Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mileta v ohrožení, opravu přetížené hradecké křižovatky napadli aktivisté

Několik desetiletí očekávaná rekonstrukce přetížené křižovatky Mileta v Hradci Králové se zkomplikovala, projekt napadlo sdružení KOS. Ředitelství silnic a dálnic proto uvažuje, že svých 130 milionů korun vloží do jistějších projektů. Podle vedení magistrátu je chování aktivistů nezodpovědné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42o89m58a47n 76H55y38l72e62n79a 6554884

Pane Ondříček, musím Vás vyvést z omylu. Ta několikaúrovňová křižovatka na Miletě nebude - řešení je takové: Mileta úrovňová světelná, po cca 150m směrem na Vysokou 5ti ramenný kruhový objezd (Zborovská, Benešova, ZZHK, FNHK), po dalších cca 100m směrem k Benešovce další kruhová křižovatka pro napojení Kauflandu. Ještě jsem zapomněl, že mezi Miletou a a tím pětiramenným kruhákem bude zastávka MHD (oboustranná) Tohle řešení bude znamenat ještě větší zácpy a problémy, nemluvě o tom, až vyjede sanitka od ZZSH, tak se to zasekne kompletně.....

+1/0
6.2.2017 14:46

J94i73r26k82a 10B48l65a77h47i64č 9304331969382

Tak ta sanitka od ZZSH ta to tam utemuje na hodiny!!! Wau!

0/0
8.2.2017 13:45
Foto

A80l12e44š 89D50o94h86n58a63l 1525419561778

Po každý je to na desítky vteřin, kdy všem svítí červená. Během špičky třeba pětkrát, šestkrát do hodiny je to v těch intezitách (tisíce aut v každém směru) docela znát....

0/−1
8.2.2017 14:03

J10i73r66k82a 35B53l14a28h81i33č 9564141479482

Desítky vteřin? Viděl jste někdy vyjíždět záchranku od ZZSH? A případný návrat do FN HK? To opravdu nejsou desítky vteřin, když už tak třeba 2 až 3 ... argumentovat tímto, je zcela zcestné.

+2/0
8.2.2017 15:28
Foto

A41l73e13š 18D55o12h85n14a42l 1845139261138

Dvě až tři vteřiny? Vy si myslíte, že zastavit křižovatku, kde ze dvou svěrů jede dvacet tisíc aut, z třetího 14 tisíc a několik tisícovek přijede i z toho čtvrtého, trvá dvě vteřiny? To je jaksi nesmysl, že. Není problém návrat sanitek nebo jejich příjezd do nemocnice, řidiči tu sanitku slyší, většina z nich ví co dělat a trvá to opravdu jen pár vteřin a není nutné zastavit úplně všechny. Tohle je ale něco jiného, přímo do středu té křižovatky ústí výjezd záchranné služby. Ta se ani nerozjede předtím než budou všechny auta v té křižovatce stát, protože od jejího "startu" to není ani dvacet metru. Takže to reálně bude fungovat tak, že všechny směry musí dostat červenou, křižovatka se vyklidí, záchranka projede a zas se pustí doprava. Jestli si myslíte, že tohle trvá tři vteřiny, jste úplně mimo.

0/0
8.2.2017 17:03

J56i48r95k26a 18B42l64a40h34i43č 9454471989492

Boha jeho ... 2 až 3 desítky vteřin. 14 tisícovek a několik tisícovek aut jede v zástupu za sebou? S Vámi nemá cenu diskutovat.

+1/0
8.2.2017 18:40
Foto

A34l42e62š 13D26o46h86n40a55l 1765479981708

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, ale když se několikrát stopne doprava ve špičce už to problém je a to je jeden dlouhej "štrůdl aut". A problém to je, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do tak citlivho místa jako je výjezd sanitek.

0/0
9.2.2017 10:15
Foto

A73l82e70š 19D44o38h36n94a84l 1275919321698

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, problém je ve špičce, kdy tam bude skutečně jeden dlouhej štrůdl aut. Ten problém je důsledek toho, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do křižovatky, která bude významně ovlivňována tou na okruhu.

0/0
9.2.2017 11:07

T11o10m41a33s 77U74h91l98i68k 8676554536574

Samozvaný spolek zjevně znuděných aktivistů by vůbec neměl mít právo do těchto věcí zasahovat. Ať místo rýpaní do jakéhokoli projektu v prospěch rozvoje města kandidují do zastupitelstva a teprve až budou mít podporu voličů (o čemž pochybuji), tak at se k těmto věcem vyjadřují Rv

+5/−2
6.2.2017 14:29

J48a64k57u76b 32K42o47m32á29n12e96k 2475591309163

Aktivity spolku nesleduju, ale nemyslim si, ze by rozvoji Hradce mohl pomoci dalsi supermarket... dyt tady za chvili uz nebude nic jineho nez supermarkety a nakupni centra

+1/−1
6.2.2017 23:19
Foto

A27l64e40š 62D70o91h67n21a48l 1565189791538

Ono je to celé složitější než jeden článek, že. Za prvé Miletě se významně uleví s výstavbou nadřazených komunikací, kdy kamiony a tranzit zmizí z města. Stavět to křižovatku pro tranzit je holý nesmysl a vyhazování peněz nás všech z okna. Do doby než se tak stane křižovatka může fungovat jak je (třeba s přidáním odbočovacího pruhu).

Problém ovšem je napojení Benešovy třídy na okruh, se kterým je počítáno desítky let i třeba kvůli MHD, aby se třeba zrychlila o několik minut (nemusela by jezdit přes Brněnskou) MHD z Moravského předměstí. Pan náměstek Vedlich v článku mlží, že tak Benešova třída nemá fungovat, ale všechny územní plány (včetně toho projednávaného!) s napojením Benešovky na okruh počítají. Stejně tak si pan náměstek plete další pojmy. Benešova třída je ulice, přes kterou podle výpočtů samotné radnice v roce 2025 projede 10 tisíc aut za den. Její zklidnění je tak na místě, jenže město například povolením Kauflandu na konci Benešovy třídy zklidnění dopravy velmi zkomplikovalo. Tím se dostávám k problému Milety. Když máte vedle sebe dvě křižovatky na světla (vzdálenost je skutečně pár desítek metrů), budou se zákonitě ovlivňovat. Tady je problém ta menší u záchranky, která je i podle projektanta hodnocená jako NESTABILNÍ a třeba v rameni k nemocnici s rezervou v řádu jednotek procent. Tu nestabilitu způsobuje zejména Kaufland, který v lokalitě město dovolilo postavit. Jděte se někdy postavit ke Kauflandu u Šimkáčů, uvidíte, co ten obchod dělá s dopravou. Kdyby tam byly administračky, jak bylo slibováno, je to celé jinak. To je průšvih pana Křeliny, Vedlicha a Brůny a stěžujte si u nich, že buď záměrně nebo svojí nekompetentností, umožnili stavbu Kauflandu.'

Momentálně by MIleta pomohla leda Kauflandu, který by se napojil na dopravní síť. Město by mělo upřít pozornost jinam, jedná se třeba o tzv. jižní propojení, které by z Milety dostalo i dopravu, které z tohoto sektoru proudí na dálnici. Okolo toho ale leda šustí papíry a nikdo to skutečně řešit nechce.

+3/−3
6.2.2017 14:24

J26a25r44o15s61l66a15v 93H56a62m96á89č35e32k 6513796348162

Doufejme, že důrazným poučením pro tyto obchodníky s deštěm je prázdnotou zející Aupark (kde prodavači 155 nových značek hrají přesilovku na zákazníky) a sousední parkovací dům u Auparku a v Kollárově...a auta dál vesele parkují na nezpevněných plochách za Lidlem za pravidelného botičkování městské policie...

+2/0
6.2.2017 20:14
Foto

A23l44e39š 37D75o98h43n15a11l 1405839141598

Nákupní centrum je něco jiného než Kaufland. Je ale pravda, že v Auparku se asi očekávalo více nakupujících. Byl jsem tam v Bille v odpolední "špičce" a lidí tam bylo skutečně minimum...jz dopravního hlediska je to teda štěstí, provoz na Gočárovce byl nesnesitelný i bez Auparku.

0/0
6.2.2017 21:29

J16i97r41k70a 61B95l12a90h96i32č 9254901419882

Nesnesitelný pro koho? Bydlíte tam?

+1/0
8.2.2017 13:44
Foto

A81l46e85š 53D76o18h28n41a80l 1195219241138

Jo. Bydlím cca 50 metrů od Gočarovky. Je ale úplně jedno, kde bydlím, ono stačí znát data kolik tam projede aut. Je to cca 19 tis. denně!

0/0
8.2.2017 13:55

J30i56r17k98a 95B24l90a45h93i32č 9404531569182

No vidíte a já zase bydlím na Benešovce, a řeším dnes a denně napojení na okruh. Takže děkuji.

0/0
8.2.2017 15:25
Foto

A24l81e54š 56D90o89h54n66a96l 1815989131948

A vidíte, právě plnohodnotné napojení Beneševy třídy na okruh městem a ŘSD navržené řešení háže z okna. V článku to tvrdí i náměstek Vedlich, že se vlastně ani nikdy nepočítalo s tím, že by Benešovka byla radiála. Je to samozřejmě blbost. Benešovka je svým charakterem a směrováním radiála je a vždy s ní tak bylo počítano. Město to ale teď popírá.

0/0
8.2.2017 17:05

J48i90r93k21a 24B54l96a16h75i16č 9864311689102

Benešovka nemůže být spádová komunikace a tak jak je to teď, je to absolutně v pořádku. Já nepotřebuju přímé napojení na okruh, ale něco důstojného a ne, jak je to teď. Howgh.

0/0
8.2.2017 18:41
Foto

A45l35e37š 71D71o32h60n36a51l 1355519231428

Cituji z odůvodnění nového, právě schvalovaného územního pláno: "Jde o základní městskou radiálu, která propojuje Moravské předměstí s centrem města. (....) Městský bulvár vytváří významnou páteřní osu v území." Benešovka tak byla vždy vnímaná. Je samozřejmě na místě tam dopravu usměrňovat, zklidňovat, jeden z kroků by byl nepovolit na jejím konci Kaufland, že. Nemůžeme se ale tvářit, že Benešovka je nějaká místní obslužná komunikace pro pár baráků. Vždyt je to radiála obsluhující 10-12 tisíc lidí!

0/0
9.2.2017 10:20

F14r27a61n67t17i11š13e76k 89K96u26l64d47a68n 5866547804184

A ještě něco Dohnale. Ta alej kvůli kolejím se vykácí i kdyby ses na hlavu stavěl a chodil po uších. Ekoteroristo

+1/−4
6.2.2017 14:04

J31a63r27o81s44l45a54v 56H77a52m35á58č89e93k 6623856888142

Vy jste dobrej zoufalec..

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,

kdo se jí snaží umlčet nemá již právo být její součástí...

PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

+1/−4
6.2.2017 14:43

L72u38b96o33š 52D45e97j66m49e26k 2902231395721

hipie kecy mě vždy pobaví, děkuji;-D

0/0
7.2.2017 8:43

F33r52a17n76t87i56š48e18k 42K58u21l19d24a13n 5186217904184

Až tam zase budu stát v nekonečné koloně, osobně si pro Dohnala a ten jejich vykutálený spolek dojdu, přivážu je ke sloupům u té křižovatky a nechám je tam pár hodin dýchat ten smrad a poslouchat ten kravál. Aby taky věděli proti čemu bojují. Ekoteroristi....

+1/−1
6.2.2017 14:03

J71a62r12o44s20l64a23v 11H90a31m16á80č33e34k 6453576708422

Nevím zda tam zrovna pan Dohnal tvoří ty kolony...zkuste např. hromadnou dopravu a když vás kolonistů bude víc bude křižovatka zase stačit...jako ekodementisty vidím ty instituce, které vpustily do Hradce tranzitní dopravu po ukončení stavby D11/R35 u Opatovic aniž byla návaznost dál...je to tam dopravně složité, ale zvažme zda je řešením neustálé zkapacitňování ulic ve městě pro bezohledné ekodementisty v autech...a ten Kaufland se mi tam také nelíbí vzhledem k podivným okolnostem s územním plánem a "obcházením" zákonných pravidel.

+2/−3
6.2.2017 14:35

F54r53a53n39t92i62š24e92k 25K40u53l88d93a86n 5236567124744

Vážený pane! Já po HK jezdím především MHD, i proto mám koupenou roční lítačku a i přesto, že k ní mám hromadu výhrad. Ale někdy, zvláště pokud jedete odněkud z dál, tam prostě musíte jet.

Pan Dohnal kolony netvoří, ale zásadně brání tomu, aby se s nimi cokoliv dělalo. To jen tak na okraj. Že je problém v chybějícím třetím okruhu je také všem jasné. Otázkou však zůstává, zda-li při případném řešení by nebyla tahle banda opět proti. Přiznám se že plány neznám, tedy pokud něco takového vůbec existuje. Stačí se podívat co " předvádějí " při zkapacitňování železniční trati na Pardubice.

0/0
9.2.2017 8:42
Foto

A59l32e61š 84D70o16h33n24a71l 1835879781648

A teď trochu faktů místo Vašich zcela mylných dojmů. Nevím, co předvádíme při zkapacitnění železniční trati na Pardubice, nikdy jsme proti ní nevystupovali. Pouze jsme vytýkali městu je, že vůbec neřeší prostupnost lokality pro pěší a cyklisty, která se dvoukolejkou podstatně zhorší a místo toho vymýšlí podjezdy pro auta (SŽDC ho nechtěla!) uprostřed rezidenční čtvrti, které celou stavbu ohrožují, protože je tam například velký problém se spodní vodou a tedy i se studněmi. Chtěli jsme také, aby se radnice s místními bavila o náhradní výsadbě kvůli kácení kaštanky nebo možnosti trochu upravit trasování výkupem asi deseti pozemků. To je jako špatně vést dialog s místními, aby se záležitost posunula? Fakt? Jednodušší je postavit slaměného panáka, jak tady někdo něco blokuje, že?

Taky nevím, jakým způsobem bráníme tomu, aby se v Hradci netvořily kolony. Konkrétně u Milety se velká většina problémů vyřeší otevřením D35, na kterou kraj a i město dost málo tlačila. Už dávno mohla být. Naopak se snažíme upozornit, že sice okruhu se po otevření D35 uleví, ale problém vznikne na hloupě vyřešené křižovace hned vedle. Rekonstrukcí z bláta do louže, kdy nám žádná nadřazená komunikace v budoucnu moc nepomůže.

Snažili jsme se zabránit nesmyslným projektům jako je Aupark, Penny na Pospíšilce, Kaufland u Milety, Park Malšovice nebo Nová Zelená, které naprosto zbytečně navyšují dopravu. Bojovali jsme proti takzvanému střední napojení (MÚK Kukleny), stačil by pouze sjezd u ČKD a Opatovic. Doprava na Pražské by byla podstatně jednodušší. Nemusela by se stavět v mnoha ohledech problematická jižní spojka. Existencí MÚK Kukleny se ale spojka stala naprostou nutností, která bude stát miliardu a půl a kvůli které nezbudou třeba peníze na tzv. jižní propojení, které by zajistilo napojení na dalnici pro velkou část obyvatel HK bez nutnosti využít okruh. A víte proč vzniklo střední napojení? Protože se z polí staly stavební pozemky zase pro výstavbu, která je dopravně náročná (nákupaky a tak).

0/−1
9.2.2017 10:48
Foto

A69l59e77š 28D38o92h78n46a71l 1895309691358

...tím jsem chtěl říct, že KOS rozhodně dopravu ve městě neblokuje. Naopak. Dlouhodobě se snažíme město přesvědčit, že pouhým otevřením nadřazených komunikací problém jen tak nezmizí. Musí přijít další opatření, které dopravu usměrní. A taky to, že se dá spousta věcí řešit tím, že má výstavba svoji logiku. Nerozlézá se dál do krajiny, využívají se prostory uvnitř města či se třeba nedovolí sázet tady jeden supermegamarket za druhým, kam velká část lidí přijede autem. Kromě odkrvení přirozeného parteru města to má totiž neblahý vliv i na dopravu.

Samozřejmě podporujeme nadřazené komunikace (D11/35, severní tangentu a se skřípěním zubů - Kuklenům se jinak pomoci nedá - i jižní spojku). Pokud místo výkřiků, které očividně nemají oporu v ničěm jiném než v pár zkratkovitých článcích (přiznáváte, že ani neznáte další plány...), tak mě můžete kontaktovat. Rád Vám to v klidu třeba nad kafem vysvětlím.

0/0
9.2.2017 11:00

T86o43m28á40š 31B10r72y59k86n63a18r 1395817683512

Je zajímavé, že cokoli se zde v Hradci chce postavit, tak je vždycky proti tomu pan Dohnal...By mě zajímalo, jestli si tím léčí nějaký mindrák Rv

+6/−2
6.2.2017 13:26

K23a97r53e42l 47V22r25á94n25a 8490516655815

Ještě tam chybí lunapark, aby to nebylo takové smutné.

0/0
6.2.2017 13:16

L15u33d44v27í66k 39O83n32d51ř21í96č33e69k 8340875900368

Zajímalo by mne, názory kolika lidí z Hradce a okolí tako neziskovka zastupuje. Většina neziskovek se zastřešuje jakousi "občanskou společností", ale já se domnívám, že poměrně často spíše zastupují úzké zájmové skupiny, případně zájmy hlavních sponzorů..

Jinak se mi moc líbí vizualizace plánované křižovatky, takto nějak si představuji řešení kruhové křižovatky (tedy mimoúrovňové), jejíž součástí je vysokokapacitní průtahová komunikace.

+2/−2
6.2.2017 12:57

J14a39k48u45b 98K58o74m34á53n85e44k 2775461359973

Treba muj nazor castecne zastupuji, uz nechci v Hradci zadny dalsi supermarket...

+1/0
6.2.2017 23:17

P64a54v92e57l 79B84r87n69a 1712273531736

Super něco takového by se hodilo v Havířově. Prosím ŘSD pokud se to nepodaří, tak tohle vybudovat v Havířově.

+1/0
6.2.2017 12:53

M65a51r20e18k 85V56o79k50á92l 1906564605469

pěkný akční titulek, opravdu jsem si v první chvíli představil dělníky bránící se na křížovatce tlupě aktivistů .. :-)

0/0
6.2.2017 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.