Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Hradci se přiostřuje boj o alej roku, která má ustoupit kolejím

Zatímco podle hradecké radnice a železničářů bude muset kvůli dvoukolejce do Pardubic padnout polovina aleje Kaštanka, spolek za její záchranu neúspěšně navrhuje jiné trasy a upozorňuje, že bude tvrdě bojovat. Čas se přitom krátí, budování by mohlo začít už za rok a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B25a20a53l 77V45o54l88t22u38r58i 9401981794653

Nezlobte se na mne, ale kdyby se ta kolej posunula cca jeden až dva metry k té zahrádkářské kolonii, tak by měli za prvé napřímený oblouk a za druhé by se na ty stromy nemuselo vůbec sahat. To se zase chce někomu něco dělat složitě když to jde jednoduše.

+2/0
12.4.2017 12:29

7744880228375

Kdyby se ti aktivisté projeli vlakem do Pardubic, tak by zjistili, že po najetí na už opravený úsek vlak přestane skákat přes hrbolaté koleje a celá jízda je o polovinu tišší, takže pokud jim jde o hluk, měli by se zamyslet za co vlastně bojují. Vlaky jezdit nepřestanou, jen jim to kolem domů bude drncat čím dál víc. Dělat z pár nemocných jírovců u trati lázeňský park nejde. Mají příslib dodatečné zelené protihlukové zábrany a náhradní výsadbu stromů, tak nechápu co ještě po městu chtějí. On by to zase někdo moc chytrý postavil jinak a o to asi hlavně jde. To je to samé jako s opravou Milety.

+1/0
10.4.2017 23:57

J45i57ř14í 64E55r50b32e68n 1603224826387

Ach jo, tak znova.

Místní obyvatelé nebojují proti modernizaci samotné, ale protestují proti tomu, jaký "jediný možný způsob" modernizace té trati zvolila SŽDC a že oproti tento způsob posvětilo i město, ačkoliv původně slibovalo něco jiného.

Místní lidé prosazují odklon kolejiště dál od svých domů a zachování už současné plně funkční zelené bariéry, čímž se mimo jiné po mnoha desítkách let konečně narovná ten nesmyslný oblouk pod jižním zhlavím nádraží.

SŽDC prosazuje posun směrem k domům, tj. zachování či spíš vyostření oblouku, likvidaci poloviny současné zelené bariéry a výsadbu nové, která začne svou funkci plnit až za nějakých 15-20 let.

+1/−1
11.4.2017 8:55

F41i45l79i63p 24S96m29o47l42a 9187278651497

A nešlo by dát kolej na druhou stranu od té, co tam už je?

+2/0
10.4.2017 22:18

J63i45ř46í 89E92r55b74e43n 1273974156127

Šlo, kdyby se chtělo. Hlavně by se tím vyrovnal ten současný podivný oblouk...

+1/0
10.4.2017 22:23
Foto

T63o96m70á49š 14D19v19o57ř23á60k 1207602478562

Já nevím jak Vy, pane redaktore, ale já na fotografiích u článku žádné „kaštany“ nevidím, já tam vidím jen samé jírovce a tedy jírovcovou alej, opravte si, prosím, tuto svoji chybu v článku, děkuji.

+1/0
10.4.2017 21:36

L56u33k71á72š 10Č21i24p71e98r74a 4873508616174

Není tohle proti zásadám demokracie, kdy menšina ustoupí většině. Kvůli skupince pošuků, co chtějí zachránit pár stromů budou omezovat tisíce cestujících jedoucích mezi Pardubicemi a Hradcem.

+2/0
10.4.2017 21:12

J79i73ř43í 73E39r59b15e87n 1703334816967

Není ta skupinka pošuků náhodou složená z obyvatel přilehlého okolí? Víte, kdybych bydlel na místě a někdo do mě tlačil, že jedno jediné použitelné řešení je posunutí tratě do vnější části oblouku (!) a že je nutno vykácet půlku dosud bezproblémové zelené bariéry, tak bych se asi taky bránil. Obzvlášť kdybych viděl a věděl, že posunutí kolejiště na druhou stranu nepřinese škodu na zeleni vůbec žádnou a ještě naopak srovná dosavadní nelogický oblouk pod jižním zhlavím hlavního nádraží

Ale ono je asi jednodušší ty místní obyvatele hned odsoudit a nazvat je pošuky, aktivisty a zelenými teroristy, že?

+3/0
10.4.2017 22:04

L65u28k91á17š 21Č73i27p91e44r60a 4703278326274

Jo protože to dopadne jako s Havránkovou a bude se ta trať stavět o několik let déle. A to že si někdo koupí barák u kolejí, tak musí počítat s hlukem. To je jako koupit si barák u řeky. Taky musíte počítat s tím, že se vám může voda prohnat verandou.

0/0
10.4.2017 22:14

J60i11ř89í 90E74r69b44e78n 1973184726487

Moment, takže jako všichni mají sklapnout kufry a držet hubu jenom kvůli tomu, že se město rozhodlo pro jednu jedinou variantu a drží se jí zuby nehty?

Mimochodem s Havránkovou to bylo trochu jinak, tam na ni státní úředníci dělali cílené podrazy a několikrát byla výměna pozemků potvrzena, aby pak stát opět couvl a v médiích to vše hodil na ni...

+1/0
10.4.2017 22:17

J36i64ř59í 90E14r78b64e87n 1473954796647

Oprava: ne město, ale SŽDC. To město jenom během jednoho roku provedlo obrat o 180° a zbaběle couvlo kvůli dotacím, namísto aby podporovalo své obyvatele.

0/0
10.4.2017 22:28

M24a26r32t39i88n 28Š71r52á82m 6641886691184

Jinými slovy, aktivistický spolek má v rukávu vedle svých demagogií a výhrůžek ještě několik nástrojů pro obstrukce - až po variantu "Voda z Tetčic", že? Ale to není nic nového...

Nejhorší na tom všem je to, že alej (stará a především napadená klíněnkou) je zde pouze v roli navenek líbivého a mediálně zajímavého rukojmího, nicméně hlavním cílem tohoto spolku stovky místních, na něž je nabaleno pár jejich známých a několik aktivistů-notorických potížistů, je zabránit za každou cenu rekonstrukci a zdvoukolejnění této železniční trati a tuto celou přeložit raději do Kuklen... V článku mi poněkud chybí pohled druhé strany, těch tisíců každodenních cestujících na trase Hradec Králové - Pardubice a prostřednictvím železničního koridoru dále do celé republiky. Každý rozumně smýšlející člověk může podpořit realizaci projektu modernizace trati do Pardubic podpisem zde: https://www.petice24.com/zeleznice-hk-pce

+2/−1
10.4.2017 16:45

J72i25ř19í 57E39r62b42e26n 1163934616137

Sám píšete, že ten spolek tvoří stovky místních obyvatel. Tedy zjevně lidí, přímo dotčených navrhovanou podobou a způsobem zdvojkolejnění trati. No a právě tito lidí asi mají zatraceně velké právo se ozvat, když nikdo nechce poslouchat jejich argumenty, ne?

Chtěl bych vidět vás, až by někoho napadlo třeba natáhnout přes vaši zahradu dálniční přivaděč - a kdybyste měl námitky, tak by z vás udělali ekologistického pošuka, který brání pokroku a terorizuje tisíce obyvatel těšících se na novou silnici!

0/−1
10.4.2017 22:09

J96i63r90k62a 17B10l37a71h10i72č 9124261619232

Dráha nebo domy? Logicky zdvoukolejnění dává smysl, pouze, v celé délce.

Aleje je mi líto, ale to je tak vše.

Analogie toho, že si někdo koupí výhodně pozemek na vsi nebo u letiště a pak začne řvát že mu sousedi sekaj trávu o víkendu, nebo, že lítaj letadla na letiště.

+2/−2
10.4.2017 15:13

J18i47ř63í 75E20r55b11e60n 1513464486817

Vaše analogie pokulhává na obě nohy. Spolek není proti zdvojkolejnění jako takovému, ale je proti tomu, že město jako jedinou variantu prosazuje přesazení kolejiště do vnějšího oblouku (blíž k zástavbě) a vykácení poloviny stromů, ačkoliv posun opačným směrem (do polí a zahrad) by neuškodil nikomu.

0/0
10.4.2017 22:15

J52i44r75k67a 60B34l69a31h88i89č 9104511199622

neuškodil nikomu, jen by se to celé zdrželo a v podstatě zastavilo ... R^

a možná by se stalo i to, že by po té době ty stromy padly stářím ...

great!

0/0
11.4.2017 20:39

J71i18ř93í 64E77r54b81e28n 1163414646647

A čí je to vina, že SŽDC léta nehla prstem a teď honem rychle potřebuje utratit peníze kvůli dotacím, takže jde cestou nejjednoduššího tlaku - vykácet půl aleje a koleje šoupnout skoro před baráky? Uvědomujete si, že ta nová poloha koleje bude na tom místě zakonzervovaná na nějakých 40-50 let?

Copak jim snad někdo v uplynulých patnácti, dvaceti, čtyřiceti letech bránil v tom, aby udělali pořádný projekt na narovnání tratě a její nepřibližování k zástavbě? A že najednou je jediným správným řešitelem a posuzovatelem v jedné osobě pouze SUDOP, zatímco místní lidi jsou v rozhodování vytěsňováni?

0/0
11.4.2017 22:00

Š57t22ě31p53á28n 25D94o55l74e67ž49a21l 3822111748515

Kolik let budou mít ty stromy životnost? Dalších 20, 30? Potom se skácí a vysadí nové. Tak se to udělá o pár let dříve..přeci kvůli tomu nezablokuju výstavbu

+4/0
10.4.2017 15:07

J60o45s39e68f 21H42l10i28n42o44m15a83z 3260944313538

Už aby to bylo dole.

+2/0
10.4.2017 13:53

K23l41á19r74a 74B23u31r60i40a36n60o96v65á 3437280471854

vždyť je tam hned nádraží a určitě v zastavěné oblasti, jako je tato, nemůžu křížící se vlaky jet 160 km/h...navíc zrovna na této trati vůbec nevidím důvod, proč by takovou rychlostí měly vůbec jezdit, než se rozjedou, budou v další zastávce...za mě zbytečná dvojkolejka v tomto prostoru!

navíc tam vlaky jezdí každou chvilku...stačilo by úplně, kdyby přidali vagón, kde je to potřeba a ne je ubírali, jako tomu tak bylo a možná ještě je při ranním spoji z Liberce - přijede 5 vagónů a tři odpojí a pak se diví, že se lidi vztekají...to dvě koleje fakt neřeší ;-D

+2/−2
10.4.2017 13:48

R70a84d15e22k 31N29o51v38o15t58n96ý 5708802246655

Vy budete expertka na organizaci vlakové dopravy, to se hned pozná. Studovala jste v Žilině?

+2/0
10.4.2017 14:19

H92a73n97a 60U50l43r25y10c47h72o35v91á 9930243578578

Tak ona ta dvoukolejka měla být už dávno, je potřeba. Ale je blbost to zdůvodňovat rychlostí 160 km/h. , kterou tam stejně vlaky jezdit nebudou.

A těch kaštanů je škoda, taková nádherná alej.

+2/0
10.4.2017 14:27

M38i91r62o95s52l92a48v 64V44l47a92s60á56k 4388850413742

A co takhle koňka, nebylo by to lepší, madame?

+1/−1
10.4.2017 15:05

J19i62ř49í 42E79r74b60e77n 1893904646737

Něco se mi nezdá...

1) Ať koukám jak koukám, tak ty jírovce jsou na vnější straně oblouku, tudíž spolkem navrhované posunutí drážního tělesa na západ by tomu jenom prospělo. Tím směrem jsou totiž jenom okraje zahrad nebo polí, zatímco hned za alejí jsou domy.

2) Fakt má těmito místy svištět vlak až 160 km/h? Kousek od zástavby?

3) Fakt se má zrušit přejezd na křižovatce Kuklenská/Poděbradova a vybudovat místo něj pouze křížení pro pěší a cyklisty? Kudy se tedy lidi z Pražského předměstí dostanou na východ? Jenom kolem Hornbachu?

0/0
10.4.2017 13:19

J90a59n 75Č18e16k13a32l 7269785284984

Není nad to, když se botanik snaží rozhodovat o železniční dopravě...

+6/−1
10.4.2017 12:27

J22i50ř31í 64E12r49b90e83n 1333914226297

Nebo nad to, když se technik a politik cítí jedinými povolanými ve věci rozhodování o vzrostlé zeleni... Jírovec roste velmi pomalu, ale zlikvidovat ho lze za pár hodin.

+2/0
10.4.2017 13:20

M62i78r67o46s37l88a15v 92V27l40a58s40á25k 4768800373392

Jírovec maďal stejně není původní zdejší strom a pokud je starý, ztrouchniví a je nebezpečný z hlediska odlomu tlustých větví. Ale vykládejte to sluníčkářům...

+6/−1
10.4.2017 11:52

P72e89t53r 53K60o98r51b94e51l 9676657690382

Hlavně, že se tam jednou bude zdvojkolejňovat se vědělo už když se ty stromy sázely.

0/0
10.4.2017 12:43

J84i15ř53í 31E85r13b22e85n 1903674476137

A bylo tehdy taky řečeno, kterým směrem se bude zdvojkolejňovat?

Ty stromy se sázely hlavně proto, aby odstínily hluk od dráhy směrem k domům v Opatovické...

+2/0
10.4.2017 13:22

P31a40v23e91l 90Ř21a95p46e33k 7332506269775

Ta trať je potřeba, i kvůli tomu, aby se snížil počet aut.

Kdyby všichni tihle zelení teroristi namísto nesmyslných obstrukcí investovali své úsilí do výsadby nových stromů, udělali by 10x líp. Ale oni to nedělají kvůli ekologii, oni to dělají právě pro ty obstrukce.

+10/−2
10.4.2017 11:13

J93a23r96o18s52l82a60v 70H40a37m45á54č33e19k 6423346178412

Proč myslíte, že se sníží množství aut? Ty vlaky tam jezdí v cca půlhodinových intervalech už dávno. Teoretické zkrácení jízdní doby o 2 minuty? Samozřejmě, že jde hlavně o utracení "unijních" peněz za každou cenu. A alternativní trasy se nehledají, protože na to není čas?! Život těch lidí to ale ovlivní na desítky let...

Zdvojkolejnění pražské trati se chystá do pěti let proč to neřešit komplexně?

+1/0
10.4.2017 11:55

J76a60n 62V49a12l15o71u28c27h 6482917438710

Protože dvoukolejka znamená, že každý zásek se kvůli křižovaní srovnává i hodiny, umožní třeba interval 15 minut apod. A pokud jsou zasekané silnice, bude to plnohodnotná alternativa. Rozumní ji využijí (tak jako vzrostl počet příměstkých jízd do Prahy či Brna, tady se dá navíc očekávat obousměrné využití, ne ráno 90% tam a odpoledne 90% zpátky), blbci nechť si postojí v kolonách.

+7/0
10.4.2017 12:07

J18a44r77o13s51l50a54v 63H32a92m78á22č96e87k 6833586438452

Ten rozbor by mne právě zajímal...Jaký přínos lze na tom cca 6km úseku s traťovou rychlostí 160km/hod. HK - Opatovice očekávat a to i při tom nereálném 15 minutovém taktu?

Vlakem jezdím často a velmi rád, ale zrovna tady bych na to nahlížel i jiným pohledem než za každou cenu utratit ty "cizí" peníze...

A neposouvá se to od té obydlené zony vlastně jenom proto aby se stihla ta dotace!

0/0
10.4.2017 22:22

J82i82ř30í 45E54r59b76e73n 1143744796737

Přesně tak, je to i v článku.

Léta se na to kašlalo, teď najednou SŽDC potřebuje fofrem proinvestovat dotační nárok a tak to tlačí pro ně nejjednodušší cestou: nač vykupovat pár metrů zahrad a polí, když můžeme vykácet alej a posunout kolejiště blíž k obydleným domům. A když budou místní protestovat proti hluku, postavíme jim tam třímetrovou betonovou stěnu.

0/0
10.4.2017 22:26

J25i92ř36í 84E93r10b68e86n 1493544946437

Jinak 15minutový takt mezi Koněpůlkami a Vsí u Pardubic není nic nereálného, samozřejmě po plném zdvojkolejnění trati.

0/0
10.4.2017 22:32

P88e76t13r 15K66o31r87b96e81l 9936427650972

Ty dvě minuty to je takové to oblíbené vytržení z kontextu. Ano jeden vlak pojede o dvě minuty rychleji, ale na to, že v případě potřeby pak půjde takt zahustit a že se nebudou jako na jednokolejce přenášet případná zpoždění do protisměru jste nějak pozapomněl.

+4/0
10.4.2017 12:43

J13i69ř97í 39E35r57b27e78n 1373924206347

Ještě je tu možnost, že spolek Kaštanka nereprezentuje zelené ekoteroristy, ale lidi v bydlící v Opatovické ulici... a těm alej před okny možná vyhovuje, ne? Ale asi se mýlím :-)

+4/0
10.4.2017 13:24

P57e42t87r 24K54o67r78b77e62l 9246657610942

Dneska má spousta lidí svět zjednodušený na "ekoteroristy" a "sluníčkáře".

+1/0
10.4.2017 16:40

M78i71c18h81a69l 55S94t96e58b45l81o 5899581564447

Zelený teror...nic jinéhoRv;-€;-O

Pár stromů...o kousek dál se jich vysází 10x tolik.

+11/−1
10.4.2017 11:07

J69a85n 55H87a88l60a97x51a 8208440664387

Jeden Michal Stéblo. Běhen)m dne se takových narodí desítky....

+1/−1
11.4.2017 14:14

J79a70r28o41s60l25a68v 78J62o30n29á91š 4208294752105

To je teda argument! Nejste náhodou bojovník za práva rostlin? A co tomu říkají bojovníci za práva půdních horizontů?

0/0
13.4.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.