Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95a79v15e32l 35P29i61l85á48t 8871749355804

"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."

Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?

0/0
12.1.2017 7:46

H49o25n59z23a 10K32u98b75i33c87e89k 4217165329560

proboha, co budou ropní šejkové papat? ;-D R^

0/−1
11.1.2017 19:38
Foto

M14í56r40a 34K43l77a76s 9802337799556

Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.

0/−1
11.1.2017 15:05

T35o16m92á39š 48V10l47a37s67á41k 4104819869206

"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu ;-D

+2/−1
11.1.2017 13:17

V70á72c91l24a20v 28P95a14v92e44l41e43k 1110476706474

Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?

+2/0
11.1.2017 13:00

M77i88c29h76a73l 68F40r58ý51d21a 1672949883602

Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.

+1/0
11.1.2017 13:18

J73i52ř23í 72H15o84v65o22r60k58a 8307236572975

A ten největší paradox - elektrobus je za cca 10 mega, vodíkobus za 25

0/0
11.1.2017 14:53

L14u97k10á65š 29K63l20i62n20k46á11č42e43k 3721989608

No právě proto asi chtějí vodíkové. Aby se pak mohli chlubit jak úžasně využily evropské dotace a koupily drahé "ekologické" autobusy, které jinde nemají :-D To že to budou autobusy s nesmyslně vysokými provozními a servisními náklady, které po pár letech v tichosti zmizí je už vedlejší ( viz Neratovice) :-\

0/0
11.1.2017 19:27

J41a40n 66V90a87l73o65u62c21h 6762677288530

To už bude min. 10 let, co projekt H-busů zkoušel Mercedes. Asi 20 busů "rozhodil" na zkoušku po celé Evropě (během jakéhosi veletrhu to jezdilo i po výstavišti v Brně) - a výsledek nula...

0/0
12.1.2017 7:00

D55u81š60a46n 22M67e38l69i96c91h21a41r 8750707725

Elektřinu ale snad vyrábíme i tak, takže bych to do Tvého myšlenkového řetězce moc nepočítal. Nebo jsi snad měl na mysli, že se bude elektřina vyrábět jen proto, aby se mohl vyrobit vodík pro busy? Co ti říká "přebytková elektřina"?;-D

+2/0
12.1.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.