Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a11v56e30l 89P65i98l83á76t 8801139305414

"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."

Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?

0/0
12.1.2017 7:46

H94o60n97z20a 38K51u79b87i69c57e86k 4577405179590

proboha, co budou ropní šejkové papat? ;-D R^

0/−1
11.1.2017 19:38
Foto

M44í62r30a 32K63l11a59s 9232327879916

Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.

0/−1
11.1.2017 15:05

T94o96m51á13š 23V47l32a74s45á26k 4224509659306

"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu ;-D

+2/−1
11.1.2017 13:17

V27á51c68l53a68v 71P59a57v49e49l24e60k 1800666396444

Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?

+2/0
11.1.2017 13:00

M46i75c31h45a55l 82F46r65ý44d48a 1342649713432

Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.

+1/0
11.1.2017 13:18

J32i21ř63í 11H46o58v90o68r62k25a 8427466572125

A ten největší paradox - elektrobus je za cca 10 mega, vodíkobus za 25

0/0
11.1.2017 14:53

L88u61k66á65š 45K10l78i45n29k29á73č44e15k 3131199298

No právě proto asi chtějí vodíkové. Aby se pak mohli chlubit jak úžasně využily evropské dotace a koupily drahé "ekologické" autobusy, které jinde nemají :-D To že to budou autobusy s nesmyslně vysokými provozními a servisními náklady, které po pár letech v tichosti zmizí je už vedlejší ( viz Neratovice) :-\

0/0
11.1.2017 19:27

J47a93n 85V16a27l13o96u78c29h 6792537778220

To už bude min. 10 let, co projekt H-busů zkoušel Mercedes. Asi 20 busů "rozhodil" na zkoušku po celé Evropě (během jakéhosi veletrhu to jezdilo i po výstavišti v Brně) - a výsledek nula...

0/0
12.1.2017 7:00

D15u12š19a34n 44M75e81l81i68c29h70a64r 8850907435

Elektřinu ale snad vyrábíme i tak, takže bych to do Tvého myšlenkového řetězce moc nepočítal. Nebo jsi snad měl na mysli, že se bude elektřina vyrábět jen proto, aby se mohl vyrobit vodík pro busy? Co ti říká "přebytková elektřina"?;-D

+2/0
12.1.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.