Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradec chce jezdit na elektřinu, do nových vozů MHD dá čtvrt miliardy

Skoro čtvrt miliardy korun získá Hradec Králové na nákup 20 elektrobusů a bateriových trolejbusů. Kvůli růstu sídliště vznikne rovněž nová linka MHD s konečnou u Petrofu a rychlé dobíjecí stanice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a74r36o40m70í36r 14K12r15á12l 4890189554119

Ano, to je rozumné řešení.

+1/0
21.2.2017 7:04

J28o45s60e27f 64N18o21v13á70k 7480286350595

Na CNG se zase nedostalo :-(

+1/−1
20.2.2017 12:25

R91u21d44o83l63f 28P76e88k95á72r35e40k 9602761399683

Ekopatistické fantasmagorie v praxi.Rv co na tom, že ty vejfuky jsou v elektrárně, nejlépe v jiném kraji. To co možná ušetří za PHM, zaplatěj za nový aku po pěti letech. Při větších mrazech v zimě to bude ještě míň. Pokud to vůbec v zimě bude provozuschopný. O klimě v létě či topení v zimě si budou pasažéři jen vyprávět, řidiči budou fasovat služební jägry a plavky. Inu Mechaw...

+4/−6
20.2.2017 12:24

J58a22r13o70s71l43a25v 35H73a38m30á17č66e25k 6373986868842

Lepší trochu zimy než o pět let dřív v penálu kvůli rakovině...začátek letošního roku je varováním - na Brněnský už 32x překročen 24hod. imisní limit pro polétavý prach...

Díky za moudrá rozhodnutí...jsou i jiné hodnoty než okamžitý finanční zisk...

+5/−2
20.2.2017 13:36

P54e20t78r 72B71á47č10a 8675706315905

a za to rozhodne muzou auta a vyresi to par elektromobilu, jasny R^

+1/−3
20.2.2017 14:55

R82u79d51o92l19f 59P94e11k79á18r73e21k 9292131509243

'ste si asi nevšim, že od revoluce se střední doba dožití neustále prodlužuje, a to navzdory masovému automobilismu, jak by řek' magorescu Řapek...

0/−3
20.2.2017 15:46

J66i52ř27í 73K45o49c39u80r54e81k 6665924915978

Polétavý prach ale nejde jen z výfuku. Například neuklizený zimní posyp dovede divy.

0/0
7.3.2017 16:10

J71i76r35k16a 66B98l25a83h44i84č 9154771349802

Jen kvič, já jsem jako obyvatel HK spokojený se stavem MHD ve městě. A ty, z jakýkoliv řiti jsi se tu objevil, tak zase klidně dál pokračuj v cestě traktorem, za kterým by se mlha dala krájet, a nezapomeň večer přitopit petkama s vyjetým olejem. Rv

0/0
21.2.2017 20:53

R53u39d69o98l59f 27P96e26k55á63r48e64k 9162161539783

Heleme se! sobeckej, sebestřednej, bezohlednej, nevychovanej a ke všemu nevzdělanej Mechowák...

0/0
23.2.2017 16:58

J77i50r29k22a 25B80l23a57h35i24č 9184101539122

Já si nezačal, hulváte ... ;-D

0/0
7.3.2017 14:35

V89l10a64d34i13m29í10r 23K62l31i97š21č 2580388882202

R^ za ty vejfuky,pane Pekárku. Lidi to neberou v potaz,většina el.energie je vyrobena uhelnými elektrárnami. Elektromobily jsou pouze pseudoekologický

+1/0
22.2.2017 18:05

J44i75ř28í 38K78o61c98u56r39e34k 6275534285468

Hradec, elektřina, komín? Chvaletice a Opatovice. Má to jednu výhodu, spalování v elně je přecijen lépe kontrolované než výfuk běžného autobusu. Mrazů bych se nebál, jen se něco málo spotřebuje na ohřívání baterky. Otěr pneumatik je ale větší, jelikož se vozí těžká baterie, narozdíl třeba od trolejbusu.

0/0
7.3.2017 16:09

R69o70b11e47r63t 94H62a26v15e87l 7539749304289

Kilometr elektrobusu za 3 koruny, takze za ctvrtinu oproti nafte, ale za dvakrat vyssi porizovaci cenu - to v tom zohlednene neni.

A pri intenzivnim nabijeni bude zivotnost baterii take silne zkracena - zajimal by me skutecny interval vymeny baterii!

A mimochodem - pri soucasne cene jizdenek se mi vubec MHD nevyplati pouzit, po meste dojdu pesky a pokud je to s jednim prestupem, tak se mi vyplati moje V8... Lituju lidi, kteri musi obcas dojizdet z okraje - litacka se nevyplati :(

A jen na okraj - soubezna platnost jednorazova/casova jizdenka!? A jeste jednou - za ty prachy!?

+2/−1
20.2.2017 12:06

J98a62r58o24m45í75r 85K28r88á18l 4350709714849

Ta vyšší pořizovací cena při nájezdu přes 200 km denně tak nevadí. Provozní náklady jsou srovnatelné s naftou, nebo i o něco nižší. Takže ano - v MHD má elektropohon výhody, na rozdíl od osobních aut.

+1/0
21.2.2017 7:10

R72o14b72e70r87t 45H76a79v74e88l 7669869724799

Spíš bych byl pro zemní plyn... už kvůli těm bateriím. Musím ale přiznat, že nevím, jak je to s recyklací :-P

0/0
21.2.2017 17:43

J80i64ř21í 72K72o54c80u18r16e27k 6905684315338

MHD bus žere cca 40 na sto. Jestli najezdí milion km než jde do šmelcu, tak je to 400.000 litrů nafty. Při ceně 30 kč/litr jsme u 12 miliónů za palivo.

Ikdyby to byla půlka (6 mega za palivo) tak je to pořád cena celého autobusu.

0/0
7.3.2017 16:13

R93o25b28e74r86t 37H54a43v13e80l 7699579574209

Jeste jde o to, kolik se na milion kilometru spotrebuje baterii a elektriny... A kdyby byla elektrina pro provoz motorovych vozidel zdanena jako nafta, tak to bude taky nekde jinde. A tu elektrinu zdani, pokud se elektromobily rozsiri, na to si klidne vsadim! :-/

0/0
8.3.2017 2:34

J26a80n 44V70a86l28o41u26c37h 6542157598220

km jen za 3 Kč... Až pak DP přešvihne proudové špičky (když se na nabíječkách sjede pár kousků, které budou brát po 1000A) a vyskočí mu cena za kWh...

+2/−1
20.2.2017 12:02

J98i59ř90í 61P81r27a85ž21á53k 9640722711532

"Motivace" radních výrobci k tak hloupému rozhodnutí musela být veliká.

+6/−3
20.2.2017 11:25

J15i92ř37í 65J38o69z72a 3218603570161

Hloupost, za ctvrt miliardy si muziu postavit nove trolejbusove trate... napr. na Benesovu tridu a Palackeho... tam by to melo i smysl...

+3/−2
20.2.2017 11:16

J74a86r85o62m17í96r 86K58r58á82l 4490839894819

To časem mohou. Ale zatím lze napájet z trolejí tam, kde troleje jsou a kde nejsou, jet na baterie.

+1/0
21.2.2017 7:12

J20i66ř94í 37K98o94c33u27r32e55k 6685714325608

A baterie dobíjet z troleje. Pak je ale lepší místo klasických baterek použít sueprkapacitory. Životnost asi 1 milion cyklů, kdyby se nabily a vybily 100 denně, tak je to 30 let.

0/0
7.3.2017 16:17

P76e92t82r 39B85á79č10a 8335206215335

Nesmysl protlacovan nesmyslnymi dotacemi Rv

+4/−4
20.2.2017 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.