Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava trati do Trutnova stála 850 milionů, vlaky tam ale nezrychlily

Ani půl roku po dokončení zásadní modernizace železniční trati z Hradce Králové do Trutnova se nenaplnily sliby o vyšší rychlosti, komfortu a nových soupravách. „Žraloka“ na kolejích tu nikdo neviděl a vlaky mohou zrychlit jen na mizivých pěti kilometrech z více než šedesáti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i48ř22í 47B36a54u79e33r 4854206158500

Nejdříve se podívejte kudy jede autobus a kudy vlak,půlhodina se rychlostí nedá dohonit.

0/0
5.5.2017 10:16

B82a49a23l 86V97o70l79t13u21r38i 9591981394113

Drobet rychleji se jezdit dá, ale problém je v křižování. Místo současného Skalice/Svatoňovice by to bylo lepší dát na Kostelec a Smiřice, ale to by znamenalo posunout všechny vlaky ve směru na Hradec a Prahu o cca -20 minut.

Ale i tak vyhozený prachy to jsou...

To byl třeba takovej problém napřímit některý úseky (mezi V. Svatoňovicemi a Suchovršicemi není žádný převýšení a trať se tam kroutí jako had...)

Navíc za takovýhle prachy se to dalo daleko efektivněji zrychlit, kdyby udělali Studnickou spojku 1950m fungl nový tratě a mezi Skalicí a Kostelcem by se zrychlilo cca o 5 minut... Vazbu na Náchod zajistit pomocí Vysokovské spojky, kterou lze udělat i bez tunelu 1350m dlouhou novostavbou a jezdilo by se na Náchod ze Skalice, místo Starkoče by se udělala zastávka Studnice, která by obsáhla okolní vesničky a Starkoč i Řešetova Lhota by se tak mohli zrušit... http://www.imagehosting.cz/images/svxfx.jpg

Co se těch údajně kvalitních souprav týká, tak ve dvojce to ujde, ale všechno v tom otevřeným stylu?! Která skopová hlava vymyslela rychlík bez kupat a to i v první třídě, která je mimochodem v těchto moderních vozech horší jak třída druhá!

http://zakvalitni1tridu.webnode.cz/porovnani/ Člověk který zajišťuje ve vlaku minibar tak musí blokovat jedno kupéčko vyhrazené pro rodiny s dětmi...

Fakt super, že?

0/−1
4.4.2017 14:41

J54a39n 64K42o48h18l 4683567721424

Vítejte v ČR.

+1/0
15.3.2017 10:04

V25o87j24t24ě33c20h 90H11a41n96á13k 8595941151884

Kdyby SŽDC nelhala. Mezi Předměřicemi a Smiřicemi je 100km/h, nikoliv 120km/h. Protože tam chybí traťové zabezpečovací zařízení, které tu rychlost 120 umožňuje.

+3/0
15.3.2017 8:40

R12a55d45e83k 78P98a28p85e32ž 3609529794893

Přesně tak, rychlost 120 km/h bude zavedena až v průběhu letošního roku. Tedy doufám, že ne později.

0/0
15.3.2017 22:14

J62a68n 35J89e76m17e69l48k15a 1175780

Tak bylo vyměněno 5 ze 60 km. Takže proto. Ale nemyslím si, že to bylo k ničemu. Snad se bude dělat Hradec Jaroměř celý na 120.

+1/−1
14.3.2017 21:58

M64i92c49h98a40l 18Š54e84d43o 1298327452953

Všechno je dáno tím, jak tragicky SŽDC funguje. Její mluvčí jako Goebels jen odvádí pozornost od jejich neschopnosti pod heslem 100x opakovaná lež se stává pravdou. Nejsou schopni dělat s jejich kamarádskými firmami nic včas a pořádně. Do teď se ani 120 směr Trutnov nikde nejezdí. Vrcholem je zprzněná trať mezi Chlumcem a V.Osekem, kam dle poutače dala jen EU 320 melounů. Za to se měla trať opravit a na pár stovkách metrech zvýšit rychlost o závratných 5 a nedejbože i 10 km/h. Výsledkem je, že se zde hned po dokončení dělaly zoufale nouzové opravy a teď stejně jezdíme (poskakujeme na dírách) na 6ti kilometrové rovině kolem Dobšic v moderních vozech už je padesátkou Rv. Co bude dál???? Tím by se měl někdo zabývat, ale v tomto státě je tak třeba normální.

+4/0
14.3.2017 18:24

J29a62n 49S61l29o88v33í55k 3129317620368

Takže ta otravná výluka, rozježděné louky a lesy od parkujících aut stavbařů a nové cesty přes ně, aby se technika dostala k trati, omezení tím pádem i pro řidiče, kvůli výjezdu ze stavby - to vše bylo úplně na ... ?

+4/0
14.3.2017 13:48

R89a34d93e11k 64P89a71p47e89ž 3989459784943

Je to jeden z dílků rozsáhlé skládanky, kterou je zkrácení cestovních dob. Bohužel ani další dílek (= nová vozidla) ke kýženému efektu ještě stačit nebude. K dosažení křižování vlaků ve Starkoči (dnes je v České Skalici) je potřeba další úprava trati (např. modernizace žst. Jaroměř).

0/0
15.3.2017 22:16

P49e35t41r 89K39o38r43b79e11l 9436737840162

Zrychlení této trati by znamenalo přeložky a částku v miliardách. To co se tam odehrálo by se dalo nazvat tak, že jí SŽDC nenechala shnít a to za cenu tomu odpovídající. Lepší vozidla časem přijdou jako tomu bylo jinde. Když se začal dělat koridor na 160 km/h byly u nás myslím jen dvě lokomotivy, které to uměly.

+3/−1
14.3.2017 12:28

J21a24r82o84s63l38a59v 37H91a27m55á48č63e34k 6813206648392

Tak ty loňské informace o zkrácení jízdních dob jsme jen špatně pochopili :-).

+2/0
14.3.2017 15:06

P33e21t28r 48K86o89r81b27e24l 9506217170482

Já popsal fakta. Hýkání politiků a jim podobných jsou mi někde.

+2/0
14.3.2017 16:37

J39a72r15o61s78l29a44v 60H81a54m22á39č70e11k 6663276198932

Peníze z unie protekly, provize jsou rozebrány - hlavní úkol byl splněn a o cestující moc nešlo...

+4/0
14.3.2017 12:22

P91a21v60e56l 70C65e10r16n43y 4540909332970

Zkuste si přejezd v Předměřicích nad Labem. Ten se opravdu za ty peníze vydařil!!! Proto, aby mohly ty rychlovlaky skutečně rychle jezdit do zatáčky, je tam skok jako hrom, který vám dobře prověří pérování auta.

0/−2
14.3.2017 11:46

P58a72v82e94l 65M18a21t52o48u62š72e15k 5120337568754

To více, kolej má v oblouku obvykle tzv. převýšení, podobně jako silnice v zatáčce. Pokud se vám to nelíbí, tak přes ten přejezd nejezděte nebo se zasazujte o to, aby ho postavili jinde (mimo oblouk tratě) nebo, lépe, zrušili a nahradili nadjezdem nebo podjezdem. Železnice tu byla dříve než auta a silnice a není důvod, proč by se jim měla neustále přizpůsobovat! Již tak jsou nehody zaviněné nedisciplinovanými a nesvéprávnými řidiči dost četné, a hlavně s tragickými následky nejen pro jejich strůjce.

+7/0
14.3.2017 11:57

F38r35a55n57t49i14š73e93k 48K49u16l13d16a46n 5486937724434

Dráha nemá zatáčky tupče !!!

0/−3
14.3.2017 12:48

P69a89v18e38l 60M25a84t47o26u81š35e10k 5220257948424

To bych tady neřešil. Je to slovíčkaření, které na podstatě věci nic nemění.

0/0
14.3.2017 15:34

M48i15l51a26n 94V52o35l43e11k 5929743506629

Nasazení "rychlostního profilu typu PESA nebo Desiro". Hezká ukázka současné manažerské mluvy. Člověk si musí domýšlet, co se vlastně za tím skrývá. Zřejmě SŽDC zvýšila rychlost na rovinkách, ale do zatáček se musí stejně jako předtím, proto volají po vozidlech s vysokou dynamikou jízdy. Jenže od vlaků cestující nečeká styl plyn-brzda-plyn, ale hlavně na tom nelze stavět časové úspory, protože kromě zrychlení to ještě ovlivňuje délka vlaků (zrychlovat se může, až celý vlak opustí pomalejší úsek) a do toho nemá SŽDC dopravcům co kecat.

0/0
14.3.2017 11:42

M40i33l21a89n 26V85o39l92e13k 5359433426549

A ještě poznámka, to "Lehčí, rovná se daleko rychlejší" je samozřejmě úplná blbost. Lehčí znamená méně energeticky náročné na rozjezdy a případně nižší poplatky za použití dopravní cesty. Na rychlost to přímou vazbu nemá. Lehčí jednotky Leo Expressu nejsou rychlejší než Pendolino.

0/0
14.3.2017 11:51

F71r34a87n96t32i21š59e79k 12K47u11l97d91a17n 5596837274704

A ještě jedna poznámka. Dráha namá zatáčky a rovinky. To možná tak na TV zNOVA. Dráha má přímé a oblouky !!!

0/0
14.3.2017 12:50

M98i98l17a32n 78V10o65l79e70k 5339173596189

Opravdu máte pocit, že je to pro něco důležité?

0/0
14.3.2017 12:58

J28a14n 44S71l33o95v10í94k 3819437120558

Pro běžný hovor je to důležité asi tak jako rozdíl mezi čtyřpruhovou a čtyřproudovou silnicí. Nemusíte jim tu nadávat a řvát s vykřičníky.

+3/0
14.3.2017 13:45

P16a50v89e27l 78M16a23t12o68u63š70e31k 5630747798774

To jsou ty "opravy" tratí na český způsob. Tvrdit, že zrychlení se nekoná, protože na trati jezdí 40 let staré vozy, je vrchol drzosti! Vážení, i ty 40 let staré vozy jsou konstruovány na rychlost 140 km/h a touto rychlostí po "koridorech" i běžně jezdí. I o takové rychlosti, byť není nijak závratná, se ale na trati Hradec Králové - Trutnov (a na desítkách dalších) bude moci jen zdát! Podmiňování zvýšení rychlosti lehčími vozy snad může v daném případě sežrat i s navijákem jen člověk absolutně neznalý železniční problematiky. Pokud mají na trati rychlostní omezení vozy s nápravovým tlakem (hmotností na nápravu) 10 tun (celková hmotnost vozů je cca 40 tun), pak takovou trať rovnou zavřete nebo prodejte Němcům nebo Číňanům! Připomínám, že je řeč o rychlostech okolo 100 km/h, nikoli okolo 300 km/h, při nichž může hrát i uvedené nápravové zatížení skutečně poměrně významnou roli. Prostě nedělejte z lidí ještě větší voly, než doopravdy jsou! Ukázkou českého "mistrovství" v opravách a údržbě tratí je konečně i trať Plzeň - Domažlice - Furth i. W. - Schwandorf. Na německé straně je na ní rychlost 120 km/h (pokud ji ještě nezvýšili), na naší 70 až 80 km/h (jestli je tam nějaký kousek 100 km/h, pak nebude moc významný). Ale výluky, které nehorázně zpožďují mj. již tak dost pomalé vlaky z/do Mnichova, jsou tam na naší straně každou chvíli. A výsledek? Nula! Přitom si troufám tvrdit, že český úsek je z vnitrostátního hlediska (blízkost Plzně) významnější než úsek německý (větší německá města jsou poměrně daleko).

+14/0
14.3.2017 10:20

D27u76š86a55n 16P47e15š25e57k 3145139774750

R^;-€

+1/0
14.3.2017 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.