Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na sněhu se stala řada nehod, po střetu s kamionem zemřel řidič auta

Tragickou bilanci má první sněhová kalamita roku 2017 v Královéhradeckém kraji. Jeden člověk zemřel při střetu osobního auta s kamionem u Sobotky na Jičínsku, pět zraněných bylo po střetu dvou vozidel v Provodově na Náchodsku. V Novém Městě nad Metují se tvořily kolony kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a72v77e85l 13K42r66a70l 4248109849722

Na sněhu funguje systém trochu jinak. Z toho důvodu jsem uložil auto k zimnímu spánku. Doporučuji to samé i některým řidičům :-)

0/0
6.1.2017 14:07

I42v89o 90J12a44n45á83č76e46k 8573313441422

Klasická přehlídka neumětelství.

+1/0
3.1.2017 9:51

J71a74k53u36b 74K48o86c85u66r29e75k 6812447565259

Auta samy nejezdi bez lidi... Takze o cem :-)

0/0
3.1.2017 1:17

D85a97v15i55d 59Z21a12j36d73á11k 8185632200171

Nekteri "ridici," by meli auta ukladat k zimnimu spanku. Dneskaa na dalnici valili jak v srpnu. A to jejich hamtani na brzdy, proste luxus.

+5/0
2.1.2017 23:26

P25a56v51e69l 69J90e26ř87á35b45e85k 7561322704367

Dojeli?

Asi ano, protože na dálnici nehody nebyly.

0/0
2.1.2017 23:34

K62a11r37e61l 78N59o44v46o36t26n25y 2421345479740

Napadne par cm snehu a uz kalamita?? To snad ne... Problemem neni sniha, ale ridici, kteri si mysli, ze muzou na snehu jezdit stejne jako na suche solnici.

+4/0
2.1.2017 22:47

P48a17v36e58l 38J65e21ř15á43b52e75k 7821622864707

Kdy vám všeumělcům a všeznalcům konečně dojde, že ta několika centimetrová vrstvička sněhu se během chvilku ujede ani ne v milimetrové ledové kluziště. A pokud kamion má jen jednu hnací nápravu, žádná teorie jak jezdit nepomůže.

jedině včas ošetřená vozovka..

+1/0
2.1.2017 23:37

J79a29n 62S67v94o23b32o16d79a 3527744369563

Přesně, na těch "pár centimetrech" se jezdí mnohem hůře, než na "regulerní" sněhové pokrývce.

+1/0
3.1.2017 0:26

E16d51a 77S54t81á37r47e68k 6756594392116

Jak již bylo řečeno, slovo kalamita v souvislosti s 3 cm, slovy třemi centimetry sněhu? To je k smíchu.

+3/0
2.1.2017 22:20

G76e98o21r54g 40K85o56m91b48e72r84e59c 9124781526931

pani/pane to auto ma ESP, ASR, ABS, nahon na ctyri, etc. S tim muzete v zime jezdit jak v lete a vsude vyjedete.

No a jak to pak nekdy dopada vydime dnes a denne na silnicich.

+2/0
2.1.2017 20:37

O14n51d57r22e45j 78K86o46d33a15d 8181143421627

3 cm sněhu a na Královehradecku hned kalamita.. ;-DR^

+2/0
2.1.2017 19:44

P20e52t13r 38B93á46č32a 8945356225885

Furt dokola, silnice plny tocvolantu co v zivote nemeli dostat papiry a tohle pocasi nebo podobne krizovky je vzdycky s prehledem odhali.

I kdyz ono bohate u nas staci i lehky mlzny opar a pulka nemehel jezdi s mlhovkama ve meste nebo mimo i kdyz maji za sebou par metru auto a vubec je nenapadne ze oslnuji toho za sebou.

+12/0
2.1.2017 19:36

P78a63v66e78l 92J93e79ř58á93b74e71k 7171802874407

Já s mlhovkami jezdím pořád.

I za sluníčka.

I za tmy.

A ti co jedou za mnou či přede mnou se s tím musí smířit, jedu dle zákona.

Pravda - ale zapínám je jen výjimečně - při silniční či technické kontrole, pokud už nastal čas. A výjimečně v silničním provozu. Zpravidla když jsem sám na silnici za silné mlhy, prudkého deště či sněhové vánici.

+1/0
2.1.2017 23:41

T30o34m17a17s 79M47a86t15e20r73a 4166981503583

Hmm ...

0/0
2.1.2017 23:50

V57l80a56d32i10m55í98r 32V79á54v22r23a 9347834677448

Nevím kolik sněžilo v postižených místech, ale pokud se sníh sype, pak silničáři stejně nemůžou stíhat udržovat silnici v top stavu. A klukům v kamionech nezávidím. Jezdím jen se solo autem, 18 tun a v zimě i na zimákách jsou místa kde to fakt nejde To pak přijdou ke slovu řetězy a zkušenosti. Jenže rozvézt se to musí za každýho počasí. Teď když na soupravě maj celoročky kvůli úspoře nákladů, tak jsou v kopcích na sněhu nahraný..

+5/0
2.1.2017 18:52

K80a94r56e15l 15N11o70v27o15t19n40y 2751615679280

Od toho pak jsou holt ty retezy. Mela by to byt pro kamiony povinna vybava, a pro me za me klidne celorocne.

0/0
2.1.2017 22:53

B87l80a17ž44e27j 89M60o58t87y84č31k11a 8377617665340

Neznám místo kde bych u nás za poslední 3 roky nevyjel na letních pneu;-)

0/0
2.1.2017 22:58

P62e30t51r 38V35o13n93d53r51a78c84e14k 7935451673550

Silničáři by měli udržovat silnici sjízdnou i pro méně zkušené řidiče - zváště pokud se nejedná o kalamitu,ale o normální zimu ...a tato zima není nikkterak exrémní ...

Jízda autem nesmí být o štěstí že dojedu ....

Jen pro info - mám najeto přes 1,5mil/km a věřte že ladasco jsem na silnici viděl .......

+6/−3
2.1.2017 18:10

M28a85r93t35i53n 76M32o27t89y44č96k26a 6301797687894

zase na druhou stranu.. pokud mám pochybnosti, že v takových podmínkách auto zvládnu, tak prostě nejezdím...

+15/0
2.1.2017 18:23

H52a52n16a 23U40l25r88y61c76h23o90v74á 9200743538928

Teď jsem dojela z práce po trase HK - Jaroměř "zadem" a celkem v pohodě. A to nějaký zázračný řidič fakt nejsem. Mokrá silnice se zbytky rozježděného sněhu. Nic, co by se nedalo s trochou opatrnosti projet.

0/0
2.1.2017 18:44

M48a63r54t19i75n 72K98a19r53á29s21e44k 1678954379314

Jenže průšvihy nejčastěji nedělají méně zkušení řidiči ale řidiči jednoduše hloupí. Neplatí to vždycky a i zkušeného předvídavého řidiče může občas něco hodně překvapit, ale když jedu po dálnici v mlze kde je viditelnost tak na šedesátku, většina aut jede tak sedmdesát a občas vás předjede auto cca stodvacet, tak si někdo velmi vědomě a velmi hlasitě říká o průšvih. A to stejné platí i o jízdě na sněhu a ledu, kdy musí být každému jasné že to klouže, ale někdo spoléhá na to, že nebude muset brzdit, manévrovat, projíždět navátý sníh, a prostě jede jak za sucha. A takoví se pak válí po těch struhách a v lepším případě sami. Když je silnice zavátá, tak prostě zpomalím. Sjízdné to stále je, jen né stovkou, jak jsem tudy zvyklý jezdit. Tak nebudu jelito a dám nohu z plynu.

+5/0
2.1.2017 20:07

L98u26c24i51e 92J61i42ř87í69k14o72v75á 4629413512793

Jela jsem odpoledne z Nového Města nad Metují, silničářská vozidla jsem potkala v počtu cca 8 ks. Hustě sněžilo, aby silnice zůstala zcela čistá, museli by jet v rozestupu cca 500 metrů. Většina řidičů jela opatrně, jen jeden audina si zařádil....

+2/0
2.1.2017 21:05

K69a52r32e80l 26N24o79v75o78t17n14y 2851955779270

Jenze silniciaru je omezeny pocet a nemuzou byt proste vsude, par hodin to proste trva, nez vsechno prohrnou a posoli.

Je to predevsim o ridicich - na to, aby clovek na snehu sundal nohu z plynu a jel pomaleji a opatrne neni potreba zadna extra zkusenost.

+3/0
2.1.2017 22:50
Foto

I18v26a63n 53K21o58p39t51a 5547112221317

Tak proč tvrdíte takovou kravinu?

0/0
2.1.2017 23:53

J15a67n 35M42a90t86ě68j64k97a 4532144497

no jo, ale najet 1,5 mio po kolejích jako na silnicích..:-)

0/0
6.1.2017 12:47

K82a12r43e74l 23V54e37t11e72š36n55í66k 3454774975677

Jejej ono to klouže, to je překvapení... :-D

+2/−1
2.1.2017 17:59

R21o23b79e36r24t 11D58a69ň21k80o 9701949191183

První sněhová kalamita...;-D

Těch pět cm sněhu?

No potěš pánbůh,až napadne osm....!!

+23/0
2.1.2017 17:54

I61v20a 72K58r14i38š55t95o76f40o56v83á 9298428415785

Napadlo mne totéž.

+4/0
2.1.2017 17:58

B75ř54e19t70i95s86l39a34v 22N67o10v83á14k 8128723653160

Buďte v klidu, u muzea čtyři

0/0
2.1.2017 18:14

O63n27d93r56e72j 28K93o39d64a27d 8131943661267

Jak originální vtípek!

+3/0
2.1.2017 19:46

A39n37t79o11n94í49n 98Š47v64i32h42n34o90s 8698557211712

A u muzea tři.

0/0
2.1.2017 19:41

M38a83r27t22i77n 23M84o28t81y89č76k66a 6321227307274

Opět se ukazuje, že sníh je jev, který rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičáku...

+34/−1
2.1.2017 17:24

H11e82l54e75n31a 70Z70v65o64n79í38č33k39o93v12á 4694186151401

Kdyby jenom sníh.

+3/0
2.1.2017 17:35

M66i81c98h26a59l 66V26a75n67ž18u70r97a 7108303139724

Dobrý den, souhlasím s Vámi, že hodně lidí podceňuje řízení a podmínky s tím spojené. Nicméně, když budu brát například sníh, ledovku či řízení nákladních vozidel či autobusů. Není vše jen o podcenění podmínek a "neschopností" za volantem. Dle Vašeho odvážného tvrzení, jste řídil kamion či autobus roky, tedy víte, že kamiony mají celoroční obutí, náklady dvě desítky tun a poháněnou jednu nápravu a k tomu ještě např. soupravu. Tedy jistě víte a máte zkušenosti (jako já), že jsou situace, kdy to není o správném řízení... ale jinak souhlas. Povětšinu nehod způsobí blbec, co nerespektuje nic a nikoho...

+1/−1
2.1.2017 17:48

P67a71v65l94a 16K22v56a56p22i43l56o94v51á 7959738954237

No jistě máte zkušenosti. Já nemám zkušenosti s řízením kamionu, ale s potkáváním kamionů na silnici. Podle mého názoru nemají kamiony co pohledávat v levých pruzích na víceproudých silnicích. Ve městě absolutně. Mimo město tam smějí vjet pouze za ideálních podmínek a pokud NEOMEZÍ ostatní účastníky silničního provozu. Hádejte kolik takových (za označení by mně to smazali) jsem dnes potkala. Nehledě na to, že když je takovéto počasí, neměly by ty kamiony vyjíždět vůbec, pokud nejsou v odpovídajícím technickém stavu.

Proč mají kamiony celoroční obutí?

+1/−2
2.1.2017 17:58

R17o88m59a28n 83V38í26c64e54n93e97c 2559182398322

K poslední větě. Jaké by měl mít obutí, pokud jezdí po celé Evropě? To by měl třeba při cestě ze Španělska do Švédska po cestě přezouvat? Něco jiného je vnitrostátní přeprava, popř. příhraniční, ale to se týká jenom mála kamionů.

+1/0
2.1.2017 18:07
Foto

I22v24a23n 49K87o37p78t50a 5677612571657

Takže počítáte s tim ze když bude takového počasí tak si uz druhy ci třetí den nenatankujete, druhy den uz nekoupite cerstve pečivo atd. Když jim zakážete vyjíždět v nepříznivém počasí.

+1/0
2.1.2017 18:12

P21a12v73l48a 44K76v92a62p65i10l95o32v25á 7709258134337

Já vím. Ale uznejte, že ty kamiony jsou mnohdy ve strašném stavu. A do kopců by prostě neměly jezdit vůbec, v tomto počasí. Když je možné občas zavřít Harrachovský přechod, je možné omezit nárazově provoz kamionů s ohledem na počasí alespoň častěji. Si teda myslím.;-)

0/0
2.1.2017 18:33

M67a57r32t76i19n 55K77a86r89á38s10e38k 1518664949954

"v takovémhle počasí" myslíte těch několik málo centimetrů sněhu? To je v zimě naprosto běžný jev a to že se teď pár let nestával tak často přece neznamená, že jde o extrémní počasí.

Do kopců kamiony jezdit musí protože země není placatá a i když jde občas zavřít nějaké kritické místo, nelze zavřít pro kaiony všechny kopce. Naopak kamiony si platí mýtné na dálnicích a některých silnicích a měly by za to mít odpovídající službu ve smyslu sjízdnosti a né ještě doufat že jim někdo nezavře nějakou část trasy.

Jinak kamiony smí do všech pruhů ve městě, protože třeba smí předjet cyklistu a odbočit doleva se dá jen z levého pruhu. Mimo obec nesmí do levého pouze pokud je tři a víc pruhů, což většinou dodržují.

Kamiony ve strašném stavu už dávno nejsou pravidlem. Naopak jsou průměrně v lepším stavu než osobáky. Vraky se najdou samozřejmě mezi všemi vozidly.

Jinak se kluzký kopec dá řešit řetězy na kola, ale nasadit a sundat je u kamionu je práce na docela dlouho a nemyslím že by je většina dopravců vůbec pořizovala. Představa jak pod kopcem stojí kolona kamionů co nasazují řetězy a na kopci kolona kamionů co sundávají řetězy mě docela děsí.

0/0
2.1.2017 19:59

T42o17m18a12s 60M57a23t76e44r93a 4886371823423

No a tak stojí kolona kamionů v kopci, který to totálně ukloužou a navíc nějakej umělec, co si myslí, že je kamionový superman najede do pruhu v protisměru a ucpe to totálně. Nechtějte abych vypočítával kolikrát jsem to zažil. Je to těžké řemeslo, ale často se chovají jako bezmozci.

0/0
3.1.2017 0:01

M98a43r28t52i15n 48K57a82r25á73s25e83k 1818374479484

To máte pravdu, jenže ono se vždycky bude hrát na to, že to ještě vyjde, takže pak si padesát řidičů poveze sebou řetězy a budou stejně stát pod kopcem a na kopci a čekat až někdo vyprostí toho umělca, co si řekl že to ještě dá bez řetězů. Doprava po silnici asi vždycky bude trochu o nejistotě a podle toho by se k ní mělo přistupovat. Když je mizerné počasí, tak to platí dvojnásob.

0/0
3.1.2017 0:16

T50o82m85a87s 30M82a75t39e86r70a 4206671443193

Chtělo by to brát si s sebou do auta mozek a jako bonus naučit se ho používat. Stejně v tom kopci čekají až je někdo vysvobodí, tak proč to zacpat celý, aby neprojel nikdo? Dělají to i u nehod či v jakékoliv zácpě, velmi inteligentní počin.

0/0
3.1.2017 0:26

T96o57m45á85š 84V12a85l20d92e88r 7463930599

V cizině za určitého počasí zakážou provoz kamionů. Asi ví proč. A vůbec nikoho nezajímá, že se zastaví výroba podnikům závislých na systému Just in time.

0/0
3.1.2017 12:49

M35a85r86t42i38n 94K16a56r50á86s98e55k 1208234449764

Asi nemluvíte o Španělsku, že? Někde je totiž hranice, kdy se takové věci stávají tak často, že se to musí řešit systémově a nebo tak řídce, že by se naopak plošným zákazem nadělalo víc škody než užitku. To že se párkrát za zimu zacpe nějaký kopec taky jikoho nezajímá a že tam jede někdo kdo měl být just in time někde na jednání, nebo doma u dětí aby manželka mohla jít na jógu. Nehledě na to, že pro osobák je relativně snadné se otočit a vzít to jinudy, když ty možnosti budeme srovnávat s náklaďákem. No a v Česku to zjevně nemá smysl řešit plošně. Nebo myslíte že v té zlaté cizině mají patent na rozum a má se od nich všechno slepě kopírovat halva nehlava?

0/0
3.1.2017 17:30

T75o60m86á72š 57V38a15l86d33e91r 7613620479

Nepíši o Španělsku, ale o Beneluxu a Francii. Kolikrát tam napadlo kolem 10 cm a kamiony už nemohly jet. U nás je to kopcovitější, Zvláště do Vrchlabí a Kvasin. Přeci není možné ucpat silnice velkými krávami pro zájmy jednoho koncernu. Policie taky působila laxním přístupem. Z cizího krev neteče.

0/0
4.1.2017 2:00

M94a40r46t81i78n 61K83a32r34á15s24e89k 1118944989844

No až tam budou jezdit pouze kamiony jednoho koncernu, možná budete mít pravdu. Co se týče Francie, tak tam bych netvrdil že to máme kopcovitější. Možná co se týče procenta z celkové plochy, ale jinak asi ne. Ostatně ona neteče ani z Vašeho. Nenapadá mě žádná cesta, která by se nedala objet někudy jinudy. To ty kamiony bohužel jinou variantu moc nemají, protože na menší cesty je dost často zákaz vjezdu nebo průjezdu. Někde zacpe cestu kamion a nadávají řidiči osobáku a jinde osobák a nadávají řidiči kamionů. Teda oni spíš nadávají řidiči všeho, ale ti co neřídí stejný druh vozidla, nadávají obvykle hlasitěji. A ti co se na normální silnici nemůžou otočit a vzít to jinudy, nadávají na cestu zablokovanou osobákem ještě dotčeněji.

0/0
4.1.2017 16:33

T55o74m96á58š 22V69a43l71d62e38r 7573370519

Samozřejmě nemám na mysli oblasti Pyrenejí a Alp. Ale pobřeží a vnitrozemí v nížinách. Mimochodem, dnes jsem jel opět do práce. Nechápu jak na silnici se sněhem může jet kolona vozů s odstupem jako na suché silnici. Jedno zabrzdí, pak dá blinkr a ostatní horce brzdí jak o život prudce. Nepoučí se a jedou pořád stejně a za chvíli se situace opakuje. Narodil jsem se na horách a jen čumím jak se jezdí po celé ČR v zimě. Dobře tak do Kvasin nejezdí všichni, ale většina. Berte diskuzi s rezervou a ne doslovně.

0/0
5.1.2017 22:10

M71a24r94t86i48n 12K80a25r81á96s94e96k 1978134499324

Tak v nížinách bych měl velký problém pochopit uzavření silnice, když tam není žádný kopec který by stál za pozornost. Jestli to tak francouzi dělají, tak od nich bych se rozhodně učit nechtěl. Mimochodem, i češi umí uzavírat silnce pro kamiony. Zrovna jsem slyšel o několika silnicích, které už opět otevřeli pro nákladní dopravu. Každopádně bych volil spíš mód co nejméně zákazů. Větišina zákazů totiž nadělá v důsledku víc škody než užitku. Jednak proto, že když je dost zákazů, tak člověk má pocit, že co není zakázané, čili škodlivé, tak je nejen povolené, ale je to i bezpečné. A to je velmi nebezpečné. Druhak úředníci a další lidé odpovědní za aplikování různých omezení, jsou nuceni se chovat alibisticky, aby náhodou nenechali něco málo bezpečně regulované a tudíž zakáží radějí víc než míň, aby je pak někdo neobvinil, že nekonali pro chudáka nesvéprávného občana dost. Už dneska když jedete po dálnici a půl metru od asfaltu v trávě chybí dekl na kanálu, je tam pět placek co to místo označují a kilometr dlouhé omezení rychlosti na osmdesát. Což je důsledek onoho alibizmu, protože reálně je všem jedno, že tam chybí dekl. Jenže kdyby někdo smetl ty placky a v kanálu si urazil kolo a ještě by šel popotahovat úředníka, že to bylo málo zajištěné, je šance že by to při šikovném právníkovi vyhrál a úředník se toho bojí. Takže dokud nebudeme mít celkový trend nechávání větší odpovědnosti na každém občanovi, byl bych se zákazy opatrný, aby nám zbylo ještě pár věcí nezakázaných.

0/0
6.1.2017 19:10

T33o90m95á32š 96V61a77l90d32e77r 7463280769

Souhlasím. Taky jsem se divil, že kolikrát na rovině nedovolili jet kamionům. Ale je pravda, že neměli problémy dokud silnici neuklidili a asi nějak nepřizpůsobili. Přeji mnoho bezpečných km R^

0/0
6.1.2017 20:10

P48a16v98e54l 73J96e63ř51á75b15e17k 7591812744587

S ohledem na to, že kamiony nejezdí na výlety, kdy je jedno zda do cíle dorazí "někdy". ale, že zboží musí dovézt včas, protože třeba výrobce nemá zásoby dílů na více týdnů, a že by tím lidi přišli o práci, zakázky, tak kamion musí jet.

Je to ale o tom, že vázne údržba silnic a, že je s osobními vozy celkem obstojně dokážeme omezit.

kamion v levém pruhu mě osobáčníku nevadí - prostě alespoň na chvilku si na dálnici mohu v pozornosti orazit.

0/0
2.1.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.