Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na sněhu se stala řada nehod, po střetu s kamionem zemřel řidič auta

Tragickou bilanci má první sněhová kalamita roku 2017 v Královéhradeckém kraji. Jeden člověk zemřel při střetu osobního auta s kamionem u Sobotky na Jičínsku, pět zraněných bylo po střetu dvou vozidel v Provodově na Náchodsku. V Novém Městě nad Metují se tvořily kolony kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a55v11e60l 69K97r34a50l 4358369739772

Na sněhu funguje systém trochu jinak. Z toho důvodu jsem uložil auto k zimnímu spánku. Doporučuji to samé i některým řidičům :-)

0/0
6.1.2017 14:07

I52v44o 82J93a68n40á87č59e69k 8973603431222

Klasická přehlídka neumětelství.

+1/0
3.1.2017 9:51

J22a20k54u79b 93K29o12c53u85r48e36k 6692487945629

Auta samy nejezdi bez lidi... Takze o cem :-)

0/0
3.1.2017 1:17

D48a40v91i31d 10Z76a52j89d93á39k 8865302970201

Nekteri "ridici," by meli auta ukladat k zimnimu spanku. Dneskaa na dalnici valili jak v srpnu. A to jejich hamtani na brzdy, proste luxus.

+5/0
2.1.2017 23:26

P13a53v11e24l 21J43e38ř84á55b71e87k 7421852314437

Dojeli?

Asi ano, protože na dálnici nehody nebyly.

0/0
2.1.2017 23:34

K16a50r78e46l 57N72o49v10o49t40n67y 2201945429460

Napadne par cm snehu a uz kalamita?? To snad ne... Problemem neni sniha, ale ridici, kteri si mysli, ze muzou na snehu jezdit stejne jako na suche solnici.

+4/0
2.1.2017 22:47

P65a43v56e80l 97J15e49ř48á15b87e22k 7691932434577

Kdy vám všeumělcům a všeznalcům konečně dojde, že ta několika centimetrová vrstvička sněhu se během chvilku ujede ani ne v milimetrové ledové kluziště. A pokud kamion má jen jednu hnací nápravu, žádná teorie jak jezdit nepomůže.

jedině včas ošetřená vozovka..

+1/0
2.1.2017 23:37

J60a75n 12S58v35o28b90o86d60a 3547684969293

Přesně, na těch "pár centimetrech" se jezdí mnohem hůře, než na "regulerní" sněhové pokrývce.

+1/0
3.1.2017 0:26

E25d16a 92S89t79á66r59e27k 6486514722816

Jak již bylo řečeno, slovo kalamita v souvislosti s 3 cm, slovy třemi centimetry sněhu? To je k smíchu.

+3/0
2.1.2017 22:20

G39e48o29r20g 39K81o61m49b94e71r69e90c 9794361536751

pani/pane to auto ma ESP, ASR, ABS, nahon na ctyri, etc. S tim muzete v zime jezdit jak v lete a vsude vyjedete.

No a jak to pak nekdy dopada vydime dnes a denne na silnicich.

+2/0
2.1.2017 20:37

O63n88d31r79e66j 97K74o32d57a72d 8491823131757

3 cm sněhu a na Královehradecku hned kalamita.. ;-DR^

+2/0
2.1.2017 19:44

P98e36t17r 86B65á37č21a 8605166785145

Furt dokola, silnice plny tocvolantu co v zivote nemeli dostat papiry a tohle pocasi nebo podobne krizovky je vzdycky s prehledem odhali.

I kdyz ono bohate u nas staci i lehky mlzny opar a pulka nemehel jezdi s mlhovkama ve meste nebo mimo i kdyz maji za sebou par metru auto a vubec je nenapadne ze oslnuji toho za sebou.

+12/0
2.1.2017 19:36

P18a97v44e48l 93J24e56ř18á85b77e65k 7471952824137

Já s mlhovkami jezdím pořád.

I za sluníčka.

I za tmy.

A ti co jedou za mnou či přede mnou se s tím musí smířit, jedu dle zákona.

Pravda - ale zapínám je jen výjimečně - při silniční či technické kontrole, pokud už nastal čas. A výjimečně v silničním provozu. Zpravidla když jsem sám na silnici za silné mlhy, prudkého deště či sněhové vánici.

+1/0
2.1.2017 23:41

T40o42m54a12s 70M11a42t25e66r61a 4916441863583

Hmm ...

0/0
2.1.2017 23:50

V60l17a79d44i12m10í59r 78V49á53v41r17a 9387114157968

Nevím kolik sněžilo v postižených místech, ale pokud se sníh sype, pak silničáři stejně nemůžou stíhat udržovat silnici v top stavu. A klukům v kamionech nezávidím. Jezdím jen se solo autem, 18 tun a v zimě i na zimákách jsou místa kde to fakt nejde To pak přijdou ke slovu řetězy a zkušenosti. Jenže rozvézt se to musí za každýho počasí. Teď když na soupravě maj celoročky kvůli úspoře nákladů, tak jsou v kopcích na sněhu nahraný..

+5/0
2.1.2017 18:52

K92a90r29e14l 44N76o72v57o27t96n37y 2621425489440

Od toho pak jsou holt ty retezy. Mela by to byt pro kamiony povinna vybava, a pro me za me klidne celorocne.

0/0
2.1.2017 22:53

B44l17a64ž54e69j 37M45o89t84y19č49k22a 8497667935380

Neznám místo kde bych u nás za poslední 3 roky nevyjel na letních pneu;-)

0/0
2.1.2017 22:58

P83e97t69r 33V38o11n48d24r26a98c25e89k 7415721233870

Silničáři by měli udržovat silnici sjízdnou i pro méně zkušené řidiče - zváště pokud se nejedná o kalamitu,ale o normální zimu ...a tato zima není nikkterak exrémní ...

Jízda autem nesmí být o štěstí že dojedu ....

Jen pro info - mám najeto přes 1,5mil/km a věřte že ladasco jsem na silnici viděl .......

+6/−3
2.1.2017 18:10

M63a43r91t94i87n 43M21o68t18y91č59k80a 6151747337424

zase na druhou stranu.. pokud mám pochybnosti, že v takových podmínkách auto zvládnu, tak prostě nejezdím...

+15/0
2.1.2017 18:23

H10a96n22a 72U10l74r30y55c52h30o61v74á 9490123788258

Teď jsem dojela z práce po trase HK - Jaroměř "zadem" a celkem v pohodě. A to nějaký zázračný řidič fakt nejsem. Mokrá silnice se zbytky rozježděného sněhu. Nic, co by se nedalo s trochou opatrnosti projet.

0/0
2.1.2017 18:44

M11a56r61t68i61n 28K14a51r96á71s20e65k 1118734939694

Jenže průšvihy nejčastěji nedělají méně zkušení řidiči ale řidiči jednoduše hloupí. Neplatí to vždycky a i zkušeného předvídavého řidiče může občas něco hodně překvapit, ale když jedu po dálnici v mlze kde je viditelnost tak na šedesátku, většina aut jede tak sedmdesát a občas vás předjede auto cca stodvacet, tak si někdo velmi vědomě a velmi hlasitě říká o průšvih. A to stejné platí i o jízdě na sněhu a ledu, kdy musí být každému jasné že to klouže, ale někdo spoléhá na to, že nebude muset brzdit, manévrovat, projíždět navátý sníh, a prostě jede jak za sucha. A takoví se pak válí po těch struhách a v lepším případě sami. Když je silnice zavátá, tak prostě zpomalím. Sjízdné to stále je, jen né stovkou, jak jsem tudy zvyklý jezdit. Tak nebudu jelito a dám nohu z plynu.

+5/0
2.1.2017 20:07

L56u94c37i65e 33J21i19ř47í42k44o42v28á 4819913632663

Jela jsem odpoledne z Nového Města nad Metují, silničářská vozidla jsem potkala v počtu cca 8 ks. Hustě sněžilo, aby silnice zůstala zcela čistá, museli by jet v rozestupu cca 500 metrů. Většina řidičů jela opatrně, jen jeden audina si zařádil....

+2/0
2.1.2017 21:05

K94a87r69e48l 73N58o48v40o50t27n44y 2431515189460

Jenze silniciaru je omezeny pocet a nemuzou byt proste vsude, par hodin to proste trva, nez vsechno prohrnou a posoli.

Je to predevsim o ridicich - na to, aby clovek na snehu sundal nohu z plynu a jel pomaleji a opatrne neni potreba zadna extra zkusenost.

+3/0
2.1.2017 22:50
Foto

I86v27a42n 30K29o85p61t43a 5617722981227

Tak proč tvrdíte takovou kravinu?

0/0
2.1.2017 23:53

J54a54n 12M65a30t92ě30j66k32a 4842324517

no jo, ale najet 1,5 mio po kolejích jako na silnicích..:-)

0/0
6.1.2017 12:47

K33a12r90e32l 85V98e81t68e28š69n47í18k 3644384675757

Jejej ono to klouže, to je překvapení... :-D

+2/−1
2.1.2017 17:59

R33o15b32e93r47t 28D48a57ň31k83o 5953557826676

První sněhová kalamita...;-D

Těch pět cm sněhu?

No potěš pánbůh,až napadne osm....!!

+23/0
2.1.2017 17:54

I18v33a 30K74r60i10š41t82o43f30o58v63á 9958748105895

Napadlo mne totéž.

+4/0
2.1.2017 17:58

B25ř79e46t90i31s60l53a93v 10N75o87v58á59k 8478843403830

Buďte v klidu, u muzea čtyři

0/0
2.1.2017 18:14

O65n84d18r15e84j 48K61o62d52a68d 8411723851747

Jak originální vtípek!

+3/0
2.1.2017 19:46

A53n57t55o95n46í95n 44Š82v76i48h63n88o51s 8938557441802

A u muzea tři.

0/0
2.1.2017 19:41

M67a15r94t63i12n 23M25o70t31y90č94k83a 6641187217324

Opět se ukazuje, že sníh je jev, který rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičáku...

+34/−1
2.1.2017 17:24

H36e33l68e18n52a 38Z95v12o97n79í23č51k81o35v45á 4904316771461

Kdyby jenom sníh.

+3/0
2.1.2017 17:35

M87i31c65h42a34l 28V72a76n87ž91u53r79a 7458653199374

Dobrý den, souhlasím s Vámi, že hodně lidí podceňuje řízení a podmínky s tím spojené. Nicméně, když budu brát například sníh, ledovku či řízení nákladních vozidel či autobusů. Není vše jen o podcenění podmínek a "neschopností" za volantem. Dle Vašeho odvážného tvrzení, jste řídil kamion či autobus roky, tedy víte, že kamiony mají celoroční obutí, náklady dvě desítky tun a poháněnou jednu nápravu a k tomu ještě např. soupravu. Tedy jistě víte a máte zkušenosti (jako já), že jsou situace, kdy to není o správném řízení... ale jinak souhlas. Povětšinu nehod způsobí blbec, co nerespektuje nic a nikoho...

+1/−1
2.1.2017 17:48

P52a72v18l45a 75K83v27a27p23i90l58o38v95á 7719318164757

No jistě máte zkušenosti. Já nemám zkušenosti s řízením kamionu, ale s potkáváním kamionů na silnici. Podle mého názoru nemají kamiony co pohledávat v levých pruzích na víceproudých silnicích. Ve městě absolutně. Mimo město tam smějí vjet pouze za ideálních podmínek a pokud NEOMEZÍ ostatní účastníky silničního provozu. Hádejte kolik takových (za označení by mně to smazali) jsem dnes potkala. Nehledě na to, že když je takovéto počasí, neměly by ty kamiony vyjíždět vůbec, pokud nejsou v odpovídajícím technickém stavu.

Proč mají kamiony celoroční obutí?

+1/−2
2.1.2017 17:58

R26o66m52a89n 66V59í79c10e64n86e66c 2319952958332

K poslední větě. Jaké by měl mít obutí, pokud jezdí po celé Evropě? To by měl třeba při cestě ze Španělska do Švédska po cestě přezouvat? Něco jiného je vnitrostátní přeprava, popř. příhraniční, ale to se týká jenom mála kamionů.

+1/0
2.1.2017 18:07
Foto

I68v43a86n 62K34o15p24t81a 5557492741817

Takže počítáte s tim ze když bude takového počasí tak si uz druhy ci třetí den nenatankujete, druhy den uz nekoupite cerstve pečivo atd. Když jim zakážete vyjíždět v nepříznivém počasí.

+1/0
2.1.2017 18:12

P38a15v27l17a 90K87v92a78p43i23l41o29v14á 7739588224587

Já vím. Ale uznejte, že ty kamiony jsou mnohdy ve strašném stavu. A do kopců by prostě neměly jezdit vůbec, v tomto počasí. Když je možné občas zavřít Harrachovský přechod, je možné omezit nárazově provoz kamionů s ohledem na počasí alespoň častěji. Si teda myslím.;-)

0/0
2.1.2017 18:33

M21a13r41t45i18n 62K23a42r26á87s67e34k 1788584219324

"v takovémhle počasí" myslíte těch několik málo centimetrů sněhu? To je v zimě naprosto běžný jev a to že se teď pár let nestával tak často přece neznamená, že jde o extrémní počasí.

Do kopců kamiony jezdit musí protože země není placatá a i když jde občas zavřít nějaké kritické místo, nelze zavřít pro kaiony všechny kopce. Naopak kamiony si platí mýtné na dálnicích a některých silnicích a měly by za to mít odpovídající službu ve smyslu sjízdnosti a né ještě doufat že jim někdo nezavře nějakou část trasy.

Jinak kamiony smí do všech pruhů ve městě, protože třeba smí předjet cyklistu a odbočit doleva se dá jen z levého pruhu. Mimo obec nesmí do levého pouze pokud je tři a víc pruhů, což většinou dodržují.

Kamiony ve strašném stavu už dávno nejsou pravidlem. Naopak jsou průměrně v lepším stavu než osobáky. Vraky se najdou samozřejmě mezi všemi vozidly.

Jinak se kluzký kopec dá řešit řetězy na kola, ale nasadit a sundat je u kamionu je práce na docela dlouho a nemyslím že by je většina dopravců vůbec pořizovala. Představa jak pod kopcem stojí kolona kamionů co nasazují řetězy a na kopci kolona kamionů co sundávají řetězy mě docela děsí.

0/0
2.1.2017 19:59

T45o48m79a60s 22M18a19t46e83r29a 4366971773103

No a tak stojí kolona kamionů v kopci, který to totálně ukloužou a navíc nějakej umělec, co si myslí, že je kamionový superman najede do pruhu v protisměru a ucpe to totálně. Nechtějte abych vypočítával kolikrát jsem to zažil. Je to těžké řemeslo, ale často se chovají jako bezmozci.

0/0
3.1.2017 0:01

M21a71r97t92i86n 25K95a32r27á81s80e68k 1218374799694

To máte pravdu, jenže ono se vždycky bude hrát na to, že to ještě vyjde, takže pak si padesát řidičů poveze sebou řetězy a budou stejně stát pod kopcem a na kopci a čekat až někdo vyprostí toho umělca, co si řekl že to ještě dá bez řetězů. Doprava po silnici asi vždycky bude trochu o nejistotě a podle toho by se k ní mělo přistupovat. Když je mizerné počasí, tak to platí dvojnásob.

0/0
3.1.2017 0:16

T34o75m56a98s 77M75a79t22e47r48a 4156481573923

Chtělo by to brát si s sebou do auta mozek a jako bonus naučit se ho používat. Stejně v tom kopci čekají až je někdo vysvobodí, tak proč to zacpat celý, aby neprojel nikdo? Dělají to i u nehod či v jakékoliv zácpě, velmi inteligentní počin.

0/0
3.1.2017 0:26

T65o89m25á43š 17V97a22l50d78e50r 7963690909

V cizině za určitého počasí zakážou provoz kamionů. Asi ví proč. A vůbec nikoho nezajímá, že se zastaví výroba podnikům závislých na systému Just in time.

0/0
3.1.2017 12:49

M80a81r46t37i95n 98K44a24r86á49s83e43k 1308554639844

Asi nemluvíte o Španělsku, že? Někde je totiž hranice, kdy se takové věci stávají tak často, že se to musí řešit systémově a nebo tak řídce, že by se naopak plošným zákazem nadělalo víc škody než užitku. To že se párkrát za zimu zacpe nějaký kopec taky jikoho nezajímá a že tam jede někdo kdo měl být just in time někde na jednání, nebo doma u dětí aby manželka mohla jít na jógu. Nehledě na to, že pro osobák je relativně snadné se otočit a vzít to jinudy, když ty možnosti budeme srovnávat s náklaďákem. No a v Česku to zjevně nemá smysl řešit plošně. Nebo myslíte že v té zlaté cizině mají patent na rozum a má se od nich všechno slepě kopírovat halva nehlava?

0/0
3.1.2017 17:30

T87o12m55á53š 75V84a21l77d39e55r 7433410389

Nepíši o Španělsku, ale o Beneluxu a Francii. Kolikrát tam napadlo kolem 10 cm a kamiony už nemohly jet. U nás je to kopcovitější, Zvláště do Vrchlabí a Kvasin. Přeci není možné ucpat silnice velkými krávami pro zájmy jednoho koncernu. Policie taky působila laxním přístupem. Z cizího krev neteče.

0/0
4.1.2017 2:00

M76a22r83t89i35n 95K77a27r92á50s62e69k 1898204469494

No až tam budou jezdit pouze kamiony jednoho koncernu, možná budete mít pravdu. Co se týče Francie, tak tam bych netvrdil že to máme kopcovitější. Možná co se týče procenta z celkové plochy, ale jinak asi ne. Ostatně ona neteče ani z Vašeho. Nenapadá mě žádná cesta, která by se nedala objet někudy jinudy. To ty kamiony bohužel jinou variantu moc nemají, protože na menší cesty je dost často zákaz vjezdu nebo průjezdu. Někde zacpe cestu kamion a nadávají řidiči osobáku a jinde osobák a nadávají řidiči kamionů. Teda oni spíš nadávají řidiči všeho, ale ti co neřídí stejný druh vozidla, nadávají obvykle hlasitěji. A ti co se na normální silnici nemůžou otočit a vzít to jinudy, nadávají na cestu zablokovanou osobákem ještě dotčeněji.

0/0
4.1.2017 16:33

T58o94m30á81š 94V45a19l68d91e78r 7953910209

Samozřejmě nemám na mysli oblasti Pyrenejí a Alp. Ale pobřeží a vnitrozemí v nížinách. Mimochodem, dnes jsem jel opět do práce. Nechápu jak na silnici se sněhem může jet kolona vozů s odstupem jako na suché silnici. Jedno zabrzdí, pak dá blinkr a ostatní horce brzdí jak o život prudce. Nepoučí se a jedou pořád stejně a za chvíli se situace opakuje. Narodil jsem se na horách a jen čumím jak se jezdí po celé ČR v zimě. Dobře tak do Kvasin nejezdí všichni, ale většina. Berte diskuzi s rezervou a ne doslovně.

0/0
5.1.2017 22:10

M41a27r81t51i72n 34K79a93r32á82s16e15k 1898674299594

Tak v nížinách bych měl velký problém pochopit uzavření silnice, když tam není žádný kopec který by stál za pozornost. Jestli to tak francouzi dělají, tak od nich bych se rozhodně učit nechtěl. Mimochodem, i češi umí uzavírat silnce pro kamiony. Zrovna jsem slyšel o několika silnicích, které už opět otevřeli pro nákladní dopravu. Každopádně bych volil spíš mód co nejméně zákazů. Větišina zákazů totiž nadělá v důsledku víc škody než užitku. Jednak proto, že když je dost zákazů, tak člověk má pocit, že co není zakázané, čili škodlivé, tak je nejen povolené, ale je to i bezpečné. A to je velmi nebezpečné. Druhak úředníci a další lidé odpovědní za aplikování různých omezení, jsou nuceni se chovat alibisticky, aby náhodou nenechali něco málo bezpečně regulované a tudíž zakáží radějí víc než míň, aby je pak někdo neobvinil, že nekonali pro chudáka nesvéprávného občana dost. Už dneska když jedete po dálnici a půl metru od asfaltu v trávě chybí dekl na kanálu, je tam pět placek co to místo označují a kilometr dlouhé omezení rychlosti na osmdesát. Což je důsledek onoho alibizmu, protože reálně je všem jedno, že tam chybí dekl. Jenže kdyby někdo smetl ty placky a v kanálu si urazil kolo a ještě by šel popotahovat úředníka, že to bylo málo zajištěné, je šance že by to při šikovném právníkovi vyhrál a úředník se toho bojí. Takže dokud nebudeme mít celkový trend nechávání větší odpovědnosti na každém občanovi, byl bych se zákazy opatrný, aby nám zbylo ještě pár věcí nezakázaných.

0/0
6.1.2017 19:10

T17o66m25á28š 98V43a62l32d10e20r 7943690219

Souhlasím. Taky jsem se divil, že kolikrát na rovině nedovolili jet kamionům. Ale je pravda, že neměli problémy dokud silnici neuklidili a asi nějak nepřizpůsobili. Přeji mnoho bezpečných km R^

0/0
6.1.2017 20:10

P65a55v12e55l 43J85e45ř72á11b69e59k 7381822424757

S ohledem na to, že kamiony nejezdí na výlety, kdy je jedno zda do cíle dorazí "někdy". ale, že zboží musí dovézt včas, protože třeba výrobce nemá zásoby dílů na více týdnů, a že by tím lidi přišli o práci, zakázky, tak kamion musí jet.

Je to ale o tom, že vázne údržba silnic a, že je s osobními vozy celkem obstojně dokážeme omezit.

kamion v levém pruhu mě osobáčníku nevadí - prostě alespoň na chvilku si na dálnici mohu v pozornosti orazit.

0/0
2.1.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.