Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Hradci se přiostřuje boj o alej roku, která má ustoupit kolejím

Zatímco podle hradecké radnice a železničářů bude muset kvůli dvoukolejce do Pardubic padnout polovina aleje Kaštanka, spolek za její záchranu neúspěšně navrhuje jiné trasy a upozorňuje, že bude tvrdě bojovat. Čas se přitom krátí, budování by mohlo začít už za rok a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B56a62a16l 87V53o77l38t42u76r15i 9781911634133

Nezlobte se na mne, ale kdyby se ta kolej posunula cca jeden až dva metry k té zahrádkářské kolonii, tak by měli za prvé napřímený oblouk a za druhé by se na ty stromy nemuselo vůbec sahat. To se zase chce někomu něco dělat složitě když to jde jednoduše.

+2/0
12.4.2017 12:29

7614310588565

Kdyby se ti aktivisté projeli vlakem do Pardubic, tak by zjistili, že po najetí na už opravený úsek vlak přestane skákat přes hrbolaté koleje a celá jízda je o polovinu tišší, takže pokud jim jde o hluk, měli by se zamyslet za co vlastně bojují. Vlaky jezdit nepřestanou, jen jim to kolem domů bude drncat čím dál víc. Dělat z pár nemocných jírovců u trati lázeňský park nejde. Mají příslib dodatečné zelené protihlukové zábrany a náhradní výsadbu stromů, tak nechápu co ještě po městu chtějí. On by to zase někdo moc chytrý postavil jinak a o to asi hlavně jde. To je to samé jako s opravou Milety.

+1/0
10.4.2017 23:57

J90i94ř47í 21E62r70b16e36n 1813314226677

Ach jo, tak znova.

Místní obyvatelé nebojují proti modernizaci samotné, ale protestují proti tomu, jaký "jediný možný způsob" modernizace té trati zvolila SŽDC a že oproti tento způsob posvětilo i město, ačkoliv původně slibovalo něco jiného.

Místní lidé prosazují odklon kolejiště dál od svých domů a zachování už současné plně funkční zelené bariéry, čímž se mimo jiné po mnoha desítkách let konečně narovná ten nesmyslný oblouk pod jižním zhlavím nádraží.

SŽDC prosazuje posun směrem k domům, tj. zachování či spíš vyostření oblouku, likvidaci poloviny současné zelené bariéry a výsadbu nové, která začne svou funkci plnit až za nějakých 15-20 let.

+1/−1
11.4.2017 8:55

F52i51l44i54p 15S39m52o15l35a 9847308421697

A nešlo by dát kolej na druhou stranu od té, co tam už je?

+2/0
10.4.2017 22:18

J24i94ř33í 70E56r36b41e51n 1663874276117

Šlo, kdyby se chtělo. Hlavně by se tím vyrovnal ten současný podivný oblouk...

+1/0
10.4.2017 22:23
Foto

T35o49m47á44š 11D42v83o37ř46á61k 1737662788822

Já nevím jak Vy, pane redaktore, ale já na fotografiích u článku žádné „kaštany“ nevidím, já tam vidím jen samé jírovce a tedy jírovcovou alej, opravte si, prosím, tuto svoji chybu v článku, děkuji.

+1/0
10.4.2017 21:36

L29u60k43á61š 67Č33i90p83e31r29a 4483488636294

Není tohle proti zásadám demokracie, kdy menšina ustoupí většině. Kvůli skupince pošuků, co chtějí zachránit pár stromů budou omezovat tisíce cestujících jedoucích mezi Pardubicemi a Hradcem.

+2/0
10.4.2017 21:12

J86i28ř14í 16E42r21b31e12n 1153524606287

Není ta skupinka pošuků náhodou složená z obyvatel přilehlého okolí? Víte, kdybych bydlel na místě a někdo do mě tlačil, že jedno jediné použitelné řešení je posunutí tratě do vnější části oblouku (!) a že je nutno vykácet půlku dosud bezproblémové zelené bariéry, tak bych se asi taky bránil. Obzvlášť kdybych viděl a věděl, že posunutí kolejiště na druhou stranu nepřinese škodu na zeleni vůbec žádnou a ještě naopak srovná dosavadní nelogický oblouk pod jižním zhlavím hlavního nádraží

Ale ono je asi jednodušší ty místní obyvatele hned odsoudit a nazvat je pošuky, aktivisty a zelenými teroristy, že?

+3/0
10.4.2017 22:04

L50u58k50á63š 60Č71i13p32e45r56a 4293478486774

Jo protože to dopadne jako s Havránkovou a bude se ta trať stavět o několik let déle. A to že si někdo koupí barák u kolejí, tak musí počítat s hlukem. To je jako koupit si barák u řeky. Taky musíte počítat s tím, že se vám může voda prohnat verandou.

0/0
10.4.2017 22:14

J46i15ř62í 29E40r93b10e71n 1153444556317

Moment, takže jako všichni mají sklapnout kufry a držet hubu jenom kvůli tomu, že se město rozhodlo pro jednu jedinou variantu a drží se jí zuby nehty?

Mimochodem s Havránkovou to bylo trochu jinak, tam na ni státní úředníci dělali cílené podrazy a několikrát byla výměna pozemků potvrzena, aby pak stát opět couvl a v médiích to vše hodil na ni...

+1/0
10.4.2017 22:17

J15i59ř42í 70E20r79b10e94n 1293674486747

Oprava: ne město, ale SŽDC. To město jenom během jednoho roku provedlo obrat o 180° a zbaběle couvlo kvůli dotacím, namísto aby podporovalo své obyvatele.

0/0
10.4.2017 22:28

M98a11r98t85i82n 80Š64r83á75m 6471216591964

Jinými slovy, aktivistický spolek má v rukávu vedle svých demagogií a výhrůžek ještě několik nástrojů pro obstrukce - až po variantu "Voda z Tetčic", že? Ale to není nic nového...

Nejhorší na tom všem je to, že alej (stará a především napadená klíněnkou) je zde pouze v roli navenek líbivého a mediálně zajímavého rukojmího, nicméně hlavním cílem tohoto spolku stovky místních, na něž je nabaleno pár jejich známých a několik aktivistů-notorických potížistů, je zabránit za každou cenu rekonstrukci a zdvoukolejnění této železniční trati a tuto celou přeložit raději do Kuklen... V článku mi poněkud chybí pohled druhé strany, těch tisíců každodenních cestujících na trase Hradec Králové - Pardubice a prostřednictvím železničního koridoru dále do celé republiky. Každý rozumně smýšlející člověk může podpořit realizaci projektu modernizace trati do Pardubic podpisem zde: https://www.petice24.com/zeleznice-hk-pce

+2/−1
10.4.2017 16:45

J70i95ř39í 22E89r26b79e52n 1803714176127

Sám píšete, že ten spolek tvoří stovky místních obyvatel. Tedy zjevně lidí, přímo dotčených navrhovanou podobou a způsobem zdvojkolejnění trati. No a právě tito lidí asi mají zatraceně velké právo se ozvat, když nikdo nechce poslouchat jejich argumenty, ne?

Chtěl bych vidět vás, až by někoho napadlo třeba natáhnout přes vaši zahradu dálniční přivaděč - a kdybyste měl námitky, tak by z vás udělali ekologistického pošuka, který brání pokroku a terorizuje tisíce obyvatel těšících se na novou silnici!

0/−1
10.4.2017 22:09

J17i54r47k47a 78B60l32a80h64i55č 9284611609542

Dráha nebo domy? Logicky zdvoukolejnění dává smysl, pouze, v celé délce.

Aleje je mi líto, ale to je tak vše.

Analogie toho, že si někdo koupí výhodně pozemek na vsi nebo u letiště a pak začne řvát že mu sousedi sekaj trávu o víkendu, nebo, že lítaj letadla na letiště.

+2/−2
10.4.2017 15:13

J46i84ř34í 75E47r51b53e40n 1363284336227

Vaše analogie pokulhává na obě nohy. Spolek není proti zdvojkolejnění jako takovému, ale je proti tomu, že město jako jedinou variantu prosazuje přesazení kolejiště do vnějšího oblouku (blíž k zástavbě) a vykácení poloviny stromů, ačkoliv posun opačným směrem (do polí a zahrad) by neuškodil nikomu.

0/0
10.4.2017 22:15

J65i71r66k54a 63B61l17a31h58i82č 9294291299582

neuškodil nikomu, jen by se to celé zdrželo a v podstatě zastavilo ... R^

a možná by se stalo i to, že by po té době ty stromy padly stářím ...

great!

0/0
11.4.2017 20:39

J97i51ř34í 21E15r46b52e74n 1353224536527

A čí je to vina, že SŽDC léta nehla prstem a teď honem rychle potřebuje utratit peníze kvůli dotacím, takže jde cestou nejjednoduššího tlaku - vykácet půl aleje a koleje šoupnout skoro před baráky? Uvědomujete si, že ta nová poloha koleje bude na tom místě zakonzervovaná na nějakých 40-50 let?

Copak jim snad někdo v uplynulých patnácti, dvaceti, čtyřiceti letech bránil v tom, aby udělali pořádný projekt na narovnání tratě a její nepřibližování k zástavbě? A že najednou je jediným správným řešitelem a posuzovatelem v jedné osobě pouze SUDOP, zatímco místní lidi jsou v rozhodování vytěsňováni?

0/0
11.4.2017 22:00

Š83t89ě20p44á86n 92D83o26l53e10ž32a80l 3362971418115

Kolik let budou mít ty stromy životnost? Dalších 20, 30? Potom se skácí a vysadí nové. Tak se to udělá o pár let dříve..přeci kvůli tomu nezablokuju výstavbu

+4/0
10.4.2017 15:07

J56o93s59e22f 69H11l97i78n14o24m73a79z 3380754603318

Už aby to bylo dole.

+2/0
10.4.2017 13:53

K69l77á89r77a 57B59u48r92i30a27n95o94v39á 3617910751514

vždyť je tam hned nádraží a určitě v zastavěné oblasti, jako je tato, nemůžu křížící se vlaky jet 160 km/h...navíc zrovna na této trati vůbec nevidím důvod, proč by takovou rychlostí měly vůbec jezdit, než se rozjedou, budou v další zastávce...za mě zbytečná dvojkolejka v tomto prostoru!

navíc tam vlaky jezdí každou chvilku...stačilo by úplně, kdyby přidali vagón, kde je to potřeba a ne je ubírali, jako tomu tak bylo a možná ještě je při ranním spoji z Liberce - přijede 5 vagónů a tři odpojí a pak se diví, že se lidi vztekají...to dvě koleje fakt neřeší ;-D

+2/−2
10.4.2017 13:48

R75a55d17e39k 77N13o61v44o82t64n36ý 5238482626315

Vy budete expertka na organizaci vlakové dopravy, to se hned pozná. Studovala jste v Žilině?

+2/0
10.4.2017 14:19

H73a30n86a 14U20l83r60y98c30h60o76v34á 9560133578168

Tak ona ta dvoukolejka měla být už dávno, je potřeba. Ale je blbost to zdůvodňovat rychlostí 160 km/h. , kterou tam stejně vlaky jezdit nebudou.

A těch kaštanů je škoda, taková nádherná alej.

+2/0
10.4.2017 14:27

M12i34r23o26s48l11a43v 63V50l24a36s85á27k 4158260163212

A co takhle koňka, nebylo by to lepší, madame?

+1/−1
10.4.2017 15:05

J44i39ř40í 41E97r26b28e52n 1583324436107

Něco se mi nezdá...

1) Ať koukám jak koukám, tak ty jírovce jsou na vnější straně oblouku, tudíž spolkem navrhované posunutí drážního tělesa na západ by tomu jenom prospělo. Tím směrem jsou totiž jenom okraje zahrad nebo polí, zatímco hned za alejí jsou domy.

2) Fakt má těmito místy svištět vlak až 160 km/h? Kousek od zástavby?

3) Fakt se má zrušit přejezd na křižovatce Kuklenská/Poděbradova a vybudovat místo něj pouze křížení pro pěší a cyklisty? Kudy se tedy lidi z Pražského předměstí dostanou na východ? Jenom kolem Hornbachu?

0/0
10.4.2017 13:19

J36a31n 66Č26e35k79a83l 7219175474444

Není nad to, když se botanik snaží rozhodovat o železniční dopravě...

+6/−1
10.4.2017 12:27

J69i97ř93í 77E48r64b90e29n 1453364406837

Nebo nad to, když se technik a politik cítí jedinými povolanými ve věci rozhodování o vzrostlé zeleni... Jírovec roste velmi pomalu, ale zlikvidovat ho lze za pár hodin.

+2/0
10.4.2017 13:20

M15i56r21o68s33l86a94v 80V83l18a83s66á12k 4298470823452

Jírovec maďal stejně není původní zdejší strom a pokud je starý, ztrouchniví a je nebezpečný z hlediska odlomu tlustých větví. Ale vykládejte to sluníčkářům...

+6/−1
10.4.2017 11:52

P21e43t94r 73K49o21r61b88e87l 9676537750312

Hlavně, že se tam jednou bude zdvojkolejňovat se vědělo už když se ty stromy sázely.

0/0
10.4.2017 12:43

J41i12ř44í 71E45r50b71e10n 1543144286957

A bylo tehdy taky řečeno, kterým směrem se bude zdvojkolejňovat?

Ty stromy se sázely hlavně proto, aby odstínily hluk od dráhy směrem k domům v Opatovické...

+2/0
10.4.2017 13:22

P86a62v76e65l 14Ř68a26p79e33k 7732506959465

Ta trať je potřeba, i kvůli tomu, aby se snížil počet aut.

Kdyby všichni tihle zelení teroristi namísto nesmyslných obstrukcí investovali své úsilí do výsadby nových stromů, udělali by 10x líp. Ale oni to nedělají kvůli ekologii, oni to dělají právě pro ty obstrukce.

+10/−2
10.4.2017 11:13

J13a45r46o91s83l60a19v 47H66a22m65á56č24e29k 6853586638442

Proč myslíte, že se sníží množství aut? Ty vlaky tam jezdí v cca půlhodinových intervalech už dávno. Teoretické zkrácení jízdní doby o 2 minuty? Samozřejmě, že jde hlavně o utracení "unijních" peněz za každou cenu. A alternativní trasy se nehledají, protože na to není čas?! Život těch lidí to ale ovlivní na desítky let...

Zdvojkolejnění pražské trati se chystá do pěti let proč to neřešit komplexně?

+1/0
10.4.2017 11:55

J77a90n 14V32a40l38o25u46c71h 6162727858940

Protože dvoukolejka znamená, že každý zásek se kvůli křižovaní srovnává i hodiny, umožní třeba interval 15 minut apod. A pokud jsou zasekané silnice, bude to plnohodnotná alternativa. Rozumní ji využijí (tak jako vzrostl počet příměstkých jízd do Prahy či Brna, tady se dá navíc očekávat obousměrné využití, ne ráno 90% tam a odpoledne 90% zpátky), blbci nechť si postojí v kolonách.

+7/0
10.4.2017 12:07

J20a59r21o36s13l14a87v 88H56a13m75á10č14e22k 6303366778222

Ten rozbor by mne právě zajímal...Jaký přínos lze na tom cca 6km úseku s traťovou rychlostí 160km/hod. HK - Opatovice očekávat a to i při tom nereálném 15 minutovém taktu?

Vlakem jezdím často a velmi rád, ale zrovna tady bych na to nahlížel i jiným pohledem než za každou cenu utratit ty "cizí" peníze...

A neposouvá se to od té obydlené zony vlastně jenom proto aby se stihla ta dotace!

0/0
10.4.2017 22:22

J57i92ř45í 35E58r74b95e71n 1593954726107

Přesně tak, je to i v článku.

Léta se na to kašlalo, teď najednou SŽDC potřebuje fofrem proinvestovat dotační nárok a tak to tlačí pro ně nejjednodušší cestou: nač vykupovat pár metrů zahrad a polí, když můžeme vykácet alej a posunout kolejiště blíž k obydleným domům. A když budou místní protestovat proti hluku, postavíme jim tam třímetrovou betonovou stěnu.

0/0
10.4.2017 22:26

J96i21ř63í 17E77r67b67e26n 1203574586317

Jinak 15minutový takt mezi Koněpůlkami a Vsí u Pardubic není nic nereálného, samozřejmě po plném zdvojkolejnění trati.

0/0
10.4.2017 22:32

P56e64t35r 19K81o44r78b21e22l 9416757230452

Ty dvě minuty to je takové to oblíbené vytržení z kontextu. Ano jeden vlak pojede o dvě minuty rychleji, ale na to, že v případě potřeby pak půjde takt zahustit a že se nebudou jako na jednokolejce přenášet případná zpoždění do protisměru jste nějak pozapomněl.

+4/0
10.4.2017 12:43

J24i85ř20í 38E90r50b80e20n 1873444596897

Ještě je tu možnost, že spolek Kaštanka nereprezentuje zelené ekoteroristy, ale lidi v bydlící v Opatovické ulici... a těm alej před okny možná vyhovuje, ne? Ale asi se mýlím :-)

+4/0
10.4.2017 13:24

P56e62t98r 78K23o85r48b20e10l 9556477610632

Dneska má spousta lidí svět zjednodušený na "ekoteroristy" a "sluníčkáře".

+1/0
10.4.2017 16:40

M95i45c60h58a23l 86S82t71e65b96l56o 5789801594667

Zelený teror...nic jinéhoRv;-€;-O

Pár stromů...o kousek dál se jich vysází 10x tolik.

+11/−1
10.4.2017 11:07

J12a67n 56H84a22l32a43x34a 8788650744787

Jeden Michal Stéblo. Běhen)m dne se takových narodí desítky....

+1/−1
11.4.2017 14:14

J22a27r98o62s37l96a51v 18J77o24n23á40š 4658774392885

To je teda argument! Nejste náhodou bojovník za práva rostlin? A co tomu říkají bojovníci za práva půdních horizontů?

0/0
13.4.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.