Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po kamenných mostech vozili uhlí, teď odkaz hornictví ničí traktory

Stářím a významem nemají široko daleko konkurenci. Dva kamenné mosty v lesích u Markoušovic na Trutnovsku jsou nejstarší a v podstatě jedinou dochovanou industriální památkou v regionu, která připomíná slavné hornické časy v Jestřebích horách. Vznikly už na přelomu 18. a 19. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I11v48a58n 58M32a33r58e94k 6874138392

Jo "Lakatoše" "Harvestory" a jiné aparáty jsou pravým pokladem ,a požehnáním pro krásu lesa . Rv

+1/0
17.4.2017 10:25

P17a17v94e74l 15J38e22ř97á93b80e70k 7471922244457

Tudle jsem jel okolo lesní správy a tam stály zástupy lidí chtivých tahání dřeva z lesa koňským spřežením.;-D

Visela tam cedule, že správce lesů klidně prodá dřevo s velkou ztrátou, jen aby veřejnost měla radost, že tam nejezdí lesní stroje.

No až budete mít čas, tak se podívejte jak hluboko se na rozmáčeném terénu boří kůň a jak harvestor. Až kůň vytahá po stejné trase stejné množství dřeva jak harvestor, bude tam stejná břečka.

Šetrné přibližování koňmi bylo dáno tím, že se dřevo těžilo především v zimě, kdy sedláci neměli práci na polích.

Těžilo se méně, takže se pohyb rozptýlil.

Tím ale neříkám, že ty stroje nedělají v lese prasečárny - jenže moc skutečně šetrných technologií není - jedině snad lanovky.

0/0
17.4.2017 19:34

S24t53a16n72i93s62l12a52v 35R44o63s66e53c84k19ý 9275689721499

Traktory pozavírat.

0/0
17.4.2017 9:37

S85t97a45n81i23s92l10a52v 78K63r29e76j21c65a18r 2871448513806

Nu nebo, správce a majitele polních cest a cestních staveb. Nic nikde nevydrží věčně a bez údržby a oprav. To nakonec vidíme na běžných městských mostech a viaduktech, vždyt i ty jsou mnohem mladší než tyto mostky z 18-19. století, kdy po nich jezdily povozy žebřináků tažené konmi s úrodou. O lesní a zemědělskou techniku v těchto případech moc nejde, ty nakonec si při překonávání překážek opravdu nemusí vždy používat neudržované mostní přejezdy. Většinou si s potokem a říčkou poradí i hlubším brodem, ale to se nebude líbit zeleným eko. Tak co je lepší, udržba polních cest včetně s tím spojených staveb nebo "zdevastace " okolí. Ona totiž zemědělská a lesní technika k údržbě krajiny dnes neodmyslitelně patří. I když za volantem nemusí vždy být absik středo.....!!

0/0
17.4.2017 14:04

P39a45v53e14l 51J48e70ř74á54b54e18k 7711522774297

Řekl bych, že větší podíl na devastaci propustků má zub času, klimatické vlivy, včetně povodní a neúdržba. Traktory to jen urychlují. Navíc by bylo dobré zjistit, zda tlak na zem u loukoťového kola vozu taženého koni není ve své podstatě větší než tlak kol strojů.

Nějak se mi vybavila vzpomínky na zjištění, že ženy s jehlovými lodičkami na nohách tlačily na asfalt víc než nákladní Tatry.

0/0
17.4.2017 19:26

J73a58n 26P17r33i58c10h62y58s73t71a24l 8851558873

Na fotce vsak neni zadny most, ale propustek.

+2/0
17.4.2017 9:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.