Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na sněhu se stala řada nehod, po střetu s kamionem zemřel řidič auta

Tragickou bilanci má první sněhová kalamita roku 2017 v Královéhradeckém kraji. Jeden člověk zemřel při střetu osobního auta s kamionem u Sobotky na Jičínsku, pět zraněných bylo po střetu dvou vozidel v Provodově na Náchodsku. V Novém Městě nad Metují se tvořily kolony kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a61r29t25i61n 36M85o77t82y50č49k16a 6431127527324

Opět se ukazuje, že sníh je jev, který rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičáku...

+34/−1
2.1.2017 17:24

H69e18l88e81n72a 59Z23v25o12n39í49č63k56o94v90á 4414826731421

Kdyby jenom sníh.

+3/0
2.1.2017 17:35

M57i28c11h30a67l 50V98a17n15ž31u62r13a 7988853479294

Dobrý den, souhlasím s Vámi, že hodně lidí podceňuje řízení a podmínky s tím spojené. Nicméně, když budu brát například sníh, ledovku či řízení nákladních vozidel či autobusů. Není vše jen o podcenění podmínek a "neschopností" za volantem. Dle Vašeho odvážného tvrzení, jste řídil kamion či autobus roky, tedy víte, že kamiony mají celoroční obutí, náklady dvě desítky tun a poháněnou jednu nápravu a k tomu ještě např. soupravu. Tedy jistě víte a máte zkušenosti (jako já), že jsou situace, kdy to není o správném řízení... ale jinak souhlas. Povětšinu nehod způsobí blbec, co nerespektuje nic a nikoho...

+1/−1
2.1.2017 17:48

P51a92v46l11a 52K38v59a17p71i54l22o28v68á 7359478754927

No jistě máte zkušenosti. Já nemám zkušenosti s řízením kamionu, ale s potkáváním kamionů na silnici. Podle mého názoru nemají kamiony co pohledávat v levých pruzích na víceproudých silnicích. Ve městě absolutně. Mimo město tam smějí vjet pouze za ideálních podmínek a pokud NEOMEZÍ ostatní účastníky silničního provozu. Hádejte kolik takových (za označení by mně to smazali) jsem dnes potkala. Nehledě na to, že když je takovéto počasí, neměly by ty kamiony vyjíždět vůbec, pokud nejsou v odpovídajícím technickém stavu.

Proč mají kamiony celoroční obutí?

+1/−2
2.1.2017 17:58

R48o95m37a77n 76V16í17c39e12n94e23c 2819702988632

K poslední větě. Jaké by měl mít obutí, pokud jezdí po celé Evropě? To by měl třeba při cestě ze Španělska do Švédska po cestě přezouvat? Něco jiného je vnitrostátní přeprava, popř. příhraniční, ale to se týká jenom mála kamionů.

+1/0
2.1.2017 18:07
Foto

I49v88a68n 77K78o73p55t19a 5987592361317

Takže počítáte s tim ze když bude takového počasí tak si uz druhy ci třetí den nenatankujete, druhy den uz nekoupite cerstve pečivo atd. Když jim zakážete vyjíždět v nepříznivém počasí.

+1/0
2.1.2017 18:12

P49a55v77l55a 24K90v58a86p67i78l93o14v27á 7539628564107

Já vím. Ale uznejte, že ty kamiony jsou mnohdy ve strašném stavu. A do kopců by prostě neměly jezdit vůbec, v tomto počasí. Když je možné občas zavřít Harrachovský přechod, je možné omezit nárazově provoz kamionů s ohledem na počasí alespoň častěji. Si teda myslím.;-)

0/0
2.1.2017 18:33

M80a40r64t46i81n 25K73a21r64á14s93e83k 1558484199974

"v takovémhle počasí" myslíte těch několik málo centimetrů sněhu? To je v zimě naprosto běžný jev a to že se teď pár let nestával tak často přece neznamená, že jde o extrémní počasí.

Do kopců kamiony jezdit musí protože země není placatá a i když jde občas zavřít nějaké kritické místo, nelze zavřít pro kaiony všechny kopce. Naopak kamiony si platí mýtné na dálnicích a některých silnicích a měly by za to mít odpovídající službu ve smyslu sjízdnosti a né ještě doufat že jim někdo nezavře nějakou část trasy.

Jinak kamiony smí do všech pruhů ve městě, protože třeba smí předjet cyklistu a odbočit doleva se dá jen z levého pruhu. Mimo obec nesmí do levého pouze pokud je tři a víc pruhů, což většinou dodržují.

Kamiony ve strašném stavu už dávno nejsou pravidlem. Naopak jsou průměrně v lepším stavu než osobáky. Vraky se najdou samozřejmě mezi všemi vozidly.

Jinak se kluzký kopec dá řešit řetězy na kola, ale nasadit a sundat je u kamionu je práce na docela dlouho a nemyslím že by je většina dopravců vůbec pořizovala. Představa jak pod kopcem stojí kolona kamionů co nasazují řetězy a na kopci kolona kamionů co sundávají řetězy mě docela děsí.

0/0
2.1.2017 19:59

T37o43m83a92s 95M62a55t49e58r18a 4716421533863

No a tak stojí kolona kamionů v kopci, který to totálně ukloužou a navíc nějakej umělec, co si myslí, že je kamionový superman najede do pruhu v protisměru a ucpe to totálně. Nechtějte abych vypočítával kolikrát jsem to zažil. Je to těžké řemeslo, ale často se chovají jako bezmozci.

0/0
3.1.2017 0:01

M29a86r87t40i15n 55K19a76r85á98s76e73k 1838354219144

To máte pravdu, jenže ono se vždycky bude hrát na to, že to ještě vyjde, takže pak si padesát řidičů poveze sebou řetězy a budou stejně stát pod kopcem a na kopci a čekat až někdo vyprostí toho umělca, co si řekl že to ještě dá bez řetězů. Doprava po silnici asi vždycky bude trochu o nejistotě a podle toho by se k ní mělo přistupovat. Když je mizerné počasí, tak to platí dvojnásob.

0/0
3.1.2017 0:16

T51o14m81a48s 22M59a77t10e61r71a 4416371133973

Chtělo by to brát si s sebou do auta mozek a jako bonus naučit se ho používat. Stejně v tom kopci čekají až je někdo vysvobodí, tak proč to zacpat celý, aby neprojel nikdo? Dělají to i u nehod či v jakékoliv zácpě, velmi inteligentní počin.

0/0
3.1.2017 0:26

T32o77m58á19š 63V44a75l83d15e64r 7213170559

V cizině za určitého počasí zakážou provoz kamionů. Asi ví proč. A vůbec nikoho nezajímá, že se zastaví výroba podnikům závislých na systému Just in time.

0/0
3.1.2017 12:49

M94a61r89t16i45n 72K71a18r93á68s69e60k 1178824459354

Asi nemluvíte o Španělsku, že? Někde je totiž hranice, kdy se takové věci stávají tak často, že se to musí řešit systémově a nebo tak řídce, že by se naopak plošným zákazem nadělalo víc škody než užitku. To že se párkrát za zimu zacpe nějaký kopec taky jikoho nezajímá a že tam jede někdo kdo měl být just in time někde na jednání, nebo doma u dětí aby manželka mohla jít na jógu. Nehledě na to, že pro osobák je relativně snadné se otočit a vzít to jinudy, když ty možnosti budeme srovnávat s náklaďákem. No a v Česku to zjevně nemá smysl řešit plošně. Nebo myslíte že v té zlaté cizině mají patent na rozum a má se od nich všechno slepě kopírovat halva nehlava?

0/0
3.1.2017 17:30

T33o17m95á26š 18V97a25l11d52e96r 7173150299

Nepíši o Španělsku, ale o Beneluxu a Francii. Kolikrát tam napadlo kolem 10 cm a kamiony už nemohly jet. U nás je to kopcovitější, Zvláště do Vrchlabí a Kvasin. Přeci není možné ucpat silnice velkými krávami pro zájmy jednoho koncernu. Policie taky působila laxním přístupem. Z cizího krev neteče.

0/0
4.1.2017 2:00

M36a32r39t58i25n 12K26a55r17á29s29e57k 1128694869524

No až tam budou jezdit pouze kamiony jednoho koncernu, možná budete mít pravdu. Co se týče Francie, tak tam bych netvrdil že to máme kopcovitější. Možná co se týče procenta z celkové plochy, ale jinak asi ne. Ostatně ona neteče ani z Vašeho. Nenapadá mě žádná cesta, která by se nedala objet někudy jinudy. To ty kamiony bohužel jinou variantu moc nemají, protože na menší cesty je dost často zákaz vjezdu nebo průjezdu. Někde zacpe cestu kamion a nadávají řidiči osobáku a jinde osobák a nadávají řidiči kamionů. Teda oni spíš nadávají řidiči všeho, ale ti co neřídí stejný druh vozidla, nadávají obvykle hlasitěji. A ti co se na normální silnici nemůžou otočit a vzít to jinudy, nadávají na cestu zablokovanou osobákem ještě dotčeněji.

0/0
4.1.2017 16:33

T72o89m71á66š 89V45a93l59d98e72r 7593360669

Samozřejmě nemám na mysli oblasti Pyrenejí a Alp. Ale pobřeží a vnitrozemí v nížinách. Mimochodem, dnes jsem jel opět do práce. Nechápu jak na silnici se sněhem může jet kolona vozů s odstupem jako na suché silnici. Jedno zabrzdí, pak dá blinkr a ostatní horce brzdí jak o život prudce. Nepoučí se a jedou pořád stejně a za chvíli se situace opakuje. Narodil jsem se na horách a jen čumím jak se jezdí po celé ČR v zimě. Dobře tak do Kvasin nejezdí všichni, ale většina. Berte diskuzi s rezervou a ne doslovně.

0/0
5.1.2017 22:10

M98a49r55t63i20n 77K67a27r62á98s76e25k 1988104769464

Tak v nížinách bych měl velký problém pochopit uzavření silnice, když tam není žádný kopec který by stál za pozornost. Jestli to tak francouzi dělají, tak od nich bych se rozhodně učit nechtěl. Mimochodem, i češi umí uzavírat silnce pro kamiony. Zrovna jsem slyšel o několika silnicích, které už opět otevřeli pro nákladní dopravu. Každopádně bych volil spíš mód co nejméně zákazů. Větišina zákazů totiž nadělá v důsledku víc škody než užitku. Jednak proto, že když je dost zákazů, tak člověk má pocit, že co není zakázané, čili škodlivé, tak je nejen povolené, ale je to i bezpečné. A to je velmi nebezpečné. Druhak úředníci a další lidé odpovědní za aplikování různých omezení, jsou nuceni se chovat alibisticky, aby náhodou nenechali něco málo bezpečně regulované a tudíž zakáží radějí víc než míň, aby je pak někdo neobvinil, že nekonali pro chudáka nesvéprávného občana dost. Už dneska když jedete po dálnici a půl metru od asfaltu v trávě chybí dekl na kanálu, je tam pět placek co to místo označují a kilometr dlouhé omezení rychlosti na osmdesát. Což je důsledek onoho alibizmu, protože reálně je všem jedno, že tam chybí dekl. Jenže kdyby někdo smetl ty placky a v kanálu si urazil kolo a ještě by šel popotahovat úředníka, že to bylo málo zajištěné, je šance že by to při šikovném právníkovi vyhrál a úředník se toho bojí. Takže dokud nebudeme mít celkový trend nechávání větší odpovědnosti na každém občanovi, byl bych se zákazy opatrný, aby nám zbylo ještě pár věcí nezakázaných.

0/0
6.1.2017 19:10

T11o15m80á68š 92V32a77l59d13e59r 7483790659

Souhlasím. Taky jsem se divil, že kolikrát na rovině nedovolili jet kamionům. Ale je pravda, že neměli problémy dokud silnici neuklidili a asi nějak nepřizpůsobili. Přeji mnoho bezpečných km R^

0/0
6.1.2017 20:10

P67a52v44e36l 19J23e68ř29á84b52e42k 7291532324437

S ohledem na to, že kamiony nejezdí na výlety, kdy je jedno zda do cíle dorazí "někdy". ale, že zboží musí dovézt včas, protože třeba výrobce nemá zásoby dílů na více týdnů, a že by tím lidi přišli o práci, zakázky, tak kamion musí jet.

Je to ale o tom, že vázne údržba silnic a, že je s osobními vozy celkem obstojně dokážeme omezit.

kamion v levém pruhu mě osobáčníku nevadí - prostě alespoň na chvilku si na dálnici mohu v pozornosti orazit.

0/0
2.1.2017 23:48
Foto

I17v56a21n 77K76o95p10t95a 5437372661317

Na dnešním počasí není nic extrémního. Proc jim zakazovat jízdu když problem maji na par místech.

0/0
2.1.2017 23:55

B12l54a57ž38e18j 73M93o84t49y72č65k59a 8307217785570

nesmysl;-)

0/0
2.1.2017 22:56
Foto

I69v54a58n 79K62o57p74t59a 5267292351427

A kdo to pečivo uz druhy den doveze? Pekar na kole? I to právě upečené je obvykle zmrazeny polotovar z velké pekarny.

0/0
3.1.2017 8:17

T33o44m87á24š 41V45a72l29d87e19r 7153620329

Nevím jak u vás, ale u nás pekaři rozvážejí dodávkama, či menšími nákladními automobily. Zmrazené pečivo do supermarketů se může dovážet plánovitě i s ohledem na počasí. Mají mrazící boxy a pokud někomu vadí jednodenní výpadek, nevím, nevím. To už je snad civilizační nemoc.;-)

0/0
3.1.2017 12:58

M30a88r58t27i12n 14M81o21t59y32č76k77a 6451197337954

utopie.. Uvědomte si, že kamionová doprava zásobuje celou republiku... Od velkých fabrik, až po poslední sámošku na konci světa...

+1/0
2.1.2017 18:22

M87i82c58h92a41l 37V73a23n49ž39u93r77a 7548223819404

Já nehájím řidiče všech kamionu, autobusů či jiných velkých aut a nehaním osobáky, jen jsem poukázal na to, že není vždy vina řidiče. Prostě někdy je problém i jinde.Příklad ledovky v zatáčce kdesi v lese-i když ji budete čekat, pojedete 50km/h stejně to nemusíte ukočírovat. A samozřejmě, je mi jasné, že v žádném oboru není nic černé a bílé.Proto mě mrzí, hází-li se všichni do jednoho "pytle" Souhlasím třeba s levým pruhem na dálnicích, což například mimo CR funguje, bohužel, zde je jaksi jinde infrasktruktura atd.Co se týče města, jistě jsou vyjímky,ale levý pruh není předjížděcí, jako na dálnici-opravte mě, pokud se mýlím. A nyní, nezlobte se na mě, ale pokud není hezké a ideální počasí, necháte všechnu nákladní, potažmo autobusovou,dopravu stát??? To jste malinko nedomyslela. Co se týče stavu vozidel, není v hodně případech problém řidičů, ale souhlasím, že to je v CŘ problém, i když se to velmi zlepšilo. Celoroční pneu už Vám vysvětlil pán viz. níže. Hezký večer bez nehod nám všem:)

0/0
2.1.2017 18:51

J27a44n 89S38v85o50b20o66d13a 3227444849703

Celkem dobrý příspěvek, ale bohužel zcela zabit tím posledním "výkřikem."

0/0
3.1.2017 0:22

M21a37r62t61i68n 65M41o36t26y22č95k91a 6701437537204

1) Ano, že kamiony jsou v takových podmínkách závislý na silničářích není nic novýho. I kdyby ty zimní gumy náhodou měl, tak mu na těch cca 40t povolený hmotnosti soupravy budou prd platný... Na druhou stranu, pokud řidič není schopen tu soupravu ukočírovat, tak by neměl vyjíždět...

2) Tu nehodu kamionu s osobákem způsobil řidič osobního auta, kterej dostal smyk...

+1/0
2.1.2017 18:20

M50i82c84h18a37l 47V51a41n78ž82u15r52a 7418583519974

Souhlasím s Vámi.Zajímavé proto pro mě bylo, když jsem se před lety dověděl, že za tyto velké náklaďáky mohou sednout 18letý kluci, co nemají absolutně praxi v řízení. To mě naprosto fascinovalo, hlavně že musejí mít psychotesty, cardio atd atd. Za mě, když jsem chtěl tuto profesi vyzkoušet, musel člověk nejdříve jezdit s méně hmotnostním autem, dostal potvrzení od zaměstnavatele a od 21let mohl s patřičným dalším řidičským oprávněním na skupinu E, jezdit s návěsem či přívěsem.

0/0
2.1.2017 19:02

P87a72v38e72l 90J64e19ř37á21b28e89k 7801382684297

Za nás strčili kluka z kuchařského učiliště do Tatry, na korbu vyhnali 40 stejně mladých kluků a ten kuchař, který měl praxi jezdit s kotlem po kuchyni jel i stovky kilometrů v koloně.

+1/0
2.1.2017 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.