Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63a19v35e33l 26P57i96l86á64t 8601839135324

"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."

Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?

0/0
12.1.2017 7:46

J89a19n 60K10u10b98í53č44e45k 3454411808721

proboha, co budou ropní šejkové papat? ;-D R^

0/−1
11.1.2017 19:38
Foto

M26í18r88a 36K36l22a10s 9412117149896

Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.

0/−1
11.1.2017 15:05

T84o22m57á61š 42V94l53a58s34á80k 4214219689606

"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu ;-D

+2/−1
11.1.2017 13:17

V12á19c65l53a27v 77P53a60v10e49l18e60k 1370476836704

Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?

+2/0
11.1.2017 13:00

M30i84c28h74a87l 51F46r20ý49d90a 1862169983602

Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.

+1/0
11.1.2017 13:18

J14i48ř37í 33H26o56v55o23r33k59a 8387846712495

A ten největší paradox - elektrobus je za cca 10 mega, vodíkobus za 25

0/0
11.1.2017 14:53

L11u14k56á69š 86K14l94i91n45k79á18č65e98k 3251629408

No právě proto asi chtějí vodíkové. Aby se pak mohli chlubit jak úžasně využily evropské dotace a koupily drahé "ekologické" autobusy, které jinde nemají :-D To že to budou autobusy s nesmyslně vysokými provozními a servisními náklady, které po pár letech v tichosti zmizí je už vedlejší ( viz Neratovice) :-\

0/0
11.1.2017 19:27

J70a53n 10V95a10l79o36u21c90h 6372567958350

To už bude min. 10 let, co projekt H-busů zkoušel Mercedes. Asi 20 busů "rozhodil" na zkoušku po celé Evropě (během jakéhosi veletrhu to jezdilo i po výstavišti v Brně) - a výsledek nula...

0/0
12.1.2017 7:00

D89u89š26a12n 44M16e91l30i98c12h13a67r 8680687295

Elektřinu ale snad vyrábíme i tak, takže bych to do Tvého myšlenkového řetězce moc nepočítal. Nebo jsi snad měl na mysli, že se bude elektřina vyrábět jen proto, aby se mohl vyrobit vodík pro busy? Co ti říká "přebytková elektřina"?;-D

+2/0
12.1.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.