- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Největší problém všech dálkových staveb nejsou peníze nebo složitý terén. Jsou to příslušné odbory životního prostředí a archeologové. Ty dokáží stavbu oddálit na léta, nebo jí přímo zrušit
Někdy mám pocit, že archeologové předpokládají, že naši předci ukryli všechny poklady přesně v trase dálnice. Přitom ta pravděpodobnost, že "něco" leží o 50 metrů vedle vpravo nebo vlevo je úplně stejná nebo možná větší, protože lidé si kdysi vybírali vhodná místa pro svá sídla podle úplně opačných kritérií, než dnes volíme trasy dálnic.
Takže já za tím vidím jen snahu přenést náklady na archeologický průzkum na investory, což je úplný nesmysl, protože to veškeré investice brzdí a prodražuje. Bylo by lepší, kdyby stát financoval archeologický výzkum systematicky v místech, kde lze nějaké nálezy logicky předpokládat a ne kde se zrovna staví.
Archeologické nálezy se nacházejí tam, kde někdo kopne do země. A stavba dálnice odhrne obrovské plochy. Nedokážu si představit, že by někdo jen tak pro strýčka příhodu sem tam kopl a našel.
Nebrečte, zůstane to pod zemí pro další generaci, až se bude ta dálnice bourat
Více se nad tím zamyslete. Všechno bude zničeno. Dálnice se určitě nezakládá jen do 60 centimetrů.
Nerozumím tomu, proč by měl průzkum proběhnout na 100% plochy. Nechť vytipují lokality a zbytek nechají náhodě nebo dalším generacím. Jednoho dne (za stovky let) tam žádná dálnice nebude, tak jako dnes neexistují staré kupecké stezky.
Po tehdejších starých kupeckých stezkách jsou dnes vedeny silnice. Sice to neplatí na 100 %, ale většinou to tak je, že ve stopě vozové cesty z dob Marky Tarky vede dnešní silnice, klidně I. třídy.
Nicméně netuším, kde berou jistotu, že archeologické poklady jsou jen a pouze v trase dálnice. Neměli by skrýt ornici na okolních polích a prozkoumat je metr po metru?
Z toho vyjadreni toho hledace smeti vyplyva, ze stavba dalnice se dela snad kvuli vyzkumu. Podivejte se jak makaji Polaci, tam.se stavi desitky km najednou..
Ať se třeba jdou vrtat do záhonů na zahradu. Hlavně aby se už konečně začalo stavět.
Jsem velký přiznivce archeologie a historie vůbec, ale D11 má takové zpoždění, že mohla být celá trasa prozkomána již minimálně 2x.
Evidentně došlo ke zpožděním ještě předtím, než mohli vůbec rozhodnout o tom, kdo bude průzkum dělat.
Stavební firmy dávají své nabídky podle podkladů a požadavků investora, tedy státu zastoupeného ŘSD. Pokud tam není požadavek na používání hladkých lžící bagru, desetiletá přestávka na průzkum a náklady na něj, pak jim nezbývá než dát nabídku odpovídající zadání stavby.
Průšvihem je nekončící obousměrná kolona na stávající přetížené silnici z HK do Jaroměře a ne to, že nebudeme vědět, že mrtvé pohřbívali vleže na levém boku. Bez téhle informace jsem opravdu schopná existovat.
Kolony na silnicích se dají časem vyřešit. Zničené archeologické naleziště ne.
Mafie prohrává ve výběrkách, tak pověřila zkorumpované vědce, ať je napadnou.