Diskuze

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."

Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?

0 0
možnosti
JK

proboha, co budou ropní šejkové papat? ;-D R^

0 1
možnosti
Foto

M21í14r41a 32K72l73a97s

11. 1. 2017 15:05

Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.

0 1
možnosti
TV

"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu ;-D

2 1
možnosti
VP

Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?

2 0
možnosti
MF

Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.

1 0
možnosti