Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo česko-polské dálnice přes Trutnov Poláci dál preferují Dolní Lipku

Poláci neopustili snahu o vybudování dálnice s přechodem v Dolní Lipce namísto rychlostní silnice R11 přes Trutnov. Nárůst dopravy už pociťuje příhraniční obec Dolní Boříkovice, kde drtivá většina obyvatel protestuje proti rozšíření silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i66r62e22k 51G93a11j28e67r 5561616749330

A zde vidime, jak se od 2. svetove valky s vystavbou silnice u nas pokrocilo.

+2/0
5.12.2016 21:47

J90a88r97o89s14l63a16v 76B60r96ů55n38a 7473598396704

Poláci i Němci uvažují(tesp.uvažovali) blbě a my Češi jsme Ti chytří ?

To asi ne, že.

Stačí jednoduchý logický úsudek,a dálnice přes Trutnov nemá, oproti dálnici přes Králíky, žádnou logiku.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se nám to nelíbit, můžeme protestovat, ale v tomto případě má lidnatější národ se svým selským rozumem pravdu (mají i více auta více kamionů).

A teď jsem zvědav, kolik mě zneguje Poláků a kolik Čechů ...

+6/−1
5.12.2016 16:37

R83a31d57i71m 83S69i88m76u49n80e15k 2330740556844

tedy to jste tomu dal... jakou logiku má pro nás dálnice přes králíky?? my potřebujeme spojit králíky s vídní a vratislaví..? protože jiný přínos to pro nás nemá...

my potřebujeme spojit prahu-hradec-trutnov-vratislav.. nebo z prahy se bude jezdit přes králíky?

a potom dálnice hradec-svitavy-brno... takže i poláci v pohodě budou moci na vídeň přes trutnov a hradec...

pro němce ta dálnice měla význam, protože spojovala jejich velká města v jednom státě...

+2/−2
5.12.2016 19:24

R88a67d28i52m 88S84i55m22u94n17e56k 2760680176824

nevím, za co mám ty mínusy, ale ještě dodám, že si neumím představit, že by poláci preferovali spojení vratislav-klodzko, před spojením Vratislavi s 250? tisíci lidmi, co žijí v okoli Walbrychu.

0/0
6.12.2016 10:39

J13a43n 71S56l83o35v14í12k 3489307100318

Na mapě to sice vypadá logicky i dnes, ale pokud byste spočítal kolik aut a kamionů jede z Polska do Česka po E67 a E65, tedy přes Náchod a Harrachov do Prahy a dále na západ a kolik jich potřebuje jet do Brna a Vídně, uvidíte rozdíl. Trasa Hitlerovy dálnice měla spojit Berlín s Vídní severní variantou, která nyní prostě povede přes Trutnov a Hradec, tedy přes hustě osídlené oblasti a ne "pustým" Kladskem a Kralickem.

0/0
6.12.2016 11:58

J50a33n 57S81l12o14v21í66k 3699297170498

To je zase jen výkřik do tmy. Polská S3 ze Štětína se naplno staví k Trutnovu, od kterého je staveniště už jen asi 40 km. Z druhé strany se "doufám" příští rok začne stavět D11 až za Jaroměř, 25 km od Trutnova. Pokud by se měla začít plánovat stakilometrová dálnice nezalidněným kladským a kralickým územím, nebude to alternativa, ale úplně jiná komunikace v reálu za 30-40 let.

+2/−2
5.12.2016 14:46

M85i38l18a61n 64C37h92a29l69u65p76a 7704606277713

Tak dlouho se budou hádat mezi sebou, až přijde EK a poručí jim kudy to půjde. Přes Bruntál!

+3/0
5.12.2016 14:30

R59a84d64e78k 32N87o62v14a88k 9464343549720

Kdž Česko nepostavilo tunel pod červenohorským sedlem, tak holt poláci budou jezdit přes Lipku.

+2/0
5.12.2016 14:05

L56u49c23i83a36n 31P70a55p26a51z47i21a37n 5804617841555

Poláci mají pravdu, dálnice by měli být dvě, obě mají svou logiku a stejně jednou vzniknou. Nicméně dálnice logicky nemůže vést přes vesnici či město centrem. Podle mne to ani nikdo neočekává. Hlavní tah na Praha a Vídeň jsou dvě trasy, tedy 2 dálnice. Proč se už nestaví?

+6/0
5.12.2016 13:23

L86u30c83i42a61n 81P15a49p84a61z32i33a29n 5244397811295

Polsky Wroclaw, česky Vratislav. Pište v českém textu česky!

+2/0
5.12.2016 13:20

K71a29r51e92l 44K39o56š26ť43á42l 8277661940175

Ta trasa je tak logická, že si provoz stejně časem vynutí nějakou úpravu těch cest.

+4/0
5.12.2016 12:14

M11i29c42h59a14l 70J40a94n67k18o 7435519696474

Do Brna můžou jezdit přes Ostravu. Do Prahy by ale měli jezdit přes Trutnov. Pro ČR by rychlostní komunikace u Králík přinesla víc zlého než dobrého. Naopak východní Čechy čekají marně desítky let na slibovanou D11 v úseku HK--Trutnov.

0/−4
5.12.2016 11:15
Foto

M31i95r36o17s39l17a18v 42S42t62e51i90n37e26r 6278484863815

Trasa přes Sudety vede po zkonfiskovaných pozemcích, starší budovy jsou vesměs po Němcích. Pokud současným majitelům nabídne stát rovnocennou náhradu, pak můžou být spokojeni, dálnice přinese oživené celého kraje a tím i vzestup hodnoty pozemků.

Původní majitelé pozemků a budov už sotva žijí, mladí se jistě do toho zapadákova vracet nebudou. Kvůli zachování obce je jistě možné, po celé trase dálnice na obecním pozemku vybudovat stráně, které by omezily šíření hluku. Pro stát je nesporně důležité, propojit již hotové magistrály v Polsku s Rakouskem co nejkratší cestou, sníží to zatížení ovzduší.

+2/0
5.12.2016 10:38

L89a54d30i13s86l64a35v 21K88v76a60s43n59i92č68k18a 1933467153195

Jestli to nebude tím, že by do Polska měly být obě dvě napojení, stačí se podívat do mapy, jak je to od sebe daleko, opravdu daleko. Navíc od těch Králík je to šup rovnou na Svitavy a směr Brno. Od Trutnova je to směr Praha.

+16/0
5.12.2016 10:34

M37a86r97t68i86n 79M17u22s42i23l 4770281303601

Přesně. Stačí se podívat na mapu. Kolem Boříkovic je místa dost, aby se tam hravě vešla "dálnice" a obec si dál mohla žít svým životem. O to by se měl starosta starat - posunout cestu jako kapacitní komunikaci mimo obec.

btw. pokud se ví, že polský kamioňák pravidelně porušuje zákazy, tak ať si je tam policie dává k obědu

+3/0
5.12.2016 18:35

J61i25ř26í 27H19o71v80o27r27k41a 8807976132585

Tak ať si na pár dní pronajmou mobilní váhu...

0/0
5.12.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.