Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V autě, které začalo po srážce s vlakem hořet, zemřel otec se synem

Dva životy si vyžádala pondělní tragická nehoda v Hradci Králové, kde před půl pátou odpoledne vjelo osobní auto pod vlak. Lokomotiva tlačila několik desítek metrů škodovku, ve které zemřeli otec se sedmiletým synem. Od hořícího vozu chytla i kabina vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a80n 27R59o93h20á58č 4212272577919

http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/prejezd-na-kterem-se-umiralo-dostane-zavory-20161005.html

+1/0
5.10.2016 12:35

M62i68r72o80s63l87a49v 35P68a70v62l41í79č30e73k 7213700375814

To brzo...

0/0
7.10.2016 21:44

J63a71n 63Č33e50k35a46l 7529595244574

Závory nepomůžou, když si řidič myslí, že pospíchá natolik, že ignoruje červenou i zvuk...

0/0
10.11.2016 8:42

J86a43n 27Z71e66m10a71n 1706855294466

Zažil jsem, když se na přejezdu se závorami rozblikala výstražná světla, první auto poslušně zastavilo, za ním přijel Mercedes s maďarskou značkou, začal troubit a první auto se rozjelo a oba ještě projeli, než šraňky spadly.

0/0
5.10.2016 8:10

J18i41ř92í 33T27e57p85r 4227550695705

Je nějaké svědectví, že opravdu svítila červená?

Já těm standardním prohlášením o tom že "zabezpečovací zařízení bylo v pořádku", které vydávají obvykle hned po nehodě nevěřím. Sám jsem byl 2x svědkem, že semafor nefungoval.

Ta nehoda s tím traktorem prej taky pěkně smrdí. Prej tam taky není jistý, že semafory fungovaly.

0/−6
5.10.2016 3:48

P91e87t30e10r 37V92a59ň88u76š77a96n86i17k 4897766566792

i kdyby nesvitila, je v zakonu ze se ridic MUSI PRESVEDCIT zda nejede vlak. Ja ted delam autoskolu a musim se pri kazdem prejezdu podivat na obe strany!!

+8/0
5.10.2016 7:26

R48o74b28e77r66t 15H84o30m15o77l67k45a 2790872382371

To je poměrně jednoduché dokázat. Činnost zabezpečovacího zařízení se loguje, takže stačí jen načíst záznam a je jasně vidět, jestli signalizace fungovala. (Každopádně tam bývá pauza bezprostředně po nehodě - dojde ke srážce, ale vlak setrvačností ještě překoná výjezdové čidlo, takže se signalizace vypne. Pak trvá cca minutu (nevím přesně) než se spustí alarm, protože vlak stále zůstává v obvodu přejezdu. A s tím znovu naskočí signalizace - a to až do chvíle, než jí někdo vypne ručně. V tuhle dobu lidi dostávají dojem, že signalizace nefungovala v době srážky. Ale to prostě jen registrovali něco jiného. Lidský mozek je kouzelný... Jo a když signalizace přejezdu vypadne (což se opět monitoruje), tak vlaky jezdí sníženou rychlostí 10km/h a houkají.)

+7/0
5.10.2016 9:04

P49e35t85r 78N42o82v23o83t72n72y 1761460481

Ano, po nehodě se obvykle(pokud celý vlak přejede přes přejezd)na nějakou dobu výstraha přeruší. To zřejmě spoustu svědků mate. Ale prokázat, v jakém stavu to zařízení bylo, je jednoduché.

+1/0
5.10.2016 10:44

I15r13e27n30a 92P61l65a92c92h93e11t22k20o59v45á 3794504120597

Stačilo jet o pár vteřin dřív a mohli to stihnout

0/−11
4.10.2016 18:35

P29e29t11r 14Ž56á50k 1128792385479

Stacilo respektovat vystrahu...

+22/0
4.10.2016 19:19

A88l38o77i45s 94S29l98á35m62e66č14k64a 2636722872462

Měl v autě dítě a klidně jel jak ovád hovězí.

Zřejmě to byl adept na otce roku. Rv

+7/−1
4.10.2016 18:19

J72a38n 65R92o90h20á16č 4832532537139

Podle nekolika informaci na ten vlak pockal a rozjel se ve vhodnou chvili.:-/

+1/0
4.10.2016 18:26

A89l16o69i56s 81S25l89á43m74e80č21k15a 2136942762692

Trucpodnik manželce? 8-o

To se mu tedy vážně "povedlo"...

0/0
4.10.2016 18:43

J72a21n 39R90o33h68á61č 4312132547759

Uvidime. :-/

0/0
4.10.2016 18:47

M80a84r72t23i72n 16K81a35d96l95e72c 5221535563884

taky sem slyšel že to byla sebevražda s vraždou.

+1/0
4.10.2016 19:49

L43u92k69á47š 58N33o43v38á90k 1920205770325

Tohle nepochopím. To si lidi nedávají pozor a nesledují co se děje kolem nich? Taková tragédie.

0/0
4.10.2016 18:05

M78i11r65e61k 14T55u27r31e44č89e86k 4453512730732

Ja furt nemuzu pochopit, po tom co se deje jak nekdo muze vjet na koleje bez poradneho rozhlednuti. A kdyz se mi zda, ze nevidim dost daleko tak mam neprijemne pocity aby se neco neritilo, a je mi jedno jestli jsou zavory zvednute anebo bez zavor...

+13/0
4.10.2016 17:22

V24í95t 39K54o27u19b95a 6546480774578

Snad jen doufat, že zemřeli po nárazu, protože uhořet za živa je asi to nejhorší, co může člověka potkat. Upřímnou soustrast všem pozůstalým.

+5/0
4.10.2016 17:11

P78e18t71r 28T65y83č72k88a 6655582479482

Většinou člověk za živa neuhoří. Dva tři nádechy kysličníku uhelnatého a jsi v bezvědomí. Při požáru je mnohem nebezpečnější kouř než samotný oheň.

+2/0
4.10.2016 21:52

P77e25t65r 94N33o24v46o67t56n66y 1811330441

Chudák strojvedoucí.

+7/0
4.10.2016 17:09

J74o87s43e41f 91N64o24v87á39k 8401307902890

Přijel jsem z Balkánu od moře. Tamní řidiči vozí děti bez autosedaček, třeba i na sedadle spolujezdce bez připoutání, nebo poskakující za předními sedadly. Na můj dotaz, jestli takto vozí své děti, horlivě odmítali tento stav NIKDY ! Vzápětí usedli za volant a pokračovali svým způsobem. Je to vryto do jejich myšlení a chování (nebojíte se o život dětí? - když to Alláh chce....). I u nás jsou typy lidí a čím více jich nebude (zahynou při havárii), tím lépe pro ostatní. Je mi líto dětí, ale jejich rodiče je opět vychovají k obrazu svému.

0/0
4.10.2016 16:27

Z71d76e49n96ě34k 95D66u26f31e82k 2974534228

A nedají si říct a nedají si říct, že s lokomotivou se nemá cenu přetahovat už jen kvůli té kinetické energii, kterou jedoucí vlak má.

+6/0
4.10.2016 15:53

J81o58s22e97f 41S68t92e13f98l 5874497743280

Je,to je hezky,jak ten vlak hori.To si musim vyfotit.Ten pan,co tam stoji a foti(nebo filmuje) si mel vlizt do kabiny a udelat si selficko.

0/−9
4.10.2016 15:46

T89o89m80á95š 90B31o29l44e80s15l75a91v 1522931922138

A co by měl dělat jiného? Třeba sebrat hasičům hadici a jít sám hasit? ;-O

+2/0
5.10.2016 7:44

K54a96r52e68l 24H25r27u62b43ý 3736148697173

Hrozný, ale pro toho tátu je lepší, že nepřežil.

0/0
4.10.2016 15:42

T73o33m37á24š 75R83i67c84h61t88r 3943536330427

Pokud se tenhle přejezd porouchá a svítí tam dlouho červená, existuje X náhradních tras. Je to ve městě. Bydlím pár set metrů odtamtud. Navíc nepřehlednost je irelevantní argument. Červená je vidět hezky. Těžko říci, co to bylo za nesmyslný zkrat. Syn sedm let. Co to té ubohé mamince ten vůl otec udělal? :-(

+12/−2
4.10.2016 15:26

J83a93n 18R50o86h96á21č 4772672147939

Tamni neprehlednost neni irelevantni. (Plati v pripade, ze nesviti bile svetlo vubec a je treba se rozhlednout.)

+3/0
4.10.2016 16:31

M22i23c97h38a11l 97F27r74a47n37z 7453613761352

Tenhle přejezd je pěkně hnusnej. Nechápu, proč tam nejsou dávno šraňky. Zrovna tady by měly být určitě. Chudák kluk :-(

0/−6
4.10.2016 15:25

P41e59t39r 49Ž36á45k 1948902865129

A cim je hnusnej?Ze kdyz blika cervene jede vlak?

+8/0
4.10.2016 19:22

I86n59k15a 28H17o27l77í78k13o81v90á 5890590434747

Chudák malý kluk, celý život měl před sebou. Doplatil na tatínkovu nepozornost. Jak se říká "spěchej pomalu". Bohužel, v dnešní době je spěch, ovšem i bezohlednost, zcela běžnou situací na silnicích ;-(.

+5/0
4.10.2016 15:23

J91i83n75d65ř37i89c80h 93S52t58i94b23ů59r91e66k 2658761616311

Podle mě jsou výstražná světla na houby. Lidi jsou zvyklí na klasické semafory. Hodně se objevují semafory ve vesnicích a městech hned za značkou města a pokud auto jede více jak 50, rozsvítí se červená. Tedy nahraďte světla za klasické semafory se 3 barvami a lidi si toho budou všímat více.

+1/−11
4.10.2016 15:17

J12a68n 47Z87e34m20a91n 1506695884336

Za některé názory by se rovnou měly brát řidičáky, pokud ho vůbec máte.

+2/0
5.10.2016 8:07

J54i98n33d31ř29i28c26h 21S83t30i94b69ů55r84e42k 2348931136471

Za vyjádření nesouhlasu k designu výstražných světel byste mi vzal řidičák? Hmm...Vy budete asi taky pěkně cáklej.

+1/0
5.10.2016 10:10

J53a11k18u64b 89F25e95i70f25a72r 7699339146429

Když je někdo i.d.i.o.t. tak holt na to červený světlo tam vjede bez ohledu na to, kolik trgických nehod se už takto stalo.

Tady na to bohužel doplatilo nevinné děcko.

+14/0
4.10.2016 15:04

P31e56t36e74r 70V66a56ň73u35š90a41n78i24k 4487646136902

nepredvidejte, mozna ridilo to decko;-D

0/0
5.10.2016 7:28

M72a33r58e15k 12K58a39r77a45f85i92á31t 1180451759933

To je bohuzel nekonecny serial. Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo. Tady je videt, jak jsou svetla na prejezdech brana vazne. Kde jsou ty casy, kdy kazdy autobus musel pred prejezdem zastavit.

+2/−4
4.10.2016 14:55

J60o89s94e27f 38K33a86r73f83í76k 7142325676670

Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo....

btw - jste asi neviděl ty hromady videí, kdy i přes závory se tam hrnou auta co? A zase pouštět závory 5 minut před tím, než něco přijde, to by byla fronta až do vedlejšího města a navíc by to vybízelo lidi ještě víc ty závory nadzvedávat a podjíždět...

+1/−2
4.10.2016 15:08

Z69d95e54n15ě23k 59Z77a50b89a76v21a 1362164626654

projdete si Osudové okamžiky na ČT - průšvihy byly a budou - bohužel

+3/0
4.10.2016 20:06

J10i12ř42í 36K75o65c18u85r67e14k 6795124495688

Se šraňkama by se to nestalo. Tomu věřím...

https://www.youtube.com/watch?v=lkvajke8XzU

https://www.youtube.com/watch?v=R3Ud1qTGCg8

A nejslavnější, ikdyž závory jsou bez šraňků:

https://www.youtube.com/watch?v=1q8TZLnzKrQ

0/0
4.10.2016 22:46

M36i64c78h86a50l 68B63e96n30e71š 8906269552674

A jak se kdysi stahovaly sranky na nechranenych prejezdech? Nebo ty kdysi nebyly?

0/0
4.10.2016 23:27

D36a58v68i37d 42L67o70v27e36c81k77ý 8902586696478

Strašná představa, tohle by se nemělo stávat.

+3/0
4.10.2016 14:48

J51o56s58e75f 17K63a11r55f27í29k 7942615296980

Ty lidi jsou jako ovce. Třeba loni bylo na přejezdech 379 nehod. Tedy víc jak jedna denně:-P

+3/0
4.10.2016 14:47

M91i66r48o11s38l97a27v 44P26a14v29l96í44č47e32k 7293230205944

V Tom vlaku jsem seděl. Hnusnej pocit.

+2/0
4.10.2016 14:02

K86a13r30e98l 29P85á57ž67e 4200676930252

Brrrr, přes ten přejezd jezdím několikrát do týdne, je docela nepřehledný a fascinuje mě, že tam nejsou závory, navzdory tomu, kolik tam jezdí aut. Ale snad musí mít svědky, kteří stáli v autě za nimi, naproti.. to tam bylo jen jedno auto?

+4/−4
4.10.2016 13:31
Foto

D53a79v54i38d 87P52e50n33k 4120268529295

závory,nezávory, to je fuk, někteří individua stejnou pojedou

+4/0
4.10.2016 14:20

J31a64n 56V39a61l24a42l30í56k 6716729970166

Na světelných křižovatkách máte také závory?

+17/0
4.10.2016 14:31

R64a79d25k73a 96P73o58k80o70r73n36á 1808763153355

Jezdíme tam často ještě jsme červené blikající světlo obzvlášť z ulice Pražská nepřehlédli. Pospíchalo se..;-(

+3/0
4.10.2016 16:07

M21a64r17i86o 65L62u27c57h49e60z74i 1114228462724

Je mi těch životů líto. Vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. Chudák manželka. Ale z druhého soudku. 3500 kW lokomotiva tahá několik 50 tunových vagónů, ve kterých sedí 13 cestujících. Možná kdyby se ČD chovaly ekonomicky, nasadily lehkou jednovagonovou soupravu s krátkou brzdní dráhou, možná by střet nebyl tak tragický. Ale ubrzdit 85 tun lokomotivy + nevím kolik x 50 tun vagony prostě nejde jen tak.

+1/−24
4.10.2016 13:18

L17u40k97á53š 19H51l24i86s73n80i39k48o58v66s49k73ý 3805977682326

Takže kdyby tam sedělo ve vagónech více lidí, tak by byla smrt těch dvou jakoby menší? A co když už ČD myslely na to, na co upozorňujete? Co když už optimalizovaly spoje na dané dráze? Jak říkáte, vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. A tam bych to nechal.

+14/0
4.10.2016 13:23

P82e23t90r 36N42o37v97o48t67n70y 1611920731

1) brzdná dráha se nemusí nutně moc lišit. 2) aspoň se nemusí cestující ve vlaku tolik bát, lokomotiva je ochrání víc než papundeklové čelo motoráku 3) souprava jela pozdě odpoledne od Chlumce do Hradce. Kolik předtím odvezla lidí z Hradce na Chlumec nevíme. Ale asi podstatně víc.

+11/0
4.10.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.