e92n18ě29k 38Z52a33b12a22v18a 1282354366804

projdete si Osudové okamžiky na ČT - průšvihy byly a budou - bohužel

+3/0
4.10.2016 20:06

J83i58ř37í 51K25o55c96u11r74e53k 6635924395398

Se šraňkama by se to nestalo. Tomu věřím...

https://www.youtube.com/watch?v=lkvajke8XzU

https://www.youtube.com/watch?v=R3Ud1qTGCg8

A nejslavnější, ikdyž závory jsou bez šraňků:

https://www.youtube.com/watch?v=1q8TZLnzKrQ

0/0
4.10.2016 22:46

M47i76c13h33a80l 12B64e39n51e70š 8106409622864

A jak se kdysi stahovaly sranky na nechranenych prejezdech? Nebo ty kdysi nebyly?

0/0
4.10.2016 23:27

D64a77v11i29d 50L87o86v21e95c80k22ý 8482866686278

Strašná představa, tohle by se nemělo stávat.

+3/0
4.10.2016 14:48

J64o64s45e23f 93K63a45r14f94í53k 7332265536170

Ty lidi jsou jako ovce. Třeba loni bylo na přejezdech 379 nehod. Tedy víc jak jedna denně:-P

+3/0
4.10.2016 14:47

M65i51r83o92s19l46a96v 51P44a51v51l52í36č79e31k 7213410255954

V Tom vlaku jsem seděl. Hnusnej pocit.

+2/0
4.10.2016 14:02

K21a86r15e64l 27P68á33ž28e 4720166740272

Brrrr, přes ten přejezd jezdím několikrát do týdne, je docela nepřehledný a fascinuje mě, že tam nejsou závory, navzdory tomu, kolik tam jezdí aut. Ale snad musí mít svědky, kteří stáli v autě za nimi, naproti.. to tam bylo jen jedno auto?

+4/−4
4.10.2016 13:31
Foto

D70a42v14i39d 39P38e55n76k 4310298229305

závory,nezávory, to je fuk, někteří individua stejnou pojedou

+4/0
4.10.2016 14:20

J92a70n 50V37a65l81a83l21í18k 6296429290606

Na světelných křižovatkách máte také závory?

+17/0
4.10.2016 14:31

R85a65d34k85a 28P34o44k68o33r79n20á 1318503913825

Jezdíme tam často ještě jsme červené blikající světlo obzvlášť z ulice Pražská nepřehlédli. Pospíchalo se..;-(

+3/0
4.10.2016 16:07

M85a47r73i91o 73L83u70c55h27e94z62i 1904328632184

Je mi těch životů líto. Vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. Chudák manželka. Ale z druhého soudku. 3500 kW lokomotiva tahá několik 50 tunových vagónů, ve kterých sedí 13 cestujících. Možná kdyby se ČD chovaly ekonomicky, nasadily lehkou jednovagonovou soupravu s krátkou brzdní dráhou, možná by střet nebyl tak tragický. Ale ubrzdit 85 tun lokomotivy + nevím kolik x 50 tun vagony prostě nejde jen tak.

+1/−24
4.10.2016 13:18

L50u10k83á77š 53H71l31i89s13n94i76k61o68v90s40k15ý 3245897112356

Takže kdyby tam sedělo ve vagónech více lidí, tak by byla smrt těch dvou jakoby menší? A co když už ČD myslely na to, na co upozorňujete? Co když už optimalizovaly spoje na dané dráze? Jak říkáte, vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. A tam bych to nechal.

+14/0
4.10.2016 13:23

P69e55t49r 54N75o24v19o17t90n65y 1421220141

1) brzdná dráha se nemusí nutně moc lišit. 2) aspoň se nemusí cestující ve vlaku tolik bát, lokomotiva je ochrání víc než papundeklové čelo motoráku 3) souprava jela pozdě odpoledne od Chlumce do Hradce. Kolik předtím odvezla lidí z Hradce na Chlumec nevíme. Ale asi podstatně víc.

+11/0
4.10.2016 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.