- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A zde vidime, jak se od 2. svetove valky s vystavbou silnice u nas pokrocilo.
Poláci i Němci uvažují(tesp.uvažovali) blbě a my Češi jsme Ti chytří ?
To asi ne, že.
Stačí jednoduchý logický úsudek,a dálnice přes Trutnov nemá, oproti dálnici přes Králíky, žádnou logiku.
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se nám to nelíbit, můžeme protestovat, ale v tomto případě má lidnatější národ se svým selským rozumem pravdu (mají i více auta více kamionů).
A teď jsem zvědav, kolik mě zneguje Poláků a kolik Čechů ...
tedy to jste tomu dal... jakou logiku má pro nás dálnice přes králíky?? my potřebujeme spojit králíky s vídní a vratislaví..? protože jiný přínos to pro nás nemá...
my potřebujeme spojit prahu-hradec-trutnov-vratislav.. nebo z prahy se bude jezdit přes králíky?
a potom dálnice hradec-svitavy-brno... takže i poláci v pohodě budou moci na vídeň přes trutnov a hradec...
pro němce ta dálnice měla význam, protože spojovala jejich velká města v jednom státě...
To je zase jen výkřik do tmy. Polská S3 ze Štětína se naplno staví k Trutnovu, od kterého je staveniště už jen asi 40 km. Z druhé strany se "doufám" příští rok začne stavět D11 až za Jaroměř, 25 km od Trutnova. Pokud by se měla začít plánovat stakilometrová dálnice nezalidněným kladským a kralickým územím, nebude to alternativa, ale úplně jiná komunikace v reálu za 30-40 let.
Tak dlouho se budou hádat mezi sebou, až přijde EK a poručí jim kudy to půjde. Přes Bruntál!
Kdž Česko nepostavilo tunel pod červenohorským sedlem, tak holt poláci budou jezdit přes Lipku.
Poláci mají pravdu, dálnice by měli být dvě, obě mají svou logiku a stejně jednou vzniknou. Nicméně dálnice logicky nemůže vést přes vesnici či město centrem. Podle mne to ani nikdo neočekává. Hlavní tah na Praha a Vídeň jsou dvě trasy, tedy 2 dálnice. Proč se už nestaví?
Polsky Wroclaw, česky Vratislav. Pište v českém textu česky!
Ta trasa je tak logická, že si provoz stejně časem vynutí nějakou úpravu těch cest.
Do Brna můžou jezdit přes Ostravu. Do Prahy by ale měli jezdit přes Trutnov. Pro ČR by rychlostní komunikace u Králík přinesla víc zlého než dobrého. Naopak východní Čechy čekají marně desítky let na slibovanou D11 v úseku HK--Trutnov.
Trasa přes Sudety vede po zkonfiskovaných pozemcích, starší budovy jsou vesměs po Němcích. Pokud současným majitelům nabídne stát rovnocennou náhradu, pak můžou být spokojeni, dálnice přinese oživené celého kraje a tím i vzestup hodnoty pozemků.
Původní majitelé pozemků a budov už sotva žijí, mladí se jistě do toho zapadákova vracet nebudou. Kvůli zachování obce je jistě možné, po celé trase dálnice na obecním pozemku vybudovat stráně, které by omezily šíření hluku. Pro stát je nesporně důležité, propojit již hotové magistrály v Polsku s Rakouskem co nejkratší cestou, sníží to zatížení ovzduší.