Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mileta v ohrožení, opravu přetížené hradecké křižovatky napadli aktivisté

Několik desetiletí očekávaná rekonstrukce přetížené křižovatky Mileta v Hradci Králové se zkomplikovala, projekt napadlo sdružení KOS. Ředitelství silnic a dálnic proto uvažuje, že svých 130 milionů korun vloží do jistějších projektů. Podle vedení magistrátu je chování aktivistů nezodpovědné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R96o10m33a13n 22H91y22l92e65n10a 6434904

Pane Ondříček, musím Vás vyvést z omylu. Ta několikaúrovňová křižovatka na Miletě nebude - řešení je takové: Mileta úrovňová světelná, po cca 150m směrem na Vysokou 5ti ramenný kruhový objezd (Zborovská, Benešova, ZZHK, FNHK), po dalších cca 100m směrem k Benešovce další kruhová křižovatka pro napojení Kauflandu. Ještě jsem zapomněl, že mezi Miletou a a tím pětiramenným kruhákem bude zastávka MHD (oboustranná) Tohle řešení bude znamenat ještě větší zácpy a problémy, nemluvě o tom, až vyjede sanitka od ZZSH, tak se to zasekne kompletně.....

+1/0
6.2.2017 14:46

J51i59r40k21a 94B49l63a52h30i89č 9294851759922

Tak ta sanitka od ZZSH ta to tam utemuje na hodiny!!! Wau!

0/0
8.2.2017 13:45
Foto

A89l88e40š 54D25o63h53n54a83l 1575989311818

Po každý je to na desítky vteřin, kdy všem svítí červená. Během špičky třeba pětkrát, šestkrát do hodiny je to v těch intezitách (tisíce aut v každém směru) docela znát....

0/−1
8.2.2017 14:03

J53i10r35k71a 31B84l64a92h42i42č 9704131859182

Desítky vteřin? Viděl jste někdy vyjíždět záchranku od ZZSH? A případný návrat do FN HK? To opravdu nejsou desítky vteřin, když už tak třeba 2 až 3 ... argumentovat tímto, je zcela zcestné.

+2/0
8.2.2017 15:28
Foto

A51l71e20š 34D40o22h32n61a67l 1775119551878

Dvě až tři vteřiny? Vy si myslíte, že zastavit křižovatku, kde ze dvou svěrů jede dvacet tisíc aut, z třetího 14 tisíc a několik tisícovek přijede i z toho čtvrtého, trvá dvě vteřiny? To je jaksi nesmysl, že. Není problém návrat sanitek nebo jejich příjezd do nemocnice, řidiči tu sanitku slyší, většina z nich ví co dělat a trvá to opravdu jen pár vteřin a není nutné zastavit úplně všechny. Tohle je ale něco jiného, přímo do středu té křižovatky ústí výjezd záchranné služby. Ta se ani nerozjede předtím než budou všechny auta v té křižovatce stát, protože od jejího "startu" to není ani dvacet metru. Takže to reálně bude fungovat tak, že všechny směry musí dostat červenou, křižovatka se vyklidí, záchranka projede a zas se pustí doprava. Jestli si myslíte, že tohle trvá tři vteřiny, jste úplně mimo.

0/0
8.2.2017 17:03

J17i93r60k18a 38B51l49a38h79i97č 9154631929422

Boha jeho ... 2 až 3 desítky vteřin. 14 tisícovek a několik tisícovek aut jede v zástupu za sebou? S Vámi nemá cenu diskutovat.

+1/0
8.2.2017 18:40
Foto

A60l29e85š 54D45o72h91n42a29l 1535449751698

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, ale když se několikrát stopne doprava ve špičce už to problém je a to je jeden dlouhej "štrůdl aut". A problém to je, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do tak citlivho místa jako je výjezd sanitek.

0/0
9.2.2017 10:15
Foto

A23l74e97š 78D83o24h89n14a84l 1135899311738

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, problém je ve špičce, kdy tam bude skutečně jeden dlouhej štrůdl aut. Ten problém je důsledek toho, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do křižovatky, která bude významně ovlivňována tou na okruhu.

0/0
9.2.2017 11:07

T15o20m46a17s 27U90h78l92i46k 8166324146194

Samozvaný spolek zjevně znuděných aktivistů by vůbec neměl mít právo do těchto věcí zasahovat. Ať místo rýpaní do jakéhokoli projektu v prospěch rozvoje města kandidují do zastupitelstva a teprve až budou mít podporu voličů (o čemž pochybuji), tak at se k těmto věcem vyjadřují Rv

+5/−2
6.2.2017 14:29

J22a67k62u59b 84K47o24m75á50n58e95k 2835241599183

Aktivity spolku nesleduju, ale nemyslim si, ze by rozvoji Hradce mohl pomoci dalsi supermarket... dyt tady za chvili uz nebude nic jineho nez supermarkety a nakupni centra

+1/−1
6.2.2017 23:19
Foto

A39l69e97š 21D48o35h35n83a25l 1385739501388

Ono je to celé složitější než jeden článek, že. Za prvé Miletě se významně uleví s výstavbou nadřazených komunikací, kdy kamiony a tranzit zmizí z města. Stavět to křižovatku pro tranzit je holý nesmysl a vyhazování peněz nás všech z okna. Do doby než se tak stane křižovatka může fungovat jak je (třeba s přidáním odbočovacího pruhu).

Problém ovšem je napojení Benešovy třídy na okruh, se kterým je počítáno desítky let i třeba kvůli MHD, aby se třeba zrychlila o několik minut (nemusela by jezdit přes Brněnskou) MHD z Moravského předměstí. Pan náměstek Vedlich v článku mlží, že tak Benešova třída nemá fungovat, ale všechny územní plány (včetně toho projednávaného!) s napojením Benešovky na okruh počítají. Stejně tak si pan náměstek plete další pojmy. Benešova třída je ulice, přes kterou podle výpočtů samotné radnice v roce 2025 projede 10 tisíc aut za den. Její zklidnění je tak na místě, jenže město například povolením Kauflandu na konci Benešovy třídy zklidnění dopravy velmi zkomplikovalo. Tím se dostávám k problému Milety. Když máte vedle sebe dvě křižovatky na světla (vzdálenost je skutečně pár desítek metrů), budou se zákonitě ovlivňovat. Tady je problém ta menší u záchranky, která je i podle projektanta hodnocená jako NESTABILNÍ a třeba v rameni k nemocnici s rezervou v řádu jednotek procent. Tu nestabilitu způsobuje zejména Kaufland, který v lokalitě město dovolilo postavit. Jděte se někdy postavit ke Kauflandu u Šimkáčů, uvidíte, co ten obchod dělá s dopravou. Kdyby tam byly administračky, jak bylo slibováno, je to celé jinak. To je průšvih pana Křeliny, Vedlicha a Brůny a stěžujte si u nich, že buď záměrně nebo svojí nekompetentností, umožnili stavbu Kauflandu.'

Momentálně by MIleta pomohla leda Kauflandu, který by se napojil na dopravní síť. Město by mělo upřít pozornost jinam, jedná se třeba o tzv. jižní propojení, které by z Milety dostalo i dopravu, které z tohoto sektoru proudí na dálnici. Okolo toho ale leda šustí papíry a nikdo to skutečně řešit nechce.

+3/−3
6.2.2017 14:24

J63a90r69o87s66l25a60v 40H29a46m88á23č79e24k 6193366328572

Doufejme, že důrazným poučením pro tyto obchodníky s deštěm je prázdnotou zející Aupark (kde prodavači 155 nových značek hrají přesilovku na zákazníky) a sousední parkovací dům u Auparku a v Kollárově...a auta dál vesele parkují na nezpevněných plochách za Lidlem za pravidelného botičkování městské policie...

+2/0
6.2.2017 20:14
Foto

A19l61e18š 94D35o66h96n78a34l 1965399871188

Nákupní centrum je něco jiného než Kaufland. Je ale pravda, že v Auparku se asi očekávalo více nakupujících. Byl jsem tam v Bille v odpolední "špičce" a lidí tam bylo skutečně minimum...jz dopravního hlediska je to teda štěstí, provoz na Gočárovce byl nesnesitelný i bez Auparku.

0/0
6.2.2017 21:29

J55i83r33k16a 62B91l80a32h82i40č 9704491569272

Nesnesitelný pro koho? Bydlíte tam?

+1/0
8.2.2017 13:44
Foto

A96l39e98š 13D36o15h75n65a55l 1135959921908

Jo. Bydlím cca 50 metrů od Gočarovky. Je ale úplně jedno, kde bydlím, ono stačí znát data kolik tam projede aut. Je to cca 19 tis. denně!

0/0
8.2.2017 13:55

J63i69r84k71a 31B72l61a64h17i27č 9314381139482

No vidíte a já zase bydlím na Benešovce, a řeším dnes a denně napojení na okruh. Takže děkuji.

0/0
8.2.2017 15:25
Foto

A27l47e21š 61D76o38h37n97a74l 1975909631328

A vidíte, právě plnohodnotné napojení Beneševy třídy na okruh městem a ŘSD navržené řešení háže z okna. V článku to tvrdí i náměstek Vedlich, že se vlastně ani nikdy nepočítalo s tím, že by Benešovka byla radiála. Je to samozřejmě blbost. Benešovka je svým charakterem a směrováním radiála je a vždy s ní tak bylo počítano. Město to ale teď popírá.

0/0
8.2.2017 17:05

J62i52r86k39a 24B97l32a94h59i60č 9664181849482

Benešovka nemůže být spádová komunikace a tak jak je to teď, je to absolutně v pořádku. Já nepotřebuju přímé napojení na okruh, ale něco důstojného a ne, jak je to teď. Howgh.

0/0
8.2.2017 18:41
Foto

A10l74e11š 94D63o19h67n63a13l 1775749681948

Cituji z odůvodnění nového, právě schvalovaného územního pláno: "Jde o základní městskou radiálu, která propojuje Moravské předměstí s centrem města. (....) Městský bulvár vytváří významnou páteřní osu v území." Benešovka tak byla vždy vnímaná. Je samozřejmě na místě tam dopravu usměrňovat, zklidňovat, jeden z kroků by byl nepovolit na jejím konci Kaufland, že. Nemůžeme se ale tvářit, že Benešovka je nějaká místní obslužná komunikace pro pár baráků. Vždyt je to radiála obsluhující 10-12 tisíc lidí!

0/0
9.2.2017 10:20

F25r64a78n31t48i68š30e73k 34K91u28l98d42a53n 5876597384364

A ještě něco Dohnale. Ta alej kvůli kolejím se vykácí i kdyby ses na hlavu stavěl a chodil po uších. Ekoteroristo

+1/−4
6.2.2017 14:04

J22a76r62o35s13l21a88v 32H10a28m83á76č28e44k 6983436538732

Vy jste dobrej zoufalec..

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,

kdo se jí snaží umlčet nemá již právo být její součástí...

PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

+1/−4
6.2.2017 14:43

L20u90b46o43š 59D56e81j74m68e51k 2742581385361

hipie kecy mě vždy pobaví, děkuji;-D

0/0
7.2.2017 8:43

F90r11a21n42t91i14š75e55k 31K30u84l52d55a89n 5926847554684

Až tam zase budu stát v nekonečné koloně, osobně si pro Dohnala a ten jejich vykutálený spolek dojdu, přivážu je ke sloupům u té křižovatky a nechám je tam pár hodin dýchat ten smrad a poslouchat ten kravál. Aby taky věděli proti čemu bojují. Ekoteroristi....

+1/−1
6.2.2017 14:03

J42a95r23o94s76l65a93v 87H66a60m45á39č93e72k 6373826658842

Nevím zda tam zrovna pan Dohnal tvoří ty kolony...zkuste např. hromadnou dopravu a když vás kolonistů bude víc bude křižovatka zase stačit...jako ekodementisty vidím ty instituce, které vpustily do Hradce tranzitní dopravu po ukončení stavby D11/R35 u Opatovic aniž byla návaznost dál...je to tam dopravně složité, ale zvažme zda je řešením neustálé zkapacitňování ulic ve městě pro bezohledné ekodementisty v autech...a ten Kaufland se mi tam také nelíbí vzhledem k podivným okolnostem s územním plánem a "obcházením" zákonných pravidel.

+2/−3
6.2.2017 14:35

F52r93a66n97t52i89š16e92k 87K69u62l96d29a10n 5186787444434

Vážený pane! Já po HK jezdím především MHD, i proto mám koupenou roční lítačku a i přesto, že k ní mám hromadu výhrad. Ale někdy, zvláště pokud jedete odněkud z dál, tam prostě musíte jet.

Pan Dohnal kolony netvoří, ale zásadně brání tomu, aby se s nimi cokoliv dělalo. To jen tak na okraj. Že je problém v chybějícím třetím okruhu je také všem jasné. Otázkou však zůstává, zda-li při případném řešení by nebyla tahle banda opět proti. Přiznám se že plány neznám, tedy pokud něco takového vůbec existuje. Stačí se podívat co " předvádějí " při zkapacitňování železniční trati na Pardubice.

0/0
9.2.2017 8:42
Foto

A59l35e16š 33D75o40h67n45a60l 1575919111868

A teď trochu faktů místo Vašich zcela mylných dojmů. Nevím, co předvádíme při zkapacitnění železniční trati na Pardubice, nikdy jsme proti ní nevystupovali. Pouze jsme vytýkali městu je, že vůbec neřeší prostupnost lokality pro pěší a cyklisty, která se dvoukolejkou podstatně zhorší a místo toho vymýšlí podjezdy pro auta (SŽDC ho nechtěla!) uprostřed rezidenční čtvrti, které celou stavbu ohrožují, protože je tam například velký problém se spodní vodou a tedy i se studněmi. Chtěli jsme také, aby se radnice s místními bavila o náhradní výsadbě kvůli kácení kaštanky nebo možnosti trochu upravit trasování výkupem asi deseti pozemků. To je jako špatně vést dialog s místními, aby se záležitost posunula? Fakt? Jednodušší je postavit slaměného panáka, jak tady někdo něco blokuje, že?

Taky nevím, jakým způsobem bráníme tomu, aby se v Hradci netvořily kolony. Konkrétně u Milety se velká většina problémů vyřeší otevřením D35, na kterou kraj a i město dost málo tlačila. Už dávno mohla být. Naopak se snažíme upozornit, že sice okruhu se po otevření D35 uleví, ale problém vznikne na hloupě vyřešené křižovace hned vedle. Rekonstrukcí z bláta do louže, kdy nám žádná nadřazená komunikace v budoucnu moc nepomůže.

Snažili jsme se zabránit nesmyslným projektům jako je Aupark, Penny na Pospíšilce, Kaufland u Milety, Park Malšovice nebo Nová Zelená, které naprosto zbytečně navyšují dopravu. Bojovali jsme proti takzvanému střední napojení (MÚK Kukleny), stačil by pouze sjezd u ČKD a Opatovic. Doprava na Pražské by byla podstatně jednodušší. Nemusela by se stavět v mnoha ohledech problematická jižní spojka. Existencí MÚK Kukleny se ale spojka stala naprostou nutností, která bude stát miliardu a půl a kvůli které nezbudou třeba peníze na tzv. jižní propojení, které by zajistilo napojení na dalnici pro velkou část obyvatel HK bez nutnosti využít okruh. A víte proč vzniklo střední napojení? Protože se z polí staly stavební pozemky zase pro výstavbu, která je dopravně náročná (nákupaky a tak).

0/−1
9.2.2017 10:48
Foto

A70l46e97š 27D56o25h51n88a30l 1165179121968

...tím jsem chtěl říct, že KOS rozhodně dopravu ve městě neblokuje. Naopak. Dlouhodobě se snažíme město přesvědčit, že pouhým otevřením nadřazených komunikací problém jen tak nezmizí. Musí přijít další opatření, které dopravu usměrní. A taky to, že se dá spousta věcí řešit tím, že má výstavba svoji logiku. Nerozlézá se dál do krajiny, využívají se prostory uvnitř města či se třeba nedovolí sázet tady jeden supermegamarket za druhým, kam velká část lidí přijede autem. Kromě odkrvení přirozeného parteru města to má totiž neblahý vliv i na dopravu.

Samozřejmě podporujeme nadřazené komunikace (D11/35, severní tangentu a se skřípěním zubů - Kuklenům se jinak pomoci nedá - i jižní spojku). Pokud místo výkřiků, které očividně nemají oporu v ničěm jiném než v pár zkratkovitých článcích (přiznáváte, že ani neznáte další plány...), tak mě můžete kontaktovat. Rád Vám to v klidu třeba nad kafem vysvětlím.

0/0
9.2.2017 11:00

T67o66m52á65š 93B60r22y11k75n41a18r 1225367303462

Je zajímavé, že cokoli se zde v Hradci chce postavit, tak je vždycky proti tomu pan Dohnal...By mě zajímalo, jestli si tím léčí nějaký mindrák Rv

+6/−2
6.2.2017 13:26

K93a96r14e15l 27V32r63á78n71a 8830656895245

Ještě tam chybí lunapark, aby to nebylo takové smutné.

0/0
6.2.2017 13:16

L36u52d32v18í65k 19O87n11d51ř10í45č89e35k 8540615340718

Zajímalo by mne, názory kolika lidí z Hradce a okolí tako neziskovka zastupuje. Většina neziskovek se zastřešuje jakousi "občanskou společností", ale já se domnívám, že poměrně často spíše zastupují úzké zájmové skupiny, případně zájmy hlavních sponzorů..

Jinak se mi moc líbí vizualizace plánované křižovatky, takto nějak si představuji řešení kruhové křižovatky (tedy mimoúrovňové), jejíž součástí je vysokokapacitní průtahová komunikace.

+2/−2
6.2.2017 12:57

J95a20k31u54b 83K25o88m83á47n27e94k 2815851759793

Treba muj nazor castecne zastupuji, uz nechci v Hradci zadny dalsi supermarket...

+1/0
6.2.2017 23:17

P34a69v78e66l 75B98r33n34a 1782463581166

Super něco takového by se hodilo v Havířově. Prosím ŘSD pokud se to nepodaří, tak tohle vybudovat v Havířově.

+1/0
6.2.2017 12:53

M78a59r65e96k 91V82o61k61á21l 1156984465679

pěkný akční titulek, opravdu jsem si v první chvíli představil dělníky bránící se na křížovatce tlupě aktivistů .. :-)

0/0
6.2.2017 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.