Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo česko-polské dálnice přes Trutnov Poláci dál preferují Dolní Lipku

Poláci neopustili snahu o vybudování dálnice s přechodem v Dolní Lipce namísto rychlostní silnice R11 přes Trutnov. Nárůst dopravy už pociťuje příhraniční obec Dolní Boříkovice, kde drtivá většina obyvatel protestuje proti rozšíření silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i43r64e25k 45G63a68j85e32r 5941286779490

A zde vidime, jak se od 2. svetove valky s vystavbou silnice u nas pokrocilo.

+2/0
5.12.2016 21:47

J78a72r88o62s16l71a90v 13B70r57ů44n12a 7193398716814

Poláci i Němci uvažují(tesp.uvažovali) blbě a my Češi jsme Ti chytří ?

To asi ne, že.

Stačí jednoduchý logický úsudek,a dálnice přes Trutnov nemá, oproti dálnici přes Králíky, žádnou logiku.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se nám to nelíbit, můžeme protestovat, ale v tomto případě má lidnatější národ se svým selským rozumem pravdu (mají i více auta více kamionů).

A teď jsem zvědav, kolik mě zneguje Poláků a kolik Čechů ...

+6/−1
5.12.2016 16:37

R60a96d22i78m 57S72i24m84u12n59e45k 2810220936484

tedy to jste tomu dal... jakou logiku má pro nás dálnice přes králíky?? my potřebujeme spojit králíky s vídní a vratislaví..? protože jiný přínos to pro nás nemá...

my potřebujeme spojit prahu-hradec-trutnov-vratislav.. nebo z prahy se bude jezdit přes králíky?

a potom dálnice hradec-svitavy-brno... takže i poláci v pohodě budou moci na vídeň přes trutnov a hradec...

pro němce ta dálnice měla význam, protože spojovala jejich velká města v jednom státě...

+2/−2
5.12.2016 19:24

R67a72d68i11m 78S90i93m85u22n66e46k 2190850296224

nevím, za co mám ty mínusy, ale ještě dodám, že si neumím představit, že by poláci preferovali spojení vratislav-klodzko, před spojením Vratislavi s 250? tisíci lidmi, co žijí v okoli Walbrychu.

0/0
6.12.2016 10:39

J35a33n 96S13l71o96v16í98k 3919167570138

Na mapě to sice vypadá logicky i dnes, ale pokud byste spočítal kolik aut a kamionů jede z Polska do Česka po E67 a E65, tedy přes Náchod a Harrachov do Prahy a dále na západ a kolik jich potřebuje jet do Brna a Vídně, uvidíte rozdíl. Trasa Hitlerovy dálnice měla spojit Berlín s Vídní severní variantou, která nyní prostě povede přes Trutnov a Hradec, tedy přes hustě osídlené oblasti a ne "pustým" Kladskem a Kralickem.

0/0
6.12.2016 11:58

J59a56n 36S18l89o75v19í75k 3399507370918

To je zase jen výkřik do tmy. Polská S3 ze Štětína se naplno staví k Trutnovu, od kterého je staveniště už jen asi 40 km. Z druhé strany se "doufám" příští rok začne stavět D11 až za Jaroměř, 25 km od Trutnova. Pokud by se měla začít plánovat stakilometrová dálnice nezalidněným kladským a kralickým územím, nebude to alternativa, ale úplně jiná komunikace v reálu za 30-40 let.

+2/−2
5.12.2016 14:46

M90i65l21a98n 22C20h62a38l64u89p33a 7214846197313

Tak dlouho se budou hádat mezi sebou, až přijde EK a poručí jim kudy to půjde. Přes Bruntál!

+3/0
5.12.2016 14:30

R50a61d73e75k 94N30o86v44a38k 9854573569420

Kdž Česko nepostavilo tunel pod červenohorským sedlem, tak holt poláci budou jezdit přes Lipku.

+2/0
5.12.2016 14:05

L76u52c82i83a94n 15P21a16p85a16z85i80a52n 5294477691325

Poláci mají pravdu, dálnice by měli být dvě, obě mají svou logiku a stejně jednou vzniknou. Nicméně dálnice logicky nemůže vést přes vesnici či město centrem. Podle mne to ani nikdo neočekává. Hlavní tah na Praha a Vídeň jsou dvě trasy, tedy 2 dálnice. Proč se už nestaví?

+6/0
5.12.2016 13:23

L24u33c79i54a68n 24P64a74p42a70z13i30a81n 5234647631305

Polsky Wroclaw, česky Vratislav. Pište v českém textu česky!

+2/0
5.12.2016 13:20

K60a22r16e49l 25K79o96š24ť63á54l 8877931510115

Ta trasa je tak logická, že si provoz stejně časem vynutí nějakou úpravu těch cest.

+4/0
5.12.2016 12:14

M48i73c16h71a34l 75J86a18n37k27o 7195629436184

Do Brna můžou jezdit přes Ostravu. Do Prahy by ale měli jezdit přes Trutnov. Pro ČR by rychlostní komunikace u Králík přinesla víc zlého než dobrého. Naopak východní Čechy čekají marně desítky let na slibovanou D11 v úseku HK--Trutnov.

0/−4
5.12.2016 11:15
Foto

M85i13r92o31s27l32a67v 35S62t82e97i53n82e40r 6148694763795

Trasa přes Sudety vede po zkonfiskovaných pozemcích, starší budovy jsou vesměs po Němcích. Pokud současným majitelům nabídne stát rovnocennou náhradu, pak můžou být spokojeni, dálnice přinese oživené celého kraje a tím i vzestup hodnoty pozemků.

Původní majitelé pozemků a budov už sotva žijí, mladí se jistě do toho zapadákova vracet nebudou. Kvůli zachování obce je jistě možné, po celé trase dálnice na obecním pozemku vybudovat stráně, které by omezily šíření hluku. Pro stát je nesporně důležité, propojit již hotové magistrály v Polsku s Rakouskem co nejkratší cestou, sníží to zatížení ovzduší.

+2/0
5.12.2016 10:38

L90a69d63i56s75l51a39v 86K42v52a83s87n40i62č45k88a 1383597603665

Jestli to nebude tím, že by do Polska měly být obě dvě napojení, stačí se podívat do mapy, jak je to od sebe daleko, opravdu daleko. Navíc od těch Králík je to šup rovnou na Svitavy a směr Brno. Od Trutnova je to směr Praha.

+16/0
5.12.2016 10:34

M76a28r42t23i20n 32M72u80s92i56l 4130661503391

Přesně. Stačí se podívat na mapu. Kolem Boříkovic je místa dost, aby se tam hravě vešla "dálnice" a obec si dál mohla žít svým životem. O to by se měl starosta starat - posunout cestu jako kapacitní komunikaci mimo obec.

btw. pokud se ví, že polský kamioňák pravidelně porušuje zákazy, tak ať si je tam policie dává k obědu

+3/0
5.12.2016 18:35

J70i73ř53í 38H37o51v90o40r88k24a 8507736522445

Tak ať si na pár dní pronajmou mobilní váhu...

0/0
5.12.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.