Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na sněhu se stala řada nehod, po střetu s kamionem zemřel řidič auta

Tragickou bilanci má první sněhová kalamita roku 2017 v Královéhradeckém kraji. Jeden člověk zemřel při střetu osobního auta s kamionem u Sobotky na Jičínsku, pět zraněných bylo po střetu dvou vozidel v Provodově na Náchodsku. V Novém Městě nad Metují se tvořily kolony kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a46v55e80l 30K84r72a21l 4778189199292

Na sněhu funguje systém trochu jinak. Z toho důvodu jsem uložil auto k zimnímu spánku. Doporučuji to samé i některým řidičům :-)

0/0
6.1.2017 14:07

I23v35o 73J54a20n22á52č92e92k 8753303161312

Klasická přehlídka neumětelství.

+1/0
3.1.2017 9:51

J46a79k72u48b 14K97o63c29u29r65e15k 6632547215639

Auta samy nejezdi bez lidi... Takze o cem :-)

0/0
3.1.2017 1:17

D30a39v31i16d 29Z25a36j29d68á95k 8575542780651

Nekteri "ridici," by meli auta ukladat k zimnimu spanku. Dneskaa na dalnici valili jak v srpnu. A to jejich hamtani na brzdy, proste luxus.

+5/0
2.1.2017 23:26

P55a31v25e49l 58J83e14ř98á72b72e20k 7551102924687

Dojeli?

Asi ano, protože na dálnici nehody nebyly.

0/0
2.1.2017 23:34

K67a90r65e10l 88N71o63v54o23t85n16y 2191595139510

Napadne par cm snehu a uz kalamita?? To snad ne... Problemem neni sniha, ale ridici, kteri si mysli, ze muzou na snehu jezdit stejne jako na suche solnici.

+4/0
2.1.2017 22:47

P56a53v84e63l 73J43e89ř23á94b37e58k 7301662574957

Kdy vám všeumělcům a všeznalcům konečně dojde, že ta několika centimetrová vrstvička sněhu se během chvilku ujede ani ne v milimetrové ledové kluziště. A pokud kamion má jen jednu hnací nápravu, žádná teorie jak jezdit nepomůže.

jedině včas ošetřená vozovka..

+1/0
2.1.2017 23:37

J73a25n 43S59v11o15b91o53d89a 3927914769113

Přesně, na těch "pár centimetrech" se jezdí mnohem hůře, než na "regulerní" sněhové pokrývce.

+1/0
3.1.2017 0:26

E62d52a 73S54t94á30r26e66k 6706454282356

Jak již bylo řečeno, slovo kalamita v souvislosti s 3 cm, slovy třemi centimetry sněhu? To je k smíchu.

+3/0
2.1.2017 22:20

G77e76o69r71g 39K50o95m95b27e22r89e75c 9984121456641

pani/pane to auto ma ESP, ASR, ABS, nahon na ctyri, etc. S tim muzete v zime jezdit jak v lete a vsude vyjedete.

No a jak to pak nekdy dopada vydime dnes a denne na silnicich.

+2/0
2.1.2017 20:37

O98n93d69r81e65j 87K60o52d63a14d 8341453401387

3 cm sněhu a na Královehradecku hned kalamita.. ;-DR^

+2/0
2.1.2017 19:44

P12e78t24r 34B33á38č31a 8815596515945

Furt dokola, silnice plny tocvolantu co v zivote nemeli dostat papiry a tohle pocasi nebo podobne krizovky je vzdycky s prehledem odhali.

I kdyz ono bohate u nas staci i lehky mlzny opar a pulka nemehel jezdi s mlhovkama ve meste nebo mimo i kdyz maji za sebou par metru auto a vubec je nenapadne ze oslnuji toho za sebou.

+12/0
2.1.2017 19:36

P79a83v49e61l 96J54e92ř84á61b67e75k 7741462684887

Já s mlhovkami jezdím pořád.

I za sluníčka.

I za tmy.

A ti co jedou za mnou či přede mnou se s tím musí smířit, jedu dle zákona.

Pravda - ale zapínám je jen výjimečně - při silniční či technické kontrole, pokud už nastal čas. A výjimečně v silničním provozu. Zpravidla když jsem sám na silnici za silné mlhy, prudkého deště či sněhové vánici.

+1/0
2.1.2017 23:41

T25o60m64a88s 19M21a61t74e77r16a 4426261443273

Hmm ...

0/0
2.1.2017 23:50

V36l43a24d94i39m50í45r 78V24á77v28r50a 9417574597828

Nevím kolik sněžilo v postižených místech, ale pokud se sníh sype, pak silničáři stejně nemůžou stíhat udržovat silnici v top stavu. A klukům v kamionech nezávidím. Jezdím jen se solo autem, 18 tun a v zimě i na zimákách jsou místa kde to fakt nejde To pak přijdou ke slovu řetězy a zkušenosti. Jenže rozvézt se to musí za každýho počasí. Teď když na soupravě maj celoročky kvůli úspoře nákladů, tak jsou v kopcích na sněhu nahraný..

+5/0
2.1.2017 18:52

K14a35r52e75l 83N11o85v28o82t17n83y 2191445929380

Od toho pak jsou holt ty retezy. Mela by to byt pro kamiony povinna vybava, a pro me za me klidne celorocne.

0/0
2.1.2017 22:53

B53l20a90ž52e70j 19M80o49t30y78č26k81a 8597297945550

Neznám místo kde bych u nás za poslední 3 roky nevyjel na letních pneu;-)

0/0
2.1.2017 22:58

P26e81t58r 18V77o30n57d51r42a38c75e56k 7425601693790

Silničáři by měli udržovat silnici sjízdnou i pro méně zkušené řidiče - zváště pokud se nejedná o kalamitu,ale o normální zimu ...a tato zima není nikkterak exrémní ...

Jízda autem nesmí být o štěstí že dojedu ....

Jen pro info - mám najeto přes 1,5mil/km a věřte že ladasco jsem na silnici viděl .......

+6/−3
2.1.2017 18:10

M84a89r96t31i65n 17M21o75t33y84č31k95a 6661297367984

zase na druhou stranu.. pokud mám pochybnosti, že v takových podmínkách auto zvládnu, tak prostě nejezdím...

+15/0
2.1.2017 18:23

H87a60n67a 36U84l83r59y32c61h49o20v42á 9420333168688

Teď jsem dojela z práce po trase HK - Jaroměř "zadem" a celkem v pohodě. A to nějaký zázračný řidič fakt nejsem. Mokrá silnice se zbytky rozježděného sněhu. Nic, co by se nedalo s trochou opatrnosti projet.

0/0
2.1.2017 18:44

M19a46r96t68i31n 73K89a18r69á82s84e91k 1978604839234

Jenže průšvihy nejčastěji nedělají méně zkušení řidiči ale řidiči jednoduše hloupí. Neplatí to vždycky a i zkušeného předvídavého řidiče může občas něco hodně překvapit, ale když jedu po dálnici v mlze kde je viditelnost tak na šedesátku, většina aut jede tak sedmdesát a občas vás předjede auto cca stodvacet, tak si někdo velmi vědomě a velmi hlasitě říká o průšvih. A to stejné platí i o jízdě na sněhu a ledu, kdy musí být každému jasné že to klouže, ale někdo spoléhá na to, že nebude muset brzdit, manévrovat, projíždět navátý sníh, a prostě jede jak za sucha. A takoví se pak válí po těch struhách a v lepším případě sami. Když je silnice zavátá, tak prostě zpomalím. Sjízdné to stále je, jen né stovkou, jak jsem tudy zvyklý jezdit. Tak nebudu jelito a dám nohu z plynu.

+5/0
2.1.2017 20:07

L12u76c68i81e 91J42i93ř10í40k74o68v25á 4969783422983

Jela jsem odpoledne z Nového Města nad Metují, silničářská vozidla jsem potkala v počtu cca 8 ks. Hustě sněžilo, aby silnice zůstala zcela čistá, museli by jet v rozestupu cca 500 metrů. Většina řidičů jela opatrně, jen jeden audina si zařádil....

+2/0
2.1.2017 21:05

K78a62r86e30l 32N66o76v23o70t58n66y 2121985669330

Jenze silniciaru je omezeny pocet a nemuzou byt proste vsude, par hodin to proste trva, nez vsechno prohrnou a posoli.

Je to predevsim o ridicich - na to, aby clovek na snehu sundal nohu z plynu a jel pomaleji a opatrne neni potreba zadna extra zkusenost.

+3/0
2.1.2017 22:50
Foto

I11v64a96n 39K64o64p34t75a 5757512951377

Tak proč tvrdíte takovou kravinu?

0/0
2.1.2017 23:53

J56a14n 73M21a89t49ě85j23k45a 4722634907

no jo, ale najet 1,5 mio po kolejích jako na silnicích..:-)

0/0
6.1.2017 12:47

K44a10r54e21l 43V75e91t10e73š50n66í60k 3104484765437

Jejej ono to klouže, to je překvapení... :-D

+2/−1
2.1.2017 17:59

R53o85b20e78r35t 38D29a18ň95k46o 9751619221523

První sněhová kalamita...;-D

Těch pět cm sněhu?

No potěš pánbůh,až napadne osm....!!

+23/0
2.1.2017 17:54

I87v37a 11K15r94i64š20t23o42f10o58v94á 9638168475235

Napadlo mne totéž.

+4/0
2.1.2017 17:58

B21ř50e72t51i69s59l62a83v 64N15o79v45á24k 8958983403860

Buďte v klidu, u muzea čtyři

0/0
2.1.2017 18:14

O30n62d39r58e93j 53K22o33d40a53d 8191293391737

Jak originální vtípek!

+3/0
2.1.2017 19:46

A23n70t81o35n34í88n 70Š82v37i73h26n50o88s 8848737971452

A u muzea tři.

0/0
2.1.2017 19:41

M10a28r17t43i52n 17M64o27t96y59č27k39a 6161527647354

Opět se ukazuje, že sníh je jev, který rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičáku...

+34/−1
2.1.2017 17:24

H40e65l73e42n70a 74Z50v26o46n34í64č41k53o63v36á 4594416171181

Kdyby jenom sníh.

+3/0
2.1.2017 17:35

M10i31c40h69a62l 27V18a36n38ž52u53r31a 7308613249574

Dobrý den, souhlasím s Vámi, že hodně lidí podceňuje řízení a podmínky s tím spojené. Nicméně, když budu brát například sníh, ledovku či řízení nákladních vozidel či autobusů. Není vše jen o podcenění podmínek a "neschopností" za volantem. Dle Vašeho odvážného tvrzení, jste řídil kamion či autobus roky, tedy víte, že kamiony mají celoroční obutí, náklady dvě desítky tun a poháněnou jednu nápravu a k tomu ještě např. soupravu. Tedy jistě víte a máte zkušenosti (jako já), že jsou situace, kdy to není o správném řízení... ale jinak souhlas. Povětšinu nehod způsobí blbec, co nerespektuje nic a nikoho...

+1/−1
2.1.2017 17:48

P28a98v65l74a 35K76v90a96p28i52l32o72v42á 7339678964977

No jistě máte zkušenosti. Já nemám zkušenosti s řízením kamionu, ale s potkáváním kamionů na silnici. Podle mého názoru nemají kamiony co pohledávat v levých pruzích na víceproudých silnicích. Ve městě absolutně. Mimo město tam smějí vjet pouze za ideálních podmínek a pokud NEOMEZÍ ostatní účastníky silničního provozu. Hádejte kolik takových (za označení by mně to smazali) jsem dnes potkala. Nehledě na to, že když je takovéto počasí, neměly by ty kamiony vyjíždět vůbec, pokud nejsou v odpovídajícím technickém stavu.

Proč mají kamiony celoroční obutí?

+1/−2
2.1.2017 17:58

R44o63m14a10n 95V20í24c61e47n22e73c 2919122438792

K poslední větě. Jaké by měl mít obutí, pokud jezdí po celé Evropě? To by měl třeba při cestě ze Španělska do Švédska po cestě přezouvat? Něco jiného je vnitrostátní přeprava, popř. příhraniční, ale to se týká jenom mála kamionů.

+1/0
2.1.2017 18:07
Foto

I38v15a18n 59K75o41p82t33a 5407432501207

Takže počítáte s tim ze když bude takového počasí tak si uz druhy ci třetí den nenatankujete, druhy den uz nekoupite cerstve pečivo atd. Když jim zakážete vyjíždět v nepříznivém počasí.

+1/0
2.1.2017 18:12

P93a44v92l15a 83K55v32a85p96i20l57o31v87á 7509228864637

Já vím. Ale uznejte, že ty kamiony jsou mnohdy ve strašném stavu. A do kopců by prostě neměly jezdit vůbec, v tomto počasí. Když je možné občas zavřít Harrachovský přechod, je možné omezit nárazově provoz kamionů s ohledem na počasí alespoň častěji. Si teda myslím.;-)

0/0
2.1.2017 18:33

M26a14r25t19i52n 43K37a24r18á31s66e60k 1408724669544

"v takovémhle počasí" myslíte těch několik málo centimetrů sněhu? To je v zimě naprosto běžný jev a to že se teď pár let nestával tak často přece neznamená, že jde o extrémní počasí.

Do kopců kamiony jezdit musí protože země není placatá a i když jde občas zavřít nějaké kritické místo, nelze zavřít pro kaiony všechny kopce. Naopak kamiony si platí mýtné na dálnicích a některých silnicích a měly by za to mít odpovídající službu ve smyslu sjízdnosti a né ještě doufat že jim někdo nezavře nějakou část trasy.

Jinak kamiony smí do všech pruhů ve městě, protože třeba smí předjet cyklistu a odbočit doleva se dá jen z levého pruhu. Mimo obec nesmí do levého pouze pokud je tři a víc pruhů, což většinou dodržují.

Kamiony ve strašném stavu už dávno nejsou pravidlem. Naopak jsou průměrně v lepším stavu než osobáky. Vraky se najdou samozřejmě mezi všemi vozidly.

Jinak se kluzký kopec dá řešit řetězy na kola, ale nasadit a sundat je u kamionu je práce na docela dlouho a nemyslím že by je většina dopravců vůbec pořizovala. Představa jak pod kopcem stojí kolona kamionů co nasazují řetězy a na kopci kolona kamionů co sundávají řetězy mě docela děsí.

0/0
2.1.2017 19:59

T10o30m26a53s 17M88a46t78e56r81a 4286571853703

No a tak stojí kolona kamionů v kopci, který to totálně ukloužou a navíc nějakej umělec, co si myslí, že je kamionový superman najede do pruhu v protisměru a ucpe to totálně. Nechtějte abych vypočítával kolikrát jsem to zažil. Je to těžké řemeslo, ale často se chovají jako bezmozci.

0/0
3.1.2017 0:01

M34a28r95t68i23n 38K34a11r51á10s65e89k 1758344659354

To máte pravdu, jenže ono se vždycky bude hrát na to, že to ještě vyjde, takže pak si padesát řidičů poveze sebou řetězy a budou stejně stát pod kopcem a na kopci a čekat až někdo vyprostí toho umělca, co si řekl že to ještě dá bez řetězů. Doprava po silnici asi vždycky bude trochu o nejistotě a podle toho by se k ní mělo přistupovat. Když je mizerné počasí, tak to platí dvojnásob.

0/0
3.1.2017 0:16

T66o46m89a76s 87M30a95t42e56r37a 4676461613703

Chtělo by to brát si s sebou do auta mozek a jako bonus naučit se ho používat. Stejně v tom kopci čekají až je někdo vysvobodí, tak proč to zacpat celý, aby neprojel nikdo? Dělají to i u nehod či v jakékoliv zácpě, velmi inteligentní počin.

0/0
3.1.2017 0:26

T25o78m38á46š 96V47a64l70d59e37r 7293980789

V cizině za určitého počasí zakážou provoz kamionů. Asi ví proč. A vůbec nikoho nezajímá, že se zastaví výroba podnikům závislých na systému Just in time.

0/0
3.1.2017 12:49

M26a87r26t23i21n 22K31a24r80á67s19e82k 1138324629214

Asi nemluvíte o Španělsku, že? Někde je totiž hranice, kdy se takové věci stávají tak často, že se to musí řešit systémově a nebo tak řídce, že by se naopak plošným zákazem nadělalo víc škody než užitku. To že se párkrát za zimu zacpe nějaký kopec taky jikoho nezajímá a že tam jede někdo kdo měl být just in time někde na jednání, nebo doma u dětí aby manželka mohla jít na jógu. Nehledě na to, že pro osobák je relativně snadné se otočit a vzít to jinudy, když ty možnosti budeme srovnávat s náklaďákem. No a v Česku to zjevně nemá smysl řešit plošně. Nebo myslíte že v té zlaté cizině mají patent na rozum a má se od nich všechno slepě kopírovat halva nehlava?

0/0
3.1.2017 17:30

T85o70m87á48š 79V84a86l61d38e37r 7283690949

Nepíši o Španělsku, ale o Beneluxu a Francii. Kolikrát tam napadlo kolem 10 cm a kamiony už nemohly jet. U nás je to kopcovitější, Zvláště do Vrchlabí a Kvasin. Přeci není možné ucpat silnice velkými krávami pro zájmy jednoho koncernu. Policie taky působila laxním přístupem. Z cizího krev neteče.

0/0
4.1.2017 2:00

M85a61r56t87i51n 78K54a40r24á55s33e40k 1558434219284

No až tam budou jezdit pouze kamiony jednoho koncernu, možná budete mít pravdu. Co se týče Francie, tak tam bych netvrdil že to máme kopcovitější. Možná co se týče procenta z celkové plochy, ale jinak asi ne. Ostatně ona neteče ani z Vašeho. Nenapadá mě žádná cesta, která by se nedala objet někudy jinudy. To ty kamiony bohužel jinou variantu moc nemají, protože na menší cesty je dost často zákaz vjezdu nebo průjezdu. Někde zacpe cestu kamion a nadávají řidiči osobáku a jinde osobák a nadávají řidiči kamionů. Teda oni spíš nadávají řidiči všeho, ale ti co neřídí stejný druh vozidla, nadávají obvykle hlasitěji. A ti co se na normální silnici nemůžou otočit a vzít to jinudy, nadávají na cestu zablokovanou osobákem ještě dotčeněji.

0/0
4.1.2017 16:33

T63o92m24á11š 59V73a66l41d59e97r 7403100639

Samozřejmě nemám na mysli oblasti Pyrenejí a Alp. Ale pobřeží a vnitrozemí v nížinách. Mimochodem, dnes jsem jel opět do práce. Nechápu jak na silnici se sněhem může jet kolona vozů s odstupem jako na suché silnici. Jedno zabrzdí, pak dá blinkr a ostatní horce brzdí jak o život prudce. Nepoučí se a jedou pořád stejně a za chvíli se situace opakuje. Narodil jsem se na horách a jen čumím jak se jezdí po celé ČR v zimě. Dobře tak do Kvasin nejezdí všichni, ale většina. Berte diskuzi s rezervou a ne doslovně.

0/0
5.1.2017 22:10

M83a83r93t60i29n 94K15a61r93á61s52e18k 1808714249634

Tak v nížinách bych měl velký problém pochopit uzavření silnice, když tam není žádný kopec který by stál za pozornost. Jestli to tak francouzi dělají, tak od nich bych se rozhodně učit nechtěl. Mimochodem, i češi umí uzavírat silnce pro kamiony. Zrovna jsem slyšel o několika silnicích, které už opět otevřeli pro nákladní dopravu. Každopádně bych volil spíš mód co nejméně zákazů. Větišina zákazů totiž nadělá v důsledku víc škody než užitku. Jednak proto, že když je dost zákazů, tak člověk má pocit, že co není zakázané, čili škodlivé, tak je nejen povolené, ale je to i bezpečné. A to je velmi nebezpečné. Druhak úředníci a další lidé odpovědní za aplikování různých omezení, jsou nuceni se chovat alibisticky, aby náhodou nenechali něco málo bezpečně regulované a tudíž zakáží radějí víc než míň, aby je pak někdo neobvinil, že nekonali pro chudáka nesvéprávného občana dost. Už dneska když jedete po dálnici a půl metru od asfaltu v trávě chybí dekl na kanálu, je tam pět placek co to místo označují a kilometr dlouhé omezení rychlosti na osmdesát. Což je důsledek onoho alibizmu, protože reálně je všem jedno, že tam chybí dekl. Jenže kdyby někdo smetl ty placky a v kanálu si urazil kolo a ještě by šel popotahovat úředníka, že to bylo málo zajištěné, je šance že by to při šikovném právníkovi vyhrál a úředník se toho bojí. Takže dokud nebudeme mít celkový trend nechávání větší odpovědnosti na každém občanovi, byl bych se zákazy opatrný, aby nám zbylo ještě pár věcí nezakázaných.

0/0
6.1.2017 19:10

T18o34m50á74š 42V74a43l14d67e45r 7223940259

Souhlasím. Taky jsem se divil, že kolikrát na rovině nedovolili jet kamionům. Ale je pravda, že neměli problémy dokud silnici neuklidili a asi nějak nepřizpůsobili. Přeji mnoho bezpečných km R^

0/0
6.1.2017 20:10

P37a53v47e53l 75J39e70ř39á78b36e48k 7151662694417

S ohledem na to, že kamiony nejezdí na výlety, kdy je jedno zda do cíle dorazí "někdy". ale, že zboží musí dovézt včas, protože třeba výrobce nemá zásoby dílů na více týdnů, a že by tím lidi přišli o práci, zakázky, tak kamion musí jet.

Je to ale o tom, že vázne údržba silnic a, že je s osobními vozy celkem obstojně dokážeme omezit.

kamion v levém pruhu mě osobáčníku nevadí - prostě alespoň na chvilku si na dálnici mohu v pozornosti orazit.

0/0
2.1.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.