Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo česko-polské dálnice přes Trutnov Poláci dál preferují Dolní Lipku

Poláci neopustili snahu o vybudování dálnice s přechodem v Dolní Lipce namísto rychlostní silnice R11 přes Trutnov. Nárůst dopravy už pociťuje příhraniční obec Dolní Boříkovice, kde drtivá většina obyvatel protestuje proti rozšíření silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i56r94e93k 32G79a24j76e97r 5181486549150

A zde vidime, jak se od 2. svetove valky s vystavbou silnice u nas pokrocilo.

+2/0
5.12.2016 21:47

J26a74r71o50s33l32a48v 38B38r85ů37n80a 7703678626824

Poláci i Němci uvažují(tesp.uvažovali) blbě a my Češi jsme Ti chytří ?

To asi ne, že.

Stačí jednoduchý logický úsudek,a dálnice přes Trutnov nemá, oproti dálnici přes Králíky, žádnou logiku.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se nám to nelíbit, můžeme protestovat, ale v tomto případě má lidnatější národ se svým selským rozumem pravdu (mají i více auta více kamionů).

A teď jsem zvědav, kolik mě zneguje Poláků a kolik Čechů ...

+6/−1
5.12.2016 16:37

R32a50d53i30m 53S46i53m35u10n73e39k 2760620426664

tedy to jste tomu dal... jakou logiku má pro nás dálnice přes králíky?? my potřebujeme spojit králíky s vídní a vratislaví..? protože jiný přínos to pro nás nemá...

my potřebujeme spojit prahu-hradec-trutnov-vratislav.. nebo z prahy se bude jezdit přes králíky?

a potom dálnice hradec-svitavy-brno... takže i poláci v pohodě budou moci na vídeň přes trutnov a hradec...

pro němce ta dálnice měla význam, protože spojovala jejich velká města v jednom státě...

+2/−2
5.12.2016 19:24

R82a38d51i52m 56S25i56m75u18n74e11k 2410700666224

nevím, za co mám ty mínusy, ale ještě dodám, že si neumím představit, že by poláci preferovali spojení vratislav-klodzko, před spojením Vratislavi s 250? tisíci lidmi, co žijí v okoli Walbrychu.

0/0
6.12.2016 10:39

J61a21n 61S92l74o67v94í34k 3609787310468

Na mapě to sice vypadá logicky i dnes, ale pokud byste spočítal kolik aut a kamionů jede z Polska do Česka po E67 a E65, tedy přes Náchod a Harrachov do Prahy a dále na západ a kolik jich potřebuje jet do Brna a Vídně, uvidíte rozdíl. Trasa Hitlerovy dálnice měla spojit Berlín s Vídní severní variantou, která nyní prostě povede přes Trutnov a Hradec, tedy přes hustě osídlené oblasti a ne "pustým" Kladskem a Kralickem.

0/0
6.12.2016 11:58

J49a58n 92S71l75o94v28í54k 3519287240168

To je zase jen výkřik do tmy. Polská S3 ze Štětína se naplno staví k Trutnovu, od kterého je staveniště už jen asi 40 km. Z druhé strany se "doufám" příští rok začne stavět D11 až za Jaroměř, 25 km od Trutnova. Pokud by se měla začít plánovat stakilometrová dálnice nezalidněným kladským a kralickým územím, nebude to alternativa, ale úplně jiná komunikace v reálu za 30-40 let.

+2/−2
5.12.2016 14:46

M74i45l54a51n 15C81h68a86l22u28p25a 7694676987873

Tak dlouho se budou hádat mezi sebou, až přijde EK a poručí jim kudy to půjde. Přes Bruntál!

+3/0
5.12.2016 14:30

R14a90d73e35k 77N16o26v24a13k 9354453519220

Kdž Česko nepostavilo tunel pod červenohorským sedlem, tak holt poláci budou jezdit přes Lipku.

+2/0
5.12.2016 14:05

L69u42c95i55a34n 98P92a58p78a18z73i48a76n 5624467741555

Poláci mají pravdu, dálnice by měli být dvě, obě mají svou logiku a stejně jednou vzniknou. Nicméně dálnice logicky nemůže vést přes vesnici či město centrem. Podle mne to ani nikdo neočekává. Hlavní tah na Praha a Vídeň jsou dvě trasy, tedy 2 dálnice. Proč se už nestaví?

+6/0
5.12.2016 13:23

L16u36c29i65a47n 37P50a80p88a68z58i30a51n 5264687401565

Polsky Wroclaw, česky Vratislav. Pište v českém textu česky!

+2/0
5.12.2016 13:20

K26a78r31e69l 44K67o16š39ť35á82l 8987851100535

Ta trasa je tak logická, že si provoz stejně časem vynutí nějakou úpravu těch cest.

+4/0
5.12.2016 12:14

M78i49c57h28a18l 31J55a32n14k54o 7745449406434

Do Brna můžou jezdit přes Ostravu. Do Prahy by ale měli jezdit přes Trutnov. Pro ČR by rychlostní komunikace u Králík přinesla víc zlého než dobrého. Naopak východní Čechy čekají marně desítky let na slibovanou D11 v úseku HK--Trutnov.

0/−4
5.12.2016 11:15
Foto

M38i37r90o14s17l30a45v 67S52t84e70i68n23e36r 6218544503935

Trasa přes Sudety vede po zkonfiskovaných pozemcích, starší budovy jsou vesměs po Němcích. Pokud současným majitelům nabídne stát rovnocennou náhradu, pak můžou být spokojeni, dálnice přinese oživené celého kraje a tím i vzestup hodnoty pozemků.

Původní majitelé pozemků a budov už sotva žijí, mladí se jistě do toho zapadákova vracet nebudou. Kvůli zachování obce je jistě možné, po celé trase dálnice na obecním pozemku vybudovat stráně, které by omezily šíření hluku. Pro stát je nesporně důležité, propojit již hotové magistrály v Polsku s Rakouskem co nejkratší cestou, sníží to zatížení ovzduší.

+2/0
5.12.2016 10:38

L87a25d78i80s93l96a59v 18K10v93a73s75n94i98č37k71a 1103977903945

Jestli to nebude tím, že by do Polska měly být obě dvě napojení, stačí se podívat do mapy, jak je to od sebe daleko, opravdu daleko. Navíc od těch Králík je to šup rovnou na Svitavy a směr Brno. Od Trutnova je to směr Praha.

+16/0
5.12.2016 10:34

M78a79r17t21i95n 71M57u49s18i29l 4200591143801

Přesně. Stačí se podívat na mapu. Kolem Boříkovic je místa dost, aby se tam hravě vešla "dálnice" a obec si dál mohla žít svým životem. O to by se měl starosta starat - posunout cestu jako kapacitní komunikaci mimo obec.

btw. pokud se ví, že polský kamioňák pravidelně porušuje zákazy, tak ať si je tam policie dává k obědu

+3/0
5.12.2016 18:35

J56i24ř64í 56H42o93v54o98r30k51a 8927756892715

Tak ať si na pár dní pronajmou mobilní váhu...

0/0
5.12.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.