Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo česko-polské dálnice přes Trutnov Poláci dál preferují Dolní Lipku

Poláci neopustili snahu o vybudování dálnice s přechodem v Dolní Lipce namísto rychlostní silnice R11 přes Trutnov. Nárůst dopravy už pociťuje příhraniční obec Dolní Boříkovice, kde drtivá většina obyvatel protestuje proti rozšíření silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i93r76e55k 61G21a80j14e81r 5231976919540

A zde vidime, jak se od 2. svetove valky s vystavbou silnice u nas pokrocilo.

+2/0
5.12.2016 21:47

J94a23r22o73s64l85a20v 67B17r15ů50n59a 7273798176144

Poláci i Němci uvažují(tesp.uvažovali) blbě a my Češi jsme Ti chytří ?

To asi ne, že.

Stačí jednoduchý logický úsudek,a dálnice přes Trutnov nemá, oproti dálnici přes Králíky, žádnou logiku.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se nám to nelíbit, můžeme protestovat, ale v tomto případě má lidnatější národ se svým selským rozumem pravdu (mají i více auta více kamionů).

A teď jsem zvědav, kolik mě zneguje Poláků a kolik Čechů ...

+6/−1
5.12.2016 16:37

R79a30d64i57m 62S57i79m68u57n59e63k 2620380896694

tedy to jste tomu dal... jakou logiku má pro nás dálnice přes králíky?? my potřebujeme spojit králíky s vídní a vratislaví..? protože jiný přínos to pro nás nemá...

my potřebujeme spojit prahu-hradec-trutnov-vratislav.. nebo z prahy se bude jezdit přes králíky?

a potom dálnice hradec-svitavy-brno... takže i poláci v pohodě budou moci na vídeň přes trutnov a hradec...

pro němce ta dálnice měla význam, protože spojovala jejich velká města v jednom státě...

+2/−2
5.12.2016 19:24

R34a86d68i29m 37S19i54m43u41n66e28k 2150880356954

nevím, za co mám ty mínusy, ale ještě dodám, že si neumím představit, že by poláci preferovali spojení vratislav-klodzko, před spojením Vratislavi s 250? tisíci lidmi, co žijí v okoli Walbrychu.

0/0
6.12.2016 10:39

J44a40n 72S98l12o92v42í43k 3919477420528

Na mapě to sice vypadá logicky i dnes, ale pokud byste spočítal kolik aut a kamionů jede z Polska do Česka po E67 a E65, tedy přes Náchod a Harrachov do Prahy a dále na západ a kolik jich potřebuje jet do Brna a Vídně, uvidíte rozdíl. Trasa Hitlerovy dálnice měla spojit Berlín s Vídní severní variantou, která nyní prostě povede přes Trutnov a Hradec, tedy přes hustě osídlené oblasti a ne "pustým" Kladskem a Kralickem.

0/0
6.12.2016 11:58

J26a14n 32S56l39o27v45í26k 3719587600798

To je zase jen výkřik do tmy. Polská S3 ze Štětína se naplno staví k Trutnovu, od kterého je staveniště už jen asi 40 km. Z druhé strany se "doufám" příští rok začne stavět D11 až za Jaroměř, 25 km od Trutnova. Pokud by se měla začít plánovat stakilometrová dálnice nezalidněným kladským a kralickým územím, nebude to alternativa, ale úplně jiná komunikace v reálu za 30-40 let.

+2/−2
5.12.2016 14:46

M93i34l86a33n 90C43h51a90l42u61p25a 7324886387873

Tak dlouho se budou hádat mezi sebou, až přijde EK a poručí jim kudy to půjde. Přes Bruntál!

+3/0
5.12.2016 14:30

R76a90d53e75k 81N93o65v38a38k 9194193889870

Kdž Česko nepostavilo tunel pod červenohorským sedlem, tak holt poláci budou jezdit přes Lipku.

+2/0
5.12.2016 14:05

L52u18c33i85a79n 92P15a76p15a19z51i57a95n 5514207641885

Poláci mají pravdu, dálnice by měli být dvě, obě mají svou logiku a stejně jednou vzniknou. Nicméně dálnice logicky nemůže vést přes vesnici či město centrem. Podle mne to ani nikdo neočekává. Hlavní tah na Praha a Vídeň jsou dvě trasy, tedy 2 dálnice. Proč se už nestaví?

+6/0
5.12.2016 13:23

L98u67c10i39a67n 35P27a81p77a84z37i95a58n 5244817541635

Polsky Wroclaw, česky Vratislav. Pište v českém textu česky!

+2/0
5.12.2016 13:20

K47a33r37e38l 52K94o33š20ť71á80l 8117281850525

Ta trasa je tak logická, že si provoz stejně časem vynutí nějakou úpravu těch cest.

+4/0
5.12.2016 12:14

M55i73c48h19a51l 87J57a83n82k16o 7145119186764

Do Brna můžou jezdit přes Ostravu. Do Prahy by ale měli jezdit přes Trutnov. Pro ČR by rychlostní komunikace u Králík přinesla víc zlého než dobrého. Naopak východní Čechy čekají marně desítky let na slibovanou D11 v úseku HK--Trutnov.

0/−4
5.12.2016 11:15
Foto

M79i55r94o69s12l42a14v 85S36t60e55i71n75e29r 6958534263625

Trasa přes Sudety vede po zkonfiskovaných pozemcích, starší budovy jsou vesměs po Němcích. Pokud současným majitelům nabídne stát rovnocennou náhradu, pak můžou být spokojeni, dálnice přinese oživené celého kraje a tím i vzestup hodnoty pozemků.

Původní majitelé pozemků a budov už sotva žijí, mladí se jistě do toho zapadákova vracet nebudou. Kvůli zachování obce je jistě možné, po celé trase dálnice na obecním pozemku vybudovat stráně, které by omezily šíření hluku. Pro stát je nesporně důležité, propojit již hotové magistrály v Polsku s Rakouskem co nejkratší cestou, sníží to zatížení ovzduší.

+2/0
5.12.2016 10:38

L91a42d81i32s19l14a40v 66K15v62a50s31n34i51č86k56a 1393257853405

Jestli to nebude tím, že by do Polska měly být obě dvě napojení, stačí se podívat do mapy, jak je to od sebe daleko, opravdu daleko. Navíc od těch Králík je to šup rovnou na Svitavy a směr Brno. Od Trutnova je to směr Praha.

+16/0
5.12.2016 10:34

M26a53r48t69i46n 87M62u78s21i38l 4870381883501

Přesně. Stačí se podívat na mapu. Kolem Boříkovic je místa dost, aby se tam hravě vešla "dálnice" a obec si dál mohla žít svým životem. O to by se měl starosta starat - posunout cestu jako kapacitní komunikaci mimo obec.

btw. pokud se ví, že polský kamioňák pravidelně porušuje zákazy, tak ať si je tam policie dává k obědu

+3/0
5.12.2016 18:35

J19i75ř94í 57H45o89v39o45r36k50a 8447156352145

Tak ať si na pár dní pronajmou mobilní váhu...

0/0
5.12.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.